Grupy dyskusyjne »
Nieczynny tłok w cylindrze a zużycie paliwa
Nieczynny tłok w cylindrze a zużycie paliwa
1 | Data: Luty 05 2007 15:09:31 |
Temat: Nieczynny tłok w cylindrze a zużycie paliwa | |
Autor: Artur | Witam, 2 |
Data: Luty 05 2007 15:15:00 | Temat: Re: Nieczynny tłok w cylindrze a zużycie paliwa | Autor: Tomasz Pyra | Artur napisał(a): Witam, Zużycie paliwa wzronie z powodu że pozostałe cylindry muszš dać więcej mocy żeby skompensować niedziałajšcy jeden. A ten niedziałajšcy tylko marnotrawi paliwo. Dodatkowo może dostać jakie dziwne odczyty np. z sondy lambda i dodatkowo co pogorszyć jeżeli chodzi o warunki pracy. Co się dzieje z tym niespalonym paliwem w cylindrze? Leci do katalizatora. 3 |
Data: Luty 05 2007 15:19:26 | Temat: Re: Nieczynny tłok w cylindrze a zużycie paliwa | Autor: KrzysiekPP | Zużycie paliwa wzrośnie z powodu że pozostałe cylindry muszą dać więcej Cylindry nie myślą ... nie będą nic kompensowac, ani dawac. Niespalona mieszanka będzie wydalana do wydechu, będzie niszczyc katalizator, okłamywać sondy lambda. W niesprzyjajacych warunkach (gwałtowne wcisniecie gazu) moze nawet dać detonację w wydechu (przy nagrzanym katalizatorze). -- Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/ford/escort.jpg, #19 TTI-770 4 |
Data: Luty 05 2007 15:22:43 | Temat: Re: Nieczynny tłok w cylindrze a zużycie paliwa | Autor: Tomasz Pyra | KrzysiekPP napisał(a): Zużycie paliwa wzrośnie z powodu że pozostałe cylindry muszą dać więcej mocy żeby skompensować niedziałający jeden. A ten niedziałający tylko Skrót myślowy - skompensuje to kierowca który chcąc jechać w ten sam sposób (prędkość, dynamika), bez jednego cylindra będzie musiał bardziej wciskać gaz i spowoduje tym samym wzrost zużycia paliwa. 5 |
Data: Luty 05 2007 15:55:17 | Temat: Re: Nieczynny tłok w cylindrze a zużycie paliwa | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 5 Feb 2007 15:19:26 +0100, KrzysiekPP Cylindry nie myślą ... nie będą nic kompensowac, ani dawac. Niespalona Ale kierowca będzie więcej na gaz cisnął. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 6 |
Data: Luty 05 2007 15:40:28 | Temat: Re: Nieczynny tłok w cylindrze a zużycie paliwa | Autor: J.F. | On Mon, 5 Feb 2007 15:09:31 +0100, Artur wrote: czy jeśli zamochód pracuje bez jednego tłoka (załóżmy, że świeca nie daje Bez tloka czy nie ma iskry ? Bo jak tylko nie ma iskry to oczywisccie paliwo do cylidra plynie, a pracy nie wykonuje. Moc spada, gaz trzeba wciskac glebiej, pali sporo wiecej niz sprawny. W autach z komputerem w ogole beda cuda - tlen w spalinach, trzeba wzbogacic mieszanke ponad miare .. moze sie uda i przejdzie na prace awaryjna.. było sprawne? Co się dzieje z tym niespalonym paliwem w cylindrze? Idzie do rury wydechowej. A tam albo tylko smierdzi, albo strzela, dziury wytapia i katalizator niszczy. J. 7 |
Data: Luty 05 2007 15:54:59 | Temat: Re: Nieczynny tłok w cylindrze a zużycie paliwa | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 5 Feb 2007 15:09:31 +0100, "Artur" wrote: czy jeśli zamochód pracuje bez jednego tłoka (załóżmy, że świeca nie daje Nie, będzie wyższe. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 8 |
Data: Luty 05 2007 17:29:07 | Temat: Re: Nieczynny tłok w cylindrze a zużycie paliwa | Autor: Przemek V | Artur napisał(a): Witam, W skrajnym przypadku możesz spalić auto od pożaru wywołanego w katalizatorze. 9 |
Data: Luty 05 2007 19:58:03 | Temat: Re: Nieczynny tłok w cylindrze a zużycie paliwa | Autor: Dana S | Artur wrote: czy jeśli zamochód pracuje bez jednego tłoka (załóżmy, że świeca nie daje iskry) to zużycie paliwa pozostaje na tym samym poziomie, jak gdyby wszystko było sprawne? Co się dzieje z tym niespalonym paliwem w cylindrze? Odlacz sobie jedna swiece i sprawdz. Albo wymontuj tlok i sprawdz (szykuj portfel na wydatki;) Z tej tresci trudno zgadnac o co Ci chodzi;) -- Dana 10 |
Data: Luty 05 2007 23:01:26 | Temat: Re: Nieczynny tłok w cylindrze a zużycie paliwa | Autor: Maks | Użytkownik "Artur" napisał w wiadomości Witam, Dzidek Ci to wyjaśni. Ciśnij gaz do oporu, będziesz miał co któryś cykl bez zapłonu (odcięcie) i paliwo pozostanie niespalone. Efekty zaczynają się tuż przed epizodem z mokrą trawą. :) -- Pozdrawiam Maks 11 |
Data: Luty 05 2007 23:32:00 | Temat: Re: Nieczynny tłok w cylindrze a zużycie paliwa | Autor: Blyskacz | Dzidek Ci to wyjaśni. Ciśnij gaz do oporu, będziesz miał co któryś cykl bez zapłonu (odcięcie) i paliwo pozostanie niespalone. bzdura - odcinany jest wlasnie doplyw paliwa na wtryskiwaczach a nie zaplon... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 12 |
Data: Luty 06 2007 02:02:14 | Temat: Re: Nieczynny tłok w cylindrze a zużycie paliwa | Autor: blackbird | bzdura - odcinany jest wlasnie doplyw paliwa na wtryskiwaczach a nie A jak to jest z tym odcieciem przy mieszalnikowej instalacji LPG z komputerem? Jechalem ostatnio autem z LPG II generacji i moge przysiadz, ze odcinalo... Faktem jest, ze na benzynie odciecie bylo przy 6200 rpm a na LPG obrotomierz przekrecal sie poza skale, ale okolo 7500 odciecie bylo. To sie jakos ustawia? 13 |
Data: Luty 07 2007 15:47:01 | Temat: Re: Nieczynny tłok w cylindrze a zużycie paliwa | Autor: Jurand | "blackbird" wrote in message bzdura - odcinany jest wlasnie doplyw paliwa na wtryskiwaczach a nieA jak to jest z tym odcieciem przy mieszalnikowej instalacji LPG z Ustawia się. Przy gazie odcięcie jest realizowane przez odcięcie dopływu paliwa, tak samo jak w pozostałych przypadkach (wyłącznie wtryskiwaczy). Jurand. 14 |
Data: Luty 07 2007 18:42:55 | Temat: Re: Nieczynny tłok w cylindrze a zużycie paliwa | Autor: blackbird | Ustawia się. Przy gazie odcięcie jest realizowane przez odcięcie dopływu Ja bylem przekonany, ze dziala tylko w nowszych instalacjach LPG. Nie sadzilem, ze w mieszalnikowej II generacji tez da sie ustawic, ale jak widac akurat w tym przypadku zachowano jakies fabryczne nastawy instalacji. Odcinalo identycznie jak na benzynie. 15 |
Data: Luty 05 2007 22:31:57 | Temat: Re: Nieczynny tłok w cylindrze a zużycie paliwa | Autor: Samotnik | Dnia 05.02.2007 Maks napisał/a: Użytkownik "Artur" napisał w wiadomości Ej Maks, taki specjalista a nie wie. Usprawiedliwia Cię tylko to, że ciężarówki to diesle. To paliwo jest odcinane. Zapłon bangla. -- Samotnik http://www.zagle.org.pl/ 16 |
Data: Luty 06 2007 07:15:14 | Temat: Re: Nieczynny tłok w cylindrze a zużycie paliwa | Autor: Maks | Użytkownik "Samotnik" napisał w Dzidek Ci to wyjaśni. Ciśnij gaz do oporu, będziesz miał co któryśEj Maks, taki specjalista a nie wie. Usprawiedliwia Cię tylko to, że No nie wiem.... mój kolega miał kiedyś E-30 i tam odcinał zapłon - na gazie tyż :) -- Pozdrawiam Maks 17 |
Data: Luty 06 2007 10:47:39 | Temat: Re: Nieczynny tłok w cylindrze a zużycie paliwa | Autor: Robert J. | czy jeśli zamochód pracuje bez jednego tłoka Silnik "bez jednego tłoka" w ogóle nie będzie działał ;-). 18 |
Data: Luty 06 2007 10:53:12 | Temat: Re: Nieczynny tłok w cylindrze a zużycie paliwa | Autor: Tomasz Pyra | Robert J. napisał(a): czy jeśli zamochód pracuje bez jednego tłoka Chodziło pewnie o niepalšcy cylinder. Ale tak swojš drogš, to czemu bez tłoka miałby nie działać? Tyle tylko że paliwo by leciało do oleju, ale działać przecież by działał :) 19 |
Data: Luty 06 2007 11:14:37 | Temat: Re: Nieczynny tłok w cylindrze a zużycie paliwa | Autor: Robert J. | Chodziło pewnie o niepalšcy cylinder. Domylam się, ale lubię precyzyjne pytania ;-). Ale tak swojš drogš, to czemu bez tłoka miałby nie działać? Przez kilka minut, póki się nie zatrze ;-) |
Nieczynny tłok w cylindrze a zużycie paliwa
Galerie zdjęć
Newsletter