MiroFel pisze:
Jakie mogą byc powody nierównomiernego hamowania samochodu?
- zużycie/uszkodzenie klocków/tarcz (prawą stroną dużo częściej wjeżdzasz w kałuże, co przy rozgrzanych hamulcach może mieć znaczenie)
- zapowietrzony układ
- zasyfione szczęki/prowadnice
- walnięty korektor siły hamowania
- zużyte (spuchnięte) przewody
- zużyta pompa/sekcja pompy (jeżeli ma osobne obiegi)
- zły naciąg linki hamulca ręcznego (głównie tył)
- parę innych powodów specyficznych dla marki/modelu
Dziś byłem na przegladzie i diagnosta stwierdził, że prawy przód i prawy tył gorzej hamuje niż lewy przód i lewy tył. Stwierdził, że całkowity test wyszedł pozytywnie, ale w trakcie jego robienia prawa strona ma "odchyłki". Poinformował mnie, że przy hamowaniu może ściągać samochód na prawą stronę.
Jak prawa strona gorzej hamuje, to raczej będzie w lewo ściągać.
Co może być przyczyną takiego stanu? W ubiegłym roku było OK tzn. za pierwszym testem coś było nie tak, ale powtórzony test dał dobry wynik. Z tyłu były 1,5 roku temu wymienione tarcze i klocki.
Masz tarczowe z tyłu? No to może już czas przyszedł na kolejną wymianę?
--
Lt. Edward Fishman
Space Shuttle Door Gunner
62'nd Chairborne Division
3 |
Data: Luty 07 2008 23:01:17 |
Temat: Re: Nierównomierne hamowanie |
Autor: Tomasz Pyra |
Fishman pisze:
Poinformował mnie, że przy hamowaniu może ściągać samochód na prawą stronę.
Jak prawa strona gorzej hamuje, to raczej będzie w lewo ściągać.
Przy bliskim zeru lub ujemnym kącie zataczania koła - niekoniecznie.
Tzn. samo ściąganie oczywiście w stronę w którą samochód hamuje bardziej - tak jak przy manewrach pojazdem gąsienicowym, ale kierownice może wyrywać w drugą stronę.
4 |
Data: Luty 08 2008 15:08:18 | Temat: Re: Nierównomierne hamowanie | Autor: J.F. |
On Thu, 07 Feb 2008 22:37:43 +0100, Fishman wrote:
MiroFel pisze:
Jakie mogą byc powody nierównomiernego hamowania samochodu?
- zużycie/uszkodzenie klocków/tarcz (prawą stroną dużo częściej
wjeżdzasz w kałuże, co przy rozgrzanych hamulcach może mieć znaczenie)
Raczej nie, bo zuzyte nadal mocno hamuja.
No chyba ze zuzyte juz do zera.
- zapowietrzony układ
- zużyte (spuchnięte) przewody
I to by dalo objawy w jednym/dwoch kolach ?
- zużyta pompa/sekcja pompy (jeżeli ma osobne obiegi)
Oba prawe, wiec raczej nie to.
- walnięty korektor siły hamowania
Przod tez mu zle hamuje
- zły naciąg linki hamulca ręcznego (głównie tył)
i/lub kasownik luzu szczek
- zasyfione szczęki/prowadnice
- parę innych powodów specyficznych dla marki/modelu
-zapieczone tloczki,
-zapieczone prowadnice zaciskow
-zabrudzone [olejem/smarem] tarcze/klocki
Tak czy inaczej - trzeba hamulce rozebrac, sprawdzic co jest,
przeczyscic/rozruszac/wymienic co tam sie okaze.
J.
| |