Grupy dyskusyjne   »   Na początku zegarki elektroniczne były drogie

Na początku zegarki elektroniczne byy drogie



1 Data: Sierpien 23 2017 20:54:19
Temat: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Adam 

Witajcie.

Tak sobie myl:
Lata temu, jak zegarki elektroniczne zdobyway rynek, byy drogie. Sama bateryjka do nich kosztowaa tyle, e teraz za to mona by kupi kilka caych zegarkw i chodzi, jak ruskie na wojnie.

Teraz zegarki mechaniczne s stosunkowo drogie, drosze od elektronicznych.

Wytworzenie silnika spalinowego jest o wiele bardziej pracochonne, wymaga te zdecydowanie wicej materiaw i zaplecza maszynowego w stosunku do wyprodukowania silnika elektrycznego.

Ciekawe, kiedy "elektryki" bd tasze od samochodw spalinowych.


--
Pozdrawiam.

Adam



2 Data: Sierpien 23 2017 21:55:57
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: RadoslawF 

W dniu 2017-08-23 o 20:54, Adam pisze:

Ciekawe, kiedy "elektryki" będą tańsze od samochodw spalinowych.

Jak wyprodukowanie akumulatora będzie rwnie tanie jak dziś zbiornika
na paliwo. I jak ten tani akumulator pomieści tyle prądu eby starczyo
na tyle kilometrw na ile dzisiaj starcza zbiornik paliwa.
W mojej osobwce mieści się 68litrw.  :-)


Pozdrawiam

3 Data: Sierpien 24 2017 10:41:45
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Pawel "O'Pajak" 



Powitanko,

I jak ten tani akumulator pomieści tyle prądu

Świetnie napisane. Tak tylko tytuem uzupenienia: Paliwo to ok. 46MJ/kg, najlepsze wspczesne akumulatory to ok. 2,5MJ/kg.
Taki swj felietonik w zasadzie wyczerpujący temat mogę polecić. Ostatnia strona:
https://issuu.com/politykalesznowola/docs/stacja_poludnie_006_sierpien_2017

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać maą szkodliwo spoeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mroek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

4 Data: Sierpien 24 2017 11:11:35
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: J.F. 

Uytkownik "Pawel "O'Pajak""  napisa w wiadomości grup Powitanko,

I jak ten tani akumulator pomieści tyle prądu

Świetnie napisane. Tak tylko tytuem uzupenienia: Paliwo to ok. 46MJ/kg, najlepsze wspczesne akumulatory to ok. 2,5MJ/kg.

Tylko sprawnosc silnika spalinowego to ok 30%, a w drogowych i miejskich warunkach jeszcze mniej.
Wiec nie 46, ale powiedzmy 12MJ/kg.
Dochodzi jednak problem grzania w zimie :-)

Godzilem sie z tankowaniem co ~300km na LPG, pogodzilbym sie i z elektrykiem, gazu mialem cos 20kg, 100kg akumulatorow nie problem.

.... byleby sie ladowaly nie dluzej niz 20 minut, ladowarki byly gesto, a rezerwa starczala na 100km :-)

J.

5 Data: Sierpien 24 2017 11:40:12
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Pawel "O'Pajak" 

Powitanko,

byleby sie ladowaly nie dluzej niz 20 minut

To teraz policz, jaki prąd musi popynąć, eby to naadować w 20min. i... czym gasić poar;-)
Zimą to jeszcze ciepem z silnika i jego sterownika oraz z chodzenia akumulatorw mona coś tam ogrzać, ale klima to ok. 1,5kW. Ja przy swoim dieslu 2,5l nie odczuwam wączenia klimy, ale w elektryku 1,5kW to kawa strat. Ja na 1 baku przejedam ponad 1000km, tesla z prędkością autostradową ok. 200. No i jak się wykaę zmianą pci i koloru wosw;-) i zabraknie mi paliwa, to wezmę kanisterek i potuptam na stację, a w elektryku to co, powerbankiem będę się ratowa?;-)


Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać maą szkodliwo spoeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mroek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

6 Data: Sierpien 24 2017 11:46:56
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: J.F. 

Uytkownik "Pawel "O'Pajak""  napisa w wiadomości grup Powitanko,

byleby sie ladowaly nie dluzej niz 20 minut

To teraz policz, jaki prąd musi popynąć, eby to naadować w 20min. i... czym gasić poar;-)

Ale co mam liczyc - 20 min z niechecia zaakceptuje, ot, na kawe z hotdogiem pojde.

Wiecej ... moze jednak hybryda ?

Chyba, ze jednak trzeba dokupic drugie miejsce parkingowe i miec dwa samochody.


J.

7 Data: Sierpien 24 2017 17:00:09
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Cavallino 

W dniu 24-08-2017 o 11:46, J.F. pisze:

Uytkownik "Pawel "O'Pajak""  napisa w wiadomości grup Powitanko,
byleby sie ladowaly nie dluzej niz 20 minut

To teraz policz, jaki prąd musi popynąć, eby to naadować w 20min. i... czym gasić poar;-)

Ale co mam liczyc - 20 min z niechecia zaakceptuje, ot, na kawe z hotdogiem pojde.

Wiecej ... moze jednak hybryda ?

Albo elektrownia na pokadzie...

Ciekawe o co chodzi z tym oporem przeciwko wodorowi - przecie infrastrukturę ktra jest najatwiej byoby przestawić waśnie na to paliwo, ludzi przekonać do takich aut rwnie, bo nie trzeba zmieniać przyzwyczajeń.....

8 Data: Sierpien 24 2017 22:55:20
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: RadoslawF 

W dniu 2017-08-24 o 17:00, Cavallino pisze:

To teraz policz, jaki prąd musi popynąć, eby to naadować w 20min. i... czym gasić poar;-)

Ale co mam liczyc - 20 min z niechecia zaakceptuje, ot, na kawe z hotdogiem pojde.

Wiecej ... moze jednak hybryda ?

Albo elektrownia na pokadzie...

Ciekawe o co chodzi z tym oporem przeciwko wodorowi - przecie infrastrukturę ktra jest najatwiej byoby przestawić waśnie na to paliwo, ludzi przekonać do takich aut rwnie, bo nie trzeba zmieniać przyzwyczajeń.....

Dotychczas byy problemy ze zbiornikami ciśnieniowymi na wodr.


Pozdrawiam

9 Data: Sierpien 25 2017 11:40:04
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: J.F. 

Uytkownik "Cavallino"  napisa w wiadomości grup W dniu 24-08-2017 o 11:46, J.F. pisze:

Uytkownik "Pawel "O'Pajak""  napisa w wiadomości grup
byleby sie ladowaly nie dluzej niz 20 minut
To teraz policz, jaki prąd musi popynąć, eby to naadować w 20min.
i... czym gasić poar;-)

Ale co mam liczyc - 20 min z niechecia zaakceptuje, ot, na kawe z hotdogiem pojde.
Wiecej ... moze jednak hybryda ?

Albo elektrownia na pokadzie...

Hybryda :-)

Ciekawe o co chodzi z tym oporem przeciwko wodorowi - przecie infrastrukturę ktra jest najatwiej byoby przestawić waśnie na to paliwo, ludzi przekonać do takich aut rwnie, bo nie trzeba zmieniać przyzwyczajeń.....

Moze wcale nie opor przeciw, tylko mozliwosci wykonawcze.
Najpierw sam wodor - jak go przechowywac, duze zbiorniki i straszne cisnienia wychodza, a ponoc jeszcze lubi przeciekac.

Dalej ... ogniwo paliwowe by sie przydalo. Wodorowe akurat chyba dobrze sobie radza, to moze dalyby rade.
Ale czy te, ktore dobrze sobie radza nie sa zbyt drogie ?

Dalej ... ktos to kiedys liczyl - ile powietrza trzeba przez takie ogniwo przepompowac, zeby uzyskac te 20kW ... i wracamy do pytania, czy takie ogniwa sa, i jakie duze.

J.

10 Data: Sierpien 25 2017 17:21:57
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Cavallino 

W dniu 25-08-2017 o 11:40, J.F. pisze:

Uytkownik "Cavallino"  napisa w wiadomości grup W dniu 24-08-2017 o 11:46, J.F. pisze:
Uytkownik "Pawel "O'Pajak""  napisa w wiadomości grup
byleby sie ladowaly nie dluzej niz 20 minut
To teraz policz, jaki prąd musi popynąć, eby to naadować w 20min.
i... czym gasić poar;-)

Ale co mam liczyc - 20 min z niechecia zaakceptuje, ot, na kawe z hotdogiem pojde.
Wiecej ... moze jednak hybryda ?

Albo elektrownia na pokadzie...

Hybryda :-)

Ciekawe o co chodzi z tym oporem przeciwko wodorowi - przecie infrastrukturę ktra jest najatwiej byoby przestawić waśnie na to paliwo, ludzi przekonać do takich aut rwnie, bo nie trzeba zmieniać przyzwyczajeń.....

Moze wcale nie opor przeciw, tylko mozliwosci wykonawcze.
Najpierw sam wodor - jak go przechowywac, duze zbiorniki i straszne cisnienia wychodza, a ponoc jeszcze lubi przeciekac.

Dalej ... ogniwo paliwowe by sie przydalo. Wodorowe akurat chyba dobrze sobie radza, to moze dalyby rade.
Ale czy te, ktore dobrze sobie radza nie sa zbyt drogie ?

Auta ju są, więc te problemy są opanowane.
Chyba.

11 Data: Sierpien 24 2017 03:56:07
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor:

W dniu czwartek, 24 sierpnia 2017 11:40:20 UTC+2 uytkownik Pawel "O'Pajak" napisa:

Powitanko,

> byleby sie ladowaly nie dluzej niz 20 minut

To teraz policz, jaki prąd musi popynąć, eby to naadować w 20min.
i... czym gasić poar;-)
Zimą to jeszcze ciepem z silnika i jego sterownika oraz z chodzenia
akumulatorw mona coś tam ogrzać, ale klima to ok. 1,5kW. Ja przy swoim
dieslu 2,5l nie odczuwam wączenia klimy, ale w elektryku 1,5kW to kawa
strat. Ja na 1 baku przejedam ponad 1000km, tesla z prędkością
autostradową ok. 200. No i jak się wykaę zmianą pci i koloru wosw;-)
i zabraknie mi paliwa, to wezmę kanisterek i potuptam na stację, a w
elektryku to co, powerbankiem będę się ratowa?;-)


Ja podsumuje to tak ze po prostu samochody przyszosci beda sporo inne ni dzisiejsze.
Pomontuje sie karoserie z plastiku, szyby tez, doda sie jakies ocieplenie i tyle . Nie trzeba bedzie az takiego grzania.
A do grzania zrobi sie webasto na spiryt z makuchw rzepakowych. Sprawnosc 100%. Ekologisty sie nie beda czepiać...

No i mniej wytrzymaa karoseria wystarczy bo auta beda miec obowiazkowe rad/lid/ary, badana codziennie AI na okolicznośc odchyw osobowsiowych i mysli samobjczych i tyle.

Do codziennych dojazdw starczy. Tirom sie natografy zamontuje, kowalski bedzie do roboty takimi meleksami jezdzil, Sportowcy motorowi beda jezdzic spalinowcami od święta i dla nich ropy starczy.
Infrastrukture sie zrobi. Kable pociagnie. Aluminium w ziemi jest jeszcze za do...

Bardziej bym sie martwil o kontenerowce bo one na prąd to nie popyną, inny dalekobiezny transport tez bedzie mia pewne problemy...

Tak czy siak ja tam blokerw nie widzę. Ale po prostu nadal to nie oplacalne jest jak ropa z ziemi leci a reszta OZE bez dopat nie jest rentowna...

12 Data: Sierpien 24 2017 16:46:18
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: J.F. 

Uytkownik "RadoslawF"  napisa w wiadomości grup W dniu 2017-08-23 o 20:54, Adam pisze:

Ciekawe, kiedy "elektryki" będą tańsze od samochodw spalinowych.
Jak wyprodukowanie akumulatora będzie rwnie tanie jak dziś zbiornika
na paliwo.

Ale to nie jest jedyny skladnik samochodu ... takze spalinowego.

I jak ten tani akumulator pomieści tyle prądu eby starczyo
na tyle kilometrw na ile dzisiaj starcza zbiornik paliwa.

A to zdaje sie nie miec wplywu na cene, a jesli, to odwrotny - elektryk musi byc tanszy, zeby go kupili :-)

J.

13 Data: Wrzesien 09 2017 22:21:57
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor:

On Wed, 23 Aug 2017 21:55:57 +0200, RadoslawF
wrote:

W mojej osobwce mieści się 68litrw.  :-)

I adowanie tego aku będzie trwao tyle, co tankowanie tych 68 litrw
;)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

14 Data: Wrzesien 09 2017 14:08:57
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Zenek Kapelinder 

A musi tyle trwac? Rozni ludzie uzywaja samochodow do roznych celow. Mnie by wystarczyl taki co w zime ma zasieg 30 kilometrow. Na razie elektryki nie nadaja sie dla akwizytorow albo dla tych co na codzien potrzebuja samochod o zasiegu trzydziestu kilometrow plus raz w roku wyjazd na wakacje 500 kilometrow.

15 Data: Wrzesien 10 2017 00:35:40
Temat: Re: Na pocztku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 9 Sep 2017 14:08:57 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder

A musi tyle trwac? Rozni ludzie uzywaja samochodow do roznych celow.
Mnie by wystarczyl taki co w zime ma zasieg 30 kilometrow.

W zime na narty jezdze. Musi miec zasieg 500km.
I pozadana mozliwosc szybkiego doladowania na kolejne 500.

J.

16 Data: Wrzesien 09 2017 18:57:06
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Zenek Kapelinder 

To elektryk na razie nie dla Ciebie.

17 Data: Sierpien 23 2017 13:41:00
Temat: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Zenek Kapelinder 

Tylko taki myk jest. Wszystkie urzadzenia do produkcji silnikow spalinowych juz sa. Silniki spalinowe robi sie z tanich materialow. Duza czesc materialow pochodzi z recyklingu. Jak silnik bez osprzetu wazy ze sto kilo to materialy na niego kosztuja z siedemset zlotych. Przy produkcji silnikow spalinowych zatrudnionych jest bardzo duzo ludzi pomimo tego ze produkcja jest w ogromnej czesci zautomatyzowana. Elektryki nie maja skrzyn biegow, sprzegiel, kol dwumasowych, rozrusznikow, alternatorow. Te elementy tez produkuja ludzie ktorzy po likwidacji spalinowcow zostana bez pracy. Jak zlikwidowac spalinowce to bez pracy zostaja ludzie w rafineriach, tankowce bedzie mozna zatopic, panstwa zyjace z ropy beda mogly sie zamknac a swoim obywatelom rozdadza kapsulki z cyjankiem. Ilosc ludzi na Ziemi zyjacych z tego ze sa samochody spalinowe idzie w setki milionow. Z tego wiekszowc zyje w krajach wysoko uprzemyslowionych. Murzyni sobie korzonkow nakopia i przezyja, czego nakopia sobie zwolnieni ludzie pracujacy przy produkcji samochodow spalinowych?

18 Data: Sierpien 24 2017 07:05:49
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: cef 

W dniu 2017-08-23 o 22:41, Zenek Kapelinder pisze:

Tylko taki myk jest. Wszystkie urzadzenia do produkcji silnikow spalinowych juz sa. Silniki spalinowe robi sie z tanich materialow. Duza czesc materialow pochodzi z recyklingu. Jak silnik bez osprzetu wazy ze sto kilo to materialy na niego kosztuja z siedemset zlotych. Przy produkcji silnikow spalinowych zatrudnionych jest bardzo duzo ludzi pomimo tego ze produkcja jest w ogromnej czesci zautomatyzowana. Elektryki nie maja skrzyn biegow, sprzegiel, kol dwumasowych, rozrusznikow, alternatorow. Te elementy tez produkuja ludzie ktorzy po likwidacji spalinowcow zostana bez pracy.

Guzik prawda.
Wprowadzi się systemy odzyskiwania energii i mechaniki nie ubędzie a tyle.

  Jak zlikwidowac spalinowce to bez pracy zostaja ludzie w rafineriach, tankowce bedzie mozna zatopic, panstwa zyjace z ropy beda mogly sie zamknac a swoim obywatelom rozdadza kapsulki z cyjankiem. Ilosc ludzi na Ziemi zyjacych z tego ze sa samochody spalinowe idzie w setki milionow. Z tego wiekszowc zyje w krajach wysoko uprzemyslowionych. Murzyni sobie korzonkow nakopia i przezyja, czego nakopia sobie zwolnieni ludzie pracujacy przy produkcji samochodow spalinowych?

Znajdzie im się inne zajęcie.
Brana elektryczna się rozwinie i ich wchonie.

19 Data: Sierpien 24 2017 09:01:42
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: m4rkiz 

On 2017-08-24 07:05, cef wrote:

Guzik prawda.
Wprowadzi się systemy odzyskiwania energii i mechaniki nie ubędzie a tyle.

jakiej energii?
bo do odzyskiwania przy hamowaniu nie potrzeba w zasadzie nic więcej ni to co jest ju zamontowane

20 Data: Sierpien 24 2017 09:18:18
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Adam 

W dniu 2017-08-24 o 09:01, m4rkiz pisze:

On 2017-08-24 07:05, cef wrote:
Guzik prawda.
Wprowadzi si systemy odzyskiwania energii i mechaniki nie ubdzie a
tyle.

jakiej energii?
bo do odzyskiwania przy hamowaniu nie potrzeba w zasadzie nic wicej ni
to co jest ju zamontowane


Tak mi si przypominaj niektre zdarzenia z historii rewolucji przemysowej, jak np. palenie czy niszczenie fabryk przdzalniczych - bo jedno mechaniczne krosno zastpowao kilkadziesit osb, niszczenie maszyn do szycia i zabijanie krawcw maszynowych - bo ci pracowali za dwudziestu "igowych" krawcw, dalej niszczenie torw kolejowych i strzelanie do kolejarzy, bo jeden pocig to setki furmanek, itd, itp.

Przeylimy to, to i pewnikiem przeyjemy auta bez skrzy przekadniowych, bez skrzy biegw, bez sprzgie; w ktrych caa mechanika zawiera si bdzie by moe tylko w piastach.

Moe Tesla to bdzie taki wspczesny Ford T?

Tyle, e Ford T z zaoenia (jak i VW Garbus, jak i Mini, jak i Citroen 2CV) mia by tani i "dla ludu".


--
Pozdrawiam.

Adam

21 Data: Sierpien 24 2017 18:19:03
Temat: Re: Na pocztku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: re 



Uytkownik "Adam"

....
Moe Tesla to bdzie taki wspczesny Ford T?

Tyle, e Ford T z zaoenia (jak i VW Garbus, jak i Mini, jak i Citroen
2CV) mia by tani i "dla ludu".
-- -
T...wizy

22 Data: Sierpien 24 2017 12:35:28
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Zenek Kapelinder 

Jesli proces elektryfikacji transportu osobowego bedzie trwal 150 lat to odbedzie sie bez szkod spolecznych. Odwolywanie sie do rewolucji technicznej jest bledem. W osiemnastym wieku w Europie zylo cirka jebalt 200 milionow ludzi. W calej Europie. W krajach w ktorych nastapi szybki wzrost produkcji wskutek mechanizacji zylo ok 100 milionow ludzi. W przemysle pracowalo nie wiecej niz 25 milionow. Produkowali paciorki i perkal dla koloni czyli dla jakis szesciuset milionow ludzi. Teraz cztery miliardy ludzi w Azji produkuje paciorki i perkal dla 3/4 miliarda ludzi w Europie i z miliarda w reszcie Swiata. Na dodatek perkal i paciorki z Azji sa coraz lepsze. Sa tak dobre ze chcemy wydac 250 miliardow zlotych zeby nam zbudowali elektrownie atomowe i w ramach offsetu najwieksza w Europie fabryke samochodow elektrycznych.. Najwieka w Europie fabryka akumulatorow do tych samochodow ponoc juz sie w Polsce buduje. Nas ze wzgledow oczywistych problemy spoleczne zwiazane z zaprzestaniem produkcji silnikow spalinowych nie dotkna. Robimy troche samochodow osobowych, ale to obce montownie sa. U nas ludzi ktorzy by stracili prace przy spalinowcach da sie upchnac przy produkcji podzespolow i wyposazenia do elektrykow, i jeszcze troche zabraknie zeby obsadzic wolne etaty. Problem w tym ze nie zyjemy w prozni. Polskie elektryki trzeba bedzie gdzies sprzedac. Jak sprzedac jak potencjalny klient na zachodzie Europy bedzie mial za malo pieniedzy bo pracowal przy produkcji silnikow spalinowych i go zwolnili z pracy.

23 Data: Sierpien 25 2017 11:31:14
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: J.F. 

Uytkownik "Zenek Kapelinder"  napisa w wiadomości

Jesli proces elektryfikacji transportu osobowego bedzie trwal 150 lat to odbedzie sie bez szkod spolecznych.

Na tyle, to ropy nie starczy :-)

Pare panstw zaklada, ze potrwa to znacznie krocej.
Holandia chce zakazac sprzedazy spalinowych juz w 2025.


Odwolywanie sie do rewolucji technicznej jest bledem. W osiemnastym wieku w Europie zylo cirka jebalt 200 milionow ludzi.
W calej Europie. W krajach w ktorych nastapi szybki wzrost produkcji wskutek mechanizacji zylo ok 100 milionow ludzi.
W przemysle pracowalo nie wiecej niz 25 milionow.

No bo rewolucja przemyslowa to sie dopiero zaczela ..

Produkowali paciorki i perkal dla koloni czyli dla jakis szesciuset milionow ludzi.

O karabinach zapominasz.

Najwieka w Europie fabryka akumulatorow do tych samochodow ponoc juz sie w Polsce buduje.
Nas ze wzgledow oczywistych problemy spoleczne zwiazane z zaprzestaniem produkcji silnikow spalinowych nie dotkna.

No jak nie ?
A ta fabryka silnikow Mercedesa, ktora tak sie chwali Morawiecki ?

Robimy troche samochodow osobowych, ale to obce montownie sa.
U nas ludzi ktorzy by stracili prace przy spalinowcach da sie upchnac przy produkcji podzespolow i wyposazenia do elektrykow,

Pod warunkiem, ze fabryke tych podzespolow otworza u nas, a nie np na Ukrainie czy w Indiach (bo Chiny ponoc robia sie juz za drogie).

i jeszcze troche zabraknie zeby obsadzic wolne etaty. Problem w tym ze nie zyjemy w prozni.
Polskie elektryki trzeba bedzie gdzies sprzedac.
Jak sprzedac jak potencjalny klient na zachodzie Europy bedzie mial za malo pieniedzy bo pracowal przy produkcji silnikow spalinowych i go zwolnili z pracy.

Nie pracowal, bo byl zbyt drogi, zastapili go Turkiem, robotem, Polakiem, czy Chinczykiem.

J.

24 Data: Sierpien 25 2017 11:46:30
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Shrek 

W dniu 25.08.2017 o 11:31, J.F. pisze:

Uytkownik "Zenek Kapelinder"  napisa w wiadomości
Jesli proces elektryfikacji transportu osobowego bedzie trwal 150 lat to odbedzie sie bez szkod spolecznych.

Na tyle, to ropy nie starczy :-)

Starczy. Oil peak by przesuwany tyle razy co koniec świata, a udokumentowane rezerwy (mimo rosnącego zuycia) wyraone w latach cay czas rosną (i przekraczają p wieku).

Pare panstw zaklada, ze potrwa to znacznie krocej.
Holandia chce zakazac sprzedazy spalinowych juz w 2025.

Tym duej dla reszty wystarczy:P

Shrek

25 Data: Sierpien 25 2017 06:06:13
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Zenek Kapelinder 

Fabryka silnikow do mercedesa moze swiadczyc ze mam racje i na powszechnosc elektrykow przyjdzie poczekac dziesiatki lat.

26 Data: Sierpien 25 2017 15:19:52
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: J.F. 

Uytkownik "Zenek Kapelinder"  napisa w wiadomości

Fabryka silnikow do mercedesa moze swiadczyc ze mam racje i na powszechnosc elektrykow przyjdzie poczekac dziesiatki lat.

Albo zaswiadczy, ze Mercedes przespal rewolucje :-)
Nie mialy to byc "najnowoczesniejsze silniki Diesla" ? :-)

No dobra, tak szybko tych spalinowych nie zlikwiduja, fabryka zdazy sie zwrocic.
W Rosji chyba jeszcze dlugo bedzie mozna sprzedawac ...

A budowa dopiero rozpoczeta, to moga jeszcze zmienic zdanie co tam w halach produkowac :-)

J.

27 Data: Sierpien 24 2017 09:29:39
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: cef 

W dniu 2017-08-24 o 09:01, m4rkiz pisze:

On 2017-08-24 07:05, cef wrote:
Guzik prawda.
Wprowadzi się systemy odzyskiwania energii i mechaniki nie ubędzie a tyle.

jakiej energii?
bo do odzyskiwania przy hamowaniu nie potrzeba w zasadzie nic więcej ni to co jest ju zamontowane

OK, zapomnialem, e to ukad elektryczny - ale na peryferiach
elektryczności powiązanej z samochodami znajdzie się mnstwo
dziaek do zagospodarowania. Przybędzie tyle akumulatorw, e
coś z tym trzeba będzie robić  - tzn utylizować- poza tym jak się okae, e potrzebujemy ileś tam megawatw, eby obsuyć zapotrezbowanie, to trzeba będzie
produkować więcej energii itd itp

28 Data: Sierpien 24 2017 18:19:57
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: re 



Uytkownik "cef"

Wprowadzi się systemy odzyskiwania energii i mechaniki nie ubędzie a tyle.

jakiej energii?
bo do odzyskiwania przy hamowaniu nie potrzeba w zasadzie nic więcej ni to co jest ju zamontowane

OK, zapomnialem, e to ukad elektryczny - ale na peryferiach
elektryczności powiązanej z samochodami znajdzie się mnstwo
dziaek do zagospodarowania. Przybędzie tyle akumulatorw, e
coś z tym trzeba będzie robić  - tzn utylizować- poza tym jak się okae,
e potrzebujemy ileś tam megawatw, eby obsuyć zapotrezbowanie, to
trzeba będzie
produkować więcej energii itd itp
-- -
Przyjdzie pedaować

29 Data: Sierpien 24 2017 16:57:19
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Cavallino 

W dniu 24-08-2017 o 07:05, cef pisze:
panstwa zyjace z ropy beda mogly sie

zamknac a swoim obywatelom rozdadza kapsulki z cyjankiem.


To akurat nie byoby takie niepoądane, biorąc pod uwagę kto ma ropę.....

30 Data: Sierpien 29 2017 08:30:50
Temat: Re: Na pocztku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Mateusz Viste 

On Thu, 24 Aug 2017 16:57:19 +0200, Cavallino wrote:

W dniu 24-08-2017 o 07:05, cef pisze:
panstwa zyjace z ropy beda mogly sie
zamknac a swoim obywatelom rozdadza kapsulki z cyjankiem.

To akurat nie byoby takie niepoądane, biorąc pod uwagę kto ma
ropę.....

Wenezuela? Kanada? Rosja?

31 Data: Sierpien 29 2017 16:51:51
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Cavallino 

W dniu 29-08-2017 o 10:30, Mateusz Viste pisze:

On Thu, 24 Aug 2017 16:57:19 +0200, Cavallino wrote:
W dniu 24-08-2017 o 07:05, cef pisze:
panstwa zyjace z ropy beda mogly sie
zamknac a swoim obywatelom rozdadza kapsulki z cyjankiem.

To akurat nie byoby takie niepoądane, biorąc pod uwagę kto ma
ropę.....

Wenezuela? Kanada? Rosja?

Tak - Rosja i arabusy.
Wenezuela moe yć tak jak inne państwa w regionie, wystarczy zlikwidować komunizm.
Kanada tym bardziej sobie poradzi.

32 Data: Sierpien 29 2017 17:19:15
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: J.F. 

Uytkownik "Cavallino"  napisa w wiadomości grup W dniu 29-08-2017 o 10:30, Mateusz Viste pisze:

panstwa zyjace z ropy beda mogly sie
zamknac a swoim obywatelom rozdadza kapsulki z cyjankiem.

To akurat nie byoby takie niepoądane, biorąc pod uwagę kto ma
ropę.....

Wenezuela? Kanada? Rosja?

Tak - Rosja i arabusy.
Wenezuela moe yć tak jak inne państwa w regionie, wystarczy zlikwidować komunizm.
Kanada tym bardziej sobie poradzi.

Kanada w calosci sobie poradzi, ale o ile pamietam, to oni maja sporo ropy w piaskach bitumicznych.
A tam koszta wydobycia sa dosc wysokie.
Jak cena sprzedazy jest wysoka, to sprawa sie oplaca, jak jest niska, to musi poczekac na lepsze czasy.
A w miedzyczasie groza bankructwa firmom, bankom, funduszom ...

J.

33 Data: Sierpien 24 2017 09:39:50
Temat: Re: Na pocztku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: abn140 

produkcji samochodow spalinowych?
jedynym rozwiazaniem jest produkcja pradu z ropy lub sprowadzanie solarpradu
z arabii inaczej arabusy zaleja europe.
tym razem bez pytania po prostu przyjda.
gniazda karabinow maszynowych nie pomoga bo i tak kazdy woli pasc od kuli
niz zdychac z glodu.
to najgorsza smierc....

34 Data: Sierpien 24 2017 09:40:51
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Liwiusz 

W dniu 2017-08-24 o 09:39, abn140 pisze:

gniazda karabinow maszynowych nie pomoga bo i tak kazdy woli pasc od kuli

E tam. Jak to mawia Stanisaw Michalkiewicz, "karabin maszynowy dogoni kadego".

--
Liwiusz

35 Data: Sierpien 24 2017 08:35:00
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: kakmar 

On 2017-08-23, Zenek Kapelinder  wrote:

Tylko taki myk jest. Wszystkie urzadzenia do produkcji silnikow spalinowych juz sa. Silniki spalinowe robi sie z tanich materialow. Duza czesc materialow pochodzi z recyklingu. Jak silnik bez osprzetu wazy ze sto kilo to materialy na niego kosztuja z siedemset zlotych. Przy produkcji silnikow spalinowych zatrudnionych jest bardzo duzo ludzi pomimo tego ze produkcja jest w ogromnej czesci zautomatyzowana. Elektryki nie maja skrzyn biegow, sprzegiel, kol dwumasowych, rozrusznikow, alternatorow. Te elementy tez produkuja ludzie ktorzy po likwidacji spalinowcow zostana bez pracy. Jak zlikwidowac spalinowce to bez pracy zostaja ludzie w rafineriach, tankowce bedzie mozna zatopic, panstwa zyjace z ropy beda mogly sie zamknac a swoim obywatelom rozdadza kapsulki z cyjankiem. Ilosc ludzi na Ziemi zyjacych z tego ze sa samochody spalinowe idzie w setki milionow. Z tego wiekszowc zyje w krajach wysoko uprzemyslowionych. Murzyni sobie korzonkow nakopia i przezyja, czego nakopia sobie zwolnieni ludzie pracujacy przy produkcji samochodow spalinowych?

Patrz a u mnie robocie ciągle szukają programistw, systemowcw, analitykw, testerw... Kiedyś ~90% pracujących pracowao w rolnictwie, teraz ~3% i jak to wyjaśnisz,

--
kakmaratgmaildotcom

36 Data: Sierpien 28 2017 11:02:12
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: robot 

W dniu 2017-08-24 o 10:35, kakmar pisze:


Patrz a u mnie robocie ciągle szukają programistw, systemowcw, analitykw, testerw... Kiedyś ~90% pracujących pracowao w rolnictwie, teraz ~3% i jak to wyjaśnisz,

Wyjechali do Warszawy.

37 Data: Sierpien 24 2017 11:00:22
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: T. 

W dniu 2017-08-23 o 22:41, Zenek Kapelinder pisze:

Tylko taki myk jest. Wszystkie urzadzenia do produkcji silnikow spalinowych juz sa. Silniki spalinowe robi sie z tanich materialow. Duza czesc materialow pochodzi z recyklingu. Jak silnik bez osprzetu wazy ze sto kilo to materialy na niego kosztuja z siedemset zlotych. Przy produkcji silnikow spalinowych zatrudnionych jest bardzo duzo ludzi pomimo tego ze produkcja jest w ogromnej czesci zautomatyzowana. Elektryki nie maja skrzyn biegow, sprzegiel, kol dwumasowych, rozrusznikow, alternatorow. Te elementy tez produkuja ludzie ktorzy po likwidacji spalinowcow zostana bez pracy. Jak zlikwidowac spalinowce to bez pracy zostaja ludzie w rafineriach, tankowce bedzie mozna zatopic, panstwa zyjace z ropy beda mogly sie zamknac a swoim obywatelom rozdadza kapsulki z cyjankiem. Ilosc ludzi na Ziemi zyjacych z tego ze sa samochody spalinowe idzie w setki milionow. Z tego wiekszowc zyje w krajach wysoko uprzemyslowionych. Murzyni sobie korzonkow nakopia i przezyja, czego nakopia sobie zwolnieni ludzie pracujacy przy produkcji samochodow spalinowych?


Podobne zastrzeenia mieli ludzie ok. 120 lat temu, jak kasowano konie i
wprowadzano samochody. Biadolenia byo niemao. A jeszcze wcześniej
zastanawiano sie, e jeśli stopa yciowa ludzi wzrośnie i kady w Paryu
będzie mia konia, to to miasto utonie w końskim ajnie. :-)
T.

38 Data: Sierpien 24 2017 03:27:22
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor:

W dniu czwartek, 24 sierpnia 2017 11:00:41 UTC+2 uytkownik T. napisa:

W dniu 2017-08-23 o 22:41, Zenek Kapelinder pisze:
> Tylko taki myk jest. Wszystkie urzadzenia do produkcji silnikow spalinowych juz sa. Silniki spalinowe robi sie z tanich materialow. Duza czesc materialow pochodzi z recyklingu. Jak silnik bez osprzetu wazy ze sto kilo to materialy na niego kosztuja z siedemset zlotych. Przy produkcji silnikow spalinowych zatrudnionych jest bardzo duzo ludzi pomimo tego ze produkcja jest w ogromnej czesci zautomatyzowana. Elektryki nie maja skrzyn biegow, sprzegiel, kol dwumasowych, rozrusznikow, alternatorow. Te elementy tez produkuja ludzie ktorzy po likwidacji spalinowcow zostana bez pracy. Jak zlikwidowac spalinowce to bez pracy zostaja ludzie w rafineriach, tankowce bedzie mozna zatopic, panstwa zyjace z ropy beda mogly sie zamknac a swoim obywatelom rozdadza kapsulki z cyjankiem. Ilosc ludzi na Ziemi zyjacych z tego ze sa samochody spalinowe idzie w setki milionow. Z tego wiekszowc zyje w krajach wysoko uprzemyslowionych. Murzyni sobie korzonkow nakopia i przezyja, czego nakopia sobie zwolnieni ludzie pracujacy przy produkcji samochodow spalinowych?
>

Podobne zastrzeenia mieli ludzie ok. 120 lat temu, jak kasowano konie i
wprowadzano samochody. Biadolenia byo niemao. A jeszcze wcześniej
zastanawiano sie, e jeśli stopa yciowa ludzi wzrośnie i kady w Paryu
będzie mia konia, to to miasto utonie w końskim ajnie. :-)
T.

Chopaki, ja nie wiem na jakich rdach sie opieracie ale w praktyce rewolucja przemysowa nie podnosia bezrobocia a poprawiaa warunki pracy.
Jakims cudem i w brytolandzie i na sląsku i w chinach i indiach ludzie prą do tych industrialnych miast bo tam sie lepiej yje.

Dziś te jakos mimo e mase rzeczy sie automatyzuje i komputeryzuje to ludzie jednak sobie zajęcie znajduja i nadal bezrobocie nawet w najbardziej rozwinietych krajach jest na poziomie 5-7-10% a to co u nas uskuteczniono obalając w latach 90-tych kopalnie, huty, przędzalnie mocno przeczy waszym sugestiom.

Mozecie pokazac lawinowe wzrosty bezrobocia ktre są spowodowane postępem technicznym a nie krachami finansowymi?

39 Data: Sierpien 24 2017 15:55:11
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: J.F. 

Uytkownik  sczygiel napisa w wiadomości grup
W dniu czwartek, 24 sierpnia 2017 11:00:41 UTC+2 uytkownik T. napisa:

W dniu 2017-08-23 o 22:41, Zenek Kapelinder pisze:
[...]
Chopaki, ja nie wiem na jakich rdach sie opieracie ale w praktyce rewolucja przemysowa nie podnosia bezrobocia a poprawiaa warunki pracy.
Jakims cudem i w brytolandzie i na sląsku i w chinach i indiach ludzie prą do tych industrialnych miast bo tam sie lepiej yje.

Bo nie od dzis wiadomo, ze lepszy maly handelek niz duza produkcja :-)

Dziś te jakos mimo e mase rzeczy sie automatyzuje i komputeryzuje to ludzie jednak sobie zajęcie znajduja i nadal bezrobocie nawet w najbardziej rozwinietych krajach jest na poziomie 5-7-10% a to co u nas uskuteczniono obalając w latach 90-tych kopalnie, huty, przędzalnie mocno przeczy waszym sugestiom.

Ponoc dawne fabryki w Lodzi zatrudniaja teraz wiecej osob, gdy je przerobiono na galerie handlowe ... ale nie moga wszyscy tylko handlowac.

Mozecie pokazac lawinowe wzrosty bezrobocia ktre są spowodowane postępem technicznym a nie krachami finansowymi?

No ale Nokia juz telefonow komorkowych nie produkuje, ani Ericsson, ani Siemens ... Chinczycy robia to lepiej, a europejscy pracownicy na bruk ?


J.

40 Data: Sierpien 24 2017 10:28:17
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Zenek Kapelinder 

Zaklady Marchlewskiego zatrudnialy w szczytowym okresie ok 18 tysiecy pracownikow. Teraz jest tam jedno z wiekszych w Europie centrow handlowo rozrywkowych. Jak jest tam zatrudnionych 2000 ludzi to maks. Wiele osob w Polsce mieszka w miejscowosciach w ktorych jest mniej ludzi niz zatrudniala kazda z wielkich lodzkich fabryk wlokienniczych. Pracowalem w malej jak na komune fabryce, wtedy tylko ~300 osob. W Lodzi za komuny w duzych fabrykach byly ulice ktore mialy nazwy i numery budynkow. Z tym podobno to bzdura, po chuj piszesz cos bez sprawdzenia?

41 Data: Sierpien 24 2017 23:03:11
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: ddddddddddddd 

W dniu 24.08.2017 o 18:28, Zenek Kapelinder pisze:

Zaklady Marchlewskiego zatrudnialy w szczytowym okresie ok 18 tysiecy pracownikow. Teraz jest tam jedno z wiekszych w Europie centrow handlowo rozrywkowych. Jak jest tam zatrudnionych 2000 ludzi to maks. Wiele osob w Polsce mieszka w miejscowosciach w ktorych jest mniej ludzi niz zatrudniala kazda z wielkich lodzkich fabryk wlokienniczych. Pracowalem w malej jak na komune fabryce, wtedy tylko ~300 osob. W Lodzi za komuny w duzych fabrykach byly ulice ktore mialy nazwy i numery budynkow. Z tym podobno to bzdura, po chuj piszesz cos bez sprawdzenia?


jestem sporo modszy więc nie wiem - ile wtedy osb pracowao na swoim, a ile teraz? te 16.000 ludzi nie ma od tego czasu pracy?

--
Pozdrawiam
Łukasz

42 Data: Sierpien 24 2017 17:09:45
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Zenek Kapelinder 

Socjalizm zawalil sie 27 lat temu. Sporo ludzi ktorzy w PRL pracowali juz nie zyje. Najstarsi zyjacy siedza na emeryturach 1300-1800 zl brutto. W tej chwili w Lodzi zyje ok 700 tysiecy ludzi. Przed 1990 niewiele brakowalo do miliona. W tej chwili czesc bedaca w wieku produkcyjnym, tak z 20 tysiecy pracuje w Warszawie. To takie miasto sto kilometrow od Lodzi. Pod wzgledem demograficznym Lodz jest miastem starszych ludzi. Ponad 200 tysiecy mlodych i w srednim wieku wyjechalo za granice, przede wszystkim do Anglii. Jedno moje dziecko tez wyjechalo. Dzialalnosc gospodarcza pytasz. Za prl byli to rzemieslnicy, wlasciciele malych sklepow, taksowkarze. W calym miescie nie bylo bramy na ktorej nie wisiala wymagana owczesnymi przepisami tabliczka ze jest jakis rzemieslnik. Na wielu bramach po kilka takich tabliczek bylo. Teraz jest mniej stabilnych malych firm niz bylo kiedys. Stabilnych czyli takich co maja szanse sie utrzymac. Lodz byla i jest miastem ciezko pracujacych ludzi. Tylko kiedys ci ludzie byli duzo bogatsi, za to co zarabiali wiecej mogli kupic. Problemu z zatrudnieniem w Lodzi nie ma. Problem jest z wynagrodzieniami, sa niskie. Ale i ceny w sklepach na podstawowe artykuly sa nizsze niz w innych duzych miastach. Czynsze tez sa niskie, miasto wynajmuje mieszkania w wyremontowanych kamienicach za 8-12 zl/m², brutto oczywiscie. Wolnych mieszkan jest do oporu. W prywatnych kamienicach jest roznie z czynszami. Sprzedanie mieszkania w Lodzi jesli sprzedajacy nie opusci 20-30% od ceny jest w zasadzie niemozliwe za zycia sprzedajacego. Lodz jest strasznie zaniedbana. Za komuny byla dojna krowa. Gdyby nie wojna Lodz byla by prawdopodobnie najbogatszym miastem w Europie. Zaszkodzil jej bardzo socjalizm. Z wojny wyszla bez zniszczen, wieksza i bardziej rozwninieta. Lodz byla w Rzeszy i dostala duzo kasy na rozwoj. W wojne do przemyslu wlokienniczego dolozono elektryczny, maszynowy, precyzyjny itp.  Na razie Lodz jest w dolku. Wyjdzie z niego jak liczba mieszkancow spadnie do jakis szesciuset tysiecy, i wtedy zacznie sie w sposob niczym nie ograniczony rozwijac. Szkoda ze tego nie dozyje bo stanie sie to za 30-40 lat. Taka ciekawostka. Przed wojna na 1/4 dzisiejszej powierzchni Lodzi zylo pol miliona ludzi. W Lodzi bylo najwieksze zageszczenie ludzi ja kilometr kwadratowy na swiecie. Przed I Wojna Swiatowa ceny za grunty w centrum byly tak wysokie ze zaczeto stawiac wiezowce. Pierwszy oddano do uzytku w 1911 roku. Mial 35 metrow i byl budowany w amerykanskiej technologii szkieletowej. Przez jakis czas byl najwyzszym budynkiem w Polsce. Potem byla wojna i nie stawiano wiezowcow. Budynek stoi do dzisiaj i jest w nim hotel Savoy. W latach siedemdziesiatych wedlug prognoz demograficznych w Lodzi w roku 2000 mialo mieszkac poltora miliona ludzi a dzisiaj prawie dwa miliony. Wyznaczono wtedy trase metra i zrobiono dokumentacje geologiczna. Na bazie tej dokumentacji za moment bedzie drazony pod miastem tunel dla pociagow majacy polaczyc dwa glowne kolejowe.. Przy okazji ma powstac kolejowe metro i co najwazniejsze ma tunelem jechac tranzyt pociagow z Chin do towarowego portu lotniczego jaki ma byc zbudowany piecdziesiat kilometrow za Lodzia.

43 Data: Sierpien 25 2017 06:32:03
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: cef 

W dniu 2017-08-25 o 02:09, Zenek Kapelinder pisze:

Socjalizm zawalil sie 27 lat temu.

Pięknie się rozpisaeś, ale nie ma odpowiedzi.

44 Data: Sierpien 25 2017 11:16:57
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: J.F. 

Uytkownik "Zenek Kapelinder"  napisa w wiadomości grup

Socjalizm zawalil sie 27 lat temu. Sporo ludzi ktorzy w PRL pracowali juz nie zyje.
Najstarsi zyjacy siedza na emeryturach 1300-1800 zl brutto.

Chyba nie doceniasz rodakow.
Mezczyzni mieli 40-45 lat pracowac, to wielu jeszcze socjalizm pamieta, a przeciez w wieku 65 lat sie nie umiera.
A emerytury ... rozne sa, takie ponad 1800zl tez.

W tej chwili w Lodzi zyje ok 700 tysiecy ludzi. Przed 1990 niewiele brakowalo do miliona.
W tej chwili czesc bedaca w wieku produkcyjnym, tak z 20 tysiecy pracuje w Warszawie.
To takie miasto sto kilometrow od Lodzi. Pod wzgledem demograficznym Lodz jest miastem starszych ludzi.

Wroclaw liczyl 600 tys, teraz liczy jakies 599. Prawdowpodobnie wiecej, bo sporo mieszka niezameldowanych.
A ci zameldowani to czesto wyprowadzili sie do najblizszej wioski za Wroclawiem

Ponad 200 tysiecy mlodych i w srednim wieku wyjechalo za granice, przede wszystkim do Anglii.
Jedno moje dziecko tez wyjechalo. Dzialalnosc gospodarcza pytasz.
Za prl byli to rzemieslnicy, wlasciciele malych sklepow, taksowkarze.
W calym miescie nie bylo bramy na ktorej nie wisiala wymagana owczesnymi przepisami tabliczka ze jest jakis rzemieslnik.
Na wielu bramach po kilka takich tabliczek bylo.

A ja juz mieszkalem w nowym budownictwie, i nie bylo zadnej takiej tabliczki.
Owszem, czasem sie zdarzaly, lekarz jakis ..

Teraz jest mniej stabilnych malych firm niz bylo kiedys.
Stabilnych czyli takich co maja szanse sie utrzymac.
Lodz byla i jest miastem ciezko pracujacych ludzi.
Tylko kiedys ci ludzie byli duzo bogatsi, za to co zarabiali wiecej mogli kupic.

No ... miesa ? samochodow ? butow ?
Telewizorow ? komputerow ?

Bo o wodce i papierosach to chyba nie wypada wspominac ?
Ale takie np mieszkania ...

Problemu z zatrudnieniem w Lodzi nie ma. Problem jest z wynagrodzieniami, sa niskie. Ale i ceny w sklepach na podstawowe artykuly sa nizsze niz w innych duzych miastach. Czynsze tez sa niskie, miasto wynajmuje mieszkania w wyremontowanych kamienicach za 8-12 zl/m², brutto oczywiscie.
Wolnych mieszkan jest do oporu.

We Wroclawiu chyba nie ma. Tzn sa - ale prywatne.
Za to np w Walbrzychu ceny mieszkan sa smieszne - ale to rudery do remontu.

W prywatnych kamienicach jest roznie z czynszami. Sprzedanie mieszkania w Lodzi jesli sprzedajacy nie opusci 20-30% od ceny jest w zasadzie niemozliwe za zycia sprzedajacego. Lodz jest strasznie zaniedbana. Za komuny byla dojna krowa.
Gdyby nie wojna Lodz byla by prawdopodobnie najbogatszym miastem w Europie. Zaszkodzil jej bardzo socjalizm. Z wojny wyszla bez zniszczen, wieksza i bardziej rozwninieta. Lodz byla w Rzeszy i dostala duzo kasy na rozwoj.

A przy okazji Niemcy pozbyli sie starych wlascicieli, wiec teraz macie nadmiar mieszkan komunalnych...

W wojne do przemyslu wlokienniczego dolozono elektryczny, maszynowy, precyzyjny itp.  Na razie Lodz jest w dolku. Wyjdzie z niego jak liczba mieszkancow spadnie do >jakis szesciuset tysiecy, i wtedy zacznie sie w sposob niczym nie ograniczony rozwijac. Szkoda ze tego nie dozyje bo stanie sie to za 30-40 lat.
Taka ciekawostka. Przed wojna na 1/4 dzisiejszej powierzchni Lodzi zylo pol miliona ludzi.

We  Wroclawiu tez ciekawie - mam wrazenie, ze Niemcy sie gniezdzili na polowie dzisiejszego obszaru.
Inna sprawa, ze sporo z tego obszaru to juz po PRL zabudowane.

Ale ... to nie takie dziwne.
Z braku samochodow komunikacja byla uciazliwa. Miasta musialy byc zwarte.
Ale tramwaj elektryczny wymyslono przeciez 100 lat temu i juz bariera spadla.

Berlin sprawia na mnie wrazenie strasznie rozleglego, dosc luznego ... tylko ciekaw jestem czy to nie skutek zniszczen wojennych, ewentualnie stref okupacyjnych.

W Lodzi bylo najwieksze zageszczenie ludzi ja kilometr kwadratowy na swiecie. Przed I Wojna Swiatowa ceny za grunty w centrum byly tak wysokie ze zaczeto stawiac >wiezowce. Pierwszy oddano do uzytku w 1911 roku. Mial 35 metrow i byl budowany w amerykanskiej technologii szkieletowej. Przez jakis czas byl najwyzszym budynkiem >w Polsce.

Slynny budynek PASTy w Warszawie - 51m, 1908 ukonczono budowe.

A teraz widzisz - Detroit zbanktrutowalo. Za duzo samochodow wyprodukowali :-)

Potem byla wojna i nie stawiano wiezowcow. Budynek stoi do dzisiaj i jest w nim hotel Savoy. W latach siedemdziesiatych wedlug prognoz demograficznych w Lodzi w roku 2000 mialo mieszkac poltora miliona ludzi a dzisiaj prawie dwa miliony. Wyznaczono wtedy trase metra i zrobiono dokumentacje geologiczna. Na bazie tej dokumentacji za moment bedzie drazony pod miastem tunel dla pociagow majacy polaczyc dwa glowne kolejowe.
Przy okazji ma powstac kolejowe metro i co najwazniejsze ma tunelem jechac tranzyt pociagow z Chin
do towarowego portu lotniczego jaki ma byc zbudowany piecdziesiat kilometrow za Lodzia.

Chyba, ze PiS przerznie kolejne wybory, i nowy rzad radosnie skresli nowe lotnisko z planu :-)

Amazona tam macie ?
Pod Wroclawiem pakuja zawziecie, ale potem o ile wiem to tiry z paczkami jada na lotnisko do Drezna.

Jak sobie jakis kurier wybuduje sortownie na lotnisku pod Lodzia, to moze i Amazon sie pojawi :-)

Ale mimo dwoch pakowni w Polsce, to firma jest nadal "nur fur Deutsche" :-)


J.

45 Data: Sierpien 25 2017 14:21:20
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: J.F. 

Uytkownik "ddddddddddddd"  napisa w wiadomości grup
W dniu 24.08.2017 o 18:28, Zenek Kapelinder pisze:

Zaklady Marchlewskiego zatrudnialy w szczytowym okresie ok 18 tysiecy pracownikow. Teraz jest tam jedno z wiekszych w Europie centrow handlowo rozrywkowych. Jak jest tam zatrudnionych 2000 ludzi to maks.

jestem sporo modszy więc nie wiem - ile wtedy osb pracowao na swoim, a ile teraz? te 16.000 ludzi nie ma od tego czasu pracy?

Ma, bo zasilek dla bezrobotnych nie jest wieczny :-)

Tylko ze czesc z nich ma prace w Londynie :-)

J.

46 Data: Sierpien 24 2017 18:52:39
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: re 



Uytkownik zzz

Dziś te jakos mimo e mase rzeczy sie automatyzuje i komputeryzuje to ludzie jednak sobie zajęcie znajduja i nadal bezrobocie nawet w najbardziej rozwinietych krajach jest na poziomie 5-7-10% a to co u nas uskuteczniono obalając w latach 90-tych kopalnie, huty, przędzalnie mocno przeczy waszym sugestiom.
-- -
Podatki wzrosy, trzeba pracować bez poytku

47 Data: Sierpien 25 2017 09:11:41
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Adam 

W dniu 2017-08-24 o 12:27,  pisze:

(...)
Mozecie pokazac lawinowe wzrosty bezrobocia ktre s spowodowane postpem technicznym a nie krachami finansowymi?


Z moich rejonw:

Stomil Dbica - tam, gdzie wczeniej przy ktrej z linii technologicznych pracowao co najmniej kilkudziesiciu pracownikw, dzi jeden czowiek nudzi si, naciskajc kilka przyciskw na dniwk pracy.
Kilka tysicy ludzi zwolniono.

Kombinat Igloopol - kilkanacie tysicy osb w samym zakadzie macierzystym pracowao, do tego kilka mniejszych zakadw w okolicach.

Zakady WUCH (Wytwrnia Urzdze Chodniczych) - kilka tysicy w samym zakadzie macierzystym.

Do tego mniejsze zakady: farby, lakiery, mechaniczne.

Byy hotele, w tym wysokiej klasy, byy Pewexy i Baltony, byy orodki wypoczynkowe, byy przyzakadowe stowki, szpitale, szkoy, domy kultury, kina.


--
Pozdrawiam.

Adam

48 Data: Sierpien 25 2017 10:16:17
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: cef 

W dniu 2017-08-25 o 09:11, Adam pisze:

W dniu 2017-08-24 o 12:27,  pisze:
(...)
Mozecie pokazac lawinowe wzrosty bezrobocia ktre są spowodowane postępem technicznym a nie krachami finansowymi?


Z moich rejonw:

Stomil Dębica - tam, gdzie wcześniej przy ktrejś z linii technologicznych pracowao co najmniej kilkudziesięciu pracownikw, dziś jeden czowiek nudzi się, naciskając kilka przyciskw na dniwkę pracy.
Kilka tysięcy ludzi zwolniono.

Kombinat Igloopol - kilkanaście tysięcy osb w samym zakadzie macierzystym pracowao, do tego kilka mniejszych zakadw w okolicach.

Zakady WUCH (Wytwrnia Urządzeń Chodniczych) - kilka tysięcy w samym zakadzie macierzystym.

Do tego mniejsze zakady: farby, lakiery, mechaniczne.

Byy hotele, w tym wysokiej klasy, byy Pewexy i Baltony, byy ośrodki wypoczynkowe, byy przyzakadowe stowki, szpitale, szkoy, domy kultury, kina.

Jesteś pewny, e oni tam pracowali?
Raczej tylko przychodzili do pracy.

49 Data: Sierpien 25 2017 03:43:39
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor:

W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 09:11:42 UTC+2 uytkownik Adam napisa:

W dniu 2017-08-24 o 12:27,  pisze:
> (...)
> Mozecie pokazac lawinowe wzrosty bezrobocia ktre są spowodowane postępem technicznym a nie krachami finansowymi?
>

Z moich rejonw:

Stomil Dębica - tam, gdzie wcześniej przy ktrejś z linii
technologicznych pracowao co najmniej kilkudziesięciu pracownikw, dziś
jeden czowiek nudzi się, naciskając kilka przyciskw na dniwkę pracy.
Kilka tysięcy ludzi zwolniono.

Kombinat Igloopol - kilkanaście tysięcy osb w samym zakadzie
macierzystym pracowao, do tego kilka mniejszych zakadw w okolicach.

Zakady WUCH (Wytwrnia Urządzeń Chodniczych) - kilka tysięcy w samym
zakadzie macierzystym.

Do tego mniejsze zakady: farby, lakiery, mechaniczne.

Byy hotele, w tym wysokiej klasy, byy Pewexy i Baltony, byy ośrodki
wypoczynkowe, byy przyzakadowe stowki, szpitale, szkoy, domy
kultury, kina.


Majster, ja o statystyce a ty o detalach.

Oczywiste jest to co napisales ale to nie odnosi sie do tego co napisalem i tego co tem wyej byo prbowane wmwić.

Inaczej:
Ile % bezrobocia jest w tych miejscach? Skoro ten stomil sie zmniejszyl z kilkadziesiąt do 1 to znaczy ze powinno byc tam pi*oko 70% bezrobocie. Jest?

Rozumiesz ze rozmawiamy o zupenie rznych sprawach?

50 Data: Sierpien 24 2017 18:51:10
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: re 



Uytkownik "T."

Tylko taki myk jest. Wszystkie urzadzenia do produkcji silnikow spalinowych juz sa. Silniki spalinowe robi sie z tanich materialow. Duza czesc materialow pochodzi z recyklingu. Jak silnik bez osprzetu wazy ze sto kilo to materialy na niego kosztuja z siedemset zlotych. Przy produkcji silnikow spalinowych zatrudnionych jest bardzo duzo ludzi pomimo tego ze produkcja jest w ogromnej czesci zautomatyzowana. Elektryki nie maja skrzyn biegow, sprzegiel, kol dwumasowych, rozrusznikow, alternatorow. Te elementy tez produkuja ludzie ktorzy po likwidacji spalinowcow zostana bez pracy. Jak zlikwidowac spalinowce to bez pracy zostaja ludzie w rafineriach, tankowce bedzie mozna zatopic, panstwa zyjace z ropy beda mogly sie zamknac a swoim obywatelom rozdadza kapsulki z cyjankiem. Ilosc ludzi na Ziemi zyjacych z tego ze sa samochody spalinowe idzie w setki milionow. Z tego wiekszowc zyje w krajach wysoko uprzemyslowionych. Murzyni sobie korzonkow nakopia i przezyja, czego nakopia sobie zwolnieni ludzie pracujacy przy produkcji samochodow spalinowych?


Podobne zastrzeenia mieli ludzie ok. 120 lat temu, jak kasowano konie i
wprowadzano samochody. Biadolenia byo niemao. A jeszcze wcześniej
zastanawiano sie, e jeśli stopa yciowa ludzi wzrośnie i kady w Paryu
będzie mia konia, to to miasto utonie w końskim ajnie. :-)
-- -
Raczej jak maszyny w fabrykach montowano na parę albo i nie parę

51 Data: Sierpien 24 2017 11:23:47
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: J.F. 

Uytkownik "Zenek Kapelinder"  napisa w wiadomości grup

Tylko taki myk jest. Wszystkie urzadzenia do produkcji silnikow spalinowych juz sa. Silniki spalinowe robi sie z tanich materialow.
Duza czesc materialow pochodzi z recyklingu. Jak silnik bez osprzetu wazy ze sto kilo to materialy na niego kosztuja z siedemset zlotych.
Przy produkcji silnikow spalinowych zatrudnionych jest bardzo duzo ludzi pomimo tego ze produkcja jest w ogromnej czesci zautomatyzowana.
Elektryki nie maja skrzyn biegow, sprzegiel, kol dwumasowych, rozrusznikow, alternatorow.

Za to moga miec przekladnie, potrzebuja falownikow, ladowarek ...

Te elementy tez produkuja ludzie ktorzy po likwidacji spalinowcow zostana bez pracy.

Ale te elektryczne silniki ktos musi robic.
Wiec o producentow rozrusznikow i alternatorow sie nie martw.

A reszta ... no coz, bedzie sie musiala przekwalifikowac, moze nie az tak bardzo, bo silnik elektryczny wymaga obudowy - byc moze odlewanej, blachy wymagaja prasy,

Jak zlikwidowac spalinowce to bez pracy zostaja ludzie w rafineriach, tankowce bedzie mozna zatopic,

Spokojnie, ropa jeszcze dlugo bedzie potrzebna.
A jesli bedzie tansza, to nowe zastosowania sie otworza.

panstwa zyjace z ropy beda mogly sie zamknac a swoim obywatelom rozdadza kapsulki z cyjankiem.

Wroca do wypasu koz i owiec :-)

Ilosc ludzi na Ziemi zyjacych z tego ze sa samochody spalinowe idzie w setki milionow.
Z tego wiekszowc zyje w krajach wysoko uprzemyslowionych.
Murzyni sobie korzonkow nakopia i przezyja, czego nakopia sobie zwolnieni ludzie pracujacy przy produkcji samochodow spalinowych?

Nadal beda pracowac.
Elektryczny samochod ciagle wymaga karoserii, szyb, foteli, wiazek przewodow, hamulcow itp.
I wymaga dodatkowych materialow - miedzi, litu, litu w bateriach mniejszosc,

Martwic sie trzeba, jak sie okaze, ze Chinczycy nadal robia to taniej .... no coz, moj ulubiony przyklad z karta pamieci i kiblem ciagle obowiazuje ...

J.

52 Data: Sierpien 24 2017 22:58:12
Temat: Re: Na pocztku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: __Maciek 

Wed, 23 Aug 2017 13:41:00 -0700 (PDT) Zenek Kapelinder
 napisa:

Jak zlikwidowac spalinowce to bez pracy zostaja ludzie
w rafineriach, tankowce bedzie mozna zatopic,

Pod warunkiem e samoloty te bd elektryczne, no i e kto wymyli
jak z prdu elektrycznego produkowa tworzywa sztuczne i ca mas
innych potrzebnych chemikaliw. :-)

53 Data: Sierpien 25 2017 09:34:02
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Yakhub 

Dnia Wed, 23 Aug 2017 20:54:19 +0200, Adam napisa(a):

Wytworzenie silnika spalinowego jest o wiele bardziej pracochonne,
wymaga te zdecydowanie wicej materiaw i zaplecza maszynowego w
stosunku do wyprodukowania silnika elektrycznego.

W caej tej dyskusji na temat wpywu elektryfikacji motoryzacji na
gospodark IMHO zapominacie, e silnik, nawet razem ze skrzyni biegw, to
jedynie uamek wspczesnego samochodu.

Samochd elektryczny to w zdecydowanej wikszoci taki sam samochd, jak
spalinowy. Rni si TYLKO silnikiem. Caa reszta jest identyczna 
(w sensie: rwnie skomplikowane)- poczwszy od zawieszenia, karoserii i
szyb - a skoczywszy na radiu, tapicerce i silniczkach do centralnego
zamka.

To, e samochody bd miay inne silniki wcale tak wiele nie zmienia - ani
dla koncernw, ktre je produkuj, ani dla caej brany z motoryzacj
zwizanej.

Bo co tak naprawd si zmieni dla firmy produkujcej np. klocki hamulcowe,
albo amortyzatory? Jaka to jest rnica dla blacharzy realizujcych naprawy
powypadkowe? Dla lakiernikw? Kilka samochodw ju miaem, wizyt u
mechanikw nie zlicz - ale MOE 20% interwencji mechanika dotyczya ukadu
napdowego...

--
Yakhub

54 Data: Sierpien 25 2017 10:50:50
Temat: Re: Na pocztku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: J.F. 

Uytkownik "Yakhub"  napisa w wiadomoci grup Dnia Wed, 23 Aug 2017 20:54:19 +0200, Adam napisa(a):
[...]

Samochd elektryczny to w zdecydowanej wikszoci taki sam samochd, jak
spalinowy. Rni si TYLKO silnikiem.

Skrzynia biegow, moze  przegubami jak wejda silniki w kolach.
Silnik, a wiec wydechy, katalizatory, wtryskiwacze ...

Caa reszta jest identyczna  [...]
Bo co tak naprawd si zmieni dla firmy produkujcej np. klocki hamulcowe,

Bedzie ich trzeba 3 razy mniej, jesli sie okaze ze zazwyczaj hamuje silnik elektryczny, i klocki ani tarcze sie prawie nie zuzywaja.

albo amortyzatory? Jaka to jest rnica dla blacharzy realizujcych naprawy
powypadkowe? Dla lakiernikw? Kilka samochodw ju miaem, wizyt u
mechanikw nie zlicz - ale MOE 20% interwencji mechanika dotyczya ukadu
napdowego...

Ale juz wspomaganie kierownicy nie bedzie hydrauliczne.
I paru bedzie sie musialo przekwalifikowac ... na handel czesciami ze zlomu :-)

No chyba, ze opanuja naprawy tych elektrycznych.

J.

55 Data: Sierpien 25 2017 10:06:33
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: ddddddddddddd 

W dniu 25.08.2017 o 09:50, J.F. pisze:

Bo co tak naprawd si zmieni dla firmy produkujcej np. klocki
hamulcowe,

Bedzie ich trzeba 3 razy mniej, jesli sie okaze ze zazwyczaj hamuje
silnik elektryczny, i klocki ani tarcze sie prawie nie zuzywaja.


spokojnie, zrobi si takie co si bd zuyway 3x szybciej (albo zakae si stosowania xxx do wyrobu klockw, bo za bardzo pyl, dziki czemu yyy bdzie 5x mniej trway :)

albo amortyzatory? Jaka to jest rnica dla blacharzy realizujcych
naprawy
powypadkowe? Dla lakiernikw? Kilka samochodw ju miaem, wizyt u
mechanikw nie zlicz - ale MOE 20% interwencji mechanika dotyczya
ukadu
napdowego...

Ale juz wspomaganie kierownicy nie bedzie hydrauliczne.
I paru bedzie sie musialo przekwalifikowac ... na handel czesciami ze
zlomu :-)

No chyba, ze opanuja naprawy tych elektrycznych.

przecie to si nie stanie z dnia na dzie. Kowali te teraz jako mniej ni 100 lat temu, myl e nagle nie wymarli, cz z nich moga zaj si produkcj czci samochodowych :)

--
Pozdrawiam
ukasz

56 Data: Sierpien 25 2017 11:18:21
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: T. 


Ale juz wspomaganie kierownicy nie bedzie hydrauliczne.
I paru bedzie sie musialo przekwalifikowac ... na handel czesciami ze zlomu :-)

No chyba, ze opanuja naprawy tych elektrycznych.

J.

Czy jeszcze jakie firmy produkuj auta ze wspomaganiem hydraulicznym? Chyba jest ju tylko w samochodach ciarowych i autobusach, a i tego nie jestem pewny... wiat cichcem przerzuci si na wspomaganie elektryczne. Mamy w Polsce dwie fabryki - jedne z najwikszych w Europie. Dostarczaj ukady na cay wiat.
T.

57 Data: Sierpien 25 2017 13:49:26
Temat: Re: Na pocztku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: J.F. 

Uytkownik "T."  napisa w wiadomoci grup

Ale juz wspomaganie kierownicy nie bedzie hydrauliczne.
I paru bedzie sie musialo przekwalifikowac ... na handel czesciami ze zlomu :-)
No chyba, ze opanuja naprawy tych elektrycznych.

Czy jeszcze jakie firmy produkuj auta ze wspomaganiem hydraulicznym?

Z tym, ze ja o mechanikach.
To elektryczne da sie jeszcze naprawic, czy juz nierozbieralne ?

Ale jak widac, jedna czesc sie zelektryfikowala, a jakos nikt nie zbankrutowal.

J.

58 Data: Sierpien 25 2017 06:17:37
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Zenek Kapelinder 

Nikt nie zbankrutowal bo zastapiono jeden malo skomplikowany podzespol rownie malo skomplikowanym innym podzespolem. Gwozdz programu czyli zebatka listwa itp sa takie same. Kiedys nieliczne samochody mialy wspomaganie teraz nieliczne nie maja wspomagania. Straty na jednym nadrobili iloscia na innym. Sa w necie filmy jak nawijaja silniki. Jeden czlowiek w dwie minuty robi kompletny stojan duzego silnika. Fakt ze najpierw na prasie musza byc wyciete ksztaltki. Ale akurat wycinanie powtarzalnych detali na prasie jest opanowane. Material idzie z rolki a prasa wycina trzy albo i wiecej detali na sekunde. Jeden czlowiek obsluzy ze dwadziescia takich pras. Oceniam ze koszt robocizny silnika spalinowego jest taki jak przy piecdziesieciu silnikach elektrycznych. A dodatek w silniku elektrycznym z gatunkowych stali sa robione tylko lozyska kulkowe.

59 Data: Sierpien 25 2017 16:52:00
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: J.F. 

Uytkownik "Zenek Kapelinder"  napisa w wiadomości grup

Sa w necie filmy jak nawijaja silniki.
Jeden czlowiek w dwie minuty robi kompletny stojan duzego silnika.

Jak oni to robia, ze im sie izolacja nie pozdziera przy tym to tez ciekawe ...

Fakt ze najpierw na prasie musza byc wyciete ksztaltki.
Ale akurat wycinanie powtarzalnych detali na prasie jest opanowane.
Material idzie z rolki a prasa wycina trzy albo i wiecej detali na sekunde.
Jeden czlowiek obsluzy ze dwadziescia takich pras.
Oceniam ze koszt robocizny silnika spalinowego jest taki jak przy piecdziesieciu silnikach elektrycznych.

Z tym, ze tych ksztaltek moze byc potrzebnych kilkaset.
Prasa moze wyciac i kilkaset naraz, ale wykrojniki sie jednak zuzywaja i trzeba czasem nowe zrobic.

A silniki spalinowe tez sie robi na automatach i robocizna ludzka nie tak znow duzo kosztuje :-)

J.

60 Data: Sierpien 25 2017 08:24:43
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Zenek Kapelinder 

Wykrojnik wytrzymuje do ostrzenia kilka milionow ciec. Wykrojniki dzisiaj tanie. Wstawiaja klocka na drutowke cnc potem na szlifierke cnc i w trzy dni maja zrobione. Kiedys ze dwa tygodnie frezowania, szlifowania itp. Kolejne miejsce w ktorym ubylo ludzi.

61 Data: Sierpien 25 2017 13:30:59
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor:

W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 16:52:06 UTC+2 uytkownik J.F. napisa:

Uytkownik "Zenek Kapelinder"  napisa w wiadomości grup

>Sa w necie filmy jak nawijaja silniki.
>Jeden czlowiek w dwie minuty robi kompletny stojan duzego silnika.

Jak oni to robia, ze im sie izolacja nie pozdziera przy tym to tez
ciekawe ...

>Fakt ze najpierw na prasie musza byc wyciete ksztaltki.
>Ale akurat wycinanie powtarzalnych detali na prasie jest opanowane.
>Material idzie z rolki a prasa wycina trzy albo i wiecej detali na
>sekunde.
>Jeden czlowiek obsluzy ze dwadziescia takich pras.
>Oceniam ze koszt robocizny silnika spalinowego jest taki jak przy
>piecdziesieciu silnikach elektrycznych.

Z tym, ze tych ksztaltek moze byc potrzebnych kilkaset.
Prasa moze wyciac i kilkaset naraz, ale wykrojniki sie jednak zuzywaja
i trzeba czasem nowe zrobic.

A silniki spalinowe tez sie robi na automatach i robocizna ludzka nie
tak znow duzo kosztuje :-)


Zrobienie bloku silnika to jednak spory bl tyka.
Odlewanie. Juz samo robienie formy to makabra.
Frezowanie cnc wcale nie poprawia humoru inzynierowi co planuje obrbke. Trwa to czasu mase, prąd kosztuje...
Blacha jest bardzo fajna. Wycina sie latwo i szybko, narzedzia do jej ciecia tak jak Zenek pisze wystarczaja na sporo więcej niz frez.
Gnie sie atwo, jedynie spawanie jest upierdliwe. Ale i tu spawa sie szybciej niz frezuje albo przynajmniej tak samo szybko (posuwy).

Taniej niz z blachy to sie tylko plastikiem wytwarza.

Samochody elektryczne to przyszlosc i w _naprawde_ tylko akumulatorœ nam brak.
reszta juz jest i reszty sie poprawic wiele nie da.

62 Data: Sierpien 25 2017 18:15:04
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Zenek Kapelinder 

Przy masowej produkcji nie korzysta sie z obrabiarek cnc. Masowke taka jak czesci samochodowe robi sie na specjalizowanych obrabiarkach. Detal zamocowany i sie obraca. Z boku noz. Tokarka jak sie patrzy. Ale ta tokarka tylko tloki umie toczyc. A na szlifierce do zaworow nic innego niz zawor nie da sie szlifowac.

63 Data: Sierpien 26 2017 15:32:01
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Adam 

W dniu 2017-08-26 o03:15, Zenek Kapelinder pisze:

Przy masowej produkcji nie korzysta sie z obrabiarek cnc. Masowke taka jak czesci samochodowe robi sie na specjalizowanych obrabiarkach. Detal zamocowany i sie obraca. Z boku noz. Tokarka jak sie patrzy. Ale ta tokarka tylko tloki umie toczyc. A na szlifierce do zaworow nic innego niz zawor nie da sie szlifowac.


Troch czasu temu miaem praktyki zawodowe w Dbicy w zakadach WUCH (Wytwrnia Urzdze Chodniczych).
Zakad gwny to byo kilka tysicy ludzi, sporo dziaw i wydziaw.

Nota bene: do dzi nie wiem, czym rni si Dzia od Wydziau. Ale pamitam, e pomyka w nazewnictwie bya traktowana gorzej, ni redniowieczne rzucenie rkawic w twarz ;)

W kadym razie, oprcz maszyn cile specjalizowanych (czyli szlifierki magnetyczne, specjalne honownice, nietypowe tokarki, np. ze staym noem i ruchomym stoem o rednicy kilu metrw) byo kilka tzw. "centrw obrbczych".
Owe Centrum Obrbcze skadao si ze stou, obracanego w trzech osiach, podobnym do frezarskiego. Tyle, e mona na nim byo zamocowa co najmniej malucha, jak nie PF125p. Oprcz stou bya "karuzela" z narzdziami: fezy, noe, wierta, kocwki szlifierskie, itd. Narzdzia byy mocowane do wrzecion, a te te miay kilka stopni swobody.
Dokadno takiej maszyny, to bodaje 0,002mm.
Programowane byy za pomoc tam lub kart, na komputerze w innym budynku.

W zasadzie duo na nich mona byo zrobi - mona powiedzie, e byy to maszyny uniwersalne.
Blok sprarki wielotokowej (stopie skomplikowania jak blok silnika spalinowego) w zasadzie za jednym, gra dwoma mocowaniami si robio.


--
Pozdrawiam.

Adam

64 Data: Sierpien 26 2017 06:58:01
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Shrek 

W dniu 25.08.2017 o 22:30,  pisze:

Samochody elektryczne to przyszlosc i w _naprawde_ tylko akumulatorœ nam brak.
reszta juz jest i reszty sie poprawic wiele nie da.

To z grubsza tak samo jak 30 lat temu;)

Z tym e jednak sporo się poprawić dao jak popatrzeć z perspektywy czasu, ale rewolucji nie byo.

65 Data: Sierpien 26 2017 04:44:51
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor:

W dniu sobota, 26 sierpnia 2017 06:58:02 UTC+2 uytkownik Shrek napisa:

W dniu 25.08.2017 o 22:30,  pisze:

> Samochody elektryczne to przyszlosc i w _naprawde_ tylko akumulatorœ nam brak.
> reszta juz jest i reszty sie poprawic wiele nie da.

To z grubsza tak samo jak 30 lat temu;)

Z tym e jednak sporo się poprawić dao jak popatrzeć z perspektywy
czasu, ale rewolucji nie byo.

No 30 lat temu to melexy byly  i polska byla przodownikiem w ich produkcji. I to nie jest info faszywe :)

Feler z akumulatorami poza tym ze ich nie ma (w sensie pojemnych) jest tez taki ze same sie nie moderuja w uwalnianiu energii.

Ropa, benzyna, gaz skroplony tak dugo jak nie zmieszany z powietrzem to relatywnie spokojnie sie pali. No i jak nie jest rozlany po duej powierzchni.

Akumulator niestety ma bardzo wielka chec sie sprawnie i szybko rozadować.

Ciekawe kiedy tesle zaczna miec problemu takie jak niektre laptopy czy komrki - gwatowne spalanie...

66 Data: Sierpien 26 2017 16:41:49
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Shrek 

W dniu 26.08.2017 o 13:44,  pisze:

Z tym e jednak sporo się poprawić dao jak popatrzeć z perspektywy
czasu, ale rewolucji nie byo.

No 30 lat temu to melexy byly  i polska byla przodownikiem w ich produkcji. I to nie jest info faszywe :)

No wiem. Ale i 30 lat temu daoby się robić elektryki (gdyby nie baterie). Rnica jest taka, e trzydziści lat temu wszyscy obśmialiby to "a na chuj mnie samochd, ktry trzeba adować 30 minut co 200km, przy czym adowarki są co 400km". Teraz mają po prostu lepszy marketing w stylu "poka e cię stać - kup gwno w cenie trufli, sąsiedzi wyskoczą z kapci z zazdrości, bąd hipsterem laski na to lecą a ty awansujesz w pracy";)

Jedyna rnica w stosunku do 30 lat wstecz nie dokonaa się w technologii a w umysach. Technicznie elektryki są prostsze od spalinek (gdyby nie akumulatory). Oglnie jakiekolwiek rozpatrywanie elektrykw z gwiazdką "gdyby nie akumulatory" to jak zdanie wiesawa "Gdybyśmy mieli blachy, to byśmy produkowali konserwy. Ale nie mamy mięsa":P

Ciekawe kiedy tesle zaczna miec problemu takie jak niektre laptopy czy komrki - gwatowne spalanie...

Po pierwszym przypadku:P

Shrek

67 Data: Sierpien 26 2017 23:57:25
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: re 



Uytkownik "Shrek"

....

Ciekawe kiedy tesle zaczna miec problemu takie jak niektre laptopy czy komrki - gwatowne spalanie...

Po pierwszym przypadku:P
-- -
Przecie takie przypadki ju miay miejsce. Pytanie raczej co na to crash testy

68 Data: Sierpien 27 2017 08:02:51
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Shrek 

W dniu 26.08.2017 o 23:57, re pisze:

...
Ciekawe kiedy tesle zaczna miec problemu takie jak niektre laptopy czy komrki - gwatowne spalanie...

Po pierwszym przypadku:P
-- -
Przecie takie przypadki ju miay miejsce. Pytanie raczej co na to crash testy

Moe do tej pory paliy się nie gwatownie i bez związku z akumulatorami?

Shrek

69 Data: Sierpien 25 2017 08:19:04
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Zenek Kapelinder 

Nie zbankrutowali bo te same firmy zaczely robic wiecej tanszych.

70 Data: Sierpien 25 2017 10:58:19
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Shrek 

W dniu 25.08.2017 o09:34, Yakhub pisze:

Samochd elektryczny to w zdecydowanej wikszoci taki sam samochd, jak
spalinowy. Rni si TYLKO silnikiem. Caa reszta jest identyczna

Gorzej nie jest identyczna, bo zamiast prostego baku z pomp paliwow masz komplet baterii, ktre stanowi p wartoci samochodu a zamiast skrzyni biegw falownik.

Bo co tak naprawd si zmieni dla firmy produkujcej np. klocki hamulcowe,

Akurat klocki to moga si mniej zuywa przez rekuperacj;)

Shrek

71 Data: Sierpien 25 2017 12:18:46
Temat: Re: Na pocztku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: re 



Uytkownik "Shrek"


Bo co tak naprawd si zmieni dla firmy produkujcej np. klocki hamulcowe,

Akurat klocki to moga si mniej zuywa przez rekuperacj;)
-- -
Skoro tak to zostawi ciesze, ktre ....

72 Data: Sierpien 25 2017 12:29:13
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: Shrek 

W dniu 25.08.2017 o12:18, re pisze:

Akurat klocki to moga si mniej zuywa przez rekuperacj;)
-- -
Skoro tak to zostawi ciesze, ktre ....

Bd robi z ekologicznego gipsu;)

Shrek

73 Data: Sierpien 28 2017 10:42:27
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne byy drogie
Autor: robot 

W dniu 2017-08-23 o20:54, Adam pisze:


Ciekawe, kiedy "elektryki" bd tasze od samochodw spalinowych.

Kiedy bd tak samo rozpowszechnione.

Na początku zegarki elektroniczne były drogie



Grupy dyskusyjne