Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v
1 | Data: Styczen 23 2007 21:07:32 |
Temat: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v | |
Autor: Marcin | Witam! 2 |
Data: Styczen 23 2007 21:31:18 | Temat: Re: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v | Autor: krzysiek82 | Czy auto pracuje na LPG? Jeśli tak jest tylko na LPG to możliwe że parownik. 3 |
Data: Styczen 23 2007 21:52:48 | Temat: Re: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v | Autor: Marcin | Użytkownik "krzysiek82" napisał w wiadomości Czy auto pracuje na LPG? Jeśli tak jest tylko na LPG to możliwe że Nie mam instalacji LPG Marcin 4 |
Data: Styczen 23 2007 22:37:25 | Temat: Re: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v | Autor: STranger |
Czy auto pracuje na LPG? Jeśli tak jest tylko na LPG to możliwe że parownik. A czy rozładowany, niedoładowywany akumulator oraz niesprawny alternator nie dawałby także podobnych efektów? Przy hamowaniu (na sprzęgle) obroty silnika są jałowe więc może za mało prądu jest generowanego ( a jeszcze swiatła stopu itp) więc silnik się dławi? -- pozdrawiam STranger 5 |
Data: Styczen 23 2007 23:37:49 | Temat: Re: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v | Autor: krzysiek82 | Jeżeli alternator nie podaje prądu to świeci się kontrolka ładowania. Czy tak jest w tym przypadku niech się wypowię sam zainteresowany. 6 |
Data: Styczen 24 2007 09:33:00 | Temat: Re: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v | Autor: | On 23 Sty, 23:37, krzysiek82 wrote: Jeżeli alternator nie podaje prądu to świeci się kontrolka ładowania. Żadne kontrolki się nie świecą. Z akumularotem na razie nie mam problemów. Co do alternatora to nie wiem bo się na tym nie znam. W każdym razie nie mam takich "efektów" jak się rozpędzę i przez dłuższy czas jadę na luzie czy stoję na światłach. Myślę że w przypadku uszkodzenia alternatora już wtedy coś by się działo. Może, bo jak wspomniałem wcześniej nie znam się na alternatorach. Pozdrawiam, Marcin 7 |
Data: Styczen 24 2007 11:53:48 | Temat: Re: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v | Autor: Day-Day Jones |
Jeżeli alternator nie podaje prądu to świeci się kontrolka ładowania. Żadne kontrolki się nie świecą. Z akumularotem na razie nie mam problemów. Co do alternatora to nie wiem bo się na tym nie znam. W każdym razie nie mam takich "efektów" jak się rozpędzę i przez dłuższy czas jadę na luzie czy stoję na światłach. Myślę że w przypadku uszkodzenia alternatora już wtedy coś by się działo. Może, bo jak wspomniałem wcześniej nie znam się na alternatorach. Pozdrawiam, Marcin a moze silniczek krokowy?... 8 |
Data: Styczen 24 2007 21:13:23 | Temat: Re: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v | Autor: Marek | Może cos się dzieje z serwem wspomagania hamulcow? 9 |
Data: Styczen 24 2007 22:15:42 | Temat: Re: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v | Autor: Marcin | Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości Może cos się dzieje z serwem wspomagania hamulcow? Spróbuję jutro i odpiszę. Marcin 10 |
Data: Styczen 26 2007 07:23:03 | Temat: Re: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v | Autor: Marcin | Użytkownik "Marcin" napisał w wiadomości Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości Na postoju naciskanie hamulca nie powoduje opisanych wcześniej efektów. Nawet jeśli przygazuję. Dzieje się tak tylko w momencie gdy hamuję. Najczęściej gdy muszę szybko zahamować gdy przed momentem rozpędzałem się. Pozdrawiam, Marcin 11 |
Data: Styczen 26 2007 09:09:29 | Temat: Re: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v | Autor: STranger |
Na postoju naciskanie hamulca nie powoduje opisanych wcześniej efektów. Ok. Ale czegoś nie rozumiem w sumie. Czy dobrze zrozumiałem, ze to sie dzieje tylko wtedy gdy dajesz nagle na luz po rozpędzaniu, prawda? W trakcie normalnej jazdy gdy trzeba przyhamować to hamuje sie naraz i silnikiem i hamulcami, tzn nie wysprzęgla się auta z biegów tylko zdejmuje się nogę z gazu i naciska na pedał hamulca. Wysprzęgla się zawsze auto tylko wtedy gdy masz zamiar się zatrzymać, tuż przed zatrzymaniem auta, a w czasie jazdy prawie nigdy! Podczas jazdy z górki tym bardziej nie, bo jak tylko zdejmiesz nogę z gazu i auto jest hamowane silnikiem to zamyka się kompletnie przepustnica i spalanie paliwa jest zerowe, a gdy dasz na tzw luz to silnik spala paliwo (mało ale jednak) a poza tym trzeba używac hamulców a szkoda klocków i tarcz skoro mozna do tego po części wykorzystać opór silnika. Poza tym auto bez napędu jadące bezwładnie z górki tylko na hamulcach ma gorszą sterowność. Wydaje mi sie, że to dość normalny objaw, że po mocnym przyśpieszaniu gdy silnik ma już duze wchodzi na wyższe obroty, a Ty nagle wrzucasz luz i hamujesz że silnik się lekko zadławi, bo nagle z dużych obotów wprowadzasz go w jałowy tryb. Nie wiem czy elektronika silnika jest zaprojektowana do takich dziwnych "manewrów".. Spróbuj zmienic technikę jazdy, hamuj bez wrzucania na luz i zobacz jak wtedy sie silnik zachowuje? Jeżdzę już samochodami 17 lat , ale jeżeli się mylę co do techniki jazdy niech mnie jakiś fachowiec poprawi :) -- pozdrawiam STranger 12 |
Data: Styczen 26 2007 10:55:57 | Temat: Re: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v | Autor: |
Użytkownik "Marcin" napisał w Ok. Ale czegoś nie rozumiem w sumie. Czy dobrze zrozumiałem, ze to sie Nie. Tak nie napisałem W trakcie normalnej jazdy gdy trzeba przyhamować to hamuje sie naraz i Zgadzam się z Tobą. Tam też mnie uczyli 16 lat temu i tak staram się jeździć. Wydaje mi sie, że to dość normalny objaw, że po mocnym przyśpieszaniu gdy Nie rozumiem wyrażenia "dziwne manewry". Poza tym nawet jakbym tak robił to silnik spokojnie powraca do normalnych obrotów. Ale żeby silnik nie zgasł gdy zatrzymuję się to przyznasz że muszę nacisnąć sprzęgło. Spróbuj zmienic technikę jazdy, hamuj bez wrzucania na luz i zobacz jak Co do techniki jazdy to myślę że nie muszę i nie w tym rzecz. Jeżdzę już samochodami 17 lat , ale jeżeli się mylę co do techniki jazdy Może nieprecyzyjnie się wyraziłem. Nie napisałem że dzieje się tak gdy daję na luz po rozpędzeniu. W tym przypadku akurat nic się nie dzieje. Obroty silnika "skaczą" i jego praca jest bardzo nierównomierna podczas hamowania (do całkowitego zatrzymania) gdy przed sekundą jeszcze rozpędzałem się (czyli gdy mam jeszcze dość wysokie obroty). Czyli podczas manewru wykonywanego dość często w miastach (światła itp.). Naturalnie hamuję naciskając hamulec (bez sprzęgła) a pod koniec gdy zatrzymuję się naciskam sprzęgło. W trakcie takiego hamowania oraz po zatrzymaniu się silnik pracuje nierówno jeszcze przez chwilę po czym powraca do obrotów w ok 800obr/min. Opisujesz że to normalne że silnik się zadławi. Może i to normalne (nie znam się dak dobrze na samochodach) ale nie tak żeby "skakały "obroty i czuć było wibracje pochodzące od silnika nawet gdy już się zatrzymałem. No to chyba nie jest normalne. Pozdrawiam, Marcin 13 |
Data: Styczen 26 2007 12:40:42 | Temat: Re: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v | Autor: STranger |
|