Grupy dyskusyjne   »   Mocinejsze żarówki - czy można używać?

Mocinejsze żarówki - czy można używać?



1 Data: Grudzien 06 2007 12:03:49
Temat: Mocinejsze żarówki - czy można używać?
Autor: Agent 

Kiedyś czytałem test żarówek i było tam napisane że dobra żarówka nie może miec ani za mało ani za dużo luksów. Ale się zastanawiam dlaczego? Skoro światł mijania świecą na odpowiedniej wysokości, poniżej wzroku kierocy to dlaczego nie moga świecić jaśniej? Czy będą wtedy oślepiać. W handlu dostępne są żarówki o większej mocy niz standartowe 60/55W



2 Data: Grudzien 06 2007 12:07:25
Temat: Re: Mocinejsze żarówki - czy można używać?
Autor: Pawel Muszynski 

Agent pisze:

Kiedyś czytałem test żarówek i było tam napisane że dobra żarówka nie może miec ani za mało ani za dużo luksów. Ale się zastanawiam dlaczego? Skoro światł mijania świecą na odpowiedniej wysokości, poniżej wzroku kierocy to dlaczego nie moga świecić jaśniej? Czy będą wtedy oślepiać. W handlu dostępne są żarówki o większej mocy niz standartowe 60/55W

Ale mocniejsza żarówka = dużo więcej ciepła.
A reflektory są do tego nieprzystosowane.

--
Paweł Muszyński

3 Data: Grudzien 06 2007 12:16:47
Temat: Re: Mocinejsze żarówki - czy można używać?
Autor: Agent 


Użytkownik "Pawel Muszynski"  napisał w wiadomości

Agent pisze:
Kiedyś czytałem test żarówek i było tam napisane że dobra żarówka nie może miec ani za mało ani za dużo luksów. Ale się zastanawiam dlaczego? Skoro światł mijania świecą na odpowiedniej wysokości, poniżej wzroku kierocy to dlaczego nie moga świecić jaśniej? Czy będą wtedy oślepiać. W handlu dostępne są żarówki o większej mocy niz standartowe 60/55W

Ale mocniejsza żarówka = dużo więcej ciepła.
A reflektory są do tego nieprzystosowane.

Ale co? Stopi się? Już prędzej kable będą się grzały i niedobór pradu może być? Ale to pomińmy. Zakładając że instalacja wytrzyma czy są jakieś przepisy że nie można?

4 Data: Grudzien 06 2007 12:23:01
Temat: Re: Mocinejsze żarówki - czy można używać?
Autor: Lewis 


Ale co? Stopi się? Już prędzej kable będą się grzały i niedobór pradu może
być? Ale to pomińmy. Zakładając że instalacja wytrzyma czy są jakieś przepisy że nie można?

u mnie na plastikowych odbłyśnikach 100W na drogowych nie topiło fakt instalacje przerobiłem na grube kable i przekaźniki.
Przpisy określają 55/60W.

--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 na sprzedaż

5 Data: Grudzien 06 2007 03:26:48
Temat: Re: Mocinejsze żarówki - czy można używać?
Autor:

On 6 Gru, 12:23, "Lewis"  wrote:

> Ale co? Stopi się? Już prędzej kable będą się grzały i niedobór pradu może
> być? Ale to pomińmy. Zakładając że instalacja wytrzyma czy są jakieś
> przepisy że nie można?

u mnie na plastikowych odbłyśnikach 100W na drogowych nie topiło fakt
instalacje przerobiłem na grube kable i przekaźniki.
Przpisy określają 55/60W.


Zarowki o mocy 90/100 W nie posiadaja homologacji wiec moga zabrac
dowod rejestracyjny ....

Pozdrawiam

Jarek Nowak

www.pinusproject.pl

Omega B kombi - 2,5 V6

6 Data: Grudzien 06 2007 12:30:26
Temat: Re: Mocinejsze żarówki - czy można używać?
Autor: Lewis 


u mnie na plastikowych odbłyśnikach 100W na drogowych nie topiło fakt
instalacje przerobiłem na grube kable i przekaźniki.
Przpisy określają 55/60W.


Zarowki o mocy 90/100 W nie posiadaja homologacji wiec moga zabrac
dowod rejestracyjny ....

Ja miałem 55/100W i podkreślam miałem. one z resztą też nie miały homo ale nie były tak upierdliwe na światłach mijania dla ludzi z naprzeciwka

--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 na sprzedaż

7 Data: Grudzien 06 2007 14:24:59
Temat: Re: Mocinejsze żarówki - czy można używać?
Autor: J.F. 

On Thu, 6 Dec 2007 12:30:26 +0100,  "Lewis"

Ja miałem 55/100W i podkreślam miałem. one z resztą też nie miały homo ale
nie były tak upierdliwe na światłach mijania dla ludzi z naprzeciwka

Ale czy na pewno takie 90/100 dobrze ustawione sa upierdliwe ?
Szczegolnie w czasach gdy ksenony dopuszczale sa  - albo 70W
w ciezarowkach na 24V - i to jeszcze z dopuszczona tolerancja 20%.

A swoja droga szkoda ze nie mozna dostac takich nieco mocniejszych,
powiedzmy 70/80 ..

J.

8 Data: Grudzien 06 2007 20:13:01
Temat: Re: Mocinejsze żarówki - czy można używać?
Autor: Qwinto 

A swoja droga szkoda ze nie mozna dostac takich nieco mocniejszych,
powiedzmy 70/80 ..

Mysle ze mozna, choc nie sa popularne. Na warszawskiej giełdzie Wolumen u tej pani:
http://arbiter.pl/zdjecie/13045.Gdzie.kupic.zarowke
widzialem zarówke H4 35/35W 12V.

--
Pozdrawiam
Qwinto
Czerwony Nissan Primera Invitation
www.nissanklub.pl

9 Data: Grudzien 06 2007 13:16:12
Temat: Re: Mocinejsze żarówki - czy można używać?
Autor: Przemysław Gubernat 

Lewis pisze:


Ale co? Stopi się? Już prędzej kable będą się grzały i niedobór pradu
może
być? Ale to pomińmy. Zakładając że instalacja wytrzyma czy są jakieś
przepisy że nie można?

u mnie na plastikowych odbłyśnikach 100W na drogowych nie topiło fakt
instalacje przerobiłem na grube kable i przekaźniki.
Przpisy określają 55/60W.

Które ?? Norma PN-EN ?? Czy przepisy o ruchu drogowym ?

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 + ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

10 Data: Grudzien 06 2007 14:03:18
Temat: Re: Mocinejsze żarówki - czy można używać?
Autor: J.F. 

On Thu, 06 Dec 2007 13:16:12 +0100,  Przemysław Gubernat wrote:

Lewis pisze:
u mnie na plastikowych odbłyśnikach 100W na drogowych nie topiło fakt
instalacje przerobiłem na grube kable i przekaźniki.
Przpisy określają 55/60W.

Które ?? Norma PN-EN ?? Czy przepisy o ruchu drogowym ?

UN ECE R.37

J.

11 Data: Grudzien 06 2007 14:09:03
Temat: Re: Mocinejsze żarówki - czy można używać?
Autor: Agent 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Thu, 06 Dec 2007 13:16:12 +0100,  Przemysław Gubernat wrote:
Lewis pisze:
u mnie na plastikowych odbłyśnikach 100W na drogowych nie topiło fakt
instalacje przerobiłem na grube kable i przekaźniki.
Przpisy określają 55/60W.

Które ?? Norma PN-EN ?? Czy przepisy o ruchu drogowym ?

UN ECE R.37

A co z ksenonami i innymi wynalazkami? Bo tak własciwie to ilośc watów nijak się ma do jasności świecenia

12 Data: Grudzien 06 2007 23:40:15
Temat: Re: Mocinejsze żarówki - czy można używać?
Autor: J.F. 

On Thu, 6 Dec 2007 14:09:03 +0100,  Agent wrote:

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
Które ?? Norma PN-EN ?? Czy przepisy o ruchu drogowym ?

UN ECE R.37

A co z ksenonami i innymi wynalazkami?

UN ECE R.99

J.

13 Data: Grudzien 07 2007 14:09:43
Temat: Re: Mocinejsze żarówki - czy można używać?
Autor: Przemysław Gubernat 

J.F. pisze:

On Thu, 06 Dec 2007 13:16:12 +0100,  Przemysław Gubernat wrote:
Lewis pisze:
u mnie na plastikowych odbłyśnikach 100W na drogowych nie topiło fakt
instalacje przerobiłem na grube kable i przekaźniki.
Przpisy określają 55/60W.

Które ?? Norma PN-EN ?? Czy przepisy o ruchu drogowym ?

UN ECE R.37

A teraz które prawo w Polsce wymaga stosowania się do tej normy ?

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 + ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

14 Data: Grudzien 07 2007 18:16:08
Temat: Re: Mocinejsze żarówki - czy można używać?
Autor: J.F. 

On Fri, 07 Dec 2007 14:09:43 +0100,  Przemysław Gubernat wrote:

J.F. pisze:
Które ?? Norma PN-EN ?? Czy przepisy o ruchu drogowym ?
UN ECE R.37
A teraz które prawo w Polsce wymaga stosowania się do tej normy ?

Z tym ciekawiej. Tzn - ja nie wiem, fajnie by bylo zeby napisal ktos
kto wie.
Po pierwsze: jest np takie oswiadczenie
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2006/0329.htm

Nie wiem jakim prawem .. ale byc moze sa podobne oswiadczenia
na inne numerki.

Po drugie: ustawa ceduje okreslenie warunkow na ministra.
Minister wydal http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0262.htm
juz pare razy zmienione, ale chyba ciagle jest tam zapis:

§ 10. 1. Przedmioty wyposazenia i czesci pojazdów zwiazane z
bezpieczenstwem ich uzytkowania i ochrona srodowiska moga byc
stosowane w pojazdach, jezeli spelniony jest co najmniej jeden z
nastepujacych warunków:

1) oznakowane sa znakami homologacji miedzynarodowej stosowanymi w
homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów
Zjednoczonych (EKG ONZ) - "E" lub Unii Europejskiej - "e";

2) oznakowane sa cechami producenta pojazdu, na który wystawiono
krajowe swiadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno
byc zgloszone do upowaznionej jednostki celem ewidencji;

3) oznakowane sa cechami dostawcy producenta pojazdu, na który
wystawiono krajowe swiadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to
powinno byc zgloszone do upowaznionej jednostki celem ewidencji;

4) oznakowane sa znakiem zgodnosci zgodnie z przepisami o systemie
oceny zgodnosci i akredytacji; przepisu nie stosuje sie do przedmiotów
wyposazenia i czesci oznakowanych znakiem bezpieczenstwa na podstawie
dotychczasowych przepisów o badaniach i certyfikacji;
[...]
4. Przedmioty wyposazenia i czesci objete obowiazkiem homologacji typu
okreslone sa w przepisach o homologacji pojazdów

Siegamy do zalacznika z wykazem i czytamy:

14 Urzadzenia swietlne i sygnalizacyjne: reflektory elektryczne do
motocykli, motorowerów i rowerów, lampy swiatel blyskowych
ostrzegawczych, klosze do lamp sygnalizacyjnych i cofania, oslony
reflektorowe

16 Wyposazenie elektryczne i elektroniczne, w tym: urzadzenia
zaplonowe, urzadzenia z elementami grzewczymi, sterowniki,
przekazniki, urzadzenia i elementy przystosowujace pojazdy do
transportu wartosci materialnych

z pkt 16 to sie chyba kwalifikuja na par 10?

I jeszcze masz sprawy homologacyjne,
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2005/2010.htm

gdzie obowiazkiem homologacji sa objete "Reflektory (w tym zarówki)"
wg.   dyrektywy 76/761/EWG

A tego juz mi sie nie chce czytac :-)
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31976L0761:EN:NOT

J.

15 Data: Grudzien 07 2007 20:49:56
Temat: Re: Mocinejsze żarówki - czy można używać?
Autor: Przemysław Gubernat 

J.F. pisze:
[..]


A tego juz mi sie nie chce czytac :-)
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31976L0761:EN:NOT

Właśnie zasiadłem do czytania i mamy tam takie coś:

"Artykuł 3

1. Żadne Państwo Członkowskie nie może zabronić wprowadzenia do obrotu
reflektorów świateł drogowych i/lub świateł mijania oraz żarówek
elektrycznych do tych reflektorów z powodu ich konstrukcji lub sposobu
działania, jeżeli posiadają one znak homologacji EWG części.
2. Jednakże Państwo Członkowskie może zabronić wprowadzenia do obrotu
reflektorów świateł drogowych i/lub świateł mijania oraz żarówek
elektrycznych do tych reflektorów posiadających znak homologacji EWG
części, które nie w pełni odpowiadają homologowanemu typowi."

Jeżeli żarówka ma znaczek "e" to można stosować, ale.....
jak się poczyta dalej to znajdzie się że wymagania techniczne znajdują
się w "UN-ECE Regulation No xx". Ehhhh.... czyli podstawy prawne są.

BTW.
ITS badania robi na podstawie normy PN-EN-60809:2002(U)+ i ijej
aktualizacji (PN-EN-60809:2002/A2:2003(U)+,PN-EN-60809:2002/A3:2005(U)+)
Ciekawe na ile to jest zgodne z UN-ECE ?

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 + ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

16 Data: Grudzien 06 2007 12:44:57
Temat: Re: Mocinejsze żarówki - czy można używać?
Autor: BremTrans 

Ale co? Stopi się? Już prędzej kable będą się grzały i niedobór pradu może
być? Ale to pomińmy. Zakładając że instalacja wytrzyma czy są jakieś
przepisy że nie można?

Zalezy od odblysnika. Kiedys kupilem od jakiegos losia na allegro reflektor
to
wygladal jakby ktos swieczke wsadzil zamiast zarowki - caly potopiony.
W opisie "stan idealny" a jak odebralem przesylke - w srodku masakra.
Sprzedajacego uratowala niska cena i to,
ze potrzebowalem samo szklo i obudowe, srodek mialem swoj nietkniety :)

--
venioo

17 Data: Grudzien 06 2007 04:18:47
Temat: Re: Mocinejsze żarówki - czy można używać?
Autor: wofek_ 

On 6 Gru, 11:16, "Agent"  wrote:

Użytkownik "Pawel Muszynski"  napisał w
 Agent pisze:
>> Kiedyś czytałem test żarówek i było tam napisane że dobra żarówka nie
>> może miec ani za mało ani za dużo luksów. Ale się zastanawiam dlaczego?
>> Skoro światł mijania świecą na odpowiedniej wysokości, poniżej wzroku
>> kierocy to dlaczego nie moga świecić jaśniej? Czy będą wtedy oślepiać. W
>> handlu dostępne są żarówki o większej mocy niz standartowe 60/55W

> Ale mocniejsza żarówka = dużo więcej ciepła.
> A reflektory są do tego nieprzystosowane.

Ale co? Stopi się? Już prędzej kable będą się grzały i niedobór pradu może
być? Ale to pomińmy. Zakładając że instalacja wytrzyma czy są jakieś
przepisy że nie można?

Tak, stopi. Przyjdzie lato, dluzsza trasa i masz wypalony odblysnik/
reflektor. Nie warto tego robic lepiej dokladnie i dobrze umyc
reflektory i poprawnie ustawic spadek snopa swiatla w procentach
(zalezy od auta).

18 Data: Grudzien 06 2007 14:34:56
Temat: Re: Mocinejsze żarówki - czy można używać?
Autor: scream 

Dnia Thu, 6 Dec 2007 12:16:47 +0100, Agent napisał(a):

Ale co? Stopi się? (...)

Wjedziesz w pierwsza wieksza kaluze i rozgrzany klosz popeka :)))

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

19 Data: Grudzien 06 2007 12:35:55
Temat: Re: Mocinejsze żarówki - czy można używać?
Autor: freewolny 


Użytkownik "Agent"  napisał w wiadomości

Skoro światł mijania świecą na odpowiedniej wysokości, poniżej wzroku kierocy to dlaczego nie moga świecić jaśniej?

Nie, świecą poniżej wzroku kierowcy, tylko główny snop światła jest tak skierowany. Ale nie cały. Dlaczego widzisz świecące się reflektory?

Damian

20 Data: Grudzien 06 2007 12:41:26
Temat: Re: Mocinejsze żarówki - czy można używać?[ort]
Autor: freewolny 


Użytkownik "freewolny"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Agent"  napisał w wiadomości
Skoro światł mijania świecą na odpowiedniej wysokości, poniżej wzroku kierocy to dlaczego nie moga świecić jaśniej?

Nie świecą poniżej wzroku kierowcy, tylko główny snop światła jest tak skierowany. Ale nie cały. Dlaczego widzisz świecące się reflektory?

Zbędny przecinek w pierwszym zdaniu. Przepraszam.

Damian

21 Data: Grudzien 06 2007 12:47:11
Temat: Re: Mocinejsze żarówki - czy można używać?[ort]
Autor: Agent 


Użytkownik "freewolny"  napisał w wiadomości


Użytkownik "freewolny"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Agent"  napisał w wiadomości
Skoro światł mijania świecą na odpowiedniej wysokości, poniżej wzroku kierocy to dlaczego nie moga świecić jaśniej?

Nie świecą poniżej wzroku kierowcy, tylko główny snop światła jest tak skierowany. Ale nie cały. Dlaczego widzisz świecące się reflektory?

Zbędny przecinek w pierwszym zdaniu. Przepraszam.

I znak zapytania na końcu jeśli się czepiać :)

22 Data: Grudzien 06 2007 14:36:39
Temat: Re: Mocinejsze żarówki - czy można używać?
Autor: J.F. 

On Thu, 6 Dec 2007 12:03:49 +0100,  Agent wrote:

Kiedyś czytałem test żarówek i było tam napisane że dobra żarówka nie może
miec ani za mało ani za dużo luksów. Ale się zastanawiam dlaczego?

Taki przepis.

Skoro
światł mijania świecą na odpowiedniej wysokości, poniżej wzroku kierocy to
dlaczego nie moga świecić jaśniej?

Moze sie boja swiatla odbitego od drogi czy co ?
A moze na zarowkach nie da sie uzyskac dobrego odciecia ?

Bo przepis o tyle idiotyczny ze np H1 moze miec 1550lm +/-15%,
a ksenonowa D1S 3200lm

J.

Mocinejsze żarówki - czy można używać?



Grupy dyskusyjne