Grupy dyskusyjne   »   Mniej spalamy

Mniej spalamy



1 Data: Pa?dziernik 07 2012 11:25:02
Temat: Mniej spalamy
Autor: spider 

Tylko skąd takie durne wnioski? W jakimś matriksie ci ludzie żyją?

http://manager.money.pl/news/artykul/budzet;traci;3;miliardy;rocznie;w;szarej;strefie,104,0,1173096.html

Budżet traci 3 miliardy rocznie w szarej strefie

Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o
podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie paliwami płynnymi. Ich zdaniem budżet traci na tym 3
miliardy złotych rocznie.
W liście, podpisanym przez Dyrektora Generalnego organizacji Leszka Wieciecha, zwraca się uwagę na znaczny spadek konsumpcji
paliw w Polsce postępujący od początku roku 2012.
Według wstępnych szacunków po ośmiu miesiącach 2012 roku popyt na trzy główne gatunki paliw silnikowych spadł do poziomu 95
procent wielkości z roku ubiegłego (olej napędowy – 93 procent, benzyna – 96 procent, LPG – 103 procent).
Spowoduje to spadek wpływów do budżetu państwa, które – z tytułu VAT, akcyzy i opłaty paliwowej - w 2011 roku wyniosły około 55
miliardów złotych, czyli kilkanaście procent całości dochodów podatkowych budżetu i jednocześnie prawie połowę kwoty potrzebnej do
wypłaty emerytur w Polsce.
W opinii branży, oprócz czynników obiektywnych, decydujący wpływ na spadek wielkości legalnego obrotu paliwami ma szara strefa, w
wyniku której – według szacunków POPiHN - budżet straci w roku bieżÄ…cym około 3 miliardy złotych.
W sektorze paliw na szarą strefę składają się zarówno działania, będące wprost łamaniem prawa, jak też polegające na wykorzystywaniu
luk w prawie w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.
Do pierwszej grupy zaliczyć można przede wszystkim wyłudzanie VAT, niepłacenie podatku akcyzowego (wprowadzanie na rynek jako
paliwa substancji o innym przeznaczeniu, zwolnionych z podatku akcyzowego, bądź obłożonych niższą stawką podatkową) i opłaty
paliwowej, wprowadzanie na rynek paliw z nielegalnych źródeł.
Do drugiej grupy należy wykorzystywanie luk w przepisach prawnych dotyczących zapasów obowiązkowych, biopaliw oraz podatku
akcyzowego na oleje smarowe.
W związku z funkcjonowaniem szarej strefy pogłÄ™biają się straty legalnie działających podmiotów, co musi wpłynąć na decyzje co do
dalszego ich funkcjonowania i inwestowania na polskim rynku. Obecna sytuacja, w której na rynku hurtowym i detalicznym występuje
kilku głównych graczy zapewnia właściwy poziom konkurencji, z oczywistym pożytkiem dla konsumentów i całej gospodarki.
Branża jest także niezadowolona z powodu tego, że w opublikowanym 28 września projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazły się
niekonsultowane z branżÄ… zapisy, likwidujące obowiązek uzyskiwania koncesji na obrót paliwami ciekłymi i uznające tą działalnoć za
działalnoć regulowaną, a także wyłÄ…czające spod reguł działalności regulowanej obrót gazem płynnym poniżej równowartości 10 000
euro rocznie.
Ich zdaniem, grozi to wręcz eksplozją szarej strefy i upadkiem legalnie działających firm branży paliwowej, z nieobliczalnymi skutkami dla
budżetu państwa. Firmy apelują o wstrzymanie prac nad tym projektem do czasu przeprowadzenia rzeczywistych konsultacji
społecznych i uwzględnienia argumentów branży i środowisk eksperckich.
Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13 przedsiębiorstw, reprezentujących około 85 procent dostaw hurtowych i
ponad połowę dostaw detalicznych paliw w Polsce.



2 Data: Pa?dziernik 07 2012 13:06:00
Temat: Re: Mniej spalamy
Autor: Kurzu 


Użytkownik "spider"  napisał w wiadomości

Tylko skąd takie durne wnioski? W jakimś matriksie ci ludzie żyją?


Bo ja się przesiadłem z Vectry C 150KM 1,9CDTI na Fiorino 1,3 MJ 75KM,
Vectrą jezdze tylko do myjni :P

Pozdrawiam
Kurzu

p.s.
Fiorino ma juz 2200 km!

3 Data: Pa?dziernik 07 2012 11:18:48
Temat: Re: Mniej spalamy
Autor:

Kurzu wrote:

Bo ja siĂŞ przesiadÂłem z Vectry C 150KM 1,9CDTI na Fiorino 1,3 MJ 75KM,
VectrÂą jezdze tylko do myjni :P

A ja się przesiadłem w 90% przypadków do diesla. 1 zł za kilometr
toczenia się po mieście to jest jednak przesada. W dieslu wychodzi chyba
ze 30 gr. Ogólnie moje zakupy paliwa zmniejszyły się mniej więcej
dwukrotnie (raczej więcej).

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

4 Data: Pa?dziernik 07 2012 16:45:18
Temat: Re: Mniej spalamy
Autor: Kurzu 


Użytkownik <tÎż> napisał w wiadomości

Kurzu wrote:

Bo ja sie przesiad3em z Vectry C 150KM 1,9CDTI na Fiorino 1,3 MJ 75KM,
Vectr? jezdze tylko do myjni :P

A ja się przesiadłem w 90% przypadków do diesla. 1 zł za kilometr
toczenia się po mieście to jest jednak przesada. W dieslu wychodzi chyba
ze 30 gr. Ogólnie moje zakupy paliwa zmniejszyły się mniej więcej
dwukrotnie (raczej więcej).

Przy moich przebiegach rzędu 7 tys. km miesięcznie wychodzi ponad 1000zł
różnicy :)

Pozdrawiam
Kurzu

p.s.
Polonez na wungiel?

5 Data: Pa?dziernik 07 2012 16:49:38
Temat: Re: Mniej spalamy
Autor:

Kurzu wrote:

Przy moich przebiegach rzĂŞdu 7 tys. km miesiĂŞcznie wychodzi ponad 1000zÂł
róÂżnicy :)

Ja robię tylko ze 20 tys. km rocznie, ale za to różnica w spalaniu
pomiędzy tymi autami wynosi ok. 12l na 100 km więc miesięcznie
oszczędnoć niewiele mniejsza. :)

p.s.
Polonez na wungiel?

Mój Polonez Truck Roy jest wyposażony w profesjonalną instalację na
holzgas. Jego nie liczę w tym zestawieniu. :)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

6 Data: Pa?dziernik 07 2012 14:45:29
Temat: Re: Mniej spalamy
Autor: dddddd 

W dniu 2012-10-07 11:25, spider pisze:

Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu
Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o
podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie
paliwami płynnymi.
Do pierwszej grupy zaliczyć można przede wszystkim wyłudzanie VAT,

w jaki sposób wyłudzanie VAT zmniejsza zużycie paliw w naszym kraju?
no i jak zwykle nie rozumiem - dlaczego wyłudzaniem VAT nazywa się tankowanie osobówki na kratkowóz, a wyłudzeniem VATu już nie jest zablokowanie możliwości odliczania waty od osobówki jeżdżÄ…cej w firmie?

--
Pozdrawiam
Lukasz

7 Data: Pa?dziernik 07 2012 15:42:54
Temat: Re: Mniej spalamy
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 07 Oct 2012 14:45:29 +0200, dddddd napisał(a):

W dniu 2012-10-07 11:25, spider pisze:

Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu
Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o
podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie
paliwami płynnymi.
Do pierwszej grupy zaliczyć można przede wszystkim wyłudzanie VAT,

w jaki sposób wyłudzanie VAT zmniejsza zużycie paliw w naszym kraju?

Nie, to odwrotnie - jak masz nielegalny obrot, to VAT nie jest placony.

no i jak zwykle nie rozumiem - dlaczego wyłudzaniem VAT nazywa się
tankowanie osobówki na kratkowóz, a wyłudzeniem VATu już nie jest
zablokowanie możliwości odliczania waty od osobówki jeżdżącej w firmie?

Bo takie mamy prawo :-)

J.

8 Data: Pa?dziernik 07 2012 06:10:27
Temat: Re: Mniej spalamy
Autor:

W dniu niedziela, 7 października 2012 11:25:04 UTC+2 użytkownik spider napisał:

Tylko skąd takie durne wnioski? W jakimś matriksie ci ludzie żyją?



http://manager.money.pl/news/artykul/budzet;traci;3;miliardy;rocznie;w;szarej;strefie,104,0,1173096.html



Budżet traci 3 miliardy rocznie w szarej strefie



Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu

Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o

podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie

paliwami płynnymi. Ich zdaniem budżet traci na tym 3

miliardy złotych rocznie.

W liście, podpisanym przez Dyrektora Generalnego organizacji Leszka

Wieciecha, zwraca się uwagę na znaczny spadek konsumpcji

paliw w Polsce postępujący od początku roku 2012.

Według wstępnych szacunków po ośmiu miesiącach 2012 roku popyt na trzy

główne gatunki paliw silnikowych spadł do poziomu 95

procent wielkości z roku ubiegłego (olej napędowy - 93 procent, benzyna

- 96 procent, LPG - 103 procent).

Spowoduje to spadek wpływów do budżetu państwa, które - z tytułu VAT,

akcyzy i opłaty paliwowej - w 2011 roku wyniosły około 55

miliardów złotych, czyli kilkanaście procent całości dochodów

podatkowych budżetu i jednocześnie prawie połowę kwoty potrzebnej do

wypłaty emerytur w Polsce.

W opinii branży, oprócz czynników obiektywnych, decydujący wpływ na

spadek wielkości legalnego obrotu paliwami ma szara strefa, w

wyniku której - według szacunków POPiHN - budżet straci w roku bieżącym

około 3 miliardy złotych.

W sektorze paliw na szarą strefę składają się zarówno działania, będące

wprost łamaniem prawa, jak też polegające na wykorzystywaniu

luk w prawie w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.

Do pierwszej grupy zaliczyć można przede wszystkim wyłudzanie VAT,

niepłacenie podatku akcyzowego (wprowadzanie na rynek jako

paliwa substancji o innym przeznaczeniu, zwolnionych z podatku

akcyzowego, bądź obłożonych niższą stawką podatkową) i opłaty

paliwowej, wprowadzanie na rynek paliw z nielegalnych źródeł.

Do drugiej grupy należy wykorzystywanie luk w przepisach prawnych

dotyczących zapasów obowiązkowych, biopaliw oraz podatku

akcyzowego na oleje smarowe.

W związku z funkcjonowaniem szarej strefy pogłębiają się straty legalnie

działających podmiotów, co musi wpłynąć na decyzje co do

dalszego ich funkcjonowania i inwestowania na polskim rynku. Obecna

sytuacja, w której na rynku hurtowym i detalicznym występuje

kilku głównych graczy zapewnia właściwy poziom konkurencji, z oczywistym

pożytkiem dla konsumentów i całej gospodarki.

Branża jest także niezadowolona z powodu tego, że w opublikowanym 28

września projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazły się

niekonsultowane z branżą zapisy, likwidujące obowiązek uzyskiwania

koncesji na obrót paliwami ciekłymi i uznające tą działalność za

działalność regulowaną, a także wyłączające spod reguł działalności

regulowanej obrót gazem płynnym poniżej równowartości 10 000

euro rocznie.

Ich zdaniem, grozi to wręcz eksplozją szarej strefy i upadkiem legalnie

działających firm branży paliwowej, z nieobliczalnymi skutkami dla

budżetu państwa. Firmy apelują o wstrzymanie prac nad tym projektem do

czasu przeprowadzenia rzeczywistych konsultacji

społecznych i uwzględnienia argumentów branży i środowisk eksperckich.

Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13

przedsiębiorstw, reprezentujących około 85 procent dostaw hurtowych i

ponad połowę dostaw detalicznych paliw w Polsce.

Mniej spalamy bo paliwo drogie i będzie jeszcze droższe bo mniej spalamy.

9 Data: Pa?dziernik 07 2012 17:01:56
Temat: Re: Mniej spalamy
Autor: M1SLQ 

za to nadrabiamy braki, cytując całego posta, z interlinią dwuwierszową.

10 Data: Pa?dziernik 07 2012 16:31:26
Temat: Re: Mniej spalamy
Autor:

kogutek44 wrote:

Mniej spalamy bo paliwo drogie i będzie jeszcze droższe bo mniej
spalamy.

Naprawdę przerasta Cię zacytowanie tylko fragmentu, na który odpowiadasz,
a nie całego posta?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

11 Data: Pa?dziernik 07 2012 16:17:17
Temat: Re: Mniej spalamy
Autor: Piotrne 

W dniu 2012-10-07 11:25, spider pisze:

>
> "...prawie połowę kwoty potrzebnej do wypłaty emerytur w Polsce"
>

O wydatkach na armię, wojnę, rezydencje, urzędników - ani słowa,
tylko jak widać emeryci są tutaj problemem...

P.

12 Data: Pa?dziernik 07 2012 17:50:26
Temat: Re: Mniej spalamy
Autor: yabba 

Użytkownik "spider"  napisał w wiadomości

Tylko skąd takie durne wnioski? W jakimś matriksie ci ludzie żyją?

http://manager.money.pl/news/artykul/budzet;traci;3;miliardy;rocznie;w;szarej;strefie,104,0,1173096.html

Budżet traci 3 miliardy rocznie w szarej strefie

Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o
podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie paliwami płynnymi. Ich zdaniem budżet traci na tym 3
miliardy złotych rocznie.
W liście, podpisanym przez Dyrektora Generalnego organizacji Leszka Wieciecha, zwraca się uwagę na znaczny spadek konsumpcji
paliw w Polsce postępujący od początku roku 2012.
Według wstępnych szacunków po ośmiu miesiącach 2012 roku popyt na trzy główne gatunki paliw silnikowych spadł do poziomu 95
procent wielkości z roku ubiegłego (olej napędowy – 93 procent, benzyna – 96 procent, LPG – 103 procent).
Spowoduje to spadek wpływów do budżetu państwa, które – z tytułu VAT, akcyzy i opłaty paliwowej - w 2011 roku wyniosły około 55
miliardów złotych, czyli kilkanaście procent całości dochodów podatkowych budżetu i jednocześnie prawie połowę kwoty potrzebnej do
wypłaty emerytur w Polsce.

Najlepszą metodą pobudzenia gospodatki do większej konsumpcji paliw będzie kolejna podwyżka VAT-u.

W opinii branży, oprócz czynników obiektywnych, decydujący wpływ na spadek wielkości legalnego obrotu paliwami ma szara strefa, w
wyniku której – według szacunków POPiHN - budżet straci w roku bieżÄ…cym około 3 miliardy złotych.
W sektorze paliw na szarą strefę składają się zarówno działania, będące wprost łamaniem prawa, jak też polegające na wykorzystywaniu
luk w prawie w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.
Do pierwszej grupy zaliczyć można przede wszystkim wyłudzanie VAT, niepłacenie podatku akcyzowego (wprowadzanie na rynek jako
paliwa substancji o innym przeznaczeniu, zwolnionych z podatku akcyzowego, bądź obłożonych niższą stawką podatkową) i opłaty
paliwowej, wprowadzanie na rynek paliw z nielegalnych źródeł.
Do drugiej grupy należy wykorzystywanie luk w przepisach prawnych dotyczących zapasów obowiązkowych, biopaliw oraz podatku
akcyzowego na oleje smarowe.
W związku z funkcjonowaniem szarej strefy pogłÄ™biają się straty legalnie działających podmiotów, co musi wpłynąć na decyzje co do
dalszego ich funkcjonowania i inwestowania na polskim rynku. Obecna sytuacja, w której na rynku hurtowym i detalicznym występuje
kilku głównych graczy zapewnia właściwy poziom konkurencji, z oczywistym pożytkiem dla konsumentów i całej gospodarki.

A dlaczego nie ma kilkunastu graczy?

Branża jest także niezadowolona z powodu tego, że w opublikowanym 28 września projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazły się
niekonsultowane z branżÄ… zapisy, likwidujące obowiązek uzyskiwania koncesji na obrót paliwami ciekłymi i uznające tą działalnoć za
działalnoć regulowaną, a także wyłÄ…czające spod reguł działalności regulowanej obrót gazem płynnym poniżej równowartości 10 000
euro rocznie.
Ich zdaniem, grozi to wręcz eksplozją szarej strefy i upadkiem legalnie działających firm branży paliwowej, z nieobliczalnymi skutkami dla
budżetu państwa. Firmy apelują o wstrzymanie prac nad tym projektem do czasu przeprowadzenia rzeczywistych konsultacji
społecznych i uwzględnienia argumentów branży i środowisk eksperckich.

Aha, już wiem dlaczego nie ma kilkunastu graczy. Wszystkim obecnym odpowiada stan jaki jest obecnie i nie chcą dopuścić innych do tego tortu.

Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13 przedsiębiorstw, reprezentujących około 85 procent dostaw hurtowych i
ponad połowę dostaw detalicznych paliw w Polsce.

No tak, duży może więcej.


--
Pozdrawiam,

yabba

13 Data: Pa?dziernik 07 2012 18:03:59
Temat: Re: Mniej spalamy
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 7 Oct 2012 17:50:26 +0200, yabba napisał(a):

W związku z funkcjonowaniem szarej strefy pogłębiają się straty legalnie
działających podmiotów, co musi wpłynąć na decyzje co do
dalszego ich funkcjonowania i inwestowania na polskim rynku. Obecna
sytuacja, w której na rynku hurtowym i detalicznym występuje
kilku głównych graczy zapewnia właściwy poziom konkurencji, z oczywistym
pożytkiem dla konsumentów i całej gospodarki.

A dlaczego nie ma kilkunastu graczy?

Chcesz postawic kilkanascie rafinerii, gdy wystarcza dwie ?

No i czy lepiej pielegnowac monopol kilku podmiotow, czy oddac wolnej
konkurencji i skonczyc z jednym lub dwoma ;-)
 
Branża jest także niezadowolona z powodu tego, że w opublikowanym 28
września projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazły się
niekonsultowane z branżą zapisy, likwidujące obowiązek uzyskiwania
koncesji na obrót paliwami ciekłymi i uznające tą działalność za
działalność regulowaną, a także wyłączające spod reguł działalności
regulowanej obrót gazem płynnym poniżej równowartości 10 000
euro rocznie.
Ich zdaniem, grozi to wręcz eksplozją szarej strefy i upadkiem legalnie
działających firm branży paliwowej, z nieobliczalnymi skutkami dla
budżetu państwa. Firmy apelują o wstrzymanie prac nad tym projektem do
czasu przeprowadzenia rzeczywistych konsultacji
społecznych i uwzględnienia argumentów branży i środowisk eksperckich.

Aha, już wiem dlaczego nie ma kilkunastu graczy. Wszystkim obecnym odpowiada
stan jaki jest obecnie i nie chcą dopuścić innych do tego tortu.

Ale czy jest jakis problem z uzyskaniem koncesji ?

Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13
przedsiębiorstw, reprezentujących około 85 procent dostaw hurtowych i
ponad połowę dostaw detalicznych paliw w Polsce.
No tak, duży może więcej.

Jest jeszcze PIPP, tam chyba jest 100% dostaw.

J.

14 Data: Pa?dziernik 07 2012 23:15:54
Temat: Re: Mniej spalamy
Autor: pablo eldiablo 

W dniu niedziela, 7 października 2012 18:03:48 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Dnia Sun, 7 Oct 2012 17:50:26 +0200, yabba napisał(a):


>> Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13

>> przedsiębiorstw, reprezentujących około 85 procent dostaw hurtowych i

>> ponad połowę dostaw detalicznych paliw w Polsce.

> No tak, duży może więcej.



Jest jeszcze PIPP, tam chyba jest 100% dostaw.



PIPP i POPiHN są organizacjami zrzeszającymi inne podmioty - najogólniej w PIPP zrzeszeni są drobni przedsiębiorcy typu 'stacja u kazika', natomiast w POPiHN największe podmioty: Orlen, Lotos i inne duże koncerny.

15 Data: Pa?dziernik 09 2012 15:08:38
Temat: Re: Mniej spalamy
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Sun, 07 Oct 2012 11:25:02 +0200, spider napisał(a):

Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu
Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o
podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie
paliwami płynnymi. Ich zdaniem budżet traci na tym 3
miliardy złotych rocznie.


Banalne - AKCYZA W DÓŁ!



--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Mniej spalamy



Grupy dyskusyjne