Grupy dyskusyjne   »   Niehomologowane reflektory - kiedy to się wre szcie skończy?!

Niehomologowane reflektory - kiedy to się wre szcie skończy?!



1 Data: Grudzien 10 2007 22:19:37
Temat: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: R2r 

Zauważyłem, że ostatnio wzrosła popularność świateł ksenonowych w samochodach - i dobrze. Ale niestety też lawinowo wręcz rośnie ilość samochodów wyposażonych w takie światła _ mocno oślepiające innych_ a więc zagrażających bezpieczeństwu na drodze. Chodzi mi o wszelkiego rodzaju instalacje "adaptujące technologię HID do zwykłych świateł (halogenowych)", które nie mają racji bytu i są niedopuszczalne ze względów opisanych wcześniej i powinny kwalifikować pojazd do zatrzymania DR -  w nocy nawet bez możliwości kontynuowania jazdy.
Kiedy wreszcie nasza policja zamiast zbijać bąki po krzakach zajmie się delikwentami jeżdżącymi pojazdami _nie spełniającymi warunków dopuszczenia do ruchu_? Bo jak na razie to widać, że raczej "im to lotto"...

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________



2 Data: Grudzien 10 2007 22:26:15
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Filip 

Użytkownik R2r napisał:

Zauważyłem, że ostatnio wzrosła popularność świateł ksenonowych w samochodach - i dobrze. Ale niestety też lawinowo wręcz rośnie ilość samochodów wyposażonych w takie światła _ mocno oślepiające innych_ a więc zagrażających bezpieczeństwu na drodze. Chodzi mi o wszelkiego rodzaju instalacje "adaptujące technologię HID do zwykłych świateł (halogenowych)", które nie mają racji bytu i są niedopuszczalne ze względów opisanych wcześniej i powinny kwalifikować pojazd do zatrzymania DR -  w nocy nawet bez możliwości kontynuowania jazdy.
Kiedy wreszcie nasza policja zamiast zbijać bąki po krzakach zajmie się delikwentami jeżdżącymi pojazdami _nie spełniającymi warunków dopuszczenia do ruchu_? Bo jak na razie to widać, że raczej "im to lotto"...

Wtedy, kiedy beda mieli z tego profity. Podsun pomysl komendantowi.

Czasami faktycznie mozna oslepnac... Mnie ostatnio pewien delikwent tak oslepial jednym swiatlem (lewym), ze myslalem ze stane i mu wytlumacze jakie zagrozenie na drodze powoduje. Ale bylo pozno, wiec by sie wystraszyl gdybym sie zatrzymal i by uciekl. Za to go przetrzymalem 20 na godzine na dluuuugim wiadukcie (szybciej i tak nie dalo sie jechac, bo nic nie widzialem... w zyciu tak silnego strumienia swietlnego nie widzialem z zenonow), to byla jego wyprawa zycia, cham jeszcze bezczelnie sie wychylal na lewo, swiecac mi tym zenonem prosto w lewe lusterko, w koncu zaczalem jechac na dwoch pasach, mysle ze zrozumial dosadnie, ze ma sie tym reflektorem zajac jak najszybciej. Albo go spotka "niespodzianka". Reflektor mial skierowany doslownie chyba na 2 pietro, moze lubi oslepiac ptaki na drzewach wieczorem?


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com | http://www.brianmoss.com/home.htm
Moj klub, moje miejsce: http://www.wikings.pl/~kafar/portowiec/
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

3 Data: Grudzien 10 2007 22:38:44
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: R2r 

Filip pisze:

Wtedy, kiedy beda mieli z tego profity. Podsun pomysl komendantowi.
No wiesz, podobno z fotoradarów nie mają (przynajmniej nie bezpośrednio) a jednak chętnie się nimi posługują...

Czasami faktycznie mozna oslepnac... Mnie ostatnio pewien delikwent tak oslepial jednym swiatlem (lewym)[...]
A to jeszcze jeden temat jakże często zaniedbywany przez kierowców: ustawienie świateł (w tym korekta ustawienia przy np. znacznie obciążonym tyle). Z moich obserwacji wynika, że niemal co trzeci samochód na drodze ma je ustawione w sposób powodujący oślepianie jadących z przeciwka.

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

4 Data: Grudzien 10 2007 22:45:06
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Filip 

Użytkownik R2r napisał:

Wtedy, kiedy beda mieli z tego profity. Podsun pomysl komendantowi.

No wiesz, podobno z fotoradarów nie mają (przynajmniej nie bezpośrednio) a jednak chętnie się nimi posługują...

Nie wiem jak jest, ale moze to zalezy od komendy? Albo moze od ich obowiazku.. To co komendant mowi, to swiete.

Czasami faktycznie mozna oslepnac... Mnie ostatnio pewien delikwent tak oslepial jednym swiatlem (lewym)[...]

A to jeszcze jeden temat jakże często zaniedbywany przez kierowców: ustawienie świateł (w tym korekta ustawienia przy np. znacznie obciążonym tyle). Z moich obserwacji wynika, że niemal co trzeci samochód na drodze ma je ustawione w sposób powodujący oślepianie jadących z przeciwka.

Fakt. Dokladnie co 3 - niestety.


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com | http://www.brianmoss.com/home.htm
Moj klub, moje miejsce: http://www.wikings.pl/~kafar/portowiec/
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

5 Data: Grudzien 11 2007 00:42:03
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Damian / TNC.pl 


Użytkownik "R2r"

dopuszczenia do ruchu_? Bo jak na razie to widać, że raczej "im to
lotto"...

Przede wszystkim nie ma podstaw by sie za to wziac odgornie, bo
takie "przerobki" wedlug polskiego (a takze i niemieckiego) prawa
sa dopuszczalne. Pierwszy lepszy policjant jezeli zabierze dowod za cos
takiego
to w sadzie go zyczliwoscia bedzie musial oddac.(nie piszcie mi tutaj o
homologacjach, dopuszczeniach bo ... nie macie racji :) )
Mozna za to sie wziac przyziemnie... nie  wylapujac wszystkich z
"nieoryginalnymi"
xenonami, a zrobic akcje za zle ustawione takie xenony i powodujace
oslepianie innych.
Raz, drugi taka akcja+mandacik za niesprawne auto i czesc z HIDowcow daruje
sobie i
poustawia swiatla jak nalezy.

6 Data: Grudzien 11 2007 01:20:31
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: R2r 

Damian / TNC.pl pisze:

Przede wszystkim nie ma podstaw by sie za to wziac odgornie, bo
takie "przerobki" wedlug polskiego (a takze i niemieckiego) prawa
sa dopuszczalne.
Ale ja mówię o pojazdach, które już na pierwszy rzut oka nie powinny przejść badania technicznego (w skład którego - jak pewnie pamiętasz - wchodzi kontrola ustawienia świateł).

Pierwszy lepszy policjant jezeli zabierze dowod za cos takiego
to w sadzie go zyczliwoscia bedzie musial oddac.(nie piszcie mi tutaj o
homologacjach, dopuszczeniach bo ... nie macie racji :) )
Jasne. Zatem można sobie założyć dalekosiężne reflektory zamiast świateł mijania i jeździć bo homologacja i dopuszczenie do ruchu to nic. ;->
Pojazd z chwilą przeróbki elementów mających istotny wpływ na bezpieczeństwo i o właściwościach określonych odpowiednimi przepisami i normami nie spełnia przecież warunków dopuszczenia do ruchu. Dotyczy to tak samo świateł jak i np. hamulców i ich skuteczności, czy szyb i stopnia ich przyciemnienia.
Widziałem już kretyna, który zamontował sobie z przodu czerwone światła pozycyjne. Jeszcze nie widziałem niebieskich kierunkowskazów ale być może przy takim podejściu to tylko kwestia czasu...

Mozna za to sie wziac przyziemnie... nie  wylapujac wszystkich z "nieoryginalnymi"
xenonami, a zrobic akcje za zle ustawione takie xenony i powodujace oslepianie innych.
Raz, drugi taka akcja+mandacik za niesprawne auto i czesc z HIDowcow daruje sobie i
poustawia swiatla jak nalezy.
Widzisz, ale problem nie tylko w ustawieniach. Ze względu na właściwości   światła lamp wyładowczych nie da się zapewnić w wielu konstrukcjach lamp, które nie były konstruowane z myślą o zastosowaniu w nich ksenonów, prawidłowego ustawienia. Ponadto to ustawienie musi się w trakcie jazdy zmieniać, do czego służy mechanizm samopoziomowania, który w prawidłowych instalacjach zapewnia poprawne prowadzenie wiązki głównej również w trakcie zmieniających się w czasie jazdy ugięć zawieszenia i dodatkowo zapobiega np. zapominaniu przez ich użytkownika o skorygowaniu ze względu na załadowany bagażnik. Wymóg myjki ciśnieniowej też ma coś więcej na celu niż tylko podrożenie ceny konstrukcji.
Ergo to nie złe ustawienie ale elementy wyposażenia niezgodne z normami dopuszczającymi do ruchu.
Ale tak czy inaczej to właśnie kontrola ustawienia świateł, o której napisałeś (i może przy okazji sprawdzenie w miarę możliwości ich zgodności z obowiązującymi normami) jest tym, co wydaje się coraz bardziej potrzebne w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach.

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

7 Data: Grudzien 11 2007 09:32:19
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Tomasz Pyra 

R2r pisze:

Damian / TNC.pl pisze:
Przede wszystkim nie ma podstaw by sie za to wziac odgornie, bo
takie "przerobki" wedlug polskiego (a takze i niemieckiego) prawa
sa dopuszczalne.
Ale ja mówię o pojazdach, które już na pierwszy rzut oka nie powinny przejść badania technicznego (w skład którego - jak pewnie pamiętasz - wchodzi kontrola ustawienia świateł).

No tak, ale ten gość ma urzędową pieczątkę z uprawnionej stacji obsługi potwierdzającą że samochód jest cacy, co m.in. oznacza że strumień światła jest dokładnie taki jak powinien.
A skoro tak, to nie wiem czy policjant ma się czego czepić.

To że rzeczywistość nie pokrywa się z tą pieczątką w DR to już inna sprawa.


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

8 Data: Grudzien 11 2007 18:06:41
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Damian / TNC.pl 


Użytkownik "Tomasz Pyra"

No tak, ale ten gość ma urzędową pieczątkę z uprawnionej stacji obsługi
potwierdzającą że samochód jest cacy, co m.in. oznacza że strumień światła
jest dokładnie taki jak powinien.
A skoro tak, to nie wiem czy policjant ma się czego czepić.

Jezeli masz peknieta szybe, a mimo to masz pieczatke o dopuszczeniu
do ruchu to itak Ci zabiora dowod.
W przypadku xenonow powinno byc tak samo. Za oslepianie przymusowa
wizyta w stacji i ustawienie ich tak by nie oslepialy.

9 Data: Grudzien 11 2007 13:29:13
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: BremTrans 

to w sadzie go zyczliwoscia bedzie musial oddac.(nie piszcie mi tutaj o
homologacjach, dopuszczeniach bo ... nie macie racji :) )

LOL

Zaloz sobie w samochodzie cokolwiek co nie posiada TUV i pojedz na przeglad
w Niemczech... Zobaczysz przeglad jak swinia niebo.
Nawet smieszna plastikowa listewka przedluzajaca maske musi miec TUV w
przeciwnym razie zapomnij o przegladzie. Nie mowiac o takich elementach jak
reflektory...

No chyba ze w przeciagu ostatnich 2 lat cos zmienili, to sorryyy...

--
venioo

10 Data: Grudzien 11 2007 18:13:58
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Damian / TNC.pl 


Użytkownik "BremTrans"

Zaloz sobie w samochodzie cokolwiek co nie posiada TUV i pojedz na
przeglad w Niemczech... Zobaczysz przeglad jak swinia niebo.

Tylko ze jest jeden maly problem... 99,9% dostepnych HIDow ma dopuszczenie
i pozwolenie TUV i ETU do montazu...

11 Data: Grudzien 11 2007 20:27:16
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: venioo 

Damian / TNC.pl pisze:

Użytkownik "BremTrans"
Zaloz sobie w samochodzie cokolwiek co nie posiada TUV i pojedz na przeglad w Niemczech... Zobaczysz przeglad jak swinia niebo.

Tylko ze jest jeden maly problem... 99,9% dostepnych HIDow ma dopuszczenie
i pozwolenie TUV i ETU do montazu...
Cyt. "Przede wszystkim nie ma podstaw by sie za to wziac odgornie, bo
takie "przerobki" wedlug polskiego (a takze i niemieckiego) prawa
sa dopuszczalne. Pierwszy lepszy policjant jezeli zabierze dowod za cos
takiego
to w sadzie go zyczliwoscia bedzie musial oddac.(nie piszcie mi tutaj o
homologacjach, dopuszczeniach bo ... nie macie racji  :)  )"

Jak ma TUV to nie powinno razic - jak razi to jest zle zamontowane i nie powinno przegladu przejsc...

Czy "przerobki" to Twoim znaniem zaminniki?
Bo ja przez przerobki rozumiem jak ktos cos na wlasna reke majstruje - a wtedy nie ma juz certyfikatow TUV, a wtedy policjant nic nie bedzie musial oddawac... I gdzie nie mamy racji jesli chodzi o homologacje i dopuszczenia?

--
venioo + czerwona calibra c20ne
http://venioo.ovh.org - sam oblicz cenę sprowadzenia auta!

12 Data: Grudzien 12 2007 21:17:22
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Artur 'futrzak' Maślą 

Damian / TNC.pl napisał(a):
(...)

Tylko ze jest jeden maly problem... 99,9% dostepnych HIDow ma dopuszczenie
i pozwolenie TUV i ETU do montazu...

Nie ma problemu. Po montażu robisz TUV, jak wszystko jest w porządku
to dostajesz adnotację w biefie, że pojazd został wyposażony w to i to
i na to uzyskał pozytywny wynik badań. Spróbuj miec coś nieseryjnego
i nie wbitego w brief - powodzenia jak złapią.



--
Jutro to dziś, tyle, że jutro...

13 Data: Grudzien 11 2007 12:42:41
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Robert Rędziak 

On Tue, 11 Dec 2007 00:42:03 +0100, Damian / TNC.pl
wrote:

(nie piszcie mi tutaj o
homologacjach, dopuszczeniach bo ... nie macie racji :) )

 Nie? To ciekawe, bo Rozporządzenie o dopuszczeniu [...] mówi coś
 innego (w odniesieniu do samochodów od bodajże konca lat
 90-ych).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

14 Data: Grudzien 11 2007 18:16:11
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Damian / TNC.pl 


Użytkownik "Robert Rędziak"

Nie? To ciekawe, bo Rozporządzenie o dopuszczeniu [...] mówi coś
innego (w odniesieniu do samochodów od bodajże konca lat
90-ych).

Nie mowi...
Jedynie o co mozna sie czepic to dosc slaba roznica miedzy
linia swiatla a cienia, ale zaden biegly lub rzeczoznawca sie pod tym
nie podpisze. Ewentualna sprawa sadowa za xenony jest w 101% wygrana.
I to bez dyskusji.

15 Data: Grudzien 11 2007 21:04:50
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Grzegorz 

Hello Damian / TNC.pl !:

dopuszczenia do ruchu_? Bo jak na razie to widać, że raczej "im to lotto"...


Przede wszystkim nie ma podstaw by sie za to wziac odgornie, bo
takie "przerobki" wedlug polskiego (a takze i niemieckiego) prawa
sa dopuszczalne.

Tak, ale jest kilka wymagań.

Np. dla xenonów samopoziomowanie reflektorów albo auta (w praktyce wystarcza tył), myjka ciśnieniwa (to akurat gadżet, bo myje fatalnie, jedynie wycieraczki w PL warunkach ten syf zmyją), no i jeszcze jedno .....

Jest wymóg na max natężenie światła 25 m przed reflektorem na jego wysokości może wynosić max 1 lx ....
cytat :
Die Blendung gilt als behoben (Abblendlicht), wenn die Beleuchtungsstärke in einer Entfernung von 25 m vor jedem einzelnen Scheinwerfer auf einer Ebene senkrecht zur Fahrbahn in Höhe der Scheinwerfermitte und darüber nicht mehr als 1 lx beträgt.

Tak ..... kiedyś to mierzyłem, dobrym światłomierzem. Tla przerobionych H4 udało się zejść na 3-4 lx :-(. A dobre bixenony Helli mają ok. 0,25 lx. Naturalnie przyczystych kloszach.

A że czasamo oryginalne xenony oślepiają, to inna sprawa. Rzeczywiście za oślepianie powinni mandaty sadzić. Tak samo TIRom, które czasem jeszcze dyskotekę fundują !

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

16 Data: Grudzien 11 2007 23:12:29
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: J.F. 

On Tue, 11 Dec 2007 21:04:50 +0100,  Grzegorz wrote:

Jest wymóg na max natężenie światła 25 m przed reflektorem na jego
wysokości może wynosić max 1 lx ....
cytat :
Die Blendung gilt als behoben (Abblendlicht), wenn die Beleuchtungsstärke in einer Entfernung von 25 m vor jedem einzelnen Scheinwerfer auf einer Ebene senkrecht zur Fahrbahn in Höhe der Scheinwerfermitte und darüber nicht mehr als 1 lx beträgt.

Tak ..... kiedyś to mierzyłem, dobrym światłomierzem. Tla przerobionych
H4 udało się zejść na 3-4 lx :-(. A dobre bixenony Helli mają ok. 0,25
lx. Naturalnie przyczystych kloszach.

A tak swoja droga - czy mi sie wydaje czy luk w ksenonach ma podobne
wymiary jak wlokno w zarowkach H ?

To skad te roznice w efekcie koncowym ?

J.

17 Data: Grudzien 12 2007 00:16:25
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Yacek 

Użytkownik "Grzegorz"


Przede wszystkim nie ma podstaw by sie za to wziac odgornie, bo
takie "przerobki" wedlug polskiego (a takze i niemieckiego) prawa
sa dopuszczalne.

Tak, ale jest kilka wymagań.

Np. dla xenonów samopoziomowanie reflektorów albo auta (w praktyce
wystarcza tył), myjka ciśnieniwa (to akurat gadżet, bo myje fatalnie,
jedynie wycieraczki w PL warunkach ten syf zmyją), no i jeszcze jedno
.....


Bzdura.

Uklad poziomujacy i mycie ma byc w autach nowych
(tak samo jak: pasy bezpieczenstwa, zaglowki, katalizator, abs, itd).
Czy ktos montuje ABS do 13-letniego auta ciagnietego na lawecie ?

    Kolega sprowadza zestawy HID i (przed sprowadzeniem  wiekszej partii)
na probe zamontowalismy jeden zestaw bi-xenon w aucie, a nastepnie
pojechalismy do duzej stacji diagnostyczej w Krakowie
- celem sprawdzenia i ewentualnego dopuszczenia do ruchu.
Diagnosta byl na wejsciu poinformowany w jakim celu podstawiamy
auto (auto jest salonowe i ma wazny przeglad) - chodzi o sprawdzenie
swiatel,
ewentualna regulacja i decyzja czy dupuszcza do ruchu.

Obylo sie bez regulacji i diagnosta bez problemu auto dopuscil do ruchu
(wzial namiary, bo zestaw wzbudzil u niego duze zainteresowanie).
Na koniec zaprosil do dokonywania u niego przegladow.

    Tak jak wyzej ktos wspomnial, granica odciecia nie jest tak bardzo ostra
(na przyrzadzie do ustawiania swiatel) jak w "zwyklym"  halogenie
ale to zupelnie nie stanowi problemu, bo jest wyrazna.
Geometria swiatla/cienia (tzw. ząbki) jest idealnie taka sama jak w
fabrycznym
halogenie H4, wiec nikt nie ma prawa zabrac dowodu rejestracyjnego
od auta z takimi swiatlami.
"Nie ma szans" - powiedzial diagnosta
(podparl sie tutaj odpowiednimi rozporzadzeniami, podajac konkretne ich
numery).


    Brednie  wyssane z brudnego od smaru palca jakie tu czytam
(o ukladach poziomujacych czy spryskiwaczach)
sklonily mnie do napisania tych kilku zdan, bo zadalem sobie
trud podstawienia auta do stacji diagnostycznej z zamontowanym
zestawem HID bi-xenon H4 nie wiedzac czy diagnosta powie
tak czy nie dla uzywania takich swiatel.



:)
pozdrawiam
Jacek


ps
zalozyciel watku ma 100% racji, ze reflektor
powinien posiadac homologacje, bo to on
(jego lustro, szklo) odpowiada za to gdzie strumien
swiatla ma padac, a gdzie nie.

18 Data: Grudzien 12 2007 11:53:18
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: R2r 

Yacek pisze:

[...] reflektor
powinien posiadac homologacje, bo to on
(jego lustro, szklo) odpowiada za to gdzie strumien
swiatla ma padac, a gdzie nie.

Przy czym reflektor jeśli jest homologowany do żarówek np. H4 to w przypadku montowania w nim innego źródła światła traci homologację. Co widać gołym okiem w przypadku stosujących samowolne przeróbki na ksenony reflektorów halogenowych.
A oślepianie przez amatorskiej produkcji HID-y powstałe z układów optycznych projektowanych dla żarówek halogenowych spowodowane jest tym, że natężenie światła poza strumieniem głównym jest silniejsze niż w przypadku halogenów (podobnie jakk w strumieniu głównym, ale ten nie świeci bezpośrednio w oczy innym) i przekracza dopuszczalne wartości mimo nawet poprawnej geometrii strumienia głównego i jego granicy. To właśnie o tę granicę, która w przypadku halogenów może nie być aż tak wyraźna, jednak dla ksenonów już być musi aby nie powodowały oślepiania.

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

19 Data: Grudzien 12 2007 05:51:20
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Adam Adamaszek 

Przy czym reflektor jeśli jest homologowany do żarówek np. H4 to w
przypadku montowania w nim innego źródła światła traci homologację. Co

Moze i traci, nie traci zas dopuszczenia do ruchu, jesli spelnia
warunki podane w rozporzadzeniu wraz z pozniejszymi zmianami. Czyli:
ksztalt, wysokosc i odciecie wiazki swiatla.

że natężenie światła poza strumieniem głównym jest silniejsze niż w
przypadku halogenów (podobnie jakk w strumieniu głównym, ale ten nie
świeci bezpośrednio w oczy innym) i przekracza dopuszczalne wartości
wyraźna, jednak dla ksenonów już być musi aby nie powodowały oślepiania.

Nie do konca. Popatrz na ksenony w Volvo, czy starszej e-klasie - D2R
zakladane do normalnego, odblysnikowego klosza bez soczewki.

Ostatnio w okolicach Oswiecimia przez jakies 10km jechal za mna
kierownik w Seicento z zamontowana taka przerobka na H4 - nie oslepil
mnie ani razu, po prostu swiatlo mialo inny kolor. Dodatkowo - gratis
- kierownik ten w nocy widzial po prostu wiecej.

pozdrawiam
Adam

20 Data: Grudzien 12 2007 18:19:03
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wresz cie skończy?!
Autor: R2r 

Adam Adamaszek pisze:

Ostatnio w okolicach Oswiecimia przez jakies 10km jechal za mna
kierownik w Seicento z zamontowana taka przerobka na H4 - nie oslepil
mnie ani razu, po prostu swiatlo mialo inny kolor. Dodatkowo - gratis
- kierownik ten w nocy widzial po prostu wiecej.

Nie obraź się, ale to, co napisałeś to właśnie takie tłumaczenia ludzi, którzy wiedzą lepiej niż wszyscy inżynierowie konstruujący oświetlenie, a jeżeli ktoś twierdzi inaczej to widać zazdrości mu "jego ksenonków"...
:->
Podtrzymuję swoją (i nie tylko swoją) opinię, że większość domorosłych HID-ów oślepia bez względu na to czy ich właściciele twierdzą, że nie oślepiają czy też mają to po prostu w d*pie i jak bardzo przekonują o tym osoby zarabiający na sprzedaży czy montażu "lewych" ksenonów.
Prawdopodobnie skoro ten samochód nie oślepiał Cię to zamiast zwykłych halogenów miał założone jakieś "cool-blue" czy inne tego typu wynalazki.    I takie "podrasowane" żarówki _halogenowe_ mogą mieć barwę zbliżoną do ksenonów, a przy tym nie oślepiać innych (o ile ktoś nie założy np. 100W zamiast 55W). Natomiast lampy wyładowcze ze względu na charakterystykę swego światła muszą być stosowane w układach projektowanych z myślą o nich. Dotyczy to również wspomnianych przez Ciebie starszych samochodów (Volvo, BMW, Mercedes), które nie miały układów soczewkowych jak współczesne, lecz reflektory z lustrem i szkłem pryzmatycznym. Ich reflektory są jednak przeznaczone do lamp wyładowczych i dlatego nie powodują oślepiania. Układy optyczne dla halogenów są konstruowane inaczej i dlatego nie ma zgodności, a reflektory mają homologację albo dla HID albo dla halogenów. I o ile wiem, to pojazd wyposażony w niehomologowane reflektory nie powinien być dopuszczony do ruchu.

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

21 Data: Grudzien 12 2007 09:33:22
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wresz?=cie skończy?!
Autor: Adam Adamaszek 

On Dec 12, 6:19 pm, R2r  wrote:

Adam Adamaszek pisze:> Ostatnio w okolicach Oswiecimia przez jakies 10km jechal za mna
> kierownik w Seicento z zamontowana taka przerobka na H4 - nie oslepil
> mnie ani razu, po prostu swiatlo mialo inny kolor. Dodatkowo - gratis
> - kierownik ten w nocy widzial po prostu wiecej.

Prawdopodobnie skoro ten samochód nie oślepiał Cię to zamiast zwykłych
halogenów miał założone jakieś "cool-blue" czy inne tego typu wynalazki.

Philips Blue Vision mam u siebie. Pech chcial, ze z czlowiekiem
rozmawialem pozniej na stacji - mial lampy wyladowcze przystosowane do
H4, sprowadzone z Chin.

I takie "podrasowane" żarówki _halogenowe_ mogą mieć barwę zbliżoną
do ksenonów, a przy tym nie oślepiać innych (o ile ktoś nie założy np.
100W zamiast 55W). Natomiast lampy wyładowcze ze względu na
charakterystykę swego światła muszą być stosowane w układac

Jedyna roznica w "charakterystyce" swiatla, to (z grubsza) roznica w
jasnosci.
Jesli reflektor niedokladnie odcina - jasne, ta niedokladnosc bedzie
wzmocniona w przypadku zrodla swiatla HID.

projektowanych z myślą o nich. Dotyczy to również wspomnianych przez
Ciebie starszych samochodów (Volvo, BMW, Mercedes), które nie miały
układów soczewkowych jak współczesne, lecz reflektory z lustrem i szkłem
pryzmatycznym. Ich reflektory są jednak przeznaczone do lamp
wyładowczych i dlatego nie powodują oślepiania. Układy optyczne dla
halogenów są konstruowane inaczej i dlatego nie ma zgodności, a
reflektory mają homologację albo dla HID albo dla halogenów. I o ile
wiem, to pojazd wyposażony w niehomologowane reflektory nie powinien być
dopuszczony do ruchu.

Ale jest, legalnie. Skoro diagnosta (i to niejeden) dopuscil, znaczy,
ze pomierzyl te reflektory przy uzyciu precyzyjnego urzadzenia i na
podstawie takiego badania samochod (a w nim reflektory) oslepiac nie
powinien.

polecam do poczytania:

http://arbiter.pl/galeria/ksenon.halogen

pozdrawiam
Adam

22 Data: Grudzien 12 2007 20:19:42
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy ?=cie skończy?!
Autor: R2r 

Adam Adamaszek pisze:

Jedyna roznica w "charakterystyce" swiatla, to (z grubsza) roznica w
jasnosci.
Jesli reflektor niedokladnie odcina - jasne, ta niedokladnosc bedzie
wzmocniona w przypadku zrodla swiatla HID.
Otóż to. Większość starszych reflektorów (zwłaszcza tych ze szkłem pryzmatycznym) jak to napisałeś "niedokładnie odcina". A to właśnie powoduje, że natężenie światła poza wiązką główną (bo - o czym zapominają często użytkownicy "tuningowanego" oświetlenia poza tą główną wiązką też jest światło) jest przy silnym źródle większe (i za duże) i dlatego powoduje oślepianie.

Ale jest, legalnie.
Stosowanie niehomologowanego oświetlenia w pojeździe jest legalne?

Skoro diagnosta (i to niejeden) dopuscil, znaczy,
Nie żartuj. Jakbyś nie widział, co diagności potrafią dopuścić... :-P
Niektórzy potrafili nawet samochodu nie widząc dopuszczac do ruchu...

ze pomierzyl te reflektory przy uzyciu precyzyjnego urzadzenia i na
podstawie takiego badania samochod (a w nim reflektory) oslepiac nie
powinien.
No to do cholery dlaczego oślepia? Bo oślepia.

polecam do poczytania:
Dzięki, nic szczególnego. Ot takie sobie wywody jakiego "speca" (nawet nie  sygnowane żadnym nazwiskiem bez podania źródeł informacji), który być może trudni się sprzedawaniem chińskich zestawów do "profesjonalnego tuningu" oświetlenia i stąd usiłowanie przekonywania, że nie ma specjalnej różnicy czy w reflektorze jest H7 czy D2S, że oślepianie to tylko odczucie itd. W żaden sposób nie może ów artykuł być traktowany jako obiektywne źródło wiedzy. Mimo to jednak i tu znajdziemy np. "Dla reflektorów np H4 bywa z tym bardzo różnie i często te reflektory oślepiają w szczególności wyposażone w niskiej jakości żarówki xenon type lub inne bez homologacji." Na wszelki wypadek autor napisał też np., że " Nie powinno się stosować xenonów w reflektorach dwufunkcyjnych typu H4 - taka przeróbka jest skazana z góry na niepowodzenie bo formowanie wiązki w tych reflektorach jest nieprecyzyjne. Nie powinno się stosować żarówek ksenon w reflektorach ze szkłem ryflowanym (prążki) ze względu na możliwość powstawania refleksów i oślepiania."
Jest też kilka ewidentnych uproszczeń żeby nie powiedzieć fałszów jak np. "Oślepianie występuje gdy oko znajdzie się w lini światła. Tutaj matryca aparatu znalazła się w oświetlonym polu i wystąpiło olśnienie. Gdybym podniósł aparat o 10cm, oślepienie by nie wystąpiło, bo obiektyw znalazłby się w obszarze cienia." To właśnie pominięcie istotnego faktu, że poza wiązką główną jest też światło, które gdy źródło będzie zbyt silne może oślepiać.
A właśnie chińskie zestawy HID polepszające widoczność powodują w reflektorach mało precyzyjnie prowadzących światło powstawanie wokół samochodu istnej łuny światła szczątkowego. Ale ono ponoć nie może oślepiać bo nie istnieje... ;-)

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

23 Data: Grudzien 12 2007 12:35:34
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wresz?=cie sko=F1czy?!?=
Autor: Adam Adamaszek 

> Ale jest, legalnie.

Stosowanie niehomologowanego oświetlenia w pojeździe jest legalne?

Homologacja to nie dopuszczenie do ruchu. Dopuszcza do ruchu diagnosta
na stacji; jesli dopuscil, jest legalne. Jesli policjant to
zakwestionuje, mozna auto przebadac ponownie - zaloze sie, ze jesli
reflektor np. H7 z zamontowanym chinskim HID nie przekroczy
dopuszczalnego natezenia swiatla ponad linia odciecia - diagnosta auto
dopusci ponownie.

Zdaje sobie sprawe, ze nie jest to zgodne z przepisami sensu stricte,
jednakze skoro nie oslepia (co mozna stwierdzic zarowno przy uzyciu
przyrzadu, jak i organoleptycznie) - w czym problem?

Nie żartuj. Jakbyś nie widział, co diagności potrafią dopuścić... :-P
Niektórzy potrafili nawet samochodu nie widząc dopuszczac do ruchu...

To juz inna sprawa - mialem na mysli badanie legalne.

> ze pomierzyl te reflektory przy uzyciu precyzyjnego urzadzenia i na
> podstawie takiego badania samochod (a w nim reflektory) oslepiac nie
> powinien.

No to do cholery dlaczego oślepia? Bo oślepia.

Nie oslepia, patrz przyklad z seicento. Widzialem tez takie przerobki,
ktore oslepiaja - tutaj byly to zarowno halogenowe, jak i ksenonowe.
Fakt, ze ksenonowe oslepialy bardziej (mocniejsze zrodlo swiatla), ale
ten sam efekt bedzie z mocniejsza zarowka/wyzszym napieciem/czystszym
reflektorem. U siebie np. dbam o czystosc, mam mocne zarowki - tez mi
ludzie czasem mrugna, ze oslepiam, mimo, ze swiatla sa ustawione
prawidlowo. Ot, urok jazdy noca.

A właśnie chińskie zestawy HID polepszające widoczność powodują w
reflektorach mało precyzyjnie prowadzących światło powstawanie wokół
samochodu istnej łuny światła szczątkowego. Ale ono ponoć nie może
oślepiać bo nie istnieje... ;-)

Nie napisalem, ze nie istnieje - napisalem, ze wg. przyrzadow
pomiarowych przeznaczonych do tego celu jest dopuszczone do ruchu i
jako takie oslepiac nie powinno.

pozdr
Adam

24 Data: Grudzien 13 2007 01:03:55
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy ?=cie ?=skończy?!
Autor: R2r 

Adam Adamaszek pisze:

Ale jest, legalnie.
Stosowanie niehomologowanego oświetlenia w pojeździe jest legalne?

Homologacja to nie dopuszczenie do ruchu.
Nie. Ale homologacja świateł jest warunkiem ich dopuszczenia do ruchu.

Dopuszcza do ruchu diagnosta
na stacji; jesli dopuscil, jest legalne.
Cóż za władza... Chapeaux bas! :->

No to do cholery dlaczego oślepia? Bo oślepia.

Nie oslepia, patrz przyklad z seicento. Widzialem tez takie przerobki,
ktore oslepiaja
No właśnie o tych mówię, a nie o wszystkich ksenonach. A że oślepia to fakt stwierdzony właśnie organoleptycznie.

A właśnie chińskie zestawy HID polepszające widoczność powodują w
reflektorach mało precyzyjnie prowadzących światło powstawanie wokół
samochodu istnej łuny światła szczątkowego. Ale ono ponoć nie może
oślepiać bo nie istnieje... ;-)

Nie napisalem, ze nie istnieje - napisalem, ze wg. przyrzadow
pomiarowych przeznaczonych do tego celu jest dopuszczone do ruchu i
jako takie oslepiac nie powinno.

No i "dookoła Wojtek". :-)
Mówię cały czas o takich, które oślepiają a co za tym idzie nie mogą uzyskać poprawnego wyniku pomiaru, gdyż wtedy nie oślepiałyby. "Granica odcięcia" i jej położenie to nie wszystko. Istotne jest natężenie światła poza tą granicą. W przypadku "own made xenon" bardzo często jest ono za wysokie i stąd oślepianie.
Idę o zakład, że spotkany kilka dni temu właściciel starszego Toledo badania świateł po ich "udoskonaleniu" nie robił, bądź robił to "na lewo". Jego samochód oślepiał w lusterku wstecznym jeszcze na ok. kilometr przed nim. I właśnie o takich ksenonach mowa, a nie o wszystkich (sam obecnie mam samochód wyposażony w D2S - fabryczne -  i te na pewno nie powodują takiej łuny dookoła, jak to robią niektóre udoskonalane w garażu przez amatorów wiejskiego tuningu).

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

25 Data: Grudzien 13 2007 02:50:33
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wresz?=cie sko?==F1czy?!?=
Autor: Adam Adamaszek 

> Nie napisalem, ze nie istnieje - napisalem, ze wg. przyrzadow
> pomiarowych przeznaczonych do tego celu jest dopuszczone do ruchu i
> jako takie oslepiac nie powinno.

No i "dookoła Wojtek". :-)
Mówię cały czas o takich, które oślepiają a co za tym idzie nie mogą
uzyskać poprawnego wyniku pomiaru, gdyż wtedy nie oślepiałyby. "Granica
odcięcia" i jej położenie to nie wszystko. Istotne jest natężenie
światła poza tą granicą. W przypadku "own made xenon" bardzo często jest
ono za wysokie i stąd oślepianie.

Nie smialbym ryzykowac stwierdzenia, ze zadna nie oslepia. Wszystko,
co mialem na mysli to fakt, ze mozliwa jest taka przerobka reflektora
H1/H4/H7 przy uzyciu zestawu HID, ktora nie bedzie oslepiac kierowcow
z przeciwka i taka wlasnie przerobke do ruchu dopuscic sie powinno
zwlaszcza, jesli produkt przeszedl wszelkie badania (patrz np.
http://www.hids4u.co.uk/)

pozdrawiam
Adam

26 Data: Grudzien 14 2007 00:33:35
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - k?=iedy to się wresz cie skończy?!
Autor: Wmak 

Adam Adamaszek  napisał(a):



Nie smialbym ryzykowac stwierdzenia, ze zadna nie oslepia. Wszystko,
co mialem na mysli to fakt, ze mozliwa jest taka przerobka reflektora
H1/H4/H7 przy uzyciu zestawu HID, ktora nie bedzie oslepiac kierowcow
z przeciwka i taka wlasnie przerobke do ruchu dopuscic sie powinno
zwlaszcza, jesli produkt przeszedl wszelkie badania (patrz np.
http://www.hids4u.co.uk/)

pozdrawiam
Adam

O jakim produkcie piszesz?
Na wskazanej przez Ciebie stronie znalazłem tylko notki, że ich przetwornice
mają jakieś E4 certyfikaty.
O palnikach i całych reflektorach ani słowa.
Nie znam angielskich przepisów ale zgodnie z europejskimi (w tym polskimi)
przepisami reflektor samochodowy (inne światłą też) otrzymuje homologację
RAZEM ZE ŹRÓDŁEM ŚWIATŁA.
Na "szkle" reflektora jest wyraźnie napisane (szyfrem) jaki rodzaj źródła
światła musi być w lampie.
Gdy zamiast konkretnego typu halogenu wsadzisz tam HIDa z dorobionym
cokołem, cała lampa staje się NIELEGALNA i auto w nią wyposażone nie ma
prawa poruszać się po drogach publicznych - i już, tak stanowią przepisy.
Wmak


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

27 Data: Grudzien 12 2007 12:39:42
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wresz?=cie sko=F1czy?!?=
Autor: Adam Adamaszek 

> Ale jest, legalnie.
Stosowanie niehomologowanego oświetlenia w pojeździe jest legalne?

Uzylem skrotu myslowego, ktory przekreciles, wycinajac moj cytat.
"Jest legalnie dopuszczony do ruchu" - to mialem na mysli.

pozdrawiam
Adam

28 Data: Grudzien 12 2007 21:47:56
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy ?=cie skończy?!
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

R2r pisze:

Ale jest, legalnie.
Stosowanie niehomologowanego oświetlenia w pojeździe jest legalne?
Taaa wg przedpiszącego można sobie założyć zielone stroboskopy w miejsce postojowych i i niebieskie światła stop-u ... to nie spowoduję ŻADNEGO zagrożenia?

Skoro diagnosta (i to niejeden) dopuscil, znaczy,
Nie żartuj. Jakbyś nie widział, co diagności potrafią dopuścić... :-P
Niektórzy potrafili nawet samochodu nie widząc dopuszczac do ruchu...
lub nie będąc w stanie podejść do samochodu ... (autentycznie)


ze pomierzyl te reflektory przy uzyciu precyzyjnego urzadzenia i na
podstawie takiego badania samochod (a w nim reflektory) oslepiac nie
powinien.
Oko przez dno butelki ..
No to do cholery dlaczego oślepia? Bo oślepia.
Kierowcy to nie przeszkadza a reszta to są frajerzy ....

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

29 Data: Grudzien 12 2007 21:57:32
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

Grzegorz pisze:

Tak, ale jest kilka wymagań.

Np. dla xenonów samopoziomowanie reflektorów albo auta (w praktyce wystarcza tył), myjka ciśnieniwa (to akurat gadżet, bo myje fatalnie, jedynie wycieraczki w PL warunkach ten syf zmyją), no i jeszcze jedno .....
Niestety samopoziomowanie zawieszenia nie jest wystarczające :( I to niezależnie od rozwiązań technicznych - np. hydropneumatyka w Citroenie, hydraulika w Mercedesie czy pneumatyka w droższych Audi - jest po prostu za wolne na kompensowanie szybkich zmian położenia reflektora w stosunku do drogi. Te układy były konstruowane do zupełnie innych celów.
Do sterowania reflektorem czy też samym strumieniem światła konieczny jest oddzielny układ.


--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

30 Data: Grudzien 13 2007 01:13:20
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: R2r 

Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:

Niestety samopoziomowanie zawieszenia nie jest wystarczające :( I to niezależnie od rozwiązań technicznych - np. hydropneumatyka w Citroenie, hydraulika w Mercedesie czy pneumatyka w droższych Audi - jest po prostu za wolne na kompensowanie szybkich zmian położenia reflektora w stosunku do drogi. Te układy były konstruowane do zupełnie innych celów.
Do sterowania reflektorem czy też samym strumieniem światła konieczny jest oddzielny układ.

Można przyjąć (obserwując zachowanie się tych układów), że ich działanie jest wystarczające (aczkolwiek może nie idealne). Owszem reakcja jest zawsze opóźniona o ułamek sekundy, ale dzięki temu wiązka światła jeśli osiągnie wysokość grożącą oślepieniem to zawsze robi to na krótko. Gdyby pozostawić układy korygowane ręcznie, to np. ruszający samochód oślepiałby permanentnie przez kilka sekund, nie mówiąc już o "zapominalskich" którzy nie korygują położenia spoczynkowego np. po znacznym załadowaniu tyłu. Często to jest przyczyną oślepiania przez kierowców samochodów wyposażonych w reflektory halogenowe i taki ręczny układ korekcji wysokości wiązki. W ksenonach właśnie ze względu na dużo większe natężenie światła taki układ ręcznie sterowany jest niedopuszczalny.

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

31 Data: Grudzien 12 2007 21:15:30
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Artur 'futrzak' Maślą 

Damian / TNC.pl napisał(a):
(...)

Przede wszystkim nie ma podstaw by sie za to wziac odgornie, bo
takie "przerobki" wedlug polskiego (a takze i niemieckiego) prawa
sa dopuszczalne. Pierwszy lepszy policjant jezeli zabierze dowod za cos
takiego
to w sadzie go zyczliwoscia bedzie musial oddac.(nie piszcie mi tutaj o
homologacjach, dopuszczeniach bo ... nie macie racji :) )

Tak, tak. Spróbuj posiadac w Niemczech cokolwiek innego, niż masz
w homologacji pojazdu.

 



--
Jutro to dziś, tyle, że jutro...

32 Data: Grudzien 11 2007 02:48:29
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 R2r  m.in. napisał(a)::

Zauważyłem, że ostatnio wzrosła popularność świateł ksenonowych w
samochodach - i dobrze. Ale niestety też lawinowo wręcz rośnie ilość
samochodów wyposażonych w takie światła _ mocno oślepiające innych_ a
więc zagrażających bezpieczeństwu na drodze.

Jeżdżę głownie nocą i niestety potwierdzam, kiedyś zwróciłem uwagę przez CB
jednemu to mi odpowiedział, że jak mi żal dupę ściska że takich "ksenonków"
(to cytat) nie mam to nie jego problem. Niestety policja ma to w poważaniu,
gdyby się uczciwie wzieli za badanie stanu technicznego na drodze to myslę,
że prawie połowa aut by DR utraciła. Albo pomysł lepszy dać krokodylkom
uprawnienia do kontroli osobówek :)

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

33 Data: Grudzien 11 2007 08:21:42
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: R2r 

Tomasz Motyliński pisze:

[...] jak mi żal dupę ściska że takich "ksenonków"
(to cytat) nie mam to nie jego problem.[...]
No jak chce szpanować "ksenonkami" to niech kupi takie prawdziwe, najlepiej z samochodem. Ale pewnie na takie to go nie stać, więc to jednak jego problem i mając w dupie innych użytkowników drogi ładuje sobie tanią chińszczyznę i ma nadzieję, że robi wrażenie drogiego auta. Niestety to, że to chińska tandeta a nie prawdziwe reflektory ksenonowe, widać już na pierwszy rzut oka.

Niestety policja ma to w poważaniu,
gdyby się uczciwie wzieli za badanie stanu technicznego na drodze to myslę,
że prawie połowa aut by DR utraciła.
Skoro powinna, bo stwarza tym stanem zagrożenie na drodze, to nie widzę przeciwskazań...

 Albo pomysł lepszy dać krokodylkom
uprawnienia do kontroli osobówek :)

Może... :-) Coś jednak w tej materii powinno się ruszyć.

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

34 Data: Grudzien 11 2007 00:03:56
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Smok na Skarbach 

>  Albo pomysł lepszy dać krokodylkom
> uprawnienia do kontroli osobówek :)

dopoki jest ich niecale 5 setek lacznie z pracownikami biurowymi to
pomysl jest rownie chybiony jak kseony z tesco.

Ja w swej zlosliwosci rozwazalem kiedys zainstalowanie halogenow na
tylnej polce, i odpalanie ich takiemu "tiuningowcowi" ktory oswietla
panu bogu firnament zamiast drogi, bo o ile jeszcze jadac z na
przeciwka taki matol oslepi cie na chwile, o tyle jadac za toba kilka
km w trasie skutecznie wqr***.

Pozdrawiam
Wiktor Czarodziej
========================================================================Opel Kadett E 1.4 (b+g) "srebrna strzala", juz oznakowany :D

35 Data: Grudzien 11 2007 11:48:43
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: PAndy 


"Smok na Skarbach"  wrote in message Ja w swej zlosliwosci rozwazalem kiedys zainstalowanie halogenow na
tylnej polce, i odpalanie ich takiemu "tiuningowcowi" ktory oswietla
panu bogu firnament zamiast drogi, bo o ile jeszcze jadac z na
przeciwka taki matol oslepi cie na chwile, o tyle jadac za toba kilka
km w trasie skutecznie wqr***.


nie masz przeciwmgielnych? zawsze wlaczam takim szpejom co mysla ze jak jada w pewnej odleglosci za samochodem to moga zapiac dlugie a ze z tylu mam niezla choinke to momentalnie nastepuje zmiana swiatelek a i zdarza sie ze przeprosza...

36 Data: Grudzien 11 2007 09:02:15
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Robert J. 

Kiedy wreszcie nasza policja zamiast zbijać bąki po krzakach zajmie się
delikwentami jeżdżącymi pojazdami _nie spełniającymi warunków dopuszczenia
do ruchu_?

Zgadzam się. I nie tylko w kwestii świateł, ale w ogóle stanu technicznego i
"spełniania" przepisów. Ileż po ilucach jeździ złomu po "tuningu opycznym",
gdzie koła wystają poza obrys auta (szczególnie śmiesznie wyglądają małe
gówna typu CC, Clio itp, gdzie koła szersze niż w porsche), zawieszenie jest
obniżone do granic rozsądku, tłumiki wybebeszone że słychać tego trupa trzy
ulice dalej, światła z tyłu "w kolorze nadwozia" itp. itd.... Długo by
wymieniać :-). A policja woli łapać babcie przechodzące 10 metrów obok
przejścia i dziadków ze srającymi na chodnik psami... Bo łatwiej.

37 Data: Grudzien 11 2007 18:29:30
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Dysiek 

A policja woli łapać dziadków ze srającymi na chodnik psami...


Tu akurat jestem za :-)

Dysiek

38 Data: Grudzien 11 2007 21:52:56
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: venioo 

Dysiek pisze:

A policja woli łapać dziadków ze srającymi na chodnik psami...


Tu akurat jestem za :-)

Ja tez, a pozniej tym co pozbieraja z chodnika zasmarowywac te pseudo-xenony ;P
By tak musial umyc jeden z drugim pare razy to by mu sie odechcialo eksperymentow ;P

--
venioo + czerwona calibra c20ne
http://venioo.ovh.org - sam oblicz cenę sprowadzenia auta!

39 Data: Grudzien 11 2007 22:31:10
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: R2r 

Dysiek pisze:

A policja woli łapać dziadków ze srającymi na chodnik psami...


Tu akurat jestem za :-)

Ja również :-)
Co nie zmienia faktu, że działanie prewencyjne w ruchu drogowym nie może sprowadzać się do łapania za przekroczenie prędkości. Stan techniczny pojazdów to czynnik mający bardzo istotny wpływ na bezpieczeństwo na drogach.

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

40 Data: Grudzien 12 2007 09:17:57
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Robert J. 

Tu akurat jestem za :-)

A ja nie jestem ZA. Od tego m.in. jest Straż Miejska. A daje się zauważyć
dziwne odwrócenie ról. Czyli SM powoli zaczyna robić to, co powinna Policja,
a Policja łapie rzeczonych dziadków i babcie :-). Wkurza mnie już widok
stojących z radarem "strażników", podczas gdy obok na światłach stoi
radiowów obok auta, które ewidentnie nie przeszłoby przeglądu (czyt. dymi
całą objętością, ma wszystkie szyby ciemne jak w d... u murzyna, opony dwa
razy szersze niż powinno itd) i nic z tego nie robi. Umówmy się, od
kierowania ruchem i jego kontroli jest Policja. SM jest od pilnowania
porządku w mieście, m.in. od egzekwowania sprzątania psich kup...

41 Data: Grudzien 11 2007 13:33:30
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: BremTrans 

Ja mam inne pytanie z tej serii:
kiedy wreszcie ludzie zaczna wymieniac przepalone zarowki?
W nocy na nieoswietlonej drodze taki samochod wyglada z daleka jak skuter,
jadac przy linii latwo o przynajmniej strzasniecie lusterek.
Do tego niezbyt przyjemne uczucie, gdy nagle 100m przed nami okazuje sie, ze
to nie skuter a rozpedzony samochod...

--
venioo

42 Data: Grudzien 11 2007 08:18:43
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Adam Adamaszek 

On 11 Gru, 13:33, "BremTrans"  wrote:

Ja mam inne pytanie z tej serii:
kiedy wreszcie ludzie zaczna wymieniac przepalone zarowki?

Czesto jest to spowodowane skapstwem - w wielu nowszych samochodach
wymiana zarowki jest jednoznaczna z uprzednim odkreceniem polowy
przodu auta, co juz nie kazdy zrobi i co odpowiednio kosztuje (cos mi
sie kolacze ok. 40pln robocizna za sztuke w ASO)

Moimi faworytami sa ci, ktorzy jedna zarowke maja calkiem lub prawie
przepalona, zas druga "zeby go bylo lepiej widac" swieci w niebo. Uch.

pozdr
Adam

43 Data: Grudzien 12 2007 09:20:50
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Robert J. 

Czesto jest to spowodowane skapstwem - w wielu nowszych samochodach
wymiana zarowki jest jednoznaczna z uprzednim odkreceniem polowy
przodu auta, co juz nie kazdy zrobi i co odpowiednio kosztuje (cos mi
sie kolacze ok. 40pln robocizna za sztuke w ASO)

Jak kogos nie stac to niech kupi kilkuletnie auto po gwarancji i jedzie nie
do ASO. Bedzie taniej... Ci o których napisales to tacy, którzy sadza ze ich
stac na nowe auto :-). Ale to tak im sie tylko wydaje... Potem oszczedzaja
na wszystkim, bo im na paliwo nie starcza...

44 Data: Grudzien 11 2007 22:50:58
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: R2r 

BremTrans pisze:

Ja mam inne pytanie z tej serii:
kiedy wreszcie ludzie zaczna wymieniac przepalone zarowki?
Zgadzam się z Tobą, że należy dbać o wszystkie aspekty stanu technicznego samochodu. Czym innym jest jednak przepalona żarówka (zdarza się i nie zawsze daje się to w miarę wcześnie zauważyć), która w najgorszym przypadku może być świadectwem niechlujstwa właściciela (z którym też należy walczyć), a czym innym świadome i celowe pogarszanie stanu technicznego przez montowanie niebezpiecznych i niedopuszczalnych lub przerabianie w niedopuszczalny sposób istniejących elementów wyposażenia samochodu w imię własnego "widzimisię" (i tu już moim zdaniem nie powinno być żadnej taryfy ulgowej).

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

45 Data: Grudzien 12 2007 03:21:53
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: venioo 

R2r pisze:

BremTrans pisze:
Ja mam inne pytanie z tej serii:
kiedy wreszcie ludzie zaczna wymieniac przepalone zarowki?
Zgadzam się z Tobą, że należy dbać o wszystkie aspekty stanu technicznego samochodu. Czym innym jest jednak przepalona żarówka (zdarza się i nie zawsze daje się to w miarę wcześnie zauważyć),

mowa caly czas o reflektorach (czyli lampach przednich), wiec nie za bardzo rozumiem jak mozna tego nie zauwazyc (pomijajac systemy informujace)

która w najgorszym przypadku może być świadectwem niechlujstwa właściciela (z którym też należy walczyć), a czym innym świadome i celowe pogarszanie stanu technicznego przez montowanie niebezpiecznych i niedopuszczalnych lub przerabianie w niedopuszczalny sposób istniejących elementów wyposażenia samochodu w imię własnego "widzimisię" (i tu już moim zdaniem nie powinno być żadnej taryfy ulgowej).


tylko przerobienie kosztuje i zabiera czas, w dodatku samochod taki widzisz z przeciwka (czasami az za dobrze), a wymiana zarowki jest w porownaniu z tym jak za darmo i nie zabiera prawie czasu, a w samochod z 1 zarowka jadacy z przeciwka przypier...lic po zmroku latwiej niz w oswietlony jak choinka pseudo-ksenami.

do tej refleksji sklonila mnie ostatnio trasa 250km koszalin-poznan
co 5 samochod bez zarowki, co 3 zle poustawiany, deszcz i za sterem ciagla modlitwa, by jakiegos pijanego rowerzysty nie rozjechac.

btw. ostatnio (jednego dnia co snieg spadl na pomorzu jakos na poczatku mies.) w jednej wsi baba szla po zmroku, pchala wozek z dzieckiem, sniegu kupa a ona CALA NA BIALO UBRANA szla prawa strona drogi. z przeciwka tir na swiatlach, o malo co jej nie rozjechalem. myslalem ze wyjde i jej napier.ole...

--
venioo + czerwona calibra c20ne
http://venioo.ovh.org - sam oblicz cenę sprowadzenia auta!

46 Data: Grudzien 12 2007 22:47:51
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Rafał "SP" Gil 

R2r pisze:

Zauważyłem, że ostatnio wzrosła popularność świateł ksenonowych w

Podniecasz się zbędnie ...

Nie dość dawno Kenickie wywalił mnie na psim polu ;) po "rozmowie na CB" ... jechałem stopem do wawy ;)

Nie uwierzysz - kur()*&^ami rzucałem z driverem tira co ca 10 minut na (głównie) osobówki ... siedzieliśmy te 1,5 metra wyżej w kabinie tira i byliśmy non stop oślepiani przez osobówki ... dramat ..

IMHO - badania psychologiczne przy robieniu prawka + kampania społeczna - jest to rozwiązanie.


--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

47 Data: Grudzien 13 2007 01:30:50
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: R2r 

Rafał "SP" Gil pisze:

R2r pisze:
Zauważyłem, że ostatnio wzrosła popularność świateł ksenonowych w

Podniecasz się zbędnie ...

Nie o podniecanie się chodzi. Po prostu jazda w takich warunkach jest trudniejsza i bardziej niebezpieczna. A ja jeszcze chciałbym trochę pożyć, ale w tym celu również muszę niestety dość często się przemieszczać po naszych drogach.

Nie uwierzysz - kur()*&^ami rzucałem z driverem tira co ca 10 minut na (głównie) osobówki ... siedzieliśmy te 1,5 metra wyżej w kabinie tira i byliśmy non stop oślepiani przez osobówki ... dramat ..

Ano dramat...

IMHO - badania psychologiczne przy robieniu prawka + kampania społeczna - jest to rozwiązanie.

No wiesz, dzisiaj zauważyłem już w którymś programie TV poruszony temat wyprzedzania się przez TIRy na całej szerokości jezdni ile by pasów ruchu ta jezdnia nie posiadała. Sam dziś byłem uczestnikiem zdarzenia, w którym najpierw jedna mniejsza ciężarówka na A2 pod Strykowem nie bacząc na to, że jest akurat wyprzedzana zajechała mi drogę (powodując realne zagrożenie bezpieczeństwa), bo właśnie w tym momencie musiała wziąć się za wyprzedzanie ciągu tirów, następnie tejże ciężarówce zajechał drogę jeden TIR skutecznie już wyhamowując wszystkich. Później jak już ten TIR zakończył swój manewr, to jadący przede mną kierowca mimo, że miał miejsce do zjechania i pozwolenia mi wykonania wyprzedzania, postanowił cały czas jadąc lewym pasem wyprzedzać kolejne trzy TIR-y. Tak jakby nie zdawał sobie sprawy, że komuś utrudnia jazdę, i że w sumie ustąpienie miejsca na chwilę nic by go tak naprawdę nie kosztowało.
Może trzeba dotrzeć też do kierowców w celu uświadomienia im, że robią źle również przez źle ustawione czy przerobione światła.
Tylko jak zrobić aby takie akcje były skuteczne ale i by przy okazji nie "wylewać dziecka z kąpielą"?

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

48 Data: Grudzien 13 2007 01:40:48
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Rafał "SP" Gil 

R2r pisze:

którym najpierw jedna mniejsza ciężarówka na A2 pod Strykowem nie bacząc na to, że jest akurat wyprzedzana zajechała mi drogę (powodując realne

Mam to samo - ale zazwyczaj z fajfusami z osobówek.

Jakbym tak miał się w statystykę zabawić - 70 % "zajechań" drogi popełnia względem mnie osobówka, 30 % ciężarowy driver.

cały czas jadąc lewym pasem wyprzedzać kolejne trzy TIR-y. Tak jakby nie

Skoro mógł zjechać, znaczy, że miał miejsce do zjechania. Skoro jak piszesz, jednak tego nie zrobił, zostało to miejsce po prawej stronie ... skoro zostało - mogłeś go wyprzedzić prawą stroną.


P.S.
Masz prawo wyprzedzać prawą stroną na autostradzie, z którego ja   nagminnie i z premedytacją korzystam, zwłaszcza wtedy, gdy do wyprzedzania tira zabiera się naraz 9 osobówek ... dosuwam prawym pasem do wyprzedzanego tira, i dopiero zmieniam pas ... jestem 7 aut do przodu, i mam za sobą debila z włączonymi światłami długimi ;)

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

49 Data: Grudzien 13 2007 02:00:31
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: R2r 

Rafał "SP" Gil pisze:

Skoro mógł zjechać, znaczy, że miał miejsce do zjechania. Skoro jak piszesz, jednak tego nie zrobił, zostało to miejsce po prawej stronie ... skoro zostało - mogłeś go wyprzedzić prawą stroną.
IMO nie mogłem.  Na zjechanie miejsce było. Na wyprzedzenie z prawej tego miejsca było jednak zbyt mało. Wyprzedzane pojazdy jechały mimo wszystko nieco wolniej niż wyprzedzający (z naciskiem na "nieco").

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

50 Data: Grudzien 13 2007 03:20:05
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Rafał,

Wednesday, December 12, 2007, 10:47:51 PM, you wrote:

[...]

Nie uwierzysz - kur()*&^ami rzucałem z driverem tira co ca 10
minut na (głównie) osobówki ... siedzieliśmy te 1,5 metra wyżej
w kabinie tira i byliśmy non stop oślepiani przez osobówki ...
dramat ..

W osobówce przeklinasz zapewne co minutę z tego samego powodu +
oślepiające TIRy.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

51 Data: Grudzien 13 2007 10:55:12
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Rafał "SP" Gil 

RoMan Mandziejewicz pisze:

W osobówce przeklinasz zapewne co minutę z tego samego powodu +
oślepiające TIRy.

Jednak częściej na osobowe ... bo na coodziień mam do czynienia z osobowymi w mieście, a tirami rzadziej. Problem dostrzegam głównie w osobówkach.

Co więcej - jak siedzę w osobówce, jako, że siedzę w niskiej osobówce ;) praktycznie oślepia mnie wszystko ... (Zabiłbym projektantów nowych busów, którzy światła wciągają jak najwyżej na budzie) ... ale szcxzytem jest mimo wszystko by tirmana osobowy oślepiał ;)

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

52 Data: Grudzien 13 2007 19:17:14
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 10 Dec 2007 22:19:37 +0100, R2r
wrote:

więc zagrażających bezpieczeństwu na drodze. Chodzi mi o wszelkiego
rodzaju instalacje "adaptujące technologię HID do zwykłych świateł
(halogenowych)", które nie mają racji bytu i są niedopuszczalne ze

A nie sadzisz, że po prostu w tych fabrycznych może się coś spieprzyć?
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

53 Data: Grudzien 13 2007 20:25:37
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: R2r 

Adam Płaszczyca pisze:

A nie sadzisz, że po prostu w tych fabrycznych może się coś spieprzyć?
Może, owszem. W moim obecnym samochodzie miała miejsce awaria układu samopoziomowania - zdarza się. Trzeba byc jednak ślepym albo ignorantem do n-tej potęgi aby nie zauważyć, że reflektory zamiast na drogę świecą w kosmos.
Ponadto jestem niemal pewien, że samochód, który sprowokował mnie do zainicjowania niniejszego wątku miał niefabryczne ksenony (lub inne wynalazki).

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

54 Data: Grudzien 14 2007 01:15:44
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 13 Dec 2007 20:25:37 +0100, R2r
wrote:

Może, owszem. W moim obecnym samochodzie miała miejsce awaria układu
samopoziomowania - zdarza się. Trzeba byc jednak ślepym albo ignorantem
do n-tej potęgi aby nie zauważyć, że reflektory zamiast na drogę świecą
w kosmos.

No i? Malo takich?
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

55 Data: Grudzien 14 2007 08:53:51
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: R2r 

Adam Płaszczyca pisze:

[...] reflektory zamiast na drogę świecą w kosmos.

No i? Malo takich?
Niestety nie. Za stan techniczny pojazdu prawa jazdy się nie straci tak szybko jak za przekroczenie prędkości, więc kierowcy uważają przede wszystkim aby nie wpaść na tym drugim, podobnie jak policja łapie przede wszystkim  na suszarki i fotoradary.
Z tym, że ja mówiłem akurat o ewidentnych samoróbkach w oświetleniu, i to o tych, które po prostu nie mogą nie oślepiać (jakby ich nie ustawiać), i które z racji tego powinny podlegać surowej kontroli oraz wykluczeniu z ruchu.

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

56 Data: Grudzien 14 2007 12:06:44
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 14 Dec 2007 08:53:51 +0100, R2r
wrote:

No i? Malo takich?
Niestety nie. Za stan techniczny pojazdu prawa jazdy się nie straci tak
szybko jak za przekroczenie prędkości, więc kierowcy uważają przede
wszystkim aby nie wpaść na tym drugim, podobnie jak policja łapie przede
wszystkim  na suszarki i fotoradary.

A to mnie zawsze dziwiło, bo na tym to cały biznes by mógł się
kręcić..
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

57 Data: Grudzien 14 2007 12:20:27
Temat: Re: Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!
Autor: R2r 

Adam Płaszczyca pisze:

A to mnie zawsze dziwiło, bo na tym to cały biznes by mógł się
kręcić..
Mógłby, tylko że celem działania policji w naszym kraju nie jest ani zarabianie (swoje i tak dostaną), ani poprawa bezpieczeństwa, lecz poprawa statystyk. A te wśród przyczyn wypadków notują przede wszystkim niedostosowanie prędkości. Stąd nacisk na suszenie a totalne olewanie sprawdzania stanu technicznego.

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

Niehomologowane reflektory - kiedy to się wreszcie skończy?!



Grupy dyskusyjne