Tylko skÄ
d takie durne wnioski? W jakimĹ matriksie ci ludzie żyjÄ
?
http://manager.money.pl/news/artykul/budzet;traci;3;miliardy;rocznie;w;szarej;strefie,104,0,1173096.html
Budżet traci 3 miliardy rocznie w szarej strefie
Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, zwróciły siÄ do premiera Donalda Tuska o
podjÄcie pilnych działaĹ na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie paliwami płynnymi. Ich zdaniem budżet traci na tym 3
miliardy złotych rocznie.
W liĹcie, podpisanym przez Dyrektora Generalnego organizacji Leszka Wieciecha, zwraca siÄ uwagÄ na znaczny spadek konsumpcji
paliw w Polsce postÄpujÄ
cy od poczÄ
tku roku 2012.
Według wstÄpnych szacunków po oĹmiu miesiÄ
cach 2012 roku popyt na trzy główne gatunki paliw silnikowych spadł do poziomu 95
procent wielkoĹci z roku ubiegłego (olej napÄdowy â 93 procent, benzyna â 96 procent, LPG â 103 procent).
Spowoduje to spadek wpływów do budżetu paĹstwa, które â z tytułu VAT, akcyzy i opłaty paliwowej - w 2011 roku wyniosły około 55
miliardów złotych, czyli kilkanaĹcie procent całoĹci dochodów podatkowych budżetu i jednoczeĹnie prawie połowÄ kwoty potrzebnej do
wypłaty emerytur w Polsce.
W opinii branży, oprócz czynników obiektywnych, decydujÄ
cy wpływ na spadek wielkoĹci legalnego obrotu paliwami ma szara strefa, w
wyniku której â według szacunków POPiHN - budżet straci w roku bieżÄ
cym około 3 miliardy złotych.
W sektorze paliw na szarÄ
strefÄ składajÄ
siÄ zarówno działania, bÄdÄ
ce wprost łamaniem prawa, jak też polegajÄ
ce na wykorzystywaniu
luk w prawie w celu osiÄ
gniÄcia korzyĹci majÄ
tkowych.
Do pierwszej grupy zaliczyÄ można przede wszystkim wyłudzanie VAT, niepłacenie podatku akcyzowego (wprowadzanie na rynek jako
paliwa substancji o innym przeznaczeniu, zwolnionych z podatku akcyzowego, bÄ
dź obłożonych niższÄ
stawkÄ
podatkowÄ
) i opłaty
paliwowej, wprowadzanie na rynek paliw z nielegalnych źródeł.
Do drugiej grupy należy wykorzystywanie luk w przepisach prawnych dotyczÄ
cych zapasów obowiÄ
zkowych, biopaliw oraz podatku
akcyzowego na oleje smarowe.
W zwiÄ
zku z funkcjonowaniem szarej strefy pogłÄbiajÄ
siÄ straty legalnie działajÄ
cych podmiotów, co musi wpłynÄ
Ä na decyzje co do
dalszego ich funkcjonowania i inwestowania na polskim rynku. Obecna sytuacja, w której na rynku hurtowym i detalicznym wystÄpuje
kilku głównych graczy zapewnia właĹciwy poziom konkurencji, z oczywistym pożytkiem dla konsumentów i całej gospodarki.
Branża jest także niezadowolona z powodu tego, że w opublikowanym 28 wrzeĹnia projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazły siÄ
niekonsultowane z branżÄ
zapisy, likwidujÄ
ce obowiÄ
zek uzyskiwania koncesji na obrót paliwami ciekłymi i uznajÄ
ce tÄ
działalnoć za
działalnoć regulowanÄ
, a także wyłÄ
czajÄ
ce spod reguł działalnoĹci regulowanej obrót gazem płynnym poniżej równowartoĹci 10 000
euro rocznie.
Ich zdaniem, grozi to wrÄcz eksplozjÄ
szarej strefy i upadkiem legalnie działajÄ
cych firm branży paliwowej, z nieobliczalnymi skutkami dla
budżetu paĹstwa. Firmy apelujÄ
o wstrzymanie prac nad tym projektem do czasu przeprowadzenia rzeczywistych konsultacji
społecznych i uwzglÄdnienia argumentów branży i Ĺrodowisk eksperckich.
Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13 przedsiÄbiorstw, reprezentujÄ
cych około 85 procent dostaw hurtowych i
ponad połowÄ dostaw detalicznych paliw w Polsce.
2 |
Data: Pa?dziernik 07 2012 13:06:00 |
Temat: Re: Mniej spalamy |
Autor: Kurzu |
Użytkownik "spider" napisał w wiadomości
Tylko skąd takie durne wnioski? W jakimś matriksie ci ludzie żyją?
Bo ja się przesiadłem z Vectry C 150KM 1,9CDTI na Fiorino 1,3 MJ 75KM,
Vectrą jezdze tylko do myjni :P
Pozdrawiam
Kurzu
p.s.
Fiorino ma juz 2200 km!
3 |
Data: Pa?dziernik 07 2012 11:18:48 | Temat: Re: Mniej spalamy | Autor: |
Kurzu wrote:
Bo ja siĂŞ przesiadÂłem z Vectry C 150KM 1,9CDTI na Fiorino 1,3 MJ 75KM,
VectrÂą jezdze tylko do myjni :P
A ja siÄ przesiadłem w 90% przypadków do diesla. 1 zł za kilometr
toczenia siÄ po mieĹcie to jest jednak przesada. W dieslu wychodzi chyba
ze 30 gr. Ogólnie moje zakupy paliwa zmniejszyły siÄ mniej wiÄcej
dwukrotnie (raczej wiÄcej).
--
ssá´Ę
q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´
4 |
Data: Pa?dziernik 07 2012 16:45:18 | Temat: Re: Mniej spalamy | Autor: Kurzu |
Użytkownik <tÎż> napisał w wiadomości
Kurzu wrote:
Bo ja sie przesiad3em z Vectry C 150KM 1,9CDTI na Fiorino 1,3 MJ 75KM,
Vectr? jezdze tylko do myjni :P
A ja się przesiadłem w 90% przypadków do diesla. 1 zł za kilometr
toczenia się po mieście to jest jednak przesada. W dieslu wychodzi chyba
ze 30 gr. Ogólnie moje zakupy paliwa zmniejszyły się mniej więcej
dwukrotnie (raczej więcej).
Przy moich przebiegach rzędu 7 tys. km miesięcznie wychodzi ponad 1000zł
różnicy :)
Pozdrawiam
Kurzu
p.s.
Polonez na wungiel?
5 |
Data: Pa?dziernik 07 2012 16:49:38 | Temat: Re: Mniej spalamy | Autor: |
Kurzu wrote:
Przy moich przebiegach rzĂŞdu 7 tys. km miesiĂŞcznie wychodzi ponad 1000zÂł
róÂżnicy :)
Ja robiÄ tylko ze 20 tys. km rocznie, ale za to różnica w spalaniu
pomiÄdzy tymi autami wynosi ok. 12l na 100 km wiÄc miesiÄcznie
oszczÄdnoć niewiele mniejsza. :)
p.s.
Polonez na wungiel?
Mój Polonez Truck Roy jest wyposażony w profesjonalnÄ
instalacjÄ na
holzgas. Jego nie liczÄ w tym zestawieniu. :)
--
ssá´Ę
q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´
6 |
Data: Pa?dziernik 07 2012 14:45:29 | Temat: Re: Mniej spalamy | Autor: dddddd |
W dniu 2012-10-07 11:25, spider pisze:
Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu
Naftowego, zwróciły siÄ do premiera Donalda Tuska o
podjÄcie pilnych działaĹ na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie
paliwami płynnymi.
Do pierwszej grupy zaliczyÄ można przede wszystkim wyłudzanie VAT,
w jaki sposób wyłudzanie VAT zmniejsza zużycie paliw w naszym kraju?
no i jak zwykle nie rozumiem - dlaczego wyłudzaniem VAT nazywa siÄ tankowanie osobówki na kratkowóz, a wyłudzeniem VATu już nie jest zablokowanie możliwoĹci odliczania waty od osobówki jeżdżÄ
cej w firmie?
--
Pozdrawiam
Lukasz
7 |
Data: Pa?dziernik 07 2012 15:42:54 | Temat: Re: Mniej spalamy | Autor: J.F. |
Dnia Sun, 07 Oct 2012 14:45:29 +0200, dddddd napisał(a):
W dniu 2012-10-07 11:25, spider pisze:
Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu
Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o
podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie
paliwami płynnymi.
Do pierwszej grupy zaliczyć można przede wszystkim wyłudzanie VAT,
w jaki sposób wyłudzanie VAT zmniejsza zużycie paliw w naszym kraju?
Nie, to odwrotnie - jak masz nielegalny obrot, to VAT nie jest placony.
no i jak zwykle nie rozumiem - dlaczego wyłudzaniem VAT nazywa się
tankowanie osobówki na kratkowóz, a wyłudzeniem VATu już nie jest
zablokowanie możliwości odliczania waty od osobówki jeżdżącej w firmie?
Bo takie mamy prawo :-)
J.
8 |
Data: Pa?dziernik 07 2012 06:10:27 | Temat: Re: Mniej spalamy | Autor: |
W dniu niedziela, 7 października 2012 11:25:04 UTC+2 użytkownik spider napisał:
Tylko skąd takie durne wnioski? W jakimś matriksie ci ludzie żyją?
http://manager.money.pl/news/artykul/budzet;traci;3;miliardy;rocznie;w;szarej;strefie,104,0,1173096.html
Budżet traci 3 miliardy rocznie w szarej strefie
Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu
Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o
podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie
paliwami płynnymi. Ich zdaniem budżet traci na tym 3
miliardy złotych rocznie.
W liście, podpisanym przez Dyrektora Generalnego organizacji Leszka
Wieciecha, zwraca się uwagę na znaczny spadek konsumpcji
paliw w Polsce postępujący od początku roku 2012.
Według wstępnych szacunków po ośmiu miesiącach 2012 roku popyt na trzy
główne gatunki paliw silnikowych spadł do poziomu 95
procent wielkości z roku ubiegłego (olej napędowy - 93 procent, benzyna
- 96 procent, LPG - 103 procent).
Spowoduje to spadek wpływów do budżetu państwa, które - z tytułu VAT,
akcyzy i opłaty paliwowej - w 2011 roku wyniosły około 55
miliardów złotych, czyli kilkanaście procent całości dochodów
podatkowych budżetu i jednocześnie prawie połowę kwoty potrzebnej do
wypłaty emerytur w Polsce.
W opinii branży, oprócz czynników obiektywnych, decydujący wpływ na
spadek wielkości legalnego obrotu paliwami ma szara strefa, w
wyniku której - według szacunków POPiHN - budżet straci w roku bieżącym
około 3 miliardy złotych.
W sektorze paliw na szarą strefę składają się zarówno działania, będące
wprost łamaniem prawa, jak też polegające na wykorzystywaniu
luk w prawie w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.
Do pierwszej grupy zaliczyć można przede wszystkim wyłudzanie VAT,
niepłacenie podatku akcyzowego (wprowadzanie na rynek jako
paliwa substancji o innym przeznaczeniu, zwolnionych z podatku
akcyzowego, bądź obłożonych niższą stawką podatkową) i opłaty
paliwowej, wprowadzanie na rynek paliw z nielegalnych źródeł.
Do drugiej grupy należy wykorzystywanie luk w przepisach prawnych
dotyczących zapasów obowiązkowych, biopaliw oraz podatku
akcyzowego na oleje smarowe.
W związku z funkcjonowaniem szarej strefy pogłębiają się straty legalnie
działających podmiotów, co musi wpłynąć na decyzje co do
dalszego ich funkcjonowania i inwestowania na polskim rynku. Obecna
sytuacja, w której na rynku hurtowym i detalicznym występuje
kilku głównych graczy zapewnia właściwy poziom konkurencji, z oczywistym
pożytkiem dla konsumentów i całej gospodarki.
Branża jest także niezadowolona z powodu tego, że w opublikowanym 28
września projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazły się
niekonsultowane z branżą zapisy, likwidujące obowiązek uzyskiwania
koncesji na obrót paliwami ciekłymi i uznające tą działalność za
działalność regulowaną, a także wyłączające spod reguł działalności
regulowanej obrót gazem płynnym poniżej równowartości 10 000
euro rocznie.
Ich zdaniem, grozi to wręcz eksplozją szarej strefy i upadkiem legalnie
działających firm branży paliwowej, z nieobliczalnymi skutkami dla
budżetu państwa. Firmy apelują o wstrzymanie prac nad tym projektem do
czasu przeprowadzenia rzeczywistych konsultacji
społecznych i uwzględnienia argumentów branży i środowisk eksperckich.
Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13
przedsiębiorstw, reprezentujących około 85 procent dostaw hurtowych i
ponad połowę dostaw detalicznych paliw w Polsce.
Mniej spalamy bo paliwo drogie i będzie jeszcze droższe bo mniej spalamy.
9 |
Data: Pa?dziernik 07 2012 17:01:56 | Temat: Re: Mniej spalamy | Autor: M1SLQ |
za to nadrabiamy braki, cytując całego posta, z interlinią dwuwierszową.
10 |
Data: Pa?dziernik 07 2012 16:31:26 | Temat: Re: Mniej spalamy | Autor: |
kogutek44 wrote:
Mniej spalamy bo paliwo drogie i bÄdzie jeszcze droższe bo mniej
spalamy.
NaprawdÄ przerasta CiÄ zacytowanie tylko fragmentu, na który odpowiadasz,
a nie całego posta?
--
ssá´Ę
q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´
11 |
Data: Pa?dziernik 07 2012 16:17:17 | Temat: Re: Mniej spalamy | Autor: Piotrne |
W dniu 2012-10-07 11:25, spider pisze:
>
> "...prawie połowÄ kwoty potrzebnej do wypłaty emerytur w Polsce"
>
O wydatkach na armiÄ, wojnÄ, rezydencje, urzÄdników - ani słowa,
tylko jak widaÄ emeryci sÄ
tutaj problemem...
P.
12 |
Data: Pa?dziernik 07 2012 17:50:26 | Temat: Re: Mniej spalamy | Autor: yabba |
Użytkownik "spider" napisał w wiadomoĹci
Tylko skÄ
d takie durne wnioski? W jakimĹ matriksie ci ludzie żyjÄ
?
http://manager.money.pl/news/artykul/budzet;traci;3;miliardy;rocznie;w;szarej;strefie,104,0,1173096.html
Budżet traci 3 miliardy rocznie w szarej strefie
Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, zwróciły siÄ do premiera Donalda Tuska o
podjÄcie pilnych działaĹ na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie paliwami płynnymi. Ich zdaniem budżet traci na tym 3
miliardy złotych rocznie.
W liĹcie, podpisanym przez Dyrektora Generalnego organizacji Leszka Wieciecha, zwraca siÄ uwagÄ na znaczny spadek konsumpcji
paliw w Polsce postÄpujÄ
cy od poczÄ
tku roku 2012.
Według wstÄpnych szacunków po oĹmiu miesiÄ
cach 2012 roku popyt na trzy główne gatunki paliw silnikowych spadł do poziomu 95
procent wielkoĹci z roku ubiegłego (olej napÄdowy â 93 procent, benzyna â 96 procent, LPG â 103 procent).
Spowoduje to spadek wpływów do budżetu paĹstwa, które â z tytułu VAT, akcyzy i opłaty paliwowej - w 2011 roku wyniosły około 55
miliardów złotych, czyli kilkanaĹcie procent całoĹci dochodów podatkowych budżetu i jednoczeĹnie prawie połowÄ kwoty potrzebnej do
wypłaty emerytur w Polsce.
NajlepszÄ
metodÄ
pobudzenia gospodatki do wiÄkszej konsumpcji paliw bÄdzie kolejna podwyżka VAT-u.
W opinii branży, oprócz czynników obiektywnych, decydujÄ
cy wpływ na spadek wielkoĹci legalnego obrotu paliwami ma szara strefa, w
wyniku której â według szacunków POPiHN - budżet straci w roku bieżÄ
cym około 3 miliardy złotych.
W sektorze paliw na szarÄ
strefÄ składajÄ
siÄ zarówno działania, bÄdÄ
ce wprost łamaniem prawa, jak też polegajÄ
ce na wykorzystywaniu
luk w prawie w celu osiÄ
gniÄcia korzyĹci majÄ
tkowych.
Do pierwszej grupy zaliczyÄ można przede wszystkim wyłudzanie VAT, niepłacenie podatku akcyzowego (wprowadzanie na rynek jako
paliwa substancji o innym przeznaczeniu, zwolnionych z podatku akcyzowego, bÄ
dź obłożonych niższÄ
stawkÄ
podatkowÄ
) i opłaty
paliwowej, wprowadzanie na rynek paliw z nielegalnych źródeł.
Do drugiej grupy należy wykorzystywanie luk w przepisach prawnych dotyczÄ
cych zapasów obowiÄ
zkowych, biopaliw oraz podatku
akcyzowego na oleje smarowe.
W zwiÄ
zku z funkcjonowaniem szarej strefy pogłÄbiajÄ
siÄ straty legalnie działajÄ
cych podmiotów, co musi wpłynÄ
Ä na decyzje co do
dalszego ich funkcjonowania i inwestowania na polskim rynku. Obecna sytuacja, w której na rynku hurtowym i detalicznym wystÄpuje
kilku głównych graczy zapewnia właĹciwy poziom konkurencji, z oczywistym pożytkiem dla konsumentów i całej gospodarki.
A dlaczego nie ma kilkunastu graczy?
Branża jest także niezadowolona z powodu tego, że w opublikowanym 28 wrzeĹnia projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazły siÄ
niekonsultowane z branżÄ
zapisy, likwidujÄ
ce obowiÄ
zek uzyskiwania koncesji na obrót paliwami ciekłymi i uznajÄ
ce tÄ
działalnoć za
działalnoć regulowanÄ
, a także wyłÄ
czajÄ
ce spod reguł działalnoĹci regulowanej obrót gazem płynnym poniżej równowartoĹci 10 000
euro rocznie.
Ich zdaniem, grozi to wrÄcz eksplozjÄ
szarej strefy i upadkiem legalnie działajÄ
cych firm branży paliwowej, z nieobliczalnymi skutkami dla
budżetu paĹstwa. Firmy apelujÄ
o wstrzymanie prac nad tym projektem do czasu przeprowadzenia rzeczywistych konsultacji
społecznych i uwzglÄdnienia argumentów branży i Ĺrodowisk eksperckich.
Aha, już wiem dlaczego nie ma kilkunastu graczy. Wszystkim obecnym odpowiada stan jaki jest obecnie i nie chcÄ
dopuĹciÄ innych do tego tortu.
Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13 przedsiÄbiorstw, reprezentujÄ
cych około 85 procent dostaw hurtowych i
ponad połowÄ dostaw detalicznych paliw w Polsce.
No tak, duży może wiÄcej.
--
Pozdrawiam,
yabba
13 |
Data: Pa?dziernik 07 2012 18:03:59 | Temat: Re: Mniej spalamy | Autor: J.F. |
Dnia Sun, 7 Oct 2012 17:50:26 +0200, yabba napisał(a):
W związku z funkcjonowaniem szarej strefy pogłębiają się straty legalnie
działających podmiotów, co musi wpłynąć na decyzje co do
dalszego ich funkcjonowania i inwestowania na polskim rynku. Obecna
sytuacja, w której na rynku hurtowym i detalicznym występuje
kilku głównych graczy zapewnia właściwy poziom konkurencji, z oczywistym
pożytkiem dla konsumentów i całej gospodarki.
A dlaczego nie ma kilkunastu graczy?
Chcesz postawic kilkanascie rafinerii, gdy wystarcza dwie ?
No i czy lepiej pielegnowac monopol kilku podmiotow, czy oddac wolnej
konkurencji i skonczyc z jednym lub dwoma ;-)
Branża jest także niezadowolona z powodu tego, że w opublikowanym 28
września projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazły się
niekonsultowane z branżą zapisy, likwidujące obowiązek uzyskiwania
koncesji na obrót paliwami ciekłymi i uznające tą działalność za
działalność regulowaną, a także wyłączające spod reguł działalności
regulowanej obrót gazem płynnym poniżej równowartości 10 000
euro rocznie.
Ich zdaniem, grozi to wręcz eksplozją szarej strefy i upadkiem legalnie
działających firm branży paliwowej, z nieobliczalnymi skutkami dla
budżetu państwa. Firmy apelują o wstrzymanie prac nad tym projektem do
czasu przeprowadzenia rzeczywistych konsultacji
społecznych i uwzględnienia argumentów branży i środowisk eksperckich.
Aha, już wiem dlaczego nie ma kilkunastu graczy. Wszystkim obecnym odpowiada
stan jaki jest obecnie i nie chcą dopuścić innych do tego tortu.
Ale czy jest jakis problem z uzyskaniem koncesji ?
Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13
przedsiębiorstw, reprezentujących około 85 procent dostaw hurtowych i
ponad połowę dostaw detalicznych paliw w Polsce.
No tak, duży może więcej.
Jest jeszcze PIPP, tam chyba jest 100% dostaw.
J.
14 |
Data: Pa?dziernik 07 2012 23:15:54 | Temat: Re: Mniej spalamy | Autor: pablo eldiablo |
W dniu niedziela, 7 października 2012 18:03:48 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Sun, 7 Oct 2012 17:50:26 +0200, yabba napisał(a):
>> Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13
>> przedsiębiorstw, reprezentujących około 85 procent dostaw hurtowych i
>> ponad połowę dostaw detalicznych paliw w Polsce.
> No tak, duży może więcej.
Jest jeszcze PIPP, tam chyba jest 100% dostaw.
PIPP i POPiHN są organizacjami zrzeszającymi inne podmioty - najogólniej w PIPP zrzeszeni są drobni przedsiębiorcy typu 'stacja u kazika', natomiast w POPiHN największe podmioty: Orlen, Lotos i inne duże koncerny.
15 |
Data: Pa?dziernik 09 2012 15:08:38 | Temat: Re: Mniej spalamy | Autor: Adam Płaszczyca |
Dnia Sun, 07 Oct 2012 11:25:02 +0200, spider napisał(a):
Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu
Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o
podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie
paliwami płynnymi. Ich zdaniem budżet traci na tym 3
miliardy złotych rocznie.
Banalne - AKCYZA W DÓŁ!
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
| | | | | | | | | | | | | |