"Mocne" opony
1 | Data: Kwiecien 09 2008 23:36:20 |
Temat: "Mocne" opony | |
Autor: Michał | Witam, 2 |
Data: Kwiecien 09 2008 20:28:35 | Temat: Re: "Mocne" opony | Autor: Pete |
Problem w tym że poprzednie letnie załatwiłem w ten sposób Ale skąd wiesz że załatwiłeś opony a nie felgi? Przeważnie to właśnie felgi się wyginają. Jeśli faktycznie to opony, to poszukaj takich z indeksem "XL" - mają wzmocnione ścianki boczne. Pozdr. Pete 3 |
Data: Kwiecien 10 2008 07:06:19 | Temat: Re: "Mocne" opony | Autor: Agent |
Może szukaj od dostawczych. Albo kup sobie coś na dużych (np. modne ostatnio pick-up'y) Ale przy takim założeniu jak nie opony to :pójdą" Ci felgi albo coś w zawieszeniu. 4 |
Data: Kwiecien 10 2008 20:57:57 | Temat: Re: | Autor: Michał |
Jeśli faktycznie to opony, to poszukaj takich z indeksem "XL" - mają o - to dobry pomysł, bo mi jedną z boku wybuliło - to chyba to :) a potem ją dobiłem jak przed ciężarówką na krawężnik zwiewałem. Pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 5 |
Data: Kwiecien 10 2008 07:20:00 | Temat: Re: "Mocne" opony | Autor: Arek M |
Tak mi teraz do głowy przyszło - jakie są dobre opony
Prędzej załatwisz zawieszenie auta niż opony .... :/ -- PozdrawiAM! volvo S60T5 250KM/350Nm 6 |
Data: Kwiecien 10 2008 07:26:18 | Temat: Re: "Mocne" opony | Autor: axial | Użytkownik "Arek M" napisał w wiadomości
Właśnie to miałem napisać ;) ax 7 |
Data: Kwiecien 10 2008 11:28:01 | Temat: Re: "Mocne" opony | Autor: J.F. | On Thu, 10 Apr 2008 07:26:18 +0200, axial wrote: Użytkownik "Arek M" napisał w wiadomości I sie mylicie. No ale ja mialem sierre :-) W kazdym badz razie dwa lata temu zauwazylem korelacje z szybka jazda po dziurach a wibrowaniem opon .. J. 8 |
Data: Kwiecien 10 2008 20:55:37 | Temat: Re: | Autor: Michał | > Prędzej załatwisz zawieszenie auta niż opony .... :/ Nawet w aucie na "F" ? fakt troche niepodobne do innych na f :) Pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 9 |
Data: Kwiecien 10 2008 08:40:50 | Temat: Re: "Mocne" opony | Autor: Robert J. | Tak mi teraz do głowy przyszło - jakie są dobre opony Na pewno od traktora ;-) Problem w tym że poprzednie letnie załatwiłem w ten sposób Jak już inni pisali, sprawdź najpierw felgi. Ja swoje tydzień temu prostowałem. Też myślałem że to kapcie, ale jak zobaczyłem felgi od wewnętrznej strony to za łeb się złapałem. Teraz jak ręką odjął... vmax dowolny bo raczej 200 nie przekraczam - jeździmy bezpiecznie i wolno :) Faktycznie, wolno i bezpiecznie ;-) ma wytrzymać i przenigdy nie pęknąć Takie są w Erze, tak słyszałem ostatnio... 10 |
Data: Kwiecien 10 2008 21:50:27 | Temat: Re: | Autor: Michał |
> Problem w tym że poprzednie letnie załatwiłem w ten sposób to bardziej jest tak: -wymieniam opony na zimowe -o jaaa, auto mi się ślzga :) i nagle pali 2 litry mniej -jeżdze zadowolony 3 dni -po czym śnieg rostopłio kałuże się zrobiły, dziur na pamięć nie znam, no to jade prosto :) -i po kilku dniach na trasie dociskam, i... no nie k** ... !!! to nie jest jakaś tragedia żeby coś drgało bardzo, ale czuć i przeszkadza. A auto ma jeździć cicho i bez drgań przy każdej prędkości :) Pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 11 |
Data: Kwiecien 10 2008 09:12:42 | Temat: Re: "Mocne" opony | Autor: Brzezi | Cz, 10 kwi 2008 o 01:36 GMT, Michał napisał(a): Tak mi teraz do głowy przyszło - jakie są dobre opony Sama opona nic nie da, tu trzba odpowiednie zawieszenie... Ogolnie im wiekszy balon, tym bedzie miekksza, i lagodniej przyjmowac dziury... Jezeli chcesz plynac po dziurach, to czeka Cie zmiana samochodu, przejedz sie jakas terenowka czy suvem, ja czasami jezdze Grand Cheerokim, felga 16 czy 17" nie pamietam, opona 235 o profilu 65, czyli niezly balon, dosyc miekkie i wysokie zawieszenie, jadac po polskich dziurawych drogach wlasciwie sie plynie... Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ Czym sie rozni Syrenka od krowy ? ] [ Ekg: #3781111 ][ - Jak Syrenka nawali to stoi, a jak ] [ LinuxUser: #249916 ][ krowa nawali to pojdzie. ] 12 |
Data: Kwiecien 10 2008 21:40:02 | Temat: Re: | Autor: Michał | Sama opona nic nie da, tu trzba odpowiednie zawieszenie...miekkie i hmmm 235/65 r16 to chyba jeszcze wejdzie :) jak wchodzi 205/65 Własnie problem jest w oponach, bo auto płynie fajnie, dziur nie czuć, tylko po jakimś czasie niewiadomo dlaczego opona do wymiany - tz auto przez kierownice to przenosi - to wiem ze rypło i to ostro, jako pasarzer nie czuć kompletnie. płynięcie to chyba kwesta rozstawu osi 2.77metra - można kupić s500 Long airmatic, będzie 20cm więcej, będzie jeszcze fajniej :), ale narazie mam co mam. Suvy faktycznie tłumią lepiej niz sedan ? wydawało mi się że przy podobnym rozstawie osi i wyżej podniesionej kabinie i tej samej masie to trochę powinno trząść ? aaa moze amortyzatory można ustawić na bardzo miękkie (duży skok) a komp je utwardza/podnosi tylko na zakrętach... ostatnio znalazłem fajne zastosowanie dla auta: droga błotnisto/szutrowa z zakrętami + 80km/h = niesamowite atrakcje :) (tylko trzeba się wewnętrznie przekonać ze te drzewa z boku to nie groźne :) ) -kiedyś na firmowej nexii urwaliśmyna takim czymś napęd od koła - ale tu jakaś inna konstrukcja jest to ponoć można :) ale to na dziurach się opony psują to wiem na 100%. Pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 13 |
Data: Kwiecien 11 2008 09:10:47 | Temat: Re: | Autor: Brzezi | Cz, 10 kwi 2008 o 23:40 GMT, Michał napisał(a): płynięcie to chyba kwesta rozstawu osi 2.77metra - można kupić roztaw osi raczej nie ma na to decydujacego wplywu wiekszosc "supercarsow" ma sporeeee wymiary, duzy rozstaw osi, szerokie..., a po przejazdzce dostajesz wibracji... :P jak pisalem, tu chodzi o miekkosc zawieszenia i jego skok Suvy faktycznie tłumią lepiej niz sedan ? wydawało mi się że przy podobnym chyba mylisz przechylanie i bujanie sie z rzesieniem... zeby nie czuc nieruwnosci drogi, zawieszenie musi byc miekkie, jak jest miekkie, musi miec tez wiekszy skok... Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ It is impossible to defend perfectly ] [ Ekg: #3781111 ][ against the attack of those who want ] [ LinuxUser: #249916 ][ to die. ] 14 |
Data: Kwiecien 11 2008 23:59:06 | Temat: Re: | Autor: Michał | > Suvy faktycznie tłumią lepiej niz sedan ? wydawało mi się że przypodobnym > rozstawie osi i wyżej podniesionej kabinie i tej samej masie to trochę fakt trzęsienie i bujanie to co innego - racja :) Ale nie łączył bym bujania i nieczucia dziur, pamiętam jazde lanosem - bujało - ale jednak człowiek wolał omijać dziury bo się po nich fajnie nie jeździło. We francuzach (pomijam megnaki, laguny, c4 itp..) jest inaczej - też buja, skoku nie ma jakiegos wielkiego - ale na tym skoku co ma tłumi rewelacyjnie, za to rozwala opony - i to tylko przednie. Albo tył jest lekki, albo komp coś grzebie w zawieszeniu po wjechaniu w dziure - i zdąży przestawić - bo jakieś kable tam od amortyzatora są. Może zamiast się nakręcać na następnego 2 tonowego sedana, kupić 2 tonowego suva - tylko teraz się popularne i drogie zrobiły. może jadnak dziwolonga velsatisa, albo paskude phateona :) za 15% wartości po kilku latach :) Pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ |