Dnia Sun, 25 Mar 2007 20:02:21 +0200, Wodz napisał(a):
A czasem w prawie nie ma czegoś takiego: że jak coś wymieniają to gwarancja
na tą część idzie od nowa? Takie coś po głowie mi się kołacze.
Jest inna sprawa jak tą część naprawiają.
nie wiem czy to się da jasno okreslić - a to błędy w komputerze wykasują, a
to wyczyszczą styki na złączu i taka zabawa w kółko macieju. Co innego
gdyby cały podzespół wymienili, ale na rzie to może mam nowa gwarancje na
złącze poduszki, choć to w żaden sposób nie rozwiazuje problemu
Jest też coś takiego, że trzeba ileś tam razy mieć usuwaną usterkę (3 czy 4
razy) danej rzeczy by muc domagać się wymiany rzeczy (w tym wypadku
samochodu) na nowy. Skonsultuj się z rzecznikiem praw konsumentów (czy
jakoś tak:)
jest, ale wydaje mi się, że to jest sprawa gwarancji a tym samym te X
napraw daje gwarant [sprzedawca] i te warunki musza się znaleźć w karcie
gwarancyjnej. Co jest w gwarancji to zależy co zapisze tam gwarant [chyba
żadne przepisy tego nie regulują]. Oprócz gwarancji jest jeszcze rękojmia -
tu bym na pewno żądał w tej chwili wymiany samochodu/obniżenia ceny ale
rękojmia działa rok od daty zakupu - więc już za późno jak dla mnie :(
Sprobuję się skontaktować z federacją konsumentów/rzecznikiem. Zobaczymy co
mi poradzą.
--
Pozdrawiam, klausg
PIĄTA PRAKTYCZNA ZASADA HORNERA:
"Doświadczenie jest wprost proporcjonalne do stopnia zniszczenia sprzętu."
:D
8 |
Data: Marzec 26 2007 08:37:46 |
Temat: Re: [FUT pl.soc.prawo] Niekończące się awarie poduszki powietrznej i koniec gwarancji |
Autor: Robert J. |
Co innego
gdyby cały podzespół wymienili,
To "wystrzel' poduszkę :-). Na pewno są fachowcy, którzy zrobią to na
postoju i bez śladu, a Ty będziesz miał argument.
9 |
Data: Marzec 26 2007 19:24:33 | Temat: Re: [FUT pl.soc.prawo] Niekończące się awarie poduszki powietrznej i koniec gwarancji | Autor: Klaudiusz Gawlik |
Dnia Mon, 26 Mar 2007 08:37:46 +0200, Robert J. napisał(a):
Co innego
gdyby cały podzespół wymienili,
To "wystrzel' poduszkę :-). Na pewno są fachowcy, którzy zrobią to na
postoju i bez śladu, a Ty będziesz miał argument.
hmmm
Jeszcze to przemyslę, ale to dosyć szalony pomysł... Mimo wszystko dzięki
za pomoc :)
--
Pozdrawiam, klausg
PIĄTA PRAKTYCZNA ZASADA HORNERA:
"Doświadczenie jest wprost proporcjonalne do stopnia zniszczenia sprzętu."
:D
10 |
Data: Marzec 26 2007 06:36:10 | Temat: Re: [FUT pl.soc.prawo] Niekończące się awarie poduszki powietrznej i koniec gwarancji | Autor: Gabriel'Varius' |
Użytkownik Wodz napisał:
Dnia Sun, 25 Mar 2007 19:26:19 +0200, Klaudiusz Gawlik napisał(a):
Mam problem z poduszką powietrzną w nowym samochodzie.
Hmmm
A czasem w prawie nie ma czegoś takiego: że jak coś wymieniają to gwarancja
na tą część idzie od nowa? Takie coś po głowie mi się kołacze.
Kiedys tak bylo teraz z data/dniem konca gwarancji konczy sie gwarancja na wszystkie(nawet te wymienione) czesci. Jesli np. wymienia Ci dwa dni przed koncem gwarancji amorki na nowe to za dwa dni juz nie masz na nie gwarancji (znam to z autopsji - FIAT Panda) :-)
pozdrawiam
--
<-- - http://www.varius.jawnet.pl -- ->
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
Oskar Wilde
| | |