Montaż świateł do jazdy dziennej
1 | Data: Czerwiec 12 2010 14:00:41 |
Temat: Montaż świateł do jazdy dziennej | |
Autor: TM | Witam, 2 |
Data: Czerwiec 12 2010 14:11:26 | Temat: OT | Autor: Michał Gut | nie polece ci warsztatu ale mam pytanie..... 3 |
Data: Czerwiec 12 2010 14:22:10 | Temat: Re: OT | Autor: Przemek V |
nie polece ci warsztatu ale mam pytanie..... Mam 2 auta z podnoszonymi lampami. W jednym od 10 lat mam światła do jazdy dziennej Hella i takie polecam. W drugim nie chcę ingerować w auto więc generalnie olewam, jeżdżę na pozycyjnych (chyba, że pod ostre słońce). Projektanci po to wymyślili chowane żeby w dzień były schowane ;) 4 |
Data: Czerwiec 12 2010 14:44:08 | Temat: Re: OT | Autor: Michał Gut | Mam 2 auta z podnoszonymi lampami. W jednym od 10 lat mam światła do jazdy dziennej Hella i takie polecam. W drugim nie chcę ingerować w auto więc generalnie olewam, jeżdżę na pozycyjnych (chyba, że pod ostre słońce). Projektanci po to wymyślili chowane żeby w dzień były schowane ;) no ok ale miata wyglada ladnie ze schowanymi lampami ale powiedzmy sobie szczerze to wyjatki. Tam jeszcze bym zrozumial montowanie dziennych gdzies skitranych zeby nie bylo ich widac:P ale punto? czy pozostale? 5 |
Data: Czerwiec 12 2010 14:48:32 | Temat: Re: OT | Autor: Przemek V |
Mam 2 auta z podnoszonymi lampami. W jednym od 10 lat mam światła do W Miacie na trasie podniesienie lamp daje odczuwalne przyhamowanie więc na spalanie też wpływ nietrywialny mają. Za to dużo mniej wieje w środku jak są podniesione. 6 |
Data: Czerwiec 12 2010 15:12:55 | Temat: Re: OT | Autor: Michał Gut | a ten drugi to tez miatka? wiem tylko o tej czerwonej:) 7 |
Data: Czerwiec 12 2010 15:50:49 | Temat: Re: OT | Autor: Przemek V |
a ten drugi to tez miatka? wiem tylko o tej czerwonej:) Drugi też czerwony: http://picasaweb.google.pl/przemv/2007_06_Maranello#5082166789547720194 8 |
Data: Czerwiec 12 2010 16:25:07 | Temat: Re: OT | Autor: Michał Gut | Drugi też czerwony: http://picasaweb.google.pl/przemv/2007_06_Maranello#5082166789547720194 piękny!!! wez go ze soba na jakis spocik !!!! 9 |
Data: Czerwiec 13 2010 21:13:26 | Temat: Re: OT | Autor: Przemek V |
Drugi też czerwony: A bywają w ogóle takowe w okolicach DC? 10 |
Data: Czerwiec 13 2010 19:18:17 | Temat: Re: OT | Autor: masti | Dnia piÄknego Sun, 13 Jun 2010 21:13:26 +0200, osobnik zwany Przemek V UÂżytkownik "MichaÂł Gut"przemv/2007_06_Maranello#5082166789547720194
można by coĹ zorganizowaÄ -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 11 |
Data: Czerwiec 14 2010 07:02:38 | Temat: Re: OT | Autor: MichaĹ Gut | dokladnie - przeciez ja twoja miatke poznalem na slizgawce na stegnach (wtedy jak jeszcze mozna bylo latac po cargo i placu budowy niedaleko cargo). 12 |
Data: Czerwiec 14 2010 20:04:10 | Temat: Re: OT | Autor: Przemek V |
dokladnie - przeciez ja twoja miatke poznalem na slizgawce na stegnach Z 7 lat temu to musiało być, pięknie. wczesniej juz zarzucalem jakis pomysl ale nie ma kto ruszyc towarzystwa;) Mnie na 100% to praktycznie tylko weekend 3-4 lipca pasuje. Do miejscówki mam 5-10 minut więc jestem za. 13 |
Data: Czerwiec 14 2010 18:05:37 | Temat: Re: OT | Autor: masti | Dnia piÄknego Mon, 14 Jun 2010 20:04:10 +0200, osobnik zwany Przemek V to co :) krĂŞcimy? może byÄ -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 14 |
Data: Czerwiec 16 2010 13:04:26 | Temat: Re: OT | Autor: MichaĹ Gut | mnie rowniez wstepnie pasuje. zaloze watek spotowy jak sie upewnie ze bede mogl dojechac i nie bede mial szkolen:) 15 |
Data: Czerwiec 13 2010 10:08:42 | Temat: Re: OT | Autor: to | Przemek V wrote: Drugi teÂż czerwony: Ciekawe swojÄ droga, że Ferrari radziło sobie na takich gumach, a teraz do 100 konnych kompaktów potrafiÄ załadowaÄ 235/40/R18... -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 16 |
Data: Czerwiec 13 2010 21:17:06 | Temat: Re: OT | Autor: Przemek V |
Przemek V wrote: M.in. dlatego zupełnie znośnie się prowadzi po polskich drogach. Z przodu 205/55R16 z tyłu 225/50R16. Porsche 911 z epoki miały tak samo. Nie czuję żeby przyczepności jakoś szczególnie brakowało. 17 |
Data: Czerwiec 14 2010 20:14:22 | Temat: Re: OT | Autor: V-Tec | Przemek V pisze: Użytkownik "to" napisał w wiadomości he he, a teraz spoooro dupowozów ma 205/55R16. A wtedy auto sportowe takie miało. -- pozdr, W. 18 |
Data: Czerwiec 14 2010 19:15:29 | Temat: Re: OT | Autor: to | V-Tec wrote: he he, a teraz spoooro dupowozów ma 205/55R16. A wtedy auto sportowe Bo prawda jest taka, ze wtedy po prostu drogi np. we Włoszech były dużo gejowsze niż teraz. Może w tej chwili opony w stylu 235/40/R18 sÄ dobre na zachodnie autostrady, ale raczej nie na nasze pseudodrogi. ;) -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 19 |
Data: Czerwiec 12 2010 14:53:42 | Temat: Re: OT | Autor: Bydlę | On 2010-06-12 14:11:26 +0200, Michał Gut said: nie polece ci warsztatu ale mam pytanie..... IMO takie światła mają dwie zalety (pomijając empirycznie dowiedziony bezsens przymusu jazdy 24/24 z włączonymi): raz - świecą słabo, więc mniej wkurwiają dwa - nie świecą z tyłu, więc mniej wkurwiają. Choć nie wykluczam, że są i inne zalety... -- Bydlę 20 |
Data: Czerwiec 12 2010 06:21:59 | Temat: Re: OT | Autor: Lew2 | On 12 Cze, 14:53, Bydlę wrote: On 2010-06-12 14:11:26 +0200, Michał Gut trzy - są bezpieczniejsze niż mijania 21 |
Data: Czerwiec 12 2010 15:31:58 | Temat: Re: OT | Autor: Bydlę | On 2010-06-12 15:21:59 +0200, Lew2 said: trzy - są bezpieczniejsze niż mijania W jakim sensie poza wymienionym przeze mnie? Rzadziej rażą prądem? -- Bydlę 22 |
Data: Czerwiec 12 2010 15:47:33 | Temat: Re: OT | Autor: Przemek V |
On 2010-06-12 15:21:59 +0200, Lew2 said: Z moich obserwacji wynika, że w ostrym słońcu prawdziwe dzienne są dużo lepiej widoczne niż np soczewkowe ksenony 23 |
Data: Czerwiec 13 2010 01:57:41 | Temat: Re: OT | Autor: Lew2 | On 12 Cze, 15:31, Bydlę wrote: On 2010-06-12 15:21:59 said: Pisałem już o tym w którymś wątku jak kolegę na rowerze autko potrąciło. Jechał bez zapalonych świateł (zgodnie z kodeksem) obok samochodu (podświetlonego) i go skręcający nie zauważył, bo kierowcy widzą tylko podświetlone samochody, a pieszego i rowerzystę na poboczu 1 m dalej już nie. Zgodnie z założeniem piesi i rowerzyści są RÓWNOPRAWNYMI uczestnikami ruchu. Jak chodzi o prędkość to się o nich pamięta w przepisach, ale jak chodzi o światła to już nie. [Np. teoretycznie na drodze krajowej ma prawo jechać rower 5 km/h, a jak nie ma warunków odstępu z lewej strony (bo z przeciwka cały czas jadą) od rowerzysty sznur osobówek powinien za nim grzecznie jechać. W praktyce to samobójstwo, bo samochody pędzące 110 km/h zdmuchną niepodświetlonego rowerzystę do rowu.] Biznes paru złotych zarobku z VATu od paliwa i żarówek wygrywa nad zdrowiem i życiem. 24 |
Data: Czerwiec 13 2010 21:14:48 | Temat: Re: OT | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Lew2, > trzy - są bezpieczniejsze niż mijaniaPisałem już o tym w którymś wątku jak kolegę na rowerze autko Bardzo wybiórczo nie zauważasz zapisów prawa o ruchu drogowym, nakladające na rowerzystę obowiązki. Widzisz tylko i wyłącznie prawa rowerzysty. O obowiązku zjechania w prawo a nawet zatrzymania się zapewne nawet nie wiesz, bo nie pisałbyś o równoprawności uczestników ruchu. Nie ma równoprawności uczestników ruchu. Kirujący samochodami i kierujący rowerami mają różne prawa i OBOWIĄZKI. Ideolo światłofobiczne przykrywasz niewiedzą. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 25 |
Data: Czerwiec 14 2010 11:06:49 | Temat: Re: OT | Autor: jerry | Użytkownik "Lew2" napisał w wiadomości Pisałem już o tym w którymś wątku jak kolegę na rowerze autko Przeciwnicy pasów przytaczają przypadki, że osoba zapięta w pas zginęła, bo została przytrzymana w miejscu, a tymczasem mogłaby się odsunąć unikając zmiażdżenia. Policz - ile razy pasy uratowały Tobie życie (mnie raz) - ile razy zapinając pasy uratowałeś cudze życie (ja na pewno raz) - ile razy zauważyłeś innych dzięki światłom (raz albo dwa) - ile razy inni zauważyli Ciebie dzięki światłom Jeśli choć raz potwierdzisz dowolne pytanie, będziesz wiedział czy przepis ma sens. Pewnie, że nie wiele jeżdżę - zrobiłem ledwie 200kkm, ale w tak "krótkiej" trasie widziałem sporo idiotów. 26 |
Data: Czerwiec 14 2010 09:28:52 | Temat: Re: OT | Autor: to | jerry wrote: Policz Sam opracowałeĹ tÄ rewelacyjnÄ metodÄ badawczÄ czy ktoĹ CiÄ niÄ zainfekował? -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 27 |
Data: Czerwiec 14 2010 09:56:18 | Temat: Re: OT | Autor: Lew2 | Dzięki Bogu ani razu jeszcze nie musiały i nie kwestionuję pasów. - ile razy zauważyłeś innych dzięki światłom (raz albo dwa)W dzień ani razu, tak żebym i bez świateł ich nie zauważył. - ile razy inni zauważyli Ciebie dzięki światłomNie wiem. Jeśli choć raz potwierdzisz dowolne pytanie, będziesz wiedziałJa zrobiłem 220 000 km na pewno samochodami używanymi wyłącznie przeze mnie i dodatkowo około 40 000 km kiedy dzieliłem jeden samochód z bratem i ojcem (120 000 przebiegu łącznie na nas trzech). Jeszcze jakieś kilka tysięcy mil w USA przez Kalifornię, Nevadę i Arizonę.. W sumie około 260 000 km byłoby. Co do dokładnej liczby idoitów zdaje mi się, że widziałem ich mniej niż Ty (zwłaszcza jazda po USA zaniża statystykę), natomiast całkiem dużo bezczelnych zwłaszcza na warszawskich rejestracjach z kratką. 28 |
Data: Czerwiec 19 2010 17:29:45 | Temat: Re: OT | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2010-06-14, jerry wrote: Policz Czy którakolwiek z powyżej wymienionych sytuacji miałaby miejsce, gdyby nikt nie przekraczał 5km/h? Krzysiek Kiełczewski |