Grupy dyskusyjne   »   [link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).

[link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).



1 Data: Grudzien 14 2007 14:44:49
Temat: [link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).
Autor: Filip 

Zapraszam do obejrzenia mojego sposobu naprawy mas w pojazdach.
http://www.wikings.pl/~kafar/pms/masy/

Jestem otwarty na jakiekolwiek komentarze, pozytywne i negatwne.



--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com | http://www.brianmoss.com/home.htm
Moj klub, moje miejsce: http://www.wikings.pl/~kafar/portowiec/
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++



2 Data: Grudzien 14 2007 15:14:06
Temat: Re: [link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).
Autor: WOMAX 


Uzytkownik "Filip"  napisal w wiadomosci

Jestem otwarty na jakiekolwiek komentarze, pozytywne i negatwne.


Jakie negatywne ?

Swietna instrukcja  !!!

Pozdrawiam
Wojtek

3 Data: Grudzien 14 2007 15:47:45
Temat: Re: [link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).
Autor: MiNiOr 


Uzytkownik "Filip"  napisal w wiadomosci

Zapraszam do obejrzenia mojego sposobu naprawy mas w pojazdach.
http://www.wikings.pl/~kafar/pms/masy/

Extra. czy inne modele aut (jakie?) maja podobne bledy konstrukcyjne? cdn...
?

4 Data: Grudzien 14 2007 16:38:05
Temat: Re: [link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).
Autor: Filip 

Użytkownik MiNiOr napisał:

Zapraszam do obejrzenia mojego sposobu naprawy mas w pojazdach.
http://www.wikings.pl/~kafar/pms/masy/

Extra. czy inne modele aut (jakie?) maja podobne bledy konstrukcyjne? cdn... ?

Tak. Praktycznie wiekszosc. Nie robilem nigdy listy, bo taka lista nie mialaby sensu. Czesto jest tak, ze ten sam konkretny model, w roznym roku produkcyjnym ma rozne mysli technologiczne. I w jednym np. konektory sa osloniete koszulka termokurczliwa z klejem, a w tym samym modelu z innego rocznika nie sa osloniete.

Jak znajde troszke czasu, zademonstruje, jak wygladaja masy w innych markach pojazdow.


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com | http://www.brianmoss.com/home.htm
Moj klub, moje miejsce: http://www.wikings.pl/~kafar/portowiec/
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

5 Data: Grudzien 14 2007 16:03:22
Temat: Re: [link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).
Autor: Leonid 

Filip wrote:

Zapraszam do obejrzenia mojego sposobu naprawy mas w pojazdach.
http://www.wikings.pl/~kafar/pms/masy/

Jestem otwarty na jakiekolwiek komentarze, pozytywne i negatwne.




Powinienes poprawic koncowe zdanie, bo mysl chyba byla taka ze "Moze to zapobiedz ogromnym kosztom" a masz "Moze to zapewnic ogromnym kosztom".

Poza tym fajne foty zaraz sobie wszystko powklejam na swoja strone.

Dzieki

6 Data: Grudzien 14 2007 16:34:52
Temat: Re: [link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).
Autor: Filip 

Użytkownik Leonid napisał:

Zapraszam do obejrzenia mojego sposobu naprawy mas w pojazdach.
http://www.wikings.pl/~kafar/pms/masy/

Jestem otwarty na jakiekolwiek komentarze, pozytywne i negatwne.

Powinienes poprawic koncowe zdanie, bo mysl chyba byla taka ze "Moze to zapobiedz ogromnym kosztom" a masz "Moze to zapewnic ogromnym kosztom".

Dzieki, juz poprawilem :)

Poza tym fajne foty zaraz sobie wszystko powklejam na swoja strone.
 
Co to znaczy wszystko powklejam? :)


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com | http://www.brianmoss.com/home.htm
Moj klub, moje miejsce: http://www.wikings.pl/~kafar/portowiec/
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

7 Data: Grudzien 15 2007 18:40:14
Temat: Re: [link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).
Autor: Codringher 


Użytkownik "Filip"  napisał w wiadomoĹ›ci

Użytkownik Leonid napisał:

Poza tym fajne foty zaraz sobie wszystko powklejam na swoja strone.

Co to znaczy wszystko powklejam? :)

Super zrobione. Oznacz sobie te foty jakims tekstem albo znakiem wodnym, bo za kilka dni beda sprzedawane na allegro, jako poradnik.

8 Data: Grudzien 14 2007 16:58:51
Temat: Re: [link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).
Autor: R2r 

Leonid pisze:

[...] "Moze to zapobiedz ogromnym kosztom" [...]
Masz racjÄ™, z tym że powinno być "zapobiec". :-)

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

9 Data: Grudzien 14 2007 17:24:50
Temat: Re: [link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).
Autor: J.F. 

On Fri, 14 Dec 2007 14:44:49 +0100,  Filip wrote:

Zapraszam do obejrzenia mojego sposobu naprawy mas w pojazdach.
http://www.wikings.pl/~kafar/pms/masy/

Jestem otwarty na jakiekolwiek komentarze, pozytywne i negatwne.

Ale tak mowiac szczerze to na pierwszym zdjeciu widac ze
to nie od laczowki kabel gnije, tylko pod izolacja.

A koszulka termokurczliwa tez nie jest szczelna, szczegolnie jak ja
nasuniesz na taka koncowke - z "rowkiem".

J.

10 Data: Grudzien 15 2007 11:41:51
Temat: Re: [link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).
Autor: Filip 

Użytkownik J.F. napisał:

Ale tak mowiac szczerze to na pierwszym zdjeciu widac ze
to nie od laczowki kabel gnije, tylko pod izolacja.

Ok, lubie polemizowac, ale tu nie ma za bardzo o czym..
Przeprowadz doswiadczenie, rozchyl kiedys taki zacisk po zalozmy 7 latach eksploatacji i zobaczysz sam na wlasne oczy co sie tam pod spodem dzieje... :)

A koszulka termokurczliwa tez nie jest szczelna, szczegolnie jak ja
nasuniesz na taka koncowke - z "rowkiem".

Tak, koszulka nie jest szczelna. To tylko jedna z wielu mozliwosci jakiegokolwiek osloniecia kawalka przewodu.
Jesli ktos posiada taka duza koszulke z klejem, to super.
Mozna samemu zastosowac taki klej, ja to czasami stosuje przy polaczeniach zwyklych cienkich delikatnych kabelkow, gdzie lutowanie ich jest bardzo trudne (sekunde za dlugo sie przytrzyma lutownice i izolacja splywa) i nie jest zbyt trwale, mozna latwo urwac. Dlatego w takich przypadkach daje koszulke termokurczliwa, czasami nawet podwojnie, czy potrojnie, a nastepnie na to goracy klej i jedna duza koszulka i robi sie taki szczelny kokon. I po czyms takim mozna nawet deptac. Ale tego nie robie przy tego typu polaczeniach (konektor-przewod masowy). Nie ma takiej potrzeby (wazne jest zastosowac gruby przewod, ja stosuje przewod 50mm^2, wiekszego ciezko dostac, tzn. pod konektor) dobry konektor o duzym polu styku, zalutowac koncowke sciskana i z glowy.



--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com | http://www.brianmoss.com/home.htm
Moj klub, moje miejsce: http://www.wikings.pl/~kafar/portowiec/
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

11 Data: Grudzien 15 2007 14:23:05
Temat: Re: [link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).
Autor: wowa 


Użytkownik "Filip"  napisał w wiadomoĹ›ci

Przeprowadz doswiadczenie, rozchyl kiedys taki zacisk po zalozmy 7 latach eksploatacji i zobaczysz sam na wlasne oczy co sie tam pod spodem dzieje... :)

Zrobiłem to kiedyĹ›. I lat było dużo wiÄ™cej. Była idealnie czysta. To było W123 :) KiedyĹ› umieki robić samochody :)

polaczeniach zwyklych cienkich delikatnych kabelkow, gdzie lutowanie ich jest bardzo trudne (sekunde za dlugo sie przytrzyma lutownice i izolacja splywa) i nie jest zbyt trwale, mozna latwo urwac. Dlatego w takich
Zastosuj słabszÄ… lutownicÄ™. Do samochodu potrzebne by były dwie. 45W do cienkich i 100W do grubych przewodów. A jak siÄ™ naumiesz to 100W wystarczy.
Wojtek

--
Żywiec - prawie jak piwo!

12 Data: Grudzien 16 2007 14:57:22
Temat: Re: [link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).
Autor: Filip 

Użytkownik wowa napisał:

Zrobiłem to kiedyĹ›. I lat było dużo wiÄ™cej. Była idealnie czysta. To było W123 :) KiedyĹ› umieki robić samochody :)

W123 :) A widziales jak masy sa zrobione w 126-tce?

polaczeniach zwyklych cienkich delikatnych kabelkow, gdzie lutowanie ich jest bardzo trudne (sekunde za dlugo sie przytrzyma lutownice i izolacja splywa) i nie jest zbyt trwale, mozna latwo urwac. Dlatego w takich

Zastosuj słabszÄ… lutownicÄ™. Do samochodu potrzebne by były dwie. 45W do cienkich i 100W do grubych przewodów. A jak siÄ™ naumiesz to 100W wystarczy.

Te waty to jakies z kosmosu, nic mi one nie mowia. W instalacji samochodowej uzywam tylko i wylacznie transformatorowej, w ktorej ustawiam odpowiednia temp. pracy, jak sobie wyobrazasz pracowac normalna lutownica na zmienny? Za duzo jest elektroniki...


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com | http://www.brianmoss.com/home.htm
Moj klub, moje miejsce: http://www.wikings.pl/~kafar/portowiec/
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

13 Data: Grudzien 16 2007 17:49:16
Temat: Re: [link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).
Autor: wowa 



Użytkownik "Filip"  napisał w wiadomoĹ›ci


Te waty to jakies z kosmosu, nic mi one nie mowia. W instalacji samochodowej uzywam tylko i wylacznie transformatorowej, w ktorej ustawiam odpowiednia temp. pracy, jak sobie wyobrazasz pracowac normalna lutownica na zmienny? Za duzo jest elektroniki...


Te waty to z gniazdka :) MówiÄ… o mocy lutownicy. I mylisz pojÄ™cia. Obie sÄ… na prÄ…d zmienny z tym że, transformatorowa grzeje drut bezpoĹ›rednio podłÄ…czony do wtórnego, a oporowa ma grzejnik. I obie nie zaszkodzÄ… elektronice samochodowej :) Skoro mówisz o ustawianiu tem. to znaczy że masz stacjÄ™ lutowniczÄ… z lutownicÄ… oporowÄ… i to jest przyczynÄ… Twoich kłopotów z lutowaniem grubych przewodów, one majÄ… przeważnie 40W. To sÄ… lutownice do drobnicy. Pożycz dla sprawdzenia a potem kup np. takÄ…: http://www.allegro.pl/item280351889_lutownica_transformatorowa_lutola_6b_100w_okazja.html (aukcja przykładowa, nie moja. Jedna z lepszych lutownic) Pomijam lutownice oporowe zasilane bezpoĹ›rednio z 230V chociaż one też siÄ™ nadajÄ….
Wojtek
--
Żywiec - prawie jak piwo!

14 Data: Grudzien 17 2007 11:55:31
Temat: Re: [link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).
Autor: Jakub Witkowski 

wowa pisze:

lutownice do drobnicy. Pożycz dla sprawdzenia a potem kup np. takÄ…: http://www.allegro.pl/item280351889_lutownica_transformatorowa_lutola_6b_100w_okazja.html

Latami używałem takiej, lub je poprzedniczek. Zaleta, że siÄ™ szybko
nagrzewa, precyzyjnie, wtedy kiedy chcesz i ile chcesz. Przy odrobinie
wprawy operujÄ…c wyłÄ…cznikiem w charakterze PWM utrzymujesz temeraturÄ™
właĹ›ciwÄ… do danego zastosowania :)

Wada jest taka, że po iluĹ› godzinach pracy nie sposób utrzymać
w ręku, taka gorąca się robi(tzn nie sama rączka oczywiście,
ale nie sposób trzymać za samÄ… rÄ…czkÄ™ nie dotykajÄ…c "główki").
A stygnie koszmarnie wolno.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całoĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

15 Data: Grudzien 16 2007 19:16:48
Temat: Re: [link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).
Autor: J.F. 

On Sat, 15 Dec 2007 11:41:51 +0100,  Filip wrote:

Użytkownik J.F. napisał:
Ale tak mowiac szczerze to na pierwszym zdjeciu widac ze
to nie od laczowki kabel gnije, tylko pod izolacja.

Ok, lubie polemizowac, ale tu nie ma za bardzo o czym..
Przeprowadz doswiadczenie, rozchyl kiedys taki zacisk po zalozmy 7
latach eksploatacji i zobaczysz sam na wlasne oczy co sie tam pod spodem
dzieje... :)

Ale po co - sam na zdjeciu pokazales wyraznie ze w poblizu zlaczki
kabel czysty :-)


J.

16 Data: Grudzien 14 2007 20:23:21
Temat: Re: [link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).
Autor: wowa 

Uzytkownik "Filip"  napisal w wiadomosci

Zapraszam do obejrzenia mojego sposobu naprawy mas w pojazdach.
http://www.wikings.pl/~kafar/pms/masy/

Jestem otwarty na jakiekolwiek komentarze, pozytywne i negatwne.


Po mojemu to koszulki termokurczliwe nie nadaja sie do pracy na zewnatrz. Przy zmianach temperatur rozszerzaja sie i po pewnym czasie sa luzne. Nalezy je traktowac jako zewnetrzna ozdóbke zarobionego i zaizolowanego zlacza. Mozna kabel owinac zwykla, dobra tasma izolacyjna i na to koszulka. Tak zabezpieczone zlacza przelezaly mi kilka lat pod woda i ostatnio przy wymianie kabli stwierdzono ze w srodku wygladaja jak nowe :) Chyba ze zastosujesz koszulke z klejem. Czy ktos je widzial na zywo? :) Przyczepie sie jeszcze do Twojego zaufania do cyny :) Cyna ma gorsza przewodnosc od miedzi i w niekorzystnych warunkach (duze obciazenie) moze doprowadzic do zniszczenia zlacza. Mówie o 15 zdjeciu z lutowaniem bocznym. Powinno sie skrecic te kable ze soba lub czolowo wsadzic jeden w drugi i mocno owinac cienkim drutem. Tak zarobione mozna lutowac. Osobna sprawa jest lutowanie konektorów. Prawidlowo zacisniete sa gazoszczelne i nie ma potrzeby ich dodatkowo lutowac. Masz przyklad na zdjeciach 1 i 2. Przy zlaczu miedz jest czysta a dopiero w otulinie sniedzieje z powodu dostepu wody. Oczywiscie jezeli nie mamy dostepu do dobrej zaciskarki to lepiej taki konektor zalutowac. Uwaga ogólna: cyna usztywnia kabel powodujac ze jest to miejsce szczególnie narazone na ukruszenie podczas drgan.
Poza tym instrukcja jest  naprawde dobra, widac ze przejmujesz sie tym co robisz.
Pozdrawiam
Wojtek
--
Zywiec - prawie jak piwo!

17 Data: Grudzien 14 2007 21:51:36
Temat: Re: [link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello wowa,

Friday, December 14, 2007, 8:23:21 PM, you wrote:

Zapraszam do obejrzenia mojego sposobu naprawy mas w pojazdach.
http://www.wikings.pl/~kafar/pms/masy/
Jestem otwarty na jakiekolwiek komentarze, pozytywne i negatwne.
Po mojemu to koszulki termokurczliwe nie nadaja sie do pracy na zewnatrz.
Przy zmianach temperatur rozszerzaja sie i po pewnym czasie sa luzne.

Na zewn±trz należy używać koszulek z klejem. Takich, jakich używa
telekomuna.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

18 Data: Grudzien 14 2007 21:52:28
Temat: Re: [link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).
Autor: Karolek 


Uzytkownik "Filip"  napisal w wiadomosci

Zapraszam do obejrzenia mojego sposobu naprawy mas w pojazdach.
http://www.wikings.pl/~kafar/pms/masy/

Jestem otwarty na jakiekolwiek komentarze, pozytywne i negatwne.


Mam pare uwag.
Po pierwsze nie robilbym za szczelnych wiazek, bo potem sie okazuje, ze gdzies tam jednak woda wlazi i po paru latach wiazka doslownie zgnije i juz do nieczego sie nie nadaje.
Bodajze byly chyba z tym problemy w fabiach.
Po drugie, przy lutowaniu dwoch przewodow typu linka, lepsza moim zdaniem metoda ich lutowania bedzie wsuniecie w siebie tych przewodow (nie skrecanie koncowek i lutowanie, tylko wsuniecie czolowo pomiedzy siebie koncow drutow tworzacych przewod) i wtedy zalutowanie przewodow razem.




Karolek

19 Data: Grudzien 15 2007 12:39:09
Temat: Re: [link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).
Autor: Filip 

Użytkownik Karolek napisał:

Mam pare uwag.
Po pierwsze nie robilbym za szczelnych wiazek, bo potem sie okazuje, ze gdzies tam jednak woda wlazi i po paru latach wiazka doslownie zgnije i juz do nieczego sie nie nadaje.

Tak, masz racje, ze woda zawsze wejdzie. Ale zwroc tez uwage na wiazki fabryczne, one sa robione tez w taki sam sposob, jak zrobilem w przypadku Bory. W wazniejszych punktach izolacji tam gdzie leca wiazki, sa stosowane tasmy samowulkanizacyjne. I po wielu latach eksploatacji, praktycznie ma sladow zadnego gnicia. Jezeli mozesz potwierdzic to co mowisz, podaj mi przyklad konkretny, np. model pojazdu, rocznik (albo po ilu latach) i dokladnie ktore miejsce. Sam to sprawdze, rozetne wiazke, rozkrece i zobacze, moge rowniez zrobic fotki, czy to sie potwierdza, to co mowisz.

Bodajze byly chyba z tym problemy w fabiach.

W fabii stosuja szczelne wiazki, owijajac je pierw samowulkanizujaca, a nastepnie tessa? Hmm.. Nie slyszalem o tym, a ktora czesc instalacji jest tak wiazana?

Po drugie, przy lutowaniu dwoch przewodow typu linka, lepsza moim zdaniem metoda ich lutowania bedzie wsuniecie w siebie tych przewodow
> (nie skrecanie koncowek i lutowanie, tylko wsuniecie czolowo pomiedzy
> siebie koncow drutow tworzacych przewod) i wtedy zalutowanie przewodow
> razem.

Nie zgodze sie z tym stwierdzeniem. A dokladnie z tym "lepsza". Taki sposob, jest gorszy. Juz tlumacze dlaczego...

Rozmawialem na ten temat z wieloma bardzo dobrymi fachowcami, ktorzy siedza w tej dziedzinie o kilkudziesieciu lat i sa jednymi z lepszych. Poniewaz ja nie posiadam takiego doswiadczenia, a raczej minimalne doswiedczenie, to zdaje sie na doswiadczenia starszych i madrzejszych od siebie ludzi, ktorzy w tym fachu siedza i sumarycznie wykorzystuje ich patenty, badz tez robie tak jak oni mowia. A jak wiadomo, sposobow naprawy instalacji eleketrycznych jest bardzo duzo.

Oba sposoby lutowania (na wcisk i na przylozenie) sa stosowane i oba sposoby sa rownie skuteczne (Pod warunkiem, prawidlowego lutowania!). Nie moze byc kilka temperatur na jednym lucie. Czyli cala powierzchnia cyny, musi byc jednakowa temperatura zgrzewana. Jest to trudne, malo kto potrafi tak lutowac (mowie powaznie).
Zeby z obu stron (na dole i gory, patrzac na lut, byla ta sama temperatura i zeby wygladalo jednakowo, a nie tylko u gory bedzie ladnie cyna zalane, a na dole beda kratery.
Spojrz, jak wyglada moj lut: http://www.wikings.pl/~kafar/pms/Img_00001a.jpg - wszedzie widac golym okiem, ze byla jednakowa temperatura. Taki lut jest trwaly, mocny i dobry. Widac tez, ze delikatnie skrecilem przewody, przed przylutowaniem.
Tutaj np. te dwa cienkie nie skrecalem. Przewody sa ciensze i latwiej je polutowac: http://www.wikings.pl/~kafar/pms/IMG_0016a.jpg

Pozniej daje np. dwie koszulki termo i wyglada to tak:
http://www.wikings.pl/~kafar/pms/Img_00003a.jpg
To jest bardzo solidne polaczenie obu przewodow.
W przypadku polaczenia jakie zastosowalem w lutowaniu mas w Borze, nie skrecalem przewodow, zeby byla jak najlepsza powierzchnia styku.

Jest tylko jeden maly problem w przypadku polaczenia "wciskanego", nie stosuje sie czegos takiego nigdzie w zadnym serwisie/warsztacie elektrycznm, gdyz mogloby to spowodowac wiele problemow. Czasem jest tak, ze jak naprawiasz instalacje, masz okreslone dlugosci kabli, musisz lutowac kilkukrotnie to samo miejsce (kilkukrotnie rozlutowujesz). I w przypadku rozlutowywania polaczenia wciskanego, zachodzi potrzeba dluzszego grzania, rozgrzewania obu przewodow (co jak wiadomo, niszczy przewod oraz izolacje), zeby dalo sie to rozlaczyc. Pozniej juz takiego polaczenia nie naprawimy, bo mamy krzaki na przewodach (przez cyne), jednym i na drugim przewodzie, drugi raz juz nie wcisniesz obu przewodow w siebie, pozostaje jedynie tylko ciecie obu przewodow. Bo ponowne rozgrzewanie przewodu, by usunac nadmiar cyny i ewentualnie probowac lutownica naprawiac (rozprostowywac) przewod, mija sie z celem, czesto takie zabawy sie zle koncza, jesli mowimy o elektryce samochodowej. W samochodach nie ma czesto miejsca na takie zabawy, a najczesciej trzeba lutowac cos w powietrzu, albo do gory nogami lezac. Poza tym w instalacji elektrycznej ciecie przewodow, oznacza ich skracanie-dlugosci, co czesto jest niemozliwe. Dlatego nie stosuje sie w ogole takich polaczen wciskanych. Gdzies tam w domu, jak sobie robisz lampke np. i tam chcesz przewody polutowac, zeby kabel wydluzyc, to mozesz wciskac przewody, ale nie w elektryce samochodowej.





--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com | http://www.brianmoss.com/home.htm
Moj klub, moje miejsce: http://www.wikings.pl/~kafar/portowiec/
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

20 Data: Grudzien 15 2007 12:57:19
Temat: Re: [link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).
Autor: Karolek 


Użytkownik "Filip"  napisał w wiadomoĹ›ci

Bodajze byly chyba z tym problemy w fabiach.

W fabii stosuja szczelne wiazki, owijajac je pierw samowulkanizujaca, a nastepnie tessa? Hmm.. Nie slyszalem o tym, a ktora czesc instalacji jest tak wiazana?


Samowulkanizujaca moze nie, ale to akurat nie ma nic do rzeczy.
Problem polegal na tym ze wizka byla zbyt szczelna, a wilgoc jakos po kabelkach przedostala sie w wyzszym miejscu i zalegala potem w nizszym, co doslownie po kilku latach objawialo sie zgnita wiazka.
Potem to juz poprawili z tego co wiem, ale dokladnych informacji typu jakie konkretnie modele i roczniki to nie posiadam.
Chodzi w sumie bardziej o to, zeby to co ewentualnie wlecialo do wiazki, moglo sobie bez problemu wyleciec i wtedy problemu nie ma.

Po drugie, przy lutowaniu dwoch przewodow typu linka, lepsza moim zdaniem metoda ich lutowania bedzie wsuniecie w siebie tych przewodow (nie skrecanie koncowek i lutowanie, tylko wsuniecie czolowo pomiedzy
> siebie koncow drutow tworzacych przewod) i wtedy zalutowanie przewodow
> razem.

Nie zgodze sie z tym stwierdzeniem. A dokladnie z tym "lepsza". Taki sposob, jest gorszy. Juz tlumacze dlaczego...

Rozmawialem na ten temat z wieloma bardzo dobrymi fachowcami, ktorzy siedza w tej dziedzinie o kilkudziesieciu lat i sa jednymi z lepszych. Poniewaz ja nie posiadam takiego doswiadczenia, a raczej minimalne doswiedczenie, to zdaje sie na doswiadczenia starszych i madrzejszych od siebie ludzi, ktorzy w tym fachu siedza i sumarycznie wykorzystuje ich patenty, badz tez robie tak jak oni mowia. A jak wiadomo, sposobow naprawy instalacji eleketrycznych jest bardzo duzo.


Oj prosze Cie nie ucz mnie lutowac.
Zgoda tylko w tym punkcie, ze jak raz zlutujesz metoda na wcisk, to potem juz drugi raz tego tak samo nie zlutujesz.
Ale sama metoda jest lepsza, chocby dla tego, ze lut ma wieksza wytrzymalosc mechaniczna no i powierzchnia styku jest o wiele lepsza, kolejna sprawa, ze przewod zachowuje osiowosc, co nie dosc ze wyglada lepiej to mozna tez latwiej to laczenie uszczelnic.
No i mniej poreczna jest, ale jak ktos tak dba o szczegoly to ma na to czas ;>




Karolek

21 Data: Grudzien 15 2007 14:36:49
Temat: Re: [link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).
Autor: wowa 


Użytkownik "Filip"  napisał w wiadomoĹ›ci



Oba sposoby lutowania (na wcisk i na przylozenie) sa stosowane i oba sposoby sa rownie skuteczne (Pod warunkiem, prawidlowego lutowania!). Nie moze byc kilka temperatur na jednym lucie. Czyli cala powierzchnia cyny, musi byc jednakowa temperatura zgrzewana. Jest to trudne, malo kto potrafi tak lutowac (mowie powaznie).
Zeby z obu stron (na dole i gory, patrzac na lut, byla ta sama temperatura i zeby wygladalo jednakowo, a nie tylko u gory bedzie ladnie cyna zalane, a na dole beda kratery.
Nie przesadzaj, mocniejsza lutownica, trochÄ™ pasty i wychodzi pieknie.

dobry. Widac tez, ze delikatnie skrecilem przewody, przed przylutowaniem.
Tutaj np. te dwa cienkie nie skrecalem. Przewody sa ciensze i latwiej je polutowac: http://www.wikings.pl/~kafar/pms/IMG_0016a.jpg
SkrÄ™ciłeĹ› przewody ale nie skrÄ™ciłeĹ› ich ze sobÄ…. To jest błÄ…d. O lutowaniu bocznym już pisałem.


Jest tylko jeden maly problem w przypadku polaczenia "wciskanego", nie stosuje sie czegos takiego nigdzie w zadnym serwisie/warsztacie elektrycznm, gdyz mogloby to spowodowac wiele problemow. Czasem jest tak, ze jak naprawiasz instalacje, masz okreslone dlugosci kabli, musisz lutowac kilkukrotnie to samo miejsce (kilkukrotnie rozlutowujesz). I w
To jakaĹ› paranoja. Nigdy nie spotkałem siÄ™ z koniecznoĹ›ciÄ… ponownego rozdzierania naprawionego kabla. Jeżeli potrzebujesz go rozłÄ…czyć to na jego koĹ„cach zawsze sÄ… jakieĹ› złÄ…cza. A jak brakuje przewodu, to można wstawić kawałek.
Wojtek

--
Żywiec - prawie jak piwo!

22 Data: Grudzien 14 2007 22:10:39
Temat: Re: [link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).
Autor: Piotr P 

Filip napisał(a):

Zapraszam do obejrzenia mojego sposobu naprawy mas w pojazdach.
http://www.wikings.pl/~kafar/pms/masy/

Jestem otwarty na jakiekolwiek komentarze, pozytywne i negatwne.



Ogólnie ok, ale mnie siÄ™ za bardzo nie podoba łÄ…czenie kabli (czarny i brÄ…zowy) i ich lutowanie w przypadku Bory. Po prostu przybliżyłeĹ› kable i je zlutowałeĹ›. Jeżeli chcesz mieć połÄ…czenie również odporne mechanicznie to najpierw splatasz obydwa przewody ze sobÄ… a potem dopiero całoć lutujesz, co daje dobre połÄ…czenie i lepszÄ… odpornoć na ukruszenie lutu  i rozłÄ…czenie kabli. Minusem jest brak możliwoĹ›ci rozlutowania tego z powrotem, ale chyba nie po to siÄ™ to naprawia żeby potem to pruć.
Sposobu, który opisałem nauczył mnie mój ojciec i widziałem wielokrotnie stosowanie go w zastosowaniach morskich, gdzie kable poza war. atmosferycznymi narażone sÄ… czÄ™sto na uszkodzenia mechaniczne.

pzdr
Piotr

23 Data: Grudzien 15 2007 13:33:18
Temat: Re: [link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).
Autor: Dexter-Labolatory 


Uzytkownik "Filip"  napisal:

Zapraszam do obejrzenia mojego sposobu naprawy mas w pojazdach.
http://www.wikings.pl/~kafar/pms/masy/

wszystkie objawy spowodowane brakiem masy, ktore wypisales na stronie pasuja do mojej e32

przypomne:
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
- Falowania obrotow
- Klopoty z odpalaniem
- Gasniecie silnika podczas jazdy
- Brak mocy
- Szarpanie
- Zla mieszanka paliwowo-powietrzna
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

z powyzszymi problemami jezdzilem po warsztatach zeby naprawili no i ... gazownik mnie odsylal do mechanika ,   a mechanik do gazownika....   nikt nie pomyslal o sprawdzeniu elektryki

znalazlem sam jakies kable wkrecone do karoseri przy lampach przednich ale niewiem czy to o te miejsca chodzi,  ich stan delikatnie mowiac jest tragiczny

mozecie doradzic w ktorych miejscach jeszcze sa te przewody masowe w e32?

24 Data: Grudzien 15 2007 15:22:09
Temat: Re: [link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).
Autor: Nex@pl 

Filip pisze:

Zapraszam do obejrzenia mojego sposobu naprawy mas w pojazdach.
http://www.wikings.pl/~kafar/pms/masy/

Jestem otwarty na jakiekolwiek komentarze, pozytywne i negatwne.




Poradnik fajny, całkiem ok.

Pierwsze co mi siÄ™ rzuciło to to lakierowanie... czy to aby na pewno zabezpiecza? Nie jestem jakoĹ› przekonany do tego punktu :)

Kolejna rzecz - co do mas, i w sumie nie tylko to ok, zawsze trzeba sprawdzać stan połÄ…czeĹ„, ale... no własnie :) Pije do lutowania kabli - wg mnie najlepiej jest wymienić całÄ… żyłÄ™, nie sztukować jÄ…, no chyba, że naprawdÄ™ nie ma dostÄ™pu. A takie lutowanie w kilku miejscach, w sposób pokazany przez Ciebie nie wyglÄ…da na super trwałe :). Przynajmniej kilka żył najlepiej jest zwiÄ…zać ze sobÄ… - pamiÄ™taj, że po pewnym czasie może siÄ™ zrobić "zimny lut" w przypadku Ľle zrobionej izolacji i wtedy powracamy do problemu "niepełnej masy".

Ale w sumie to kwestia gustu. BiorÄ…c na ogieĹ„ moje auto (Vito) to tam połÄ…czeĹ„ masowych jest kilkanaĹ›cie...

Powróce do kwestii lakieru - masz na myĹ›li jakiĹ› specjalny lakier, czy zwykły bezbarwny?

Pozdrawiam,
Nex@pl

25 Data: Grudzien 17 2007 12:14:33
Temat: Re: [link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).
Autor: Jakub Witkowski 

Nex@pl pisze:

Filip pisze:
Zapraszam do obejrzenia mojego sposobu naprawy mas w pojazdach.
http://www.wikings.pl/~kafar/pms/masy/

Jestem otwarty na jakiekolwiek komentarze, pozytywne i negatwne.




Poradnik fajny, całkiem ok.

Pierwsze co mi siÄ™ rzuciło to to lakierowanie... czy to aby na pewno zabezpiecza? Nie jestem jakoĹ› przekonany do tego punktu :)

Nie wiem jak z lakierowaniem, ale u mnie wszelkie masy przykręcane do balchy
były zalane preparatem antykorozyjnym, tzn. całe nadwozie bardzo solidnie
zabezpieczone zaraz po zakupie nowego samochodu. Taki jasnobrÄ…zowy ni to smar,
ni to wosk. Lepiło siÄ™ toto i brudziło nawet po 15 latach. Po odkrÄ™ceniu
dowolnego konektora, ukazywała siÄ™ czysta, zupełnie nieskorodowana powierzchnia
styku z blachÄ…. Dodam jeszcze, że oryginalne elementy karoserii mimo postoju
pod chmurkÄ… przetrwały w stanie idealnym do zezłomowania... pf 125p :)

Wiele bym dał za informacjÄ™, co to był za preparat tam zastosowany

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całoĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

[link] Naprawa instalacji elektrycznej w samochodach (wymiana mas).



Grupy dyskusyjne