Grupy dyskusyjne   »   Niemieckie auto O*** C*****A a zbiornik paliwa

Niemieckie auto O*** C*****A a zbiornik paliwa



1 Data: Lipiec 18 2007 02:01:20
Temat: Niemieckie auto O*** C*****A a zbiornik paliwa
Autor: venioo 

Witam.
Chyba uszkodzil lub zapchal mi sie gdzie wezyk w zbiorniku (po ostatnim braku paliwa ;P ) bo ponizej 15L autko krztusi sie, pali chwile na 2 gary a pozniej gasnie. (filtr paliwa juz wymieniony) Jak doleje sie paliwa samochod jezdzi normalnie. Sprawdzone w warunkach warsztatowych - ponizej 15L pompa paliwa dmucha powietrzem.
W zwiazku z tym mam pytanie:
- czy da sie jakos wyciagnac smoka i weze "nieinwazyjnie" bez sciagania zbiornika? W Vectrze podobno jest klapka pod siedzeniem, przy wymianie filtra paliwa u siebie jakos jej nie zauwazylem, ale pod podwoziem to ciezko nieraz cos wylukac.
- jak sie nie da to na co nalezy zwrocic uwage przy sciaganiu zbiornika i jego ponownym montazu?

Pozdrawiam
--
venioo



2 Data: Lipiec 18 2007 08:12:55
Temat: Re: Niemieckie auto O*** C*****A a zbiornik paliwa
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-07-18 02:01,  *venioo* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

- czy da sie jakos wyciagnac smoka i weze "nieinwazyjnie" bez sciagania zbiornika? W Vectrze podobno jest klapka pod siedzeniem, przy wymianie filtra paliwa u siebie jakos jej nie zauwazylem, ale pod podwoziem to ciezko nieraz cos wylukac.

Sprawdź dokładnie - powinna być - jeszcze nie widziałem Opla bez takiej możliwości - no ale kto wie ;)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

3 Data: Lipiec 18 2007 12:12:15
Temat: Re: Niemieckie auto O*** C*****A a zbiornik paliwa
Autor: J.F. 

On Wed, 18 Jul 2007 08:12:55 +0200,  Mirek Ptak wrote:

Dnia 2007-07-18 02:01,  *venioo* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
- czy da sie jakos wyciagnac smoka i weze "nieinwazyjnie" bez sciagania
zbiornika? W Vectrze podobno jest klapka pod siedzeniem, przy wymianie
filtra paliwa u siebie jakos jej nie zauwazylem, ale pod podwoziem to
ciezko nieraz cos wylukac.

Sprawdź dokładnie - powinna być - jeszcze nie widziałem Opla bez takiej
możliwości - no ale kto wie ;)

Kadet kombi, astra [stara] kombi - pompa wkrecona w bak.

Co do szukania usterki:
- na pewno problem lezy w zbiorniku/pompie ? Moze to wskaznik
   zle wskazuje zero.

-obejrzyj zbiornik od spodu - moze wgnieciony ?

-a jesli wgnieciony - to zobacz czy jest slad po uderzeniu, bo moze to
   podcisnienie go wgniotlo.

Mirku - po co wlasciwie jest to podcisnienie w zbiorniku, i jak
sprawdzic czy nie jest za duze ? Mozna odciac to odsysanie ?

I co sie dzieje z benzyna w dzisiejszych upalach - lzejsze frakcje
chyba paruja ? A jak ktos ma auto na gaz i benzyna spedza w zbiorniku
pol roku ?

J.

4 Data: Lipiec 18 2007 12:56:12
Temat: Re: Niemieckie auto O*** C*****A a zbiornik paliwa
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-07-18 12:12,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Mirku - po co wlasciwie jest to podcisnienie w zbiorniku, i jak
sprawdzic czy nie jest za duze ? Mozna odciac to odsysanie ?
A skąd ja mam wiedzieć :)
Mogę podejrzewać, że w miarę spalania przy zbyt szczelnym zbiorniku tworzy się podciśnienie i jak szybko podjedziemy na stację to może sobie   "syknąć" :) przy odkręcaniu korka...
Całkowicie wessane zbiorniki też gdzieś kiedyś ;) widziałem na zdjęciu ale to już na 100% anomalia :)

I co sie dzieje z benzyna w dzisiejszych upalach - lzejsze frakcje chyba paruja ? A jak ktos ma auto na gaz i benzyna spedza w zbiorniku pol roku ?

Parowanie to nie problem - niewielka objętość.
Gorzej ze starzeniem sie różnych dodatków uszlachetniających do benzyny.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

5 Data: Lipiec 18 2007 13:18:01
Temat: Re: Niemieckie auto O*** C*****A a zbiornik paliwa
Autor: J.F. 

On Wed, 18 Jul 2007 12:56:12 +0200,  Mirek Ptak wrote:

Dnia 2007-07-18 12:12,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Mirku - po co wlasciwie jest to podcisnienie w zbiorniku, i jak
sprawdzic czy nie jest za duze ? Mozna odciac to odsysanie ?

A skąd ja mam wiedzieć :)
Mogę podejrzewać, że w miarę spalania przy zbyt szczelnym zbiorniku
tworzy się podciśnienie i jak szybko podjedziemy na stację to może sobie
"syknąć" :) przy odkręcaniu korka...

Ale tu [kadet, astra] jest ciekawiej - wyglada mi na to ze specjalnie
wysysaja powietrze ze zbiornika. Przez filtr oparow ?

Całkowicie wessane zbiorniki też gdzieś kiedyś ;) widziałem na zdjęciu
ale to już na 100% anomalia :)

Wlasnie cos mi sie wydaje ze mam taka anomalie.

I co sie dzieje z benzyna w dzisiejszych upalach - lzejsze frakcje
chyba paruja ? A jak ktos ma auto na gaz i benzyna spedza w zbiorniku
pol roku ?
Parowanie to nie problem - niewielka objętość.

Ale tu objetosc wysysana jest wielka - caly kolektor dolotowy :-).

J.

6 Data: Lipiec 19 2007 23:39:06
Temat: Re: Niemieckie auto O*** C*****A a zbiornik paliwa
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

Mirek Ptak napisał(a):

Całkowicie wessane zbiorniki też gdzieś kiedyś ;) widziałem na zdjęciu ale to już na 100% anomalia :)

Czyzbys Mirku pil do mnie? :)
Tak, mialem taki przypadek w Corsie 1.4i. Winny okazal sie wezyk, ktory do filtra oparow paliwa, pod przednim, prawym nadkolem doprowadza powietrze, a jego drugi koniec zawieszony jest... w powietrzu. Przytkal sie na tym luznym koncu i dlatego zamiast ciagnac powietrze, podczas uruchamiania zasysal resztki oparow ze zbiornika. jak wiadomo, podcisnienie w kolektorze jest dosc znaczne, dlatego potrafilo to zassac zbiornik. Dodatkowo mialem efekt zacierajacej sie pompy paliwa, tzn. nie bylo efektow jesli chodzi o wydajnosc, ale dzwiek przypominal do konca zarznieta pompke.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
red C20NE Calibra not PMS yet

7 Data: Lipiec 20 2007 11:40:30
Temat: Re: Niemieckie auto O*** C*****A a zbiornik paliwa
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-07-19 23:39, *Michał "HoMMeR" Paszek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Całkowicie wessane zbiorniki też gdzieś kiedyś ;) widziałem na zdjęciu ale to już na 100% anomalia :)

Czyzbys Mirku pil do mnie? :)

Ależ skąd ;)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan0( a t )gazeta(kropek)pl
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

8 Data: Lipiec 18 2007 14:07:01
Temat: Re: Niemieckie auto O*** C*****A a zbiornik paliwa
Autor: BremTrans 

Sprawdź dokładnie - powinna być - jeszcze nie widziałem Opla bez takiej
możliwości - no ale kto wie ;)

No wiec O*** C*****A ;) ma pompe i filtr paliwa za tylnum prawym kolem, na
zewnatrz.
Dojscia przez podloge nie ma, trzeba sciagnac caly zbiornik. Wlasnie to
uczynilem :D

Instruktaz na przyszlosc:
0. O ile to mozliwe wyjezdzic jak najwiecej benzyny, zeby zbiornik byl jak
najlzejszy
1. pkt. ten nie jest konieczny, ale... Odkrecic tylny zderzak - wiecej
swiatla i lepsze dojscie przy prawym kole
2. Odkrecic srube pod guma pod wlewem paliwa (sruba ta trzyma caly wlew i
zawor kulowy zeby na CPN nie przelac zbiornika)
3. Odkrecic plastikowa oslone ktora jest miedzy zderzakiem a zbiornikiem
4. Odkrecic 2 sruby trzymajace pasy trzymajac zbiornik, zeby nie spadl na
glebe
5. Delikatnie go opuscic do momentu, az mamy duzo miejsca zeby wsadzic reke
ze srubokretem i pozdejmowac wezyki oraz wtyczke czujnika stanu paliwa.
6. voila ! mamy zbiornik na wierzchu.

teraz zeby sie dostac do srodka najlepiej miec lancuch od wymiany filtrow,
ja odkrecilem duuuzym "francuzem" (kluczem francuskim, zeby nie bylo
niedomowien... ;) )

W srodku sam miod. Oprocz piachu znalazlem tez troche szarego hmmm...
silikonu.


Kadet kombi, astra [stara] kombi - pompa wkrecona w bak.

Co do szukania usterki:
- na pewno problem lezy w zbiorniku/pompie ? Moze to wskaznik
  zle wskazuje zero.

Wskaznik wskazuje dobrze, problemem bylo prawdopodobnie pekniecie weza
miedzy pompa paliwa a zbiornikiem, ale jeszcze badam inne opcje


-obejrzyj zbiornik od spodu - moze wgnieciony ?

nie jest wgnieciony


-a jesli wgnieciony - to zobacz czy jest slad po uderzeniu, bo moze to
  podcisnienie go wgniotlo.

Mirku - po co wlasciwie jest to podcisnienie w zbiorniku, i jak
sprawdzic czy nie jest za duze ? Mozna odciac to odsysanie ?

Kiedys czytalem, ze podcisnienie jest po to, zeby w razie malego
rozszczelnienia zbiornika nie kapalo paliwo z niego.
Ale ile w tym prawdy to nie wiem. A jak zasysa za duzo, to niedobrze.


I co sie dzieje z benzyna w dzisiejszych upalach - lzejsze frakcje
chyba paruja ? A jak ktos ma auto na gaz i benzyna spedza w zbiorniku
pol roku ?
Na to nie potrafie odpowiedziec, ale chyba za dobrze sie benzyna nie ma po
pol roku stania. CHociaz znam przypadki, ze po paru latach znajomy odpalil
(moto nie samochod...) troche podymilo a pozniej bylo dobrze.
Pozdrawiam
--
venioo

9 Data: Lipiec 18 2007 15:39:20
Temat: Re: Niemieckie auto O*** C*****A a zbiornik paliwa
Autor: J.F. 

On Wed, 18 Jul 2007 14:07:01 +0200,  BremTrans wrote:

I co sie dzieje z benzyna w dzisiejszych upalach - lzejsze frakcje
chyba paruja ? A jak ktos ma auto na gaz i benzyna spedza w zbiorniku
pol roku ?
Na to nie potrafie odpowiedziec, ale chyba za dobrze sie benzyna nie ma po
pol roku stania. CHociaz znam przypadki, ze po paru latach znajomy odpalil
(moto nie samochod...) troche podymilo a pozniej bylo dobrze.

Benzyna w zamknietym pojemniku nie stac sobie moze dlugo.

Ale tu na oko jest beznyna pod pompa prozniowa [slabo ale zawsze]
i jeszcze podgrzana do 30-40 stopni :-)

J.

10 Data: Lipiec 20 2007 01:33:28
Temat: Re: Niemieckie auto O*** C*****A a zbiornik paliwa
Autor: venioo 

....dodam jeszcze: w nadwoziu najpierw zakladac gume naokolo wlewu paliwa wsuwajac ja od dolu w kierunku ku gorze (na gorze tej gumy jest szeroki gumowy kolnierz) a dopiero pozniej wlozyc koncowke wlewu paliwa w ta gume. Nie na odwrot, bo nie da rady (przecwiczone).

--
venioo + czerwona Cali '91 C20NE

11 Data: Lipiec 18 2007 10:14:02
Temat: Re: Niemieckie auto O*** C*****A a zbiornik paliwa
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

venioo napisał(a):

Witam.
Chyba uszkodzil lub zapchal mi sie gdzie wezyk w zbiorniku (po ostatnim braku paliwa ;P ) bo ponizej 15L autko krztusi sie, pali chwile na 2 gary a pozniej gasnie. (filtr paliwa juz wymieniony) Jak doleje sie paliwa samochod jezdzi normalnie. Sprawdzone w warunkach warsztatowych - ponizej 15L pompa paliwa dmucha powietrzem.
W zwiazku z tym mam pytanie:
- czy da sie jakos wyciagnac smoka i weze "nieinwazyjnie" bez sciagania zbiornika? W Vectrze podobno jest klapka pod siedzeniem, przy wymianie filtra paliwa u siebie jakos jej nie zauwazylem, ale pod podwoziem to ciezko nieraz cos wylukac.
- jak sie nie da to na co nalezy zwrocic uwage przy sciaganiu zbiornika i jego ponownym montazu?

Pozdrawiam
Niestety, ten samochod ma troche inaczej zbudowany zbiornik. Jest pompa naprzewodowa, a dostepu do wewnatrz zbiornika jako takiego nie ma. Sciagajac obudowe czujnika poziomu paliwa mozesz dostac sie wzglednie do wnetrza zbiornika. Czujnik znajduje sie od dolu zbiornika, na przewodach doprowadzajacych paliwo do pompy. (Za ksiazka "Sam Naprawiam Opel Vectra/Calibra", WKL, 1998, 2002).

--
Michał "HoMMeR" Paszek
red C20NE Calibra not PMS yet

Niemieckie auto O*** C*****A a zbiornik paliwa



Grupy dyskusyjne