Grupy dyskusyjne   »   Nikon D5000 wada fabryczna.

Nikon D5000 wada fabryczna.



1 Data: Sierpien 09 2009 15:55:34
Temat: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Łukasz 

Witam wszystkich,
4 dni temu zakupiłem |Lustro Nikon D5000 wczoraj dowiedziałęm się że nikon wypuścił na rynek wadliwą serię aparatów z wadą fabryczną która polega na tym że jakiś komponent sterujący zasilaniem jest uszkodzony. Po 4 dniach oddałem aparat do media i prosiłem żeby zostały sprawdzone inne aparaty niestety każdy D5000 mimo że miał inny numer seryjny jest fabrycznie uszkodzony. Oddałem aparat do serwisu do nikona ma dojechać jakoś do wtorku czy ktoś może wie co serwis robi z tym problemem czy oni może wymieniają jakiś element czy dają nowy korpus? I jak długo to może trwać bo człowieka może coś strzelić jak za duż kase kupuje coś i musi to po 4 dniach oddać do serwisu.


Pozdrawiam serdecznie



2 Data: Sierpien 09 2009 16:55:34
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Marcin 'Cooler' Kuliński 

Łukasz pisze:

uszkodzony. Oddałem aparat do serwisu do nikona ma dojechać jakoś do wtorku czy ktoś może wie co serwis robi z tym problemem czy oni może wymieniają jakiś element czy dają nowy korpus? I jak długo to może trwać bo człowieka może coś strzelić jak za duż kase kupuje coś i musi to po 4 dniach oddać do serwisu.

Było domagać się zwrotu gotówki w sklepie.

3 Data: Sierpien 09 2009 17:22:25
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: przybysz 


Było domagać się zwrotu gotówki w sklepie.
na jakiej podstawie zwrotu gotówki?

4 Data: Sierpien 09 2009 18:54:42
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Marcin 'Cooler' Kuliński 

przybysz pisze:

Było domagać się zwrotu gotówki w sklepie.
na jakiej podstawie zwrotu gotówki?

Na takiej, że sklep sprzedał coś, co po czterech dniach przestało poprawnie działać.

5 Data: Sierpien 09 2009 19:01:21
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Gatar 

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński"  napisał
w wiadomości

przybysz pisze:

Było domagać się zwrotu gotówki w sklepie.
na jakiej podstawie zwrotu gotówki?

Na takiej, że sklep sprzedał coś, co po czterech dniach przestało
poprawnie działać.

Gdzież to jest napisane, że aparat po 4 dniach przestał działac poprawnie ?

6 Data: Sierpien 09 2009 19:15:14
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Marcin 'Cooler' Kuliński 

Gatar pisze:

Było domagać się zwrotu gotówki w sklepie.
na jakiej podstawie zwrotu gotówki?
Na takiej, że sklep sprzedał coś, co po czterech dniach przestało poprawnie działać.

Gdzież to jest napisane, że aparat po 4 dniach przestał działac poprawnie ?

Dobra, nie doczytałem. Niemniej, jeśli Nikon oficjalnie ogłosił problemy techniczne z konkretną partią sprzętu, to jest to wg mnie jak najbardziej powód do tego, by wycofać się z umowy zawartej w sklepie. Niby za jakie grzechy użytkownik ma się, za przeproszeniem, pałować nie wiadomo ile z serwisem? Sklep z pewnością jest duży, ma zaplecze i finansowe, i prawne, oraz czas na to, by dochodzić swoich praw u producenta/dystrybutora. Właśnie z tych powodów stworzono zapisy prawa konsumenckiego o odpowiedzialności sprzedawcy względem kupującego i nie widzę powodu, by z nich nie korzystać, kiedy tylko się da.

7 Data: Sierpien 09 2009 19:28:21
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Andrzej Libiszewski 

Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:


Dobra, nie doczytałem. Niemniej, jeśli Nikon oficjalnie ogłosił problemy techniczne z konkretną partią sprzętu, to jest to wg mnie jak najbardziej powód do tego, by wycofać się z umowy zawartej w sklepie. Niby za jakie grzechy użytkownik ma się, za przeproszeniem, pałować nie wiadomo ile z serwisem? Sklep z pewnością jest duży, ma zaplecze i finansowe, i prawne, oraz czas na to, by dochodzić swoich praw u producenta/dystrybutora. Właśnie z tych powodów stworzono zapisy prawa konsumenckiego o odpowiedzialności sprzedawcy względem kupującego i nie widzę powodu, by z nich nie korzystać, kiedy tylko się da.

Ale zapisy nie przewidują obowiązku przyjęcia zwrotu towaru przez sprzedawcę.

--
Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
"It is a proud and lonely thing to be a prince of Amber, incapable of
trust. I wasn't real fond of it just then, but there I was".

8 Data: Sierpien 09 2009 19:40:17
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Marcin 'Cooler' Kuliński 

Andrzej Libiszewski pisze:

Ale zapisy nie przewidują obowiązku przyjęcia zwrotu towaru przez sprzedawcę.

Przewidują żądanie zwrotu pieniędzy.

9 Data: Sierpien 09 2009 20:35:02
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Andrzej Libiszewski 

Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:

Andrzej Libiszewski pisze:

Ale zapisy nie przewidują obowiązku przyjęcia zwrotu towaru przez sprzedawcę.

Przewidują żądanie zwrotu pieniędzy.

Ale firma nie musi zwracać kasy jeśli doprowadzi sprzęt do działania.

--
Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
"It is a proud and lonely thing to be a prince of Amber, incapable of
trust. I wasn't real fond of it just then, but there I was".

10 Data: Sierpien 09 2009 20:54:23
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Dariusz Gasior 

W kwestii samego D5000 - jesli Ci sie jeszcze nie zepsul, mozesz go odeslac do serwisu i sobie poczekac, nie ma bowiem dowodu, ze Twoj egzemplarz jest felerny.
Jesli sprzet juz odmowil Ci pracy, to co innego - wowczas zastanow sie, czy chcesz zeby naprawe wykonywal serwis z tytulu gwarancji, czy chcesz dochodzic swoich praw z tytulu tzw. ustawy konsumenckiej. Roznice sa zasadnicze i trudno mi wyrokowac, co bedzie lepsze akurat w tym przypadku. Pamietaj tez, ze czesto sklepy, a juz na pewno mediamarkt, Twoje zgloszenie reklamacyjne "domyslnie" probuja traktowac jako posrednictwo w gwarancyjnym zgloszeniu usterki. Musisz wyraznie zaznaczyc (i przypilnowac stosownego zapisu na druku zgloszenia) - jaka forme dochodzenia roszczenia chcesz wybrac.

Ale zapisy nie przewidują obowiązku przyjęcia zwrotu towaru przez sprzedawcę.

Przewidują żądanie zwrotu pieniędzy.

Tak, a niby gdzie?

Moze lepiej nie wprowadzaj innych w blad.

Pozdrawiam
Darek __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4319 (20090809) __________

Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.pl lub http://www.eset.com

11 Data: Sierpien 09 2009 21:46:30
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Marcin 'Cooler' Kuliński 

Dariusz Gasior pisze:

Ale zapisy nie przewidują obowiązku przyjęcia zwrotu towaru przez sprzedawcę.
Przewidują żądanie zwrotu pieniędzy.

Tak, a niby gdzie?

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, art. 8. Jeśli kupiłbym aparat z myślą o wakacyjnym wyjeździe lub, powiedzmy, w celach zarobkowych, to są to wystarczające powody do zaistnienia "znacznej niedogodności".

Moze lepiej nie wprowadzaj innych w blad.

Najlepiej to utwierdzać ludzi w przeświadczeniu, że nie mogą zrobić nic, prócz godzenia się na nie wiadomo jak długo trwające pobyty sprzętu w serwisie autoryzowanym, prawda? To swoją drogą smutne, że dziś trzeba sprzedawców dyscyplinować odpowiednimi przepisami - kiedyś wystarczały takie rzeczy, jak przyzwoitość i dobre imię.

12 Data: Sierpien 10 2009 01:51:54
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: awygo 


Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński"  napisał
w wiadomości

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, art. 8. Jeśli
kupiłbym aparat z myślą o wakacyjnym wyjeździe lub, powiedzmy, w celach
zarobkowych, to są to wystarczające powody do zaistnienia "znacznej
niedogodności".

W celach zarobkowych kupują przedsiębiorcy. A tych cytowana ustawa nie
dotyczy. Tylko konsumentów.

13 Data: Sierpien 10 2009 08:18:33
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: XX YY 

On 10 Aug., 01:51, "awygo"  wrote:

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński"  napisał
w

> Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, art. 8. Jeśli
> kupiłbym aparat z myślą o wakacyjnym wyjeździe lub, powiedzmy, w celach
> zarobkowych, to są to wystarczające powody do zaistnienia "znacznej
> niedogodności".

W celach zarobkowych kupują przedsiębiorcy. A tych cytowana ustawa nie
dotyczy. Tylko konsumentów.


wspomniany artykul

Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący
może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez
nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo
wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie
nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową
oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się
pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób
zaspokojenia.

2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia,
robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa
się, że uznał je za uzasadnione.




4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana
narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać
się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie
może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest
nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany
uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

nikon wie co robi.

czyli

Konsument ma prawo w pierwszej kolejności żądać naprawy albo wymiany
towaru niezgodnego z umową.

Odstąpienie od umowy i w konsekwencji żądanie zwrotu pieniędzy jest
możliwe dopiero, gdy wymiana albo naprawa są niemożliwe albo gdy
sprzedawca nie zdoła naprawić lub wymienić towaru w odpowiednim czasie
lub gdy naprawa lub wymiana produktu narażałaby kupującego na znaczne
niedogodności.

Dodatkowym warunkiem jest to, że wadliwość towaru musi być istotna,
tzn. w znaczący sposób uniemożliwia konsumentowi korzystanie z niego.

Podstawa prawna:

art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach
sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. u. nr
141, poz. 1176 z późn. zm.).

14 Data: Sierpien 12 2009 16:48:05
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Marek Dyjor 

XX YY wrote:

On 10 Aug., 01:51, "awygo"  wrote:
Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" napisał w
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, art. 8.
Jeśli kupiłbym aparat z myślą o wakacyjnym wyjeździe lub,
powiedzmy, w celach zarobkowych, to są to wystarczające powody do
zaistnienia "znacznej niedogodności".

W celach zarobkowych kupują przedsiębiorcy. A tych cytowana ustawa
nie dotyczy. Tylko konsumentów.


wspomniany artykul

Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący
może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez
nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo
wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie
nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową
oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się
pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób
zaspokojenia.

2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia,
robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa
się, że uznał je za uzasadnione.




4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana
narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać
się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie
może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest
nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany
uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

nikon wie co robi.

czyli

Konsument ma prawo w pierwszej kolejności żądać naprawy albo wymiany
towaru niezgodnego z umową.

Odstąpienie od umowy i w konsekwencji żądanie zwrotu pieniędzy jest
możliwe dopiero, gdy wymiana albo naprawa są niemożliwe albo gdy
sprzedawca nie zdoła naprawić lub wymienić towaru w odpowiednim czasie
lub gdy naprawa lub wymiana produktu narażałaby kupującego na znaczne
niedogodności.

Dodatkowym warunkiem jest to, że wadliwość towaru musi być istotna,
tzn. w znaczący sposób uniemożliwia konsumentowi korzystanie z niego.

Podstawa prawna:

art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach
sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. u. nr
141, poz. 1176 z późn. zm.).

no i wreszcię sie douczyłeś w zakresie prawa obowiązujacego w RP?

tylko czemu w tym miejscu cytujesz te przepisy ????

15 Data: Sierpien 10 2009 13:19:08
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Marcin Debowski 

On 2009-08-09, Marcin 'Cooler' Kuliński  wrote:

Dariusz Gasior pisze:

Ale zapisy nie przewidują obowiązku przyjęcia zwrotu towaru przez
sprzedawcę.
Przewidują żądanie zwrotu pieniędzy.
Tak, a niby gdzie?
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, art. 8. Jeśli kupiłbym
aparat z myślą o wakacyjnym wyjeździe lub, powiedzmy, w celach zarobkowych, to
są to wystarczające powody do zaistnienia "znacznej niedogodności".

Jakbyś kupił w celach zarobkowych, to tej ustawy w ogóle się nie stosuje
bo reguluje ona wyłącznie sprzedaż konsumencką. Obawiam się, że pierwszy
powód nie jest także znaczącą niedogodnością. Przykład takiej, to np.
wielokrotne (4-5x) psucie się aparatu i kolejne naprawy. Oczywiście
możesz się uprzeć i sądzić bo co bardziej świadomy przepisów sprzedawca
na pewno od umowy tu nie odstąpi (jeśli nie ma własnych powodów). Po tym
roku-2ch sądzenia zapłacisz pewnie i dodatkowe koszty.

Moze lepiej nie wprowadzaj innych w blad.
Najlepiej to utwierdzać ludzi w przeświadczeniu, że nie mogą zrobić nic, prócz
godzenia się na nie wiadomo jak długo trwające pobyty sprzętu w serwisie
autoryzowanym, prawda? To swoją drogą smutne, że dziś trzeba sprzedawców

Nb. tylko ze względu na specyfika tego przypadku mógłbyś ewentualnie
domagać się odstąpienia od umowy w pierwszym podejściu, bo dla
niezgodności dotyczącej nie całej serii, a pojedynczego egzemplarza możesz
się domagać (skutecznie) wyłącznie wymiany lub doprowadzenia do stanu
zgodnego z umową. (naprawa). Dopiero jak te nie wchodzą w grę, to możliwe
jest odstąpienia od umowy.

dyscyplinować odpowiednimi przepisami - kiedyś wystarczały takie rzeczy, jak
przyzwoitość i dobre imię.

Zdyscyplinować, a właściwie napsuć krwi to możesz w tym przypadku jedynie
domagając się uzasadnienia twierdzenia o wysokich kosztach.

--
Marcin

16 Data: Sierpien 10 2009 08:38:40
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Marcin 'Cooler' Kuliński 

Marcin Debowski pisze:

Jakbyś kupił w celach zarobkowych, to tej ustawy w ogóle się nie stosuje bo reguluje ona wyłącznie sprzedaż konsumencką.

Racja.

Nb. tylko ze względu na specyfika tego przypadku mógłbyś ewentualnie domagać się odstąpienia od umowy w pierwszym podejściu,

Przecież w tym właśnie kontekście rozmawiamy: felerna cała partia lub konkretna seria produktu.

17 Data: Sierpien 10 2009 14:53:38
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Marcin Debowski 

On 2009-08-10, Marcin 'Cooler' Kuliński  wrote:

Marcin Debowski pisze:
Nb. tylko ze względu na specyfika tego przypadku mógłbyś ewentualnie
domagać się odstąpienia od umowy w pierwszym podejściu,

Przecież w tym właśnie kontekście rozmawiamy: felerna cała partia lub konkretna
seria produktu.

Ale nadal w mojej ocenie nie jest to znacząca niedogodność. Dodatkowo
wątkotwórca zdaje się nie opisał konkretnie co się z aparatem dzieje,
ale skoro każdy jeden w sklepie miał ten problem, to pewnie nie oznacza
to, że aparat leży martwym trupem, a że coś tam nie gra a zdjęcia robić
nadal można.

--
Marcin

18 Data: Sierpien 10 2009 17:32:47
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: awygo 


Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości


Ale nadal w mojej ocenie nie jest to znacząca niedogodność.

Nie chodzi o niedogodność, a o niezgodność z umową. O takowej można mówić
nawet wtedy, gdy sprzęt nie posiada cech, o których sprzedawca lub producent
zapewniał choćby w reklamach.
Jeżeli producent oficjalnie oświadcza, że w tym konkretnym egzemplarzu jakiś
element nie spełnia określonych norm, to nawet nie ma o czym dyskutować:
towar jest niezgodny z umową.
O tym, jak usunąć tę niezgodność decyduje klient. Teoretycznie ma prawo
żądać wymiany lub naprawy. Sprzedawcy zwykle w takiej sytuacji bronią się
przed wymianą. Sprawa trafia do sądu, który z reguły orzeka, że wymiana
byłaby dla sprzedawcy zbyt dużym obciążeniem finansowym i zabawka wędruje do
serwisu.
Odstąpić od umowy można tylko wtedy, gdy naprawa lub wymiana jest
niemożliwa.
Ćwiczyłem to w maju, gdy zażądałem wymiany aparatu z powodu BF. Trwało to 2
miesiące, ale się udało.
Radzę zwrócić się do właściwego względem miejsca zamieszkania Rzecznika
Konsumentów. Nie do Federacji Konsumentów!

19 Data: Sierpien 10 2009 08:58:13
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: XX YY 

On 10 Aug., 17:32, "awygo"  wrote:

Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w

> Ale nadal w mojej ocenie nie jest to znacząca niedogodność.

Nie chodzi o niedogodność, a o niezgodność z umową. O takowej można mówić
nawet wtedy, gdy sprzęt nie posiada cech, o których sprzedawca lub producent
zapewniał choćby w reklamach.
Jeżeli producent oficjalnie oświadcza, że w tym konkretnym egzemplarzu jakiś
element nie spełnia określonych norm, to nawet nie ma o czym dyskutować:
towar jest niezgodny z umową.

w opisanym przypadku mamy inna sytuacje.
sprzet funkcjonuje , nie posiada istotnych wad uniemozliwiajacych z
jego korzystania.
nikon przyznaje ze wystepuje mozliwosc usterki ( ktora jeszcze nie
nastapila) i oferuje naprawe.
Dopoki wada nie wystapila w takim stopniu ze uniemozliwia korzystnie z
aparatu kupujacy  nie moze odstapic od umowy.
Czekaj jak sie zepsuje :-(  masz dwa lata czasu.



O tym, jak usunąć tę niezgodność decyduje klient.

ma do wyboru jedno z dwu zadan :
naprawa
lub wymiana

 Teoretycznie ma prawo
żądać wymiany lub naprawy. Sprzedawcy zwykle w takiej sytuacji bronią się
przed wymianą. Sprawa trafia do sądu, który z reguły orzeka, że wymiana
byłaby dla sprzedawcy zbyt dużym obciążeniem finansowym i zabawka wędruje do
serwisu.
Odstąpić od umowy można tylko wtedy, gdy naprawa lub wymiana jest
niemożliwa.

lub gdyby byly one zwiazane ze znacznymi niedogodnosciami dla
kupujacego ( jak to wykazac ?)

Ćwiczyłem to w maju, gdy zażądałem wymiany aparatu z powodu BF. Trwało to 2
miesiące, ale się udało.

ja przed rokiem
kupilem aparat w piatek w poniedzialek ze wzgledu na AF wyminilem na
nowy po dwuminotowej rozmowie,
dwa dni pozniej po raz kolejny , a trzeciego egzemplarza  juz wymienic
nie chceili - poszedl do warsztatu na miesiac.
 PO otrzymaniu z warsztatu bylem b zadowolony , gdyz wrocil w stanie
niepogorszonym.


Ja bym w przypadku tego nikona paniki nie robil.
jesli dziala to niech sobie pracuje
domowilbym termin naprawy moze w zimie gdy bedzie mniej potrzebny i
spokojnie zalatwil sprawe bez nerwow.

20 Data: Sierpien 10 2009 18:09:58
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: awygo 


Użytkownik "XX YY"  napisał w wiadomości


w opisanym przypadku mamy inna sytuacje.
sprzet funkcjonuje , nie posiada istotnych wad uniemozliwiajacych z
jego korzystania.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://nikoneurope-pl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/44581/c/241/r_id/127724
i cytuję:
"w niektórych aparatach
Nikon D 5000 element elektroniczny odpowiedzialny za zasilanie aparatu nie
spełnia normy fabrycznej , co czasami powoduje że aparat nie włącza się i
uniemożliwia to dalsze działanie."

Element nie spełnia normy. Dalej już tylko trzeba sprawdzić numer...

21 Data: Sierpien 10 2009 09:41:02
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: XX YY 

pl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/44581/c/24...

i cytuję:
"w niektórych aparatach
Nikon D 5000 element elektroniczny odpowiedzialny za zasilanie aparatu nie
spełnia normy fabrycznej , co czasami powoduje że aparat nie włącza się i
uniemożliwia to dalsze działanie."

Element nie spełnia normy. Dalej już tylko trzeba sprawdzić numer....


sa wspaniali interpretatatorzy od prawa.

nie mozesz odstapic od umowy jesli:

" gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest
nieistotna"

powie jeden ;towar funkcjonuje  usterka nie nastapila niezgodnosc jest
nieistotna ,.
powie drugi: niezgodnosc jest istotna gdyz grozi unieruchomieniem
aparatu.

pierwsze jest faktem drugie domniemaniem .

i kto tu rozstrzygnie kto ma racje ?

sila argumnetu i talent przekonywania sa najskuteczniejsze w takiej
sytuacji , pod warunkiem ze nie trafiles na sprzedajacego , ktoremu
brakuje pieniedzy na wyplate pensji - taki nic zrobic nie moze , nie
pomoze - sam potrzebowalby pomocy.



jesli juz koniecznie chcesz dzialac , to czy proponowales
sprzedajacemu wymiane aparatu na inny z dobrym numerem?

22 Data: Sierpien 10 2009 18:19:44
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: awygo 


Użytkownik "XX YY"  napisał w wiadomości



Ja bym w przypadku tego nikona paniki nie robil.
jesli dziala to niech sobie pracuje
domowilbym termin naprawy moze w zimie gdy bedzie mniej potrzebny i
spokojnie zalatwil sprawe bez nerwow.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Niby tak. Ale w ustawie jest określony konkretny termin, w jakim po wykryciu
niezgodności należy zgłosić roszczenie do sprzedawcy. Nie pamiętam, 2 m-ce?

A na marginesie: padł już komuś, czy to tylko tzw. szum medialny?

23 Data: Sierpien 10 2009 09:46:21
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Marek Dyjor 

Marcin 'Cooler' Kuliński wrote:

Dariusz Gasior pisze:

Ale zapisy nie przewidują obowiązku przyjęcia zwrotu towaru przez
sprzedawcę.
Przewidują żądanie zwrotu pieniędzy.

Tak, a niby gdzie?

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, art. 8.
Jeśli kupiłbym aparat z myślą o wakacyjnym wyjeździe lub, powiedzmy,
w celach zarobkowych, to są to wystarczające powody do zaistnienia
"znacznej niedogodności".

jak w celach zarobkowych to ta ustawa nei ma zastosowania :)

a jeśli na wczasy to idziesz do sadu i sie procesujesz i juz po kilku latach wygrywasz sprawę id dostajesz zwrot pieniędzy za aparat  :)

24 Data: Sierpien 09 2009 19:42:42
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Gatar 

Witam.

Zgadzam się z Tobą, ale rzeczywistość jest raczej inna.
Poczytaj wątek z mojego linku.
Osobiście rozmawiałem z Nikon Polska, pisałem do nich, rozmawiałem z
Federacją Konsumentów.
Niestey nic prosto nie załatwisz. Trzeba "ulec" Nikonowi i robić tak jak on
chce.
Oczywiście zawsze jest droga sądowa, ale jak wiemy bardzo dłuuuga i raczej
duży wygrywa.
Sam mam Nikon D5000 z serii obarczonej "możlwiością wystąpienia usterki" i
robie zdjęcia do "bólu".
Jak padnie .... wtedy będę się matwił. Wcale zepsuć się nie musi.
Strasznie mnie wkurza sposób poraktowania Nas klientów
przez Nikona, ale .... idzie z tym życ :-(

pozdrawiam
Gatar

25 Data: Sierpien 09 2009 19:52:09
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Santana 


Użytkownik "Gatar" <gatar@wytnijto poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Witam.

Zgadzam się z Tobą, ale rzeczywistość jest raczej inna.
Poczytaj wątek z mojego linku.
Osobiście rozmawiałem z Nikon Polska, pisałem do nich, rozmawiałem z Federacją Konsumentów.
Niestey nic prosto nie załatwisz. Trzeba "ulec" Nikonowi i robić tak jak on chce.
Oczywiście zawsze jest droga sądowa, ale jak wiemy bardzo dłuuuga i raczej duży wygrywa.
Sam mam Nikon D5000 z serii obarczonej "możlwiością wystąpienia usterki" i robie zdjęcia do "bólu".
Jak padnie .... wtedy będę się matwił. Wcale zepsuć się nie musi.
Strasznie mnie wkurza sposób poraktowania Nas klientów
przez Nikona, ale .... idzie z tym życ :-(


Hmm, rozumiem że masz sprawny aparat, ale chciałbyś go wymienić. Biegałeś z tym problemem nawet do federacji konsumentów :) Możesz podac konkretny powód, dla którego nikon miałby Ci wymienić aparat lub  jego część? Co konkretnie wkurza Cie w sposobie potraktowania przez nikona?
Pozdrawiam
P.S. Jeśli faktycznie czujesz się pokrzywdzony, to zapewniam Cię że sąd wcale nie jest taki straszny, a to że zawsze większy wygrywa, to mit :)

26 Data: Sierpien 09 2009 21:09:59
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Gatar 


Użytkownik "Santana"  napisał w wiadomości


Hmm, rozumiem że masz sprawny aparat, ale chciałbyś go wymienić.
Ma sprawny i z tego co czytałem to raczej mało jest egzemplarzy wolnych od
tej "wady".
Nie chce go wymienić.
Biegałeś z  tym problemem nawet do federacji konsumentów :)
Nie biegałem atylko ich zapytałem o owaą "akcję serwisową" Nikona.
Możesz podac konkretny powód, dla którego nikon miałby Ci wymienić aparat
lub  jego część?
Ja widze jeden powód, Skoro wypiścili serię z możlwiością usterki. Przyznali
sie do tego to mogliby wymiec
te egzemplarze na inne wolne od tej przypadłości. Oczywiście wiem, że tego
nie zrobią.
Co  konkretnie wkurza Cie w sposobie potraktowania przez nikona?
Konkretnie to , że w tym konkretnym przypadku aby owa usterka w moim
aparacie mogłaby byc zlikwidownan musze na SWÓJ koszt wysłac sprzet do
Nikona.
Równiez to, że nie gwarantują szybkiego terminu naprawy. Ludzie czekali po
45 dni.

pozdrawiam
Gatar

27 Data: Sierpien 09 2009 21:58:26
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Santana 


Użytkownik "Gatar" <gatar@wytnijto poczta.onet.pl> napisał w wiadomości


Użytkownik "Santana"  napisał w wiadomości

Hmm, rozumiem że masz sprawny aparat, ale chciałbyś go wymienić.
Ma sprawny i z tego co czytałem to raczej mało jest egzemplarzy wolnych od tej "wady".
Nie chce go wymienić.

No to wczym problem skoro ma sprawny?


Biegałeś z  tym problemem nawet do federacji konsumentów
Nie biegałem atylko ich zapytałem o owaą "akcję serwisową" Nikona.
Możesz podac konkretny powód, dla którego nikon miałby Ci wymienić aparat lub  jego część?
Ja widze jeden powód, Skoro wypiścili serię z możlwiością usterki. Przyznali sie do tego to mogliby wymiec
te egzemplarze na inne wolne od tej przypadłości. Oczywiście wiem, że tego nie zrobią.

Z "możliwością usterki" a nie z pewnością usterki!  Skoro aparat jest sprawny, to z powodu jakiej przypadłości mają go wymienić?


Co  konkretnie wkurza Cie w sposobie potraktowania przez nikona?
Konkretnie to , że w tym konkretnym przypadku aby owa usterka w moim aparacie mogłaby byc zlikwidownan musze na SWÓJ koszt wysłac sprzet do Nikona.
Równiez to, że nie gwarantują szybkiego terminu naprawy. Ludzie czekali po 45 dni.

 Jaka kurna usterka? Domniemana? Masz zwalony aparat czy domniemujesz że być może się zwali za czas nieokreślony?
Dodatkowe pytanie? Dajesz sobie samodzielnie rade z pokonaniem drogi do kibla?   :)

28 Data: Sierpien 10 2009 11:05:53
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Jakub Witkowski 

Santana pisze:

Ja widze jeden powód, Skoro wypiścili serię z możlwiością usterki. Przyznali sie do tego to mogliby wymiec
te egzemplarze na inne wolne od tej przypadłości. Oczywiście wiem, że tego nie zrobią.

Z "możliwością usterki" a nie z pewnością usterki!  Skoro aparat jest sprawny, to z powodu jakiej przypadłości mają go wymienić?

A chciałbyś mieć np. samochód, o którym sam producent przyznaje, że pewną
kluczową część np. przewody hamulcowe, wykonał z materiału o niewystarczającej
wytrzymałości? Przecież jest sprawny, jeździ (jeszcze...) ;)

Samo prawdopodobieństwo usterki jest już wadą. Obniża wartość przedmiotu,
(np. przy odsprzedaży). Podwyższa ryzyko (choćby to było tylko ryzyko
niezrobienia zdjęć na wakacjach, a nie jak wyżej - ryzyko śmierci).
A jeśli padnie po okresie gwarancji, to trzymasz rękę w nocniku.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

29 Data: Sierpien 10 2009 17:50:07
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Gatar 

A chciałbyś mieć np. samochód, o którym sam producent przyznaje, że pewną
kluczową część np. przewody hamulcowe, wykonał z materiału o
niewystarczającej
wytrzymałości? Przecież jest sprawny, jeździ (jeszcze...) ;)

Samo prawdopodobieństwo usterki jest już wadą. Obniża wartość przedmiotu,
(np. przy odsprzedaży). Podwyższa ryzyko (choćby to było tylko ryzyko
niezrobienia zdjęć na wakacjach, a nie jak wyżej - ryzyko śmierci).
A jeśli padnie po okresie gwarancji, to trzymasz rękę w nocniku.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
   z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Własnie w tym rzecz. Nie rozumiem toku rozumowania Santana !
Jeśli firma Nikon
tutaj:http://nikoneurope-pl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/44581/c/241/r_id/127724
napisała :
"Chociaż Nikon podejmuje wszelkie środki w celu zapewnienia wysokiej jakości
produktów do fotografii cyfrowej , to niedawno dotarła do nas informacja ,
że w niektórych aparatach
Nikon D 5000 element elektroniczny odpowiedzialny za zasilanie aparatu nie
spełnia normy fabrycznej , co czasami powoduje że aparat nie włącza się i
uniemożliwia to dalsze działanie.
Jak zidentyfikować ten problem
Aparat nie może być eksploatowany , gdy przełącznik zasilania jest włączony.
Dzieje się tak , zarówno w przypadku gdy aparat jest zasilany poprzez w
pełni naładowany akumulator jak i w przypadku zasilania poprzez Power
Connector EP-5 oraz zasilacz EH-5a. "
to ja to roumiem, że sprzedają produkt, w którym może wystąpić uzserka,
której przyczyna leży po stronie Nikona.
Dalej
:http://nikoneurope-pl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/44673/related/1/c/241/r_id/127724
W przypadku wystąpienia tej usterki lub chęci zapobieżenia jej wystąpienia
ja , jako użytkownik mam im (Nikonowi) wysłać aparat (za który już
zapłaciłem) na SWÓJ koszt aby go serwisowali.
Czy to jest w porządku ? Czy tak postepuje firma, która jest znana i cenioną
marką.
Nie chodzi mi o zwrot urządzenia, nie chodzi mi o całą otoczke prawną i ten
"bełkot" prawno/marketingowy a tylko o odrobinę uczciwości wobec mnie jako
klienta abym mógł bez przeszkód cieszyć się z urządzenia, które kupiłem.
 pozdrawiam Gatar

30 Data: Sierpien 09 2009 12:04:13
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: XX YY 


Sam mam Nikon D5000 z serii obarczonej "możlwiością wystąpienia usterki" i
robie zdjęcia do "bólu".
Jak padnie .... wtedy będę się matwił. Wcale zepsuć się nie musi.
Strasznie mnie wkurza sposób poraktowania Nas klientów
przez Nikona, ale .... idzie z tym życ :-(

pozdrawiam
Gatar

w UE jest prawo , ktore zezwala kupujacemu na zwrot zakupionego towaru
w okreslonym czasie , bez podania przyczyny - nie musi sie wogole
tlumaczyc .
wrunek - sprzet nie moze nosic sladow uzytkowania. ma wygladac jak
oryginalny.

nie wiem jak to w tym wypadku byloby .
uzywales 4 dni.

31 Data: Sierpien 09 2009 22:26:53
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: juha 

XX YY pisze:

w UE jest prawo , ktore zezwala kupujacemu na zwrot zakupionego towaru
w okreslonym czasie , bez podania przyczyny - nie musi sie wogole
tlumaczyc .
wrunek - sprzet nie moze nosic sladow uzytkowania. ma wygladac jak
oryginalny.

Nie wiem jak w jest w UE, ale w Polsce możesz zwrócić nieużywany towar do 10 dni, pod warunkiem, że kupiłeś go przez internet, jeśli osobiście w sklepie to zapomnij.

32 Data: Sierpien 09 2009 13:33:55
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: XX YY 

On 9 Aug., 22:26, juha  wrote:

XX YY pisze:

> w UE jest prawo , ktore zezwala kupujacemu na zwrot zakupionego towaru
> w okreslonym czasie , bez podania przyczyny - nie musi sie wogole
> tlumaczyc .
> wrunek - sprzet nie moze nosic sladow uzytkowania. ma wygladac jak
> oryginalny.

Nie wiem jak w jest w UE, ale w Polsce możesz zwrócić nieużywany towar
do 10 dni, pod warunkiem, że kupiłeś go przez internet, jeśli osobiście
w sklepie to zapomnij.

z pewnoscia nie jest tak jak piszesz.
zgoda przy zakupach przez internet obowiazuje 10 dni.
zakupiony towar w sklepach w RP wielokrotnie zwracalem . czesto przy
zakupie jesli nie zapomne pytam o mozliwosc zwrotu.
I nie msz potrzeby uzasadnienia - to wazne .
zwracalem rowniez przedmioty drozsze niz aparat fotograficzny - tutaj
przyznam ze byla niechec zwrotu gotowki , ale wymienilem na inna
rzecz.
Nie chce teraz podawac z pamieci jaki termin zwrotu obowiazuje.
W sklepach czesto moze byc tak , ze napotkasz na opor personelu byc
moze nieswiadomwgo i nikt nie ma ochoty sie uzerac .

33 Data: Sierpien 09 2009 23:04:49
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Santana 


Użytkownik "XX YY"  napisał w wiadomości On 9 Aug., 22:26, juha  wrote:

XX YY pisze:

> w UE jest prawo , ktore zezwala kupujacemu na zwrot zakupionego towaru
> w okreslonym czasie , bez podania przyczyny - nie musi sie wogole
> tlumaczyc .
> wrunek - sprzet nie moze nosic sladow uzytkowania. ma wygladac jak
> oryginalny.

Nie wiem jak w jest w UE, ale w Polsce możesz zwrócić nieużywany towar
do 10 dni, pod warunkiem, że kupiłeś go przez internet, jeśli osobiście
w sklepie to zapomnij.

z pewnoscia nie jest tak jak piszesz.

Z pewnością pieprzysz jak zwykle. Podaj konkretne przykłady zwrotu towaru bez konkretnego powodu. Myśle że nie będziesz potrafił podać takich przykładów i, tak jam masz to w zwyczaju, schowasz ogon pod siebie i już się w tym wątku nie odezwiesz :)

34 Data: Sierpien 09 2009 23:41:45
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Marcin 'Cooler' Kuliński 

Santana pisze:

Nie wiem jak w jest w UE, ale w Polsce możesz zwrócić nieużywany towar
do 10 dni, pod warunkiem, że kupiłeś go przez internet, jeśli osobiście
w sklepie to zapomnij.

z pewnoscia nie jest tak jak piszesz.

Z pewnością pieprzysz jak zwykle. Podaj konkretne przykłady zwrotu towaru bez konkretnego powodu. Myśle że nie będziesz potrafił podać takich przykładów i, tak jam masz to w zwyczaju, schowasz ogon pod siebie i już się w tym wątku nie odezwiesz :)

Kupując przez Internet *masz prawo* odesłać zakupiony towar (w stanie nienaruszonym) przed upływem 10 dni, bez podania powodu, a sklep *musi* zwrócić pieniądze. Co więcej, każdy sklep internetowy ma obowiązek o takiej możliwości powiadamiać swoich klientów.

35 Data: Sierpien 10 2009 13:52:59
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Marcin Debowski 

On 2009-08-09, Marcin 'Cooler' Kuliński  wrote:

Dobrze by było, abyś ustawił sobie długość lini na okolice 72-75 bo
teraz masz zdaje się równe 80 co powoduje problemy już przy pierwszym
cytowaniu.

Kupując przez Internet *masz prawo* odesłać zakupiony towar (w stanie
nienaruszonym) przed upływem 10 dni, bez podania powodu, a sklep *musi* zwrócić
pieniądze. Co więcej, każdy sklep internetowy ma obowiązek o takiej możliwości
powiadamiać swoich klientów.

Zgadza się, a skoro już wgłębiamy się w wątki konsumenckie, to warto
też wiedzieć, że towar wcale nie musi być zwrócony w stanie identycznym
(niezmienionym) i może nosić pewne ślady użytkowania (konkretnie
obejmujące zakres tzw. zarządu zwykłego). Jeśli np. kupiło się kartę
pamięci, to można ją wsadzić do aparatu i wypróbowac, a sprzedawca nie
może odmówić przyjęcia zwrotu bo będą ślady na złączu karty. Co więcej,
można nawet otworzyć typową, nieotwieralną zgrzewkę jeśli jest to
konieczne do wypróbowania towaru.

--
Marcin

36 Data: Sierpien 09 2009 23:11:39
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: XX YY 


Zgadza się, a skoro już wgłębiamy się w wątki konsumenckie, to warto
też wiedzieć, że towar wcale nie musi być zwrócony w stanie identycznym
(niezmienionym) i może nosić pewne ślady użytkowania (konkretnie
obejmujące zakres tzw. zarządu zwykłego). Jeśli np. kupiło się kartę
pamięci, to można ją wsadzić do aparatu i wypróbowac, a sprzedawca nie
może odmówić przyjęcia zwrotu bo będą ślady na złączu karty. Co więcej,
można nawet otworzyć typową, nieotwieralną zgrzewkę jeśli jest to
konieczne do wypróbowania towaru.

--
Marcin

tak jest , towar moze byc rozpakowany i uzyty w celu wyprobowania ,
ale nie uszkodzony tym probowaniem.
Ale sa jakies wyjatki , szczegolow nie znam , dotyczy to chyba
niektorych  software , ze po rozpakowaniu moze sprzedajacy odmowic
przyjecia.

malo tego

kazde osoba prywatna sprzedajac np uzywany stary towar np za pomoca
internetu jest zoobowiazana udzielic nan gwarancji  i ew przyjac zwrot
od  kupujacego ( bez podania przyczyny)   o ile wyraznie nie
zastrzeze , ze jest to sprzedaz od osoby prywatnej i wyklucza
gwarancje i mozliwosc zwrotu.
firmy  takiego zastrzezenia zrobic nie moga,

TZN sprzedajac stary aparat np przez allegro jesli takiego
zastrzezenia nie zrobimy  to udzielamy kupujacemu gwarancji
( nieswiadomie ) i ma on prawo zwrotu.

37 Data: Sierpien 10 2009 14:48:10
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Marcin Debowski 

On 2009-08-10, XX YY  wrote:

tak jest , towar moze byc rozpakowany i uzyty w celu wyprobowania ,
ale nie uszkodzony tym probowaniem.
Ale sa jakies wyjatki , szczegolow nie znam , dotyczy to chyba
niektorych  software , ze po rozpakowaniu moze sprzedajacy odmowic
przyjecia.

Lista jest dłuższa, ale to faktycznie warto zapamiętać, plus dodatkowo,
że możliwość zwrotu nie dotyczy towarów zakupionych na licytacji/aukcji
(więc np. na Alegro - ale już w opcji "kup teraz" można)

Dla ciekawych całości:
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=332
art 10 i 16.

kazde osoba prywatna sprzedajac np uzywany stary towar np za pomoca
internetu jest zoobowiazana udzielic nan gwarancji  i ew przyjac zwrot
od  kupujacego ( bez podania przyczyny)   o ile wyraznie nie
zastrzeze , ze jest to sprzedaz od osoby prywatnej i wyklucza
gwarancje i mozliwosc zwrotu.
firmy  takiego zastrzezenia zrobic nie moga,

Trochę inaczej. Ustawa z dnia 2 marca 2000 dotyczy ponownie wyłącznie
sprzedaży konsumenckiej a taka sprzedaż ma miejsce gdy osoba prywatna
kupuje towar na cel niezwiązany z działalnością zawodową a zakup jest
dokonany od przedsiębiorcy. Jeśli kupisz prywatnie od osoby prywatnej
to nie masz możliwości zwrotu i żadne zastrzeżenia nie są potrzebne.

Gwarancja to od ładnych paru lat świadczenie dobrowolne i sprzedawca
może jej udzielić ale nie musi. Świadczenie obowiązkowe to
odpowiedzialność z tyt. niezgodności z umową (tzw."niezgodnosc z umową"
- tylko dla konsumentów) lub rękojmia (za wyjąkiem konsumentów).
Rękojmie prawie zawsze można wyłączyć i dotyczy to każdej sprzedaży
ruchomości bez względu na kombinacje sprzedawca - kupujący (z
pominięciem ww konsumentów).

TZN sprzedajac stary aparat np przez allegro jesli takiego
zastrzezenia nie zrobimy  to udzielamy kupujacemu gwarancji
( nieswiadomie ) i ma on prawo zwrotu.

Udzielamy rękojmi z mocy ustawy a co wolno reguluje m.in. art. 560 KC.
Z tym, że nie jest to prawo do bezwarunkowego zwrotu a prawo do
wymiany, naprawy, zwrotu gotówki i tylko wtedy gdy towar ma wady.

--
Marcin

38 Data: Sierpien 10 2009 00:09:57
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: XX YY 



Trochę inaczej. Ustawa z dnia 2 marca 2000 dotyczy ponownie wyłącznie
sprzedaży konsumenckiej a taka sprzedaż ma miejsce gdy osoba prywatna
kupuje towar na cel niezwiązany z działalnością zawodową a zakup jest
dokonany od przedsiębiorcy. Jeśli kupisz prywatnie od osoby prywatnej
to nie masz możliwości zwrotu i żadne zastrzeżenia nie są potrzebne.


inaczej jest od 3 maja 2004 r.
to jest prawo UE.
POlska wstepujac do UE zobowiazala sie do przestrzezgania prawa UE.

39 Data: Sierpien 10 2009 09:57:16
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Marek Dyjor 

XX YY wrote:

Trochę inaczej. Ustawa z dnia 2 marca 2000 dotyczy ponownie wyłącznie
sprzedaży konsumenckiej a taka sprzedaż ma miejsce gdy osoba prywatna
kupuje towar na cel niezwiązany z działalnością zawodową a zakup jest
dokonany od przedsiębiorcy. Jeśli kupisz prywatnie od osoby prywatnej
to nie masz możliwości zwrotu i żadne zastrzeżenia nie są potrzebne.


inaczej jest od 3 maja 2004 r.
to jest prawo UE.
POlska wstepujac do UE zobowiazala sie do przestrzezgania prawa UE.

aby to prawo unijne obowiązywało to trzeba najpierw nasze prawo do niego dostosować czyli zmienić odpowiednie ustawy, automatem nic nie obowiązuje.

jeśli jednak uważasz inaczej proszę o link do oficjalnej miejsca gdzie będzie:

podana treść tego "Unijnego prawa" oraz wykładni wg której z automatu obowiązuje w Polsce nawet wbrew naszemu prawu.

40 Data: Sierpien 10 2009 04:55:06
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: XX YY 

 UE zobowiazala sie do przestrzezgania prawa UE.


aby to prawo unijne obowiązywało to trzeba najpierw nasze prawo do niego
dostosować czyli zmienić odpowiednie ustawy, automatem nic nie obowiązuje.

jeśli jednak uważasz inaczej proszę o link do oficjalnej miejsca gdzie
będzie:

podana treść tego "Unijnego prawa" oraz wykładni wg której z automatu
obowiązuje w Polsce nawet wbrew naszemu prawu.

zadalem sobie trud
tutaj znalazlem to prawo.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31999L0044:DE:HTML

slowo prawo nalezaloby wlasciwie napisac w cudzyslowiu  dlatego , ze
sa to wytyczne UE do ktorych musza sie dostosowac poszczegolne
panstwa - czlonkowie. Ale staja sie one rodzajem prawa ktore nalezy
zastosowac.
Panstwa moga  to prawo zaostrzyc w ochronie konsumenta , ale nie
rozluznic.

poszukaj sobie wersjii w j. jakim szukasz.

Do roku 2006 mialo zostac sporzadzonn sprawozdanie n.t. stosowania
tego prawa w krajach czlonkowskiech.

Uzywane sa pojecia kupujacy / sprzedajacy.
Aby uniknac problemow z interpretacja  a takie sprawy sadowe juz byly
na  wiekszosci serverow europejskich i np ebay jest standardowo teraz
formulka : sprzedaz prywatna , brak prawa zwrotu, nie udziela sie
gwarancji.

oczywiscie jezeli opis towaru nie odpowiada stanowi faktycznemu  to
prawo zwrotu przysluguje , nie ma watpliwosci.
Natomiast mowa jest o zwrocie bez podania przyczyny.
Termin w jakim moze to nastapic  okreslaja roznie rozne panstwa - ale
nie moze byc krotszy niz w tych wytycznych.

Firmy musza udzielic gwarancji i musza przyjac towar w okreslonym
czasie bez podania przyczyny.

dluzej bawic mi sie nie chce

41 Data: Sierpien 10 2009 14:29:45
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Marek Dyjor 

XX YY wrote:

UE zobowiazala sie do przestrzezgania prawa UE.

aby to prawo unijne obowiązywało to trzeba najpierw nasze prawo do
niego dostosować czyli zmienić odpowiednie ustawy, automatem nic nie
obowiązuje.

jeśli jednak uważasz inaczej proszę o link do oficjalnej miejsca
gdzie będzie:

podana treść tego "Unijnego prawa" oraz wykładni wg której z automatu
obowiązuje w Polsce nawet wbrew naszemu prawu.

zadalem sobie trud
tutaj znalazlem to prawo.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31999L0044:DE:HTML

szkoda ze po niemiecku ale



slowo prawo nalezaloby wlasciwie napisac w cudzyslowiu  dlatego , ze
sa to wytyczne UE do ktorych musza sie dostosowac poszczegolne
panstwa - czlonkowie. Ale staja sie one rodzajem prawa ktore nalezy
zastosowac.

Panstwa moga  to prawo zaostrzyc w ochronie konsumenta , ale nie
rozluznic.

zalecenia...  kierunek w jakim nalezy kształtować prawo w poszczególnych pańśtwach. Jednakze bez przekucia tych zaleceń w prawo państwowe nie ma ono praktycznego znaczenia, podobnie jak wiele innych zaleceń.

42 Data: Sierpien 10 2009 20:00:50
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Marcin Debowski 

On 2009-08-10, XX YY  wrote:

inaczej jest od 3 maja 2004 r.
to jest prawo UE.
POlska wstepujac do UE zobowiazala sie do przestrzezgania prawa UE.

Zerknij np. tutaj:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Unia_Europejska#Prawo_wsp.C3.B3lnotowe_i_prawo_unijne

"Prawo drugiego i trzeciego filaru to akty prawa międzynarodowego i
wymagają ratyfikacji, implementacji, inkorporacji bądź transpozycji do
porządków prawnych państw członkowskich."

--
Marcin

43 Data: Sierpien 10 2009 14:31:01
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Marek Dyjor 

Marcin Debowski wrote:

On 2009-08-10, XX YY  wrote:
inaczej jest od 3 maja 2004 r.
to jest prawo UE.
POlska wstepujac do UE zobowiazala sie do przestrzezgania prawa UE.

Zerknij np. tutaj:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Unia_Europejska#Prawo_wsp.C3.B3lnotowe_i_prawo_unijne

"Prawo drugiego i trzeciego filaru to akty prawa międzynarodowego i
wymagają ratyfikacji, implementacji, inkorporacji bądź transpozycji do
porządków prawnych państw członkowskich."

Amen  niech teraz to XYZUVW  przyjmie do wiadomości i przestanie ludziom wodę z mózgu robić.

44 Data: Sierpien 10 2009 05:56:38
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: XX YY 



Amen  niech teraz to XYZUVW  przyjmie do wiadomości i przestanie ludziom
wodę z mózgu robić.

tym , ktorzy maja mozg  wody zrobic sie nie da.
owszem typom bezmozgowym da sie.

zobacz co to sa te wytyczne UE , przez kogo zostaly wydane i
podpisane.
Nie przypadkiem przez europejski parlament.?
A nie oznacza to ze czlonkowie musza dostosowac tak swoje prawo , ze
musi byc z nim zgodne.?
Wytyczne UE sa podstawa prawna do sformulowania prawa narodowego ,
ktore musi byc z nimi zgodne.
Kraje czlonkowskie przystepujac do uni zobowiazaly sie na stosowanie
sie do tego prawa .
ze wzgledow formalnych stosuje sie najczescie okreslenie wytyczne.
UE wydaje rowniez zarzadzenia , ktore tez  musza zostac przyjete przez
poszczegolne panstwa , z tym ze w doslownym  brzmieniu , tzn panstwa
nie maju tutaj mozliwosci dowolnosci sformulowan.

Termin prawo europejskie jest odnoszone zarowno do zarzadzen jak i
wytycznych UE.
Wytyczne sa prawem w oparciu o ktore panstwa czlonkowskie formuluja
wlasne akty prawne.


ja nie tylko,  ze wiem o mozliwosci zwrotu bez podania przyczyny ,ale
stosuje to regularnie jesli potrzebuje .

jesli swoja wiedze czerpiesz wylacznie z wikipedii to jestes
rzyczywiscie zrodlem wiedzy pewnej .
pewnie nie za bardzo znasz jezyki obce ( moze rosyjski choc znasz z
czasow szkolnych ? ) i nie bardzo wiesz gdzie poszukac.

ha ,ha , ha ..

45 Data: Sierpien 10 2009 15:01:29
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Marek Dyjor 

XX YY wrote:

Amen niech teraz to XYZUVW przyjmie do wiadomości i przestanie
ludziom wodę z mózgu robić.

tym , ktorzy maja mozg  wody zrobic sie nie da.
owszem typom bezmozgowym da sie.

zobacz co to sa te wytyczne UE , przez kogo zostaly wydane i
podpisane.
Nie przypadkiem przez europejski parlament.?
A nie oznacza to ze czlonkowie musza dostosowac tak swoje prawo , ze
musi byc z nim zgodne.?
Wytyczne UE sa podstawa prawna do sformulowania prawa narodowego ,
ktore musi byc z nimi zgodne.
Kraje czlonkowskie przystepujac do uni zobowiazaly sie na stosowanie
sie do tego prawa .
ze wzgledow formalnych stosuje sie najczescie okreslenie wytyczne.
UE wydaje rowniez zarzadzenia , ktore tez  musza zostac przyjete przez
poszczegolne panstwa , z tym ze w doslownym  brzmieniu , tzn panstwa
nie maju tutaj mozliwosci dowolnosci sformulowan.

Termin prawo europejskie jest odnoszone zarowno do zarzadzen jak i
wytycznych UE.
Wytyczne sa prawem w oparciu o ktore panstwa czlonkowskie formuluja
wlasne akty prawne.


ja nie tylko,  ze wiem o mozliwosci zwrotu bez podania przyczyny ,ale
stosuje to regularnie jesli potrzebuje .

jesli swoja wiedze czerpiesz wylacznie z wikipedii to jestes
rzyczywiscie zrodlem wiedzy pewnej .
pewnie nie za bardzo znasz jezyki obce ( moze rosyjski choc znasz z
czasow szkolnych ? ) i nie bardzo wiesz gdzie poszukac.

ha ,ha , ha ..

napisał filozof wiejski XYZ .

pa pa    stosuj te swoje prawo europejskie w Polsce na zdrowie a juści.

ja jednak pozostanie  przy tym prawie które znajduje na stronie www.sejm.gov.pl

46 Data: Sierpien 10 2009 16:52:41
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Andrzej Luczak 


A nie oznacza to ze czlonkowie musza dostosowac tak swoje prawo , ze
musi byc z nim zgodne.?

Tak, masz rację. Poszczególne państwa mają podjąć stosowne działania by je wdrożyć, tak jak piszesz

Wytyczne UE sa podstawa prawna do sformulowania prawa narodowego ,
ktore musi byc z nimi zgodne.
Kraje czlonkowskie przystepujac do uni zobowiazaly sie na stosowanie
sie do tego prawa .

Do tego czasu obowiązują dotychczasowe rozwiązania krajowe. Popatrz na orzeczenia Sądu Najwyższego, np. opłaty za rejestrację sprowadzonych samochodów (np za kartę pojazdu). SN stwierdził niezgodność z prawem, konsytucją, itd i w tym wypadku dał ustawowawcy czas na dokonanie zmian.   De facto jest to zgoda na prowadzenie działań niezgodnych z prawem, przestępczych, z czego rząd skwapliwie korzystał do ostatnich dni uzyskanej abolicji.

--
AL

47 Data: Sierpien 11 2009 11:24:57
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Jakub Witkowski 

XX YY pisze:

Amen  niech teraz to XYZUVW  przyjmie do wiadomości i przestanie ludziom
wodę z mózgu robić.

tym , ktorzy maja mozg  wody zrobic sie nie da.
owszem typom bezmozgowym da sie.

zobacz co to sa te wytyczne UE , przez kogo zostaly wydane i
podpisane.
Nie przypadkiem przez europejski parlament.?

Bardzo wątpliwe, jako że parlament europejski w ogóle niewielkie
ma kompetencje. Najwięcej do powiedzenia ma w tych obszarach, gdzie
prawo *wspólnotowe* przewiduje procedurę "współdecydowania" parlamentu
i Rady Unii Europejskiej, ale nie obejmuje ona obszarów:
rolnictwa, rybołówstwa, podatków, polityki handlowej, pomocy państwa,
polityki gospodarczej, konkurencji i Unii Gospodarczej i Walutowej.
Czyli do wszystkiego, co naprawdę ważne...

Zatem wytyczne zapewne wydała Rada Unii Europejskiej, która nawiasem
mówiąc sama się tak na wyrost nazwała, jako że prawie występuje ona
nadal jako Rada Wspólnot Europejskich.

Wytyczne UE sa podstawa prawna do sformulowania prawa narodowego ,
ktore musi byc z nimi zgodne.
Kraje czlonkowskie przystepujac do uni zobowiazaly sie na stosowanie
sie do tego prawa .

Nie, zobowiązały się do dostosowania tego prawa, a jeśli tego nie zrobiły,
to cóż... odpowiednie organy wspólnotowe mogą (ale nie muszą) wszcząć
procedury, które mają je do tego nakłonić. Natomiast z całą pewnością
wytyczne nie są prawem, na które możesz się skutecznie powoływać
prze polskim sądem.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

48 Data: Sierpien 11 2009 12:36:26
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Marek Dyjor 

Jakub Witkowski wrote:

XX YY pisze:

Wytyczne UE sa podstawa prawna do sformulowania prawa narodowego ,
ktore musi byc z nimi zgodne.
Kraje czlonkowskie przystepujac do uni zobowiazaly sie na stosowanie
sie do tego prawa .

Nie, zobowiązały się do dostosowania tego prawa, a jeśli tego nie
zrobiły, to cóż... odpowiednie organy wspólnotowe mogą (ale nie
muszą) wszcząć procedury, które mają je do tego nakłonić. Natomiast z
całą pewnością wytyczne nie są prawem, na które możesz się skutecznie
powoływać prze polskim sądem.

nie znasz sie od już od dziecka stosuje prawo europejskie, może to expierd :)  on sie powoływał zawsze na prawo amerykańskie.

49 Data: Sierpien 10 2009 09:53:50
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Marek Dyjor 

XX YY wrote:

Zgadza się, a skoro już wgłębiamy się w wątki konsumenckie, to warto
też wiedzieć, że towar wcale nie musi być zwrócony w stanie
identycznym (niezmienionym) i może nosić pewne ślady użytkowania
(konkretnie obejmujące zakres tzw. zarządu zwykłego). Jeśli np.
kupiło się kartę pamięci, to można ją wsadzić do aparatu i
wypróbowac, a sprzedawca nie może odmówić przyjęcia zwrotu bo będą
ślady na złączu karty. Co więcej, można nawet otworzyć typową,
nieotwieralną zgrzewkę jeśli jest to konieczne do wypróbowania
towaru.

--
Marcin

tak jest , towar moze byc rozpakowany i uzyty w celu wyprobowania ,
ale nie uszkodzony tym probowaniem.
Ale sa jakies wyjatki , szczegolow nie znam , dotyczy to chyba
niektorych  software , ze po rozpakowaniu moze sprzedajacy odmowic
przyjecia.

malo tego

kazde osoba prywatna sprzedajac np uzywany stary towar np za pomoca
internetu jest zoobowiazana udzielic nan gwarancji  i ew przyjac zwrot
od  kupujacego ( bez podania przyczyny)   o ile wyraznie nie
zastrzeze , ze jest to sprzedaz od osoby prywatnej i wyklucza
gwarancje i mozliwosc zwrotu.

znowu pierniczysz, ustawa dotyczny tylko zakupów konsumenckich!!!

pan franek panu kazkowi moze udzielic dowolnej gwarancji ale nie musi, w razie problemów ze zakupionym sprzętem od biedy można sie spierać na bazie Kodeksu Cywilnego przed sądem powszechnym.


firmy  takiego zastrzezenia zrobic nie moga,

TZN sprzedajac stary aparat np przez allegro jesli takiego
zastrzezenia nie zrobimy  to udzielamy kupujacemu gwarancji
( nieswiadomie ) i ma on prawo zwrotu.

gówno prawda.

50 Data: Sierpien 10 2009 08:43:01
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Marcin 'Cooler' Kuliński 

Marcin Debowski pisze:

Dobrze by było, abyś ustawił sobie długość lini na okolice 72-75 bo teraz masz zdaje się równe 80 co powoduje problemy już przy pierwszym cytowaniu.

Problemy na czym? Na terminalu? Nie myślałem, że w użyciu pozostają jeszcze czytniki nie potrafiące zawijać cytowań.

51 Data: Sierpien 10 2009 11:26:10
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Santana 


Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński"  napisał w wiadomości

Santana pisze:

Nie wiem jak w jest w UE, ale w Polsce możesz zwrócić nieużywany towar
do 10 dni, pod warunkiem, że kupiłeś go przez internet, jeśli osobiście
w sklepie to zapomnij.

z pewnoscia nie jest tak jak piszesz.

Z pewnością pieprzysz jak zwykle. Podaj konkretne przykłady zwrotu towaru bez konkretnego powodu. Myśle że nie będziesz potrafił podać takich przykładów i, tak jam masz to w zwyczaju, schowasz ogon pod siebie i już się w tym wątku nie odezwiesz :)

Kupując przez Internet *masz prawo* odesłać zakupiony towar (w stanie nienaruszonym) przed upływem 10 dni, bez podania powodu, a sklep *musi* zwrócić pieniądze. Co więcej, każdy sklep internetowy ma obowiązek o takiej możliwości powiadamiać swoich klientów.

Od początku mowa jest o sprzedaży "stacjonarnej" więc Twoje nawiązanie do sprzedaży internetowej jest mocno nietrafione :)

52 Data: Sierpien 10 2009 14:21:00
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Marcin 'Cooler' Kuliński 

Santana pisze:

Od początku mowa jest o sprzedaży "stacjonarnej" więc Twoje nawiązanie do sprzedaży internetowej jest mocno nietrafione :)

Eee, nietrafione to jest przede wszystkim Twoje cytowanie...

53 Data: Sierpien 10 2009 15:51:53
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Santana 


Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński"  napisał w wiadomości

Santana pisze:

Od początku mowa jest o sprzedaży "stacjonarnej" więc Twoje nawiązanie do sprzedaży internetowej jest mocno nietrafione :)

Eee, nietrafione to jest przede wszystkim Twoje cytowanie...

A konkretnie co masz na myśli. Odpisujesz nie na temat a czepiasz się cytowania?

54 Data: Sierpien 10 2009 18:36:37
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Marcin 'Cooler' Kuliński 

Santana pisze:

Od początku mowa jest o sprzedaży "stacjonarnej" więc Twoje nawiązanie do sprzedaży internetowej jest mocno nietrafione :)
Eee, nietrafione to jest przede wszystkim Twoje cytowanie...

A konkretnie co masz na myśli. Odpisujesz nie na temat a czepiasz się cytowania?

Odpisuję zgodnie z kontekstem, który swoim kulawym cytowaniem wywróciłeś do góry nogami.

55 Data: Sierpien 11 2009 02:54:43
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Santana 


Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński"  napisał w wiadomości

Santana pisze:

Od początku mowa jest o sprzedaży "stacjonarnej" więc Twoje nawiązanie do sprzedaży internetowej jest mocno nietrafione :)
Eee, nietrafione to jest przede wszystkim Twoje cytowanie...

A konkretnie co masz na myśli. Odpisujesz nie na temat a czepiasz się cytowania?

Odpisuję zgodnie z kontekstem, który swoim kulawym cytowaniem wywróciłeś do góry nogami.

Bełkoczesz. Dla mnie EOT

56 Data: Sierpien 10 2009 14:27:15
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Welon 

Marcin 'Cooler' Kuliński wrote:

Santana pisze:

Nie wiem jak w jest w UE, ale w Polsce możesz zwrócić nieużywany towar
do 10 dni, pod warunkiem, że kupiłeś go przez internet, jeśli osobiście
w sklepie to zapomnij.

z pewnoscia nie jest tak jak piszesz.

Z pewnością pieprzysz jak zwykle. Podaj konkretne przykłady zwrotu towaru bez konkretnego powodu. Myśle że nie będziesz potrafił podać takich przykładów i, tak jam masz to w zwyczaju, schowasz ogon pod siebie i już się w tym wątku nie odezwiesz :)

Kupując przez Internet *masz prawo* odesłać zakupiony towar (w stanie nienaruszonym) przed upływem 10 dni, bez podania powodu, a sklep *musi* zwrócić pieniądze. Co więcej, każdy sklep internetowy ma obowiązek o takiej możliwości powiadamiać swoich klientów.

W przypadku zakupu towaru przez internet na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, mamy prawo do zwrotu towaru bez podania jakiejkolwiek przyczyny w okresie do 10 dni od otrzymania towaru, a w przypadku kiedy sprzedawca nas nie poinformował o tym prawie to czas jego obowiązywania wydłuża się nawet do 3 miesięcy.
Natomiast zwroty w sklepie nieinternetowym reguluja wewnetrzne przepisy danego sklepu. Np. w Auchan mozesz w ciagu 3 dni zwrocic towar bez podawania przyczyn i dostaniesz z powrotem pieniadze. Po tym terminie mozliwe jest juz tylko zwykle postepowanie reklamacyjne (znaczy sie - serwis).

--
Krzysztof
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Ring around the rosey
Pocket full of posey
Ashes to ashes
We all fall down

57 Data: Sierpien 10 2009 01:58:48
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: awygo 


Użytkownik "XX YY"  napisał w wiadomości

On 9 Aug., 22:26, juha  wrote:

zgoda przy zakupach przez internet obowiazuje 10 dni.
zakupiony towar w sklepach w RP wielokrotnie zwracalem . czesto przy
zakupie jesli nie zapomne pytam o mozliwosc zwrotu.
I nie msz potrzeby uzasadnienia - to wazne .
zwracalem rowniez przedmioty drozsze niz aparat fotograficzny - tutaj
przyznam ze byla niechec zwrotu gotowki , ale wymienilem na inna
rzecz.
Nie chce teraz podawac z pamieci jaki termin zwrotu obowiazuje.
W sklepach czesto moze byc tak , ze napotkasz na opor personelu byc
moze nieswiadomwgo i nikt nie ma ochoty sie uzerac .
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Kiedyś można było zwracać w ciągu 5 dni, ale to już historia. Teraz masz 10
dni, jeżeli zakupu dokonałeś poza siedzibą firmy. A więc również przez
internet. W innym przypadku wszystko zależy od dobrej woli sprzedawcy. Nie
mają obowiązku.

58 Data: Sierpien 10 2009 09:50:02
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Marek Dyjor 

XX YY wrote:

On 9 Aug., 22:26, juha  wrote:
XX YY pisze:

w UE jest prawo , ktore zezwala kupujacemu na zwrot zakupionego
towaru w okreslonym czasie , bez podania przyczyny - nie musi sie
wogole tlumaczyc .
wrunek - sprzet nie moze nosic sladow uzytkowania. ma wygladac jak
oryginalny.

Nie wiem jak w jest w UE, ale w Polsce możesz zwrócić nieużywany
towar do 10 dni, pod warunkiem, że kupiłeś go przez internet, jeśli
osobiście w sklepie to zapomnij.

z pewnoscia nie jest tak jak piszesz.
zgoda przy zakupach przez internet obowiazuje 10 dni.
zakupiony towar w sklepach w RP wielokrotnie zwracalem . czesto przy
zakupie jesli nie zapomne pytam o mozliwosc zwrotu.
I nie msz potrzeby uzasadnienia - to wazne .
zwracalem rowniez przedmioty drozsze niz aparat fotograficzny - tutaj
przyznam ze byla niechec zwrotu gotowki , ale wymienilem na inna
rzecz.
Nie chce teraz podawac z pamieci jaki termin zwrotu obowiazuje.
W sklepach czesto moze byc tak , ze napotkasz na opor personelu byc
moze nieswiadomwgo i nikt nie ma ochoty sie uzerac .

jak zwykle pierdzielisz bez sensu. zwracałeś ale chyba za komuny.

od jakiegoś dłuższego czasu w RP nie ma zwrotów towarów zakupionych w sklepie, chyba że sie umówisz inaczej ze sprzedawcą lub w danym sklepie obowiązuje ich wewnętrzny regulamin zwrotów lub wymiany ale to tylko jego(ich)
 dobra wola i nic więcej.  KONIEC I KROPKA.

59 Data: Sierpien 10 2009 13:26:32
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Marcin Debowski 

On 2009-08-09, Gatar <gatar@wytnijto> wrote:

Oczywi?cie zawsze jest droga s?dowa, ale jak wiemy bardzo d?uuuga i raczej
du?y wygrywa.

Takich mitów nie należy szerzyć - sądzić się trzeba, ale wyłącznie tam,
gdzie warto i gdzie bezspornie (lub z duzym prawdopodobieństwem) ma się
rację. Należy pamiętać, że wszystko co się na końcu takiego sądzenia
osiągnie to zwrot rzczywistych koztów, plus ewentulanie odsetki
ustawowe, a nie jakieś bajońskie sumy odszkodować.

--
Marcin

60 Data: Sierpien 10 2009 01:48:27
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: awygo 


Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński"  napisał
w wiadomości

jeśli Nikon oficjalnie ogłosił problemy techniczne z konkretną partią
sprzętu, to jest to wg mnie jak najbardziej powód do tego, by wycofać się z
umowy zawartej w sklepie.

Niestety nie.
Ale Łukasz napisał, że wszystkie egzemplarze miały wadę fabryczną. Rozumiem
więc, że Jego też. A to już jest niezgodność towaru z umową.

61 Data: Sierpien 10 2009 16:58:28
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Dariusz Gasior 


Użytkownik "awygo"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński"  napisał w wiadomości
jeśli Nikon oficjalnie ogłosił problemy techniczne z konkretną partią sprzętu, to jest to wg mnie jak najbardziej powód do tego, by wycofać się z umowy zawartej w sklepie.

Niestety nie.
Ale Łukasz napisał, że wszystkie egzemplarze miały wadę fabryczną. Rozumiem więc, że Jego też. A to już jest niezgodność towaru z umową.

Chyba nie do konca. Lukasz napisal, ze wszystkie egzemplarze byly podejrzane o istnienie wady fabrycznej, innymi slowy Nikon formuluje to nastepujaco:
"Z przykrością informujemy, że D5000 o podanym numerze seryjnym może być dotknięty problemem i w związku z tym zalecamy przesłanie aparatu do naprawy. Proszę klinkąć tutaj aby znaleźć adres najbliższego serwisu Nikona". Moze byc, nie znaczy, ze "jest".
Zalozmy jednak, ze juz samo podejrzenie potraktujemy jako niezgodnosc towaru z umowa, niestety nie daje to jeszcze podstaw do domagania sie zwrotu gotowki, co najwyzej wymiany sprzetu. W takiej sytuacji jednak sklep pewnie powola sie na nadmiernosc kosztow przy wymianie towaru i spokojnie odesle sprzet do serwisu, serwis usunie usterke i sklep odda aparat. Jedynie co to mozna zazadac, aby odpowiedz sklepu nastapila w formie pisemnej przez list polecony odeslany na nasz adres - wowczas istnieje szansa, ze sklep nie wywiaze sie z 14-dniowego terminu dostarczenia odpowiedzi (dostarczenia! nie wyslania) i "automatycznie" zaakceptuje nasze zadanie. Jednakze naszym zadaniem nie moze byc od razu zwrot gotowki.

Pozdrawiam
Darek


__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4320 (20090809) __________

Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.pl lub http://www.eset.com

62 Data: Sierpien 10 2009 17:51:55
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: awygo 


Użytkownik "Dariusz Gasior"  napisał w wiadomości


istnieje szansa, ze sklep nie wywiaze sie z 14-dniowego terminu
dostarczenia odpowiedzi (dostarczenia! nie wyslania)

Sądy różnie interpretują ten zapis o terminie. Sklep ma 14 dni na UDZIELENIE
odpowiedzi. To niestety nie oznacza, że musisz otrzymać odpowiedź 14ego
dnia.Ustawa nie określa nawet, w jakiej formie ma być udzielona odpowiedź. A
więc mogą nawet do Ciebie zadzwonić. Jeżeli decydują się na pocztę, to muszą
WYSŁAĆ odpowiedź najpóźniej 14ego dnia.

63 Data: Sierpien 10 2009 18:47:41
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Dariusz Gasior 


Użytkownik "awygo"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Dariusz Gasior"  napisał w wiadomości
istnieje szansa, ze sklep nie wywiaze sie z 14-dniowego terminu dostarczenia odpowiedzi (dostarczenia! nie wyslania)

Sądy różnie interpretują ten zapis o terminie. Sklep ma 14 dni na UDZIELENIE odpowiedzi. To niestety nie oznacza, że musisz otrzymać odpowiedź 14ego dnia.

Nie. Oznacza to, ze musze miec mozliwosc poznania odpowiedzi do 14-tego dnia.

Ustawa nie określa nawet, w jakiej formie ma być udzielona odpowiedź.

To prawda. Dlatego strony muszą sie umowić co do tego.

A więc mogą nawet do Ciebie zadzwonić.

Nie, choćby jeśli nie podam im numeru.

Jeżeli decydują się na pocztę, to muszą WYSŁAĆ odpowiedź najpóźniej 14ego dnia.

Niestety nie. W takim przypadku liczy się próba doręczenia listu przez listonosza (np. termin zostawienia awizo).

Pozdrawiam
Darek __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4320 (20090809) __________

Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.pl lub http://www.eset.com

64 Data: Sierpien 10 2009 01:43:06
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: awygo 


Użytkownik "przybysz"  napisał w wiadomości


na jakiej podstawie zwrotu gotówki?

Z powodu niezgodności towaru z umową.

65 Data: Sierpien 09 2009 17:22:28
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Łukasz 


Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński"  napisał w wiadomości

Łukasz pisze:

uszkodzony. Oddałem aparat do serwisu do nikona ma dojechać jakoś do wtorku czy ktoś może wie co serwis robi z tym problemem czy oni może wymieniają jakiś element czy dają nowy korpus? I jak długo to może trwać bo człowieka może coś strzelić jak za duż kase kupuje coś i musi to po 4 dniach oddać do serwisu.

Było domagać się zwrotu gotówki w sklepie.



Akurat kupowałem na raty ale aparat strasznie mi się podoba i robi rewlacyjne zdjęcia i szkoda mi kupować inny tak więc poprostu zaryzykowałęm oddając go do serwisu z myślą że będzie już sprwny. a jestem poprostu ciekawe jak wygląda procedura usunięcia takiej usterki nio i czy oni w tym serwisie nie spieprzą czegoś

66 Data: Sierpien 09 2009 17:53:04
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Santana 


Użytkownik "Łukasz"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński"  napisał w wiadomości
Łukasz pisze:

uszkodzony. Oddałem aparat do serwisu do nikona ma dojechać jakoś do wtorku czy ktoś może wie co serwis robi z tym problemem czy oni może wymieniają jakiś element czy dają nowy korpus? I jak długo to może trwać bo człowieka może coś strzelić jak za duż kase kupuje coś i musi to po 4 dniach oddać do serwisu.

Było domagać się zwrotu gotówki w sklepie.



Akurat kupowałem na raty ale aparat strasznie mi się podoba i robi rewlacyjne zdjęcia i szkoda mi kupować inny tak więc poprostu zaryzykowałęm oddając go do serwisu z myślą że będzie już sprwny. a jestem poprostu ciekawe jak wygląda procedura usunięcia takiej usterki nio i czy oni w tym serwisie nie spieprzą czegoś

A może warto byłoby zadzwonić lub napisać do serwisu miast liczyć na luźne dywagacje ;)

67 Data: Sierpien 09 2009 18:47:42
Temat: Re: Nikon D5000 wada fabryczna.
Autor: Gatar 

A może warto byłoby zadzwonić lub napisać do serwisu miast liczyć na luźne
dywagacje ;)

Witam.

Prosze tutaj: http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=106827 poczytać

pozdrawiam
Gatar

Nikon D5000 wada fabryczna.



Grupy dyskusyjne