Grupy dyskusyjne   »   Naprawa maglownicy

Naprawa maglownicy



1 Data: Luty 18 2011 01:40:27
Temat: Naprawa maglownicy
Autor: Tomasz Pyra 

Rozebrałem takÄ… oto maglownicÄ™ (z Hondy Civic) która złapała duży luz:
http://img814.imageshack.us/img814/9397/magielkolor.png

W Ĺ›rodku znalazłem mocno zużyty Ĺ›lizg (zaznaczony na rysunku kółkiem z literÄ… B), który zapewne jest sprawcÄ… wszystkich problemów.

Luz jest tak duży, że element zaznaczony czerwonÄ… strzałkÄ… stuka "metal o metal" w element zaznaczony niebieskÄ… strzałkÄ…. Stuka po stronie niebieskiej strzałki.

Element czerwony jest pozycjonowany wewnÄ…trz niebieskiego z jednej strony za pomocÄ… docisku przez sprÄ™żynkÄ™ zaznaczonÄ… literÄ… A, a po Ĺ›rodku przez Ĺ›lizg B.

Ale zastanawiam się czy nie ma jeszcze czegoś na końcu elementu czerwonego - jakieś tulei czy coś.

A nie chcÄ™ tego rozbierać bez potrzeby, bo skrÄ™cone to jest pierĹ›cieniem zaznaczonym zielonÄ… strzałkÄ…, a potrzeba do niego jakiegoĹ› nietypowego klucza.

Bo na rysunku nic tam nie narysowali - ale dlaczego element czerwony jest taki długi, skoro mógłby siÄ™ koĹ„czyć zaraz za miejscem przykrÄ™cenia do niego Ĺ›lizgu?

Luz miÄ™dzy elementem czerwonym i niebieskim jest doć spory (czerwony ma na oko o jakiĹ› 1-2mm mniejszÄ… Ĺ›rednicÄ™ zewnÄ™trznÄ… niż niebieski wewnÄ™trznÄ…, ale wyglÄ…da na to że tak ma być).



2 Data: Luty 18 2011 02:35:16
Temat: Re: Naprawa maglownicy
Autor: sth 

Luz jest tak duży, że element zaznaczony czerwonÄ… strzałkÄ… stuka "metal o metal" w element zaznaczony niebieskÄ… strzałkÄ…. Stuka po stronie niebieskiej strzałki.

doprecyzuj o jaki luz ci chodzi (promieniowy?)



Element czerwony jest pozycjonowany wewnÄ…trz niebieskiego z jednej strony za pomocÄ… docisku przez sprÄ™żynkÄ™ zaznaczonÄ… literÄ… A, a po Ĺ›rodku przez Ĺ›lizg B.

Ale zastanawiam się czy nie ma jeszcze czegoś na końcu elementu czerwonego - jakieś tulei czy coś.
Bo na rysunku nic tam nie narysowali

tego bym sie trzymal choc z doswiadczenia wiem ze rysunki nie sa w 100% dokladne i czasem cos brakuje lub jest za duzo.

- ale dlaczego element czerwony jest taki długi, skoro mógłby siÄ™ koĹ„czyć zaraz za miejscem przykrÄ™cenia do niego Ĺ›lizgu?

moim zdaniem on ma na koncu po prostu podparcie lub latwiejszy proces technologiczny podczas pordukcji to spowodowal


ATSD po cholere to rozkminiasz :) ? (mam tak samo:P)

3 Data: Luty 18 2011 09:24:25
Temat: Re: Naprawa maglownicy
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-02-18 02:35, sth pisze:

Luz jest tak duży, że element zaznaczony czerwonÄ… strzałkÄ… stuka
"metal o metal" w element zaznaczony niebieskÄ… strzałkÄ…. Stuka po
stronie niebieskiej strzałki.

doprecyzuj o jaki luz ci chodzi (promieniowy?)

Tak.
Tyle że na pewno po wymianie Ĺ›lizgu na pewno zniknie luz w kierunku góra-dół.
Ĺšlizg ma też krawÄ™dĽ która skasuje możliwoć wciskania Ĺ›lizgu w stronÄ™ Ĺ›rodka przekładni.
Natomiast obawiam siÄ™ o to że nadal zostanie możliwoć pociÄ…gniÄ™cia Ĺ›lizgu w w drugÄ… stronÄ™.
No ale włożÄ™ nowy Ĺ›lizg i zobaczÄ™.


Ale zastanawiam się czy nie ma jeszcze czegoś na końcu elementu
czerwonego - jakieĹ› tulei czy coĹ›.
Bo na rysunku nic tam nie narysowali

tego bym sie trzymal choc z doswiadczenia wiem ze rysunki nie sa w 100%
dokladne i czasem cos brakuje lub jest za duzo.

No mimo wszystko liczÄ™ że element pracujÄ…cy/zużywajÄ…cy siÄ™ by siÄ™ tam znalazł (i w katalogu części).


- ale dlaczego element czerwony jest taki długi, skoro mógłby siÄ™
kończyć zaraz za miejscem przykręcenia do niego ślizgu?

moim zdaniem on ma na koncu po prostu podparcie lub latwiejszy proces
technologiczny podczas pordukcji to spowodowal


ATSD po cholere to rozkminiasz :) ? (mam tak samo:P)

U mnie siÄ™ to bardzo rozhulało.
Dopiero co kupiłem samochód i po tym jak pojechałem na trening maglownica siÄ™ porozkrÄ™cała. Musiała być za słabo skontrowana nakrÄ™tka trzymajÄ…cÄ… Ĺ›rubÄ™ dociskajÄ…cÄ… sprÄ™żynÄ™.

Bo jak nastÄ™pnego dnia pojawił siÄ™ zarza po ruszeniu spory luz ze stukaniem, to dokulałem siÄ™ do SKP gdzie znaleĽliĹ›my tÄ… maglownicÄ™, wróciłem do garażu i okazało siÄ™ że i kontrÄ™ i tÄ… Ĺ›rubÄ™ można wykrÄ™cić rÄ™kÄ… bez klucza.
DokrÄ™ciłem, wymieniłeĹ› sprÄ™żynkÄ™ na jakÄ…Ĺ› lepszÄ… (poliftowÄ…), no ale luz jest dalej, no to teraz Ĺ›lizg wymieniam, bo też już swoje przeżył.

4 Data: Luty 18 2011 07:27:14
Temat: Re: Naprawa maglownicy
Autor: Agent 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomoĹ›ci

Rozebrałem takÄ… oto maglownicÄ™ (z Hondy Civic) która złapała duży luz:
http://img814.imageshack.us/img814/9397/magielkolor.png

W Ĺ›rodku znalazłem mocno zużyty Ĺ›lizg (zaznaczony na rysunku kółkiem z literÄ… B), który zapewne jest sprawcÄ… wszystkich problemów.

Luz jest tak duży, że element zaznaczony czerwonÄ… strzałkÄ… stuka "metal o metal" w element zaznaczony niebieskÄ… strzałkÄ…. Stuka po stronie niebieskiej strzałki.

Element czerwony jest pozycjonowany wewnÄ…trz niebieskiego z jednej strony za pomocÄ… docisku przez sprÄ™żynkÄ™ zaznaczonÄ… literÄ… A, a po Ĺ›rodku przez Ĺ›lizg B.

Ale zastanawiam się czy nie ma jeszcze czegoś na końcu elementu czerwonego - jakieś tulei czy coś.

A nie chcÄ™ tego rozbierać bez potrzeby, bo skrÄ™cone to jest pierĹ›cieniem zaznaczonym zielonÄ… strzałkÄ…, a potrzeba do niego jakiegoĹ› nietypowego klucza.

Bo na rysunku nic tam nie narysowali - ale dlaczego element czerwony jest taki długi, skoro mógłby siÄ™ koĹ„czyć zaraz za miejscem przykrÄ™cenia do niego Ĺ›lizgu?

Luz miÄ™dzy elementem czerwonym i niebieskim jest doć spory (czerwony ma na oko o jakiĹ› 1-2mm mniejszÄ… Ĺ›rednicÄ™ zewnÄ™trznÄ… niż niebieski wewnÄ™trznÄ…, ale wyglÄ…da na to że tak ma być).

Jak miałem civica to sporo ludzi narzekało na stuki w przekładni. Jednym (tak jak mi) pomagała wymiana sprÄ™żynki A i wyregulowanie jej nacisku tak aby był max docisk nie powodujÄ…cy jeszcze ciÄ™żkiego obracania kierownicÄ…. Innym pomagała wymiana Ĺ›lizgu. ASO sprzedawało sprÄ™żynkÄ™ nowÄ… jakÄ…Ĺ› ulepszona bo była trochÄ™ twardsza i z innego drutu (Ĺ›rednica, materiał). Innym pomagała wymiana Ĺ›lizgu (jak już był wyczuwalny luz rÄ™kÄ… na nim). SprÄ™żynka w ASO kosztowała ok 11 zł a Ĺ›lizg ok 80 zł. Do tego zaleca siÄ™ napakowanie max dużo smaru pod gumowymi harmonijkami co wydłuża żywot przekładni i eliminuje dziwne skrzypienie podczas skrÄ™cania.

5 Data: Luty 18 2011 09:09:16
Temat: Re: Naprawa maglownicy
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-02-18 07:27, Agent pisze:

Jak miałem civica to sporo ludzi narzekało na stuki w przekładni. Jednym
(tak jak mi) pomagała wymiana sprÄ™żynki A i wyregulowanie jej nacisku
tak aby był max docisk nie powodujÄ…cy jeszcze ciÄ™żkiego obracania
kierownicÄ…. Innym pomagała wymiana Ĺ›lizgu. ASO sprzedawało sprÄ™żynkÄ™
nowÄ… jakÄ…Ĺ› ulepszona bo była trochÄ™ twardsza i z innego drutu (Ĺ›rednica,
materiał). Innym pomagała wymiana Ĺ›lizgu (jak już był wyczuwalny luz
rÄ™kÄ… na nim). SprÄ™żynka w ASO kosztowała ok 11 zł a Ĺ›lizg ok 80 zł. Do
tego zaleca siÄ™ napakowanie max dużo smaru pod gumowymi harmonijkami co
wydłuża żywot przekładni i eliminuje dziwne skrzypienie podczas skrÄ™cania.

Tak :) Już podÄ…żam tÄ… drogÄ….
SprÄ™żynkÄ™ zmieniłem na nowÄ…, ale nie pomogło, wiÄ™c teraz siÄ™ biorÄ™ za Ĺ›lizg.
Pytam, bo jeżeli coĹ› tam jest, to od razu bym wymienił żeby nie robić sobie dodatkowej pracy.

Naprawa maglownicy



Grupy dyskusyjne