Grupy dyskusyjne   »   NTG: koniec regulacji zaworow - nie ma cienszej plytki.

NTG: koniec regulacji zaworow - nie ma cienszej plytki.



1 Data: Sierpien 08 2008 15:49:01
Temat: NTG: koniec regulacji zaworow - nie ma cienszej plytki.
Autor: michal 

Witam,

Przepraszam za NTG, ale samochodziarze nie chca pomoc :-(

Silnik Mazda FS, benz, 2002r, 1991ccm, przejechanie 130kkm (raczej
oryginalne).

Wlasnie pomierzylem luzy, wyjalem plytki zaworowe, i okazuje sie ze jeden
zawor jest ok, dwa podparte , a reszta ma luzy 0.06-0.12-0.16   a powinna
0.26

Musze kupic az 15 plytek, w tym DWIE najciensze z dostepnych.

Pytania:
-widzieliscie juz kiedys takie cos?
-co moglo sie az tak zwalic ze z nominalnych 0.26mm wszystkie zjechaly
~0.15mm w dol?
-mechanicy mowia ze to dziwne ze TEN silnik czy takim przebiegu  ma male
luzy - zwykle to czysta formalnosc.
    Tak sie wyrobily gniazda zaworow albo same zawory?
-od jednego goscia uslyszalem przegrzanie silnika moze dawac takie efekty -
..
-co zrobic jezeli okaze sie po kontroli za kilka kkm, ze znowu zjada luz
zaworowy?
-czy silniki opuszczajaze fabryke maja wszystkie plytki w jednej grubosci,
czy juz z fabryki wyjezdzaja z roznicami?
i czy moje plytki sa juz po jednej wymianie?

Z gory dziekuje za wszelkie sugestie.
Michal
--
FJS600 i felerne auto.



2 Data: Sierpien 08 2008 17:31:00
Temat: Re: NTG: koniec regulacji zaworow - nie ma cienszej plytki.
Autor: KJ Siła Słów 

michal pisze:

Pytania:
-widzieliscie juz kiedys takie cos?

widzialem, u siebie w ZX10, ale to  byl silnik z duzym przebiegiem.

-co moglo sie az tak zwalic ze z nominalnych 0.26mm wszystkie zjechaly ~0.15mm w dol?

Po mojemu najciensze plytki Ci na dlugo nie pomoga, gdzies w fabryce sie   trafil zonk i gniazda niektorych zaworow nie zostaly odpowiednio utwardzone i sie wyklepuja. Kiedys w niektorych modelach motocykli  sie tak trafialo, ze zawory ssace sie  fabryce slabo udaly.
  > -czy silniki opuszczajaze fabryke maja wszystkie plytki w jednej grubosci,
czy juz z fabryki wyjezdzaja z roznicami?

Moze i wyjezdzaja, ale jesli juz to wg mnie w granicach 1-2 gubosci plytek.

KJ

3 Data: Sierpien 08 2008 17:43:48
Temat: Re: koniec regulacji zaworow - nie ma cienszej plytki.
Autor: Hinek 


Użytkownik "michal" <michal@@kupczyki..eclipse..co..uk> napisał


Z gory dziekuje za wszelkie sugestie.


Na twoim miejscu poszukal bym glowicy. Te kilkanascie plytek plus
robocizna to sa juz spore koszty, a nie wiadomo na ile to pomoze.
Pozdr

--
Hinek

4 Data: Sierpien 09 2008 00:08:45
Temat: Re: koniec regulacji zaworow - nie ma cienszej plytki.
Autor: michal 

"Hinek"

Na twoim miejscu poszukal bym glowicy. Te kilkanascie plytek plus
robocizna to sa juz spore koszty, a nie wiadomo na ile to pomoze.

Robie to sam, pod domem. Ostatecznie wyszlo mi ze musze kupic 13 plytek =
~90 GBP = 360 PLN.
To ostatnie pieniadze ktore na niego wydaje. W remonty wpakowalem juz 50%
ceny zakupu. Basta.

--
Michal
FJS600

5 Data: Sierpien 08 2008 23:39:20
Temat: Re: koniec regulacji zaworow - nie ma cienszej plytki.
Autor: Alti 


Użytkownik "michal" <michal@@kupczyki..eclipse..co..uk> napisał w wiadomości news:g7hmcr$ps2


Pytania:
-widzieliscie juz kiedys takie cos?

nie

-co moglo sie az tak zwalic ze z nominalnych 0.26mm wszystkie zjechaly ~0.15mm w dol?

Masz gaz? Jak masz gaz starej generacji to zbyt uboga mieszanka powoduje wypalanie zaworów/gniazd, gdyz spaliny maja wyższą temperature.



-co zrobic jezeli okaze sie po kontroli za kilka kkm, ze znowu zjada luz zaworowy?

Kupisz inna głowicę albo zastosujesz druciarstwo - spiłujesz kawałek trzonka zaworu

Wojtek

6 Data: Sierpien 08 2008 23:57:25
Temat: Re: koniec regulacji zaworow - nie ma cienszej plytki.
Autor: michal 

"Alti"

-co moglo sie az tak zwalic ze z nominalnych 0.26mm wszystkie zjechaly
~0.15mm w dol?

Masz gaz? Jak masz gaz starej generacji to zbyt uboga mieszanka powoduje
wypalanie zaworów/gniazd, gdyz spaliny maja wyższą temperature.
Nie mam gazu. Benzyna.

Swiece sa ok, kolor dobry, 'kawa z mlekiem', wszystkie takie same.
Uwaga:
Dolotowe (nominalnie ma byc :0.225 - 0.295)  :
0.12, 0.08, 0.16, 0.20, 0.26 ,0.17, 0.15, 0.20
Wydechowe:  (nominalnie ma byc :0.225 - 0.295)  :
0.12, 0.00, 0.10, 0.00, 0.06 ,0.04, 0.08, 0.08

Jak widac 2 wydechowe sa podparte, a generalnie wydechowe maja mniejsze
luzy.

A tak mi teraz przyszlo na mysl - moze jakis cwok (w fabryce lub pozniej)
pozamienial zawory dolotowe z wydechowymi?


--
Michal
FJS600

7 Data: Sierpien 09 2008 09:27:26
Temat: Re: koniec regulacji zaworow - nie ma cienszej plytki.
Autor: Kuczu 

michal pisze:

A tak mi teraz przyszlo na mysl - moze jakis cwok (w fabryce lub pozniej) pozamienial zawory dolotowe z wydechowymi?


Raczej wysmazylo Ci gniazda/zawory wydechowe. Stad takie male luzy. Jak juz zrobisz te zaworki to jedz koniecznie na badanie skladu spalin bo cos mozesz miec nie halo z mieszanka.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

8 Data: Sierpien 09 2008 12:22:25
Temat: Re: koniec regulacji zaworow - nie ma cienszej plytki.
Autor: Eskimos 

On Fri, 8 Aug 2008 23:39:20 +0200, "Alti"  wrote:


Kupisz inna głowicę albo zastosujesz druciarstwo - spiłujesz kawałek trzonka

Druciarstwo jak druciarstwo - w warsztacie specjalizujacym sie w
regeneracji głowic, i to jednym z bardziej znanych i uznanych w PL,
widziałem specjalną, dedykowaną do tego maszynę. Zapytałem i
powiedzieli, ze oni podczas remontu głowicy regulują luzy tylko w ten
sposób.

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

9 Data: Sierpien 09 2008 12:55:54
Temat: Re: koniec regulacji zaworow - nie ma cienszej plytki.
Autor: Kuczu 

Eskimos pisze:

Druciarstwo jak druciarstwo - w warsztacie specjalizujacym sie w
regeneracji głowic, i to jednym z bardziej znanych i uznanych w PL,
widziałem specjalną, dedykowaną do tego maszynę. Zapytałem i
powiedzieli, ze oni podczas remontu głowicy regulują luzy tylko w ten
sposób.

Zgadza sie. Przy koniecznosci znacznego planowania glowicy opuszcza sie zawory wlasnie poprzez delikatne skrocenie trzonkow zaworow. nie dalej jak w tym tygodniu robiono to w moim sluzbowym busie w ktorym wykrzywila sie glowica. Bez skrocenia zaworow nie dalo by sie ustawic luzow.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

10 Data: Sierpien 11 2008 16:33:34
Temat: Re: koniec regulacji zaworow - nie ma cienszej plytki.
Autor: greg 


"Kuczu"  wrote in message

Eskimos pisze:


Zgadza sie. Przy koniecznosci znacznego planowania glowicy opuszcza sie zawory wlasnie poprzez delikatne skrocenie trzonkow zaworow. nie dalej jak w tym tygodniu robiono to w moim sluzbowym busie w ktorym wykrzywila sie glowica.

Od czego sie krzywi glowica?

greg

11 Data: Sierpien 14 2008 09:47:35
Temat: Re: koniec regulacji zaworow - nie ma cienszej plytki.
Autor: Kuczu 

greg pisze:

Od czego sie krzywi glowica?

A roznie, najczesciej z przegrzania. Moze tez przy zerwaniu paska/lancucha rozrzadu gdy tlok puknie mocno w zawor :)
--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

12 Data: Sierpien 08 2008 15:42:01
Temat: Re: NTG: koniec regulacji zaworow - nie ma cienszej plytki.
Autor: WS 

On 8 Sie, 16:49, "michal" <michal@@kupczyki..eclipse..co..uk> wrote:

-co moglo sie az tak zwalic ze z nominalnych 0.26mm wszystkie zjechaly
~0.15mm w dol?

na wszelki wypadek sprawdzil bym szczelinomierz ;) jakis TOPEX/TOYA
np...
moze luzy sa zle zmierzone? ;)

WS

13 Data: Sierpien 08 2008 23:51:07
Temat: Re: NTG: koniec regulacji zaworow - nie ma cienszej plytki.
Autor: michal 

"WS"

-co moglo sie az tak zwalic ze z nominalnych 0.26mm wszystkie zjechaly
~0.15mm w dol?

na wszelki wypadek sprawdzil bym szczelinomierz ;) jakis TOPEX/TOYA
np...
moze luzy sa zle zmierzone? ;)

Tez o tym myslalem..
Caly szczelinomierz sprawdzilem elektroniczna suwmiarka.
Mierzylem wg instrukcji mazdy ( mam serwisowke do Protege, ten sam silnik.)

--
Michal
FJS600

14 Data: Sierpien 09 2008 07:46:24
Temat: Re: NTG: koniec regulacji zaworow - nie ma cienszej plytki.
Autor: rychoo 

ja w kawiszonie szlifowalem plytki na odpowiedni wymiar , ale oczywiscie
typek z magnesowki tez zawola pare dych. Ogolnie skonczyla ci sie glowica ,
powodow moze byc wiele, jesli dalej chcesz tym jezdzic , to szukaj dobrej
uzywki.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

15 Data: Sierpien 11 2008 18:34:16
Temat: Re: NTG: koniec regulacji zaworow - nie ma cienszej plytki.
Autor:

On Sat, 9 Aug 2008 07:46:24 +0000 (UTC), "rychoo"
 wrote:

ja w kawiszonie szlifowalem plytki na odpowiedni wymiar , ale oczywiscie
typek z magnesowki tez zawola pare dych.

Pare dych ? To te plytki miales wielkosci takiej chodnikowej ?
Placilem 5zl/szt.

Pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!
jesli piszesz przez scigacz.pl to masz szanse ze nikt Cie nie przeczyta

16 Data: Sierpien 12 2008 11:41:20
Temat: Re: NTG: koniec regulacji zaworow - nie ma cienszej plytki.
Autor: Tytus z Fabryki 

Siemka

***Uzytkownik <newrom
 Pare dych ? To te plytki miales wielkosci takiej chodnikowej ?
 Placilem 5zl/szt.

Uprzejmnie informuje koliege ze bywaja motocykle posiadajace wiecej niz
jeden cylinder. A tym samym koszt szlifowania plytek (czego podobno robic
sie nie powinno - sa utwardzane powierzchniowo - tak twierdzi lobby
producentow plytek) moze wzrosnac.
Zdarzaja sie w serii motocykle 20 zaworowe co daje:
prosze sie skupic:
20 * 5 pln = 100 pln jesli oczywiscie szlifowac trza wszystkie i nie da sie
pozamieniac.
Ciesze sie ze moglem byc pomocny :)))

--
   Tytus

17 Data: Sierpien 12 2008 12:44:09
Temat: Re: NTG: koniec regulacji zaworow - nie ma cienszej plytki.
Autor:

On Tue, 12 Aug 2008 11:41:20 +0200, "Tytus z Fabryki"
 wrote:

Siemka

Zalem jedna, fajna byla z niej laska ;)

Uprzejmnie informuje koliege ze bywaja motocykle posiadajace wiecej niz
jeden cylinder.

Czytalem o tym w internecie, ale to jakies urban legend jest.

A tym samym koszt szlifowania plytek (czego podobno robic
sie nie powinno - sa utwardzane powierzchniowo - tak twierdzi lobby
producentow plytek) moze wzrosnac.

Ale precle stwierdzily ze powierzchniowo utwardzane nie sa na 100%, o
ile pamiec nie myli to nawet bylo to sensownie uzasadnione.

Zdarzaja sie w serii motocykle 20 zaworowe co daje:

myhyhy, "koszmar platnika" ;>

Ciesze sie ze moglem byc pomocny :)))

Nie ogarnalem tematu, przyjalem ze kolega podal cene za sztuke :-)

Pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!
jesli piszesz przez scigacz.pl to masz szanse ze nikt Cie nie przeczyta

18 Data: Sierpien 14 2008 11:25:57
Temat: Re: NTG: koniec regulacji zaworow - nie ma cienszej plytki.
Autor: Kuczu 

 pisze:

Ale precle stwierdzily ze powierzchniowo utwardzane nie sa na 100%, o
ile pamiec nie myli to nawet bylo to sensownie uzasadnione.

Bo nie sa :) Ostatnio sobie specjalnie obejrzalem takie plytki i stwierdzilem ze one juz we fabryce sa szlifowane na wymiar. Co pozwala domniemywac iz dodatkowe szlifowanie o 5 czy 15 setek krzywdy im nie zrobi. Oczywiscie nie szlifowanie flexem bo to bez sensu (a widzialem takich magikow) a na magnesowce.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

19 Data: Sierpien 14 2008 13:23:31
Temat: Re: NTG: koniec regulacji zaworow - nie ma cienszej plytki.
Autor:

On Thu, 14 Aug 2008 11:25:57 +0200, Kuczu
wrote:

Oczywiscie nie szlifowanie flexem bo to bez sensu (a widzialem
takich magikow) a na magnesowce.

O kufra! 0,05mm szlif z reki ? Ristekpa! :-)

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
Kosovo je Srbija!
jesli piszesz przez scigacz.pl to masz szanse ze nikt Cie nie przeczyta

NTG: koniec regulacji zaworow - nie ma cienszej plytki.



Grupy dyskusyjne