Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds
1 | Data: Marzec 13 2007 01:29:54 |
Temat: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | |
Autor: Rafał "SP" Gil | Jak w temacie ;) Nosił wilk razy kilka ... czyli: 2 |
Data: Marzec 13 2007 01:37:24 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Rafał "SP" Gil | Rafał "SP" Gil pisze: Po wyjęciu wszystkich bezpieczników i przekaźników (po kolei) z tych z "obsługowerj skrzynki" objawy zanikają - więc to nie jest wina IMHO OBJAWY NIE ZANIKAJą !!! (Machłem się). -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500 (Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl 3 |
Data: Marzec 13 2007 02:15:40 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: loli | Najprawdopodobniej trzeba wymienic regulator napiecia. 4 |
Data: Marzec 13 2007 07:01:27 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Krzysztof 45 | Rafał "SP" Gil napisał(a): Moje i Kenicka podejrzenia są 2: Zawiecha bendixa czy jak to tam się nazywa w rozruszniku (a co za tym idzie i zwarcie)Możliwe. Ale IMHO objaw braku styku na klemach akumulatora. -- Krzysztof 5 |
Data: Marzec 13 2007 08:27:20 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Rafał "SP" Gil | Krzysztof 45 pisze: nazywa w rozruszniku (a co za tym idzie i zwarcie)Możliwe. Ale IMHO objaw braku styku na klemach akumulatora. Styk jest. Klemy nie są zaśniedziałe - aku siedzi w aucie pod kanapą, więc atmosfera go nie męczy. -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500 (Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl 6 |
Data: Marzec 13 2007 07:26:50 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Karolek |
Jak w temacie ;) Nosił wilk razy kilka ... czyli: Znawca BMW nie jestem, ale wyglada jakby padl alternator i po prostu rozladowal sie aku... A zeby odpalic z automatem to chyba musialbys dosc szybko jechac, co nie jest wskazane. Pierwsze co bym zrobil to naladowal akumulator, odpalil i zmierzyl napiecie, pewnie nie bedzie ladowania, potem posprawdzac kabelki od/do alternatora i aku (moze przetarty gdzies), potem wymiana regulatora napiecia (jak nie ma ladowania), albo wiztya w warsztacie i dokladna diagnoza alternatora. Skoro automat to wymaga dobrego akumulatora, jak slaby to sa problemy :/ Karolek 7 |
Data: Marzec 14 2007 07:10:40 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: noker | Karolek napisał(a):
Skąd takie przypuszczenia? Co ma akumulator do skrzyni biegów? -- _ _ _ BMW e30 325iA _ _ | \ | | __ | | _ ___ _ __ __ __ ___ | | / | | \| |/ \| |/ / _ \ '__| \| \ / _ \ | |/ | | |\ | || | \ __/ | | |\ |\ | (_)(_| /| | |_| \_|\__/|_|\_\___|_| |_||_||_|\__ \_|_/ |_| . . : : : . . 2 2 1 3 9 1 7 . . : : : . . 8 |
Data: Marzec 14 2007 07:33:39 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Skąd takie przypuszczenia? To ma, że ta cała stasiowa skrzynia ma w pełni elektroniczne sterowanie. To nie czysto mechaniczna zabawka. Mimo, że szpachla ma już 13 lat. Pozdrawiam -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Biały pług czystyszósty z kosiarką pod maską. President JFK (dłubnięty RySikiem39) + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 9 |
Data: Marzec 14 2007 21:18:41 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: noker | Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a): to wiem elektrohydraulicznaSkąd takie przypuszczenia? 4hp22 albo 5hp18 (niewiem który to rok) albo coś z tej serii ale wracając do mojej wątpliwości - sądzisz że przez to powinien być większy/ mocniejszy/ pojemniejszy akumulator wydaje mi się że nie pociąga to za sobą jakiegoś dużego zuzycia energii -- _ _ _ _ _ | \ | | __ | | _ ___ _ __ __ __ ___ | | / | | \| |/ \| |/ / _ \ '__| \| \ / _ \ | |/ | | |\ | || | \ __/ | | |\ |\ | (_)(_| /| | |_| \_|\__/|_|\_\___|_| |_||_||_|\__ \_|_/ |_| . . : : : . . 2 2 1 3 9 1 7 . . : : : . . 10 |
Data: Marzec 14 2007 21:38:38 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Karolek |
Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a): 5hp18 zapewne. ale wracając do mojej wątpliwości - sądzisz że przez to powinien być większy/ mocniejszy/ pojemniejszy akumulator A jednak, jak juz masz kiepski aku to w tym samym aucie bez automatu jakos dziala, a z automatem sa jaja podczas odpalania, wlacznie z bledami skrzyni i trybem awaryjnym (pomimo tego ze rozrusznik pozornie kreci i niby powinno byc jeszcze ok)... Nie wnikam juz w budowe, ale widac wiekszy spadek napiecia powoduje problemy, dlatego aku musi byc lepszy w egzemplarzu z automatem niz bez. Karolek 11 |
Data: Marzec 14 2007 22:04:46 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Rafał "SP" Gil | Karolek pisze: 5hp18 zapewne. Tak jest :P przeszukałeś pewnie forum BKP :P a nookerman się nie postarał ;P A jednak, jak juz masz kiepski aku to w tym samym aucie bez automatu jakos dziala, a z automatem sa jaja podczas odpalania, wlacznie z bledami skrzyni i trybem awaryjnym (pomimo tego ze rozrusznik pozornie kreci i niby powinno byc jeszcze ok) O właśnie. widac wiekszy spadek napiecia powoduje problemy, dlatego aku musi byc lepszy w egzemplarzu z automatem niz bez. i w standardzie połowa tylnej kanapy to aku w dieslach w e34 ;) -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500 (Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl 12 |
Data: Marzec 14 2007 22:04:30 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Karolek |
Karolek pisze: Przed zakupem maszyny sie przygotowalem :> widac wiekszy spadek napiecia powoduje problemy, dlatego aku musi byc lepszy w egzemplarzu z automatem niz bez. Mi raz zima aku zdechl, ciezko go bylo wytargac z tej dziury, troche za precyzyjnie go wpasowali :> Karolek 13 |
Data: Marzec 14 2007 22:02:58 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Rafał "SP" Gil | noker pisze: to wiem elektrohydrauliczna ZF - 5HP18 ale wracając do mojej wątpliwości - sądzisz że przez to powinien być większy/ mocniejszy/ pojemniejszy akumulator Ja nie ... ale sądzę, że musi być duży ;) JF zakładał, że z przywiezionego 45 AH odpalim beti - tylko kaszlła, ale obrotu silnikiem nie wykonała ... wydaje mi się że nie pociąga to za sobą jakiegoś dużego zuzycia energii Skrzynia - nie. Ale bez aku - to nie jedzie (testowane) ... za dużo elektroniki wszędzie by to się toczyło bez prądu ... -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500 (Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl 14 |
Data: Marzec 13 2007 06:35:42 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: qnick |
4. Nagle zaczęła żarzyć się kontrolka ładowania (czyli To może świadczyć o padnięciu mostka diodowego w alternatorze. Reszta symptomów to pochodna braku prądu w instalce. 15 |
Data: Marzec 13 2007 07:54:39 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Hektor | Stawiam na alternator, albo zwarcie cel w akumulatorze (bardziej prawdopodobne). 16 |
Data: Marzec 13 2007 08:54:57 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: arTii | Rafał "SP" Gil napisał(a): 17 |
Data: Marzec 13 2007 09:21:09 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Rafał "SP" Gil | arTii pisze: Jak przekręcisz kluczyki to kontrolka ładowania się świeci? Przyznaję się bez bicia, że nie sprawdzałem - ale imho zauważyłbym, zawsze zwracam uwagę na takie pierdoły, jako, że regularnie spoglądam na deskę (na temp wody) ... Nie wiem czy po przekręceniu się paliły (tego nie pamiętam) ... bo nie czekam do zgaśnięcia wszystkich ... ale podczas jazdy na początku się nie paliły - potem zaczęła się żarzyć tak jak opisałem to ... -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500 (Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl 18 |
Data: Marzec 13 2007 11:25:29 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: arTii | Rafał "SP" Gil napisał(a): arTii pisze: No właśnie - w czasie jazdy się może żażyć lub nieświecić, ale jeśli nie świeci się po przekręcenia kluczyka - diagnoza j.w. -- ____________ | arek(at)abc-service(dot)com(dot)pl GG #14211 _ _ | . . | -- -- >>> http://www.abc-service.com.pl <<<-- -- (_\`| ' | | | | -- > Przyłącz się: http://www.rzeszow.net <-- Arkadiusz Płanica | Usenet: news://news.tpi.pl/free.pl.rzeszow 19 |
Data: Marzec 13 2007 09:02:15 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: V-Tec | Miałem _bardzo_ podobne objawy: zaczęło się od wariacji radia, skończyło na jeździe bez prędkościomierza i obrotomierza (dość dziwnie się jechało), oraz gaśnięciu poniżej 2krpm - jakoś dojechałem do garażu. Rozładował się aku, a przyczyną był padnięty układ prostowniczy w alternatorze (diody prostownicze). 20 |
Data: Marzec 13 2007 09:22:13 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Rafał "SP" Gil | V-Tec pisze: Rozładował się aku, a przyczyną był padnięty układ prostowniczy w alternatorze (diody prostownicze). Kolejny podejrzany. Mamy STARTER/ALTEK/DIÓDKI (to to samo co regulator napięcia, jak mniemam) Pozostaje kwestia elektryka nieopodal pl. Strzegomskiego ;/ -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500 (Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl 21 |
Data: Marzec 13 2007 13:25:37 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Karolek |
V-Tec pisze: To nie to samo co regulator napiecia. Moga byc diody, moze byc regulator, moga byc szczotki, a moze byc uzwojenie walniete :> Podstawa to odpalic i sprawdzic napiecie. Karolek 22 |
Data: Marzec 13 2007 15:56:05 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: V-Tec | Karolek napisał(a): Kolejny podejrzany. Mamy STARTER/ALTEK/DIÓDKI (to to samo co regulator napięcia, jak mniemam) W mojej terminologi to to samo ;) W takim razie chodziło mi o regulator napięcia. A to nie występuje razem? W. 23 |
Data: Marzec 13 2007 09:10:26 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Tomasz Pyra | Rafał "SP" Gil napisał(a): Definitywny pad Alternatora. Pod koniec "zabaw" nie było już prawie prądu w AKU bo ledwie domykał i otwierał el. okna. A może po prostu zdechł akumulator? 24 |
Data: Marzec 13 2007 09:23:03 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Rafał "SP" Gil | Tomasz Pyra pisze: A może po prostu zdechł akumulator? Stawiam, że nie ... ma 2 lata, siedzi pod kanapą non stop w aucie ... ale zrobię test z przepięciem aku ... znaczy z wypięciem i próbą odpalenia na cudzym prądzie. -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500 (Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl 25 |
Data: Marzec 13 2007 10:28:04 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Tomasz Pyra | Rafał "SP" Gil napisał(a): Tomasz Pyra pisze: Zmierz jeszcze napięcie - ile jest jak samochód stoi, ile jak jedzie. 26 |
Data: Marzec 13 2007 10:47:30 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Rafał "SP" Gil | Tomasz Pyra pisze: Zmierz jeszcze napięcie - ile jest jak samochód stoi, To mogę. ile jak jedzie. Tego nie mogę ;/ Auto unieruchomione definitywnie ... po przekręceniu kluczyka natychmiast dostaje szału. Po przestawieniu stacyjki w pozycję I czy II (nie mówiąc o próbie kręcenia) kontrolki migają , światła padają ... awaryjki mrugają raz lewa raz prawa (nierównomiernie). -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500 (Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl 27 |
Data: Marzec 13 2007 11:10:30 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Tomasz Pyra | Rafał "SP" Gil napisał(a): Po przestawieniu stacyjki w pozycję I czy II (nie mówiąc o próbie kręcenia) kontrolki migają , światła padają ... awaryjki mrugają raz lewa raz prawa (nierównomiernie). Takie zachowanie jest charakterystyczne dla akumulatora w stanie "ledwo daję radę alarm zasilać". 28 |
Data: Marzec 13 2007 11:24:27 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Przemek V | Tomasz Pyra napisał(a): Rafał "SP" Gil napisał(a): Na forum o E60 takie objawy są charakterystyczne właśnie dla umierającego akumulatora. Sprawdź na cudzym czy dalej wariuje ewentualnie podładuj, spróbuj odpalić a potem porób te wszystkie pomiary napięcia / ładowania o których inni piszą. 29 |
Data: Marzec 13 2007 17:20:44 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Rafał "SP" Gil | Tomasz Pyra pisze: A może po prostu zdechł akumulator? Teraz na 100 procent. Zaczynam rozumieć przebieg wydarzeń. Pisałem o resetującym się radiu ... radio resetowało się w sytuacjach gdy dałem sobie muzykę na cały regulator ... potem zaczęło się "zagęszczać" resetowanie. Przy odpalaniu wieczorem (chwilę przed unieruchomieniem) auto ciężko zakaszlało ... w sensie "wolniej zakręcił" ... chwilę potem już nastąpił zgon. Teraz po prostu nie ma prądu w aku , bo szyby ledwie opuszcza i podnosi. Z tego wniosek, że musiałem przez jakieś X dni jeździć bez ładowania (od czasu jak resetowało radio) ... Zmierz jeszcze napięcie - ile jest jak samochód stoi, ile jak jedzie. Na razie to jutro spróbuję spalić go z cudzego prądu i zobaczym co się stanie. Jak odpali, to pomierzę "ładowanie" ... i później będę się tylko modlił, żeby to był regulator napięcia/szczotki ... Z drugiej strony patrząc na stan altka - szczotki mogły "utknąć" .... z zaworu EGR Non stop mi się "leje" syf ... (nieszczelna membrana - delirka zaworów egr w bmw) ... więc altek jest pięknie ufajdany ... Chyba zaślepię to cholerstwo w cholerę. -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500 (Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl 30 |
Data: Marzec 13 2007 17:54:49 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Grejon | Rafał "SP" Gil napisał(a): 31 |
Data: Marzec 13 2007 09:17:42 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: MichałG |
Jak w temacie ;) Nosił wilk razy kilka ... czyli: [ciech reszta] IMHO - dość typowe objawy braku ładowania. Jak nie umiesz sam sprawdzić czy alternator ładuje i gdzie prad sie gubi (lub nie powstaje wcale) to do elektryka... wystawiłeś to radio? Dzieki za ostrzeżenie. :-) Pozdrowienia Michał 32 |
Data: Marzec 13 2007 08:50:21 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: waldikor24 | On 13 Mar, 01:29, "Rafał \"SP\" Gil" wrote: Jak w temacie ;) Nosił wilk razy kilka ... czyli: Ja tez tak miałem, okazało się ze spalił się alternator, nawinęli mi na nowo i teraz juz jest spoko, ewentualnie regulator napięcia. Waldi 33 |
Data: Marzec 13 2007 10:03:56 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Rafał "SP" Gil | Rafał "SP" Gil pisze: Jak w temacie ;) Nosił wilk razy kilka ... czyli: Dodam, że jako , że dziwy dzieją się w każdej pozycji kluczyka (odpada zapewne rozrusznik) stawiam głównie na alternator, albo regulator napięcia. Jeśli jest to alternator miałbym pytanie: ktoś zna alternatory firmy HC >>>???? Warto to kupić, czy lepiej np zregenerować gdzieś altka ??? -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500 (Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl 34 |
Data: Marzec 13 2007 11:27:28 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: arTii | Rafał "SP" Gil napisał(a): Rafał "SP" Gil pisze:Zanim zaczniesz wydzierać alternator, sprawdź szczotki! Z reguły wymieniane razem z regulatorem napięcia i jeśli jest jakotaki dostęp, to wymiana ~20min. -- ____________ | arek(at)abc-service(dot)com(dot)pl GG #14211 _ _ | . . | -- -- >>> http://www.abc-service.com.pl <<<-- -- (_\`| ' | | | | -- > Przyłącz się: http://www.rzeszow.net <-- Arkadiusz Płanica | Usenet: news://news.tpi.pl/free.pl.rzeszow 35 |
Data: Marzec 13 2007 13:30:36 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Karolek |
Rafał "SP" Gil pisze: Lepiej zregenerowac, nie jest to az taki kosmiczny koszt (kwestia co jest uszkodzone). Ale bez sprawdzenia wszelkie wymiany nie sa wskazane :> Moze byc ze sam naprawisz w 15 min pod domem (wymiana regulatora) Karolek 36 |
Data: Marzec 13 2007 14:30:56 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: J.F. | On Tue, 13 Mar 2007 13:30:36 +0100, Karolek wrote: Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" napisał w wiadomości Lozyska i szczotki to drobnica, ale jak diody padly to skad je wziasc i za ile ? A ile kosztuje przewiniecie ? J. 37 |
Data: Marzec 13 2007 14:56:20 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponie?li i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Karolek |
On Tue, 13 Mar 2007 13:30:36 +0100, Karolek wrote: Hmm napisze tak. Kiedys dalem do zrobienia alternator i wymienili prawie wszystko, poza obudowa. Czyli stojan, wirnik (przerobka na wieksza moc, bo bylo mi malo) poszly tez diody, nie wiem czy regulator ruszali, moze nie... lozyska wiadomo juz tez poszly nowe. Zaplacilem 150zl lacznie z demontazem/monazem i gwarancja na rok :> Fakt ze to bylo do starego golfa, wiec do BMW musi byc drozej, ale nawet niech to bedzie do 300zl to i tak chyba najgorszy wariant by byl. Karolek 38 |
Data: Marzec 13 2007 15:19:38 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponie?li i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: J.F. | On Tue, 13 Mar 2007 14:56:20 +0100, Karolek wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości Ze sie wyraze tak .. alternator na szrocie ok 100 zl. Jestes pewien ze chcialo im sie rozbierac twoj zeby zmienic obudowe ? :-) J. 39 |
Data: Marzec 13 2007 15:45:21 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponie?li i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Rafał "SP" Gil | J.F. pisze: Ze sie wyraze tak .. alternator na szrocie ok 100 zl. Allegro - 150 - 300 PLN (pewnie z większym przebiegiem, i też niedługo padną ;/) Jestes pewien ze chcialo im sie rozbierac twoj zeby zmienic obudowe ? Zajrzałem na regulatory napięcia: ASO: Kszt 400 zeta ponad, nie dostępny w polsce trzeba ściągać z niemiec ;> -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500 (Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl 40 |
Data: Marzec 13 2007 15:54:34 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponie?li i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: V-Tec | Rafał "SP" Gil napisał(a): ASO: Kszt 400 zeta ponad, nie dostępny w polsce trzeba ściągać z niemiec ;> Będziesz Miał Wydatki ;) Odstaw do elektryka i niech sprawdzą. Jak to to - zmieniaj (kup nowy). Przykładowe ceny do innych aut: Hyundai Lantra: 230PLN (zmieniałem) Golf 2: ~30? 50? E-klasa - podobno 1000PLN W. 41 |
Data: Marzec 13 2007 16:10:52 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponie?li i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Rafał "SP" Gil | V-Tec pisze: Będziesz Miał Wydatki ;) Dodać należy w ASO Odstaw do elektryka i niech sprawdzą. Jak to to - zmieniaj (kup nowy). BMW 525 TDS : VALEO 110 PLN Golf 2: ~30? 50? BMW 525 TDS : VALEO 110 PLN E-klasa - podobno 1000PLN BMW 525 TDS : VALEO 110 PLN A to i tak nie najtańszy ;/ -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500 (Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl 42 |
Data: Marzec 13 2007 16:03:30 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponie?li i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Karolek |
Rafał "SP" Gil napisał(a): Cholera teraz to sie sam zmartwilem :< Faktycznie nic nie ma w normalnej cenie. Moze warto by sprawdzic czy jakies VW nie maja takiego samego alternatora. BMW chyba mialo dwa, Valeo i Boscha? Jeszcze sie okaze ze siedzi taki w VW i kosztuje 50zl :> Karolek 43 |
Data: Marzec 13 2007 16:33:28 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponie?li i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Rafał "SP" Gil | Karolek pisze: Jeszcze sie okaze ze siedzi taki w VW i kosztuje 50zl :> Jest jeszcze HELLA. Ja staram się sprawdzać wszędzie po numerach producenta, a potem po oemowych bmw. I tak np regulator napięcia do bety jest stosowany w seatach i vw na potęgę ;) I katalog IC nie widzi go jako stosowany w BMW <zonk> -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500 (Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl 44 |
Data: Marzec 13 2007 15:36:46 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponie?li i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Karolek |
On Tue, 13 Mar 2007 14:56:20 +0100, Karolek wrote: Ze sie wyraze tak .. alternator na szrocie ok 100 zl. Teraz. Kiedys wiecej kosztowal, a i watpliwej jakosci byl. Jestes pewien ze chcialo im sie rozbierac twoj zeby zmienic obudowe ? Bylem przy tym, tylko nie pamietam, czy regulator tez wymieniali, czy nie... Stojan i wirnik to byly jak najbardziej uzywki, tylko zregenerowane, sparwdzone i ladnie pomalowane ;> Moje stare bebechy tez zabrali... Wazne dla mnie bylo to, ze to przy mnie poskladali, sprawdzili pod obciazeniem, zamontowali i dali gwarancje. A za te pieniadze nie warto bylo brudzic rak :> Karolek 45 |
Data: Marzec 13 2007 20:08:14 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 13 Mar 2007 14:30:56 +0100, J.F. Lozyska i szczotki to drobnica, ale jak diody padly to skad je wziasc Ze sklepu z elektroniką, po 5 zeta za sztukę. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 46 |
Data: Marzec 13 2007 21:00:17 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: J.F. | On Tue, 13 Mar 2007 20:08:14 +0100, Adam Płaszczyca wrote: On Tue, 13 Mar 2007 14:30:56 +0100, J.F. I w granadzie daje sie wymienic ? To jest chyba ostatni samochod w ktorym to mozliwe :-) J. 47 |
Data: Marzec 13 2007 21:34:35 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieďż˝li i w ilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 5 25 tds | Autor: RafaĹ "SP" Gil | J.F. pisze: Ze sklepu z elektronikÄ , po 5 zeta za sztukÄ.I w granadzie daje sie wymienic ? To jest chyba ostatni samochod w ktorym to mozliwe :-) Jarek ; SumujÄ c: Tu jest obrazek regulatora który widaÄ w etk: http://www.rafalgil.pl/bmw/regulatoretk.jpg Tu jest obrazek regulatora jaki można kupiÄ za ponad 100 PLN w intercars: http://www.rafalgil.pl/bmw/regulatorintercars.jpg A tu jest obrazek regulatora jaki można kupiÄ na allegro, i ponoÄ dedykowany jest on do wszystkich alternatorów bosh : http://www.rafalgil.pl/bmw/regulatorallegro.jpg I dalej nie wiem, który nabyÄ w razie czego ;/ Oba wydajÄ siÄ byÄ ze szczotkami (jeden na pewno a 2 na 99 %) ... KtoĹ kiedyĹ wymieniał to ustrojstwo w bmw ??? -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500 (Oo =00= oO) AUTOCZÄĹCI / CB / http: www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl 48 |
Data: Marzec 13 2007 21:59:33 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponie?li i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: J.F. | On Tue, 13 Mar 2007 21:34:35 +0100, Rafał "SP" Gil wrote: J.F. pisze: To to samo. A tu jest obrazek regulatora jaki można kupić na allegro, i Hm, nie zauwazylem - czy u Ciebie jest Bosch ? I dalej nie wiem, który nabyć w razie czego ;/ Dlatego lubie zakupow dokonywac ze stara czescia w reku :-) Oba wydają się być ze szczotkami (jeden na pewno a 2 na 99 %) w tym pierwszym IMO widac szczotke. W tej tulejce. Jedna, bo drugiej nie jestem pewny. Wydaje sie ze maja pierscienie bardzo malej srednicy .. jesli dobrze sie domyslam ze oska wchodzi w ten otwor. J. 49 |
Data: Marzec 13 2007 22:05:28 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponie?li i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 13 Mar 2007 21:34:35 +0100, "Rafał \"SP\" Gil" Tu jest obrazek regulatora który widać w etk: I to jest to samo. A tu jest obrazek regulatora jaki można kupić na allegro, i Tylko starego typu, z obudowami gładkimi. Do Twojego nie podejdzie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 50 |
Data: Marzec 14 2007 00:01:18 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponie?li i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Rafał "SP" Gil | Adam Płaszczyca pisze: Tu jest obrazek regulatora który widać w etk:I to jest to samo. Hmmm ... a taką odpowiedź dostałem na BKP: Sprawdż czy alternator w Twoim samochodzie to Bosch czy Valeo najlepiej go zdemontuj bo wymiana będzie łatwiejsza przy okazji obejrzyj pierścienie na wirniku może wymagają wymiany( komutator ) . Zaraz mnie coś "szczeli" ... -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500 (Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl 51 |
Data: Marzec 14 2007 09:17:12 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponie?li i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 14 Mar 2007 00:01:18 +0100, "Rafał \"SP\" Gil" Tu jest obrazek regulatora który widać w etk:I to jest to samo. A nie możesz cyknąć fotki tego, co masz pod maską? Bo wiesz, szklana kula etc... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 52 |
Data: Marzec 13 2007 21:24:34 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponie?li i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Karolek |
On Tue, 13 Mar 2007 20:08:14 +0100, Adam Płaszczyca wrote: Jak samej diody nie da sie wymienic, to sa raczej dostepne cale mostki... Karolek 53 |
Data: Marzec 13 2007 22:00:38 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponie?li i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: J.F. | On Tue, 13 Mar 2007 21:24:34 +0100, Karolek wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości W sklepie samochodowym. Po stosownej cenie :-) J. 54 |
Data: Marzec 13 2007 21:38:08 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 13 Mar 2007 21:00:17 +0100, J.F. Ze sklepu z elektroniką, po 5 zeta za sztukę. Tak samo w BMW i Ścierce. Diody są po prostu wciskane w blok radiatora. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 55 |
Data: Marzec 13 2007 21:51:45 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: J.F. | On Tue, 13 Mar 2007 21:38:08 +0100, Adam Płaszczyca wrote: On Tue, 13 Mar 2007 21:00:17 +0100, J.F. I jak je wycisnac, jak wcisnac, gdzie takie wciskane kupic [typ ?], no i czy mozna zastapic oryginalne zgrzewanie lutowaniem ? J. 56 |
Data: Marzec 13 2007 22:07:08 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 13 Mar 2007 21:51:45 +0100, J.F. Tak samo w BMW i Ścierce. Diody są po prostu wciskane w blok Wymontować płytke radiatora, połozyć na imadle, wziąć wybijak i puknąć od góry kapelusza. Dioda wyszła. Wbijanie - tak samo, tylko od drugiej strony i nie wybijakiem, a rurką. Gdzie kupić? W dobrym sklepie z częściami. no i czy mozna zastapic oryginalne zgrzewanie lutowaniem ? Mozna. Choć u mnei na przykłąd sa lutowane fabrycznie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 57 |
Data: Marzec 13 2007 22:28:56 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponie?li i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Ze sklepu z elektroniką, po 5 zeta za sztukę. Stanowczo protestuję! W Felicii 1.3 też się dało! :) Pozdrawiam -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Biały pług czystyszósty z kosiarką pod maską. President JFK (dłubnięty RySikiem39) + ML 145 GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 58 |
Data: Marzec 14 2007 18:17:35 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Rafał "SP" Gil | Rafał "SP" Gil pisze: Jak w temacie ;) Nosił wilk razy kilka ... czyli: W kwestii samego problemu - problem rozwiązany. Tu wielkie podziękowania dla : Kenickie - za przybycie na miejsce zaistnienia awarii po 23 i ochocze pomaganie mi w pchaniu ręcznym krowy na parking. JF - za ochocze przybycie na parking, diagnozę (100 % trafną, choć pewności nie mieliśmy ;)), naładowanie akumulatora przez noc, i konsultacje przez maila ... No i oczywiście wielką dawkę cierpliwości do mojego olania spotkania dziś o omówionej porze ;/ Adam Płaszczyca - wsparcie merytoryczno-techniczno-telefoniczne i wyjaśnienie zasady działania regulatora napięcia :) Do rzeczy: skończyły się definitywnie szczotki ... po prostu ich nie było, kompletne zero. Szczotki spięte są na stałe z regulatorem napięcia i tu ciekawostka - by je wymienić, trzeba rozebrać alternator (zdjąć go) ... po założeniu szczotek sytuacja powróciła całkowicie do normy - wszelkie dziwne zachowania auta wynikały rzeczywiście z marnego prądu jaki został w aku (już podczas ostatniego toczenia się) Koszt "naprawy" 100 PLN - myślę, że nie dużo, zwłaszcza, że musiałem Pana elektryka nakłaniać by jednak mi pomógł - ma wstręt do BMW ze względu właśnie na głupio skonstruowane alternatory (tłumaczył mi dokładnie czemu, ale nie pamiętam .. ..coś że stojan jest na jednej części obudowy, inne coś na drugiej, diody są wgrzewane w coś tam etc ) W koszcie (nie pytałem) zakładam podział cenowy - 20 - 30 PLN regulator , 70 PLN robocizna. Pytanie dodatkowe: Czy mój tok rozumowania jest słuszny: Auta z automatem (DIESEL) nie da się odpalić na pych (tak jak w przypadku skuterów) - kto wie dlaczego pytam ten wie (myślę o szarpnięciu na linie) Pozostało tylko to pytanie bez odpowiedzi :) Chyba nikt nie doczytał do końca ;P Dzięki wszystkim za odpowiedzi, które doprowadziły do unicestwienia problemu ;) (Przy okazji od dziś będę oprócz "świec żarowych" i temp silnika kontrolował szczególnie starannie jeszcze jedną kontrolkę - ładowania - czy się zapala (przede wszystkim) i gasi po rozruchu. Pozdrawiam -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500 (Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl 59 |
Data: Marzec 14 2007 18:29:36 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: arTii | Rafał "SP" Gil napisał(a): Rafał "SP" Gil pisze: A gdzie moja skromna osoba na liście płac??? ;) jak już będziesz przejeżdżał przez Rzeszów, to zapraszam na browara :) Pytanie dodatkowe: Czy mój tok rozumowania jest słuszny: Auta z automatem (DIESEL) nie da się odpalić na pych (tak jak w przypadku skuterów) - kto wie dlaczego pytam ten wie (myślę o szarpnięciu na linie) Nieważne czy DIESEL czy benzyna, to automat tak jest skonstruowany, że w przypadku unieruchomienia silnika, cośtam rozłącza napęd. Zresztą to jest logiczne: włączony bieg jest uzależniony od 2 zmiennych: - prędkości jazdy - prędkości obrotowej silnika przy prędkości 0rpm bieg=0 Pozostało tylko to pytanie bez odpowiedzi :) Chyba nikt nie doczytał do końca ;P W starszych autach w których wystepowała żarówka na obwodzie ładowania (teraz w większości stosują diody LED) mogła byc jeszcze jedna przyczyna nieładowania akumulatora: jak się żarówka przepaliła to alternator nie dostał wzbudzenia (właśnie przez żarówkę), i nie ładował. ale to tez łatwo od razu wykryć, bo po przekręceniu kluczyka żarówka się nie świeciła :) -- ____________ | arek(at)abc-service(dot)com(dot)pl GG #14211 _ _ | . . | -- -- >>> http://www.abc-service.com.pl <<<-- -- (_\`| ' | | | | -- > Przyłącz się: http://www.rzeszow.net <-- Arkadiusz Płanica | Usenet: news://news.tpi.pl/free.pl.rzeszow 60 |
Data: Marzec 14 2007 21:07:41 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Danny | Dnia Wed, 14 Mar 2007 18:29:36 +0100, arTii napisał(a): W starszych autach w których wystepowała żarówka na obwodzie ładowania nieprawda - w Uno po skończeniu się szczotek w alternatorze żarówka nie świeciła - była dobra. -- Pozdrawiam Danny Brava 80 SX P.M.S./BBM Klub Edition Cobra 19DX IV + Sirtel Gamma 61 |
Data: Marzec 14 2007 21:38:37 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: arTii | Danny napisał(a): Dnia Wed, 14 Mar 2007 18:29:36 +0100, arTii napisał(a):A poczytaj sobie moje wcześniejsze podpowiedzi... Już wcześniej mówiłem, że żarówka się nie świeci jak się szczotki skończą. A nie świeci się nawet przed uruchomieniem silnika! -- ____________ | arek(at)abc-service(dot)com(dot)pl GG #14211 _ _ | . . | -- -- >>> http://www.abc-service.com.pl <<<-- -- (_\`| ' | | | | -- > Przyłącz się: http://www.rzeszow.net <-- Arkadiusz Płanica | Usenet: news://news.tpi.pl/free.pl.rzeszow 62 |
Data: Marzec 14 2007 21:39:17 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilk a - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Danny, W starszych autach w których wystepowała żarówka na obwodzie ładowanianieprawda - w Uno po skończeniu się szczotek w alternatorze żarówka nie Ale ładowania _nie_ było. Czyli nadal prawdziwe jest stwierdzenie, ze brak świecenia żarówki przed uruchomieniem silnika oznacza brak ładowania. -- Best regards, RoMan 63 |
Data: Marzec 14 2007 23:38:12 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: J.F. | On Wed, 14 Mar 2007 21:39:17 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Danny, W bmw poprawili i rownolegle z zarowka jest opornik. J. 64 |
Data: Marzec 14 2007 19:55:32 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Boombastic | Pytanie dodatkowe: Czy mój tok rozumowania jest słuszny: Auta z automatem To jest prosta sprawa. Skrzynia z silnikiem nie jest połączona niczym trwałym (nie licząc lock-upu), a tylko przekładnią/sprzęgłem hydrokinetycznym (dwa wiatraki naprzeciwko siebie) i bez ciśnienia w skrzyni nie ma opcji by przeniósł się napęd z silnika na skrzynię. A próba rozpędzenia auta (najczęściej dopuszcza się holowanie z małą prędkością rzędu 30 km/h) i wrzucanie D może zakończyć się: a) zupełnym niepowodzeniem, bo się nie uda, b) uda się, ale nic się nie stanie, c) uda się i coś się spieprzy. Ja tam wole nie ryzykować. A co do większej trudności w odpalaniu automata to jest to prawdziwe, ale tak nie do końca. Olej automatowy jest bardzo rzadki, nawet zimą, więc różnica nie jest jakaś znacząca. Nie zauważyłem by do wersji z automatem pakowali jakieś większe aku. A w manualu zimą przy bardzo dużych mrozach odpalenie na sprzęgle i jego puszczenie to może nawet spowodować zgaszenie silnika, jak olej bardzo mocno zgęstnieje. 65 |
Data: Marzec 14 2007 20:09:15 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Rafał "SP" Gil | Boombastic pisze: To jest prosta sprawa. Skrzynia z silnikiem nie jest połączona niczym trwałym (nie licząc lock-upu), a tylko przekładnią/sprzęgłem(DIESEL) nie da się odpalić na pych (tak jak w przypadku skuterów) - kto wie dlaczego pytam ten wie (myślę o szarpnięciu na linie)Pozostało tylko to pytanie bez odpowiedzi :) Chyba nikt nie doczytał do końca ;P Dzięki za odpowiedź. A co do większej trudności w odpalaniu automata to jest to prawdziwe, ale tak nie do końca. Olej automatowy jest bardzo rzadki, nawet zimą, Oj ;) Przy -30 po wrzuceniu na D auto STAŁO :) (Wymagany był gaz) ... dopiero po chwili od nagrzania się auto zachowywało się poprawnie ;) Oddalę od razu podejrzenia o niesprawny automat - ost holowałem felicię... Dałem na D i myślę - lina się naciągnie, auto stanie a ja wtedy w gaz i jedziemy .... Dałem na D ... jadę jadę jadę ...(nie dotykam gazu) ... jadę ... patrże - fela za mną też jedzie :) -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500 (Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl 66 |
Data: Marzec 14 2007 20:16:22 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 14 Mar 2007 18:17:35 +0100, "Rafał \"SP\" Gil" Koszt "naprawy" 100 PLN - myślę, że nie dużo, zwłaszcza, że Za szczotki? Ze złota, czy jak? W koszcie (nie pytałem) zakładam podział cenowy - 20 - 30 PLN A, to cały tregler. No to i tak zdierstwo :P Pytanie dodatkowe: Czy mój tok rozumowania jest słuszny: Auta z Był słuszny. I nie ma znaczenai silnik. Skrzynia nie pozwoli. Dzięki wszystkim za odpowiedzi, które doprowadziły do Wiesz, ja bym zainstalował jednak amperomierz :D Albo pipczyk, który ostrzega, kiedy akumulator jest rozładowywany. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 67 |
Data: Marzec 14 2007 22:09:15 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Rafał "SP" Gil | Adam Płaszczyca pisze: Koszt "naprawy" 100 PLN - myślę, że nie dużo, zwłaszcza, żeZa szczotki? Ze złota, czy jak? Za regulator napięcia ;) + zdemontowanie altka, rozebranie , lekkie "oczyszczenie" z tego co nawaliło się od lat kapąc z EGR ... W koszcie (nie pytałem) zakładam podział cenowy - 20 - 30 PLN regulator , 70 PLN robocizna.A, to cały tregler. No to i tak zdierstwo :P E tam ... ;) Nastawiony byłem na wymianę altka + rozruznika + skrzyni + absu + pozostałych elementów od których świeciły się kontrolki ;) Nie zakładałem jedynie wymiany aku - bo od niego kontrolka się nie świeciła ;P
Czyli dobrze, że wytłukłem Marcinowi ten pomysł ze łba ;P Wiesz, ja bym zainstalował jednak amperomierz :D Albo pipczyk, który I to nie jest głupi pomysł ;) Ale idąc dalej - MIERNIK temp oleju (każdego) miernik temp na wydechu ;) miernik ciśnienia dmuchania turbiny etc ... Ale tak jak napisałem w 1 poście - auto dawało znaki od kilku dni (reset radia) ... a ja zignorowałem i jeździłem przez ca 6 dni na aku ... Gdybym się zainteresował elektryką - unieruchomienia auta by nie było. -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500 (Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl 68 |
Data: Marzec 14 2007 22:15:41 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 14 Mar 2007 22:09:15 +0100, "Rafał \"SP\" Gil" Wiesz, ja bym zainstalował jednak amperomierz :D Albo pipczyk, który Jakbys miał amperomierz, to rzut oka by Ci wyjaśnił sprawę. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 69 |
Data: Marzec 14 2007 22:34:51 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: Rafał "SP" Gil | Adam Płaszczyca pisze: Jakbys miał amperomierz, to rzut oka by Ci wyjaśnił sprawę. Amperomierz w sumie sie ma ;) I powinno było sie go podłączyć po pierwszych nieuzasadnionych padach radia jak sie resetowało ;) A nie na allegro jako funkiel nówkę nie śmiganą ;) -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500 (Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl 70 |
Data: Marzec 15 2007 09:10:20 | Temat: Re: Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka - czyli o wielkim padzie elektryki w E34 525 tds | Autor: V-Tec | Rafał "SP" Gil napisał(a): Pytanie dodatkowe: Czy mój tok rozumowania jest słuszny: Auta z automatem (DIESEL) nie da się odpalić na pych (tak jak w przypadku skuterów) - kto wie dlaczego pytam ten wie (myślę o szarpnięciu na linie) podobno trzeba tylko rozpędzić auto do ~70km/h... Don't try this ;) -- Pozdr, W. |