Tylko skÄ
d takie durne wnioski? W jakimĹ matriksie ci ludzie żyjÄ
?
http://manager.money.pl/news/artykul/budzet;traci;3;miliardy;rocznie;w;szarej;strefie,104,0,1173096.html
Budżet traci 3 miliardy rocznie w szarej strefie
Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, zwróciły siÄ do premiera Donalda Tuska o
podjÄcie pilnych działaĹ na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie paliwami płynnymi. Ich zdaniem budżet traci na tym 3
miliardy złotych rocznie.
W liĹcie, podpisanym przez Dyrektora Generalnego organizacji Leszka Wieciecha, zwraca siÄ uwagÄ na znaczny spadek konsumpcji
paliw w Polsce postÄpujÄ
cy od poczÄ
tku roku 2012.
Według wstÄpnych szacunków po oĹmiu miesiÄ
cach 2012 roku popyt na trzy główne gatunki paliw silnikowych spadł do poziomu 95
procent wielkoĹci z roku ubiegłego (olej napÄdowy â 93 procent, benzyna â 96 procent, LPG â 103 procent).
Spowoduje to spadek wpływów do budżetu paĹstwa, które â z tytułu VAT, akcyzy i opłaty paliwowej - w 2011 roku wyniosły około 55
miliardów złotych, czyli kilkanaĹcie procent całoĹci dochodów podatkowych budżetu i jednoczeĹnie prawie połowÄ kwoty potrzebnej do
wypłaty emerytur w Polsce.
W opinii branży, oprócz czynników obiektywnych, decydujÄ
cy wpływ na spadek wielkoĹci legalnego obrotu paliwami ma szara strefa, w
wyniku której â według szacunków POPiHN - budżet straci w roku bieżÄ
cym około 3 miliardy złotych.
W sektorze paliw na szarÄ
 strefÄ składajÄ
 siÄ zarówno działania, bÄdÄ
ce wprost łamaniem prawa, jak też polegajÄ
ce na wykorzystywaniu
luk w prawie w celu osiÄ
gniÄcia korzyĹci majÄ
tkowych.
Do pierwszej grupy zaliczyÄ można przede wszystkim wyłudzanie VAT, niepłacenie podatku akcyzowego (wprowadzanie na rynek jako
paliwa substancji o innym przeznaczeniu, zwolnionych z podatku akcyzowego, bÄ
dź obłożonych niższÄ
 stawkÄ
 podatkowÄ
) i opłaty
paliwowej, wprowadzanie na rynek paliw z nielegalnych źródeł.
Do drugiej grupy należy wykorzystywanie luk w przepisach prawnych dotyczÄ
cych zapasów obowiÄ
zkowych, biopaliw oraz podatku
akcyzowego na oleje smarowe.
W zwiÄ
zku z funkcjonowaniem szarej strefy pogłÄbiajÄ
 siÄ straty legalnie działajÄ
cych podmiotów, co musi wpłynÄ
Ä na decyzje co do
dalszego ich funkcjonowania i inwestowania na polskim rynku. Obecna sytuacja, w której na rynku hurtowym i detalicznym wystÄpuje
kilku głównych graczy zapewnia właĹciwy poziom konkurencji, z oczywistym pożytkiem dla konsumentów i całej gospodarki.
Branża jest także niezadowolona z powodu tego, że w opublikowanym 28 wrzeĹnia projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazły siÄ
niekonsultowane z branżÄ
 zapisy, likwidujÄ
ce obowiÄ
zek uzyskiwania koncesji na obrót paliwami ciekłymi i uznajÄ
ce tÄ
 działalnoć za
działalnoć regulowanÄ
, a także wyłÄ
czajÄ
ce spod reguł działalnoĹci regulowanej obrót gazem płynnym poniżej równowartoĹci 10 000
euro rocznie.
Ich zdaniem, grozi to wrÄcz eksplozjÄ
 szarej strefy i upadkiem legalnie działajÄ
cych firm branży paliwowej, z nieobliczalnymi skutkami dla
budżetu paĹstwa. Firmy apelujÄ
 o wstrzymanie prac nad tym projektem do czasu przeprowadzenia rzeczywistych konsultacji
społecznych i uwzglÄdnienia argumentów branży i Ĺrodowisk eksperckich.
Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13 przedsiÄbiorstw, reprezentujÄ
cych około 85 procent dostaw hurtowych i
ponad połowÄ dostaw detalicznych paliw w Polsce.
| 2 | 
Data: Pa?dziernik 07 2012 13:06:00 | 
| Temat: Re: Mniej spalamy | 
| Autor: Kurzu  | 
 
Użytkownik "spider"  napisał w wiadomości  
 
 Tylko skąd takie durne wnioski? W jakimś matriksie ci ludzie żyją? 
 
 
Bo ja się przesiadłem z Vectry C 150KM 1,9CDTI na Fiorino 1,3 MJ 75KM,  
Vectrą jezdze tylko do myjni :P
 
Pozdrawiam 
Kurzu
 
p.s. 
Fiorino ma juz 2200 km!
 | 3 | 
Data: Pa?dziernik 07 2012 11:18:48 |  | Temat: Re: Mniej spalamy |  | Autor:  |  
Kurzu wrote: 
 
 Bo ja siĂŞ przesiadÂłem z Vectry C 150KM 1,9CDTI na Fiorino 1,3 MJ 75KM, 
VectrÂą jezdze tylko do myjni :P 
 
A ja siÄ przesiadłem w 90% przypadków do diesla. 1 zł za kilometr  
toczenia siÄ po mieĹcie to jest jednak przesada. W dieslu wychodzi chyba  
ze 30 gr. Ogólnie moje zakupy paliwa zmniejszyły siÄ mniej wiÄcej  
dwukrotnie (raczej wiÄcej).
 
--   
ssá´Ę
q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´
 | 4 | 
Data: Pa?dziernik 07 2012 16:45:18 |  | Temat: Re: Mniej spalamy |  | Autor: Kurzu  |  
 
Użytkownik <tÎż> napisał w wiadomości  
 
 Kurzu wrote: 
 
Bo ja sie przesiad3em z Vectry C 150KM 1,9CDTI na Fiorino 1,3 MJ 75KM, 
Vectr? jezdze tylko do myjni :P 
 
 
A ja się przesiadłem w 90% przypadków do diesla. 1 zł za kilometr 
toczenia się po mieście to jest jednak przesada. W dieslu wychodzi chyba 
ze 30 gr. Ogólnie moje zakupy paliwa zmniejszyły się mniej więcej 
dwukrotnie (raczej więcej). 
 
Przy moich przebiegach rzędu 7 tys. km miesięcznie wychodzi ponad 1000zł  
różnicy :)
 
Pozdrawiam 
Kurzu
 
p.s. 
Polonez na wungiel?
 | 5 | 
Data: Pa?dziernik 07 2012 16:49:38 |  | Temat: Re: Mniej spalamy |  | Autor:  |  
Kurzu wrote: 
 
 Przy moich przebiegach rzĂŞdu 7 tys. km miesiĂŞcznie wychodzi ponad 1000zÂł 
róÂżnicy :) 
 
Ja robiÄ tylko ze 20 tys. km rocznie, ale za to różnica w spalaniu  
pomiÄdzy tymi autami wynosi ok. 12l na 100 km wiÄc miesiÄcznie  
oszczÄdnoć niewiele mniejsza. :)
 p.s. 
Polonez na wungiel? 
 
Mój Polonez Truck Roy jest wyposażony w profesjonalnÄ
 instalacjÄ na  
holzgas. Jego nie liczÄ w tym zestawieniu. :)
 
--   
ssá´Ę
q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´
 | 6 | 
Data: Pa?dziernik 07 2012 14:45:29 |  | Temat: Re: Mniej spalamy |  | Autor: dddddd  |  
W dniu 2012-10-07 11:25, spider pisze: 
 
 Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu 
Naftowego, zwróciły siÄ do premiera Donalda Tuska o 
podjÄcie pilnych działaĹ na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie 
paliwami płynnymi. 
Do pierwszej grupy zaliczyÄ można przede wszystkim wyłudzanie VAT, 
 
w jaki sposób wyłudzanie VAT zmniejsza zużycie paliw w naszym kraju? 
no i jak zwykle nie rozumiem - dlaczego wyłudzaniem VAT nazywa siÄ tankowanie osobówki na kratkowóz, a wyłudzeniem VATu już nie jest zablokowanie możliwoĹci odliczania waty od osobówki jeżdżÄ
cej w firmie?
 
--  
Pozdrawiam 
Lukasz
 | 7 | 
Data: Pa?dziernik 07 2012 15:42:54 |  | Temat: Re: Mniej spalamy |  | Autor: J.F.  |  
Dnia Sun, 07 Oct 2012 14:45:29 +0200, dddddd napisał(a): 
 W dniu 2012-10-07 11:25, spider pisze: 
 
Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu 
Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o 
podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie 
paliwami płynnymi. 
Do pierwszej grupy zaliczyć można przede wszystkim wyłudzanie VAT, 
 
 
w jaki sposób wyłudzanie VAT zmniejsza zużycie paliw w naszym kraju? 
 
Nie, to odwrotnie - jak masz nielegalny obrot, to VAT nie jest placony.
 no i jak zwykle nie rozumiem - dlaczego wyłudzaniem VAT nazywa się  
tankowanie osobówki na kratkowóz, a wyłudzeniem VATu już nie jest  
zablokowanie możliwości odliczania waty od osobówki jeżdżącej w firmie? 
 
Bo takie mamy prawo :-)
 
J.
 | 8 | 
Data: Pa?dziernik 07 2012 06:10:27 |  | Temat: Re: Mniej spalamy |  | Autor:  |  
W dniu niedziela, 7 października 2012 11:25:04 UTC+2 użytkownik spider napisał: 
 Tylko skąd takie durne wnioski? W jakimś matriksie ci ludzie żyją? 
 
 
 
http://manager.money.pl/news/artykul/budzet;traci;3;miliardy;rocznie;w;szarej;strefie,104,0,1173096.html 
 
 
 
Budżet traci 3 miliardy rocznie w szarej strefie 
 
 
 
Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu  
 
Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o 
 
podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie  
 
paliwami płynnymi. Ich zdaniem budżet traci na tym 3 
 
miliardy złotych rocznie. 
 
W liście, podpisanym przez Dyrektora Generalnego organizacji Leszka  
 
Wieciecha, zwraca się uwagę na znaczny spadek konsumpcji 
 
paliw w Polsce postępujący od początku roku 2012. 
 
Według wstępnych szacunków po ośmiu miesiącach 2012 roku popyt na trzy  
 
główne gatunki paliw silnikowych spadł do poziomu 95 
 
procent wielkości z roku ubiegłego (olej napędowy - 93 procent, benzyna  
 
- 96 procent, LPG - 103 procent). 
 
Spowoduje to spadek wpływów do budżetu państwa, które - z tytułu VAT,  
 
akcyzy i opłaty paliwowej - w 2011 roku wyniosły około 55 
 
miliardów złotych, czyli kilkanaście procent całości dochodów  
 
podatkowych budżetu i jednocześnie prawie połowę kwoty potrzebnej do 
 
wypłaty emerytur w Polsce. 
 
W opinii branży, oprócz czynników obiektywnych, decydujący wpływ na  
 
spadek wielkości legalnego obrotu paliwami ma szara strefa, w 
 
wyniku której - według szacunków POPiHN - budżet straci w roku bieżącym  
 
około 3 miliardy złotych. 
 
W sektorze paliw na szarą strefę składają się zarówno działania, będące  
 
wprost łamaniem prawa, jak też polegające na wykorzystywaniu 
 
luk w prawie w celu osiągnięcia korzyści majątkowych. 
 
Do pierwszej grupy zaliczyć można przede wszystkim wyłudzanie VAT,  
 
niepłacenie podatku akcyzowego (wprowadzanie na rynek jako 
 
paliwa substancji o innym przeznaczeniu, zwolnionych z podatku  
 
akcyzowego, bądź obłożonych niższą stawką podatkową) i opłaty 
 
paliwowej, wprowadzanie na rynek paliw z nielegalnych źródeł. 
 
Do drugiej grupy należy wykorzystywanie luk w przepisach prawnych  
 
dotyczących zapasów obowiązkowych, biopaliw oraz podatku 
 
akcyzowego na oleje smarowe. 
 
W związku z funkcjonowaniem szarej strefy pogłębiają się straty legalnie  
 
działających podmiotów, co musi wpłynąć na decyzje co do 
 
dalszego ich funkcjonowania i inwestowania na polskim rynku. Obecna  
 
sytuacja, w której na rynku hurtowym i detalicznym występuje 
 
kilku głównych graczy zapewnia właściwy poziom konkurencji, z oczywistym  
 
pożytkiem dla konsumentów i całej gospodarki. 
 
Branża jest także niezadowolona z powodu tego, że w opublikowanym 28  
 
września projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazły się 
 
niekonsultowane z branżą zapisy, likwidujące obowiązek uzyskiwania  
 
koncesji na obrót paliwami ciekłymi i uznające tą działalność za 
 
działalność regulowaną, a także wyłączające spod reguł działalności  
 
regulowanej obrót gazem płynnym poniżej równowartości 10 000 
 
euro rocznie. 
 
Ich zdaniem, grozi to wręcz eksplozją szarej strefy i upadkiem legalnie  
 
działających firm branży paliwowej, z nieobliczalnymi skutkami dla 
 
budżetu państwa. Firmy apelują o wstrzymanie prac nad tym projektem do  
 
czasu przeprowadzenia rzeczywistych konsultacji 
 
społecznych i uwzględnienia argumentów branży i środowisk eksperckich. 
 
Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13  
 
przedsiębiorstw, reprezentujących około 85 procent dostaw hurtowych i 
 
ponad połowę dostaw detalicznych paliw w Polsce. 
 
Mniej spalamy bo paliwo drogie i będzie jeszcze droższe bo mniej spalamy.
 | 9 | 
Data: Pa?dziernik 07 2012 17:01:56 |  | Temat: Re: Mniej spalamy |  | Autor: M1SLQ  |  
za to nadrabiamy braki, cytując całego posta, z interlinią dwuwierszową. 
 
 | 10 | 
Data: Pa?dziernik 07 2012 16:31:26 |  | Temat: Re: Mniej spalamy |  | Autor:  |  
kogutek44 wrote: 
 
 Mniej spalamy bo paliwo drogie i bÄdzie jeszcze droższe bo mniej 
spalamy. 
 
NaprawdÄ przerasta CiÄ zacytowanie tylko fragmentu, na który odpowiadasz,  
a nie całego posta?
 
--   
ssá´Ę
q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´
 | 11 | 
Data: Pa?dziernik 07 2012 16:17:17 |  | Temat: Re: Mniej spalamy |  | Autor: Piotrne  |  
W dniu 2012-10-07 11:25, spider pisze: 
 
> 
> "...prawie połowÄ kwoty potrzebnej do wypłaty emerytur w Polsce" 
> 
 
O wydatkach na armiÄ, wojnÄ, rezydencje, urzÄdników - ani słowa, 
tylko jak widaÄ emeryci sÄ
 tutaj problemem... 
 
P. 
 
 | 12 | 
Data: Pa?dziernik 07 2012 17:50:26 |  | Temat: Re: Mniej spalamy |  | Autor: yabba  |  
Użytkownik "spider"  napisał w wiadomoĹci  
 Tylko skÄ
d takie durne wnioski? W jakimĹ matriksie ci ludzie żyjÄ
? 
 
http://manager.money.pl/news/artykul/budzet;traci;3;miliardy;rocznie;w;szarej;strefie,104,0,1173096.html 
 
Budżet traci 3 miliardy rocznie w szarej strefie 
 
Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, zwróciły siÄ do premiera Donalda Tuska o 
podjÄcie pilnych działaĹ na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie paliwami płynnymi. Ich zdaniem budżet traci na tym 3 
miliardy złotych rocznie. 
W liĹcie, podpisanym przez Dyrektora Generalnego organizacji Leszka Wieciecha, zwraca siÄ uwagÄ na znaczny spadek konsumpcji 
paliw w Polsce postÄpujÄ
cy od poczÄ
tku roku 2012. 
Według wstÄpnych szacunków po oĹmiu miesiÄ
cach 2012 roku popyt na trzy główne gatunki paliw silnikowych spadł do poziomu 95 
procent wielkoĹci z roku ubiegłego (olej napÄdowy â 93 procent, benzyna â 96 procent, LPG â 103 procent). 
Spowoduje to spadek wpływów do budżetu paĹstwa, które â z tytułu VAT, akcyzy i opłaty paliwowej - w 2011 roku wyniosły około 55 
miliardów złotych, czyli kilkanaĹcie procent całoĹci dochodów podatkowych budżetu i jednoczeĹnie prawie połowÄ kwoty potrzebnej do 
wypłaty emerytur w Polsce. 
 
NajlepszÄ
 metodÄ
 pobudzenia gospodatki do wiÄkszej konsumpcji paliw bÄdzie kolejna podwyżka VAT-u.
 W opinii branży, oprócz czynników obiektywnych, decydujÄ
cy wpływ na spadek wielkoĹci legalnego obrotu paliwami ma szara strefa, w 
wyniku której â według szacunków POPiHN - budżet straci w roku bieżÄ
cym około 3 miliardy złotych. 
W sektorze paliw na szarÄ
 strefÄ składajÄ
 siÄ zarówno działania, bÄdÄ
ce wprost łamaniem prawa, jak też polegajÄ
ce na wykorzystywaniu 
luk w prawie w celu osiÄ
gniÄcia korzyĹci majÄ
tkowych. 
Do pierwszej grupy zaliczyÄ można przede wszystkim wyłudzanie VAT, niepłacenie podatku akcyzowego (wprowadzanie na rynek jako 
paliwa substancji o innym przeznaczeniu, zwolnionych z podatku akcyzowego, bÄ
dź obłożonych niższÄ
 stawkÄ
 podatkowÄ
) i opłaty 
paliwowej, wprowadzanie na rynek paliw z nielegalnych źródeł. 
Do drugiej grupy należy wykorzystywanie luk w przepisach prawnych dotyczÄ
cych zapasów obowiÄ
zkowych, biopaliw oraz podatku 
akcyzowego na oleje smarowe. 
W zwiÄ
zku z funkcjonowaniem szarej strefy pogłÄbiajÄ
 siÄ straty legalnie działajÄ
cych podmiotów, co musi wpłynÄ
Ä na decyzje co do 
dalszego ich funkcjonowania i inwestowania na polskim rynku. Obecna sytuacja, w której na rynku hurtowym i detalicznym wystÄpuje 
kilku głównych graczy zapewnia właĹciwy poziom konkurencji, z oczywistym pożytkiem dla konsumentów i całej gospodarki. 
 
A dlaczego nie ma kilkunastu graczy?
 Branża jest także niezadowolona z powodu tego, że w opublikowanym 28 wrzeĹnia projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazły siÄ 
niekonsultowane z branżÄ
 zapisy, likwidujÄ
ce obowiÄ
zek uzyskiwania koncesji na obrót paliwami ciekłymi i uznajÄ
ce tÄ
 działalnoć za 
działalnoć regulowanÄ
, a także wyłÄ
czajÄ
ce spod reguł działalnoĹci regulowanej obrót gazem płynnym poniżej równowartoĹci 10 000 
euro rocznie. 
Ich zdaniem, grozi to wrÄcz eksplozjÄ
 szarej strefy i upadkiem legalnie działajÄ
cych firm branży paliwowej, z nieobliczalnymi skutkami dla 
budżetu paĹstwa. Firmy apelujÄ
 o wstrzymanie prac nad tym projektem do czasu przeprowadzenia rzeczywistych konsultacji 
społecznych i uwzglÄdnienia argumentów branży i Ĺrodowisk eksperckich. 
 
Aha, już wiem dlaczego nie ma kilkunastu graczy. Wszystkim obecnym odpowiada stan jaki jest obecnie i nie chcÄ
 dopuĹciÄ innych do tego tortu.
 Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13 przedsiÄbiorstw, reprezentujÄ
cych około 85 procent dostaw hurtowych i 
ponad połowÄ dostaw detalicznych paliw w Polsce. 
 
No tak, duży może wiÄcej.
 
--  
Pozdrawiam,
 
yabba
 | 13 | 
Data: Pa?dziernik 07 2012 18:03:59 |  | Temat: Re: Mniej spalamy |  | Autor: J.F.  |  
Dnia Sun, 7 Oct 2012 17:50:26 +0200, yabba napisał(a): 
 W związku z funkcjonowaniem szarej strefy pogłębiają się straty legalnie  
działających podmiotów, co musi wpłynąć na decyzje co do 
dalszego ich funkcjonowania i inwestowania na polskim rynku. Obecna  
sytuacja, w której na rynku hurtowym i detalicznym występuje 
kilku głównych graczy zapewnia właściwy poziom konkurencji, z oczywistym  
pożytkiem dla konsumentów i całej gospodarki. 
 
 
A dlaczego nie ma kilkunastu graczy? 
 
Chcesz postawic kilkanascie rafinerii, gdy wystarcza dwie ? 
 
No i czy lepiej pielegnowac monopol kilku podmiotow, czy oddac wolnej 
konkurencji i skonczyc z jednym lub dwoma ;-)
 
 Branża jest także niezadowolona z powodu tego, że w opublikowanym 28  
września projekcie Ustawy prawo energetyczne znalazły się 
niekonsultowane z branżą zapisy, likwidujące obowiązek uzyskiwania  
koncesji na obrót paliwami ciekłymi i uznające tą działalność za 
działalność regulowaną, a także wyłączające spod reguł działalności  
regulowanej obrót gazem płynnym poniżej równowartości 10 000 
euro rocznie. 
Ich zdaniem, grozi to wręcz eksplozją szarej strefy i upadkiem legalnie  
działających firm branży paliwowej, z nieobliczalnymi skutkami dla 
budżetu państwa. Firmy apelują o wstrzymanie prac nad tym projektem do  
czasu przeprowadzenia rzeczywistych konsultacji 
społecznych i uwzględnienia argumentów branży i środowisk eksperckich. 
 
 
Aha, już wiem dlaczego nie ma kilkunastu graczy. Wszystkim obecnym odpowiada  
stan jaki jest obecnie i nie chcą dopuścić innych do tego tortu. 
 
Ale czy jest jakis problem z uzyskaniem koncesji ? 
 Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13  
przedsiębiorstw, reprezentujących około 85 procent dostaw hurtowych i 
ponad połowę dostaw detalicznych paliw w Polsce. 
 
No tak, duży może więcej. 
 
Jest jeszcze PIPP, tam chyba jest 100% dostaw.
 
J.
 | 14 | 
Data: Pa?dziernik 07 2012 23:15:54 |  | Temat: Re: Mniej spalamy |  | Autor: pablo eldiablo  |  
W dniu niedziela, 7 października 2012 18:03:48 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: 
 Dnia Sun, 7 Oct 2012 17:50:26 +0200, yabba napisał(a): 
 
 
>> Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zrzesza 13  
 
>> przedsiębiorstw, reprezentujących około 85 procent dostaw hurtowych i 
 
>> ponad połowę dostaw detalicznych paliw w Polsce. 
 
> No tak, duży może więcej. 
 
 
 
Jest jeszcze PIPP, tam chyba jest 100% dostaw. 
 
 
 
PIPP i POPiHN są organizacjami zrzeszającymi inne podmioty - najogólniej w PIPP zrzeszeni są drobni przedsiębiorcy typu 'stacja u kazika', natomiast w POPiHN największe podmioty: Orlen, Lotos i inne duże koncerny.
 | 15 | 
Data: Pa?dziernik 09 2012 15:08:38 |  | Temat: Re: Mniej spalamy |  | Autor: Adam Płaszczyca  |  
Dnia Sun, 07 Oct 2012 11:25:02 +0200, spider napisał(a): 
 
 Firmy paliwowe, zrzeszone w Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu  
Naftowego, zwróciły się do premiera Donalda Tuska o 
podjęcie pilnych działań na rzecz ograniczenia szarej strefy w obrocie  
paliwami płynnymi. Ich zdaniem budżet traci na tym 3 
miliardy złotych rocznie. 
 
Banalne - AKCYZA W DÓŁ!
 
--   
     ___________ (R) 
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna 
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów  http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |