Grupy dyskusyjne   »   Nagłe hamowanie i zablokowanie kół

Nagłe hamowanie i zablokowanie kół



1 Data: Styczen 31 2007 12:19:19
Temat: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Dawid 'Zydol' 

Auto z napędem na przednie koła - pomijając aspekt, że zablokowanie kół powoduje utratę sterowności nad pojazdem... Czy zablokowanie kół na śliskiej nawierzchni, bez wciskania sprzęgła i oczywistym nagłym zaduszeniem silnika może być dla niego szkodliwe w jakikolwiek sposób?

--
Dawid 'Zydol'

Skoda Fabia 1.2 '03 PMS Edition
Honda Civic 1.5 VTEC-E '94 PMS Edition



2 Data: Styczen 31 2007 12:26:58
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: NVM 

Użytkownik "Dawid 'Zydol'"  napisał w wiadomości

Auto z napędem na przednie koła - pomijając aspekt, że zablokowanie kół powoduje utratę sterowności nad pojazdem... Czy zablokowanie kół na śliskiej nawierzchni, bez wciskania sprzęgła i oczywistym nagłym zaduszeniem silnika może być dla niego szkodliwe w jakikolwiek sposób?


Oczywiście tak, dostają panewki. Im większy moment obrotowy ma silnik, tym bardziej taki manewr dla niego jest szkodliwy.
Jednorazowym przypadkiem w ogóle się nie przejmuj.

Pozdrawiam!

3 Data: Styczen 31 2007 13:33:51
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 31 Jan 2007 12:26:58 +0100, "NVM"  wrote:

Oczywiście tak, dostają panewki. Im większy moment obrotowy ma silnik, tym
bardziej taki manewr dla niego jest szkodliwy.

A teraz napisz, proszę, jak dostają i dlaczego.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

4 Data: Styczen 31 2007 13:38:38
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w
wiadomości

On Wed, 31 Jan 2007 12:26:58 +0100, "NVM"  wrote:

>Oczywiście tak, dostają panewki. Im większy moment obrotowy ma silnik,
tym
>bardziej taki manewr dla niego jest szkodliwy.

A teraz napisz, proszę, jak dostają i dlaczego.

strzelam: tarcie statyczne ?

--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK - white Brava 1.6 16V  LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700

5 Data: Styczen 31 2007 13:49:12
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Agent 0700 

A teraz napisz, proszę, jak dostają i dlaczego.

strzelam: tarcie statyczne ?

Chodzi o to, że muszą wytrzymać uderzenie korbowodu w gwałtownie zatrzymanym
silniku, ale z drugiej strony to tak szybko silnik nie zatrzymuje się,
chwilę to trwa, a panewki mają dużą powierchnię.

Pozdrawiam

Jacek

6 Data: Styczen 31 2007 14:32:29
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Tomasz Pyra 

Agent 0700 napisał(a):

A teraz napisz, proszę, jak dostają i dlaczego.
strzelam: tarcie statyczne ?

Chodzi o to, że muszą wytrzymać uderzenie korbowodu w gwałtownie zatrzymanym silniku,

A wyobrażasz sobie żeby zahamować silnik gwałtowniej niż w czasie 1/100 sekundy?
Bo przy 6000rpm, 100 razy na sekundę tłok lata w górę i w dół (dwukrotnie rozpędzajšc się i hamujšc do zera na każdym obrocie), a panewki to znoszš bez problemu.

ale z drugiej strony to tak szybko silnik nie zatrzymuje się, chwilę to trwa, a panewki mają dużą powierchnię.

Dokładnie...
Jak już szukać dziury w całym to większe niż zwykle przecišżenia mogš być na napędzie rozrzšdu i samym wale korbowym.
Inna sprawa że jest jeszcze po drodze tarcza sprzęgła która pełni rolę swego rodzaju bezpiecznika - nie pozwoli przenieœć zbyt dużego momentu bo się po prostu zacznie œlizgać sprzęgło.

7 Data: Styczen 31 2007 13:59:59
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 31 Jan 2007 13:38:38 +0100, "Cyprian Prochot"
 wrote:

>Oczywiście tak, dostają panewki. Im większy moment obrotowy ma silnik,
tym
>bardziej taki manewr dla niego jest szkodliwy.

A teraz napisz, proszę, jak dostają i dlaczego.

strzelam: tarcie statyczne ?

Jakie tarcie, kiedy silnik ze stanu pracy (ciśnienie oleju, kliny
olejowe na panewkach) przechodzi do zatrzymania?
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

8 Data: Styczen 31 2007 13:42:06
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: zkruk [Lodz] 

Adam Płaszczyca wrote:

Oczywiście tak, dostają panewki. Im większy moment obrotowy ma
silnik, tym bardziej taki manewr dla niego jest szkodliwy.

A teraz napisz, proszę, jak dostają i dlaczego.

az strach dodawac gazu ;)


--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

9 Data: Styczen 31 2007 14:43:46
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: NVM 

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w wiadomości

On Wed, 31 Jan 2007 12:26:58 +0100, "NVM"  wrote:

Oczywiście tak, dostają panewki. Im większy moment obrotowy ma silnik, tym
bardziej taki manewr dla niego jest szkodliwy.

A teraz napisz, proszę, jak dostają i dlaczego.
--      ___________ (R)
   /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
 ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
_______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356


Rozumiem, że prócz PIĘKNEJ sygnaturki wnosisz do tego wątku sugestię, że zatrzymywanie silnika poprzez zdławienie go uprawiasz na co dzień i jest to zupełnie nieszkodliwe, tak? ;)
Może masz jakiś inny automobil, niż te z seryjnej produkcji :)))

A tak na serio, nie mogę oprzeć się wrażeniu, że piszesz tylko po to, żeby pisać.

10 Data: Styczen 31 2007 14:50:47
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Tomasz Pyra 

NVM napisał(a):

Rozumiem, że prócz PIĘKNEJ sygnaturki wnosisz do tego wątku sugestię, że zatrzymywanie silnika poprzez zdławienie go uprawiasz na co dzień i jest to zupełnie nieszkodliwe, tak? ;)
Może masz jakiś inny automobil, niż te z seryjnej produkcji :)))

Co nie zmienia faktu że trudno doszukać się związku duszenia silnika ze zużyciem panewek, a powiązanie tego wszystkiego z momentem obrotowym silnika to już jakaś niezła ekwilibrystyka.
No chyba że miałeś na myśli moment bezwładności.

11 Data: Styczen 31 2007 14:56:48
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: NVM 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

NVM napisał(a):

Rozumiem, że prócz PIĘKNEJ sygnaturki wnosisz do tego wątku sugestię, że zatrzymywanie silnika poprzez zdławienie go uprawiasz na co dzień i jest to zupełnie nieszkodliwe, tak? ;)
Może masz jakiś inny automobil, niż te z seryjnej produkcji :)))

Co nie zmienia faktu że trudno doszukać się związku duszenia silnika ze zużyciem panewek, a powiązanie tego wszystkiego z momentem obrotowym silnika to już jakaś niezła ekwilibrystyka.
No chyba że miałeś na myśli moment bezwładności.

Może to wyglądać mało wiarygodnie, ale właśnie to miałem na myśli. Przecież to jest mocne szarpnięcie, a raczej kilka mocnych szarpnięć. Do tego rzeczywiście dochodzi sprzęgło, skrzynia biegów - cała trakcja dostaje. Na takie przeciążenia nie jest projektowana.

Pozdrawiam!

12 Data: Styczen 31 2007 15:01:28
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: NVM 

Użytkownik "NVM"  napisał w wiadomości


Co nie zmienia faktu że trudno doszukać się związku duszenia silnika ze zużyciem panewek, a powiązanie tego wszystkiego z momentem obrotowym silnika to już jakaś niezła ekwilibrystyka.
No chyba że miałeś na myśli moment bezwładności.

Może to wyglądać mało wiarygodnie, ale właśnie to miałem na myśli. Przecież to jest mocne szarpnięcie, a raczej kilka mocnych szarpnięć. Do tego rzeczywiście dochodzi sprzęgło, skrzynia biegów - cała trakcja dostaje. Na takie przeciążenia nie jest projektowana.


A, przeoczyłem fragment o powiązaniu z momentem obrotowym - jak najbardziej istnieje. Im silnik ma większy moment obrotowy, tym większe siły działają przy hamowaniu wału. Przykład: sprzęgła do silników benzynowych i diesla - do benzynowych są o wiele, wiele mniejsze. Także powiązanie istnieje, może trochę skróciłem.


Pozdrawiam!


13 Data: Styczen 31 2007 21:49:49
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 31 Jan 2007 14:56:48 +0100, "NVM"  wrote:

Może to wyglądać mało wiarygodnie, ale właśnie to miałem na myśli. Przecież
to jest mocne szarpnięcie, a raczej kilka mocnych szarpnięć. Do tego

No... I takich mocnych szarpnięć masz w silniku jakieś 50 na sekunde
(przy 3000 rpm...)
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356

14 Data: Styczen 31 2007 15:40:09
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik "NVM"  napisał w wiadomości


1. nie cytuj sygnaturki, to niezgodne z netykieta....

Rozumiem, że prócz PIĘKNEJ sygnaturki wnosisz do tego wątku sugestię, że
zatrzymywanie silnika poprzez zdławienie go uprawiasz na co dzień i jest
to
zupełnie nieszkodliwe, tak? ;)

tam raczej bylo zakwestionowanie sugestii dotyczacych zwiekszonego
zwiekszonego zuzywania sie panewek

A tak na serio, nie mogę oprzeć się wrażeniu, że piszesz tylko po to, żeby
pisać.

nie przesadzasz aby czasem ?
Adam bardzo sensownie problem podniosl.

--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK - white Brava 1.6 16V  LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700

15 Data: Styczen 31 2007 15:46:42
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: NVM 

Użytkownik "Cyprian Prochot"  napisał w wiadomości


Użytkownik "NVM"  napisał w wiadomości


1. nie cytuj sygnaturki, to niezgodne z netykieta....


Celowo to zrobiłem. Od tego siga puchnie wszystko :)

Rozumiem, że prócz PIĘKNEJ sygnaturki wnosisz do tego wątku sugestię, że
zatrzymywanie silnika poprzez zdławienie go uprawiasz na co dzień i jest
to
zupełnie nieszkodliwe, tak? ;)

tam raczej bylo zakwestionowanie sugestii dotyczacych zwiekszonego
zwiekszonego zuzywania sie panewek


Polemizowałbym. To jakiś troll jest.



nie przesadzasz aby czasem ?
Adam bardzo sensownie problem podniosl.


Odpowiedziałem Tomkowi, przeczytaj proszę - myślę, że trochę racji mam.

Pozdrawiam!

16 Data: Styczen 31 2007 15:55:57
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik "NVM"  napisał w wiadomości



Polemizowałbym. To jakiś troll jest.

Adam swoje wady ma, jak kazdy, ale akurat w zakresie mechaniki jest w
temacie. teoretycznie i praktycznie.
do tego ostatnio wypowiada sie IMHO z sensem na pms, bez wiekszych atakow
personalnych, wiec nie ma co doszukiwac sie trollowania gdzie go nie ma ;)


--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK - white Brava 1.6 16V  LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700

17 Data: Styczen 31 2007 16:42:34
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: NVM 

Użytkownik "Cyprian Prochot"  napisał w
wiadomości


Użytkownik "NVM"  napisał w wiadomości



Polemizowałbym. To jakiś troll jest.

Adam swoje wady ma, jak kazdy, ale akurat w zakresie mechaniki jest w
temacie. teoretycznie i praktycznie.
do tego ostatnio wypowiada sie IMHO z sensem na pms, bez wiekszych atakow
personalnych, wiec nie ma co doszukiwac sie trollowania gdzie go nie ma ;)


Nie znam człowieka, więc wnioskuję z tego, co widzę na pms - odkąd jestem na
pms - bez przerwy toczy z kimś wojny. Co ciekawe, udaje mu się wciągać w
swoje zabawy innych.
Stąd słowo "troll". U mnie ten user jest w shit file, więc odpowiadam mu tak, jak odpowiada się stosując taką regułę.

Pozdrawiam!

18 Data: Styczen 31 2007 16:47:16
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik "NVM"  napisał w wiadomości


Nie znam człowieka, więc wnioskuję z tego, co widzę na pms - odkąd jestem
na
pms - bez przerwy toczy z kimś wojny. Co ciekawe, udaje mu się wciągać w
swoje zabawy innych.

z ciekawosci: od jak dawna subskrybujesz liste? ;)

--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK - white Brava 1.6 16V  LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700

19 Data: Styczen 31 2007 16:55:21
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: NVM 

Użytkownik "Cyprian Prochot"  napisał w wiadomości


Nie znam człowieka, więc wnioskuję z tego, co widzę na pms - odkąd jestem
na
pms - bez przerwy toczy z kimś wojny. Co ciekawe, udaje mu się wciągać w
swoje zabawy innych.

z ciekawosci: od jak dawna subskrybujesz liste? ;)


Trochę przed wpadką, gdzie napisałem jakieś bzdury o drodze wielopasowej - zakręciłem wtedy coś z nazewnictwem, ale nie pamiętam, co :) Heh, oprócz telefonu na 112, rozmawiałem jeszcze z kilkoma policjantami z drogówki - dalej twierdzę, że przepis nie jest jasny (chodzi o wyprzedzanie prawym pasem na autostradzie z dwoma pasami ruchu) - jedni za to wlepialiby mandaty, inni twierdzą, że to dwie drogi jednokierunkowe, itd..

Odpowiadając na Twoje pytanie: jakieś pół roku subskrybuję, z dużymi przerwami, od niedawna piszę - dotąd czytałem.

20 Data: Styczen 31 2007 20:44:51
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół [OT]
Autor: Maciejos 

"NVM"  wrote in message

Użytkownik "Cyprian Prochot"  napisał w wiadomości dalej twierdzę, że przepis nie jest jasny (chodzi o wyprzedzanie prawym pasem na autostradzie z dwoma pasami ruchu) - jedni za to wlepialiby mandaty, inni twierdzą, że to dwie drogi jednokierunkowe, itd..

Źle twierdzą. Droga jedna, dwie jezdnie.

Pozdrawiam, Maciek.

21 Data: Styczen 31 2007 23:58:06
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello NVM,

Wednesday, January 31, 2007, 4:55:21 PM, you wrote:

[...]

dalej twierdzę, że przepis nie jest jasny (chodzi o wyprzedzanie prawym

Jest całkowicie jasny.

pasem na autostradzie z dwoma pasami ruchu) - jedni za to wlepialiby
mandaty, inni twierdzą, że to dwie drogi jednokierunkowe, itd..

I będzie jasny równiez dla Ciebie, jak zrozumiesz dwie definicje:
drogi i jezdni.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           

22 Data: Luty 01 2007 09:14:09
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: NVM 

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości

Hello NVM,

dalej twierdzę, że przepis nie jest jasny (chodzi o wyprzedzanie prawym

Jest całkowicie jasny.


To Policja ustala, co jest jasne, a co nie jest jasne. Ja twierdzę, że nie jest jasny, ponieważ rozmawiałem z kilkoma policjantami i bardzo różnili się w interpretacji. Uwierz mi, naprawdę nie chciałbym powoływać się na przepisy i udowadniać swoich racji drogówce na drodze.
Nie uważasz, że to akademickie dywagacje?

pasem na autostradzie z dwoma pasami ruchu) - jedni za to wlepialiby
mandaty, inni twierdzą, że to dwie drogi jednokierunkowe, itd..

I będzie jasny równiez dla Ciebie, jak zrozumiesz dwie definicje:
drogi i jezdni.


Jakaś moda na obrażanie? Mam nagrywać to, co mówią ludzie? "Dwie drogi jednokierunkowe". "Inni twierdzą". Nie doczytałeś tego? Między tymi dwoma zdaniami jest logiczne "i".

Pozdrawiam...

23 Data: Luty 01 2007 12:54:24
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 1 Feb 2007 09:14:09 +0100, "NVM"  wrote:


To Policja ustala, co jest jasne, a co nie jest jasne. Ja twierdzę, że nie
Nic podobnego. Ustala, jeśli już, to są.

w interpretacji. Uwierz mi, naprawdę nie chciałbym powoływać się na przepisy
i udowadniać swoich racji drogówce na drodze.

Ty nie, ja jakoś bez problemu to robiłem.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

24 Data: Luty 01 2007 13:17:16
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: NVM 

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w wiadomości


w interpretacji. Uwierz mi, naprawdę nie chciałbym powoływać się na przepisy
i udowadniać swoich racji drogówce na drodze.

Ty nie, ja jakoś bez problemu to robiłem.


Kogo to obchodzi? :)

25 Data: Luty 02 2007 14:14:18
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 1 Feb 2007 13:17:16 +0100, "NVM"  wrote:

w interpretacji. Uwierz mi, naprawdę nie chciałbym powoływać się na
przepisy
i udowadniać swoich racji drogówce na drodze.
Ty nie, ja jakoś bez problemu to robiłem.
Kogo to obchodzi? :)

To, że Twoje twierdzenia są nieprawdą? W sumie, to nikogo...
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

26 Data: Luty 01 2007 13:17:14
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Tomasz Pyra 

NVM napisał(a):

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości
Hello NVM,

dalej twierdzę, że przepis nie jest jasny (chodzi o wyprzedzanie prawym

Jest całkowicie jasny.


To Policja ustala, co jest jasne, a co nie jest jasne.

A jak szanowny policjant powie żeś mewa to co? Odfruniesz?

Ja twierdzę, że nie jest jasny, ponieważ rozmawiałem z kilkoma policjantami i bardzo różnili się w interpretacji.

Jak byś porozmawiał z kilkoma górnikami, lekarzami czy mechanikami to też by się różnili i czego to niby miałoby dowodzić? Policjant to taki sam człowiek jak każdy inny i wcale niekoniecznie jego znajomość ustawy PoRD musi być wyższa niż innych (inna sprawa że powinna).

Uwierz mi, naprawdę nie chciałbym powoływać się na przepisy i udowadniać swoich racji drogówce na drodze.
Nie uważasz, że to akademickie dywagacje?

Równie dobrze całe PoRD i resztę prawa możesz zanegować i stwierdzić że jeździć trzeba "na wyczucie" nie przejmując się tymi wszystkimi przepisami.
Tyle że nie będziesz wiedział takich rzeczy typu kiedy wolno wyprzedzać

I będzie jasny równiez dla Ciebie, jak zrozumiesz dwie definicje:
drogi i jezdni.

Jakaś moda na obrażanie? Mam nagrywać to, co mówią ludzie? "Dwie drogi jednokierunkowe". "Inni twierdzą". Nie doczytałeś tego? Między tymi dwoma zdaniami jest logiczne "i".

Zacznij jednak od przeczytania tego w PoRD. I nie obrażam Cię tutaj, a po prostu widać że nie przeczytałeś, bo dywagujesz o jakiś "drogach jednokierunkowych", chociaż w oddziale o wyprzedzaniu takiego pojęcia w ogóle nie ma.

"Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu [...] na jezdni jednokierunkowej".
Czy nadal jest w tym coś niejasnego? Czy masz wątpliwości czy aby jadąc autostradą jedziesz po "jezdni jednokierunkowej"?

27 Data: Luty 01 2007 13:45:23
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: NVM 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości


To Policja ustala, co jest jasne, a co nie jest jasne.

A jak szanowny policjant powie żeś mewa to co? Odfruniesz?


Bez sensu i związku. Zostawiam bez komentarza :/


Ja twierdzę, że nie jest jasny, ponieważ rozmawiałem z kilkoma
policjantami i bardzo różnili się w interpretacji.

Jak byś porozmawiał z kilkoma górnikami, lekarzami czy mechanikami to też
by się różnili i czego to niby miałoby dowodzić? Policjant to taki sam
człowiek jak każdy inny i wcale niekoniecznie jego znajomość ustawy PoRD
musi być wyższa niż innych (inna sprawa że powinna).

Świetnie, naprawdę pouczające. Naprawdę policjant nie jest bogiem? Nie wiedziałem. Dobrze, że mi to uświadomiłeś.


Uwierz mi, naprawdę nie chciałbym powoływać się na przepisy i udowadniać
swoich racji drogówce na drodze.
Nie uważasz, że to akademickie dywagacje?

Równie dobrze całe PoRD i resztę prawa możesz zanegować i stwierdzić że
jeździć trzeba "na wyczucie" nie przejmując się tymi wszystkimi
przepisami.
Tyle że nie będziesz wiedział takich rzeczy typu kiedy wolno wyprzedzać

Przecież ja zupełnie o czym innym pisałem, ludzie...



I będzie jasny równiez dla Ciebie, jak zrozumiesz dwie definicje:
drogi i jezdni.

Jakaś moda na obrażanie? Mam nagrywać to, co mówią ludzie? "Dwie drogi
jednokierunkowe". "Inni twierdzą". Nie doczytałeś tego? Między tymi dwoma
zdaniami jest logiczne "i".

Zacznij jednak od przeczytania tego w PoRD. I nie obrażam Cię tutaj, a po
prostu widać że nie przeczytałeś, bo dywagujesz o jakiś "drogach
jednokierunkowych", chociaż w oddziale o wyprzedzaniu takiego pojęcia w
ogóle nie ma.

Obrażasz mnie. Nawet nie denerwujesz, co w zasadzie smucisz. Napisałem
widocznie zbyt mało wyraźnie. TO BYŁ CYTAT. Elipsa, uwypuklenie, takie coś w
języku polskim. Inteligentny człowiek nie rozumie czegoś takiego - źle się dzieje :/


"Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z
wyznaczonymi pasami ruchu [...] na jezdni jednokierunkowej".
Czy nadal jest w tym coś niejasnego? Czy masz wątpliwości czy aby jadąc
autostradą jedziesz po "jezdni jednokierunkowej"?

Dobrze, zacznijmy flame'a. Dalej mam wątpliwości.

Podstawa prawna:
Wyprzedzanie:

10. Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z
wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i
7:

1. na jezdni jednokierunkowej;

2. na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na
obszarze zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym
przeznaczone są do jazdy w tym samym kierunku.


Art 2. Definicje.
1. droga - wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza, chodnika,
drogi (ścieżki) dla pieszych lub drogi (ścieżki) dla rowerów, łącznie z
torowiskiem pojazdów szynowych znajdującym się w obrębie tego pasa,
przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy wierzchem
lub pędzenia zwierząt,

3. autostrada - drogę dwujezdniową, oznaczoną odpowiednimi znakami
drogowymi, na której nie dopuszcza się ruchu poprzecznego, przeznaczoną
tylko do ruchu pojazdów samochodowych, które na równej, poziomej jezdni mogą
rozwinąć prędkość co najmniej 40 km/h, w tym również w razie ciągnięcia
przyczep,

6. jezdnia - część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów; określenie to nie
dotyczy torowisk wydzielonych z jezdni,


Teraz wątpliwość sugerowana przez policjantów. Gdzie jest napisane, że
autostrada składa się z jezdni JEDNOKIERUNKOWYCH? To jest może i bzdurne,
ale naprawdę wolę tego nie dochodzić. Rozumiesz do czego zmierzam?

Poza tym uprawiasz metodę zbawienia przez ogień. Zgodzisz się ze mną, że
wyprzedzając pojazd WYŁĄCZNIE z jego lewej strony nie stwarzam dodatkowego
niebezpieczeństwa? To tak trudno uszanować? :) Czy ja Cię zmuszam do
przyklaśnięcia mi?

28 Data: Luty 01 2007 13:50:32
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: NVM 

Użytkownik "Cyprian Prochot"  napisał w wiadomości


Użytkownik "NVM"  napisał w wiadomości

Dobrze, zacznijmy flame'a. Dalej mam wątpliwości.

Podstawa prawna:
Wyprzedzanie:

Panowie , PAX ! ! ! ! to watek o hamowaniu i panewkach jest ;)
o wyprzedzaniu sa inne flejmy ;P


DZIĘKUJĘ :)))

29 Data: Luty 01 2007 13:57:40
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik "NVM"  napisał w wiadomości


> Panowie , PAX ! ! ! ! to watek o hamowaniu i panewkach jest ;)
> o wyprzedzaniu sa inne flejmy ;P

DZIĘKUJĘ :)))

alez puosze ;)

--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK - white Brava 1.6 16V  LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700

30 Data: Luty 01 2007 13:48:07
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik "NVM"  napisał w wiadomości

Dobrze, zacznijmy flame'a. Dalej mam wątpliwości.

Podstawa prawna:
Wyprzedzanie:

Panowie , PAX ! ! ! ! to watek o hamowaniu i panewkach jest ;)
o wyprzedzaniu sa inne flejmy ;P


--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK - white Brava 1.6 16V  LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700

31 Data: Luty 01 2007 18:17:04
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: 'Tom N' 

NVM  w


Teraz wątpliwość sugerowana przez policjantów. Gdzie jest napisane, że
autostrada składa się z jezdni JEDNOKIERUNKOWYCH?

O tu: 2. Droga klasy A, a także ulica klasy S powinny mieć co najmniej dwie
jezdnie, każdą przeznaczoną dla jednego kierunku ruchu.

[1]

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

32 Data: Luty 02 2007 09:37:51
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: NVM 

Użytkownik "'Tom N'"  napisał w wiadomości

NVM  w


Teraz wątpliwość sugerowana przez policjantów. Gdzie jest napisane, że
autostrada składa się z jezdni JEDNOKIERUNKOWYCH?

O tu: 2. Droga klasy A, a także ulica klasy S powinny mieć co najmniej dwie
jezdnie, każdą przeznaczoną dla jednego kierunku ruchu.

[1]


X-1: Zara bedzie argument, ze S sa jednojezdniowe...

Ładnie to tak się bawić w ukrywanie nagłówków, X-refów i dorzucanie takich ciekawych rzeczy? ;) Heheheee, nie będzie żadnego argumentu ;)

33 Data: Luty 01 2007 14:40:52
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello NVM,

Thursday, February 1, 2007, 9:14:09 AM, you wrote:

dalej twierdzę, że przepis nie jest jasny (chodzi o wyprzedzanie prawym
Jest całkowicie jasny.
To Policja ustala, co jest jasne, a co nie jest jasne.

Doprawdy?

Ja twierdzę, że nie jest jasny, ponieważ rozmawiałem z kilkoma
policjantami i bardzo różnili się w interpretacji.

Bardzo to przykre i źle świadczy o poziomie tych policjantów.

Uwierz mi, naprawdę nie chciałbym powoływać się na przepisy
i udowadniać swoich racji drogówce na drodze.
Nie uważasz, że to akademickie dywagacje?

Nie.

pasem na autostradzie z dwoma pasami ruchu) - jedni za to wlepialiby
mandaty, inni twierdzą, że to dwie drogi jednokierunkowe, itd..
I będzie jasny równiez dla Ciebie, jak zrozumiesz dwie definicje:
drogi i jezdni.
Jakaś moda na obrażanie? Mam nagrywać to, co mówią ludzie? "Dwie drogi
jednokierunkowe". "Inni twierdzą". Nie doczytałeś tego? Między tymi dwoma
zdaniami jest logiczne "i".

To tym bardziej przykre, gdy policjanci nie odróżniają drogi od
jezdni. I jakoś w to nie potrafię uwierzyć. Owszem - byle krawężnik z
prewencji może nie odróżniać ale policjant z drogówki już nie.

--
Best regards,
 RoMan                           

34 Data: Luty 01 2007 14:45:40
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: NVM 

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości


To tym bardziej przykre, gdy policjanci nie odróżniają drogi od
jezdni. I jakoś w to nie potrafię uwierzyć. Owszem - byle krawężnik z
prewencji może nie odróżniać ale policjant z drogówki już nie.


Doczytaj proszę odpowiedź do postu Tomka Pyry. Nie chce mi się dwa razy tego samego pisać.

35 Data: Luty 01 2007 10:57:11
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 31 Jan 2007 16:55:21 +0100, "NVM"  wrote:

dalej twierdzę, że przepis nie jest jasny (chodzi o wyprzedzanie prawym

Jest jasny.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

36 Data: Styczen 31 2007 16:04:06
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Jakub Witkowski 

NVM wrote:

tam raczej bylo zakwestionowanie sugestii dotyczacych zwiekszonego
zwiekszonego zuzywania sie panewek

Polemizowałbym. To jakiś troll jest.

Cytuję:
>> Oczywiście tak, dostają panewki. Im większy moment obrotowy ma silnik, tym
>> bardziej taki manewr dla niego jest szkodliwy.

>A teraz napisz, proszę, jak dostają i dlaczego.

Do czego, twoim zdaniem, odnosi się słowo: "dostają"?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

37 Data: Styczen 31 2007 16:37:27
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: NVM 

Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości


Do czego, twoim zdaniem,


Bądź łaskaw pisać zaimki z dużej litery. Wtedy będziemy mogli dyskutować.

38 Data: Styczen 31 2007 17:15:37
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Jakub Witkowski 

NVM wrote:

Bądź łaskaw pisać zaimki z dużej litery. Wtedy będziemy mogli dyskutować.

OK, będę łaskaw.

>> tam raczej bylo zakwestionowanie sugestii dotyczacych zwiekszonego
>> zwiekszonego zuzywania sie panewek
>
> Polemizowałbym. To jakiś troll jest.

Cytuję:
>> Oczywiście tak, dostają panewki. Im większy moment obrotowy ma silnik, tym
>> bardziej taki manewr dla niego jest szkodliwy.

>A teraz napisz, proszę, jak dostają i dlaczego.

Zatem, do czego, Twoim zdaniem, odnosi się słowo: "dostają"?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

39 Data: Styczen 31 2007 17:29:34
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: NVM 

Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości

NVM wrote:

Bądź łaskaw pisać zaimki z dużej litery. Wtedy będziemy mogli dyskutować.

OK, będę łaskaw.


Cieszę się. Od razu cywilizowanie się zrobiło.

Cytuję:
>> Oczywiście tak, dostają panewki. Im większy moment obrotowy ma silnik, >> tym
>> bardziej taki manewr dla niego jest szkodliwy.

>A teraz napisz, proszę, jak dostają i dlaczego.

Zatem, do czego, Twoim zdaniem, odnosi się słowo: "dostają"?


Moim zdaniem, słowo "dostają" odnosi się do panewek. A dlaczego? A dlatego, że są to (w uproszczeniu) łożyska ślizgowe, które dostają "strzał" w momencie gwałtownego zatrzymania wału, podczas gdy w którymś z cylindrów następuje wybuch, będący następstwem spalenia mieszanki paliwowo-powietrznej. Powoduje to oddziaływanie na panewki właśnie, z dużą siłą - dużo większą, niż podczas normalnej pracy. Normalna praca wyklucza zatrzymywanie silnika poprzez zdławianie go.
Dalej, większy moment obrotowy silnika oznacza, że "strzał" (wybacz kolokwializm) będzie silniejszy, ponieważ jednostkowa energia suwu tłoka (kinetyczna) jest większa w silnikach o większym momencie obrotowym, niż tych z mniejszym. Oczywiście istnieją wyjątki w postaci silników niewysilonych, gdzie jest 40 cylindrów, ale nie o tym w tym momencie piszę - nie dyskutujemy o okrętach.

Co tu nie jest zrozumiałe?

Na wszelki wypadek - pozdrawiam.

40 Data: Styczen 31 2007 21:53:15
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 31 Jan 2007 17:29:34 +0100, "NVM"  wrote:

Moim zdaniem, słowo "dostają" odnosi się do panewek. A dlaczego? A dlatego,
że są to (w uproszczeniu) łożyska ślizgowe, które dostają "strzał" w
momencie gwałtownego zatrzymania wału, podczas gdy w którymś z cylindrów
następuje wybuch, będący następstwem spalenia mieszanki

Mhm... A teraz powiedz, na czym polega ten 'strzał' i jaka jest
róznica pomiędzy tą sytuacją, a 'strzałem' jaki dostaja kiedy silnik
nie jest hamowany oraz 'strzałem' podczas pierwszych cykli pracy w
czasie rozruchu.


paliwowo-powietrznej. Powoduje to oddziaływanie na panewki właśnie, z dużą
siłą - dużo większą, niż podczas normalnej pracy. Normalna praca wyklucza
zatrzymywanie silnika poprzez zdławianie go.

Skąd ta większa siła się bierze, wyjasnij proszę?

Dalej, większy moment obrotowy silnika oznacza, że "strzał" (wybacz
kolokwializm) będzie silniejszy, ponieważ jednostkowa energia suwu tłoka
(kinetyczna) jest większa w silnikach o większym momencie obrotowym, niż
tych z mniejszym. Oczywiście istnieją wyjątki w postaci silników

Niestety, nie jest.

Co tu nie jest zrozumiałe?

Powyższe.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356

41 Data: Luty 01 2007 09:21:43
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: NVM 

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w wiadomości

On Wed, 31 Jan 2007 17:29:34 +0100, "NVM"  wrote:

Moim zdaniem, słowo "dostają" odnosi się do panewek. A dlaczego? A dlatego,
że są to (w uproszczeniu) łożyska ślizgowe, które dostają "strzał" w
momencie gwałtownego zatrzymania wału, podczas gdy w którymś z cylindrów
następuje wybuch, będący następstwem spalenia mieszanki
paliwowo-powietrznej. Powoduje to oddziaływanie na panewki właśnie, z dużą
siłą - dużo większą, niż podczas normalnej pracy. Normalna praca wyklucza
zatrzymywanie silnika poprzez zdławianie go.
Dalej, większy moment obrotowy silnika oznacza, że "strzał" (wybacz
kolokwializm) będzie silniejszy, ponieważ jednostkowa energia suwu tłoka
(kinetyczna) jest większa w silnikach o większym momencie obrotowym, niż
tych z mniejszym. Oczywiście istnieją wyjątki w postaci silników
niewysilonych, gdzie jest 40 cylindrów, ale nie o tym w tym momencie piszę -
nie dyskutujemy o okrętach.

Mhm... A teraz powiedz, na czym polega ten 'strzał' i jaka jest
róznica pomiędzy tą sytuacją, a 'strzałem' jaki dostaja kiedy silnik
nie jest hamowany oraz 'strzałem' podczas pierwszych cykli pracy w
czasie rozruchu.


reszta cut

Sam chyba widzisz, że zaczynasz się plątać i czepiać szczegółów. Dlaczego mam Ci cokolwiek tłumaczyć? :)

W mojej pierwszej odpowiedzi jest jedno, za to kluczowe zdanie, które - mam nadzieję - pomoże Ci zrozumieć to, co chciałem napisać. Oto cytat:


Użytkownik "NVM"  napisał w wiadomości ....
Jednorazowym przypadkiem w ogóle się nie przejmuj.

Pozdrawiam!



Wiem, że do porozumienia nie dojdziemy - czytam Cię uważnie i wyciągam wnioski, więc jak dla mnie - EOT. Idąc tropem Twoich pytań, dojdziemy do zagadnienia oddziaływań silnych i jeszcze będzie Ci mało.

Pozdrawiam i wyluzuj.

42 Data: Luty 01 2007 13:02:52
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 1 Feb 2007 09:21:43 +0100, "NVM"  wrote:

Mhm... A teraz powiedz, na czym polega ten 'strzał' i jaka jest
róznica pomiędzy tą sytuacją, a 'strzałem' jaki dostaja kiedy silnik
nie jest hamowany oraz 'strzałem' podczas pierwszych cykli pracy w
czasie rozruchu.


reszta cut

Sam chyba widzisz, że zaczynasz się plątać i czepiać szczegółów. Dlaczego
mam Ci cokolwiek tłumaczyć? :)

Nie zaczynam się plątać, tylko drążę temat w tym celu, abyś zauważył,
że Twe twierdsenia są pozbawione podstaw.


Wiem, że do porozumienia nie dojdziemy - czytam Cię uważnie i wyciągam
wnioski, więc jak dla mnie - EOT. Idąc tropem Twoich pytań, dojdziemy do
zagadnienia oddziaływań silnych i jeszcze będzie Ci mało.

No cóż, jak widać do tego, żeby przyznać, że Twoje twierdzenie jest
absolutnie nieprawdziwe nie dorosłeś.

A tymczasem żadneo 'strzału' nie ma.
Nie ma z kilku przyczyn.
Raz, że kiedy hamujemy, to silnik pracuje na luzie, a w przypadku
układów wtryskowych często bez podawania paliwa.
Zatem jedyne siły działające na układ tłokowo-korbowy to te, które
biorą się z bezwładności elementów. I według Ciebie, to siły jakie
działają na ten układ kiedy jest on dosyć gwałtownie zatrzymywany są
większe, niż kiedy tłok 100 razy na sekunde zmienia kierunek ruchu?
BYZYDURA.

Ten 'strzał' jest tylko w Twojej wyobraźni.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

43 Data: Luty 01 2007 13:16:22
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: NVM 

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w
wiadomości


A tymczasem żadneo 'strzału' nie ma.
Nie ma z kilku przyczyn.
Raz, że kiedy hamujemy, to silnik pracuje na luzie, a w przypadku
układów wtryskowych często bez podawania paliwa.

Oczywiście. Nawet, gdy obroty spadną poniżej obrotów biegu jałowego, dalej
pracuje bez paliwa. Gratuluję wiedzy technicznej, tzn., żebyś zrozumiał, bo
z tym masz poważne problemy - szczerze Ci współczuję (taka ironia).


Zatem jedyne siły działające na układ tłokowo-korbowy to te, które
biorą się z bezwładności elementów. I według Ciebie, to siły jakie
działają na ten układ kiedy jest on dosyć gwałtownie zatrzymywany są
większe, niż kiedy tłok 100 razy na sekunde zmienia kierunek ruchu?
BYZYDURA.

Ten 'strzał' jest tylko w Twojej wyobraźni.

Reszta oczywiście bez sensu, bo oparta na BYZYDURNEJ przesłance.
Pier%&*licie kolego. Bzdury. Plus ciągle, drogi trollu, zdajesz się pomijać
to, co usilnie próbuję wtłoczyć w Twój mózg - nie napisałem, że te siły
niszczą od razu silnik, tylko napisałem, że występują i są szkodliwe, jeżeli
ktoś robiłby tak bez przerwy. DOCIERA?

EOT!

44 Data: Luty 02 2007 14:18:46
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 1 Feb 2007 13:16:22 +0100, "NVM"  wrote:

Raz, że kiedy hamujemy, to silnik pracuje na luzie, a w przypadku
układów wtryskowych często bez podawania paliwa.

Oczywiście. Nawet, gdy obroty spadną poniżej obrotów biegu jałowego, dalej
pracuje bez paliwa. Gratuluję wiedzy technicznej, tzn., żebyś zrozumiał, bo
z tym masz poważne problemy - szczerze Ci współczuję (taka ironia).

ładna ironia. Pokazująca, przy okazji, że niewiele merytorycznego masz
do powiedzenia.

Zatem jedyne siły działające na układ tłokowo-korbowy to te, które
biorą się z bezwładności elementów. I według Ciebie, to siły jakie
działają na ten układ kiedy jest on dosyć gwałtownie zatrzymywany są
większe, niż kiedy tłok 100 razy na sekunde zmienia kierunek ruchu?
BYZYDURA.
Ten 'strzał' jest tylko w Twojej wyobraźni.

Reszta oczywiście bez sensu, bo oparta na BYZYDURNEJ przesłance.
Pier%&*licie kolego. Bzdury. Plus ciągle, drogi trollu, zdajesz się pomijać
to, co usilnie próbuję wtłoczyć w Twój mózg - nie napisałem, że te siły
niszczą od razu silnik, tylko napisałem, że występują i są szkodliwe, jeżeli
ktoś robiłby tak bez przerwy. DOCIERA?

Dociera do mnie, że kiedy trzeba było wykazać się wiedzą, to wyszło,
żeś cieniutki jak polsilver, a do tego, miast zauważyć, że Twoje
twierdzenia są nieprawdziwe, to przypuściłeś atak na moją osobę.
Jak widać, do definicji trolla bardzo ładnie pasujesz.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

45 Data: Styczen 31 2007 16:00:26
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Jakub Witkowski 

NVM wrote:

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał

Oczywiście tak, dostają panewki. Im większy moment obrotowy ma silnik, tym
bardziej taki manewr dla niego jest szkodliwy.

A teraz napisz, proszę, jak dostają i dlaczego.
>
Rozumiem, że prócz PIĘKNEJ sygnaturki wnosisz do tego wątku sugestię, że zatrzymywanie silnika poprzez zdławienie go uprawiasz na co dzień i jest to zupełnie nieszkodliwe, tak? ;)

Domagał się, jak rozumiem, próby logicznego powiązania *momentu obrotowego*
silnika ze *zużyciem PANEWEK* w razie takiego hamowania. Jako żywo, ciężko
by to było ozasadnić.

A gdzie ty wyczytałes sugestię o "zupełnej nieszkodliwości",
zapewne pozostanie twoją tajemnicą, co? ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

46 Data: Styczen 31 2007 16:38:08
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: NVM 

Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w
wiadomości


Domagał się, jak rozumiem, próby logicznego powiązania *momentu
obrotowego*
silnika ze *zużyciem PANEWEK* w razie takiego hamowania. Jako żywo, ciężko
by to było ozasadnić.


Wytłumaczyłem logiczne powiązanie w odpowiedzi na post Tomka.


A gdzie ty wyczytałes sugestię o "zupełnej nieszkodliwości",
zapewne pozostanie twoją tajemnicą, co? ;)


Przeczytaj proszę raz jeszcze całą odpowiedź i zastanów się, co to oznacza
słowo "podtekst". Próby wywoływania ludzi do tablicy zazwyczaj nie są
postrzegane jako sympatyczne.

47 Data: Styczen 31 2007 17:05:38
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Jakub Witkowski 

NVM wrote:

Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w
wiadomości

Domagał się, jak rozumiem, próby logicznego powiązania *momentu
obrotowego*
silnika ze *zużyciem PANEWEK* w razie takiego hamowania. Jako żywo, ciężko
by to było ozasadnić.

Wytłumaczyłem logiczne powiązanie w odpowiedzi na post Tomka.

Masz na mysli:
>> Im silnik ma większy moment obrotowy, tym większe siły działają przy hamowaniu wału.

Tylko że siły te nie odkładają się *na panewkach*.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

48 Data: Styczen 31 2007 17:31:05
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: NVM 

Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości


Tylko że siły te nie odkładają się *na panewkach*.


Nie zgadzam się z Tobą :)

49 Data: Styczen 31 2007 17:19:49
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Jakub Witkowski 

NVM wrote:

Próby wywoływania ludzi do tablicy zazwyczaj nie są postrzegane jako sympatyczne.

Podobnie, jak wkładanie komuś w usta opinii, których nie wygłosił.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

50 Data: Styczen 31 2007 17:32:45
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: NVM 

Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości

NVM wrote:

Próby wywoływania ludzi do tablicy zazwyczaj nie są postrzegane jako sympatyczne.

Podobnie, jak wkładanie komuś w usta opinii, których nie wygłosił.


Można takie dywagacje ciągnąć w nieskończoność. Pozwolisz zachować mi własne zdanie na ten temat?

Pozdrawiam.

51 Data: Styczen 31 2007 21:49:12
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 31 Jan 2007 14:43:46 +0100, "NVM"  wrote:

Rozumiem, że prócz PIĘKNEJ sygnaturki wnosisz do tego wątku sugestię, że
zatrzymywanie silnika poprzez zdławienie go uprawiasz na co dzień i jest to
zupełnie nieszkodliwe, tak? ;)
Może masz jakiś inny automobil, niż te z seryjnej produkcji :)))

Chciałbym jednak, abyś miast wodolejstwa napisał cos więcej o tych
zjawiskach, jakie wystepują w takiej sytuacji i powoduja niszczenie.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356

52 Data: Luty 01 2007 09:22:11
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: NVM 

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w wiadomości

On Wed, 31 Jan 2007 14:43:46 +0100, "NVM"  wrote:

Rozumiem, że prócz PIĘKNEJ sygnaturki wnosisz do tego wątku sugestię, że
zatrzymywanie silnika poprzez zdławienie go uprawiasz na co dzień i jest to
zupełnie nieszkodliwe, tak? ;)
Może masz jakiś inny automobil, niż te z seryjnej produkcji :)))

Chciałbym jednak, abyś miast wodolejstwa napisał cos więcej o tych
zjawiskach, jakie wystepują w takiej sytuacji i powoduja niszczenie.



Napisałem, czytaj uważnie cały wątek.

53 Data: Luty 01 2007 13:03:07
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 1 Feb 2007 09:22:11 +0100, "NVM"  wrote:

Chciałbym jednak, abyś miast wodolejstwa napisał cos więcej o tych
zjawiskach, jakie wystepują w takiej sytuacji i powoduja niszczenie.

Napisałem, czytaj uważnie cały wątek.

Niestety, ani słowa.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

54 Data: Luty 01 2007 13:18:39
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: NVM 

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w wiadomości

On Thu, 1 Feb 2007 09:22:11 +0100, "NVM"  wrote:

Chciałbym jednak, abyś miast wodolejstwa napisał cos więcej o tych
zjawiskach, jakie wystepują w takiej sytuacji i powoduja niszczenie.

Napisałem, czytaj uważnie cały wątek.

Niestety, ani słowa.

Współczuję Ci. Naprawdę.

55 Data: Luty 02 2007 14:19:14
Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 1 Feb 2007 13:18:39 +0100, "NVM"  wrote:

Napisałem, czytaj uważnie cały wątek.

Niestety, ani słowa.

Współczuję Ci. Naprawdę.

Dziękuje za wyrazy współczucia, jednak nic one w meritum nie zmieniły.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

Nagłe hamowanie i zablokowanie kół



Grupy dyskusyjne