[lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty)
1 | Data: Marzec 06 2009 09:15:20 |
Temat: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | |
Autor: topek | http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,6350444,Niemcy_wykupuja_nam_auta_.html 2 |
Data: Marzec 06 2009 10:42:26 | Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | Autor: jian | topek wrote: http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,6350444,Niemcy_wykupuja_nam_auta_.html Tu bardziej chodzi o odnowienie samochodów, i zaczeło sie dlugo przed kryzysem Juz dawno niemcy wprowadzili tak zwane stopnie euro i były profity za wymiane auta jak dobrze pamietam obecnie sa 3 euro1 euro2 euro3 dla przykladu Koln naklejka euro1 (czerona) autem nie wiedziesz wcale do miasta naklejka euro2 (żółta) autem wjedziesz do miasta (ale tylko na obrzeża) naklejka euro3 (zielona) autem mozesz poruszać sie po mieście 3 |
Data: Marzec 06 2009 10:11:43 | Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | Autor: topek | TNIJ CYTATY! Tu bardziej chodzi o odnowienie samochodów, i zaczeło sie dlugo przedTez ale nie na taka skale. Wczesniej byla zacheta w postaci nizszego podatku a obecnie jest doplata. Juz dawno niemcy wprowadzili tak zwane stopnie euro i były profity zaProfit w postaci mniejszego, badz w ogole, podatku drogowego. jak dobrze pamietam obecnie sa 3Zle pamietasz, albo sie zatrzymales w polowei lat 90-tych :) Jest euro1 do euro6. Sa to normy spalin. Na ta chwile zwolnione z podatku drogowego sa auta z Euro5 i Euro6 dla przykladu KolnSorry, ale znow bzdury i polprawdy. Kolory naklejek nie maja nic wspolnego z normami spalin euro1-6 Ja mam diesla z euro3 i mam zolta Kumpel ma golfa2 z euro1 benzynowego i ma zielona. Tu chodzi o Feinstaub (zapylenie) i dlatego diesle dostaja "po dupie" Diesle z FAPem/DPF (filtrem czastek stalych) dostaja zielona. Umweltzone nie obejmuje calego miasta tylko, zazwyczaj, scisle centrum. Do konca tego roku 2009 z kazda naklejka (bez naklejki mandat) i norma spalin wjedziesz wszedzie w podanej przez Ciebie Kolonii. Od 1 stycznia 2010 nie bedzie mozna wjechac do centrum (umweltzony) autem z czerwona naklejka. Jak bys nie wierzyl to prosze: http://www.stadt-koeln.de/3/umwelt/umweltzone/haeufige-fragen-und-antworten-zur-koelner-umweltzone/#ziel_0_36 A tu mapki umweltzone w niemieckich miastach: http://www.bmu.de/luftreinhaltung/doc/40590.php topek -> jak zawsze pozdrawiajacy -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 4 |
Data: Marzec 06 2009 11:51:10 | Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | Autor: jian | >/ciach/ Sorry, ale znow bzdury i polprawdy. a tam bzdury odrazu pisalem ze nie pamietam dokładnie wiec mogłem cos pomylić :P 5 |
Data: Marzec 06 2009 10:20:19 | Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | Autor: Jarek Wójtowicz | jian napisał(a): Tu bardziej chodzi o odnowienie samochodów, i zaczeło sie dlugo przed Przynoszenie wiadomosci z magla nie jest mile widziane i na tej grupie i na innych... A jest taka dobra zasada, ze jak sie nie zna, to sie nie wypowiada... http://www.stadt-koeln.de/umweltzone/ -- Jarek Volvo S80 2.9 B6294S2 196KM Geartronic http://my.flightmemory.com/jwzp/pl -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 6 |
Data: Marzec 06 2009 11:53:03 | Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | Autor: jian | Jarek Wójtowicz wrote: jian napisał(a): aaaa rozumie tylko nieliczni moga sie pomylic ok zapamietam sobie 7 |
Data: Marzec 06 2009 11:19:56 | Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | Autor: ania |
Niemcy w przeciwienstwie do innych krajow, wspomagaja swoja decyzja przy slyszalam, ze sie niemieckie firmy wlasnie z tego powodu dosc denerwuja, bo te doplaty nie sa zacheta dla ich klientow:-) -- ania 8 |
Data: Marzec 06 2009 11:45:42 | Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | Autor: omega_fan | slyszalam, ze sie niemieckie firmy wlasnie z tego powodu dosc denerwuja, Ja tam nie wiem, ale w salonie VW w Berlinie, który zwykle świecił pustkami, jakieś 2 tygodnie temu niezły tłum ludzi się kłębił. 9 |
Data: Marzec 06 2009 12:22:48 | Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | Autor: J.F. | Użytkownik "topek " napisał w Niemcy w przeciwienstwie do innych krajow, wspomagaja swoja Nie wiem czy o to im chodzilo :-) Choc z drugiej strony nie mozna by chyba w UE ustanowic przepisu, Nie mozna. Jakie szanowni grupowicze maja zdanie w tej materii? Mnie tylko dziwi ze nie pomysleli iz te auta mozna sprzedac Polakom zamiast zlomowac. A moze pomysleli .. bo mozna bylo :-) J. 10 |
Data: Marzec 06 2009 13:14:28 | Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | Autor: Paweł | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości Choc z drugiej strony nie mozna by chyba w UE ustanowic przepisu, ze owszemNie mozna. Być może można. Ale wszystkie firmy niemieckie produkują już auta za granicami RFN -- Paweł 11 |
Data: Marzec 06 2009 17:04:59 | Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | Autor: J.F. | Użytkownik "Paweł" napisał w wiadomości Użytkownik "J.F." napisał w Zasadniczo nie mozna, ale czasy sa szczegolne. Ale wszystkie firmy niemieckie produkują już auta za granicami Produkuja tez u siebie, produkuja mase elementow do zagranicznych aut .. J. 12 |
Data: Marzec 06 2009 14:47:20 | Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | Autor: pluton |
jest to moim zdaniem madre pobudzanie (podtrzymywanie) gospodarki. no i placi za to szary podatnik, niezaleznie od tego, czy ma samochod, czy nie. pozdrawiam pluton 13 |
Data: Marzec 06 2009 14:17:59 | Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | Autor: topek | no i placi za to szary podatnik, niezaleznie od tego, czy ma samochod, czyZa ambasade w gabonie tez placi. Niezaleznie od tego gdzie spedza wakacje. topek -> jak zawsze pozdrawiajacy -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 14 |
Data: Marzec 06 2009 17:16:34 | Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | Autor: pluton | no i placi za to szary podatnik, niezaleznie od tego, czy ma samochod,Za ambasade w gabonie tez placi. Niezaleznie od tego gdzie spedza wakacje. Za wojsko, policje, sluzbe zdrowia i sejm z senatem tez placi :( pozdrawiam pluton 15 |
Data: Marzec 06 2009 22:13:49 | Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | Autor: Andrzej |
no i placi za to szary podatnik, niezaleznie od tego, czy ma samochod,Za ambasade w gabonie tez placi. Niezaleznie od tego gdzie spedza nawet za sraj tasme im placimy a nie daj boze ktorych z nich sie zle odzywia to na kibel i czesciej chodzi i wiecej ma klopotow zdrowotnych i kto za to zaplaci? my to skad mamy czerpac przyklady skoro nasza kasa sie w g. obraca?:) 16 |
Data: Marzec 06 2009 17:05:57 | Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | Autor: J.F. | Użytkownik "pluton" napisał w jest to moim zdaniem madre pobudzanie (podtrzymywanie) Ale dzieki temu ma prace i nie musi placic na wyplacanie zasilkow :-) J. 17 |
Data: Marzec 07 2009 01:34:54 | Temat: Re: [lekkot OT] Niemiecki model walki z kryzysem (doplaty) | Autor: Adam Foton | Fakt ze glownie sprzedaja sie "popierdolki" typu Clio, Corsa czy panda ale Ciekawe czym beda pobudzac pozniej ? Ustawowy nakaz zlomowania auta po 10 latach ? A moze brak wlasnosci, tylko wypozyczanie auta od jakiejs agencji motoryzacji i restrukturyzacji drogownictwa ? Wszystko po to, aby pieniadz coraz szybciej krazyl w gospodarce, przez co ta bedzie sprawiac wrazenie mocniejszej. Kiedys nie do pomyslenia bylo, aby wlascicielowi oplacilo sie zniszczyc rzecz pelniaca wlasciwie swoja funkcje, tylko dlatego ze zaplaca mu za to inni. AF |