Grupy dyskusyjne   »   [lpg][tech][poz] Mulcia :)

[lpg][tech][poz] Mulcia :)



1 Data: Grudzien 05 2013 14:00:42
Temat: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Budzik 

Jestem przed założeniem instalacji LPG do multipli.

Podzwoniłem, poczytałem i zgłupiałem...

Jaką instalację polecacie?
Widze, że generalnie chwalony jest STAG, ale dobre opinie pojawiaja sie tez
o LOVATO i BRC.

Kazdy gazownik opowiada coś innego... Ceny od 2000 do 2500.
(regulacja w czasie jazdy, rury pcv zamiast miedzianych, przyrost spalania
w stosunku do pb 5-15%)

Miejsce to Poznań i okolice.

Wszelkie porady mile widziane!

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."
La Rochefoucauld



2 Data: Grudzien 05 2013 15:40:18
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: olaboga 

W dniu 2013-12-05 15:00, Budzik pisze:

Jestem przed założeniem instalacji LPG do multipli.

Podzwoniłem, poczytałem i zgłupiałem...

Jaką instalację polecacie?
Widze, że generalnie chwalony jest STAG, ale dobre opinie pojawiaja sie tez
o LOVATO i BRC.

Kazdy gazownik opowiada coś innego... Ceny od 2000 do 2500.
(regulacja w czasie jazdy, rury pcv zamiast miedzianych, przyrost spalania
w stosunku do pb 5-15%)

Miejsce to Poznań i okolice.

Wszelkie porady mile widziane!


Wejdź sobie na lpg-forum.pl w dziale warsztatów polecanych poszukaj gaziarzy z okolic Poznania.
Albo kliknij w tego bezpośredniego linka http://lpg-forum.pl/wielkopolskie-t17786.html

3 Data: Grudzien 05 2013 15:29:58
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Wejdź sobie na lpg-forum.pl w dziale warsztatów polecanych poszukaj
gaziarzy z okolic Poznania.
Albo kliknij w tego bezpośredniego linka
http://lpg-forum.pl/wielkopolskie-t17786.html

:)
Polecane, niepolecane - i tu i tu te same warsztaty :)

Pitec polecany i nie polecany dosc monoco.
O Domanskim cisza...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

4 Data: Grudzien 05 2013 16:28:33
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Lewis 

W dniu 2013-12-05 15:00, Budzik pisze:

Jestem przed założeniem instalacji LPG do multipli.

Podzwoniłem, poczytałem i zgłupiałem...

Jaką instalację polecacie?
Widze, że generalnie chwalony jest STAG, ale dobre opinie pojawiaja sie tez
o LOVATO i BRC.

Kazdy gazownik opowiada coś innego... Ceny od 2000 do 2500.
(regulacja w czasie jazdy, rury pcv zamiast miedzianych, przyrost spalania
w stosunku do pb 5-15%)

Miejsce to Poznań i okolice.

Wszelkie porady mile widziane!


Sterownik LPGTech, wtryski baracuda, reduktor KME Tur.

--
Pozdrawiam
Lewis

5 Data: Grudzien 05 2013 17:00:29
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail @poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Sterownik LPGTech, wtryski baracuda, reduktor KME Tur.

Z obdzwonionych zakładów i obczytanych forów praktycznie nie pojawiają się
te nazwy (poza baracudami)

Wiec chetnie ale:
- dlaczego akurat te?
- kto to montuje? :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac
'wali' i mam ja gdzies"  MikeXex

6 Data: Grudzien 05 2013 19:35:48
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Lewis 

W dniu 2013-12-05 18:00, Budzik pisze:

Osobnik posiadający mail @poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Sterownik LPGTech, wtryski baracuda, reduktor KME Tur.

Z obdzwonionych zakładów i obczytanych forów praktycznie nie pojawiają się
te nazwy (poza baracudami)

Wiec chetnie ale:
- dlaczego akurat te?
- kto to montuje? :)


Sterownik to przyjemny i dający wiele możliwości konfiguracyjnych sprzęt, w odróżnieniu od STAGa ma obsługę zapętleń wtrysków. Nie ma głupkowatych autoadaptacji typu premium czy isa które bardziej szkodzą niż pomagają.

Reduktor jest bardzo stabilny temperaturowo i ciśnieniowo, spokojnie znosi 150KM w wolnossakach i nie kosztuje dużo.

Baracuda w odróżnieniu od Hany ma tę zaletę że poszczególne egzemplarze są bardzo powtarzalne. Hana nawet w instrukcji ma wpis że pomiędzy wtryskami może być rozjazd do 15%...

--
Pozdrawiam
Lewis

7 Data: Grudzien 05 2013 18:46:03
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail @poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:


Sterownik to przyjemny i dający wiele możliwości konfiguracyjnych
sprzęt, w odróżnieniu od STAGa ma obsługę zapętleń wtrysków. Nie ma
głupkowatych autoadaptacji typu premium czy isa które bardziej szkodzą
niż pomagają.

W Poznaniu nikt tego nie montuje, wiec odpada.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece
same siebie szanować umieją." Wojciech Bogusławski

8 Data: Grudzien 05 2013 20:05:09
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Lewis 

W dniu 2013-12-05 19:46, Budzik pisze:

Osobnik posiadający mail @poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:


Sterownik to przyjemny i dający wiele możliwości konfiguracyjnych
sprzęt, w odróżnieniu od STAGa ma obsługę zapętleń wtrysków. Nie ma
głupkowatych autoadaptacji typu premium czy isa które bardziej szkodzą
niż pomagają.

W Poznaniu nikt tego nie montuje, wiec odpada.


To bierz to co warsztat montuje i później serwisować będzie.
Grunt żeby założyli tę instalację z głową a nie byle za drzwi.


--
Pozdrawiam
Lewis

9 Data: Grudzien 05 2013 19:36:33
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail @poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Sterownik to przyjemny i dający wiele możliwości konfiguracyjnych
sprzęt, w odróżnieniu od STAGa ma obsługę zapętleń wtrysków. Nie ma
głupkowatych autoadaptacji typu premium czy isa które bardziej
szkodzą niż pomagają.

W Poznaniu nikt tego nie montuje, wiec odpada.

To bierz to co warsztat montuje i później serwisować będzie.
Grunt żeby założyli tę instalację z głową a nie byle za drzwi.

W Poznaniu generalnie przewijają się STAGI, BRC oraz LOVATO.
Generalnie najpopularniejsze STAGI i pewnie taki sterownik wezme.


 


--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,
abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho

10 Data: Grudzien 05 2013 20:39:33
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Lewis 

W dniu 2013-12-05 20:36, Budzik pisze:

Osobnik posiadający mail @poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Sterownik to przyjemny i dający wiele możliwości konfiguracyjnych
sprzęt, w odróżnieniu od STAGa ma obsługę zapętleń wtrysków. Nie ma
głupkowatych autoadaptacji typu premium czy isa które bardziej
szkodzą niż pomagają.

W Poznaniu nikt tego nie montuje, wiec odpada.

To bierz to co warsztat montuje i później serwisować będzie.
Grunt żeby założyli tę instalację z głową a nie byle za drzwi.

W Poznaniu generalnie przewijają się STAGI, BRC oraz LOVATO.
Generalnie najpopularniejsze STAGI i pewnie taki sterownik wezme.

No i słusznie. Resztę też dobierz z zapasem mocowym i będzie OK.


--
Pozdrawiam
Lewis

11 Data: Grudzien 05 2013 21:00:27
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail @poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Sterownik to przyjemny i dający wiele możliwości konfiguracyjnych
sprzęt, w odróżnieniu od STAGa ma obsługę zapętleń wtrysków. Nie ma
głupkowatych autoadaptacji typu premium czy isa które bardziej
szkodzą niż pomagają.

W Poznaniu nikt tego nie montuje, wiec odpada.

To bierz to co warsztat montuje i później serwisować będzie.
Grunt żeby założyli tę instalację z głową a nie byle za drzwi.

W Poznaniu generalnie przewijają się STAGI, BRC oraz LOVATO.
Generalnie najpopularniejsze STAGI i pewnie taki sterownik wezme.

No i słusznie. Resztę też dobierz z zapasem mocowym i będzie OK.

Moje auto ma 100KM, + lekka noga wiec wszystko bedzie miało zapas :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"
Jan Jakub Rousseau

12 Data: Grudzien 05 2013 22:28:37
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Maciek 

Dnia Thu, 5 Dec 2013 21:00:27 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Moje auto ma 100KM, + lekka noga wiec wszystko bedzie miało zapas :)

Ale nie chcesz, zeby przy naglym wdepnieciu instalacja tracila oddech ;)

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba,
za ispiranje mozga je doba

13 Data: Grudzien 05 2013 22:31:18
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Moje auto ma 100KM, + lekka noga wiec wszystko bedzie miało zapas :)

Ale nie chcesz, zeby przy naglym wdepnieciu instalacja tracila oddech ;)

A, sadziłem ze to chodzi o wytrzymałośc w dłuższym okresie, a nie o
wyrabianie sie przy przyspieszaniu.
No to wiadomo, ze musi działac dobrze.
Zobaczymy, co wyczynią gazownicy.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nic na to nie można poradzić. To byłby
dobry tytuł do historii mojego życia."  Irwin Shaw

14 Data: Grudzien 05 2013 16:35:38
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: kamil/Endurorider.pl 

Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości

Wszelkie porady mile widziane!

Zadzwoń do gzw.pl O ile pamiętam mają kogoś zaufanego w Poznaniu.


--
pozdrawiam
kml

15 Data: Grudzien 05 2013 16:54:00
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Maciek 

Dnia Thu, 5 Dec 2013 14:00:42 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

(...)

Nie wim jaka religie wyznaja gazownicy z okolic Poznania - ja moge tylko
powiedziec, ze mam centralke Zenit Pro, reduktor Gurtner i wtryskiwacze
Hana. Ten zestaw karmi ponad 200 koni bez najmniejszego problemu (odpukac).

W drugim samochodzie mam Landi Renzo z mieszalnikiem i tez dziala OK, ale
"kuchenka" Cie juz chyba nie interesuje :)

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba,
za ispiranje mozga je doba

16 Data: Grudzien 05 2013 17:00:30
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Nie wim jaka religie wyznaja gazownicy z okolic Poznania - ja moge
tylko powiedziec, ze mam centralke Zenit Pro, reduktor Gurtner i
wtryskiwacze Hana. Ten zestaw karmi ponad 200 koni bez najmniejszego
problemu (odpukac).

Ja mam połowe z tego, do tego raczej lekką noge a tak w ogole to samochód
dla żony która jezdzi bardzo ostrożnie.
O wtryskiwaczach Hana czytam wiele dobrego.
Pozostałych elementów nigdzie nie widziałem, zakładam ze to takie troche
bardziej "wypasione" :)




--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy
dopisał mu humorek zamiast escape wcisnął enter i rozjebał World Trade Center.

17 Data: Grudzien 05 2013 19:36:42
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Maciek 

Dnia Thu, 5 Dec 2013 17:00:30 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Pozostałych elementów nigdzie nie widziałem, zakładam ze to takie troche
bardziej "wypasione" :)

Tylko reduktor. Centralka to standard, w cenie Staga.

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba,
za ispiranje mozga je doba

18 Data: Grudzien 06 2013 05:29:28
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Tmek 


Użytkownik "Budzik"  napisał w
wiadomości

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim
odcinku co następuje:

Nie wim jaka religie wyznaja gazownicy z okolic Poznania - ja moge
tylko powiedziec, ze mam centralke Zenit Pro, reduktor Gurtner i
wtryskiwacze Hana. Ten zestaw karmi ponad 200 koni bez najmniejszego
problemu (odpukac).

Ja mam połowe z tego, do tego raczej lekką noge a tak w ogole to samochód
dla żony która jezdzi bardzo ostrożnie.
O wtryskiwaczach Hana czytam wiele dobrego.

Kumpel tez sie naczytal i z 4 zielonych han po 40tys tylko jedna jeszcze
jako tako chodzila. Jedna wytarla sie zupelnie i zaciela, przez co lała,
dwie jeszce dzialaly ale nie chodzilo to poprawnie.
Wiec albo opinie sa tych co zakaldaja i dalej niech sie martwi wlascicel
albo zaczeli je robic w chinach.

Tmek

19 Data: Grudzien 06 2013 05:48:52
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Wiec albo opinie sa tych co zakaldaja i dalej niech sie martwi wlascicel
albo zaczeli je robic w chinach.

W korei :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach
niż bogaci - to biedni."  Oscar Wilde

20 Data: Grudzien 05 2013 18:38:57
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup

Jestem przed założeniem instalacji LPG do multipli.

Podzwoniłem, poczytałem i zgłupiałem...

Słusznie.
Czeka Cię teraz doktoryzacja z tematu, a jakby co, dowiesz się na grupie, że to Twoja wina, bo za mało się nadoktoryzowałeś.
Ja już sobie odpuściłem to paliwo, z wyjątkiem instalacji zakładanych w fabryce.


Jaką instalację polecacie?
Widze, że generalnie chwalony jest STAG, ale dobre opinie pojawiaja sie tez
o LOVATO i BRC.

Kazdy gazownik opowiada coś innego... Ceny od 2000 do 2500.
(regulacja w czasie jazdy, rury pcv zamiast miedzianych, przyrost spalania
w stosunku do pb 5-15%)

Nie wierz w to, jak będzie 5% to po prostu instalacja jest źle ustawiona.
Stosunek spalanego gazu do benzyny jest stały i zakładając że instalacja benzynowa jest dobra, nie może się zmieniać.

21 Data: Grudzien 05 2013 18:26:07
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Jestem przed założeniem instalacji LPG do multipli.

Podzwoniłem, poczytałem i zgłupiałem...

Słusznie.
Czeka Cię teraz doktoryzacja z tematu, a jakby co, dowiesz się na
grupie, że to Twoja wina, bo za mało się nadoktoryzowałeś.
Ja już sobie odpuściłem to paliwo, z wyjątkiem instalacji zakładanych
w fabryce.

Jednak spróbuje.
Za duzo znajomych ma i sobie chwali.
No i tylko i wyłącznie z takim założeniem kupiłem zonie duze auto.
Bo na pb to ona nie zarobi :)

Jaką instalację polecacie?
Widze, że generalnie chwalony jest STAG, ale dobre opinie pojawiaja
sie tez
o LOVATO i BRC.

Kazdy gazownik opowiada coś innego... Ceny od 2000 do 2500.
(regulacja w czasie jazdy, rury pcv zamiast miedzianych, przyrost
spalania w stosunku do pb 5-15%)

Nie wierz w to, jak będzie 5% to po prostu instalacja jest źle
ustawiona. Stosunek spalanego gazu do benzyny jest stały i zakładając
że instalacja benzynowa jest dobra, nie może się zmieniać.

Tak mi sie własnie wydawało, ze to sciema zeby u nich załozyć.

W sumie biore pod uwage tylko Domanskiego i Pitek bo tylko oni
potwierdzili,  ze regulują instalację z odczytów w czasie jazdy.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"
kpt. Bertorelli/Dzielna Armia Włoska/Allo, Allo

22 Data: Grudzien 05 2013 22:19:08
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Jestem przed założeniem instalacji LPG do multipli.

Podzwoniłem, poczytałem i zgłupiałem...

Słusznie.
Czeka Cię teraz doktoryzacja z tematu, a jakby co, dowiesz się na
grupie, że to Twoja wina, bo za mało się nadoktoryzowałeś.
Ja już sobie odpuściłem to paliwo, z wyjątkiem instalacji zakładanych
w fabryce.

Jednak spróbuje.
Za duzo znajomych ma i sobie chwali.

Pewnie z tych, co łatwo zapominają o problemach.....
A ilu klnie?

23 Data: Grudzien 05 2013 22:55:43
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Lewis 

W dniu 2013-12-05 22:19, Cavallino pisze:

Jednak spróbuje.
Za duzo znajomych ma i sobie chwali.

Pewnie z tych, co łatwo zapominają o problemach.....
A ilu klnie?



Wkładają szmelc to klną :)


--
Pozdrawiam
Lewis

24 Data: Grudzien 06 2013 17:17:31
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomości grup

W dniu 2013-12-05 22:19, Cavallino pisze:

Jednak spróbuje.
Za duzo znajomych ma i sobie chwali.

Pewnie z tych, co łatwo zapominają o problemach.....
A ilu klnie?



Wkładają szmelc to klną :)

A nie mówiłem że wina jest zawsze klienta?
Ja dokładnie tak samo do tego podchodzę i aby nie być winnym trzymam się od tematu gazowego druciarstwa z daleka.

25 Data: Grudzien 06 2013 23:30:39
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 05 Dec 2013 22:55:43 +0100, Lewis napisał(a):

W dniu 2013-12-05 22:19, Cavallino pisze:

Jednak spróbuje.
Za duzo znajomych ma i sobie chwali.

Pewnie z tych, co łatwo zapominają o problemach.....
A ilu klnie?



Wkładają szmelc to klną :)

Ale taka trochę specyfika branży LPG.

Bo technicznie jest to podobne zagadnienie co poważne modyfikacje silnika.
Założenie LPG jest poodobnie dużą ingerencją jak założenie instalacji
podtlenku azotu, turbosprężarki do silnika wolnossącego, grzebanie przy
wałkach rozrządu itp. itd.

Oczywiście specyficzni są też klienci - zainteresowanie tuningiem to wynik
posiadania nadmiaru pieniędzy, a zainteresowanie LPG wręcz przeciwnie.

Ale wystarczy popatrzeć co jak się robi (i co ile kosztuje).
Ile pracy poświęca się programowaniu ECU silnika po tuningu, a ile robi to
gazownik po założeniu LPG?

Nie żeby
LPG często montuje się byle taniej, a więc byle szybciej i na byle tańszych
komponentach.
Nie żeby z kolei tuning miał być wart swojej ceny, ale pewnie prawda leży
gdzieś po środku.

26 Data: Grudzien 05 2013 22:00:27
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Jednak spróbuje.
Za duzo znajomych ma i sobie chwali.

Pewnie z tych, co łatwo zapominają o problemach.....
A ilu klnie?
 
No własnie praktycznie sie nie zdarza.
Jedna znajoma kupiła nowa fabie juz ladnych pare lat temu od razu z
instalacją i bardzo narzekała.
Ostatnio mnie nawet jeden znajomy zdziwił, bo miał auto uzywane na co dzien
w celach keriersko-transportowych na LPG. A zyłem w przekonaniu, ze takie
auta ze wzgledu na wytrzymałość silników tylko na ON.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Życie jest cierpieniem, pieniądze morfiną"

27 Data: Grudzien 05 2013 23:22:30
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 5 Dec 2013 22:00:27 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

A zyłem w przekonaniu, ze takie
auta ze wzgledu na wytrzymałość silników tylko na ON.

Instalacje LPG można założyć nawet do diesla :)

28 Data: Grudzien 05 2013 23:00:39
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

A zyłem w przekonaniu, ze takie
auta ze wzgledu na wytrzymałość silników tylko na ON.

Instalacje LPG można założyć nawet do diesla :)

Hmm, jest jakis kruczek?
Wysoka cena? Niska wytrzymałośc?
Bo jednak z jakiegos powodu sie tego nie robi...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Kiedy dyplomata mówi "tak", oznacza to "może"; kiedy mówi "może",
ma na myśli "nie"; kiedy mówi "nie", nie jest dyplomatą."
Henry Louis Mencken

29 Data: Grudzien 06 2013 00:18:55
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 5 Dec 2013 23:00:39 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

A zyłem w przekonaniu, ze takie
auta ze wzgledu na wytrzymałość silników tylko na ON.

Instalacje LPG można założyć nawet do diesla :)

Hmm, jest jakis kruczek?
Wysoka cena? Niska wytrzymałośc?
Bo jednak z jakiegos powodu sie tego nie robi...

Robić się robi:
http://elpigaz.com/pl/instalacje-lpg-do-diesla/

Ale faktycznie nie jest to tak popularne jak przerabianie Polonezów na LPG
;)

30 Data: Grudzien 05 2013 23:58:58
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

A zyłem w przekonaniu, ze takie
auta ze wzgledu na wytrzymałość silników tylko na ON.

Instalacje LPG można założyć nawet do diesla :)

Hmm, jest jakis kruczek?
Wysoka cena? Niska wytrzymałośc?
Bo jednak z jakiegos powodu sie tego nie robi...

Robić się robi:
http://elpigaz.com/pl/instalacje-lpg-do-diesla/

Ale faktycznie nie jest to tak popularne jak przerabianie Polonezów na
LPG ;)

Ciekawe.
Widze, ze generalnie opłaca sie to przy wiekszych samochodach, chociaż
niestety na stronie trudno znaleśc cenę instalacji.

Ja jeżdze obecnie najczescie Scudo 1,9D który zuzywa srednio 6,5 litra,
wiec podejrzewam, ze ciezko byłoby duzo zyskac.

Ale juz auto wielkości Ducato...
Wszystko zalezy od tego ile instalacja i jak to sie odbija na trwałosci.


Ostatnio wczytuje sie w temat CNG ale tutaj równiez pozostaje pytanie o
trwałośc takich silników.


--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,
a każdy geniusz dzieckiem."  Artur Schopenhauer

31 Data: Grudzien 05 2013 23:21:36
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 5 Dec 2013 18:26:07 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Jestem przed założeniem instalacji LPG do multipli.

Podzwoniłem, poczytałem i zgłupiałem...

Słusznie.
Czeka Cię teraz doktoryzacja z tematu, a jakby co, dowiesz się na
grupie, że to Twoja wina, bo za mało się nadoktoryzowałeś.
Ja już sobie odpuściłem to paliwo, z wyjątkiem instalacji zakładanych
w fabryce.

Jednak spróbuje.
Za duzo znajomych ma i sobie chwali.
No i tylko i wyłącznie z takim założeniem kupiłem zonie duze auto.
Bo na pb to ona nie zarobi :)

Jaką instalację polecacie?
Widze, że generalnie chwalony jest STAG, ale dobre opinie pojawiaja
sie tez
o LOVATO i BRC.

Kazdy gazownik opowiada coś innego... Ceny od 2000 do 2500.
(regulacja w czasie jazdy, rury pcv zamiast miedzianych, przyrost
spalania w stosunku do pb 5-15%)

Nie wierz w to, jak będzie 5% to po prostu instalacja jest źle
ustawiona. Stosunek spalanego gazu do benzyny jest stały i zakładając
że instalacja benzynowa jest dobra, nie może się zmieniać.

Tak mi sie własnie wydawało, ze to sciema zeby u nich załozyć.

Tzn. żeby była jasność - nie ma żadnego problemu w ustawieniu instalacji
tak żeby zużycie gazu w litrach było takie samo jak benzyny, albo
nieznacznie większe.
Tyle że oznacza to bardzo ubogą mieszankę paliwową (i przy okazji utrata
mocy).
Póki będziesz ledwo muskał gaz to nawet jest szansa że nic się nie stanie,
ale jeżeli użyjesz od czasu do czasu pedału gazu, to silnik się zniszczy.

Mity związane z LPG - utrata mocy, konieczność częstej wymiany świec,
uszczelki pod głowicą, wypalanie się zaworów, to są skutki właśnie ubogiej
mieszanki.

Prawidłowo ustawiona instalacja nie ma spadku mocy (ewentualnie jakiś tam
symboliczny), a zużycie gazu musi być o około 20% wyższe niż benzyny.
Każde inne ustawienie jest zwczajnie nieprawidłowe.

32 Data: Grudzien 05 2013 23:43:45
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Maciek 

Dnia Thu, 5 Dec 2013 23:21:36 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

Prawidłowo ustawiona instalacja nie ma spadku mocy (ewentualnie jakiś tam
symboliczny), a zużycie gazu musi być o około 20% wyższe niż benzyny.
Każde inne ustawienie jest zwczajnie nieprawidłowe.

Hm, moj samochod nie ma odczuwalnego spadku mocy, a spalanie gazu (realne)
jest o ok. 15-17% wyzsze niz benzyny (zliczanego przez komputer). 20%
roznicy nigdy nie bylo. Za malo? Regulowany byl niedawno...

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba,
za ispiranje mozga je doba

33 Data: Grudzien 06 2013 00:22:36
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 5 Dec 2013 23:43:45 +0100, Maciek napisał(a):

Dnia Thu, 5 Dec 2013 23:21:36 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

Prawidłowo ustawiona instalacja nie ma spadku mocy (ewentualnie jakiś tam
symboliczny), a zużycie gazu musi być o około 20% wyższe niż benzyny.
Każde inne ustawienie jest zwczajnie nieprawidłowe.

Hm, moj samochod nie ma odczuwalnego spadku mocy, a spalanie gazu (realne)
jest o ok. 15-17% wyzsze niz benzyny (zliczanego przez komputer). 20%
roznicy nigdy nie bylo. Za malo? Regulowany byl niedawno...

Może być ok - tak naprawdę to co mówisz to się jeszcze mieści w błędzie
pomiaru.
Zresztą nawet jakieś pojedyńcze procenty w te czy w tamte silnika nie
wykończą.
20% wynika po prostu z różnicy współczynników stechiometrycznych i gęstości
LPG i benzyny. Przy czym kaloryczność mieszanki LPG jest o około 1% wyższa
niż benzyny.


Groźni są gazownicy który mówią o:
- wzroście zużycia LPG o mniej niż te 15% (a bywa że mówią o takim samym
zużyciu jak benzyny)
- że samochód na LPG musi być słabszy niż na benzynie
- wymaganej częstej wymianie świec (na zasadzie że taki urok LPG).

34 Data: Grudzien 06 2013 01:14:19
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Pawel O'Pajak 


Powitanko,

20% wynika po prostu z różnicy współczynników stechiometrycznych i gęstości
LPG i benzyny.

To sie zgadza.

Przy czym kaloryczność mieszanki LPG jest o około 1% wyższa
niż benzyny.

A to juz nie do konca:
http://www.bmw-tech.pl/artykul/lpg-czy-warto-zakladac-gaz/

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

35 Data: Grudzien 06 2013 01:54:11
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Fri, 06 Dec 2013 01:14:19 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):

Przy czym kaloryczność mieszanki LPG jest o około 1% wyższa
niż benzyny.

A to juz nie do konca:
http://www.bmw-tech.pl/artykul/lpg-czy-warto-zakladac-gaz/

No mniej więcej właśnie tak - pamiętaj że w mieszance stechiometrycznej
objętość LPG jest o te 20% wyższa niż analogicznie objętość benzyny. Co
kompensuje tą około 20% niższą kaloryczność litra paliwa.
W efekcie wychodzi na jedno - moc nie powinna się zmienić jeśli silnik
pracuje na tak samo bogatej mieszance.

Jak to kiedyś dokładnie policzyłem w oparciu o jakieś tam dane (plus minus
pewne rozbieżności podawane przez różne źródła), to wychodziła mi mieszanka
LPG o 1% bardziej kaloryczna.
Natomiast na wzrost mocy bym nie liczył - w rzeczywistości instalacja LPG
będzie miała zawsze trochę ułomności i przypadkowości, której nie ma
zapewne nieźle policzony i zaprojektowany oryginalny układ paliwowy.

36 Data: Grudzien 08 2013 22:07:59
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Lewis 

W dniu 2013-12-06 01:54, Tomasz Pyra pisze:

Natomiast na wzrost mocy bym nie liczył - w rzeczywistości instalacja LPG
będzie miała zawsze trochę ułomności i przypadkowości, której nie ma
zapewne nieźle policzony i zaprojektowany oryginalny układ paliwowy.


A ja bym liczył bo nieraz doświadczyłem zestrojenia silnika z turbo i porządną instalacją LPG, przez to że LPG jest odporniejsze na spalanie stukowe śmiało można było dorzucić zapłonu i wychodziło jakieś 10KM więcej na LPG :) (przy mocy 250+)

--
Pozdrawiam
Lewis

37 Data: Grudzien 06 2013 21:53:59
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Trybun 

W dniu 2013-12-05 15:00, Budzik pisze:

Jestem przed założeniem instalacji LPG do multipli.

Podzwoniłem, poczytałem i zgłupiałem...

Jaką instalację polecacie?
Widze, że generalnie chwalony jest STAG, ale dobre opinie pojawiaja sie tez
o LOVATO i BRC.

Kazdy gazownik opowiada coś innego... Ceny od 2000 do 2500.
(regulacja w czasie jazdy, rury pcv zamiast miedzianych, przyrost spalania
w stosunku do pb 5-15%)

Miejsce to Poznań i okolice.

Wszelkie porady mile widziane!


Najtańszą, i już na pewno nie sugerować się firmą, i radziłbym poszukać warsztatu poza Poznaniem. Na pewno wyjdzie taniej. Szkoda że wcześniej sie nie odezwałeś. Miałem do sprzedania swoją, używaną, z nowa butlą. Wyciągnięta z Vectry. Sprzedałem tydzień temu za 300 zł.

38 Data: Grudzien 06 2013 21:40:20
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Najtańszą, i już na pewno nie sugerować się firmą, i radziłbym poszukać
warsztatu poza Poznaniem. Na pewno wyjdzie taniej. Szkoda że wcześniej
sie nie odezwałeś. Miałem do sprzedania swoją, używaną, z nowa butlą.
Wyciągnięta z Vectry. Sprzedałem tydzień temu za 300 zł.

Najtanszą w sensie producenta instalaccji czy zakładającego ją zakładu?
Jestes pierwszą osoba która wygłosiła taki pogląd.
Wszyscy piszą dokładnie odwrotnie - robić u ludzi z renomoą, nie patrzyć na
500zł róznicy bo potem można szybko te pieniądze i tak wydać.

Zwracano mi uwage na to, zeby np. unikać wtryskiwaczy VALTEKA, zeby robić
tam gdzie instalacja zostanie skalibrowana podczas jazdy. Tylko w dwoch
miejscach powiedzieli ze tak robia, jeden jak zapytałem to wrecz sie
obruszył i stwierdził coś w s tylu:
"jak nie bedzie działało, to sie bedzie myslało..."
Inny mówi mi ze spalanie wzrosnie o 5% a znowu wszyscy pokazuja, ze jak
wzrosnie o 5% to znaczy ze instalacja źle ustawiona.
I bądz tu mądy...

W Poznaniu najtansze instalacje to jest koszt od 2000 w kilku zakładach
przez 2400 w jednym miejscu gdzie zakładają LOVATO
przez 2500 - 2600 PITEK
do 2650 u Domańskiego.

Butla na zewnatrz w miejscu na koło zapasowe, wlew wyciągnięty pod klapkę.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki
nie przekonam się, co mówię?"  E.M. Forster

39 Data: Grudzien 07 2013 11:05:45
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Trybun 

W dniu 2013-12-06 22:40, Budzik pisze:

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Najtańszą, i już na pewno nie sugerować się firmą, i radziłbym poszukać
warsztatu poza Poznaniem. Na pewno wyjdzie taniej. Szkoda że wcześniej
sie nie odezwałeś. Miałem do sprzedania swoją, używaną, z nowa butlą.
Wyciągnięta z Vectry. Sprzedałem tydzień temu za 300 zł.
Najtanszą w sensie producenta instalaccji czy zakładającego ją zakładu?
Jestes pierwszą osoba która wygłosiła taki pogląd.
Wszyscy piszą dokładnie odwrotnie - robić u ludzi z renomoą, nie patrzyć na
500zł róznicy bo potem można szybko te pieniądze i tak wydać.

Zwracano mi uwage na to, zeby np. unikać wtryskiwaczy VALTEKA, zeby robić
tam gdzie instalacja zostanie skalibrowana podczas jazdy. Tylko w dwoch
miejscach powiedzieli ze tak robia, jeden jak zapytałem to wrecz sie
obruszył i stwierdził coś w s tylu:
"jak nie bedzie działało, to sie bedzie myslało..."
Inny mówi mi ze spalanie wzrosnie o 5% a znowu wszyscy pokazuja, ze jak
wzrosnie o 5% to znaczy ze instalacja źle ustawiona.
I bądz tu mądy...

W Poznaniu najtansze instalacje to jest koszt od 2000 w kilku zakładach
przez 2400 w jednym miejscu gdzie zakładają LOVATO
przez 2500 - 2600 PITEK
do 2650 u Domańskiego.

Butla na zewnatrz w miejscu na koło zapasowe, wlew wyciągnięty pod klapkę.


Tak żeby wyszło najtaniej. Mój niedawny przykład - w Vectrze konieczna była wymiana butli, no to podjażdżam do renomowanej na okolicę  firmy z wielkim szyldem  i pytam o cenę takiej wymiany - facet sprawdza w komputerze ceny takiej butli - no mówi 550 zł +100 za wymianę.. oczywiście trzeba się zapisać na termin bo jest kolejka.  Trochę mi sie wydawało drogo, kupilem miejscową gazetę i patrzę po ogłoszeniach, w niedalekim Zagórowie ogłasza sie jeden warsztat,  chwyt za telefon i pytam o termin i cenę - "może pan od razu podjeżdżać, a cena -  butla + wymiana = 500 zł". Wyregulawał mi ją przy okazji i przeczyścił filtr, oczywiście gratis.

Wszyscy podają  Ci wersję która dla mnie osobiście byłaby nie do przyjęcia - gaz zakładam ze względów oszczędnościowych, a nie po to aby tracić kupę kasy.

Że nie jest to urządzenie jakoś specjalnie awaryjne to wiem z doświadczeń brata - na gazie jeździ od zawsze, już w polonezie miał instalację gazową, później Sierra, Audi, a teraz Passat, montował zawsze najtańsze instalacje, ale nigdy nie miał jakichś problemów z nimi. Ja w Vectrze też miałem taką bez markową ale kilka lat eksploatacji i zero problemów.
Co do spalania to nie wiem czy na zasilaniu gazowym auto spala więcej. Moja Vectra 1.8 spalała średnio 8,5 litra gazu. Czy na benzynie spalałaby mniej to nie mam pojęcia, nigdy nie sprawdziłem. Jednak odnosiłem wrażenie że na gazie jest trochę słabsza, ale w takim stopniu że może było to istotnie tylko wrażenie.

Tak, w Multipli to chyba najlepsze rozwiązanie - butla w koło zapasowe i cała powierzchnio bagażowa do dyspozycji. A na zapas jeżeli masz standardowo  szerokie koła dokupić małą dojazdówkę.

40 Data: Styczen 08 2014 17:08:01
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor:

Wzrost mocy na lpg jest jednak możliwy:

http://youtu.be/fFlnegZ6BVU

41 Data: Kwiecien 06 2014 06:38:26
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor:

W dniu czwartek, 9 stycznia 2014 02:08:01 UTC+1 użytkownik  napisał:

Wzrost mocy na lpg jest jednak możliwy:



http://youtu.be/fFlnegZ6BVU

Cytat z ich strony:

"Zakładając "odpowiednią" instalację LPG oraz lekko modyfikując układ wydechowy osiągnęliśmy znaczny wzrost mocy oraz momentu obrotowego. Zmiana parametrów oprogramowania komputera sterującego pracą wtryskiwaczy gazowych pozwoliła na osiągnięcie oszałamiających wzrostów aż do 657KM oraz ponad 680Nm! Jednak, ponieważ ustawienia te są niebezpieczne zarówno dla pojazdu jak i kierowcy postanowiliśmy pozostać przy ustawieniach na poziomie 530KM oraz ponad 620Nm.


Dwa potężne reduktory wraz z idealnie dobraną mieszanką wtryskiwaną poprzez dysze do jednostki napędowej POPRAWIAJĄ PRACĘ SILNIKA WLICZAJĄC W TO DYNAMIKĘ!! Bez ingerencji w silnik (poza tej, której wymaga montaż instalacji LPG), bez żadnych dodatkowych zmian (poza lekką modyfikacją układu wydechowego); wbrew mitom, o obniżaniu mocy i psuciu silnika przez instalacje gazowe,  potrafiliśmy podnieść moc naszego Chargera o ponad 20% przy ustawieniach do codziennej jazdy i nawet o 50% w warunkach eksperymentalnych!"

Jeżeli to prawda to wyniki niezłe.

42 Data: Kwiecien 06 2014 16:55:45
Temat: Re: [lpg][tech][poz] Mulcia :)
Autor: Grejon 

W dniu 2014-04-06 15:38,  pisze:

Dwa potężne reduktory wraz z idealnie dobraną mieszanką wtryskiwaną poprzez dysze do jednostki napędowej POPRAWIAJĄ PRACĘ SILNIKA WLICZAJĄC W TO DYNAMIKĘ!! Bez ingerencji w silnik (poza tej, której wymaga montaż instalacji LPG), bez żadnych dodatkowych zmian (poza lekką modyfikacją układu wydechowego); wbrew mitom, o obniżaniu mocy i psuciu silnika przez instalacje gazowe,  potrafiliśmy podnieść moc naszego Chargera o ponad 20% przy ustawieniach do codziennej jazdy i nawet o 50% w warunkach eksperymentalnych!"

Jeżeli to prawda to wyniki niezłe.

A ty archeolog, że odkopałeś wątek sprzed kwartału?

--
Grzegorz Jońca
Green Trafic 140 dCi
Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi

[lpg][tech][poz] Mulcia :)



Grupy dyskusyjne