Grupy dyskusyjne   »   Nierównomierne hamowanie

Nierównomierne hamowanie



1 Data: Luty 07 2008 22:06:47
Temat: Nierównomierne hamowanie
Autor: MiroFel 

Jakie mogą byc powody nierównomiernego hamowania samochodu? Dziś byłem na
przegladzie i diagnosta stwierdził, że prawy przód i prawy tył gorzej hamuje
niż lewy przód i lewy tył. Stwierdził, że całkowity test wyszedł pozytywnie,
ale w trakcie jego robienia prawa strona ma "odchyłki". Poinformował mnie,
że przy hamowaniu może ściągać samochód na prawą stronę. Co może być
przyczyną takiego stanu? W ubiegłym roku było OK tzn. za pierwszym testem
coś było nie tak, ale powtórzony test dał dobry wynik. Z tyłu były 1,5 roku
temu wymienione tarcze i klocki.

Pzdr



2 Data: Luty 07 2008 22:37:43
Temat: Re: Nierównomierne hamowanie
Autor: Fishman 

MiroFel pisze:

Jakie mogą byc powody nierównomiernego hamowania samochodu?

- zużycie/uszkodzenie klocków/tarcz (prawą stroną dużo częściej wjeżdzasz w kałuże, co przy rozgrzanych hamulcach może mieć znaczenie)
- zapowietrzony układ
- zasyfione szczęki/prowadnice
- walnięty korektor siły hamowania
- zużyte (spuchnięte) przewody
- zużyta pompa/sekcja pompy (jeżeli ma osobne obiegi)
- zły naciąg linki hamulca ręcznego (głównie tył)
- parę innych powodów specyficznych dla marki/modelu

Dziś byłem na przegladzie i diagnosta stwierdził, że prawy przód i prawy tył gorzej hamuje niż lewy przód i lewy tył. Stwierdził, że całkowity test wyszedł pozytywnie, ale w trakcie jego robienia prawa strona ma "odchyłki". Poinformował mnie, że przy hamowaniu może ściągać samochód na prawą stronę.

Jak prawa strona gorzej hamuje, to raczej będzie w lewo ściągać.

Co może być przyczyną takiego stanu? W ubiegłym roku było OK tzn. za pierwszym testem coś było nie tak, ale powtórzony test dał dobry wynik. Z tyłu były 1,5 roku temu wymienione tarcze i klocki.

Masz tarczowe z tyłu? No to może już czas przyszedł na kolejną wymianę?

--
Lt. Edward Fishman
Space Shuttle Door Gunner
62'nd Chairborne Division

3 Data: Luty 07 2008 23:01:17
Temat: Re: Nierównomierne hamowanie
Autor: Tomasz Pyra 

Fishman pisze:

Poinformował mnie, że przy hamowaniu może ściągać samochód na prawą stronę.

Jak prawa strona gorzej hamuje, to raczej będzie w lewo ściągać.

Przy bliskim zeru lub ujemnym kącie zataczania koła - niekoniecznie.
Tzn. samo ściąganie oczywiście w stronę w którą samochód hamuje bardziej - tak jak przy manewrach pojazdem gąsienicowym, ale kierownice może wyrywać w drugą stronę.

4 Data: Luty 08 2008 15:08:18
Temat: Re: Nierównomierne hamowanie
Autor: J.F. 

On Thu, 07 Feb 2008 22:37:43 +0100,  Fishman wrote:

MiroFel pisze:
Jakie mogą byc powody nierównomiernego hamowania samochodu?

- zużycie/uszkodzenie klocków/tarcz (prawą stroną dużo częściej
wjeżdzasz w kałuże, co przy rozgrzanych hamulcach może mieć znaczenie)

Raczej nie, bo zuzyte nadal mocno hamuja.
No chyba ze zuzyte juz do zera.

- zapowietrzony układ
- zużyte (spuchnięte) przewody

I to by dalo objawy w jednym/dwoch kolach ?

- zużyta pompa/sekcja pompy (jeżeli ma osobne obiegi)

Oba prawe, wiec raczej nie to.

- walnięty korektor siły hamowania

Przod tez mu zle hamuje

- zły naciąg linki hamulca ręcznego (głównie tył)

i/lub kasownik luzu szczek

- zasyfione szczęki/prowadnice
- parę innych powodów specyficznych dla marki/modelu

-zapieczone tloczki,
-zapieczone prowadnice zaciskow
-zabrudzone [olejem/smarem] tarcze/klocki

Tak czy inaczej - trzeba hamulce rozebrac, sprawdzic co jest,
przeczyscic/rozruszac/wymienic co tam sie okaze.

J.

Nierównomierne hamowanie



Grupy dyskusyjne