Grupy dyskusyjne   »   [Do Cavallino] No to porównujemy

[Do Cavallino] No to porównujemy



1 Data: Czerwiec 01 2008 02:30:01
Temat: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: Tomasz Motyliński 

Wyjeździłem dziś przeszło pół zbiornika, ale zabawa była przednia, a wyniki
sa dość interesujące. Testowałem odczytując najpierw prędkość z liczniki,
później z GPS. Każdy przejazd powtórzyłem 3 razy a podane wyniki są średnią
z 3 przejazdów zaokrągloną do 2 miejsc po przecinku (zawsze do góry). Dla
nie wtajemniczonych, ja mam KIA Cee'd 1,4 DOHC CVVT 109 KM a Cavallino ma
to samo auto z silnikiem 1,6 CRDI 115 KM.

A) Przyspieszenia 60-100 km/h (wg. licznika/ wg. GPS)

III bieg - 8,58s / 8,22s
IV bieg - 12,92s / 12,57s
V bieg - 17,09s / 16,96s
i taka ciekawostka (choć tu przejazdów było chyba z 20 zanim uzyskałem
poniższe czasy - średnia z 3 najlepszych): II (pod odcięcie) i III bieg -
6,92s / 6,67s

B) Przyspieszenie 80-120 km/h (wg. licznika / wg. GPS)
III bieg - 8,14s / 8,08s
IV bieg - 16,69 / 16,43s
V bieg - 19,85 / 19,54s

C) przyspieszanie 0-100 km/h (wg. licznika/ wg. GPS)
12,64s / 12,85s

Oczywiście powyższe pomiary obarczone a błędami wynikającymi "z refleksu
mojego kciuka" na starterze stopera.

ps. przed testami zatankowałem do pełna, gdy podjeżdżałem pod dom średnie
spalanie wynosiło 8,7l/100 km.

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana



2 Data: Czerwiec 01 2008 02:33:53
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor:

LOL, jaki ty glupi jestes...

3 Data: Czerwiec 01 2008 10:08:29
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: Magieer 

LOL, jaki ty glupi jestes...

No nie?
:)

Podaje wartości do drugiego miejsca po przecinku a mierzy je na kciukowym
stoperze.
ROTFL

4 Data: Czerwiec 01 2008 11:05:12
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Magieer  m.in. napisał(a)::

LOL, jaki ty glupi jestes...

No nie?
:)

Podaje wartości do drugiego miejsca po przecinku a mierzy je na kciukowym
stoperze.

Bo to średnia, na kalkulatorze wychodziło wiecej miejsc po przecinku. Ale
oczywiście widziwcie w tym problem. Jasne, ze pomiary nie są dokładne, z
racji metodologii i pokazują jedynie rząd wielkości (mało istotne już z
jaką dokładnością, bo wynik z założenia nie jest dokładny).

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

5 Data: Czerwiec 01 2008 17:05:04
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Tomasz Motyliński"  napisał w wiadomości news:

Bo to średnia, na kalkulatorze wychodziło wiecej miejsc po przecinku. Ale
oczywiście widziwcie w tym problem. Jasne, ze pomiary nie są dokładne, z
racji metodologii i pokazują jedynie rząd wielkości (mało istotne już z
jaką dokładnością, bo wynik z założenia nie jest dokładny).

Liczyłem że jednak będzie jakiś komentarz do przedstawionych różnic...
Jeszcze kilka dni temu z dużą wiarą we własne słowa trułeś że diesel be, że benzyna taka dynamiczna - a teraz nic, ani słowa?
Fakty za głośno skrzeczą i teoria się posypała? ;-)

6 Data: Czerwiec 01 2008 17:15:28
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: KZ 

Cavallino wrote:

Użytkownik "Tomasz Motyliński"  napisał w wiadomości
news:
Bo to średnia, na kalkulatorze wychodziło wiecej miejsc po
przecinku. Ale oczywiście widziwcie w tym problem. Jasne, ze pomiary
nie są dokładne, z racji metodologii i pokazują jedynie rząd
wielkości (mało istotne już z jaką dokładnością, bo wynik z
założenia nie jest dokładny).

Liczyłem że jednak będzie jakiś komentarz do przedstawionych różnic...
Jeszcze kilka dni temu z dużą wiarą we własne słowa trułeś że diesel
be, że benzyna taka dynamiczna - a teraz nic, ani słowa?
Fakty za głośno skrzeczą i teoria się posypała? ;-)

Polecam to: http://mojaceed.pl/forum/viewtopic.php?t=1667 :)

KZ

7 Data: Czerwiec 01 2008 19:58:00
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: Magieer 

Polecam to: http://mojaceed.pl/forum/viewtopic.php?t=1667 :)

On jest niereformowalny.
Pamiętam jego "w(z)ywody" na temat jazdy lewym pasem.
Po prostu kapelusznik i tyle. Aż dziw, że sobie fabii 1,2 nie kupił i nie
przekonuje całego społeczeństwa o wyższosci 3-cylindrowej popierdółki nad...
czymś, czego nie ma.

8 Data: Czerwiec 01 2008 21:12:46
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: jerzu 

On Sun, 1 Jun 2008 17:15:28 +0200, "KZ"
wrote:

Polecam to: http://mojaceed.pl/forum/viewtopic.php?t=1667 :)

Dobre, dobre...


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

9 Data: Czerwiec 01 2008 21:28:05
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: Cavallino 


Użytkownik "jerzu"  napisał w wiadomości

On Sun, 1 Jun 2008 17:15:28 +0200, "KZ" wrote:

Polecam to: http://mojaceed.pl/forum/viewtopic.php?t=1667 :)

Dobre, dobre...

Ciekawe czy to samo forum na którym zdaniem TM mieli mi wybijać z głowy przeświadczenie że diesel w trasie jednak radzi sobie lepiej niż podobnej pojemności benzyniak?
Bo z tej tabelki to mi wynika, że i 2 litrowy benzyniak nie bardzo miałby z czym startować, a ja nieświadomie założyłem że jednak to była alternatywa. ;-)

10 Data: Czerwiec 01 2008 09:26:38
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: axial 

Użytkownik "Tomasz Motyliński"  napisał w wiadomości

Wyjeździłem dziś przeszło pół zbiornika, ale zabawa była przednia, a
wyniki
sa dość interesujące. Testowałem odczytując najpierw prędkość z liczniki,
później z GPS. Każdy przejazd powtórzyłem 3 razy a podane wyniki są
średnią
z 3 przejazdów zaokrągloną do 2 miejsc po przecinku (zawsze do góry). Dla
nie wtajemniczonych, ja mam KIA Cee'd 1,4 DOHC CVVT 109 KM a Cavallino ma
to samo auto z silnikiem 1,6 CRDI 115 KM.

GPS jest równie dokładny w pomiarze prędkości i
przyśpieszeń co liczenie 1,2,3....

Połóż sobie dobrej klasy odbiornik GPS
w jednym miejscu i zobacz jaki rozrzut
mają pomiary... A potem zastanów się
dlaczego GPS się do tego nie nadaje.

Pomiar przyśpieszenia i prędkości
za pomocą GPS-a to taka marketingowa
papka jak "inteligentny proszek OMO"

ax

11 Data: Czerwiec 01 2008 11:25:07
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: Tomasz Pyra 

axial pisze:

Użytkownik "Tomasz Motyliński"  napisał w wiadomości

Wyjeździłem dziś przeszło pół zbiornika, ale zabawa była przednia, a
wyniki
sa dość interesujące. Testowałem odczytując najpierw prędkość z liczniki,
później z GPS. Każdy przejazd powtórzyłem 3 razy a podane wyniki są
średnią
z 3 przejazdów zaokrągloną do 2 miejsc po przecinku (zawsze do góry). Dla
nie wtajemniczonych, ja mam KIA Cee'd 1,4 DOHC CVVT 109 KM a Cavallino ma
to samo auto z silnikiem 1,6 CRDI 115 KM.

GPS jest równie dokładny w pomiarze prędkości i
przyśpieszeń co liczenie 1,2,3....

Połóż sobie dobrej klasy odbiornik GPS
w jednym miejscu i zobacz jaki rozrzut
mają pomiary... A potem zastanów się
dlaczego GPS się do tego nie nadaje.

Ale właśnie do liczenia prędkości GPS nadaje się lepiej niż do dokładnego określania pozycji.

O ile pozycja faktycznie będzie wskazywana inna w zależności od warunków, to różnicowe określenie pozycji (na zasadzie pozycja aktualna minut pozycja sprzed kilku sekund) jest już całkiem dokładne.

Z tą uwagą że jest dokładne tak długo jak nie zmienia się wykorzystany do określenia pozycji zestaw satelitów ( o co w samochodzie faktycznie czasem trudno ), jednak każdy(?) GPS na potrzeby obliczania prędkości pomija te pomiary gdzie zmienił się zestaw satelitów.

Jeżeli chodzi o pomiar przyspieszenia to już gorzej, bo prędkość uaktualniana jest najwyżej raz na sekundę, co już nie daje pewności czy to co widzimy na ekranie to prędkość aktualna, sprzed sekundy czy może sprzed 2s.

12 Data: Czerwiec 01 2008 22:06:50
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: axial 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

(...)

Ale właśnie do liczenia prędkości GPS nadaje się lepiej niż do
dokładnego określania pozycji.

Jak masz możliwość podłączenia np. do laptopa
odbiornik GPS porzez port COM tak aby odczytywać
faktyczne komunikaty NMEA to zauważysz, że jadąc
ze stałą prędkością odczyty ( w węzłach na godz.)
są różne, oprogramowanie które wyświetla
Ci dane o prędkości często uśrednia je lepszymi
lub gorszymi algorytmami.

ax

13 Data: Czerwiec 02 2008 09:20:09
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: Boombastic 

Pomiar przyśpieszenia i prędkości
za pomocą GPS-a to taka marketingowa
papka jak "inteligentny proszek OMO"

Mówisz? To dlaczego jadąc ze stałą prędkością na tempomacie na GPS-ie predkość jest równiez stała?

14 Data: Czerwiec 02 2008 14:00:03
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Boombastic,

Monday, June 2, 2008, 9:20:09 AM, you wrote:

Pomiar przyśpieszenia i prędkości
za pomocą GPS-a to taka marketingowa
papka jak "inteligentny proszek OMO"
Mówisz? To dlaczego jadąc ze stałą prędkością na tempomacie na GPS-ie
predkość jest równiez stała?

Przy jeździe z w miarę stałą prędkością pomiar GPSem jest dokładny.
Nawet bardzo dokładny. Ale do pomiaru przyśpieszeń się nie nadaje ze
względu na uśrednianie i długi czas "pomiaru".

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

15 Data: Czerwiec 02 2008 15:58:24
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: Boombastic 

Przy jeździe z w miarę stałą prędkością pomiar GPSem jest dokładny.
Nawet bardzo dokładny. Ale do pomiaru przyśpieszeń się nie nadaje ze
względu na uśrednianie i długi czas "pomiaru".

No mi się właśnie tez tak wydaje, ale kolega axial wyskoczył, ze się w ogóle nie nadaje.

16 Data: Czerwiec 02 2008 17:25:51
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: axial 

Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości

> Pomiar przyśpieszenia i prędkości
> za pomocą GPS-a to taka marketingowa
> papka jak "inteligentny proszek OMO"

Mówisz? To dlaczego jadąc ze stałą prędkością na tempomacie na GPS-ie
predkość jest równiez stała?

Wyżej masz odpowiedź...
w skócie oprogramowanie uśrednia prędkość,
ale dane z satelit potrafią czasem pokazać
że jedziesz z prędkością dźwięku ;)

ax

17 Data: Czerwiec 01 2008 09:32:06
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Tomasz Motyliński"  napisał w wiadomości news:

III bieg - 8,58s / 8,22s
IV bieg - 12,92s / 12,57s
V bieg - 17,09s / 16,96s
i taka ciekawostka (choć tu przejazdów było chyba z 20 zanim uzyskałem
poniższe czasy - średnia z 3 najlepszych): II (pod odcięcie) i III bieg -
6,92s / 6,67s

B) Przyspieszenie 80-120 km/h (wg. licznika / wg. GPS)
III bieg - 8,14s / 8,08s
IV bieg - 16,69 / 16,43s
V bieg - 19,85 / 19,54s

Czyli tak jak pisałem - na III biegu jeszcze w miarę się byś trzymał, na innych to już przepaść na korzyść diesla.

18 Data: Czerwiec 01 2008 11:46:19
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: Michal 

Czyli tak jak pisałem - na III biegu jeszcze w miarę się byś trzymał, na
innych to już przepaść na korzyść diesla.

w redakcji mamy cos takiego do mierzenia wydajnosci:
http://www.driftbox.com/

M

19 Data: Czerwiec 01 2008 22:08:00
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: axial 

Użytkownik "Michal"  napisał w wiadomości

> Czyli tak jak pisałem - na III biegu jeszcze w miarę się byś trzymał, na
> innych to już przepaść na korzyść diesla.

w redakcji mamy cos takiego do mierzenia wydajnosci:
http://www.driftbox.com/

czyli "inteligentny proszek"
;)

ax

20 Data: Czerwiec 02 2008 02:55:39
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Cavallino  m.in. napisał(a)::

Czyli tak jak pisałem - na III biegu jeszcze w miarę się byś trzymał, na
innych to już przepaść na korzyść diesla.

Wychodzi na to, żę tak, choc nie do końca zauważ, że od 60-100 udało mi się
uzyskać czas poniżej 7s (no ale nie było to tylko na III biegu, i dla
porównania Ty powinineś sprawdzić, jak najszybciej jesteś w stanie odejść
od 60-100 nie ważne na jakich biegach)). Nie wiem, jak swoją tezę udowodnić
(przygnam się bez bicia), bo naprawdę znajomy jechał przede mną 1,6 CRDI i
nie było widać aby mi odchodził (zrobiliśmy blisko 120 km). On startował do
wyprzedzania i ja zanim na zderzaku. Fakt on to robił zapewne nie
redukując, a ja nie zawsze co prawda, ale zazwyczaj redukowałem i dość
często musiałem odpuszczać gaz bo zbliżałem się do niego za blisko (w
czasie wyprzedzania). Być może on tak delikatnie tego diesla traktował (
nie wiem już sam).

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

21 Data: Czerwiec 02 2008 10:02:26
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Tomasz Motyliński"  napisał w wiadomości

Witam,

W poście Cavallino  m.in. napisał(a)::

Czyli tak jak pisałem - na III biegu jeszcze w miarę się byś trzymał, na
innych to już przepaść na korzyść diesla.

Wychodzi na to, żę tak, choc nie do końca zauważ, że od 60-100 udało mi się
uzyskać czas poniżej 7s

Tia, tyle że w normalnej sytuacji najpierw musiałbyś zredukować, a dopiero później przyspieszać., spokojnie z sekundę musiałbyś doliczyć.
I sam pisałeś że ten wynik to po 20 próbach uzyskałeś.

A w dieslu po prostu naciskasz gaz, odjeżdżasz, a wynik i tak lepszy (6 s na III).

(no ale nie było to tylko na III biegu, i dla
porównania Ty powinineś sprawdzić, jak najszybciej jesteś w stanie odejść
od 60-100 nie ważne na jakich biegach)).

Podejrzewam że ten wynik na III jest nie do pobicia, dwójka już jest za krótka.
Ale i tak jest dobry.
Co innego z 80-120 - tutaj zdecydowanie lepszy wynik dałaby kombinacja biegów III i IV - trójka już się wyraźnie męczy powyżej 110, spokojnie szło by urwać sekundę lub nawet dwie.


Nie wiem, jak swoją tezę udowodnić
(przygnam się bez bicia), bo naprawdę znajomy jechał przede mną 1,6 CRDI i
nie było widać aby mi odchodził (zrobiliśmy blisko 120 km). On startował do
wyprzedzania i ja zanim na zderzaku. Fakt on to robił zapewne nie
redukując, a ja nie zawsze co prawda, ale zazwyczaj redukowałem i dość
często musiałem odpuszczać gaz bo zbliżałem się do niego za blisko (w
czasie wyprzedzania). Być może on tak delikatnie tego diesla traktował (
nie wiem już sam).

No przecież widzisz że na V biegu czasy nie są aż tak dobre, więc redukując do III miałeś szanse pojechać nawet szybciej.
Tyle że Ty musiałeś redukować, on tego nie robił i pewnie nie jechał jak żółw.
Na tym polega ten wic - możesz, ale nie musisz. ;-)

22 Data: Czerwiec 01 2008 17:59:45
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: DoQ  

Tomasz Motyliński  napisał(a):


nie wtajemniczonych, ja mam KIA Cee'd 1,4 DOHC CVVT 109 KM a Cavallino ma
to samo auto z silnikiem 1,6 CRDI 115 KM.

(...)

C) przyspieszanie 0-100 km/h (wg. licznika/ wg. GPS)
12,64s / 12,85s

O masz... dokladnie jak Nexia 1,5 8V bez zadnych zmiennych faz i dublowanych
wałków rozrządu ;) Osiagajac takie wyniki odpuscilbym sobie kolejnego flejma
na PMS ;)


Pozdrawiam
Pawel

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

23 Data: Czerwiec 01 2008 20:09:40
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello DoQ,

Sunday, June 1, 2008, 7:59:45 PM, you wrote:

nie wtajemniczonych, ja mam KIA Cee'd 1,4 DOHC CVVT 109 KM a Cavallino ma
to samo auto z silnikiem 1,6 CRDI 115 KM.
(...)
C) przyspieszanie 0-100 km/h (wg. licznika/ wg. GPS)
12,64s / 12,85s
O masz... dokladnie jak Nexia 1,5 8V bez zadnych zmiennych faz i dublowanych
wałków rozrządu ;) Osiagajac takie wyniki odpuscilbym sobie kolejnego flejma
na PMS ;)

Miałem okazję przejechać się Ceed 1.4. Potem przewiozłem sprzedawcę
moja starą popielniczką. Musiał przyznać, że te 109 koników w Ceedzie
jest bardzo kulawych w porównaniu z zajeżdżonymi 106 kobyłami Lanosa.

Z drugiej strony - Ceed jest strasznie ciężkim autem. A Euro4 nie
sprzyja przyśpieszaniu :(

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

24 Data: Czerwiec 01 2008 18:14:19
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: DoQ  

RoMan Mandziejewicz  napisał(a):

Z drugiej strony - Ceed jest strasznie ciężkim autem. A Euro4 nie
sprzyja przyśpieszaniu :(

Zgadza sie.
Dlatego IMHO elaboraty nt. osiagow tego dychawicznego samochodu jest
szczegolnym  brandzlowaniem powietrza...


Pozdrawiam
Pawel


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

25 Data: Czerwiec 01 2008 22:00:31
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: Szamal 



Użytkownik "TomaszMotyliński"  napisał w wiadomości

Wyjeździłem dziś przeszło pół zbiornika, ale zabawa była przednia, a wyniki
sa dość interesujące. Testowałem odczytując najpierw prędkość z liczniki,
później z GPS. Każdy przejazd powtórzyłem 3 razy a podane wyniki są średnią
z 3 przejazdów zaokrągloną do 2 miejsc po przecinku (zawsze do góry). Dla
nie wtajemniczonych, ja mam KIA Cee'd 1,4 DOHC CVVT 109 KM a Cavallino ma
to samo auto z silnikiem 1,6 CRDI 115 KM.

niektorym to sie mocno nudzi...

26 Data: Czerwiec 01 2008 22:08:11
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor:

niektorym to sie mocno nudzi...

zaloze sie ze nic nie testowal, tylko wyjal te wszystkie dane z tzw dupy
zeby tylko potrolowac na grupie.

27 Data: Czerwiec 02 2008 02:46:57
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
>  m.in. napisał(a)::

zaloze sie ze nic nie testowal, tylko wyjal te wszystkie dane z tzw dupy
zeby tylko potrolowac na grupie.

No załóż się :)

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

28 Data: Czerwiec 02 2008 08:10:31
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: Noel 

Użytkownik Tomasz Motyliński napisał:


ps. przed testami zatankowałem do pełna, gdy podjeżdżałem pod dom średnie
spalanie wynosiło 8,7l/100 km.

Gdyby tu było 12-14l/100km to można by uwierzyć, że to były jakieś testy szybkościowe, a tak to chyba wyszedł test kierowcy-kapelusza :->

Kuźwa, samochód ze zmiennymi fazami rozrządu to trzeba na obrotach trzymać.
To 60-100 to można śmiało ok. 5 sekund zrobić na III biegu :p

--
Tomek "Noel" B.

29 Data: Czerwiec 02 2008 10:03:02
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Noel"  napisał w wiadomości

Użytkownik Tomasz Motyliński napisał:


ps. przed testami zatankowałem do pełna, gdy podjeżdżałem pod dom średnie
spalanie wynosiło 8,7l/100 km.

Gdyby tu było 12-14l/100km to można by uwierzyć, że to były jakieś testy szybkościowe, a tak to chyba wyszedł test kierowcy-kapelusza :->

Kuźwa, samochód ze zmiennymi fazami rozrządu to trzeba na obrotach trzymać.
To 60-100 to można śmiało ok. 5 sekund zrobić na III biegu :p

Ale nie z silnikiem 1.4

30 Data: Czerwiec 02 2008 10:58:00
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: Noel 

Użytkownik Cavallino napisał:


Ale nie z silnikiem 1.4

Takie mierzenie czasów to wygląda na 'brandzlowanie' się dziesiątymi częściami sekundy.

Mnie bardziej by interesowało wypełninie takiej tabelki:


V     |  II bieg | III bieg | IV bieg | V bieg
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
60    |          |          |         |
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
80    |          |          |         |
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
100   |     x    |          |         |
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
120   |     x    |          |         |

Dane to prędkość obrotowa silnika przy zadanej prędkości.

--
Tomek "Noel" B.

31 Data: Czerwiec 02 2008 11:02:58
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Noel"  napisał w wiadomości

Użytkownik Cavallino napisał:


Ale nie z silnikiem 1.4

Takie mierzenie czasów to wygląda na 'brandzlowanie' się dziesiątymi częściami sekundy.

Gdyby było dziesiątymi to miałbyś rację.
A tu różnice dochodziły do 10 s (sekund, a nie dziesiątych).

32 Data: Czerwiec 02 2008 05:27:16
Temat: Re: No to porównujemy
Autor: Tomek Glowka 

On 2 Cze, 10:58, Noel  wrote:

Takie mierzenie czasów to wygląda na 'brandzlowanie' się dziesiątymi
częściami sekundy.
Mnie bardziej by interesowało wypełninie takiej tabelki:

V     |  II bieg | III bieg | IV bieg | V bieg
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
60    |          |          |         |
Dane to prędkość obrotowa silnika przy zadanej prędkości.

Wystarczy. Reszte sobie pomnozysz.

A w salonie powinni takie dane obowiazkowo podawac, wraz z krzywymi
przebiegu mocy, zamiast "danych marketingowych". Od razu by bylo
widac, czy podczas przyspieszania od danej predkosci auto "idzie" czy
"zdycha" (-; Jeszcze lepiej by bylo, gdyby dla roznych silnikow latwo
dostepne byly wykresy przebiegu mocy w funkcji _predkosci_pojazdu_ na
wszystkich biegach (na _jednym_ wykresie - dla poszczegolnych wersji).

W koncu co uzytkownika/uzytkowniczke obchodza obroty walu... /-:
Ciekawszy jest stosunek aktualnie dostepnej mocy do masy calkowitej.
Sytuacja porownawcza: koniecznosc ostrego depniecia przy zmianie pasa,
predkosc startowa 30km/h, docelowa 60km/h. Na jakim biegu/biegach
jedziesie "Kijom benzynowom" a na jakim/jakich "dyzlem"?

pozdrawiam, tomek

Swoja droga, to dla porzadnych samochodow cala tabelke Noela mozna
wypelnic bez zadnych X-ow (-;

33 Data: Czerwiec 04 2008 09:08:12
Temat: Re: No to porównujemy
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Tomek Glowka"  napisał w wiadomości On 2 Cze, 10:58, Noel  wrote:

Takie mierzenie czasów to wygląda na 'brandzlowanie' się dziesiątymi
częściami sekundy.
Mnie bardziej by interesowało wypełninie takiej tabelki:

V     |  II bieg | III bieg | IV bieg | V bieg
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
60    |          |          |         |
Dane to prędkość obrotowa silnika przy zadanej prędkości.

Wystarczy. Reszte sobie pomnozysz.

No to podaję dla 1.6 crdi:

V       |  II bieg | III bieg | IV bieg | V bieg
 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
 60    | 4000   | 2200     |  1600   |  1200

34 Data: Czerwiec 04 2008 15:48:14
Temat: Re: No to porównujemy
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Cavallino,

Wednesday, June 4, 2008, 9:08:12 AM, you wrote:

[...]

No to podaję dla 1.6 crdi:
V       |  II bieg | III bieg | IV bieg | V bieg
 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
 60    | 4000   | 2200     |  1600   |  1200

Bardzo dziwne przełożenia... Za krótka dwójka. Bardziej optymalne
byłoby 3000, 2000, 1500, 1200

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

35 Data: Czerwiec 04 2008 18:42:03
Temat: Re: No to porównujemy
Autor: Cavallino 


Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości

Hello Cavallino,

Wednesday, June 4, 2008, 9:08:12 AM, you wrote:

[...]

No to podaję dla 1.6 crdi:
V       |  II bieg | III bieg | IV bieg | V bieg
 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
 60    | 4000   | 2200     |  1600   |  1200

Bardzo dziwne przełożenia... Za krótka dwójka.

To nie benzyniak, więc na dwójce nie jeździ się ponad 50.
Nie ma takiej potrzeby.

36 Data: Czerwiec 05 2008 01:34:45
Temat: Re: No to porównujemy
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Sami popatrzcie co *Cavallino* napisał:

No to podaję dla 1.6 crdi:
V       |  II bieg | III bieg | IV bieg | V bieg
 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
 60    | 4000   | 2200     |  1600   |  1200

Bardzo dziwne przełożenia... Za krótka dwójka.

To nie benzyniak, więc na dwójce nie jeździ się ponad 50.
Nie ma takiej potrzeby.

W bezyniaku to dwójka by była do 80 albo wyżej.

Krzysiek Kiełczewski

37 Data: Czerwiec 05 2008 09:08:29
Temat: Re: No to porównujemy
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Krzysiek Kielczewski"  napisał w wiadomości

Sami popatrzcie co *Cavallino* napisał:

No to podaję dla 1.6 crdi:
V       |  II bieg | III bieg | IV bieg | V bieg
 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
 60    | 4000   | 2200     |  1600   |  1200

Bardzo dziwne przełożenia... Za krótka dwójka.

To nie benzyniak, więc na dwójce nie jeździ się ponad 50.
Nie ma takiej potrzeby.

W bezyniaku to dwójka by była do 80 albo wyżej.

Zgadza się.
Głównie dlatego że na trójce jeszcze nie ciągnie. ;-)

38 Data: Czerwiec 05 2008 12:34:29
Temat: Re: No to porównujemy
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Cavallino  m.in. napisał(a)::


Użytkownik "Krzysiek Kielczewski"  napisał
w wiadomości
Sami popatrzcie co *Cavallino* napisał:

No to podaję dla 1.6 crdi:
V       |  II bieg | III bieg | IV bieg | V bieg
 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
 60    | 4000   | 2200     |  1600   |  1200

Bardzo dziwne przełożenia... Za krótka dwójka.

To nie benzyniak, więc na dwójce nie jeździ się ponad 50.
Nie ma takiej potrzeby.

W bezyniaku to dwójka by była do 80 albo wyżej.

Zgadza się.
Głównie dlatego że na trójce jeszcze nie ciągnie. ;-)

Słucham? Trójka przyzwoicie już idzie od 50, a od 65-70 już naprawdę
ciągnie.

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

39 Data: Czerwiec 05 2008 12:44:54
Temat: Re: No to porównujemy
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Tomasz Motyliński"  napisał w wiadomości news:

W bezyniaku to dwójka by była do 80 albo wyżej.

Zgadza się.
Głównie dlatego że na trójce jeszcze nie ciągnie. ;-)

Słucham? Trójka przyzwoicie już idzie od 50

Widziałeś porównanie 60-100 na trójce, wypadło conajmniej kiepsko.
Już nawet na II+III wypadło lepiej.

40 Data: Czerwiec 05 2008 13:32:52
Temat: Re: No to porównujemy
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Cavallino  m.in. napisał(a)::

Widziałeś porównanie 60-100 na trójce, wypadło conajmniej kiepsko.
Już nawet na II+III wypadło lepiej.

Mówię o tym silniku a nie porównaniach tym razem. Poza tym w gęstym ruchu
miejskim i tak nie masz gdzie przyspieszać, albo ktoś jedzie przed tobą,
albo za chwile masz kolejne czerwone (wiec nie ma po co).

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

41 Data: Czerwiec 05 2008 13:38:05
Temat: Re: No to porównujemy
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Tomasz Motyliński"  napisał w wiadomości

Witam,

W poście Cavallino  m.in. napisał(a)::

Widziałeś porównanie 60-100 na trójce, wypadło conajmniej kiepsko.
Już nawet na II+III wypadło lepiej.

Mówię o tym silniku a nie porównaniach tym razem.

No i właśnie w tym silniku, a i w innych jemu podobnych jest kiepsko i nawet MUSI być kiepsko.

42 Data: Czerwiec 04 2008 18:08:12
Temat: Re: No to porównujemy
Autor: Noel 

Cavallino pisze:

No to podaję dla 1.6 crdi:

V       |  II bieg | III bieg | IV bieg | V bieg
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
60      | 4000     | 2200     |  1600   |   1200

benzyna 2.0 (dane przybliżone)

V       I      II     III      IV       V
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
60   6200    3800    2800    2000    1500
100     x    6300    4700    3400    2500

Ten 1.6 optymalnie przyspiesza 60-100 km/h (2200-3700)

Benzyna najszybciej na II biegu, ale w okolicach odcięcia.
Na III ma czkawkę i dopiero od 3500 idzie.


--
Tomek "Noel" B.

43 Data: Czerwiec 05 2008 15:10:09
Temat: Re: No to porównujemy
Autor: Axel 

"Noel"  wrote in message

Cavallino pisze:
No to podaję dla 1.6 crdi:
V       |  II bieg | III bieg | IV bieg | V bieg
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
60      | 4000     | 2200     |  1600   |   1200
benzyna 2.0 (dane przybliżone)
V       I      II     III      IV       V
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
60   6200    3800    2800    2000    1500
100     x    6300    4700    3400    2500

Benzyna 2.2 (nie Kia)

            II        III        IV       V
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
60       3700   2500   1750    1400



--
Axel

44 Data: Czerwiec 03 2008 02:00:55
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: Tomasz Motyliński 

 Witam,

 W poście
 Noel  m.in. napisał(a)::

Użytkownik Cavallino napisał:


Ale nie z silnikiem 1.4

Takie mierzenie czasów to wygląda na 'brandzlowanie' się dziesiątymi
częściami sekundy.

Mnie bardziej by interesowało wypełninie takiej tabelki:


V     |  II bieg | III bieg | IV bieg | V bieg
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
60    |          |          |         |
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
80    |          |          |         |
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
100   |     x    |          |         |
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
120   |     x    |          |         |

 Da się załatwić, ale pod koniec tygodnia.:)

--
Tomasz Motyliński
"Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie"
.... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana

45 Data: Czerwiec 02 2008 08:57:18
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: Akcent 

Oczywiście powyższe pomiary obarczone a błędami wynikającymi "z refleksu
mojego kciuka" na starterze stopera.

Ło matko...

--
Pozdrawiam,
Piotr

- Co będzie jak się wypije bardzo dużo wódki?
- Będzie pojutrze.

46 Data: Czerwiec 02 2008 22:38:09
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: rafikx 

Tomasz Motyliński pisze:

Wyjeździłem dziś przeszło pół zbiornika, ale zabawa była przednia, a wyniki
sa dość interesujące.

Chryste...
Kiedyś na te grupie A.P. udowadniał wyższość Granady nad wszystkim innym.
Teraz dobrało się dwóch, którzy kłócą się czyje badziewie jest lepsze.
Kiedyś wybór marek w sporze był większy - obecnie tną się w obrębie tego samego modelu...
Jak przekupy. "Moja jest mojsza niż twojsza..." etc.

Poopowiadajcie lepiej o tej siedmioletniej gwarancji, kiedy nie będzie już czego reperować ;D


Pozdrawiam
R.

47 Data: Czerwiec 02 2008 22:58:56
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: Cavallino 


Użytkownik "rafikx"  napisał w wiadomości

Tomasz Motyliński pisze:
Wyjeździłem dziś przeszło pół zbiornika, ale zabawa była przednia, a wyniki
sa dość interesujące.

Chryste...
Kiedyś na te grupie A.P. udowadniał wyższość Granady nad wszystkim innym.
Teraz dobrało się dwóch, którzy kłócą się czyje badziewie jest lepsze.

Nikt się nie kłóci, tylko trwa naprowadzanie TM na poznawanie faktów.

48 Data: Czerwiec 03 2008 08:55:30
Temat: Re: [Do Cavallino] No to porównujemy
Autor: Akcent 

Kiedyś na te grupie A.P. udowadniał wyższość Granady nad wszystkim innym.

'Pochowałeś' już Adasia a on wciąż żyw!
:)
Nie śledziłem jednak grupy ostatnio i nie wiem, czy Płaszczycowa Granada
wciąż bangla (?).

--
Pozdrawiam,
Piotr

- Co będzie jak się wypije bardzo dużo wódki?
- Będzie pojutrze.

[Do Cavallino] No to porównujemy



Grupy dyskusyjne