Grupy dyskusyjne   »   Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady

Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady



1 Data: Luty 12 2011 23:09:41
Temat: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Autor: stabillo 

Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki sa
najmniej zawodne w silnikach tdi i cd?



2 Data: Luty 12 2011 23:13:10
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Autor: P_ablo 

Użytkownik "stabillo"  napisał w wiadomo¶ci

Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki sa najmniej zawodne w silnikach tdi i cd?

Niezawodny i diesel to oksymoron...
Z racji tematyki grupy takich nie uzywamy!

--
Picasso

3 Data: Luty 13 2011 00:03:59
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2011-02-12 23:13, P_ablo pisze:

Użytkownik "stabillo"  napisał w wiadomoĹ›ci

Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki
sa najmniej zawodne w silnikach tdi i cd?

Niezawodny i diesel to oksymoron...

Bez przesady. WiÄ™kszoć jeżdżÄ…cych u nas (a sprowadzonych zza Odry) diesli w wieku 7-8 lat ma na kołach jakieĹ› ~300-400kkm, a nie ~120-150, które wskazuje licznik. I jakoĹ› te samochody jeżdżÄ…. Usterki zwiÄ…zane z silnikiem zaczynajÄ… wychodzić, to fakt. Ale benzyny z takim przebiegiem też bezawaryjne nie sÄ…. Minusem diesli sÄ… droższe części (sprzÄ™gła wymieniane razem z kołem dwumasowym, wtryski, pompy wtryskowe).

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹ›nie popyt na Ĺ›wiÄ™ty spokój."

4 Data: Luty 13 2011 10:28:20
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Autor: P_ablo 

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisał w wiadomoĹ›ci


Bez przesady. WiÄ™kszoć jeżdżÄ…cych u nas (a sprowadzonych zza Odry) diesli w wieku 7-8 lat ma na kołach jakieĹ› ~300-400kkm, a nie ~120-150, które wskazuje licznik. I jakoĹ› te samochody jeżdżÄ…. Usterki zwiÄ…zane z silnikiem zaczynajÄ… wychodzić, to fakt. Ale benzyny z takim przebiegiem też bezawaryjne nie sÄ…. Minusem diesli sÄ… droższe części (sprzÄ™gła wymieniane razem z kołem dwumasowym, wtryski, pompy wtryskowe).

Male porownanie  - Sprinter CDI i LT 2.0 benzyna + CNG. W sprinterze juz 2 razy robilem wtryskiwacze w tym raz byla regenerowana cala glowica i robiona turbosprezarka, przebieg 280 tys. LT jezdzi i jezdzi i zepsuc sie nie chce - olej i gaz, gaz i olej, czasami klocki - na blacie 250 tys...

Przy ogolnym tredzie w ktorym zarabia sie na serwisie nie na samym produkcie, psujace sie diesle i chore ceny na czesci sa na reke producentom i to co jest im na reke jest promowane.  Po malu diesel bedzie mial sens tylko w duzych samochodach ciezarowych - wystarczy policzyc.

--
Picasso

5 Data: Luty 12 2011 23:04:03
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Autor: masti 

Dnia pięknego Sat, 12 Feb 2011 23:09:41 +0100 osobnik zwany stabillo
wystukał:

Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki
sa najmniej zawodne w silnikach tdi i cd?

tdi i cd wyznaczajÄ… producentów :)



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

6 Data: Luty 13 2011 00:05:04
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Autor: Lewis 

W dniu 2011-02-13 00:04, masti pisze:

Dnia pięknego Sat, 12 Feb 2011 23:09:41 +0100 osobnik zwany stabillo
wystukał:

Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki
sa najmniej zawodne w silnikach tdi i cd?

tdi i cd wyznaczajÄ… producentów :)




Pewnie chodziło mu o PD i CR ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

7 Data: Luty 13 2011 00:15:15
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Autor: stabillo 


Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomo¶ci


Pewnie chodziło mu o PD i CR ;)

ok, na pompowtryskiwaczach i common rail, chyba wiadomo o co cho :)

8 Data: Luty 13 2011 13:30:18
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2011-02-13 00:15, stabillo pisze:

Użytkownik   napisał w wiadomoĹ›ci


Pewnie chodziło mu o PD i CR ;)

ok, na pompowtryskiwaczach i common rail, chyba wiadomo o co cho :)



PD siÄ™ skoĹ„czyły. Już nawet VW uznał, że to była Ĺ›lepa droga.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹ›nie popyt na Ĺ›wiÄ™ty spokój."

9 Data: Luty 13 2011 13:42:16
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Autor: J.F. 

On Sun, 13 Feb 2011 13:30:18 +0100,  Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

W dniu 2011-02-13 00:15, stabillo pisze:
Pewnie chodziło mu o PD i CR ;)
ok, na pompowtryskiwaczach i common rail, chyba wiadomo o co cho :)

PD się skończyły. Już nawet VW uznał, że to była ¶lepa droga.

Wymiana za drogo kosztuje, a przeciez na wtryskiwaczach i cxewkach
zarabia sie najwiecej :-)

J.

10 Data: Luty 13 2011 01:40:30
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Autor: mffd a 

On 12 Lut, 23:09, "stabillo"  wrote:

Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki sa
najmniej zawodne w silnikach tdi i cd?

To ja polecam Focusa. Wersj± kombi 1.8tdci z połowy 2004 przejechałem
195000km (do 2009) głównie trasami.
Przy 90000km do wymiany łożysko prawe przód, przy 170000km uszkodziło
się cięgno w drzwiach kierowcy, ale dało się otworzyć i zamkn±ć.
O dziwo (jak na nasze polskie drogi) nic nie było robione przy
zawieszeniu (trasa robi swoje).
Spalanie ¶rednie 6L/100km. Jak na FF żadnych problemów z rud± (cały
czas pod chmurk±), dwumas±, wtryskami i turbin±. Ta ostatnia
traktowana na zimno łagodnie, a po robocie należycie chłodzona.
MirekFD

11 Data: Luty 14 2011 09:19:31
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Autor: The_EaGle 

W dniu 2011-02-13 10:40, mffd a pisze:

On 12 Lut, 23:09,   wrote:
Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki sa
najmniej zawodne w silnikach tdi i cd?

To ja polecam Focusa. Wersj± kombi 1.8tdci z połowy 2004 przejechałem
195000km (do 2009) głównie trasami.

To ja jestem lepszy. FF I tdci mam od nowo¶ci od 2004r i na liczniku 260 tys. Wła¶cie przygotowywuje się do wymiany rozrz±du (paska) po raz drugi tym razem z pomp± wody.

Z awarii:
- padnięte łożysko podpory półosi (na gwarancji)
- ogrzewanie lusterka (na gwarancji)
- sprzęgiełko przy alternatorze (z wymian± 700zł)
- układ do centralnego zamka (z wymian± w ASO 700zł)
- wycieraczki (do naprawy mechanizm) (około 150-200zł)

i tyle.

Po za tym tarcze, klocki, raz sprzęgło i koło dwu-masowe przy 150tys km.

Co do zawieszenia to z przodu NIC. Z tyły wymieniony gumowy odbój za 30zł. Wydech - fabryczny.
Turbina oryginalna tylko bałwanki (elastyczne ł±czniki co 2 lata trzeba wymieniać.)

W porównaniu do hondy i mitsubishi to ford jest zdecydowanie bardziej niezawodny. Silnik nie zużywa oleju po między wymianami co 20 tys km...
Z uwagi na przebieg nie zamierzam go w ogołe sprzedawać - zostanie jakie drugie auto.

Pozdrawiam
Rafał

12 Data: Luty 14 2011 09:47:29
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Autor: DoQ 

W dniu 2011-02-14 09:19, The_EaGle pisze:

W porównaniu do hondy i mitsubishi to ford jest zdecydowanie bardziej
niezawodny. Silnik nie zużywa oleju po między wymianami co 20 tys km...

Mam podobne wnioski po eksploatacji japończyka, ciekawe... ;)

Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail:

13 Data: Luty 14 2011 05:01:12
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Autor: grzech 

To ja jestem lepszy. FF I tdci mam od nowo¶ci od 2004r i na liczniku 260
tys. Wła¶cie przygotowywuje się do wymiany rozrz±du (paska) po raz drugi
tym razem z pomp± wody.

Z awarii:
- padnięte łożysko podpory półosi (na gwarancji)
- ogrzewanie lusterka (na gwarancji)
- sprzęgiełko przy alternatorze (z wymian± 700zł)
- układ do centralnego zamka (z wymian± w ASO 700zł)
- wycieraczki (do naprawy mechanizm) (około 150-200zł)

i tyle.

Po za tym tarcze, klocki, raz sprzęgło i koło dwu-masowe przy 150tys km.

Skoro się przechwalamy;)
almera z 01 r. z takim samym przebiegiem nadal na: m.in oryginalnej
pompie paliwa, rozrz±dzie, wydechu i turbinie.
wymieniona chłodniczka oleju, przepływka, pompa wody i drobiazgi w
przednim zawieszeniu, klocki, tarcze.
Spalanie jak to w dizlu - 900-1000km na baku, oleju co 10 tys zawsze
tyle wylane co wlane.
aaa - i korek na chłodnicy wymieniony bo gumka sparciała:)

pozdrawiam
grzech
nyska

14 Data: Luty 14 2011 17:37:35
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2011-02-14 14:01, grzech pisze:

Skoro się przechwalamy;)
almera z 01 r. z takim samym przebiegiem nadal na: m.in oryginalnej
pompie paliwa, rozrz±dzie, wydechu i turbinie.
wymieniona chłodniczka oleju, przepływka, pompa wody i drobiazgi w
przednim zawieszeniu, klocki, tarcze.
Spalanie jak to w dizlu - 900-1000km na baku, oleju co 10 tys zawsze
tyle wylane co wlane.
aaa - i korek na chłodnicy wymieniony bo gumka sparciała:)

pozdrawiam
grzech
nyska

10 lat na oryginalnym rozrz±dzie ?? masz naprawdę duuuuużo szczę¶cia ;P
Cóż do odważnych ¶wiat należy ;P

Pozdrawiam !

15 Data: Luty 15 2011 00:22:41
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Autor: grzech 

10 lat na oryginalnym rozrz±dzie ?? masz naprawdę duuuuużo szczę¶cia ;P
Cóż do odważnych ¶wiat należy ;P


łańcuch to nie pasek:)

grzech
nyska

16 Data: Luty 15 2011 11:06:16
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-02-14 17:37, Czarek Daniluk pisze:

W dniu 2011-02-14 14:01, grzech pisze:

Skoro się przechwalamy;)
almera z 01 r. z takim samym przebiegiem nadal na: m.in oryginalnej
pompie paliwa, rozrz±dzie, wydechu i turbinie.
wymieniona chłodniczka oleju, przepływka, pompa wody i drobiazgi w
przednim zawieszeniu, klocki, tarcze.
Spalanie jak to w dizlu - 900-1000km na baku, oleju co 10 tys zawsze
tyle wylane co wlane.
aaa - i korek na chłodnicy wymieniony bo gumka sparciała:)

pozdrawiam
grzech
nyska

10 lat na oryginalnym rozrz±dzie ?? masz naprawdę duuuuużo szczę¶cia ;P
Cóż do odważnych ¶wiat należy ;P

Primera '95 też rozrz±d oryginał. Z ciekawostek, oryginalna jest też m.in.
pompa wody, wydech (za wyj±tkiem ł±cznika), katalizator działa (zbadane!)
W ogóle z rzeczy "nieeksploatacyjnych" to padł mi alternator, moduł
zapłonowy, pompa paliwa i... chyba tyle? Oraz chłodnica przegniła i kilka
rurek też wymieniłem.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

17 Data: Luty 15 2011 03:17:14
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Autor: grzech 

Primera '95<
W ogóle z rzeczy "nieeksploatacyjnych" to padł mi alternator, moduł
zapłonowy, pompa paliwa i... chyba tyle? Oraz chłodnica przegniła i kilka
rurek też wymieniłem.


hi - co nissan to nissan:))
napisz jaki silnik bo pompa paliwa w dieselu zdeczko się różni:)


grzech
nyska

18 Data: Luty 13 2011 15:34:12
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Autor: rafal000 

W dniu 12.02.2011 23:09, stabillo pisze:

Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki sa
najmniej zawodne w silnikach tdi i cd?

A ja polecam JTD fiata. Po 165 tyĹ› żadnych problemów, spalanie bardzo niskie (nawet 1200 km na 52 litrowym baku), nie żre oleju... jedynie EGR właĹ›nie po 120 - 180 kkm siÄ™ zapycha, ale jego wyczyszczenie to 45 minut z demontażem/montażem do wykonania w każdym garażu. SÄ…siad miał mareÄ™ z takim silnikiem i jakieĹ› 1,5 roku temu oddał jÄ… ojcu gdy na liczniku było ponad 290 tyĹ› przebiegu. Nadal regularnie pod domem widuje to auto a wiÄ™c silnik służy kolejnej osobie i ma już pewnie grubo ponad 300 kkm :)

19 Data: Luty 13 2011 22:46:09
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Autor: Bugatti 

Użytkownik "stabillo"  napisał w wiadomo¶ci:

Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki sa najmniej zawodne w silnikach tdi i cd?

Absolutnie wszystkie te które stoj± w garażu i odk±d tam s±, nie widziały spalania stukowego...absolutnie ;>


Pozdr.

--
Bugatti

20 Data: Luty 14 2011 11:00:01
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Autor: Jan-xx 

Ale wymyslaja... 200 - 300 tys. km to przebiegi, ktore zrobi bez problemu wiekszosc wspolczesnych samochodow. Niech ktos napisze, ze zrobil milion lub wiecej - wtedy bedzie mozna dyskutowac o niezawodnosci. Nawet moja Nexia ma 300 tys., jeszcze jezdzi i nie bylo jakichs dramatycznych napraw. Tez mi wyczyn.


--
Jan-xx

21 Data: Luty 14 2011 12:39:43
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Autor: The_EaGle 

W dniu 2011-02-14 12:00, Jan-xx pisze:

Ale wymyslaja... 200 - 300 tys. km to przebiegi, ktore zrobi bez
problemu wiekszosc wspolczesnych samochodow. Niech ktos napisze, ze
zrobil milion lub wiecej - wtedy bedzie mozna dyskutowac o
niezawodnosci. Nawet moja Nexia ma 300 tys., jeszcze jezdzi i nie bylo
jakichs dramatycznych napraw. Tez mi wyczyn.

KiedyĹ› czytałem opis renault master 2.8DTI 115KM (silnik iveco z bezpoĹ›rednim wtryskiem) gdzie kierowca pisał o 860tys km przebiegu. W tym czasie z poważniejszych awarii to turbina padła przy 660tys km...
Jak znajdę to podeślę linka.

Pozdrawiam
Rafał

22 Data: Luty 14 2011 17:13:43
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Autor: Inead 


KiedyĹ› czytałem opis renault master 2.8DTI 115KM (silnik iveco z bezpoĹ›rednim wtryskiem) gdzie kierowca pisał o 860tys km przebiegu. W tym czasie z poważniejszych awarii to turbina padła przy 660tys km...
Jak znajdę to podeślę linka.


a te od TYRA to wogóle, po milionie dopiero dotarty.

Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady



Grupy dyskusyjne