Grupy dyskusyjne   »   Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!

Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!



1 Data: Sierpien 18 2011 04:22:14
Temat: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: Borki&Pepe 

Witam
Chciałam opisać co mi się wydarzyło ostatnio - Serwis Foto ul Smolna
40  Warszawa

Zepsuł mi się aparat fotograficzny - znalazłam serwis, do którego
pocztą kurierską wysłałam zepsuty sprzęt, gdzie serwis wycenił mi
naprawę na 190zł - telefonicznie potwierdziłam kwotę i zdecydowałam o
naprawie. Po  ok 14 dniach dostałam sprzęt naprawiony- paczka została
nadana z serwisu poczta kurierską za pobraniem - zapłaciłam kurierowi
190zł plus koszty przesyłki. Tego samego dnia po ok 2-3 godzinach
dzwoni do mnie pani z tego serwisu, z informacją że nastąpiła pomyłka,
i że powinnam zapłacić nie 190zł a 340zł i zażądała ( nie była
uprzejma) dopłaty.  Pani twierdzi, że w komputerze ma zaznaczone, że
dzwonili do mnie z serwisu celem poinformowania mnie o podwyższeniu
kwoty naprawy i że ja się zgodziłam na te kwotę.  Ja oczywiście
zaprzeczyłam, bo nikt do mnie tak naprawdę nie dzwonił -
poinformowałam że to ich błąd i że jakbym tak naprawdę wiedziała że
naprawa jest dużo droższa to bym się nie zdecydowała na usługę.
Oczywiście nie zapłaciłam im tej kwoty
Po miesiącu dostałam e-maila od kierownika serwisu, w którym to
stwierdza iż mam zadłużenie w stosunku do serwisu w wysokości 150zł.
Proszą o wpłatę w ciągu 7 a jeśli nie to sprawę skierują do sądu.
Informuje mnie również, że bardzo łatwo będzie mi udowodnione poprzez
nagraną rozmowę i listy przesyłki kurierskiej.

Sumując

* Tak naprawdę nikt do mnie nie dzwonił
* Podczas trwania naprawy kontaktowałam się kilka razy z panią z
serwisu i zawsze kiedy padało pytanie o potwierdzenie kwoty padało
190zł + koszty przesyłki
* W dniu wysyłki dzwoniłam i upewniałam się co do kwoty - Pani
potwierdziła 190zł
* Kurier pobrał ode mnie 190 zł + koszty przesyłki
* Nie chciałam faktury ale w paczce znajdował się dokument formularz
zakończenia zlecenia, w którym jest  kwota naprawy 190zł ( w
załączeniu kopia)
* Poprosiłam o dostarczenie mi nagrania - powiedziano mi że usłyszę go
w sądzie

Wydaje mi się, że sprawa jest jasna- ktoś w serwisie popełnił błąd i
teraz chcą to zrzucić na mnie co oczywiście mi jest nie na rękę bo nie
mam zamiaru odpowiadać za czyjeś błędy.

Dzisiaj dostałam obraźliwego e-maila, w którym jestem zastraszana
sądem i kosztami sadowymi.

Omijajcie ten serwis szerokim łukiem bo kto wie może i Wam się coś
takiego przydarzy.

Pozdrawiam
Anita



2 Data: Sierpien 18 2011 13:40:33
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: Olo 

On 2011-08-18 13:22, Borki&Pepe wrote:

Sumując

* Tak naprawdę nikt do mnie nie dzwonił
* Podczas trwania naprawy kontaktowałam się kilka razy z panią z
serwisu i zawsze kiedy padało pytanie o potwierdzenie kwoty padało
190zł + koszty przesyłki
* W dniu wysyłki dzwoniłam i upewniałam się co do kwoty - Pani
potwierdziła 190zł
* Kurier pobrał ode mnie 190 zł + koszty przesyłki
* Nie chciałam faktury ale w paczce znajdował się dokument formularz
zakończenia zlecenia, w którym jest  kwota naprawy 190zł ( w
załączeniu kopia)
* Poprosiłam o dostarczenie mi nagrania - powiedziano mi że usłyszę go
w sądzie

Wydaje mi się, że sprawa jest jasna- ktoś w serwisie popełnił błąd i
teraz chcą to zrzucić na mnie co oczywiście mi jest nie na rękę bo nie
mam zamiaru odpowiadać za czyjeś błędy.

Dzisiaj dostałam obraźliwego e-maila, w którym jestem zastraszana
sądem i kosztami sadowymi.

Omijajcie ten serwis szerokim łukiem bo kto wie może i Wam się coś
takiego przydarzy.

Pozdrawiam
Anita


w skrócie - jeśli jest tak jak napisałaś to olej ich groźby...
To ich wina, że się pomylili nie Twoja, Ty kwotę uiściłaś, nagrań żadnych nie mają o podwyższonej kwocie, więc zwyczajnie Cie straszą.
Jeśli pójdą z tym do sądu (a na 99% nie) to będą CI musieli udowodnić, że zgodziłaś się na kwotę 340 zł, ciekawe jak to zrobią :) Nie odpisuj im, szkoda czasu.

BTW serwis tragiczny. Jeśli pomyłka w kwocie jest z ich winy to nie powinni Cię nią obciążać w żaden sposób, a tym bardziej straszyć sądami.

3 Data: Sierpien 18 2011 21:39:51
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: Mariusz [mr.] 


"Olo"  wrote:

[...]

* Poprosiłam o dostarczenie mi nagrania - powiedziano mi że usłyszę
go w sądzie

Wydaje mi się, że sprawa jest jasna- ktoś w serwisie popełnił błąd i
teraz chcą to zrzucić na mnie co oczywiście mi jest nie na rękę bo
nie mam zamiaru odpowiadać za czyjeś błędy.

Dzisiaj dostałam obraźliwego e-maila, w którym jestem zastraszana
sądem i kosztami sadowymi.

Omijajcie ten serwis szerokim łukiem bo kto wie może i Wam się coś
takiego przydarzy.

Pozdrawiam
Anita


w skrócie - jeśli jest tak jak napisałaś to olej ich groźby...
To ich wina, że się pomylili nie Twoja, Ty kwotę uiściłaś, nagrań
żadnych nie mają o podwyższonej kwocie, więc zwyczajnie Cie straszą.
Jeśli pójdą z tym do sądu (a na 99% nie) to będą CI musieli udowodnić,
że zgodziłaś się na kwotę 340 zł, ciekawe jak to zrobią :) Nie odpisuj
im, szkoda czasu.

BTW serwis tragiczny. Jeśli pomyłka w kwocie jest z ich winy to nie
powinni Cię nią obciążać w żaden sposób, a tym bardziej straszyć
sądami.


    Kazuistycznie można by jeszcze dodać, że wykonywanie nagrań:

        a). bez zgody osoby nagrywanej;
        b). bez wyraźnego uprawdopodobnienia popełnienia przestępstwa;

może oznaczać kłopoty dla straszących takimi nagraniami. Lepiej niech je
jak najszybciej skasują, a od zaraz zmienią politykę firmy (znana
formułka przed każdą rozmową: "w trosce o Państwa...").


[mr.]

4 Data: Sierpien 20 2011 22:47:21
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Thu, 18 Aug 2011, Mariusz   [mr.] wrote:

  Kazuistycznie można by jeszcze dodać, że wykonywanie nagrań:

      a). bez zgody osoby nagrywanej;

  Podstawę prawną poproszę

      b). bez wyraźnego uprawdopodobnienia popełnienia przestępstwa;

  Podstawę prawną poproszę

może oznaczać kłopoty dla straszących takimi nagraniami.

  Podstawę prawną poproszę.
  Z zastrzeżeniem, że "straszenie" ogranicza się do czynności mających
na celu "zaprzestanie działań bezprawnych" rzecz jasna.

  Dodam dla jasności (i chyba się zgadzamy), że mowa o przypadku kiedy
ktoś nagrywa WŁASNĄ rozmowę (z kimś kto nie wie, że on nagrywa),
a nie CZYJĄŚ, prawda?

Lepiej niech je
jak najszybciej skasują, a od zaraz zmienią politykę firmy (znana
formułka przed każdą rozmową: "w trosce o Państwa...").

  Formułka ma znaczenie "obyczajowe" (nie wszytko co *mogę* mam
obowiązek robić w sposób nielubiany przez innych :P) oraz
w przypadkach, kiedy może się zaplątać osoba dzwoniąca spoza
Polski.
  Spór o to które prawo będzie miało zastosowanie może nie być
pożądany, a regulacje są w różnych krajach różne.

pzdr, Gotfryd

5 Data: Sierpien 18 2011 05:05:32
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: XX YY 

On 18 Aug., 13:22, "Borki&Pepe"  wrote:

Witam
Chciałam opisać co mi się wydarzyło ostatnio - Serwis Foto ul Smolna
40  Warszawa

za czyjeś błędy.

Dzisiaj dostałam obraźliwego e-maila, w którym jestem zastraszana
sądem i kosztami sadowymi.

Omijajcie ten serwis szerokim łukiem bo kto wie może i Wam się coś
takiego przydarzy.

Pozdrawiam
Anita

ale gdzie tu jest nieuczciwosc ?

naprawili , policzyli za malo , chcieli doplaty , czego nie
zaakceptowalas.
ja nie widze zadnej nieuczciwosci z ich strony.
Co innego gdybys zaplacila te 190 zl a oni niczego nie naprawili.

jesli dostalas druga fakture to nalezy odeslac z uzasadnieniem
dlaczego jej nie uznajesz.


zreszta ja w te historie nie wierze.

6 Data: Sierpien 18 2011 15:12:37
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: Pan Peresada 

XX YY  napisał(a):

ale gdzie tu jest nieuczciwosc ?

Nie wiesz czy czytasz nieuwaznie?
Firma twierdzi, ze ona sie zgodzila na wieksza kwote, twierdzi tez,
ze ma na to dowod w postaci nagrania, kiedy obie te rzeczy
sa nieprawda. To uczciwe wg Ciebie?

jesli dostalas druga fakture to nalezy odeslac z uzasadnieniem
dlaczego jej nie uznajesz.

Jednak nieuwaznie. Ona nie dostala ani pierwszej, ani dugiej
faktury wiec nie ma co uzasadniac.

Doszlo do uzgodnienia zakresu uslugi oraz ceny za usluge, nastepnie
miedzy stronami zostala zawarta umowa. Obie strony sie  z niej wywiazaly
(aparat zostal naprawiony, pieniadze wplacone). Strony sie rozchodza.

Upominanie sie w tym momencie o dodatkowe pieniadze
jest proba zlamania umowy, a juz na pewno jest co najmniej malo
powazne jak na firme.

zreszta ja w te historie nie wierze.

Myslisz, ze tyle naklepala zeby sobie pofantazjowac
na grupie?

7 Data: Sierpien 18 2011 07:00:28
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: XX YY 

On 18 Aug., 15:12, Pan Peresada  wrote:

XX YY  napisa (a):

>ale gdzie tu jest nieuczciwosc ?

Nie wiesz czy czytasz nieuwaznie?
Firma twierdzi, ze ona sie zgodzila na wieksza kwote, twierdzi tez,
ze ma na to dowod w postaci nagrania, kiedy obie te rzeczy
sa nieprawda. To uczciwe wg Ciebie?

>jesli dostalas druga fakture to nalezy odeslac z uzasadnieniem
>dlaczego jej nie uznajesz.

Jednak nieuwaznie. Ona nie dostala ani pierwszej, ani dugiej
faktury wiec nie ma co uzasadniac


i miedzy innymi z tego powodu nie wierze w te historie.
uwazam , ze jest w duzej czesci zmyslona , lub niezgodna ze stanem
faktycznym.

nie wyobrazam sobie sytuacji zeby firma dokonala naprawy , pobrala
oplate i nie wystawila rachunku.

Autorka postu napisala ze nie zadala rachunku. wcale nie musi zadac -
firma musi wystawic fakture za dokonana naprawe  , z pewnoscia winna
byc dolaczona do przesylki . ew przeslana w jakis inny sposob.

Jesli firma nie wystawila drugiej wlasciwej  faktury ewentualnie
faktury korygujacej do faktury pierwszej to w ogole nie ma zadnej
sprawy - nie ma zadnej podstawy zeby dokonac zaplaty. Bez faktury nie
ma zadnego zobowiazania.

bez faktury nie moze istniec niezaplacona naleznosc , slowem -czego
firma mialaby tutaj dochodzic jesli nie wystawilaby faktury ?



>zreszta ja w te historie nie wierze.

Myslisz, ze tyle naklepala zeby sobie pofantazjowac
na grupie?

mysle , ze tak jak ta historia zostala tutaj przedstawiona to calosc
nie trzyma sie kupy.
rozne glupoty ludzie tutaj pisza.
Jesli w ogole to mialo miejsce, to aby wyrobic sobie poglad nalazaloby
poznac stanowisko drugiej strony.

8 Data: Sierpien 18 2011 09:19:38
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: XX YY 

On 18 Aug., 16:00, XX YY  wrote:

On 18 Aug., 15:12, Pan Peresada  wrote:

> XX YY  napisa (a):

> >ale gdzie tu jest nieuczciwosc ?

> Nie wiesz czy czytasz nieuwaznie?
> Firma twierdzi, ze ona sie zgodzila na wieksza kwote, twierdzi tez,
> ze ma na to dowod w postaci nagrania, kiedy obie te rzeczy
> sa nieprawda. To uczciwe wg Ciebie?

> >jesli dostalas druga fakture to nalezy odeslac z uzasadnieniem
> >dlaczego jej nie uznajesz.
>Jednak nieuwaznie. Ona nie dostala ani pierwszej, ani dugiej
>faktury wiec nie ma co uzasadniac


rachunek jest dowodem naprawy. naprawiajac sprzet i wydajac rachunek
firma jednoczesnie udziela gwarancji na naprawe.
sadzisz ze autorka (?)  postu zrezygnowala z rachunku rezygnujac tym
samym z gwarancji  naprawy za ktora zaplcila 190 zl ?

mnie to wyglada na zwykly paszkwil. - ta opowiesc nijak sie nie trzyma
kupy.

9 Data: Sierpien 18 2011 18:28:27
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: Pan Peresada 

XX YY  napisał(a):

Autorka postu napisala ze nie zadala rachunku. wcale nie musi zadac -
firma musi wystawic fakture za dokonana naprawe  , z pewnoscia winna
byc dolaczona do przesylki . ew przeslana w jakis inny sposob.

Jesli firma nie jest platnikiem vat (a nie wiem czy jest, bo nie chce
mi sie sprawdzac), to faktury z oczywistych wzgledow nie wystawi.
AFAIK nie ma tez obligatoryjnego obowiazku wystawiania
kazdemu klientowi, chyba, ze na jego wyrazne zyczenie.
Poza tym firma moze sie rozliczac co 10 usluge i miec lewy dochod, wiec,
reasumujac, brak faktury wcale nie podwaza wiarygodnosci historii.

bez faktury nie moze istniec niezaplacona naleznosc , slowem -czego
firma mialaby tutaj dochodzic jesli nie wystawilaby faktury ?

Przeciez nie tylko faktury sa potwierdzeniem zakupu.

mysle , ze tak jak ta historia zostala tutaj przedstawiona to calosc
nie trzyma sie kupy.
rozne glupoty ludzie tutaj pisza.
Jesli w ogole to mialo miejsce, to aby wyrobic sobie poglad nalazaloby
poznac stanowisko drugiej strony.

Nie nalezy wierzyc w kazde slowo opowiesci, bo te zazwyczaj sa
przebarwiane, ale nie sadze tez, ze ktos wpada na grupe i oskarza
z adresu i nazwy firme bez jakiegos powaznego powodu.

10 Data: Sierpien 18 2011 23:51:01
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: XX YY 

On 18 Aug., 18:28, Pan Peresada  wrote:

XX YY  napisał(a):

>Autorka postu napisala ze nie zadala rachunku. wcale nie musi zadac -
>firma musi wystawic fakture za dokonana naprawe  , z pewnoscia winna
>byc dolaczona do przesylki . ew przeslana w jakis inny sposob.

Jesli firma nie jest platnikiem vat (a nie wiem czy jest, bo nie chce
mi sie sprawdzac), to faktury z oczywistych wzgledow nie wystawi.
AFAIK nie ma tez obligatoryjnego obowiazku wystawiania
kazdemu klientowi, chyba, ze na jego wyrazne zyczenie.
Poza tym firma moze sie rozliczac co 10 usluge i miec lewy dochod, wiec,
reasumujac, brak faktury wcale nie podwaza wiarygodnosci historii.




chlopie o czym puiszesz o jakiej lewej dzialanosci.
prowadziles kiedys dzialalnosc gospodarcza. miales kiedys kontrole
skarbowa ?
Formalnie kupujacy MUSI posiadac dowod zakupu , musi zazadac rachunku
i go przyjac . po wyjsciu ze sklepu jesli nie przyjmiesz rachunku jest
taki przepis ze mozesz zaplac kare, na szczescie tego nikt nie
praktykuje.Nie wierzysz to poszukaj poszperaj i sprawdz.

Kazdy przychofd musi byc ksiegowany , czyli istniec dla niego
dokument.
jesli jest to firma uslugowa wieksza to z pewnoscia jest VAT owcem ,
choc to nie ma tutaj znaczenia.
za usluge musi wysatwic rachunek/ fakture  , ktory najprawdopodobniej
bylby traktowany jako dowod naprawy a wiec bylby jedbnoczesnie dowodem
gwarancji ( z czego wg opisu pytajaca mialaby dobrowolnie zrezygnowac
- wierzysz w to? ).
Firma robiaca lewa dzialanosc w POlsce po paru miesiacach przestaje
istniec - mamy jeden z najbardziej restryktywnych systemow kontroli
skarbowej w europie.




>bez faktury nie moze istniec niezaplacona naleznosc , slowem -czego
>firma mialaby tutaj dochodzic jesli nie wystawilaby faktury ?

Przeciez nie tylko faktury sa potwierdzeniem zakupu.

ale co ma zaplacic ?

fakture / rachunek.
sprzedajacy usluge wystawia rachunek ktory zostaje zaplacony.
faktura jest dokumntem ksiegowym.

Z jednej strony dostahjesz rachunek , z drugiej strony przekazujesz za
niego pieniadze.

jesli uwaza  ze nalezy sie wyzsza zaplata to winen wystawic  drugi
rachunek , ew korygujacy pierwszy.
jesli tego nie trobil  to nie ma czego placic.

Jesli firma jest vat owcem   to jest b dokladnie okreslone jak ma
wygladac faktura vat.
nie wystraczy mail szefa firmy  . Musi wystwic fakture vat i od tej
pory formalnie powstaje zoobowiazanie, z ktorym ew mozna sie nie
zgadzac.

to nie jest tak ze ktos prowadzacy firma wysyla maila z zadaniem
wiekszej zaplaty. korespondencje mozna sobie prowadzic jaka sie chce.
Zobowiazanie finansowe  powstaje formalnie  z chwila wystawienia
faktury czy tez rachunku w jakiesj innej formie .

do poki jestes w sklepie i masz material w wozku nie musisz za niego
placic , nie masz rachunku - jesli dostaniesz rachunek w tym momencie
nastapila sprzedaz , i winenes go zaplacic. Na wielu rachunkach
sprzedjacy dopisuja klausule ze do chwili pelnej zaplaty pozostaja
wlascicielami sprzedanego towaru - ma to znaczenie w przypadku
ewentualnej upadlosci kupujacegom , ktory nie bylby wlascicielem
odebranego ale nie zaplaconego jeszcze materialu , ktory nie moglby
wejsc w sklad masy upadlosciowej.



Nie nalezy wierzyc w kazde slowo opowiesci, bo te zazwyczaj sa
przebarwiane, ale nie sadze tez, ze ktos wpada na grupe i oskarza
z adresu i nazwy firme bez jakiegos powaznego powodu.

nie wiem dlaczego to ktos robio.

dla mnie ta historia nie trzyma sie kupy.
naprawa bez rachunku ? czyli bez gwarancji
wysylka poczta pobranie naleznosci  za zaliczeniem
a pozniej zadanie dodatkowej zaplaty - tez bez wystwienia rachunku.
Nie ma czegos takiego , cos takiego nie moze funkcjonowac.

11 Data: Sierpien 19 2011 13:00:01
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: Pan Peresada 

XX YY  napisał(a):

chlopie o czym puiszesz o jakiej lewej dzialanosci.

Powszechnie praktykowanej.. Jestes mocno naiwny, jak wierzysz,
ze wszystkie firmy uczciwie sie rozliczaja.

prowadziles kiedys dzialalnosc gospodarcza. miales kiedys kontrole
skarbowa ?

Owszem, rodzina miala. Niech mi kontrola udowodni, ze
wykonalem pare napraw wiecej niz wykazalem.

Formalnie kupujacy MUSI posiadac dowod zakupu , musi zazadac rachunku
i go przyjac . po wyjsciu ze sklepu jesli nie przyjmiesz rachunku jest
taki przepis ze mozesz zaplac kare

:)
Pokaz ten przepis.


Kazdy przychofd musi byc ksiegowany , czyli istniec dla niego
dokument.
jesli jest to firma uslugowa wieksza to z pewnoscia jest VAT owcem ,
choc to nie ma tutaj znaczenia.
za usluge musi wysatwic rachunek/ fakture  , ktory najprawdopodobniej
bylby traktowany jako dowod naprawy a wiec bylby jedbnoczesnie dowodem
gwarancji ( z czego wg opisu pytajaca mialaby dobrowolnie zrezygnowac
- wierzysz w to? ).

Dowodem naprawy nie musi byc zadna faktura ani zaden rachunek,
wystarczy wewnetrzny kwit  potwierdzajacy prawo do gwarancji,
ba, gwarancja moze byc nawet sam odnotowany numer seryjny aparatu
i zapisany w bazie firmy. A w jakiej to  formie bedzie gwarancja
zalezy od firmy, wiec odczep sie w koncu od braku dolaczonego rachunku,
ktorego nie wszyscy wymagaja do uznania gwarancji.

Firma robiaca lewa dzialanosc w POlsce po paru miesiacach przestaje
istniec - mamy jeden z najbardziej restryktywnych systemow kontroli
skarbowej w europie.


Rozrozniaj lewa dzialanosc od lewych, dodatkowych  przychodow.


do poki jestes w sklepie i masz material w wozku nie musisz za niego
placic , nie masz rachunku - jesli dostaniesz rachunek w tym momencie
nastapila sprzedaz , i winenes go zaplacic. Na wielu rachunkach
sprzedjacy dopisuja klausule ze do chwili pelnej zaplaty pozostaja
wlascicielami sprzedanego towaru - ma to znaczenie w przypadku
ewentualnej upadlosci kupujacegom , ktory nie bylby wlascicielem
odebranego ale nie zaplaconego jeszcze materialu , ktory nie moglby
wejsc w sklad masy upadlosciowej.

Ale co to ma do rzeczy Wymyslasz temat i gadasz sam ze soba?


dla mnie ta historia nie trzyma sie kupy.
naprawa bez rachunku ?

Tego nie wiesz. Rachunki czesto gesto sa dosylane pozniej.


czyli bez gwarancji

Nie znasz formy gwarancji tej firmy wiec wymyslasz.

wysylka poczta pobranie naleznosci  za zaliczeniem
a pozniej zadanie dodatkowej zaplaty - tez bez wystwienia rachunku.
Nie ma czegos takiego , cos takiego nie moze funkcjonowac.

Pewnie ze nie, dlatego watkotworca sie bulwersuje.
O co Ci chodzi?

12 Data: Sierpien 19 2011 04:20:48
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: XX YY 

On 19 Aug., 13:00, Pan Peresada  wrote:

XX YY  napisał(a):

>chlopie o czym puiszesz o jakiej lewej dzialanosci.

Powszechnie praktykowanej.. Jestes mocno naiwny, jak wierzysz,
ze wszystkie firmy uczciwie sie rozliczaja.

zastanow sie -

f-a dokonywalaby naprawy bez rachunkow , ma tylko zlecenie
telefoniczne , zada zwiekszonej zaplaty , a skoro ta nie zostalaby
zaplacony to oddaje sprawe do sadu za niezaplacenie za naprawe na
ktora nie wystawilaby rachunku ?

rozwazac i teorytzowac mozna w dowolny sposob na kazdy temat.
ten mail to zwykly paszkwil  , ktos sobie jaja robi , moze
konkurencja.


koncze- szkoda czasu na pierdoly, mozna przyjemniej spedzac czas niz
rozpisywac sie o niczym.

13 Data: Sierpien 20 2011 23:15:54
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Thu, 18 Aug 2011, XX YY wrote:

On 18 Aug., 18:28, Pan Peresada  wrote:

Jesli firma nie jest platnikiem vat (a nie wiem czy jest, bo nie chce
mi sie sprawdzac), to faktury z oczywistych wzgledow nie wystawi.
AFAIK nie ma tez obligatoryjnego obowiazku wystawiania
kazdemu klientowi, chyba, ze na jego wyrazne zyczenie.
Poza tym firma moze sie rozliczac co 10 usluge i miec lewy dochod, wiec,
reasumujac, brak faktury wcale nie podwaza wiarygodnosci historii.

chlopie o czym puiszesz o jakiej lewej dzialanosci.

  Poprzednik? Nie widzę.

prowadziles kiedys dzialalnosc gospodarcza.

  Sprawdź co umieszczam niekiedy w stopce na .podatki :P
(dzis ekstra wersja dla Ciebie na .foto.cyfrowa)

miales kiedys kontrole skarbowa ?

  Owszem, a co to ma do rzeczy? ;)

Formalnie kupujacy MUSI posiadac dowod zakupu

  Słuchaj, może ty we Włoszech mieszkasz?
  No to Cię uświadomię, że tam tak jest.
  I to KUPUJĄCY jest karany za niewzięcie dowodu :>

  W pl sprzedawca może zostać ukarany, ale za NIEWYSTANIENIE
dowodu, lub za odmowę wydania go.
  "Wydanie" nie jest tożsame z "wciśnięciem klientowi do ręki",
obowiązkiem wysłania do klienta czy posłaniem przez umyślnego.
  Streszczając: wyssałeś sobie jakiś obowiązek z palca, IMHO.
  No, chyba że zastosujesz się do pytania popzednika (które
zadał w odpowiedzi) i podasz PRZEPIS.

musi zazadac rachunku

  We Włoszech? - tak.
  W PolscE? - nie.
  Sprzedawca NA ŻĄDANIE ma obowiązek wystawić f-rę lub rachunek,
lub w przypadku w którym WIE że kupujący jest "firmą"
(w uproszczeniu).
  Tak, wiem w którym przepisie jest owo "na żądanie".
  Nie, nie podam, sam sobie sprawdź w archiwach .podatki :>
  O ile sprzedaż podlega pod kasę - ma obowiązek wystawić paragon.
  O ILE.
  Oraz - powoli i wyraźnie: "wystawić".
  A nie gonić klienta żeby *sobie* wziął.
  Uprzedzając: dowodem wystawienia jest kopia na oddzielnej rolce.
  NIE JEST nim oryginał paragonu, z zastrzeżeniem że wydając
f-rę sprzedawca musi odebrać oryginał i mieć go *również*.

BTW: owszem, wiem że skarbówki naciągają przepisy, np. w zakresie
  wystukania paragonu po wydaniu reszty. Ale to NADAL dotyczy
  (momentu) WYSTAWIENIA paragonu, a nie dalszych czynności!

i go przyjac . po wyjsciu ze sklepu jesli nie przyjmiesz rachunku jest
taki przepis ze mozesz zaplac kare, na szczescie tego nikt nie
praktykuje.

  Głupoty gadasz i tyle, kraje pomyliłeś.

Nie wierzysz to poszukaj poszperaj i sprawdz.

  Nie znajdzie czegoś czego nie ma.
  Jak bardzo chcesz, to tu masz przepisy:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,670,,,ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslug.html
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,1626,51600,20110401,szczegolowe-zasady-wystawiania-faktur-dane-ktore-powinny.html
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,1550,,,rozporzadzenie-ministra-finansow-z-dnia-17122010-r-w-sprawie.html
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,1376,46144,20110101,czynnosci-zwolnione-z-obowiazku-ewidencjonowania.html
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,2,32,32,599,,,rozporzadzenie-ministra-finansow-z-dnia-28112008-r-w-sprawie.html

  Polecam, bardzo ;)

  Z góry zastrzegę: nie dyskutujemy o rzadkich wyjątkach, takich
jak telekomy itd, co do których JEST obowiązek "dostarczenia".
  Ale to są WYJĄTKI. Rzadkie.

Kazdy przychofd musi byc ksiegowany , czyli istniec dla niego
dokument.

  I TO SIĘ ZGADZA.
  To i TYLKO TO.

  Sądzisz, że byli tak głupi i nie zaksięgowali otrzymanej wpłaty
oraz wystawionej faktury?
  To nie napiszę co ja o tym sądzę ;)

za usluge musi wysatwic rachunek/ fakture

  No to poprzednik tłumaczy Ci po dobroci: nie, NIE MUSI, jeśli
klient będący konsumentem NIE ZAŻĄDAŁ.

Firma robiaca lewa dzialanosc w POlsce po paru miesiacach przestaje
istniec - mamy jeden z najbardziej restryktywnych systemow kontroli
skarbowej w europie.

  Mamy.
  Ale nie tak restrykcyjny jak włoski - z zastrzeżeniem, że i tam
sprawa "odebrania kwitka" jest obowiązkiem KLIENTA.

  Dodam, ze w .pl BYŁO tak restrykcyjne prawo dotyczące FAKTUR
za czasów "rachunków uproszczonych" (konsument nie miał
prawa dostać faktury!), ale to daleka przeszłość, jeszcze
zeszłe tysiąclecie.

dla mnie ta historia nie trzyma sie kupy.
naprawa bez rachunku ? czyli bez gwarancji

  Głupoty gadasz.
  GWARANCJA wynika z... gwarancji, to że może być zapisana na
f-rze to prawda (ale musi być ujęta osobym tekstem).
  Podejrzewam że jak poprzednio mylisz pojęcia i masz na
myśli "dówód wykonania", który może być jakikolwiek (nie
musi być r-k czy f-ra!), stanowiący podstawę reklamacji,
ale NIE gwarancyjnej.

pzdr, Gotfryd
(DG, KPiR, VAT, ZUS...)

14 Data: Sierpien 18 2011 22:50:05
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: Marek Dyjor 

XX YY wrote:

On 18 Aug., 15:12, Pan Peresada  wrote:
XX YY  napisa (a):

ale gdzie tu jest nieuczciwosc ?

Nie wiesz czy czytasz nieuwaznie?
Firma twierdzi, ze ona sie zgodzila na wieksza kwote, twierdzi tez,
ze ma na to dowod w postaci nagrania, kiedy obie te rzeczy
sa nieprawda. To uczciwe wg Ciebie?

jesli dostalas druga fakture to nalezy odeslac z uzasadnieniem
dlaczego jej nie uznajesz.

Jednak nieuwaznie. Ona nie dostala ani pierwszej, ani dugiej
faktury wiec nie ma co uzasadniac


i miedzy innymi z tego powodu nie wierze w te historie.
uwazam , ze jest w duzej czesci zmyslona , lub niezgodna ze stanem
faktycznym.

nie wyobrazam sobie sytuacji zeby firma dokonala naprawy , pobrala
oplate i nie wystawila rachunku.

Autorka postu napisala ze nie zadala rachunku. wcale nie musi zadac -
firma musi wystawic fakture za dokonana naprawe  , z pewnoscia winna
byc dolaczona do przesylki . ew przeslana w jakis inny sposob.

Jesli firma nie wystawila drugiej wlasciwej  faktury ewentualnie
faktury korygujacej do faktury pierwszej to w ogole nie ma zadnej
sprawy - nie ma zadnej podstawy zeby dokonac zaplaty. Bez faktury nie
ma zadnego zobowiazania.

bez faktury nie moze istniec niezaplacona naleznosc , slowem -czego
firma mialaby tutaj dochodzic jesli nie wystawilaby faktury ?

dodalbym ze nawet jakby jej wyslali teraz fakture na wyzsza kwote to i tak maja marne prawo do wymagania tej kwoty ze wzgledu na zawarta wczesniej umowe ustna na naprawe za kwote 190zl.


umowy ustne tez sa wiazace.

15 Data: Sierpien 19 2011 00:47:50
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Thu, 18 Aug 2011, XX YY wrote:

On 18 Aug., 15:12, Pan Peresada  wrote:

Jednak nieuwaznie. Ona nie dostala ani pierwszej, ani dugiej
faktury wiec nie ma co uzasadniac

i miedzy innymi z tego powodu nie wierze w te historie.
uwazam , ze jest w duzej czesci zmyslona , lub niezgodna ze stanem
faktycznym.

nie wyobrazam sobie sytuacji zeby firma dokonala naprawy , pobrala
oplate i nie wystawila rachunku.

  Na to trudno coś poradzić (że sobie nie wyobrażasz).
  W celach dydaktycznych proponuję zapodać pytanie do archiwizatora
grupy .podatki z hasłem "sprzedaż nieudokumentowana", standardowy
powód do przyczepienia się :P (dosłowny cytat z przepisów brzmi:
"sprzedaż nieudokumentowana FAKTURAMI", bo za sprzedaż nieudoku-
mentowaną rzeczywiście obrywa się z KKS).
  Dana sprzedaż może podlegać pod kasę rejestrującą (i musi wtedy
być wystawiony paragon, co nie jest tożsame z doręczeniem go
klientowi) bądź nie (i wtedy pozostaje zamienny wymóg ujęcia
w ewidencji sprzedaży).

Autorka postu napisala ze nie zadala rachunku. wcale nie musi zadac -
firma musi wystawic fakture za dokonana naprawe

  IMO to Twój wymysł.
  Poproszę o podstawę prawną.
  Owa podstawa prawna musi uchylać ten zapis:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,2,10,32,670,,,ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslug.html
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,10,32,670,22927,20110701,faktury.html
+++
Art. 106.
1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, sš obowišzani wystawić fakturę
[...]
4. Podatnicy, o których mowa w ust. 1-3,
  nie majš obowišzku wystawiania faktur,
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  o których mowa w ust. 1 i 2, osobom fizycznym nieprowadzšcym
  działalnoœci gospodarczej. Jednakże na żšdanie tych osób podatnicy sš
  obowišzani do wystawienia faktury.
-- -

  Tyle.
  Klient nie żąda - nie ma obowiązku fakturowania.

  Jeśli jest inaczej to nam wkleisz treść przepisu (który stwierdza że
jest inaczej).

Jesli firma nie wystawila drugiej wlasciwej  faktury ewentualnie
faktury korygujacej do faktury pierwszej to w ogole nie ma zadnej
sprawy - nie ma zadnej podstawy zeby dokonac zaplaty. Bez faktury nie
ma zadnego zobowiazania.

  Ten komentarz kwalifikuje się pod ROTFLa - od kiedy to obowiązek
zapłaty powstaje z tytułu wystawienia faktury?
  Bo owszem, przyroda zna takie przypadki.
  W szczególności zasada swobody umów pozwala na umówienie się, że
zapłata będzie się należała po przedstawieniu prawidłowej faktury.
  Ale to jest sprawa UMOWNA.
  A default jest zupełnie inny: podstawą żądania zapłaty jest
wykonanie umowy. Ba, podstawą żądania zapłaty może być uzyskanie
korzyści przez klienta, nawet jeśli działanie byłoby bez umowy.
  Wyjątki do defaultu istnieją, ale mają odrębne regulacje
ustawowe i dotyczą konkretnych, rzadkich przypadków, np.
*publiczni* dostawcy telekomunikacyjni zobowiązani są
(ustawowo) do darmowego dostarczania faktury.

  I *jedynym* powodem dla którego żądanie "albo zwrot sprzętu
i my go z powrotem zepsujemy" :P jest *zasadniczo* bezzasadne,
jest fakt iż umowa ma cechy "dzieła".
  Podkreślam słowo "zasadniczo", bo w przypadku "dzieła" jest
szereg zapisów które jasno wskazują, że to wykonawca bierze
na siebie odpowiedzialność za błędnie oszacowane koszty.

  Ale jest jeden drobny wyjątek.
  Otóż:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html
+++
art. 632
[...]
§ 2. Jeżeli jednak wskutek zmiany stosunków, której nie można było
  przewidzieć, wykonanie dzieła groziłoby przyjmujšcemu zamówienie
  rażšcš stratš, sšd może podwyższyć ryczałt lub rozwišzać umowę.
-- -

  Nie mam pojęcia czy teza że serwis "nie mógł przewidzieć"
ostoi się w sądzie, w szczególności wobec faktu że
zmiany specyfikacji naprawy serwis dokonał samowolnie
a nie istniały żadne powody, dla których nie miałby
uzyskać zgody klienta.
  NIEMNIEJ... "zasadniczość" nie jest w tym przypadku tożsama
z "oczywistością".

bez faktury nie moze istniec niezaplacona naleznosc

  Wybacz, ale ta teza jest głupia, bo nieprawdziwa.
  Prostuję, bo ktoś uwierzy i sobie kiedyś kłopotów napyta.

pzdr, Gotfryd

16 Data: Sierpien 19 2011 00:35:55
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: XX YY 

On 19 Aug., 00:47, Gotfryd Smolik news  wrote:

On Thu, 18 Aug 2011, XX YY wrote:
> On 18 Aug., 15:12, Pan Peresada  wrote:

>> Jednak nieuwaznie. Ona nie dostala ani pierwszej, ani dugiej
>> faktury wiec nie ma co uzasadniac

> i miedzy innymi z tego powodu nie wierze w te historie.
> uwazam , ze jest w duzej czesci zmyslona , lub niezgodna ze stanem
> faktycznym.

> nie wyobrazam sobie sytuacji zeby firma dokonala naprawy , pobrala
> oplate i nie wystawila rachunku.

  Na to trudno coś poradzić (że sobie nie wyobrażasz).
  W celach dydaktycznych proponuję zapodać pytanie do archiwizatora
grupy .podatki z hasłem "sprzedaż nieudokumentowana", standardowy
powód do przyczepienia się :P (dosłowny cytat z przepisów brzmi:
"sprzedaż nieudokumentowana FAKTURAMI", bo za sprzedaż nieudoku-
mentowaną rzeczywiście obrywa się z KKS).
  Dana sprzedaż może podlegać pod kasę rejestrującą (i musi wtedy
być wystawiony paragon, co nie jest tożsame z doręczeniem go
klientowi) bądź nie (i wtedy pozostaje zamienny wymóg ujęcia
w ewidencji sprzedaży).

> Autorka postu napisala ze nie zadala rachunku. wcale nie musi zadac -
> firma musi wystawic fakture za dokonana naprawe

  IMO to Twój wymysł.
  Poproszę o podstawę prawną.
  Owa podstawa prawna musi uchylać ten zapis:http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,2,10,32,670,,,ustawa-z-dnia-110...http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,10,32,670,22927,20110701,fakt...
+++
Art. 106.
1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, sš obowišzani wystawić fakturę
[...]
4. Podatnicy, o których mowa w ust. 1-3,
  nie majš obowišzku wystawiania faktur,
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  o których mowa w ust. 1 i 2, osobom fizycznym nieprowadzšcym
  działalno ci gospodarczej. Jednakże na żšdanie tych osób podatnicy sš
  obowišzani do wystawienia faktury.
-- -

  Tyle.
  Klient nie żąda - nie ma obowiązku fakturowania.

  Jeśli jest inaczej to nam wkleisz treść przepisu (który stwierdza że
jest inaczej).

> Jesli firma nie wystawila drugiej wlasciwej  faktury ewentualnie
> faktury korygujacej do faktury pierwszej to w ogole nie ma zadnej
> sprawy - nie ma zadnej podstawy zeby dokonac zaplaty. Bez faktury nie
> ma zadnego zobowiazania.

  Ten komentarz kwalifikuje się pod ROTFLa - od kiedy to obowiązek
zapłaty powstaje z tytułu wystawienia faktury?
  Bo owszem, przyroda zna takie przypadki.
  W szczególności zasada swobody umów pozwala na umówienie się, że
zapłata będzie się należała po przedstawieniu prawidłowej faktury.
  Ale to jest sprawa UMOWNA.


zgda oczywscie ze zasadniczo to kwestia umowy.
tylko jaka to umowe regulujaca sposob zaplaty ma skarzaca sie ?


na podstawie czego , jakiego dokumntu ma dokonac dodatkowej zaplaty ?
na podstwie telefonu panienki , czy maila szefa?

zeby naleznosc formalnie zostala przez firme zarejestrowana /
zaksiegowana musi istniec na to dokumnet - jakies zadanie zapalaty
czyli rachunek jesli f-a jest vat owcem to faktura vat.
dopoki tego nie wystawia i nie ma umowy z ktorej wynikaloby kiedy
nastepuje i w jakiej wysokosci zaplata ( a tej nie ma gdyz nie byloby
niejasnosci co do wysokosci zaplaty ) w firmie formalanie nie powstaje
zadna naleznosc.

17 Data: Sierpien 19 2011 23:18:36
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: Olo 

On 2011-08-19 09:35, XX YY wrote:

zgda oczywscie ze zasadniczo to kwestia umowy.
tylko jaka to umowe regulujaca sposob zaplaty ma skarzaca sie ?

człowieku nie męcz kota błagam... odpowiadając - umowę USTNĄ (tak to też jest wiążący rodzaj umowy) na 190 zł i ani grosza więcej... Robota wykonana, aparat przysłany, kasa zapłacona, obie strony się rozchodzą - transakcja uznana za zakończoną. Zmiana warunków umowy w tym momencie jest zwykłym złodziejstwem.

na podstawie czego , jakiego dokumntu ma dokonac dodatkowej zaplaty ?

ma nie dopłacać - przecież to już zostało wyjaśnione.

na podstwie telefonu panienki , czy maila szefa?

mogą sobie wysyłać do woli.


zeby naleznosc formalnie zostala przez firme zarejestrowana /
zaksiegowana musi istniec na to dokumnet - jakies zadanie zapalaty
czyli rachunek jesli f-a jest vat owcem to faktura vat.

nie musi, może być też sprzedaż nieudokumentowana (bezrachunkowa) wpisana jako dowód wewnętrzny / nabita na kasie.

dopoki tego nie wystawia i nie ma umowy z ktorej wynikaloby kiedy
nastepuje i w jakiej wysokosci zaplata ( a tej nie ma gdyz nie byloby
niejasnosci co do wysokosci zaplaty ) w firmie formalanie nie powstaje
zadna naleznosc.

przecież nie ma czego egzekwować, skoro wszystko zostało wykonane w/g umowy ustnej....

Myślę , że temat został wystarczająco wyczerpany nie ma nad czym konia bić, chyba, że jestes grupowym onanistą.

18 Data: Sierpien 20 2011 22:53:32
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Fri, 19 Aug 2011, XX YY wrote:

zgda oczywscie ze zasadniczo to kwestia umowy.
tylko jaka to umowe regulujaca sposob zaplaty ma skarzaca sie ?

  TEGO, to ja nie próbowałem podważać :)

  W sąsiednim poście poprosiłem o oddzielenie dwu różnych
spraw: to, że sprzedawca niezbyt ma podstawy do żądania
czegokolwiek, tudzież iż jego postępowanie kwalifikuje się
na krytykę, to JEDNO.
  To, że "argumentacja podatkowa" zawiera błędy i co najwyżej
nabywca się wygłupi to DRUGIE.

  Sprawa oddzielna, nie ma nic wspólnego z bezprawnością żądań
sprzedawcy :)

zeby naleznosc formalnie zostala przez firme zarejestrowana /
zaksiegowana musi istniec na to dokumnet

  No i właśnie, to jest gwóźdź do trumy pomysłów "skarbowych".
  Dokumenty świadczą przeciw oskarżeniom, sprzedawca jeszcze
będzie miał podstawy do zarzutu nękania :P
  A co do "żądań", w razie jak go przycisną powie że to były
"negocjacie mające na celu uzgodnienie wyższej zapłaty".
  Czyli należność jeszcze nie powstała, czyli nie miał czego
ksiegować ("zrobię korektę jak dojdziemy do porozumienia").

pzdr, Gotfryd

19 Data: Sierpien 18 2011 15:15:26
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: Pan Peresada 

"Borki&Pepe"  napisał(a):

Dzisiaj dostałam obraźliwego e-maila, w którym jestem zastraszana
sądem i kosztami sadowymi.

Jesli firma "martwi" sie o klienta uprzedzajac go o kosztach sadowych
to IMHO mozesz spokojnie spac. Zadnej sprawy nie zaloza.

20 Data: Sierpien 18 2011 15:18:17
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: TheGuru 

ja mam w toku ścinkę z serwisem GSM. oni z kolei wmawiają mi że zgodziłem się czekać nieokreślony czas na naprawę telefonu. na mój śmiech odpowiedzieli jak ma pan nagranie to zapraszamy do sądu z nim a jak nie to proszę czekać aż usterkę naprawimy.

wniosek, że trzeba w sobie wyrobić nawyk nagrywania potencjalnie konfliktowych spraw.

21 Data: Sierpien 18 2011 15:54:20
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: bofh@nano.pl 

On 18.08.2011 15:18, TheGuru wrote:

ja mam w toku ścinkę z serwisem GSM. oni z kolei wmawiają mi że
zgodziłem się czekać nieokreślony czas na naprawę telefonu. na mój
śmiech odpowiedzieli jak ma pan nagranie to zapraszamy do sądu z nim a
jak nie to proszę czekać aż usterkę naprawimy.

wniosek, że trzeba w sobie wyrobić nawyk nagrywania potencjalnie
konfliktowych spraw.


Jak masz na gwarancji to w gwarancji jest określony czas naprawy.

Jeśli nie masz na gwarancji to są zasady współżycia społecznego.

--
wer <",,)~~
http://szumofob.eu

22 Data: Sierpien 18 2011 17:07:46
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor:

In article  "TheGuru" 
wrote:

ja mam w toku ścinkę z serwisem GSM. oni z kolei wmawiają mi że zgodziłem
się czekać nieokreślony czas na naprawę telefonu. na mój śmiech
odpowiedzieli jak ma pan nagranie to zapraszamy do sądu z nim a jak nie to
proszę czekać aż usterkę naprawimy.

wniosek, że trzeba w sobie wyrobić nawyk nagrywania potencjalnie
konfliktowych spraw.

Ale jak to?
Masz miec nagranie tego, ze nie powiedziales ze zgadzasz sie czekac
nieokreslony czas na naprawe telefonu??????

TA

23 Data: Sierpien 18 2011 18:06:17
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: TheGuru 




ja mam w toku ścinkę z serwisem GSM. oni z kolei wmawiają mi że zgodziłem
się czekać nieokreślony czas na naprawę telefonu. na mój śmiech
odpowiedzieli jak ma pan nagranie to zapraszamy do sądu z nim a jak nie to
proszę czekać aż usterkę naprawimy.

wniosek, że trzeba w sobie wyrobić nawyk nagrywania potencjalnie
konfliktowych spraw.

Ale jak to?
Masz miec nagranie tego, ze nie powiedziales ze zgadzasz sie czekac
nieokreslony czas na naprawe telefonu??????


właśnie tak. mają moją ustną zgodę na długotrwałą naprawę a ja nie mam nagrania że było inaczej. wiem, że to śmieszne ale jak by co to sąd rozstrzygnie ;-)

dzwoniłem do rzecznika praw konsumenta i powiedział mi, że ustawowo 2 tyg. ale jak by się nie wyrobili z przyczyn obiektywnych to w rozsądnym terminie.

a co znaczy 'obiektywnie' i 'w rozsądnym terminie' to 'sąd ustala indywidualnie'. :-)

24 Data: Sierpien 18 2011 18:13:13
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: Paweł W. 

W dniu 2011-08-18 17:07,  pisze:

Ale jak to?
Masz miec nagranie tego, ze nie powiedziales ze zgadzasz sie czekac
nieokreslony czas na naprawe telefonu??????

No to sprawa prosta. Przedstawia dowolne nagranie, na którym wyraźnie nie słychać, że wyraża zgodę na czekanie przez czas nieokreślony! ;)



WAIDODAYO!

--
http://www.stopakcyzie.pl/
http://www.glosujinaczej.pl/

25 Data: Sierpien 18 2011 18:49:13
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: Anna Niedowiarek 

W dniu 2011-08-18 13:22, Borki&Pepe pisze:

  zapłaciłam kurierowi
190zł plus koszty przesyłki

i na tym kończy się cały spór z tzw. serwisem. Zrobione, opłacone, odebrane.
Teksty o nagrywaniu mogą sobie ect. ect. Szanowni dyskutanci z grupy też.
Nie reaguj dziewczyno na teksty z tego niby serwisu. Do żadnego sądu i tak nie pójdą bo kwota jest śmieszna. Zwyczajnie chcą Cię naciągnąć na dodatkową opłatę.
Nie bierz też pod uwagę wypowiedzi "doradców" typu XXYY.

--
z życzeniami wytrwałości
Anna N.

26 Data: Sierpien 18 2011 22:46:20
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: Marek Dyjor 

Borki&Pepe wrote:

Wydaje mi się, że sprawa jest jasna- ktoś w serwisie popełnił błąd i
teraz chcą to zrzucić na mnie co oczywiście mi jest nie na rękę bo nie
mam zamiaru odpowiadać za czyjeś błędy.

Dzisiaj dostałam obraźliwego e-maila, w którym jestem zastraszana
sądem i kosztami sadowymi.

Omijajcie ten serwis szerokim łukiem bo kto wie może i Wam się coś
takiego przydarzy.

jeśli to co piszesz jest prawdą to na podstawie nowego prawa możesz im napisać ż jak nie zaprzestaną nękania to złożysz doniesienie do prokuratury.

o nękanie obraźliwymi telefonami mailami, próby zastraszenia.

27 Data: Sierpien 21 2011 03:01:55
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: p 47 


Użytkownik "Marek Dyjor"  napisał w wiadomości

Borki&Pepe wrote:
Wydaje mi się, że sprawa jest jasna- ktoś w serwisie popełnił błąd i
teraz chcą to zrzucić na mnie co oczywiście mi jest nie na rękę bo nie
mam zamiaru odpowiadać za czyjeś błędy.

Dzisiaj dostałam obraźliwego e-maila, w którym jestem zastraszana
sądem i kosztami sadowymi.

Omijajcie ten serwis szerokim łukiem bo kto wie może i Wam się coś
takiego przydarzy.

jeśli to co piszesz jest prawdą to na podstawie nowego prawa możesz im napisać ż jak nie zaprzestaną nękania to złożysz doniesienie do prokuratury.

o nękanie obraźliwymi telefonami mailami, próby zastraszenia.

Z czystego formalizmu jednak uzupełnię, że jesli firma ma np. tzw. Ogólne Warunki Sprzedazy (czy też Swiadczenia Usług) a w nich zapisano, ze firma zastrzega sobie ostateczną wycenę usługi np. naprawy dopiero po jej dokonaniu (bo zakresu jej np. bez weryfikacji nie sposób zawsze okreslić) i składając zamówienie je klient zaakceptował, albo poczyniła takie jednostkowe  zastrzeżenie przyjmując sprzęt do naprawy to nalezy dopłacać, oczywiście po otrzymaniu ostatecznego rachunku. To jest stosunkowa częsta sytuacja w firmach wykonujących naprawy.

28 Data: Sierpien 22 2011 23:51:02
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: Marek Dyjor 

p 47 wrote:

Użytkownik "Marek Dyjor"  napisał w wiadomości

Borki&Pepe wrote:
Wydaje mi się, że sprawa jest jasna- ktoś w serwisie popełnił błąd i
teraz chcą to zrzucić na mnie co oczywiście mi jest nie na rękę bo
nie mam zamiaru odpowiadać za czyjeś błędy.

Dzisiaj dostałam obraźliwego e-maila, w którym jestem zastraszana
sądem i kosztami sadowymi.

Omijajcie ten serwis szerokim łukiem bo kto wie może i Wam się coś
takiego przydarzy.

jeśli to co piszesz jest prawdą to na podstawie nowego prawa możesz
im napisać ż jak nie zaprzestaną nękania to złożysz doniesienie do
prokuratury.

o nękanie obraźliwymi telefonami mailami, próby zastraszenia.

Z czystego formalizmu jednak uzupełnię, że jesli firma ma np. tzw.
Ogólne Warunki Sprzedazy (czy też Swiadczenia Usług) a w nich
zapisano, ze firma zastrzega sobie ostateczną wycenę usługi np.
naprawy dopiero po jej dokonaniu (bo zakresu jej np. bez weryfikacji
nie sposób zawsze okreslić) i składając zamówienie je klient
zaakceptował, albo poczyniła takie jednostkowe  zastrzeżenie
przyjmując sprzęt do naprawy to nalezy dopłacać, oczywiście po
otrzymaniu ostatecznego rachunku. To jest stosunkowa częsta sytuacja
w firmach wykonujących naprawy.

tylko jaki sens ma wtedy ustalanie ceny naprawy :)

nikt normalny sie nie zgodzi na usługę która nie wiadomo ile będzie kosztowała.

29 Data: Sierpien 23 2011 00:00:44
Temat: Re: Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!
Autor: Marek Wyszomirski 

W dniu 2011-08-22 23:51, Marek Dyjor pisze:

>[...]

Z czystego formalizmu jednak uzupełnię, że jesli firma ma np. tzw.
Ogólne Warunki Sprzedazy (czy też Swiadczenia Usług) a w nich
zapisano, ze firma zastrzega sobie ostateczną wycenę usługi np.
naprawy dopiero po jej dokonaniu (bo zakresu jej np. bez weryfikacji
nie sposób zawsze okreslić) i składając zamówienie je klient
zaakceptował, albo poczyniła takie jednostkowe zastrzeżenie
przyjmując sprzęt do naprawy to nalezy dopłacać, oczywiście po
otrzymaniu ostatecznego rachunku. To jest stosunkowa częsta sytuacja
w firmach wykonujących naprawy.

tylko jaki sens ma wtedy ustalanie ceny naprawy :)

nikt normalny sie nie zgodzi na usługę która nie wiadomo ile będzie
kosztowała.

Z tym może być różnie - jeśli alternatywą będzie odesłanie sprzętu do utylizacji (bo nikt bez takiej klauzuli naprawy się nie podejmie) to i na takie warunki może się zgodzić...

--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski

Nieuczciwy serwis foto -Uwaga!!



Grupy dyskusyjne