Grupy dyskusyjne   »   No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]

No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]



1 Data: Pa?dziernik 31 2015 19:46:41
Temat: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Autor: atm 

https://www.youtube.com/watch?v=-EKRcibjbN4
Zartuje, to raczej obsada samochodu Made in Russia.



2 Data: Pa?dziernik 31 2015 21:22:05
Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Autor: Jacek 

W dniu 2015-10-31 o 19:46, atm pisze:

https://www.youtube.com/watch?v=-EKRcibjbN4
Zartuje, to raczej obsada samochodu Made in Russia.
Fajnie zdemontowało oponę z felgi ;-)
Jacek

3 Data: Pa?dziernik 31 2015 21:22:05
Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Autor: janusz_k 

W dniu 2015-10-31 o 19:46, atm pisze:

https://www.youtube.com/watch?v=-EKRcibjbN4
Zartuje, to raczej obsada samochodu Made in Russia.
On tam skoki w dal ćwiczył ;)
https://www.youtube.com/watch?v=3w0mtlFYV44
ale faktycznie ma dużo szczę¶cia że chyba bez szwanku
z tego wyszedł, pasażer chyba miał gorzej.

--
Pozdr

Janusz_K

4 Data: Listopad 01 2015 12:34:42
Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Autor: Jan NiezbÄ™dnik 

W dniu 2015-10-31 o 19:46, atm pisze:

https://www.youtube.com/watch?v=-EKRcibjbN4
Zartuje, to raczej obsada samochodu Made in Russia.

jak sie tak jedzie w takich warunkach to sie traci życie za brak mózgu

5 Data: Listopad 01 2015 17:05:03
Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Autor: janusz_k 

W dniu 2015-11-01 o 12:34, Jan Niezbędnik pisze:

W dniu 2015-10-31 o 19:46, atm pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=-EKRcibjbN4
Zartuje, to raczej obsada samochodu Made in Russia.

jak sie tak jedzie w takich warunkach to sie traci życie za brak mózgu
Kiedy wła¶nie nie stracił a i pasażer bez większego
szwanku z tego wyszedł, pewnie dlatego że duży i solidny
SUV. Jakby czym¶ mniejszym jechali to penie by ich
"skrobali" z asfaltu na dole.

--
Pozdr

Janusz_K

6 Data: Listopad 01 2015 17:52:04
Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Autor: Myjk 

Sun, 1 Nov 2015 17:05:03 +0100, janusz_k

Jakby czymĹ› mniejszym jechali to penie by ich
"skrobali" z asfaltu na dole.

Przecież jechali czymĹ› mniejszym przed nimi
i raptem sobie jeden bok porysowali. :P

--
Pozdor
Myjk

7 Data: Listopad 01 2015 20:08:21
Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Autor: RadoslawF 

W dniu 2015-11-01 o 17:52, Myjk pisze:

Jakby czymĹ› mniejszym jechali to penie by ich
"skrobali" z asfaltu na dole.

Przecież jechali czymĹ› mniejszym przed nimi
i raptem sobie jeden bok porysowali. :P

Im wiÄ™ksza masa tym ciÄ™żej złapać przyczepnoć.


Pozdrawiam

8 Data: Listopad 02 2015 00:27:34
Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Autor: sirapacz 

Im wiÄ™ksza masa tym ciÄ™żej złapać przyczepnoć.

chyba chciales powiedziec ze wieksza bezwładnoć albo zrobiles mocny skrót myslowy bo im wieksza masa tym wieksza przyczepnosc (bo bardziej dociskane sÄ… opony do podłoża).

9 Data: Listopad 02 2015 06:57:48
Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Autor: Marcin N 

W dniu 2015-11-02 o 00:27, sirapacz pisze:

Im wiÄ™ksza masa tym ciÄ™żej złapać przyczepnoć.

chyba chciales powiedziec ze wieksza bezwładnoć albo zrobiles mocny
skrót myslowy bo im wieksza masa tym wieksza przyczepnosc (bo bardziej
dociskane sÄ… opony do podłoża).


Przyczepnoć nie zależy od masy samochodu. CiÄ™żarówka hamuje na tej samej drodze, co osobówka.

--
MN

10 Data: Listopad 02 2015 07:25:15
Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Autor: Shrek 

On 02.11.2015 06:57, Marcin N wrote:

Przyczepnoć nie zależy od masy samochodu. CiÄ™żarówka hamuje na tej
samej drodze, co osobówka.

Przyczepnoć _zależy_ od masy. Droga _hamowania_ (a wiÄ™c i "skutecznoć skrÄ™cania" nie zależy od masy i powierzchni kontaktu opona asfalt (w przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).

Shrek.

11 Data: Listopad 02 2015 08:02:47
Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Autor: Liwiusz 

W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze:

On 02.11.2015 06:57, Marcin N wrote:

Przyczepnoć nie zależy od masy samochodu. CiÄ™żarówka hamuje na tej
samej drodze, co osobówka.

Przyczepnoć _zależy_ od masy. Droga _hamowania_ (a wiÄ™c i "skutecznoć
skrÄ™cania" nie zależy od masy i powierzchni kontaktu opona asfalt (w
przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).

A od czego zależy?

--
Liwiusz

12 Data: Listopad 02 2015 08:36:36
Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Autor: Shrek 

On 02.11.2015 08:02, Liwiusz wrote:

W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze:
On 02.11.2015 06:57, Marcin N wrote:

Przyczepnoć nie zależy od masy samochodu. CiÄ™żarówka hamuje na tej
samej drodze, co osobówka.

Przyczepnoć _zależy_ od masy. Droga _hamowania_ (a wiÄ™c i "skutecznoć
skrÄ™cania" nie zależy od masy i powierzchni kontaktu opona asfalt (w
przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).

A od czego zależy?

No przecież napisałem - przyczepnoć od masy (a w zasadzie od ciÄ™żaru, a konkretnie siły z jakÄ… opona naciska na podłoże).

Oprócz tego od współczynnika tarcia. Na poziomie fizyki z podstawówki tylko od tego. W praktyce to od wielu czynników (które z grubsza sprowadzajÄ… siÄ™ do współczynnika tarcia) i również od powierzchni styku, ale sprawa jest bardziej skomplikowana i defacto również sprowadza siÄ™ do współczynnika tarcia.

Natomiast siła z jakÄ… hamujesz lub zmieniasz kierunek od masy nie zależy (skraca siÄ™ ona we wzorku:) Zależy również od współczynnika tarcia (z uwzglÄ™dnieniem kwestii tarcia statycznego i toczonego czy jak mu tam) i siły z jakÄ… tłoczki zaciskajÄ… siÄ™ nna tarczy (czy innym hamulcu)

Shrek.

13 Data: Listopad 02 2015 08:45:54
Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Autor: Liwiusz 

W dniu 2015-11-02 o 08:36, Shrek pisze:

On 02.11.2015 08:02, Liwiusz wrote:
W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze:
On 02.11.2015 06:57, Marcin N wrote:

Przyczepnoć nie zależy od masy samochodu. CiÄ™żarówka hamuje na tej
samej drodze, co osobówka.

Przyczepnoć _zależy_ od masy. Droga _hamowania_ (a wiÄ™c i "skutecznoć
skrÄ™cania" nie zależy od masy i powierzchni kontaktu opona asfalt (w
przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).

A od czego zależy?

No przecież napisałem - przyczepnoć od masy (a w zasadzie od ciÄ™żaru, a
konkretnie siły z jakÄ… opona naciska na podłoże).

Oprócz tego od współczynnika tarcia. Na poziomie fizyki z podstawówki
tylko od tego. W praktyce to od wielu czynników (które z grubsza
sprowadzajÄ… siÄ™ do współczynnika tarcia) i również od powierzchni styku,
ale sprawa jest bardziej skomplikowana i defacto również sprowadza siÄ™
do współczynnika tarcia.

Natomiast siła z jakÄ… hamujesz lub zmieniasz kierunek od masy nie zależy
(skraca siÄ™ ona we wzorku:) Zależy również od współczynnika tarcia (z
uwzględnieniem kwestii tarcia statycznego i toczonego czy jak mu tam) i
siły z jakÄ… tłoczki zaciskajÄ… siÄ™ nna tarczy (czy innym hamulcu)

Pomieszanie z poplÄ…taniem.

Piszesz, że siła hamowania nie zależy od masy. A potem, że zależy od
tarcia, a tarcie zależy od masy (nacisku).

W miarÄ™ jasne wyrażanie myĹ›li - poziom może nie podstawówki, ale gdzieĹ›
liceum. CoĹ› ciÄ™ ominÄ™ło? ;)

--
Liwiusz

14 Data: Listopad 02 2015 14:49:27
Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Autor: Shrek 

On 02.11.2015 08:45, Liwiusz wrote:

Przyczepnoć nie zależy od masy samochodu. CiÄ™żarówka hamuje na tej
samej drodze, co osobówka.

Przyczepnoć _zależy_ od masy. Droga _hamowania_ (a wiÄ™c i "skutecznoć
skrÄ™cania" nie zależy od masy i powierzchni kontaktu opona asfalt (w
przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).

A od czego zależy?

No przecież napisałem - przyczepnoć od masy (a w zasadzie od ciÄ™żaru, a
konkretnie siły z jakÄ… opona naciska na podłoże).

Oprócz tego od współczynnika tarcia. Na poziomie fizyki z podstawówki
tylko od tego. W praktyce to od wielu czynników (które z grubsza
sprowadzajÄ… siÄ™ do współczynnika tarcia) i również od powierzchni styku,
ale sprawa jest bardziej skomplikowana i defacto również sprowadza siÄ™
do współczynnika tarcia.

Natomiast siła z jakÄ… hamujesz lub zmieniasz kierunek od masy nie zależy
(skraca siÄ™ ona we wzorku:) Zależy również od współczynnika tarcia (z
uwzględnieniem kwestii tarcia statycznego i toczonego czy jak mu tam) i
siły z jakÄ… tłoczki zaciskajÄ… siÄ™ nna tarczy (czy innym hamulcu)

Pomieszanie z poplÄ…taniem.

Piszesz, że siła hamowania nie zależy od masy.

Przyczepnoć nie zależy. Siła hamowania rzeczywiĹ›cie zależy, ale we wzorze na przyspieszenie masa siÄ™ skraca.

A potem, że zależy od
tarcia, a tarcie zależy od masy (nacisku).

Od _współczynnika_ tarcia. Współczynnik tarci nie zależy od masy.

W miarÄ™ jasne wyrażanie myĹ›li - poziom może nie podstawówki, ale gdzieĹ›
liceum. CoĹ› ciÄ™ ominÄ™ło? ;)

Fizyka;)

Shrek.

15 Data: Listopad 02 2015 15:04:41
Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Autor: Liwiusz 

W dniu 2015-11-02 o 14:49, Shrek pisze:

A potem, że zależy od
tarcia, a tarcie zależy od masy (nacisku).

Od _współczynnika_ tarcia. Współczynnik tarci nie zależy od masy.

Współczynnik tarcia to tylko jeden z elementów równania na tarcie.
Drugim jest siła nacisku, która od masy zależy.

--
Liwiusz

16 Data: Listopad 02 2015 15:10:03
Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Autor: Marcin N 

W dniu 2015-11-02 o 14:49, Shrek pisze:

Piszesz, że siła hamowania nie zależy od masy.

Przyczepnoć nie zależy.

Raz piszesz, że przyczepnoć zależy od masy, drugi raz, że nie.
Możesz uzgodnić wersje zanim zaczniesz wszystko plÄ…tać?

--
MN

17 Data: Listopad 02 2015 08:08:11
Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Autor: Marcin N 

W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze:

(w przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).

W szkole podstawowej nie ma fizyki.



--
MN

18 Data: Listopad 02 2015 08:40:48
Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Autor: Shrek 

On 02.11.2015 08:08, Marcin N wrote:

W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze:
(w przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).

W szkole podstawowej nie ma fizyki.

No to nie jestem na bieżÄ…co. W fizyce z wyższych stopni edukacji również w zauważalny sposób (w przybliżeniu) nie zależy. OczywiĹ›cie dopóki nie przekroczysz założonych parametrów konstrukcji i modelu;) Bo można sobie oczywiĹ›cie wyobrazić, że doczepiamy 2 tony na przyczepie niehamowanej, albo że siÄ™ po prostu hamulce zagotujÄ…;)

Shrek.

19 Data: Listopad 02 2015 10:31:15
Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Autor: robot 

W dniu 2015-11-02 o 08:08, Marcin N pisze:

W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze:
(w przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).

W szkole podstawowej nie ma fizyki.

Ale fizyka na poziomie szkoły podstawowej jest.

20 Data: Listopad 02 2015 13:49:10
Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Marcin,

Monday, November 2, 2015, 8:08:11 AM, you wrote:

W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze:
(w przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).
W szkole podstawowej nie ma fizyki.

Niektórzy tutaj nie s± gimbusami i uczyli się fizyki już w
podstawówce... Nawet mój syn się załapał jeszcze.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

21 Data: Listopad 02 2015 10:02:31
Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Autor: robot 

W dniu 2015-11-02 o 06:57, Marcin N pisze:


Przyczepnoć nie zależy od masy samochodu. CiÄ™żarówka hamuje na tej samej drodze, co osobówka.

Jak jadÄ… tÄ… samÄ… drogÄ…, no to chyba jasne, że i na tej samej hamujÄ….

22 Data: Listopad 02 2015 22:51:37
Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Autor: RadoslawF 

W dniu 2015-11-02 o 00:27, sirapacz pisze:

Im wiÄ™ksza masa tym ciÄ™żej złapać przyczepnoć.

chyba chciales powiedziec ze wieksza bezwładnoć albo zrobiles mocny
skrót myslowy bo im wieksza masa tym wieksza przyczepnosc (bo bardziej
dociskane sÄ… opony do podłoża).

Nie.
Po wpadniÄ™ciu w poĹ›lizg im wiÄ™ksza masa tym trudniej złapać przyczepnoć.


Pozdrawiam

23 Data: Listopad 02 2015 23:20:28
Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Autor: sirapacz 



Nie.
Po wpadniÄ™ciu w poĹ›lizg im wiÄ™ksza masa tym trudniej złapać przyczepnoć.
po wpadniÄ™ciu w poĹ›lizg to już lecisz i masa za dużo do powiedzenia nie ma...
natomiast faktem jest, że ciÄ™żej jest wyprowadzić ciÄ™ższe auto bo ma wiÄ™kszÄ… bezwładnoć.

24 Data: Listopad 03 2015 10:09:22
Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Autor: J.F. 

Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

Nie.
Po wpadniÄ™ciu w poĹ›lizg im wiÄ™ksza masa tym trudniej złapać przyczepnoć.
po wpadniÄ™ciu w poĹ›lizg to już lecisz i masa za dużo do powiedzenia nie ma...
natomiast faktem jest, że ciÄ™żej jest wyprowadzić ciÄ™ższe auto bo ma wiÄ™kszÄ… bezwładnoć.

Hm, podstawowa teoria mowi, ze im wieksza masa, tym wiekszy nacisk, tym wieksza sila tarcia - nawet w poslizgu, a poniewaz proporcjonalnie wieksza, to przyspieszenia/opoznienia osiagane sa te same.

Troche gorzej w strefie obrotow, bo wieksze auto ma nieproporcjonalnie wiekszy moment bezwladnosci, a moment sily tarcia proporcjonalnie do rozmiarow.

Podstawowa sprawa jednak: trzeba umiec i miec szczescie :-)

J.

25 Data: Listopad 03 2015 10:59:21
Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Autor: RadoslawF 

W dniu 2015-11-02 o 23:20, sirapacz pisze:



Nie.
Po wpadniÄ™ciu w poĹ›lizg im wiÄ™ksza masa tym trudniej złapać przyczepnoć.
po wpadniÄ™ciu w poĹ›lizg to już lecisz i masa za dużo do powiedzenia nie
ma...

Ma co sam potwierdzasz w zdaniu niżej.

natomiast faktem jest, że ciÄ™żej jest wyprowadzić ciÄ™ższe auto bo ma
wiÄ™kszÄ… bezwładnoć.

:-)


Pozdrawiam

26 Data: Listopad 02 2015 12:04:49
Temat: Re: No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Autor: J.F. 

Użytkownik "janusz_k"  napisał w wiadomo¶ci grup W dniu 2015-11-01 o 12:34, Jan Niezbędnik pisze:

https://www.youtube.com/watch?v=-EKRcibjbN4

jak sie tak jedzie w takich warunkach to sie traci życie za brak mózgu
Kiedy wła¶nie nie stracił a i pasażer bez większego
szwanku z tego wyszedł, pewnie dlatego że duży i solidny
SUV. Jakby czym¶ mniejszym jechali to penie by ich
"skrobali" z asfaltu na dole.

Niekoniecznie. W tym przypadku masa nie pomaga, solidnosc owszem, wielkosc ... stosunkowo niewiele, bo tez wiele samochodow jest podobnej wielkosci.

Nawet te rozne maluchy na dachowanie raczej testowane i znosza w miare dobrze ...

J.

No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]



Grupy dyskusyjne