Grupy dyskusyjne   »   Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v

Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v



1 Data: Styczen 23 2007 21:07:32
Temat: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v
Autor: Marcin 

Witam!

Czasami (wydaje mi się że coraz częściej) podczas hamowania (nie silnikiem)
silnik pracuje
bardzo nierównomiernie.Gdy stanę to jeszcze przez jakiś czas skaczą obroty
silnika
po czym wszystko wraca do "normy".
Co to może być? Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją?

Pozdrawiam,
Marcin

PUNTO 2003, 1,2 8v



2 Data: Styczen 23 2007 21:31:18
Temat: Re: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v
Autor: krzysiek82 

Czy auto pracuje na LPG? Jeśli tak jest tylko na LPG to możliwe że parownik.

--
krzysiek82

3 Data: Styczen 23 2007 21:52:48
Temat: Re: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v
Autor: Marcin 

Użytkownik "krzysiek82"  napisał w wiadomości

Czy auto pracuje na LPG? Jeśli tak jest tylko na LPG to możliwe że
parownik.

--
krzysiek82

Nie mam instalacji LPG

Marcin

4 Data: Styczen 23 2007 22:37:25
Temat: Re: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v
Autor: STranger 


Użytkownik "krzysiek82"  napisał w wiadomości

Czy auto pracuje na LPG? Jeśli tak jest tylko na LPG to możliwe że parownik.


A czy rozładowany, niedoładowywany akumulator oraz niesprawny alternator
nie dawałby także podobnych efektów? Przy hamowaniu (na sprzęgle) obroty
silnika są jałowe więc może za mało prądu jest generowanego ( a jeszcze
swiatła stopu itp) więc silnik się dławi?



--
pozdrawiam
STranger

5 Data: Styczen 23 2007 23:37:49
Temat: Re: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v
Autor: krzysiek82 

Jeżeli alternator nie podaje prądu to świeci się kontrolka ładowania. Czy tak jest w tym przypadku niech się wypowię sam zainteresowany.

--
krzysiek82

6 Data: Styczen 24 2007 09:33:00
Temat: Re: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v
Autor:

On 23 Sty, 23:37, krzysiek82  wrote:

Jeżeli alternator nie podaje prądu to świeci się kontrolka ładowania.
Czy tak jest w tym przypadku niech się wypowię sam zainteresowany.

--
krzysiek82

Żadne kontrolki się nie świecą. Z akumularotem na razie nie mam
problemów.
Co do alternatora to nie wiem bo się na tym nie znam.
W każdym razie nie mam takich "efektów" jak się rozpędzę i przez
dłuższy
czas jadę na
luzie czy stoję na światłach. Myślę że w przypadku uszkodzenia
alternatora
już wtedy
coś by się działo. Może, bo jak wspomniałem wcześniej nie znam
się na
alternatorach.

Pozdrawiam,
Marcin

7 Data: Styczen 24 2007 11:53:48
Temat: Re: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v
Autor: Day-Day Jones 


Użytkownik  napisał w wiadomości

On 23 Sty, 23:37, krzysiek82  wrote:

Jeżeli alternator nie podaje prądu to świeci się kontrolka ładowania.
Czy tak jest w tym przypadku niech się wypowię sam zainteresowany.

--
krzysiek82

Żadne kontrolki się nie świecą. Z akumularotem na razie nie mam
problemów.
Co do alternatora to nie wiem bo się na tym nie znam.
W każdym razie nie mam takich "efektów" jak się rozpędzę i przez
dłuższy
czas jadę na
luzie czy stoję na światłach. Myślę że w przypadku uszkodzenia
alternatora
już wtedy
coś by się działo. Może, bo jak wspomniałem wcześniej nie znam
się na
alternatorach.

Pozdrawiam,
Marcin


a moze silniczek krokowy?...

8 Data: Styczen 24 2007 21:13:23
Temat: Re: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v
Autor: Marek 

Może cos się dzieje z serwem wspomagania hamulcow?
Nie mialem nigdy doczynienia z tym modelem. To tylko taka moja sugestia.
Spróbuj na postoju kilka razy nacisnać pedal hamulca, dzieje sie cos z obrotami?

Pozdrawiam.
Marek

9 Data: Styczen 24 2007 22:15:42
Temat: Re: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v
Autor: Marcin 

Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości

Może cos się dzieje z serwem wspomagania hamulcow?
Nie mialem nigdy doczynienia z tym modelem. To tylko taka moja sugestia.
Spróbuj na postoju kilka razy nacisnać pedal hamulca, dzieje sie cos z
obrotami?

Pozdrawiam.
Marek


Spróbuję jutro i odpiszę.

Marcin

10 Data: Styczen 26 2007 07:23:03
Temat: Re: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v
Autor: Marcin 

Użytkownik "Marcin"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości

Może cos się dzieje z serwem wspomagania hamulcow?
Nie mialem nigdy doczynienia z tym modelem. To tylko taka moja sugestia.
Spróbuj na postoju kilka razy nacisnać pedal hamulca, dzieje sie cos z
obrotami?

Pozdrawiam.
Marek


Spróbuję jutro i odpiszę.

Marcin

Na postoju naciskanie hamulca nie powoduje opisanych wcześniej efektów.
Nawet jeśli przygazuję.
Dzieje się tak tylko w momencie gdy hamuję. Najczęściej gdy muszę szybko
zahamować
gdy przed momentem rozpędzałem się.

Pozdrawiam,
Marcin

11 Data: Styczen 26 2007 09:09:29
Temat: Re: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v
Autor: STranger 


Użytkownik "Marcin"  napisał w wiadomości

Na postoju naciskanie hamulca nie powoduje opisanych wcześniej efektów.
Nawet jeśli przygazuję.
Dzieje się tak tylko w momencie gdy hamuję. Najczęściej gdy muszę szybko zahamować
gdy przed momentem rozpędzałem się.

Ok. Ale czegoś nie rozumiem w sumie.  Czy dobrze zrozumiałem, ze to sie dzieje tylko wtedy gdy dajesz nagle na luz po rozpędzaniu, prawda?
W trakcie normalnej jazdy gdy trzeba przyhamować to hamuje sie naraz i silnikiem i hamulcami, tzn nie wysprzęgla się auta z biegów tylko zdejmuje się nogę z gazu i naciska na pedał hamulca. Wysprzęgla się zawsze auto tylko wtedy gdy masz zamiar się zatrzymać, tuż przed zatrzymaniem auta, a w czasie jazdy prawie nigdy! Podczas jazdy z górki tym bardziej nie, bo jak tylko zdejmiesz nogę z gazu i auto jest hamowane silnikiem to zamyka się kompletnie przepustnica i spalanie paliwa jest zerowe, a gdy dasz na tzw luz to silnik spala paliwo (mało ale jednak) a poza tym trzeba używac hamulców a szkoda klocków i tarcz skoro mozna do tego po części wykorzystać opór silnika. Poza tym auto bez napędu jadące bezwładnie z górki tylko na hamulcach ma gorszą sterowność.
Wydaje mi sie, że to dość normalny objaw, że po mocnym przyśpieszaniu gdy silnik ma już duze wchodzi na wyższe obroty, a Ty nagle wrzucasz luz i hamujesz że silnik się lekko zadławi, bo nagle z dużych obotów wprowadzasz go w jałowy tryb. Nie wiem czy elektronika silnika jest zaprojektowana do takich dziwnych "manewrów"..
Spróbuj zmienic technikę jazdy, hamuj bez wrzucania na luz i zobacz jak wtedy sie silnik zachowuje?

Jeżdzę już samochodami 17 lat , ale jeżeli się mylę co do techniki jazdy niech mnie jakiś fachowiec poprawi :)



--
pozdrawiam
STranger

12 Data: Styczen 26 2007 10:55:57
Temat: Re: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v
Autor:



On 26 Sty, 09:09, "STranger"
 wrote:

Użytkownik "Marcin"  napisał w

> Na postoju naciskanie hamulca nie powoduje opisanych wcześniej efektów.
> Nawet jeśli przygazuję.
> Dzieje się tak tylko w momencie gdy hamuję. Najczęściej gdy muszę szybko
> zahamować
> gdy przed momentem rozpędzałem się.


Ok. Ale czegoś nie rozumiem w sumie.  Czy dobrze zrozumiałem, ze to sie
dzieje tylko wtedy gdy dajesz nagle na luz po rozpędzaniu, prawda?


Nie. Tak nie napisałem

W trakcie normalnej jazdy gdy trzeba przyhamować to hamuje sie naraz i
silnikiem i hamulcami, tzn nie wysprzęgla się auta z biegów tylko zdejmuje
się nogę z gazu i naciska na pedał hamulca. Wysprzęgla się zawsze auto
tylko wtedy gdy masz zamiar się zatrzymać, tuż przed zatrzymaniem auta, a
w czasie jazdy prawie nigdy! Podczas jazdy z górki tym bardziej nie, bo
jak tylko zdejmiesz nogę z gazu i auto jest hamowane silnikiem to zamyka
się kompletnie przepustnica i spalanie paliwa jest zerowe, a gdy dasz na
tzw luz to silnik spala paliwo (mało ale jednak) a poza tym trzeba używac
hamulców a szkoda klocków i tarcz skoro mozna do tego po części
wykorzystać opór silnika. Poza tym auto bez napędu jadące bezwładnie z
górki tylko na hamulcach ma gorszą sterowność.

Zgadzam się z Tobą. Tam też mnie uczyli 16 lat temu i tak staram
się jeździć.

Wydaje mi sie, że to dość normalny objaw, że po mocnym przyśpieszaniu gdy
silnik ma już duze wchodzi na wyższe obroty, a Ty nagle wrzucasz luz i
hamujesz że silnik się lekko zadławi, bo nagle z dużych obotów wprowadzasz
go w jałowy tryb. Nie wiem czy elektronika silnika jest zaprojektowana do
takich dziwnych "manewrów"..

Nie rozumiem wyrażenia "dziwne manewry". Poza tym nawet jakbym tak
robił to
silnik spokojnie powraca do normalnych obrotów.
Ale żeby silnik nie zgasł gdy zatrzymuję się to przyznasz że
muszę nacisnąć sprzęgło.


Spróbuj zmienic technikę jazdy, hamuj bez wrzucania na luz i zobacz jak
wtedy sie silnik zachowuje?

Co do techniki jazdy to myślę że nie muszę i nie w tym rzecz.

Jeżdzę już samochodami 17 lat , ale jeżeli się mylę co do techniki jazdy
niech mnie jakiś fachowiec poprawi :)

--
pozdrawiam
STranger

Może nieprecyzyjnie się wyraziłem.
Nie napisałem że dzieje się tak gdy daję na luz po rozpędzeniu.
W tym przypadku akurat nic się nie dzieje.
Obroty silnika "skaczą" i jego praca jest bardzo nierównomierna
podczas
hamowania (do całkowitego zatrzymania) gdy przed sekundą jeszcze
rozpędzałem się
(czyli gdy mam jeszcze dość wysokie obroty). Czyli podczas manewru
wykonywanego dość często w miastach (światła itp.). Naturalnie
hamuję naciskając hamulec
(bez sprzęgła) a pod koniec gdy zatrzymuję się naciskam sprzęgło.
W trakcie takiego hamowania oraz po zatrzymaniu się silnik pracuje
nierówno jeszcze przez chwilę po czym powraca do obrotów w ok
800obr/min.

Opisujesz że to normalne że silnik się zadławi. Może i to normalne
(nie znam się dak dobrze na samochodach)
ale nie tak żeby "skakały "obroty i czuć było wibracje pochodzące
od silnika nawet gdy już się zatrzymałem.
No to chyba nie jest normalne.

Pozdrawiam,
Marcin

13 Data: Styczen 26 2007 12:40:42
Temat: Re: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v
Autor: STranger 


Użytkownik  napisał w wiadomości Może nieprecyzyjnie się wyraziłem.
Nie napisałem że dzieje się tak gdy daję na luz po rozpędzeniu.
W tym przypadku akurat nic się nie dzieje.
Obroty silnika "skaczą" i jego praca jest bardzo nierównomierna
podczas
hamowania (do całkowitego zatrzymania) gdy przed sekundą jeszcze
rozpędzałem się
(czyli gdy mam jeszcze dość wysokie obroty). Czyli podczas manewru
wykonywanego dość często w miastach (światła itp.). Naturalnie
hamuję naciskając hamulec
(bez sprzęgła) a pod koniec gdy zatrzymuję się naciskam sprzęgło.
W trakcie takiego hamowania oraz po zatrzymaniu się silnik pracuje
nierówno jeszcze przez chwilę po czym powraca do obrotów w ok
800obr/min.

~~~~~~~~~~~~~

OK. To już się wyjasniło, źle Cię zrozumiałem. :)
Zatem moje spekulacje nie mają zastosowania do tej sytuacji. CHyba nie pomoge w takim razie bo nie wiem co jest przyczyną... :-/
Pamiętam tylko, że kiedyś miałem w Punto 2 kłopoty z wolnymi obrotami, silnik potrafił zgasnąc nagle, ale podejrzewałem wtedy kiepskie paliwo i faktycznie jak 2 razy zatankowałem do pełna na markowej stacji z czystego zbiornika to obroty sie ustabilizowały.
Tankujesz dobrej jakosci paliwo?



--
pozdrawiam
STranger

Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v



Grupy dyskusyjne