Witam
.... auto w taka pogode (temperatura), mam cale za przeproszeniem zasr... przez ptaki i szyby juz takie brudne, ze ledwo co widac, przecieranie juz niewiele daje. Chodzi mi o wode ktora wplywa w rozne zakamarki, potem zamarznie i ... cholera wie co narobi ...
Pozdrawiam
Xiant
2 |
Data: Grudzien 29 2010 12:26:49 |
Temat: Re: Myc czy nie ? |
Autor: Bydlę |
On 2010-12-29 11:49:30 +0100, Xiant said:
Witam
... auto w taka pogode (temperatura)
Myć.
Choć jakiś czas temu w sieć wpadł njus o tym, źe brudne auta palą mniej.
:-)
--
Bydlę
3 |
Data: Grudzien 29 2010 13:03:56 | Temat: Re: Myc czy nie ? | Autor: Xiant |
W dniu 2010-12-29 12:26, Bydlę pisze:
On 2010-12-29 11:49:30 +0100, Xiant said:
Witam
... auto w taka pogode (temperatura)
Myć.
Choć jakiś czas temu w sieć wpadł njus o tym, źe brudne auta palą mniej.
:-)
Witam
Buehehehehe, to moja skodzina powinna teraz ok 'litra na setke' palic :)
Pozdrawiam
Xiant
4 |
Data: Grudzien 29 2010 12:52:38 | Temat: Re: Myc czy nie ? | Autor: Pszemol |
"Bydlę" wrote in message
Choć jakiś czas temu w sieć wpadł njus o tym, źe brudne auta palą mniej.
:-)
A jak to argumentowano?
5 |
Data: Grudzien 29 2010 11:04:07 | Temat: Re: Myc czy nie ? | Autor: ptoki |
On 29 Gru, 19:52, "Pszemol" wrote:
"Bydlę" wrote in message
> Choć jakiś czas temu w sieć wpadł njus o tym, źe brudne auta palą mniej.
> :-)
A jak to argumentowano?
Oporami aerodynamicznymi.
Poczytaj o skórze rekina.
W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
powoduje mniejsze opory.
6 |
Data: Grudzien 30 2010 00:39:06 | Temat: Re: Myc czy nie ? | Autor: Bydlę |
On 2010-12-29 20:04:07 +0100, ptoki said:
On 29 Gru, 19:52, "Pszemol" wrote:
"Bydlę" wrote in message
Choć jakiś czas temu w sieć wpadł njus o tym, źe brudne auta
palą mniej.
:-)
A jak to argumentowano?
Oporami aerodynamicznymi.
Poczytaj o skórze rekina.
W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
powoduje mniejsze opory.
Piłeczki golfowe też mają swoje zagłębienia nie bez powodu.
:-)
--
Bydlę
7 |
Data: Grudzien 30 2010 00:41:55 | Temat: Re: Myc czy nie ? | Autor: Bydlę |
On 2010-12-30 00:39:06 +0100, Bydlę said:
On 2010-12-29 20:04:07 +0100, ptoki said:
On 29 Gru, 19:52, "Pszemol" wrote:
"Bydlę" wrote in message
Choć jakiś czas temu w sieć wpadł njus o tym, źe brudne auta
palą mniej.
:-)
A jak to argumentowano?
Oporami aerodynamicznymi.
Poczytaj o skórze rekina.
W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
powoduje mniejsze opory.
Piłeczki golfowe też mają swoje zagłębienia nie bez powodu.
:-)
I szybki gógiel:
< http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=brudny+samochód+mniej+pali&ie=UTF-8&oe=UTF-8>
--
Bydlę
8 |
Data: Styczen 01 2011 23:47:58 | Temat: Re: Myc czy nie ? | Autor: Pszemol |
"Bydlę" wrote in message
On 2010-12-30 00:39:06 +0100, Bydlę said:
On 2010-12-29 20:04:07 +0100, ptoki said:
On 29 Gru, 19:52, "Pszemol" wrote:
"Bydlę" wrote in message
Choć jakiś czas temu w sieć wpadł njus o tym, źe brudne auta
palą mniej.
:-)
A jak to argumentowano?
Oporami aerodynamicznymi.
Poczytaj o skórze rekina.
W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
powoduje mniejsze opory.
Piłeczki golfowe też mają swoje zagłębienia nie bez powodu.
:-)
I szybki gógiel:
<http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=brudny+samochód+mniej+pali&ie=UTF-8&oe=UTF-8>
Jako źródło podają tą prezentację:
http://www2.mech.kth.se/courses/5C1211/Casiraghi_2010.pdf
w której nie znalazłem nic na temat brudnej powierzchni...
Zresztą śmiem wątpić żeby zyski jakie daje chropowata powierzchnia
przy idealnie wyprofilowanym bolidzie do wyścigów przenosiły się
nawet w ułamku procenta na raczej mało wyśrubowane samochody
do jazdy po drogach. Większe zyski pewnie osiągnie się pompując
koła ciut więcej i jadąc na ćwierci baku benzyny zamiast całym...
9 |
Data: Styczen 11 2011 04:45:46 | Temat: Re: Myc czy nie ? | Autor: ptoki |
On 2 Sty, 06:47, "Pszemol" wrote:
"Bydlę" wrote in message
> On 2010-12-30 00:39:06 +0100, Bydlę said:
>> On 2010-12-29 20:04:07 +0100, ptoki said:
>>> On 29 Gru, 19:52, "Pszemol" wrote:
>>>> "Bydlę" wrote in message
>>>>> Choć jakiś czas temu w sieć wpadł njus o tym, źe brudne auta
>>> palą mniej.
>>>>> :-)
>>>> A jak to argumentowano?
>>> Oporami aerodynamicznymi.
>>> Poczytaj o skórze rekina.
>>> W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
>>> powoduje mniejsze opory.
>> Piłeczki golfowe też mają swoje zagłębienia nie bez powodu.
>> :-)
> I szybki gógiel:
> <http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=brudny+samochód+mniej+pali&ie=UTF-8&oe=UTF-8>
Jako źródło podają tą prezentację:http://www2.mech.kth.se/courses/5C1211/Casiraghi_2010.pdf
w której nie znalazłem nic na temat brudnej powierzchni...
Zresztą śmiem wątpić żeby zyski jakie daje chropowata powierzchnia
przy idealnie wyprofilowanym bolidzie do wyścigów przenosiły się
nawet w ułamku procenta na raczej mało wyśrubowane samochody
do jazdy po drogach. Większe zyski pewnie osiągnie się pompując
koła ciut więcej i jadąc na ćwierci baku benzyny zamiast całym....
Oni nie musza brudzic auta by osiagnac podobny efekt.
Odpowiednie spoilery (zbadaj skad sie bierze nazwa) odpowiednio
profiluja przeplyw powietrza.
I rezultat jest taki ze o karoserie bolidu niewiele strug powietrza
sie ociera. Wiekszosc leci ponad nia odchylana platami albo wpada w
otwory zasysajace...
10 |
Data: Styczen 04 2011 18:47:58 | Temat: Re: Myc czy nie ? | Autor: radekp@konto.pl |
Wed, 29 Dec 2010 11:04:07 -0800 (PST), w
ptoki
napisał(-a):
On 29 Gru, 19:52, "Pszemol" wrote:
> "Bydlę" wrote in message
>
>
>
> > Choć jakiś czas temu w sieć wpadł njus o tym, źe brudne auta palą mniej.
> > :-)
>
> A jak to argumentowano?
Oporami aerodynamicznymi.
Poczytaj o skórze rekina.
W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
powoduje mniejsze opory.
Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...
11 |
Data: Styczen 08 2011 15:52:22 | Temat: Re: Myc czy nie ? | Autor: Bydlę |
wrote:
> Wed, 29 Dec 2010 11:04:07 -0800 (PST), w
> ptoki
> napisał(-a):
>
>
>>On 29 Gru, 19:52, "Pszemol" wrote:
>>
>>>"Bydlę" wrote in message
>>>
>>>
>>>
>>>>Choć jakiś czas temu w sieć wpadł njus o tym, źe brudne auta palą mniej.
>>>>:-)
>>>
>>>A jak to argumentowano?
>>
>>Oporami aerodynamicznymi.
>>Poczytaj o skórze rekina.
>>W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
>>powoduje mniejsze opory.
>
>
> Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...
>
Od kiedy F1 to wyścigi o kropelkę?
--
Bydlę
12 |
Data: Styczen 08 2011 17:40:43 | Temat: Re: Myc czy nie ? | Autor: Robert Rędziak |
On Sat, 08 Jan 2011 15:52:22 +0100, Bydlę
wrote:
Od kiedy F1 to wyścigi o kropelkę?
Od czasu wprowadzenia tego czy innego zapisu w regulaminie (np.
limitu 185 litrów paliwa na cały wyścig w bolidach z silnikiem
turbodoładowanym w 1988 roku, czy obecnego zakazu tankowania).
Oczywiście kropelka jest innych rozmiarów, ale apetyt na paliwo
to ważna rzecz również w wyścigach.
r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
13 |
Data: Styczen 09 2011 20:22:28 | Temat: Re: Myc czy nie ? | Autor: Bydlę |
Robert Rędziak wrote:
> On Sat, 08 Jan 2011 15:52:22 +0100, Bydlę > wrote:
>
> >>Od kiedy F1 to wyścigi o kropelkę?
> >
> Od czasu wprowadzenia tego czy innego zapisu w regulaminie (np.
> limitu 185 litrów paliwa na cały wyścig w bolidach z silnikiem
> turbodoładowanym w 1988 roku, czy obecnego zakazu tankowania).
Tak.
I dalej nie są to wyścigi o kropelkę.
:-)
> Oczywiście kropelka jest innych rozmiarów, ale apetyt na paliwo
> to ważna rzecz również w wyścigach.
Nie w skali, o której pisali (brytyjscy?) naukowcy, badający to empirycznie.
:-)
(zresztą ich aerodynamika robi coś innego, niż w cywilnych samochodach... grzebanie w tym dałoby pyrrusowe zwycięstwo ekonomii nad głównym celem tej imprezy)
--
Bydlę
14 |
Data: Styczen 11 2011 19:29:22 | Temat: Re: Myc czy nie ? | Autor: radekp@konto.pl |
Sat, 08 Jan 2011 15:52:22 +0100, w Bydlę
napisał(-a):
> Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...
Od kiedy F1 to wyścigi o kropelkę?
W chwili obecnej jak najbardziej.
15 |
Data: Styczen 10 2011 13:18:36 | Temat: Re: Myc czy nie ? | Autor: kamil |
On 04/01/2011 17:47, wrote:
Wed, 29 Dec 2010 11:04:07 -0800 (PST), w
ptoki
napisał(-a):
On 29 Gru, 19:52, wrote:
wrote in message
Choć jakiś czas temu w sieć wpadł njus o tym, źe brudne auta palą mniej.
:-)
A jak to argumentowano?
Oporami aerodynamicznymi.
Poczytaj o skórze rekina.
W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
powoduje mniejsze opory.
Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...
Moze zaczna inwestowac w bloto w sprayu do "terenowek"?
--
Pozdrawiam
Kamil
16 |
Data: Styczen 10 2011 14:23:36 | Temat: Re: Myc czy nie ? | Autor: J.F. |
On Tue, 04 Jan 2011 18:47:58 +0100, wrote:
> A jak to argumentowano?
Oporami aerodynamicznymi.
Poczytaj o skórze rekina.
W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
powoduje mniejsze opory.
Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...
A skad wiesz czy nie jest nanoszony ?
Robi sie tak .. ale nie w F1.
Raczej w modelarstwie, gdzie odpowiednia predkosc i male wymiary
powoduja ze przynosi to zysk.
J.
17 |
Data: Styczen 10 2011 13:31:05 | Temat: Re: Myc czy nie ? | Autor: kamil |
On 10/01/2011 13:23, J.F. wrote:
On Tue, 04 Jan 2011 18:47:58 +0100, wrote:
A jak to argumentowano?
Oporami aerodynamicznymi.
Poczytaj o skórze rekina.
W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
powoduje mniejsze opory.
Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...
A skad wiesz czy nie jest nanoszony ?
Robi sie tak .. ale nie w F1.
Raczej w modelarstwie, gdzie odpowiednia predkosc i male wymiary
powoduja ze przynosi to zysk.
Ty naprawno mowisz o blocie, ktore bylo tematem watku? Jedyne co zimowe bloto daje, to dodatkowe obciazenie zwiekszajace zuzycie paliwa.
--
Pozdrawiam
Kamil
18 |
Data: Styczen 11 2011 13:21:21 | Temat: Re: Myc czy nie ? | Autor: Bydlę |
kamil wrote:
> On 10/01/2011 13:23, J.F. wrote:
>
>> On Tue, 04 Jan 2011 18:47:58 +0100, wrote:
>>
>>>>> A jak to argumentowano?
>>>>
>>>> Oporami aerodynamicznymi.
>>>> Poczytaj o skórze rekina.
>>>> W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
>>>> powoduje mniejsze opory.
>>>
>>>
>>> Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...
>>
>>
>> A skad wiesz czy nie jest nanoszony ?
>>
>> Robi sie tak .. ale nie w F1.
>> Raczej w modelarstwie, gdzie odpowiednia predkosc i male wymiary
>> powoduja ze przynosi to zysk.
>
> Ty naprawno mowisz o blocie, ktore bylo tematem watku?
Tematem było odwieczne pytanie tego ksiącia z Danii (Myć albo nie myć, oto jest pytanie!)
> Jedyne co zimowe
> bloto daje, to dodatkowe obciazenie zwiekszajace zuzycie paliwa.
A Brytyjczycy pisali o aucie nieumytym po prostu, nie o zabłoconym.
:-)
--
Bydlę
19 |
Data: Styczen 11 2011 13:47:22 | Temat: Re: Myc czy nie ? | Autor: Jakub Witkowski |
W dniu 2011-01-04 18:47, pisze:
Choć jakiś czas temu w sieć wpadł njus o tym, źe brudne auta palą mniej.
:-)
A jak to argumentowano?
Oporami aerodynamicznymi.
Poczytaj o skórze rekina.
W skrocie chodzi o to ze brudna powierzchnia jest chropowata i
powoduje mniejsze opory.
Czasem tak, czasem nie.
Gdyby tak było, w F1 na auta nanoszono by brud...
Może przy prędkościach spotykanych w F1 liczba Reynoldsa jest już na tyle duża,
że turbulizatory nie opłacają się, bo lepsze efekty daje opływ laminarny :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
20 |
Data: Grudzien 29 2010 03:48:40 | Temat: Re: Myc czy nie ? | Autor: Mateusz |
Mimo wszystko pamiętaj: częste mycie skraca życie ;-)
a tak na poważnie to ja bym też mył, w szczególności jak masz jakieś
ptasie odchody (nie daj boże gołębi) na karoserii - jak będziesz
zwlekał to pojawi się mat.
21 |
Data: Grudzien 29 2010 13:06:48 | Temat: Re: Myc czy nie ? | Autor: Xiant |
W dniu 2010-12-29 12:48, Mateusz pisze:
Mimo wszystko pamiętaj: częste mycie skraca życie ;-)
a tak na poważnie to ja bym też mył, w szczególności jak masz jakieś
ptasie odchody (nie daj boże gołębi) na karoserii - jak będziesz
zwlekał to pojawi się mat.
Witam
No to raz a dwa, ze wyglada to srednio estetycznie, wyjatkowo sie ptaszki pos(ta)raly :P
Przyznam sie, ze na 1-szym swoim aucie parkowanym pod blokiem jeszcze mialem kiedys podobnie i takie ptasie slady z maski ... zdrapalem skrobaczka do szyb :)) Wiosna po solidnym mycia mialem mine prawde mowiac troche glupia, na szczescie nowoczesna chemia robi postepy i znalazlem srodek ktory sobie z takimi rysami poradzil prawie bez sladu :)
Pozdrawiam
Xiant
22 |
Data: Grudzien 29 2010 04:55:04 | Temat: Re: Myc czy nie ? | Autor: Mateusz |
On 29 Gru, 13:06, Xiant wrote:
No to raz a dwa, ze wyglada to srednio estetycznie, wyjatkowo sie
ptaszki pos(ta)raly :P
Przyznam sie, ze na 1-szym swoim aucie parkowanym pod blokiem jeszcze
mialem kiedys podobnie i takie ptasie slady z maski ... zdrapalem
skrobaczka do szyb :)) Wiosna po solidnym mycia mialem mine prawde
mowiac troche glupia, na szczescie nowoczesna chemia robi postepy i
znalazlem srodek ktory sobie z takimi rysami poradzil prawie bez sladu :)
co do estetyki to się zgadzam ;-) czym Ci ludzie te ptaki teraz
karmią...
Co do tego środku to znajomy miał podobny problem i załatwił wszystko
aerografem - ale to wiadomo - nie każdy ma ku temu warunki, o sprzęcie
już nie wspominając.
Pamiętasz czego używałeś ? pasty i wosku czy mówimy tylko o jednym
środku ?
23 |
Data: Grudzien 29 2010 14:02:51 | Temat: Re: Myc czy nie ? | Autor: Xiant |
W dniu 2010-12-29 13:55, Mateusz pisze:
On 29 Gru, 13:06, wrote:
No to raz a dwa, ze wyglada to srednio estetycznie, wyjatkowo sie
ptaszki pos(ta)raly :P
Przyznam sie, ze na 1-szym swoim aucie parkowanym pod blokiem jeszcze
mialem kiedys podobnie i takie ptasie slady z maski ... zdrapalem
skrobaczka do szyb :)) Wiosna po solidnym mycia mialem mine prawde
mowiac troche glupia, na szczescie nowoczesna chemia robi postepy i
znalazlem srodek ktory sobie z takimi rysami poradzil prawie bez sladu :)
co do estetyki to się zgadzam ;-) czym Ci ludzie te ptaki teraz
karmią...
Co do tego środku to znajomy miał podobny problem i załatwił wszystko
aerografem - ale to wiadomo - nie każdy ma ku temu warunki, o sprzęcie
już nie wspominając.
Pamiętasz czego używałeś ? pasty i wosku czy mówimy tylko o jednym
środku ?
Witam
Ceramiczniej pasty, francuski produkt, wysle Ci nazwe wieczorem, musze poszukac.
Pozdrawiam
Xiant
24 |
Data: Grudzien 29 2010 17:15:19 | Temat: Re: Myc czy nie ? | Autor: Przemysław Czaja |
Użytkownik "Xiant"
Pamiętasz czego używałeś ? pasty i wosku czy mówimy tylko o jednym
środku ?
Witam
Ceramiczniej pasty, francuski produkt, wysle Ci nazwe wieczorem, musze poszukac.
Może Xiantic?
;-)
25 |
Data: Grudzien 29 2010 14:24:52 | Temat: Re: Myc czy nie ? | Autor: PrzemysĹaw Gubernat |
W dniu 2010-12-29 11:49, Xiant pisze:
Witam
... auto w taka pogode (temperatura), mam cale za przeproszeniem zasr... przez
ptaki i szyby juz takie brudne, ze ledwo co widac, przecieranie juz niewiele
daje. Chodzi mi o wode ktora wplywa w rozne zakamarki, potem zamarznie i ...
cholera wie co narobi ...
Ja myjÄ, ale staram siÄ to zrobiÄ przed dłuższÄ
trasÄ
(100 km) aby całÄ
wodÄ
"wywiaÄ" oraz "wygrzaÄ".
--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145
+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
26 |
Data: Grudzien 29 2010 12:54:31 | Temat: Re: Myc czy nie ? | Autor: Pszemol |
"Przemysław Gubernat" wrote in message
W dniu 2010-12-29 11:49, Xiant pisze:
Witam
... auto w taka pogode (temperatura), mam cale za przeproszeniem zasr... przez
ptaki i szyby juz takie brudne, ze ledwo co widac, przecieranie juz niewiele
daje. Chodzi mi o wode ktora wplywa w rozne zakamarki, potem zamarznie i ...
cholera wie co narobi ...
Ja myjÄ, ale staram siÄ to zrobiÄ przed dłuższÄ
trasÄ
(100 km) aby całÄ
wodÄ
"wywiaÄ" oraz "wygrzaÄ".
:-)
A po trasie 100km w zimie auto wyglÄ
da w ogóle nieco lepiej niż przed myciem?
27 |
Data: Grudzien 30 2010 01:22:58 | Temat: Re: Myc czy nie ? | Autor: PrzemysĹaw Gubernat |
W dniu 2010-12-29 19:54, Pszemol pisze:
"Przemysław Gubernat" wrote in message
W dniu 2010-12-29 11:49, Xiant pisze:
Witam
... auto w taka pogode (temperatura), mam cale za przeproszeniem zasr... przez
ptaki i szyby juz takie brudne, ze ledwo co widac, przecieranie juz niewiele
daje. Chodzi mi o wode ktora wplywa w rozne zakamarki, potem zamarznie i ...
cholera wie co narobi ...
Ja myjÄ, ale staram siÄ to zrobiÄ przed dłuższÄ
trasÄ
(100 km) aby całÄ
wodÄ
"wywiaÄ" oraz "wygrzaÄ".
:-)
A po trasie 100km w zimie auto wyglÄ
da w ogóle nieco lepiej niż przed myciem?
O 2 poziomy lepiej :D Pod warunkiem że:
* nie solÄ
* nie pada
* jest mniej niż -5 st. C
--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145
+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
28 |
Data: Grudzien 30 2010 10:22:47 | Temat: Re: Myc czy nie ? | Autor: Agent |
ďťż
Użytkownik "Xiant" napisał w wiadomoĹci
Witam
... auto w taka pogode (temperatura), mam cale za przeproszeniem zasr... przez ptaki i szyby juz takie brudne, ze ledwo co widac, przecieranie juz niewiele daje. Chodzi mi o wode ktora wplywa w rozne zakamarki, potem zamarznie i ... cholera wie co narobi ...
Myłem/myjÄ już 3 swoje auto zimÄ
podczas mrozów i wszystko gra. Od myjni na parking mam ok 2 km. Jak jest mocny mróz to nawet lepiej bo zachodzi sublimacja i resztki lodu odparowujÄ
po 1 dniu.
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |