Grupy dyskusyjne   »   Nawigacja z licencja na np. miesiac???

Nawigacja z licencja na np. miesiac???



1 Data: Styczen 18 2011 17:48:39
Temat: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Jakub Jewuła 

Czy ktorys z producentow oprogramowania i map wpadl
na pomysl zeby sprzedawac licencje na okreslony czas?

Wybieram sie za granice na dwa tygodnie - chetnie
bym zaplaci na np. miesieczna licencje AM EU.

Pisze o nawigacji na "nawigacje" a nie telefon...
Mam Nokie, ale wolabym wiekszy ekran i nie uzywac
do tego celu telefonu.

Warunki licencyjne AM sa takie, ze zniechecaja do rozszezenia licencji z PL na EU.

J.



2 Data: Styczen 18 2011 18:00:49
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Jakub Jewuła"  napisał w wiadomości

Czy ktorys z producentow oprogramowania i map wpadl
na pomysl zeby sprzedawac licencje na okreslony czas?

Tak.
I-go można wypożyczyć w taki sposób o ile dobrze pamiętam

3 Data: Styczen 18 2011 18:45:51
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Scyzoryk 


Tak.
I-go można wypożyczyć w taki sposób o ile dobrze pamiętam

całkiem dobre mapy. Jeździłem z iGo po Hiszpanii i spisywała się bardzo
fajnie.

Pozdr
Scyzoryk

4 Data: Styczen 18 2011 20:05:15
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Scyzoryk"  napisał w wiadomości


Tak.
I-go można wypożyczyć w taki sposób o ile dobrze pamiętam

całkiem dobre mapy. Jeździłem z iGo po Hiszpanii i spisywała się bardzo fajnie.

Całkiem dobre?
Używają map od kilku dostawców, więc w rezultacie mają chyba pokrycie największej części świata.
Śmiało można powiedzieć, że do żadnego programu nie ma lepszych (ogólnie oczywiście, w ramach danego kraju mogą się zdarzyć).

5 Data: Styczen 18 2011 20:31:25
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: radekp@konto.pl 

Tue, 18 Jan 2011 20:05:15 +0100, w
 "Cavallino"
 napisał(-a):

> całkiem dobre mapy. Jeździłem z iGo po Hiszpanii i spisywała się bardzo
> fajnie.

Całkiem dobre?
Używają map od kilku dostawców, więc w rezultacie mają chyba pokrycie
największej części świata.

Tak, tak -- w wersji "edukacyjnej".

I pomieszaj sobie dostawców i podróżuj między krajami.

Śmiało można powiedzieć, że do żadnego programu nie ma lepszych (ogólnie
oczywiście, w ramach danego kraju mogą się zdarzyć).

Daleko nie trzeba szukać -- np. w przypadku Polski.

6 Data: Styczen 18 2011 20:37:33
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Cavallino 

Użytkownik  napisał w wiadomości Tue, 18 Jan 2011 20:05:15 +0100, w
 "Cavallino"
 napisał(-a):

> całkiem dobre mapy. Jeździłem z iGo po Hiszpanii i spisywała się bardzo
> fajnie.

Całkiem dobre?
Używają map od kilku dostawców, więc w rezultacie mają chyba pokrycie
największej części świata.

Tak, tak -- w wersji "edukacyjnej".

A w nieedukacyjnej czegoś brakuje?

I pomieszaj sobie dostawców

Niby po co?


Śmiało można powiedzieć, że do żadnego programu nie ma lepszych (ogólnie
oczywiście, w ramach danego kraju mogą się zdarzyć).

Daleko nie trzeba szukać -- np. w przypadku Polski.

Na przykład.
Ale nie są to już różnice drastyczne, tak jak to miało miejsce kilka lat wstecz.

7 Data: Styczen 18 2011 21:34:52
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Adam Szewczak 


Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości

Użytkownik  napisał w wiadomości Tue, 18 Jan 2011 20:05:15 +0100, w
 "Cavallino"
 napisał(-a):

> całkiem dobre mapy. Jeździłem z iGo po Hiszpanii i spisywała się bardzo
> fajnie.

Całkiem dobre?
Używają map od kilku dostawców, więc w rezultacie mają chyba pokrycie
największej części świata.

Tak, tak -- w wersji "edukacyjnej".

A w nieedukacyjnej czegoś brakuje?

I pomieszaj sobie dostawców

Niby po co?


Śmiało można powiedzieć, że do żadnego programu nie ma lepszych (ogólnie
oczywiście, w ramach danego kraju mogą się zdarzyć).

Daleko nie trzeba szukać -- np. w przypadku Polski.

Na przykład.
Ale nie są to już różnice drastyczne, tak jak to miało miejsce kilka lat wstecz.


    A te iGo to na czym sie instaluje, wszedlem na strone i tam w zasadzie jest tylko iPhone
http://www.igomyway.com/

PZDr
Adam

8 Data: Styczen 18 2011 23:28:39
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Adam Szewczak"  napisał w wiadomości news:

   A te iGo to na czym sie instaluje, wszedlem na strone i tam w zasadzie jest tylko iPhone
http://www.igomyway.com/

Na co bądź.
Od pda do wszelkiego typu badziewia dostępne w Biedronce za półdarmo.
Kiedyś nawet sprzedawali już od razu z Igo jakąś Mantę.

9 Data: Styczen 20 2011 17:07:25
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: radekp@konto.pl 

Tue, 18 Jan 2011 20:37:33 +0100, w
 "Cavallino"
 napisał(-a):

Użytkownik  napisał w wiadomości

Tue, 18 Jan 2011 20:05:15 +0100, w
 "Cavallino"
 napisał(-a):

> > całkiem dobre mapy. Jeździłem z iGo po Hiszpanii i spisywała się bardzo
> > fajnie.
>
> Całkiem dobre?
> Używają map od kilku dostawców, więc w rezultacie mają chyba pokrycie
> największej części świata.

>Tak, tak -- w wersji "edukacyjnej".

A w nieedukacyjnej czegoś brakuje?

W nieedukacyjnej nie masz wyboru dostawców.

>I pomieszaj sobie dostawców

Niby po co?

Nie ma idealnego zestaw dla całej Europy.
Jedziesz w Czechach -- lepiej na Teleatlasie.
Jedziesz w Chorwacji -- lepiej na Navteq.

> Śmiało można powiedzieć, że do żadnego programu nie ma lepszych (ogólnie
> oczywiście, w ramach danego kraju mogą się zdarzyć).

>Daleko nie trzeba szukać -- np. w przypadku Polski.

Na przykład.
Ale nie są to już różnice drastyczne, tak jak to miało miejsce kilka lat
wstecz.

Drastyczne nie, ale wyraźnie odczuwalne.

10 Data: Styczen 20 2011 19:36:52
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Cavallino 

Użytkownik  napisał w wiadomości news:

W nieedukacyjnej nie masz wyboru dostawców.

Dlaczego niby?
Nie sprzedają TeleAtlasa albo Emapy?
Na linku który podawałem chyba były różne mapy.


>I pomieszaj sobie dostawców

Niby po co?

Nie ma idealnego zestaw dla całej Europy.
Jedziesz w Czechach -- lepiej na Teleatlasie.
Jedziesz w Chorwacji -- lepiej na Navteq.

Ja jeżdżę wszędzie gdzie się da na TA.
No chyba że pokrycie jakiejś mapy jest zdecydowanie wyższe niż TA - wtedy warto ją użyć.
Problemu jeszcze z takim wariantem nie miałem - a jak rok temu byłem na Bałkanach, to każda mapa była od innego dostawcy.

Ale nie są to już różnice drastyczne, tak jak to miało miejsce kilka lat
wstecz.

Drastyczne nie, ale wyraźnie odczuwalne.

Jako nie odczuwam już braków TA.

11 Data: Styczen 25 2011 15:10:25
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: radekp@konto.pl 

Thu, 20 Jan 2011 19:36:52 +0100, w
 "Cavallino"
 napisał(-a):

Użytkownik  napisał w wiadomości news:

>W nieedukacyjnej nie masz wyboru dostawców.

Dlaczego niby?
Nie sprzedają TeleAtlasa albo Emapy?
Na linku który podawałem chyba były różne mapy.

Tak? No to pokaż. Jest tylko Emapa (Topmap).

>Nie ma idealnego zestaw dla całej Europy.
>Jedziesz w Czechach -- lepiej na Teleatlasie.
>Jedziesz w Chorwacji -- lepiej na Navteq.

Ja jeżdżę wszędzie gdzie się da na TA.
No chyba że pokrycie jakiejś mapy jest zdecydowanie wyższe niż TA - wtedy
warto ją użyć.

Pokrycie chyba każdej mapy z Topmap jest lepsze od pokrycia Teleatlasa.

Problemu jeszcze z takim wariantem nie miałem - a jak rok temu byłem na
Bałkanach, to każda mapa była od innego dostawcy.

To zdecyduj się -- albo miałeś Topmap (tam mapa każdego kraju jest od innego
dostawcy), albo jeździsz na Teleatlasie.

> Ale nie są to już różnice drastyczne, tak jak to miało miejsce kilka lat
> wstecz.

>Drastyczne nie, ale wyraźnie odczuwalne.

Jako nie odczuwam już braków TA.

Widać mało jeździsz.

12 Data: Styczen 25 2011 15:35:43
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Cavallino 

Użytkownik  napisał w wiadomości news:

Nie sprzedają TeleAtlasa albo Emapy?
Na linku który podawałem chyba były różne mapy.

Tak? No to pokaż. Jest tylko Emapa (Topmap).

I wszędzie indziej też?


Ja jeżdżę wszędzie gdzie się da na TA.
No chyba że pokrycie jakiejś mapy jest zdecydowanie wyższe niż TA - wtedy
warto ją użyć.

Pokrycie chyba każdej mapy z Topmap jest lepsze od pokrycia Teleatlasa.

Słowo klucz "zdecydowanie".

Problemu jeszcze z takim wariantem nie miałem - a jak rok temu byłem na
Bałkanach, to każda mapa była od innego dostawcy.

To zdecyduj się -- albo miałeś Topmap (tam mapa każdego kraju jest od innego
dostawcy), albo jeździsz na Teleatlasie.

Słowo klucz: "gdzie się da".

>Drastyczne nie, ale wyraźnie odczuwalne.

Jako nie odczuwam już braków TA.

Widać mało jeździsz.

Albo po prostu straciłem porównanie, po tym jak śmieciowałem Automapę, gdy mnie wyprowadziła na skróty przez poligon.
Od tego czasu interesują mnie tylko te mapy, które są do Igo.
A z tych TeleAtlas jest zdecydowanie najpewniejszy.

13 Data: Styczen 25 2011 18:11:28
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: radekp@konto.pl 

Tue, 25 Jan 2011 15:35:43 +0100, w
 "Cavallino"
 napisał(-a):

Użytkownik  napisał w wiadomości news:

> Nie sprzedają TeleAtlasa albo Emapy?
> Na linku który podawałem chyba były różne mapy.

>Tak? No to pokaż. Jest tylko Emapa (Topmap).

I wszędzie indziej też?

Nie wiem. Sprawdzałem tylko Polskę i Europę Wsch.

> Jako nie odczuwam już braków TA.

>Widać mało jeździsz.

Albo po prostu straciłem porównanie, po tym jak śmieciowałem Automapę, gdy
mnie wyprowadziła na skróty przez poligon.

Gdyby z powodu pojedynczych błędów kasować program, to na żadnej byś nie
jeździł.

Od tego czasu interesują mnie tylko te mapy, które są do Igo.
A z tych TeleAtlas jest zdecydowanie najpewniejszy.

Taaa, a dalej prowadzi Szewską we Wrocławiu?
O nową obwodnicę (DK5) to już nawet nie pytam się, bo przebieg DK5 w TA jest
chyba sprzed 10 lat :)).
TA rozwija się in minus, Navteq in plus, ciężko powiedzieć która jest lepsza
(czy raczej gorsza) na Igo...

14 Data: Styczen 25 2011 20:15:16
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Cavallino 

Użytkownik  napisał w wiadomości news:

Od tego czasu interesują mnie tylko te mapy, które są do Igo.
A z tych TeleAtlas jest zdecydowanie najpewniejszy.

Taaa, a dalej prowadzi Szewską we Wrocławiu?

Ostatnio jak mnie poprowadził przez Wrocław, to nawet wrocławiacy byli zdziwieni że wpadł na tak dobre rozwiązanie, więc nie narzekam.


O nową obwodnicę (DK5) to już nawet nie pytam się, bo przebieg DK5 w TA jest
chyba sprzed 10 lat :)).

A jakie ma znaczenie przebieg tej czy innej drogi krajowej przez miasto dla nawigacji?

15 Data: Styczen 25 2011 20:57:53
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: J.F. 

On Tue, 25 Jan 2011 20:15:16 +0100,  Cavallino wrote:

Użytkownik  napisał w wiadomości news:
A z tych TeleAtlas jest zdecydowanie najpewniejszy.
Taaa, a dalej prowadzi Szewską we Wrocławiu?
Ostatnio jak mnie poprowadził przez Wrocław, to nawet wrocławiacy byli
zdziwieni że wpadł na tak dobre rozwiązanie, więc nie narzekam.

A ktoredy dokladnie ?

O nową obwodnicę (DK5) to już nawet nie pytam się, bo przebieg DK5 w TA
jest chyba sprzed 10 lat :)).

A jakie ma znaczenie przebieg tej czy innej drogi krajowej przez miasto dla
nawigacji?

Na przyklad zarzad drog ustawia priorytet na wytyczone ulice o duzym
ruchu.

Ale tu akurat chodzi o calkiem nowe drogi, jak ma cie nimi poprowadzic
skoro ich nie zna ? Tu juz tylko od programu zalezy jak sie zachowa -
poczeka az zjedziesz z tego pola na ulice, czy od razu sie zawiesi :-)

J.

16 Data: Styczen 25 2011 22:06:49
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Cavallino 

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości news:

Ostatnio jak mnie poprowadził przez Wrocław, to nawet wrocławiacy byli
zdziwieni że wpadł na tak dobre rozwiązanie, więc nie narzekam.

A ktoredy dokladnie ?

Skleroza?
O Ciebie chodziło. ;-)

A jakie ma znaczenie przebieg tej czy innej drogi krajowej przez miasto dla
nawigacji?

Na przyklad zarzad drog ustawia priorytet na wytyczone ulice o duzym
ruchu.

To na co zarząd dróg ustawia priorytet nijak nie oznacza najszybszej/najkrótszej czy jakiejkolwiek naj drogi.



Ale tu akurat chodzi o calkiem nowe drogi, jak ma cie nimi poprowadzic
skoro ich nie zna ?

Będzie aktualizacja, będą i drogi.
4 razy rocznie wydają.

17 Data: Styczen 27 2011 15:52:22
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: radekp@konto.pl 

Tue, 25 Jan 2011 20:15:16 +0100, w
 "Cavallino"
 napisał(-a):

Użytkownik  napisał w wiadomości news:

> Od tego czasu interesują mnie tylko te mapy, które są do Igo.
> A z tych TeleAtlas jest zdecydowanie najpewniejszy.

>Taaa, a dalej prowadzi Szewską we Wrocławiu?

Ostatnio jak mnie poprowadził przez Wrocław, to nawet wrocławiacy byli
zdziwieni że wpadł na tak dobre rozwiązanie, więc nie narzekam.

Tzn. jak? Bo od strony Poznania to teraz nie poprowadzi Ciebie dobrze przez
miesiące albo i lata -- dodadzą DK5 jak A8 będzie już gotowa...

>O nową obwodnicę (DK5) to już nawet nie pytam się, bo przebieg DK5 w TA
>jest
>chyba sprzed 10 lat :)).

A jakie ma znaczenie przebieg tej czy innej drogi krajowej przez miasto dla
nawigacji?

A wolisz kostkową z wysepkami (dziury i ograniczenia do 30kph gratis) czy
asfaltową 2-pasmówką?

18 Data: Styczen 27 2011 16:08:07
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Cavallino 

Użytkownik  napisał w wiadomości news:

Ostatnio jak mnie poprowadził przez Wrocław, to nawet wrocławiacy byli
zdziwieni że wpadł na tak dobre rozwiązanie, więc nie narzekam.

Tzn. jak?

Tzn. nie pamiętam, poszukaj sobie w ariwum, post z lipca pewnie, chodziło o przejazd od strony Kłodzka do Mostu Milenijnego.

Bo od strony Poznania to teraz nie poprowadzi Ciebie dobrze przez
miesiące albo i lata

Bardzo możliwe, tyle że od strony Poznania zapewne nawet nawigacji nie włączę. ;-)

A jakie ma znaczenie przebieg tej czy innej drogi krajowej przez miasto dla
nawigacji?

A wolisz kostkową z wysepkami (dziury i ograniczenia do 30kph gratis) czy
asfaltową 2-pasmówką?

Znam kupę miejsc, gdzie do dziś przebieg danej drogi jest o wiele gorszy niż dowolne inne rozwiązanie.
Np. Gostyń na trasie Rawicz-Kórnik.

Więc parametr absolutnie nieprzydatny, przypadkowy.

19 Data: Styczen 27 2011 17:05:47
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: radekp@konto.pl 

Thu, 27 Jan 2011 16:08:07 +0100, w
 "Cavallino"
 napisał(-a):

Użytkownik  napisał w wiadomości news:

> Ostatnio jak mnie poprowadził przez Wrocław, to nawet wrocławiacy byli
> zdziwieni że wpadł na tak dobre rozwiązanie, więc nie narzekam.

>Tzn. jak?

Tzn. nie pamiętam, poszukaj sobie w ariwum, post z lipca pewnie, chodziło o
przejazd od strony Kłodzka do Mostu Milenijnego.

Nie znajduje.
Zresztą wyboru dużego nie ma -- albo DK8->Powstańców Śl/Hallera->DK8, albo
Grabiszyńską (jakaś DW).

Znam kupę miejsc, gdzie do dziś przebieg danej drogi jest o wiele gorszy niż
dowolne inne rozwiązanie.
Np. Gostyń na trasie Rawicz-Kórnik.

Więc parametr absolutnie nieprzydatny, przypadkowy.

Aha. Ja jednak uważam, że właściwy przebieg choćby krajówek to raczej istotny
parametr.

20 Data: Styczen 27 2011 17:27:06
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: J.F. 

On Thu, 27 Jan 2011 17:05:47 +0100,   wrote:

Thu, 27 Jan 2011 16:08:07 +0100, w
> Ostatnio jak mnie poprowadził przez Wrocław, to nawet wrocławiacy byli
> zdziwieni że wpadł na tak dobre rozwiązanie, więc nie narzekam.

>Tzn. jak?

Tzn. nie pamiętam, poszukaj sobie w ariwum, post z lipca pewnie, chodziło o
przejazd od strony Kłodzka do Mostu Milenijnego.

Nie znajduje.
Zresztą wyboru dużego nie ma -- albo DK8->Powstańców Śl/Hallera->DK8, albo
Grabiszyńską (jakaś DW).

Oj, jest wiekszy wybor :-)

A teraz juz ponoc otwarli kawalek AOW i jest jeszcze wiekszy.

J.

21 Data: Styczen 28 2011 15:31:51
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: radekp@konto.pl 

Thu, 27 Jan 2011 17:27:06 +0100, w
 J.F.
 napisał(-a):

>Nie znajduje.
>Zresztą wyboru dużego nie ma -- albo DK8->Powstańców Śl/Hallera->DK8, albo
>Grabiszyńską (jakaś DW).

Oj, jest wiekszy wybor :-)

Rozmawiamy o sensownych :).

A teraz juz ponoc otwarli kawalek AOW i jest jeszcze wiekszy.

Otworzyli miesiąc temu i nikt nic nie wie? :)

22 Data: Styczen 28 2011 15:36:04
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: J.F. 

On Fri, 28 Jan 2011 15:31:51 +0100,   wrote:

Thu, 27 Jan 2011 17:27:06 +0100, w
>Nie znajduje.
>Zresztą wyboru dużego nie ma -- albo DK8->Powstańców Śl/Hallera->DK8, albo
>Grabiszyńską (jakaś DW).

Oj, jest wiekszy wybor :-)

Rozmawiamy o sensownych :).

Jak jedna droga stoi to inne nagle nabieraja sensu :-)

A teraz juz ponoc otwarli kawalek AOW i jest jeszcze wiekszy.
Otworzyli miesiąc temu i nikt nic nie wie? :)

A bo tak jakos z zaskoczenia .. i nawet nie bardzo wiadomo gdzie sie
na nia wjezdza :-)

J.

23 Data: Luty 07 2011 16:02:32
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: radekp@konto.pl 

Fri, 28 Jan 2011 15:36:04 +0100, w
 J.F.
 napisał(-a):

>> A teraz juz ponoc otwarli kawalek AOW i jest jeszcze wiekszy.
>Otworzyli miesiąc temu i nikt nic nie wie? :)

A bo tak jakos z zaskoczenia .. i nawet nie bardzo wiadomo gdzie sie
na nia wjezdza :-)

Też nie wiem :).
Pewnie jeden wjazd jest z DK8, potem A4, a potem nie wiem, a mapy nie mam pod
ręką (pewnie gdzieś w ok. lotniska).

24 Data: Luty 07 2011 16:12:42
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: J.F. 

On Mon, 07 Feb 2011 16:02:32 +0100,   wrote:
 napisał(-a):

>> A teraz juz ponoc otwarli kawalek AOW i jest jeszcze wiekszy.
>Otworzyli miesiąc temu i nikt nic nie wie? :)

A bo tak jakos z zaskoczenia .. i nawet nie bardzo wiadomo gdzie sie
na nia wjezdza :-)

Też nie wiem :).
Pewnie jeden wjazd jest z DK8, potem A4, a potem nie wiem, a mapy nie mam pod
ręką (pewnie gdzieś w ok. lotniska).

Dokladnie - wjazd z DK8 - Magnice, pare km przed Wroclawiem (z
poludnia), dojazd do A4, a potem trzeba i tak na wezel bielanski i
wjechac na DK8.
Chwilowo zaden zysk, chyba ze ktos ma inne plany niz Wroclaw albo
korek wielki.

J.

25 Data: Styczen 27 2011 17:32:35
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Cavallino 

Użytkownik  napisał w wiadomości Thu, 27 Jan 2011 16:08:07 +0100, w
 "Cavallino"
 napisał(-a):

Użytkownik  napisał w wiadomości news:

> Ostatnio jak mnie poprowadził przez Wrocław, to nawet wrocławiacy byli
> zdziwieni że wpadł na tak dobre rozwiązanie, więc nie narzekam.

>Tzn. jak?

Tzn. nie pamiętam, poszukaj sobie w ariwum, post z lipca pewnie, chodziło o
przejazd od strony Kłodzka do Mostu Milenijnego.

Nie znajduje.
Zresztą wyboru dużego nie ma -- albo DK8->Powstańców Śl/Hallera->DK8, albo
Grabiszyńską (jakaś DW).

Nie, bo nie dojechałem do Bielan DK8 (był jakiś remont i korek), wcześniej skręciłem gdzieś przez wsie i prawo, a potem wyjechałem na inną drogę krajową.
Może z Wałbrzycha?


Znam kupę miejsc, gdzie do dziś przebieg danej drogi jest o wiele gorszy niż
dowolne inne rozwiązanie.
Np. Gostyń na trasie Rawicz-Kórnik.

Więc parametr absolutnie nieprzydatny, przypadkowy.

Aha. Ja jednak uważam, że właściwy przebieg choćby krajówek to raczej istotny
parametr.

A ja nie.
Przeważnie poprowadzenie tranzytu to sabotaż, którego jedynym celem jest ominięcie centrum miasta, a nie ułatwienia dla tranzytu.
Dobre może dla TIR-ów, ale rzadko dla osobówek.

Oczywiście wyjątkiem są obwodnice.

26 Data: Styczen 27 2011 20:49:30
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: radekp@konto.pl 

Thu, 27 Jan 2011 17:32:35 +0100, w
 "Cavallino"
 napisał(-a):

Nie, bo nie dojechałem do Bielan DK8 (był jakiś remont i korek), wcześniej
skręciłem gdzieś przez wsie i prawo, a potem wyjechałem na inną drogę
krajową.
Może z Wałbrzycha?

To i tak musiałeś jechać bokiem przez Bielany, chyba że pojechałeś
Czekoladową->Karmelkową->(DW)Grabiszyńską.

Ewentualnie gdzieś górą przez A4 do DK94 ze Środy, ale to bez sensu jeżeli
jechałeś na Poznań.

>Aha. Ja jednak uważam, że właściwy przebieg choćby krajówek to raczej
>istotny
>parametr.

A ja nie.
Przeważnie poprowadzenie tranzytu to sabotaż, którego jedynym celem jest
ominięcie centrum miasta, a nie ułatwienia dla tranzytu.
Dobre może dla TIR-ów, ale rzadko dla osobówek.

No to we Wrocławiu wymyślony przebieg DK5 nijak miał się do rzeczywistości,
chyba że chciałeś utknąć w korku.

27 Data: Styczen 27 2011 21:05:56
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Cavallino 

Użytkownik  napisał w wiadomości Thu, 27 Jan 2011 17:32:35 +0100, w
 "Cavallino"
 napisał(-a):

Nie, bo nie dojechałem do Bielan DK8 (był jakiś remont i korek), wcześniej
skręciłem gdzieś przez wsie i prawo, a potem wyjechałem na inną drogę
krajową.
Może z Wałbrzycha?

To i tak musiałeś jechać bokiem przez Bielany,

Owszem, bokiem.

chyba że pojechałeś
Czekoladową->Karmelkową->(DW)Grabiszyńską.

Coś w ten deseń.
Tak szybko w życiu przez Wrocław nie przejechałem, kwadrans chyba.

28 Data: Styczen 18 2011 22:11:46
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: LEPEK 

W dniu 2011-01-18 20:31,  pisze:

Używają map od kilku dostawców, więc w rezultacie mają chyba pokrycie
największej części świata.

Tak, tak -- w wersji "edukacyjnej".

I pomieszaj sobie dostawców i podróżuj między krajami.

Nie widzę problemu.
Podróżowałem przez PL - CZ - A - SLO - HR na iGo bazując głównie na mapach lokalnych dostawców. Nie zauważyłem absolutnie żadnych niedogodności.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3  sedan  '97
Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00

29 Data: Styczen 20 2011 17:05:36
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: radekp@konto.pl 

Tue, 18 Jan 2011 22:11:46 +0100, w  LEPEK
 napisał(-a):

W dniu 2011-01-18 20:31,  pisze:

>> Używają map od kilku dostawców, więc w rezultacie mają chyba pokrycie
>> największej części świata.
>
> Tak, tak -- w wersji "edukacyjnej".
>
> I pomieszaj sobie dostawców i podróżuj między krajami.

Nie widzę problemu.
Podróżowałem przez PL - CZ - A - SLO - HR na iGo bazując głównie na
mapach lokalnych dostawców. Nie zauważyłem absolutnie żadnych niedogodności.

A dokładnie jechałeś na zestawie TopMap -- dlatego nie było problemu.
Nawiasem to chyba najgorszy zestaw map. I chyba jako jedyny w miarę bez
problemu do _kupienia_.

30 Data: Styczen 18 2011 18:07:11
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Jakub Jewuła"  napisał w wiadomości

Czy ktorys z producentow oprogramowania i map wpadl
na pomysl zeby sprzedawac licencje na okreslony czas?

Tu możesz sobie wypożyczyć I-go na Europę na miesiąc:
https://winmo.naviextras.com/shop/portal/catalog?salesPackageCode=53048&view=item&page=1&type=100&area=1

31 Data: Styczen 18 2011 17:11:44
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 18 Jan 2011 17:48:39 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

Czy ktorys z producentow oprogramowania i map wpadl
na pomysl zeby sprzedawac licencje na okreslony czas?

Nokia Maps

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

32 Data: Styczen 18 2011 18:28:22
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Jakub Jewuła 

Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości

Dnia Tue, 18 Jan 2011 17:48:39 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):
Czy ktorys z producentow oprogramowania i map wpadl
na pomysl zeby sprzedawac licencje na okreslony czas?
Nokia Maps

To wiem, ale:

"wolabym wiekszy ekran i nie uzywac do tego celu telefonu"...

J.

33 Data: Styczen 18 2011 17:35:21
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 18 Jan 2011 18:28:22 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

"wolabym wiekszy ekran i nie uzywac do tego celu telefonu"...


przy czym te założenia wcale nie są sprzeczne z Nokia Maps - są Nokie z
dużym ekranem, a Nokia Maps działa równiez offline.
Może ktoś ci po prostu pożyczy telefon na ten czas?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

34 Data: Styczen 18 2011 17:28:53
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Waldek Godel 


Czy ktorys z producentow oprogramowania i map wpadl
na pomysl zeby sprzedawac licencje na okreslony czas?

Nokia Maps

I mimo twojego chcenia większego ekranu ZTCW to nie ma niczego innego.
Nokia Maps w swoich początkach miała wersje na Windows Mobile, ale po
pierwsze była ona masakrycznie niedorobiona, po drugie gdzieś znikła.

Mógłbyś próbować rzeźbić z Google Navigation, ale musiałbys mieć nawigację
z Androidem, a takich nie ma.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

35 Data: Styczen 18 2011 19:14:35
Temat: Odp: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: m4rkiz 

?Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości grup

I mimo twojego chcenia większego ekranu ZTCW to nie ma niczego innego.
Nokia Maps w swoich początkach miała wersje na Windows Mobile, ale po
pierwsze była ona masakrycznie niedorobiona, po drugie gdzieś znikła.

Mógłbyś próbować rzeźbić z Google Navigation, ale musiałbys mieć nawigację
z Androidem, a takich nie ma.

chinskie sa, niedrogo ;)
tak w kwestii przestrogi - flytouch2 aka superpad aka zt-180 aka
gps epad aka wopad aka iped czyli wynalazek bazujacy na InfoTM X220

ma androida 2.1 i gps
niestety jezeli ktokolwiek chcialby uzywac tego jako zwyklego, samochodowego
gpsa to odradzam

ze wzgledu na kiepski caloksztalt (android ze sterownikami na kolanie, malo
ramu, kiepski procesor, zapewne kiepski modul gps i chinska antenka)
maksymalna dokladnosc ktora pokazuja programy (z zewnetrzna antena) to ~50-70m

36 Data: Styczen 18 2011 19:09:44
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: VSS 

W Jakub Jewuła  nastukał:

Czy ktorys z producentow oprogramowania i map wpadl
na pomysl zeby sprzedawac licencje na okreslony czas?

Wybieram sie za granice na dwa tygodnie - chetnie
bym zaplaci na np. miesieczna licencje AM EU.

dwa tygodnie działa trialowa wersja Garmin XT. nie wiem czy jest to jeszcze osiągalne ale ja uzywałem tego w danii i szwecji. było to w 2009 roku.

--
VSS

37 Data: Styczen 18 2011 19:42:37
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: J.F. 

Użytkownik "Jakub Jewuła"  napisał

Czy ktorys z producentow oprogramowania i map wpadl
na pomysl zeby sprzedawac licencje na okreslony czas?

Taa - biedronka.
Cena taka ze jak sie skonczy zainteresowanie to sobie druga kupisz :-)

Niestety - ta Mapa Map Lite jest tylko PL.

J.

38 Data: Styczen 18 2011 20:11:38
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: MŁ 


Użytkownik "Jakub Jewuła"  napisał w wiadomości

Czy ktorys z producentow oprogramowania i map wpadl
na pomysl zeby sprzedawac licencje na okreslony czas?

Wybieram sie za granice na dwa tygodnie - chetnie
bym zaplaci na np. miesieczna licencje AM EU.

Pisze o nawigacji na "nawigacje" a nie telefon...
Mam Nokie, ale wolabym wiekszy ekran i nie uzywac
do tego celu telefonu.

Warunki licencyjne AM sa takie, ze zniechecaja do rozszezenia licencji z
PL na EU.

J.


moze nie ma co robic sobie problemow i lepiej pozyczyc od jakiegos
znajomego? :)

39 Data: Styczen 18 2011 21:47:58
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: JanKo 

Agent Jakub Jewuła nadaje:

Wybieram sie za granice na dwa tygodnie - chetnie
bym zaplaci na np. miesieczna licencje AM EU.

Automapa EU to ca. 100 euro czyli jedno tankowanie lub jeden nocleg...
Jeśli nie masz własnego samochodu to faktycznie szkoda wydawać taką forsę ale jeśli sporo jeździsz po Europie to czy jest sens "ścibolić"?
IMHO licencja na 2 tygodnie/miesiąc użytkowania nie ma sensu. To tak jak z Excelem czy Vegas Studio. Program nawigacyjny "zaczyna działać" po 3 miesiącach użytkowania - Użytkownik musi się wyrobić ;-)

40 Data: Styczen 19 2011 07:34:30
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Jakub Jewuła 

Wybieram sie za granice na dwa tygodnie - chetnie
bym zaplaci na np. miesieczna licencje AM EU.

Automapa EU to ca. 100 euro czyli jedno tankowanie lub jeden nocleg...
Jeśli nie masz własnego samochodu to faktycznie szkoda wydawać taką forsę ale jeśli sporo jeździsz po Europie to czy jest sens "ścibolić"?
IMHO licencja na 2 tygodnie/miesiąc użytkowania nie ma sensu. To tak jak z Excelem czy Vegas Studio. Program nawigacyjny "zaczyna działać" po 3 miesiącach użytkowania - Użytkownik musi się wyrobić ;-)

Gdybym jezdzil czesto kupilbym licencje AM EU.

Jade na dwa tygodnie i nastepny raz pewnie za rok
o ile wogole - akurat licencja sie skonczy...

Poza wszystkim AM traktuje legalnych klientow w sposob
skandaliczny - sami wprost zachecaja do piractwa.
Mam legalna AM PL, z tym ze nie aktualizowana ostatnio -
nie potrzebowalem. Gdybym teraz zrobil upgrade do EU to
licencja bedzie wazna tylko ...miesiac!
To sie nazywa dbanie o klienta...

Przy takim podejsciu zaczynam sie zastanawiac czy nie isc
na gielde i kupic pirata, choc normalnie nie uzywam...

J.

41 Data: Styczen 19 2011 07:57:16
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: niusy.pl 


Użytkownik "Jakub Jewuła"  napisał w wiadomości

Wybieram sie za granice na dwa tygodnie - chetnie
bym zaplaci na np. miesieczna licencje AM EU.

Automapa EU to ca. 100 euro czyli jedno tankowanie lub jeden nocleg...
Jeśli nie masz własnego samochodu to faktycznie szkoda wydawać taką forsę ale jeśli sporo jeździsz po Europie to czy jest sens "ścibolić"?
IMHO licencja na 2 tygodnie/miesiąc użytkowania nie ma sensu. To tak jak z Excelem czy Vegas Studio. Program nawigacyjny "zaczyna działać" po 3 miesiącach użytkowania - Użytkownik musi się wyrobić ;-)

Gdybym jezdzil czesto kupilbym licencje AM EU.

Jade na dwa tygodnie i nastepny raz pewnie za rok
o ile wogole - akurat licencja sie skonczy...

Poza wszystkim AM traktuje legalnych klientow w sposob
skandaliczny - sami wprost zachecaja do piractwa.
Mam legalna AM PL, z tym ze nie aktualizowana ostatnio -
nie potrzebowalem. Gdybym teraz zrobil upgrade do EU to
licencja bedzie wazna tylko ...miesiac!
To sie nazywa dbanie o klienta...

Przy takim podejsciu zaczynam sie zastanawiac czy nie isc
na gielde i kupic pirata, choc normalnie nie uzywam...

Ale to możesz używać innych programów nawigacyjnych np online

42 Data: Styczen 19 2011 08:44:48
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Jakub Jewuła 

....

Ale to możesz używać innych programów nawigacyjnych np online

Za granica? Swietny pomysl :)

q

43 Data: Styczen 19 2011 08:46:55
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: niusy.pl 


Użytkownik "Jakub Jewuła"  napisał w wiadomości

...
Ale to możesz używać innych programów nawigacyjnych np online

Za granica? Swietny pomysl :)

Z czym masz problem ?

44 Data: Styczen 19 2011 09:07:26
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Jarek Andrzejewski 

On Wed, 19 Jan 2011 08:46:55 +0100, "niusy.pl"
 wrote:


Użytkownik "Jakub Jewuła"  napisał w wiadomości

...
Ale to możesz używać innych programów nawigacyjnych np online

Za granica? Swietny pomysl :)

Z czym masz problem ?

Z opłatami za transfer danych.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

45 Data: Styczen 19 2011 09:26:22
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: niusy.pl 


Użytkownik "Jarek Andrzejewski"

Ale to możesz używać innych programów nawigacyjnych np online

Za granica? Swietny pomysl :)

Z czym masz problem ?

Z opłatami za transfer danych.

A są takie ? Ustalasz trasę jak rozpoczynasz i potem już nią jedziesz. Poza tym za granicą też są karty prepaidowe do internetu. Nie było o tym, że za darmo tylko, że nie opłaca się kupować licencji na rok używania jak się używa sporadycznie.

46 Data: Styczen 19 2011 09:43:27
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Jarek Andrzejewski 

On Wed, 19 Jan 2011 09:26:22 +0100, "niusy.pl"
 wrote:

Z opłatami za transfer danych.

A są takie ? Ustalasz trasę jak rozpoczynasz i potem już nią jedziesz. Poza

a to nie wiedziałem, myślałem, że mapy są "dociągane" w trakcie.

tym za granicą też są karty prepaidowe do internetu. Nie było o tym, że za

jakie są np. w Holandii? Szukałem kiedyś i nic takiego jak np. simdata
z Plusa nie znalazłem.

darmo tylko, że nie opłaca się kupować licencji na rok używania jak się
używa sporadycznie.

tu się zgadzam

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

47 Data: Styczen 19 2011 10:44:49
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: niusy.pl 


Użytkownik "Jarek Andrzejewski"

Z opłatami za transfer danych.

A są takie ? Ustalasz trasę jak rozpoczynasz i potem już nią jedziesz. Poza

a to nie wiedziałem, myślałem, że mapy są "dociągane" w trakcie.

Przynajmniej jedna nawigacja online tak działała, że nie wymagała połączenia jeśli całą trasę ustalono w domu.

48 Data: Styczen 19 2011 10:53:47
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Jarek Andrzejewski 

On Wed, 19 Jan 2011 10:44:49 +0100, "niusy.pl"
 wrote:

Przynajmniej jedna nawigacja online tak działała, że nie wymagała połączenia
jeśli całą trasę ustalono w domu.

która? Chętnie wypróbuję; wybieram się właśnie do Czech.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

49 Data: Styczen 19 2011 12:40:42
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: niusy.pl 


Użytkownik "Jarek Andrzejewski"

Przynajmniej jedna nawigacja online tak działała, że nie wymagała połączenia
jeśli całą trasę ustalono w domu.

która? Chętnie wypróbuję; wybieram się właśnie do Czech.

Chyba to ta co ją JF od czasu do czasu przypomina

50 Data: Styczen 19 2011 10:15:45
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Cavallino 

Użytkownik "niusy.pl"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Jarek Andrzejewski"
Ale to możesz używać innych programów nawigacyjnych np online

Za granica? Swietny pomysl :)

Z czym masz problem ?

Z opłatami za transfer danych.

A są takie ? Ustalasz trasę jak rozpoczynasz i potem już nią jedziesz.

A jak będzie objazd, to dalej będzie mógł jechać i program przekalkuluje mu trasę?

Poza tym za granicą też są karty prepaidowe do internetu.

Taaa, jasne.
Używałem kiedyś takiej (włoski Wind).
Nawet nie wiesz ile zachodu z tym było, najpierw musiałem iść z dowodem do jedynego punktu firmowego Wind w Bibione, bo inaczej nie chcieli sprzedać, odstać swoje w kolejce, potem się okazało że standardowo włączony był net na miesiąc i zżarło z góry 10 Eur, a że tyle na karcie nie było, to trzeba było doładować do tej kwoty.
A chciałem tylko kilka maili wysłać.

Gdyby to był warunek że dojadę do Bibione, to chyba bym wolał papierową mapę.

51 Data: Styczen 19 2011 23:49:31
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: jerzu 

On Wed, 19 Jan 2011 10:15:45 +0100, "Cavallino"
 wrote:


A jak będzie objazd, to dalej będzie mógł jechać i program przekalkuluje mu
trasę?

Tak, o ile będzie miał dostęp do internetu :) Tak działa NaviExpert.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

52 Data: Styczen 19 2011 23:56:33
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Cavallino 

Użytkownik "jerzu"  napisał w wiadomości

On Wed, 19 Jan 2011 10:15:45 +0100, "Cavallino"
 wrote:


A jak będzie objazd, to dalej będzie mógł jechać i program przekalkuluje mu
trasę?

Tak, o ile będzie miał dostęp do internetu :)

No właśnie, czyli dupa zbita.

53 Data: Styczen 19 2011 09:09:16
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: ąćęłńóśźż 

Z roamingiem.


-- -- -

| Z czym masz problem?

54 Data: Styczen 19 2011 11:11:56
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Arek 

W dniu 2011-01-19 07:34, Jakub Jewuła pisze:

Wybieram sie za granice na dwa tygodnie - chetnie
bym zaplaci na np. miesieczna licencje AM EU.

Automapa EU to ca. 100 euro czyli jedno tankowanie lub jeden nocleg...
Jeśli nie masz własnego samochodu to faktycznie szkoda wydawać taką
forsę ale jeśli sporo jeździsz po Europie to czy jest sens "ścibolić"?
IMHO licencja na 2 tygodnie/miesiąc użytkowania nie ma sensu. To tak
jak z Excelem czy Vegas Studio. Program nawigacyjny "zaczyna działać"
po 3 miesiącach użytkowania - Użytkownik musi się wyrobić ;-)

Gdybym jezdzil czesto kupilbym licencje AM EU.

Jade na dwa tygodnie i nastepny raz pewnie za rok
o ile wogole - akurat licencja sie skonczy...

Poza wszystkim AM traktuje legalnych klientow w sposob
skandaliczny - sami wprost zachecaja do piractwa.
Mam legalna AM PL, z tym ze nie aktualizowana ostatnio -
nie potrzebowalem. Gdybym teraz zrobil upgrade do EU to
licencja bedzie wazna tylko ...miesiac!
To sie nazywa dbanie o klienta...

Mercedes też zachęca do kradzieży, przecież to bzdura ile te samochody kosztują. A benzyna, toż to dopiero zmuszanie do przestępstwa.

Kupując licencję, masz dostęp do nowszych wersji oprogramowania, zmiany są zauważalne, mapy IMHO bardzo dobre. Do tego mnóstwo dodatkowych informacji, naprawdę niezła baza POI, bardzo przydatne nie tylko w drodze ale także podczas zwiedzania miasta, przewodnik praktycznie zbędny.

Tak nawiasem, narzekasz, że licencja ważna tylko na miesiąc, ale przecież potrzebujesz na miesiąc:)

Przy takim podejsciu zaczynam sie zastanawiac czy nie isc
na gielde i kupic pirata, choc normalnie nie uzywam...

Tak bym chciał BMW 6, ale przy takich cenach, zastanawiam się czy komuś nie podprowadzić. Choć normalnie dałbym rade na najtańszym Koreańczyku.

A.

55 Data: Styczen 19 2011 12:40:01
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: niusy.pl 


Użytkownik "Arek"

...
Kupując licencję, masz dostęp do nowszych wersji oprogramowania, zmiany są zauważalne, mapy IMHO bardzo dobre. Do tego mnóstwo dodatkowych informacji, naprawdę niezła baza POI, bardzo przydatne nie tylko w drodze ale także podczas zwiedzania miasta, przewodnik praktycznie zbędny.

Ale on chce przez miesiąc używać a licencja na rok jest

Tak nawiasem, narzekasz, że licencja ważna tylko na miesiąc, ale przecież potrzebujesz na miesiąc:)

Ale on chce cenę za miesiąc a nie za rok

Dlatego mówię, że to po prostu nie dla niego produkt jest.

56 Data: Styczen 19 2011 15:00:07
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Arek 

W dniu 2011-01-19 12:40, niusy.pl pisze:


Użytkownik "Arek"
...
Kupując licencję, masz dostęp do nowszych wersji oprogramowania,
zmiany są zauważalne, mapy IMHO bardzo dobre. Do tego mnóstwo
dodatkowych informacji, naprawdę niezła baza POI, bardzo przydatne nie
tylko w drodze ale także podczas zwiedzania miasta, przewodnik
praktycznie zbędny.

Ale on chce przez miesiąc używać a licencja na rok jest

Licencja jest na czas nieokreślony, może używać jak długo chce. Na rok jest dostęp do aktualizacji, których wcale nie musi robić.

Tak nawiasem, narzekasz, że licencja ważna tylko na miesiąc, ale
przecież potrzebujesz na miesiąc:)

Ale on chce cenę za miesiąc a nie za rok

To było z uśmiechem:)

Dlatego mówię, że to po prostu nie dla niego produkt jest.

Dokładnie, AM jest towarem który kupujesz i masz a nie wypożyczasz. Musi poszukać czegoś innego. Ja odniosłem się tylko do jego zarzutu do ich rzekomo wspomagającej piractwo polityki.

A.

57 Data: Styczen 25 2011 15:16:17
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Bartosz Czerwonka 

19-01-2011, Jakub Jewuła napisał:

Poza wszystkim AM traktuje legalnych klientow w sposob
skandaliczny - sami wprost zachecaja do piractwa.
Mam legalna AM PL, z tym ze nie aktualizowana ostatnio -
nie potrzebowalem. Gdybym teraz zrobil upgrade do EU to
licencja bedzie wazna tylko ...miesiac!
To sie nazywa dbanie o klienta...

O tym, że nie licencja, tylko dostęp do darmowych aktualizacji już Ci ktoś
napisał. Dodam tylko, że jeśli kupisz upgrade z PL do EU, to nie przedłuży
to czasu ważności aktualizacji.
"Zachęcania do piractwa" nie skomentuję, bo nie warto.

--
Becer

58 Data: Styczen 19 2011 09:47:14
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: masti 

Dnia pięknego Tue, 18 Jan 2011 17:48:39 +0100 osobnik zwany Jakub Jewuła
wystukał:

Czy ktorys z producentow oprogramowania i map wpadl na pomysl zeby
sprzedawac licencje na okreslony czas?

Wybieram sie za granice na dwa tygodnie - chetnie bym zaplaci na np.
miesieczna licencje AM EU.

Pisze o nawigacji na "nawigacje" a nie telefon... Mam Nokie, ale wolabym
wiekszy ekran i nie uzywac do tego celu telefonu.

Warunki licencyjne AM sa takie, ze zniechecaja do rozszezenia licencji z
PL na EU.

J.

to może wrzuć sobie openstreetmap?



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

59 Data: Styczen 19 2011 12:39:37
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor:


Wybieram sie za granice na dwa tygodnie - chetnie
bym zaplaci na np. miesieczna licencje AM EU.

Pisze o nawigacji na "nawigacje" a nie telefon...
Mam Nokie, ale wolabym wiekszy ekran i nie uzywac
do tego celu telefonu.

Witam
W zeszłe wakacje jechaliśmy na AM EU do środkowo-wschodniej Turcji (ponad
2000 km). Dzięki Bogu, kupiliśmy tez papierową mapę EU i mieliśmy atlas
drogowy EU. AM wyznaczyła całą trasę o 200 km dłuższą, niż wyznaczanie od
punktu do punktu. Generalnie - nawet w Rumunii główne drogi są świetnie
oznaczone, zgubiliśmy drogę tylko 2 razy w  (na Słowacji, w Preszowie, 100
km od domu ;-) -nowe drogi w mieście i na Węgrzech - bodajże w Debreczynie -
zanim AM wyznaczyła drugi raz trasę, na drodze pojawił się drogowskaz ).
Polecam zabranie zwykłej mapy lub atlasu - albo wypisanie większych miast na
trasie, którą chcesz jechać. Nam AM służyła najbardziej informując, ile km
do danego , następnego punktu trasy - co pomagało zaplanować np. postoje. No
i warto na postojach porozmawiać z miejscowymi - najczęściej pokazują
najlepszą drogę do danego miejsca i można się dowiedzieć, co ciekawego w
okolicy można zobaczyć.

A do naszych drogowców mam prośbę, by na drogowskazach wypisywali nazwę
_dużych_ miast , do których one prowadzą, także na węzłach autostradowych
(których oznakowanie uważam za skandaliczne).

Na tak krótki czas polecałabym wypożyczenie karty (lub całej nawigacji) z
dowolną mapą EU od znajomych.

Pozdrawiam
Dorota

60 Data: Styczen 19 2011 15:07:40
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Arek 

W dniu 2011-01-19 12:39,  pisze:

Wybieram sie za granice na dwa tygodnie - chetnie
bym zaplaci na np. miesieczna licencje AM EU.

Pisze o nawigacji na "nawigacje" a nie telefon...
Mam Nokie, ale wolabym wiekszy ekran i nie uzywac
do tego celu telefonu.

Witam
W zeszłe wakacje jechaliśmy na AM EU do środkowo-wschodniej Turcji (ponad
2000 km). Dzięki Bogu, kupiliśmy tez papierową mapę EU i mieliśmy atlas
drogowy EU. AM wyznaczyła całą trasę o 200 km dłuższą, niż wyznaczanie od
punktu do punktu.

Jak się chce jechać najkrótsza drogą, to należy wybrać opcję, że ma być najkrótsza.

Generalnie - nawet w Rumunii główne drogi są świetnie
oznaczone, zgubiliśmy drogę tylko 2 razy w  (na Słowacji, w Preszowie, 100
km od domu ;-) -nowe drogi w mieście i na Węgrzech - bodajże w Debreczynie -
zanim AM wyznaczyła drugi raz trasę, na drodze pojawił się drogowskaz ).

Ja na AM przejechałem sporą cześć Europy (Niemcy, Francja, Czechy, Słowacja, Litwa, Estonia, Belgia, Holandia, Włochy, Monaco), Skandynawii itp. i nigdy mi się coś takiego nie zdarzyło. Myślę, że to kwestia umiejętności obsługi programu. Oraz rozumienia do czego on służy.

Polecam zabranie zwykłej mapy lub atlasu - albo wypisanie większych miast na
trasie, którą chcesz jechać. Nam AM służyła najbardziej informując, ile km
do danego , następnego punktu trasy - co pomagało zaplanować np. postoje. No
i warto na postojach porozmawiać z miejscowymi - najczęściej pokazują
najlepszą drogę do danego miejsca i można się dowiedzieć, co ciekawego w
okolicy można zobaczyć.

A to się zawsze przydaje.

A do naszych drogowców mam prośbę, by na drogowskazach wypisywali nazwę
_dużych_ miast , do których one prowadzą, także na węzłach autostradowych
(których oznakowanie uważam za skandaliczne).

Czyli co na A4 powinien być napis: Szczecin, Poznań itp.? Bo daną drogą da się dojechać do wymienionych miast?

Na tak krótki czas polecałabym wypożyczenie karty (lub całej nawigacji) z
dowolną mapą EU od znajomych.

Oszczędność czasu, pieniędzy i nerwów w przypadku jazdy z nawigacją, jest IMHO większa niż te sto parę pln za aktualizacje.

Pozdrawiam,
A.

61 Data: Styczen 19 2011 15:18:57
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Arek"  napisał w wiadomości news:

W zeszłe wakacje jechaliśmy na AM EU do środkowo-wschodniej Turcji (ponad
2000 km). Dzięki Bogu, kupiliśmy tez papierową mapę EU i mieliśmy atlas
drogowy EU. AM wyznaczyła całą trasę o 200 km dłuższą, niż wyznaczanie od
punktu do punktu.

Jak się chce jechać najkrótsza drogą, to należy wybrać opcję, że ma być najkrótsza.

Jak tak wybrałem we Włoszech na AM, to próbowała przeprowadzić mnie przez poligon.
Oczywiście zamknięty dla normalnych samochodów.


A do naszych drogowców mam prośbę, by na drogowskazach wypisywali nazwę
_dużych_ miast , do których one prowadzą, także na węzłach autostradowych
(których oznakowanie uważam za skandaliczne).

Czyli co na A4 powinien być napis: Szczecin, Poznań itp.?

Raczej Wrocław, Legnica lub Berlin, a w drugą stronę Katowice, Kraków, niedługo Tarnów.

62 Data: Styczen 19 2011 15:32:36
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor:

Czyli co na A4 powinien być napis: Szczecin, Poznań itp.?

Raczej Wrocław, Legnica lub Berlin, a w drugą stronę Katowice, Kraków,
niedługo Tarnów.
Dziękuję za uszczegółowienie, tak, o takie miasta mi chodziło. Chociaż
bardzo fajnie by było (wzorem np. oznakowan dróg w Turcji) dopisywanie także
miast takich, jak napisałeś .

D.

63 Data: Styczen 19 2011 15:37:36
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor:


Użytkownik "Arek"  napisał w wiadomości

W dniu 2011-01-19 12:39,  pisze:
Wybieram sie za granice na dwa tygodnie - chetnie
bym zaplaci na np. miesieczna licencje AM EU.

Pisze o nawigacji na "nawigacje" a nie telefon...
Mam Nokie, ale wolabym wiekszy ekran i nie uzywac
do tego celu telefonu.

Witam
 AM wyznaczyła całą trasę o 200 km dłuższą, niż wyznaczanie od
punktu do punktu.

Jak się chce jechać najkrótsza drogą, to należy wybrać opcję, że ma być
najkrótsza.

Przeczytaj jeszcze raz, co napisałam - chodzi o różnicę w wyznaczeniu całej
trasy kontra wyznaczenie od puktu
 do punktu na tej samej AM>

zanim AM wyznaczyła drugi raz trasę, na drodze pojawił się drogowskaz ).

Ja na AM przejechałem sporą cześć Europy (Niemcy, Francja, Czechy,
Słowacja, Litwa, Estonia, Belgia, Holandia, Włochy, Monaco), Skandynawii
itp. i nigdy mi się coś takiego nie zdarzyło. Myślę, że to kwestia
umiejętności obsługi programu. Oraz rozumienia do czego on służy.

NIe rozumiem Twojego komentarza.



Czyli co na A4 powinien być napis: Szczecin, Poznań itp.? Bo daną drogą da
się dojechać do wymienionych miast?

W Turcji są drogi właśnie tak oznaczone - u góry drogowskazu miasta
mniejsze, a na dole - docelowe, wielkie miasto, do którego droga prowadzi.
Uważam, że to bardzo ułatwia podróż.

Pozdrawiam
D.

64 Data: Styczen 20 2011 17:13:05
Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
Autor: radekp@konto.pl 

Wed, 19 Jan 2011 15:37:36 +0100, w
 napisał(-a):

>> Witam
 AM wyznaczyła całą trasę o 200 km dłuższą, niż wyznaczanie od
>> punktu do punktu.
>
> Jak się chce jechać najkrótsza drogą, to należy wybrać opcję, że ma być
> najkrótsza.
>
Przeczytaj jeszcze raz, co napisałam - chodzi o różnicę w wyznaczeniu całej
trasy kontra wyznaczenie od puktu
 do punktu na tej samej AM>

Ale co w tym dziwnego? I jaki typ to był trasy?
Długie trasy zawsze są wyznaczane drogami możliwie wysokiej kategorii, jadąc
lokalnymi czy choćby wojewódzkimi zapewne bez problemu można oszczędzić nawet
więcej niż te 200km.

Poza tym weź pod uwagę, że takiej kraje jak Rumunia czy Bułgaria jeszcze nie są
bezbłędnie pokryte.

Nawigacja z licencja na np. miesiac???



Grupy dyskusyjne