Grupy dyskusyjne   »   Notlauf - próbowaÅ‚em wszystkiego.

Notlauf - próbowa³em wszystkiego.



1 Data: Listopad 19 2011 00:13:25
Temat: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: Lewis 

Czo³em
A wiÄ™c mam problem z notlaufem jak wielu u¿ytkowników 1.9TDI, silnik to ASZ, wyczyÅ›ci³em turbinÄ™, VNT chodzi p³ynnie, aktuator te¿, zawór N75 te¿ wyczyszczony, zamieniany z N18, podciÅ›nienia sprawdzone, EGR wyczyszczony i zaÅ›lepiony, przep³ywomierz nowy i turbo prze³adowuje...

Na 3 biegu przep³yw siÄ™ga 1249,5mg/R do³adowanie 1,8-1,9 bar ponad atmosferyczne, masakra.
Przy trybie awaryjnym do³adowanie 0,6-0,7 bar i przep³yw oko³o 600mg/R.

KtoÅ› ma pomys³ co jeszcze mo¿e powodować prze³adowanie?

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis



2 Data: Listopad 19 2011 00:18:35
Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: PrzemysÅ‚aw Czaja 


U¿ytkownik "Lewis"

KtoÅ› ma pomys³ co jeszcze mo¿e powodować prze³adowanie?

Turbina.

;-)

3 Data: Listopad 19 2011 01:37:47
Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: Lewis 

W dniu 2011-11-19 00:18, Przemys³aw Czaja pisze:


U¿ytkownik "Lewis"

KtoÅ› ma pomys³ co jeszcze mo¿e powodować prze³adowanie?

Turbina.

;-)

Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisa³em ju¿ :P

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

4 Data: Listopad 19 2011 08:09:20
Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: Karolek 

W dniu 2011-11-19 01:37, Lewis pisze:

W dniu 2011-11-19 00:18, Przemys³aw Czaja pisze:

U¿ytkownik "Lewis"

KtoÅ› ma pomys³ co jeszcze mo¿e powodować prze³adowanie?

Turbina.

;-)

Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisa³em ju¿ :P


Ciegno zmiennej geometrii wyregulowane bylo?

--
Karolek

5 Data: Listopad 19 2011 10:23:38
Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: Lewis 

W dniu 2011-11-19 08:09, Karolek pisze:

W dniu 2011-11-19 01:37, Lewis pisze:
W dniu 2011-11-19 00:18, Przemys³aw Czaja pisze:

U¿ytkownik "Lewis"

KtoÅ› ma pomys³ co jeszcze mo¿e powodować prze³adowanie?

Turbina.

;-)

Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisa³em ju¿ :P


Ciegno zmiennej geometrii wyregulowane bylo?


Sztanga aktuatora nie by³a ruszana, jest fabrycznie zabezpieczona farbÄ…, po zdjÄ™ciu podciÅ›nienia z aktuatora turbo do³adowuje do max 0,7bar.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

6 Data: Listopad 19 2011 12:30:21
Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: Karolek 

W dniu 2011-11-19 10:23, Lewis pisze:


Sztanga aktuatora nie by³a ruszana, jest fabrycznie zabezpieczona farbÄ…,

I tak bym to sprawdzil, szczegolnie, ze do czyszczenia geometrii trzeba sciagac silownik.

po zdjÄ™ciu podciÅ›nienia z aktuatora turbo do³adowuje do max 0,7bar.


Moze silownik podcisnieniowy sie zacina i stad te problemy (jak sam silownik jest zapieczony to objawy sa w zasadzie identyczne jak w przypadku zapieczonych lopatek zmiennej geometrii).

--
Karolek

7 Data: Listopad 19 2011 16:37:41
Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: Lewis 

W dniu 2011-11-19 12:30, Karolek pisze:

W dniu 2011-11-19 10:23, Lewis pisze:


Sztanga aktuatora nie by³a ruszana, jest fabrycznie zabezpieczona farbÄ…,

I tak bym to sprawdzil, szczegolnie, ze do czyszczenia geometrii trzeba
sciagac silownik.

Owszem si³ownik by³ wyjmowany i dok³adnie czyszczony oraz przesmarowany smarem miedziowym, nie stawia³ ponadnormalnego oporu.


po zdjÄ™ciu podciÅ›nienia z aktuatora turbo do³adowuje do max 0,7bar.


Moze silownik podcisnieniowy sie zacina i stad te problemy (jak sam
silownik jest zapieczony to objawy sa w zasadzie identyczne jak w
przypadku zapieczonych lopatek zmiennej geometrii).


SpróbujÄ™ jeszcze raz z tym si³ownikiem ale nie wydaje mi siÄ™ aby turbina i si³ownik by³y ¼le wyczyszczone i nadal siÄ™ zacina³y.


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

8 Data: Listopad 20 2011 08:07:33
Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: Karolek 

W dniu 2011-11-19 16:37, Lewis pisze:

SpróbujÄ™ jeszcze raz z tym si³ownikiem ale nie wydaje mi siÄ™ aby turbina
i si³ownik by³y ¼le wyczyszczone i nadal siÄ™ zacina³y.


A sama zmienna geometria jak wygladala?
Nie byla w jakis sposob uszkodzona? Typu wzery, czy powycierane miejsca, w ktorych pracuja te lopatki?
I jak byla czyszczona i czy muszla tez zostala wyczyszczona?
Bo ten mechanizm musi chodzic dosc lekko, bez najmniejszych zaciec w calym zakresie ruchu.
I czy po czyszczeniu w ogole nastapila jakas zmiana, czy jest dokladnie tak samo jak przed czyszczeniem?


--
Karolek

9 Data: Listopad 20 2011 11:08:42
Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: Lewis 

W dniu 2011-11-20 08:07, Karolek pisze:

W dniu 2011-11-19 16:37, Lewis pisze:

SpróbujÄ™ jeszcze raz z tym si³ownikiem ale nie wydaje mi siÄ™ aby turbina
i si³ownik by³y ¼le wyczyszczone i nadal siÄ™ zacina³y.


A sama zmienna geometria jak wygladala?
Nie byla w jakis sposob uszkodzona? Typu wzery, czy powycierane miejsca,
w ktorych pracuja te lopatki?
I jak byla czyszczona i czy muszla tez zostala wyczyszczona?
Bo ten mechanizm musi chodzic dosc lekko, bez najmniejszych zaciec w
calym zakresie ruchu.
I czy po czyszczeniu w ogole nastapila jakas zmiana, czy jest dokladnie
tak samo jak przed czyszczeniem?



Turbo by³o rozebrane na kawa³ki (sam mechanizm VNT te¿ rozebra³em na czynniki pierwsze), pierÅ›cieÅ„ po którym poruszajÄ… siÄ™ ³opatki od VNT mia³ lekkie Å›lady przytarcia (krzywe kreski) zosta³ wypolerowany, ca³a turbina by³a dok³adnie wyczyszczona, obie muszle, ³o¿yskowanie, ko³a kompresji. Po wyczyszczeniu ciÄ™gno zaczÄ™³o l¿ej chodzić (w ca³ym zakresie pracy poruszajÄ…c je rÄ™kÄ… chodzi leciutko i p³ynnie) Aktuator te¿ by³ wyczyszczony i chodzi p³ynnie ale nie próbowa³em go poruszyć podciÅ›nieniem tylko rÄ™cznie.
Po wyczyszczeniu nie ma zmiany, nastÄ™pny do czyszczenia poszed³ N75 nic nie zmieni³o. Da³em w jego miejsce N18 - te¿ nic.
VNT chodzi naprawdÄ™ lekko i p³ynnie, ju¿ sam nie wiem co mo¿e być nie tak

Zastanawia mnie to ¿e turbo leci na overboost ju¿ przy nieco wiÄ™kszym wciÅ›niÄ™ciu gazu w stosunku do tego ile wynosi zapotrzebowanie przy danej prÄ™dkoÅ›ci na danym biegu, nie trzeba wciskać do deski.  Przy przyspieszaniu jednostajnym z delikatnym wciskaniem gazu, turbo pompuje w granicach 1-1.4bar (te¿ prze³adowuje ale ju¿ jest bli¿ej prawdy) przy jednostajnej je¼dzie (tempomat, d³uga prosta równa droga) ciÅ›nienie do³adowania stabilizuje siÄ™ na pewnym poziomie.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

10 Data: Listopad 20 2011 12:02:11
Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: Karolek 

W dniu 2011-11-20 11:08, Lewis pisze:


Turbo by³o rozebrane na kawa³ki (sam mechanizm VNT te¿ rozebra³em na
czynniki pierwsze), pierÅ›cieÅ„ po którym poruszajÄ… siÄ™ ³opatki od VNT
mia³ lekkie Å›lady przytarcia (krzywe kreski) zosta³ wypolerowany, ca³a
turbina by³a dok³adnie wyczyszczona, obie muszle, ³o¿yskowanie, ko³a
kompresji. Po wyczyszczeniu ciÄ™gno zaczÄ™³o l¿ej chodzić (w ca³ym
zakresie pracy poruszajÄ…c je rÄ™kÄ… chodzi leciutko i p³ynnie) Aktuator
te¿ by³ wyczyszczony i chodzi p³ynnie ale nie próbowa³em go poruszyć
podciśnieniem tylko ręcznie.

Sciagnij wezyk podcisnienia z silownika, uruchom silnik i sprawdz jak pracuje ciegno przykladajac wezyk podcisnienia do silownika i go zdejmujac.
Ciegno powinno plynnie sie poruszac.
Jezeli wyglada ok, to zaloz wezyk i albo z poziomu komputera uruchom zawor n75 i zobacz jak pracuje, albo niech ktos dodaje i puszcza gaz a Ty zobacz jak pracuje ciegno.
Jezeli dalej bedzie wygladalo, ze pracuje poprawnie to zostaje tylko regulacja ciegna.

Zastanawia mnie to ¿e turbo leci na overboost ju¿ przy nieco wiÄ™kszym
wciśnięciu gazu w stosunku do tego ile wynosi zapotrzebowanie przy danej
prędkości na danym biegu, nie trzeba wciskać do deski.

Moze ciegno trzeba wyregulowac.

Przy
przyspieszaniu jednostajnym z delikatnym wciskaniem gazu, turbo pompuje
w granicach 1-1.4bar (te¿ prze³adowuje ale ju¿ jest bli¿ej prawdy) przy
jednostajnej je¼dzie (tempomat, d³uga prosta równa droga) ciÅ›nienie
do³adowania stabilizuje siÄ™ na pewnym poziomie.

Za ciezko chodzi mechanizm i/lub silownik i nie reaguje dostatecznie szybko na zmiany wcisniecia pedalu gazu i obrotow silnika, to by wskazywalo na niedokladne wyczyszczenie mechanizmu, lub zuzycie mechanizmu lub uszkodzony silownik. Powinienes to zauwazyc sprawdzajac tak jak Ci napisalem wyzej.

--
Karolek

11 Data: Listopad 20 2011 12:11:59
Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: Karolek 

W dniu 2011-11-20 12:02, Karolek pisze:

Za ciezko chodzi mechanizm i/lub silownik i nie reaguje dostatecznie
szybko na zmiany wcisniecia pedalu gazu i obrotow silnika, to by
wskazywalo na niedokladne wyczyszczenie mechanizmu, lub zuzycie
mechanizmu lub uszkodzony silownik. Powinienes to zauwazyc sprawdzajac
tak jak Ci napisalem wyzej.


Tu masz ladny filmik jak to powinno wygladac.
http://www.youtube.com/watch?v=r5bV62N69ZU&feature=related
Ciegno ma sie poruszac szybko.

--
Karolek

12 Data: Listopad 20 2011 11:40:46
Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 19 Nov 2011 01:37:47 +0100, Lewis napisa³(a):

W dniu 2011-11-19 00:18, Przemys³aw Czaja pisze:
U¿ytkownik "Lewis"
Kto¶ ma pomys³ co jeszcze mo¿e powodowaæ prze³adowanie?

Turbina.
;-)

Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisa³em ju¿ :P

I wlasnie dlatego - dobrze sie kreci to i laduje na maxa, bylo nie czyscic
:-)

J.

13 Data: Listopad 20 2011 11:42:23
Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: Lewis 

W dniu 2011-11-20 11:40, J.F. pisze:

Dnia Sat, 19 Nov 2011 01:37:47 +0100, Lewis napisa³(a):
W dniu 2011-11-19 00:18, Przemys³aw Czaja pisze:
U¿ytkownik "Lewis"
KtoÅ› ma pomys³ co jeszcze mo¿e powodować prze³adowanie?

Turbina.
;-)

Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisa³em ju¿ :P

I wlasnie dlatego - dobrze sie kreci to i laduje na maxa, bylo nie czyscic
:-)

J.


Hehe, przed wyczyszczeniem te¿ ³adowa³a za du¿o :P
Nie no spoko poÅ›miać siÄ™ mo¿na ale tu ju¿ nie tylko mi pomys³y siÄ™ koÅ„czÄ… jak to naprawić (wymiana na nowÄ… turbinÄ™ póki co nie wchodzi w grÄ™ :P)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

14 Data: Listopad 20 2011 13:50:32
Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 20 Nov 2011 11:42:23 +0100, Lewis napisa³(a):

Kto¶ ma pomys³ co jeszcze mo¿e powodowaæ prze³adowanie?
Turbina.
;-)
Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisa³em ju¿ :P

I wlasnie dlatego - dobrze sie kreci to i laduje na maxa, bylo nie czyscic

Hehe, przed wyczyszczeniem te¿ ³adowa³a za du¿o :P
Nie no spoko po¶miaæ siê mo¿na ale tu ju¿ nie tylko mi pomys³y siê
koñcz± jak to naprawiæ (wymiana na now± turbinê póki co nie wchodzi w
grê :P)

Tak czy inaczej - jesli dmucha az za dobrze, to na pewno nie nalezy jej
wymieniac.

J.

15 Data: Listopad 21 2011 08:11:58
Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: Lewis 

W dniu 2011-11-20 13:50, J.F. pisze:

Dnia Sun, 20 Nov 2011 11:42:23 +0100, Lewis napisa³(a):
KtoÅ› ma pomys³ co jeszcze mo¿e powodować prze³adowanie?
Turbina.
;-)
Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisa³em ju¿ :P

I wlasnie dlatego - dobrze sie kreci to i laduje na maxa, bylo nie czyscic

Hehe, przed wyczyszczeniem te¿ ³adowa³a za du¿o :P
Nie no spoko poÅ›miać siÄ™ mo¿na ale tu ju¿ nie tylko mi pomys³y siÄ™
koÅ„czÄ… jak to naprawić (wymiana na nowÄ… turbinÄ™ póki co nie wchodzi w
grÄ™ :P)

Tak czy inaczej - jesli dmucha az za dobrze, to na pewno nie nalezy jej

Nie martwiÄ™ siÄ™ o jej wydajnoæ powietrznÄ… ale o mo¿liwe trwa³e uszkodzenie VNT ;P


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

16 Data: Listopad 19 2011 08:52:29
Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: megrimsNOSPAM@interia.pl 

On 11/19/2011 12:13 AM, Lewis wrote:

Czo³em
A wiÄ™c mam problem z notlaufem jak wielu u¿ytkowników 1.9TDI, silnik to
ASZ, wyczyÅ›ci³em turbinÄ™, VNT chodzi p³ynnie, aktuator te¿, zawór N75
te¿ wyczyszczony, zamieniany z N18, podciÅ›nienia sprawdzone, EGR
wyczyszczony i zaÅ›lepiony, przep³ywomierz nowy i turbo prze³adowuje...

Na 3 biegu przep³yw siÄ™ga 1249,5mg/R do³adowanie 1,8-1,9 bar ponad
atmosferyczne, masakra.
Przy trybie awaryjnym do³adowanie 0,6-0,7 bar i przep³yw oko³o 600mg/R.

KtoÅ› ma pomys³ co jeszcze mo¿e powodować prze³adowanie?


zgaduje: software w ECU?

17 Data: Listopad 19 2011 10:22:16
Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: Lewis 

W dniu 2011-11-19 08:52,  pisze:

On 11/19/2011 12:13 AM, Lewis wrote:
Czo³em
A wiÄ™c mam problem z notlaufem jak wielu u¿ytkowników 1.9TDI, silnik to
ASZ, wyczyÅ›ci³em turbinÄ™, VNT chodzi p³ynnie, aktuator te¿, zawór N75
te¿ wyczyszczony, zamieniany z N18, podciÅ›nienia sprawdzone, EGR
wyczyszczony i zaÅ›lepiony, przep³ywomierz nowy i turbo prze³adowuje...

Na 3 biegu przep³yw siÄ™ga 1249,5mg/R do³adowanie 1,8-1,9 bar ponad
atmosferyczne, masakra.
Przy trybie awaryjnym do³adowanie 0,6-0,7 bar i przep³yw oko³o 600mg/R.

KtoÅ› ma pomys³ co jeszcze mo¿e powodować prze³adowanie?


zgaduje: software w ECU?

Soft jest w 100% seryjny i nie by³o nic grzebane, a pad³o z dnia na dzieÅ„ po trasie Suwa³ki-Bremmen-Suwa³ki.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

18 Data: Listopad 19 2011 17:23:53
Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: X-Man 

"Lewis"  wrote in message

W dniu 2011-11-19 08:52,  pisze:
On 11/19/2011 12:13 AM, Lewis wrote:
Czo³em
A wiÄ™c mam problem z notlaufem jak wielu u¿ytkowników 1.9TDI, silnik to
ASZ, wyczyÅ›ci³em turbinÄ™, VNT chodzi p³ynnie, aktuator te¿, zawór N75
te¿ wyczyszczony, zamieniany z N18, podciÅ›nienia sprawdzone, EGR
wyczyszczony i zaÅ›lepiony, przep³ywomierz nowy i turbo prze³adowuje...
Na 3 biegu przep³yw siÄ™ga 1249,5mg/R do³adowanie 1,8-1,9 bar ponad
atmosferyczne, masakra.
Przy trybie awaryjnym do³adowanie 0,6-0,7 bar i przep³yw oko³o 600mg/R.
KtoÅ› ma pomys³ co jeszcze mo¿e powodować prze³adowanie?
zgaduje: software w ECU?
Soft jest w 100% seryjny i nie by³o nic grzebane, a pad³o z dnia na dzieÅ„ po trasie Suwa³ki-Bremmen-Suwa³ki.

sprawd¼ masy pod akumulatorem

pzdr
Piotrek

19 Data: Listopad 21 2011 11:50:02
Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: Rafal Lorenc 

Lewis 
  na: pl.misc.samochody napisal/la:

 Czo³em
 A wiÄ™c mam problem z notlaufem jak wielu u¿ytkowników 1.9TDI, silnik to
 ASZ, wyczyÅ›ci³em turbinÄ™, VNT chodzi p³ynnie, aktuator te¿, zawór N75
 te¿ wyczyszczony, zamieniany z N18, podciÅ›nienia sprawdzone, EGR
 wyczyszczony i zaÅ›lepiony, przep³ywomierz nowy i turbo prze³adowuje...

 Na 3 biegu przep³yw siÄ™ga 1249,5mg/R do³adowanie 1,8-1,9 bar ponad
 atmosferyczne, masakra.
 Przy trybie awaryjnym do³adowanie 0,6-0,7 bar i przep³yw oko³o 600mg/R.

 KtoÅ› ma pomys³ co jeszcze mo¿e powodować prze³adowanie?

Wyd³u¿ ciÄ™gno aktuatora o dwa pe³ne obroty.
Je¿eli turbo w dalszym ciÄ…gu bÄ™dzie Ci ucieka³o to do czyszczenia
ponownie.
N75 nie ma nic zwiÄ…zanego z prze³adowaniem.
Przep³yw 1249,5mg/R jak rozumiem sÄ… to logi z przep³ywki? Je¿eli tak to
jest to granica ASZtowej przep³ywki (wskazanie b³Ä™du/zwarcia)
te¿ do kontroli ale tutaj kabelki.
Zrób te¿ logi BS kana³ 11.


--
Rafal Lorenc
mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

20 Data: Listopad 21 2011 12:55:25
Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: Lewis 

W dniu 2011-11-21 12:50, Rafal Lorenc pisze:

Wyd³u¿ ciÄ™gno aktuatora o dwa pe³ne obroty.
Je¿eli turbo w dalszym ciÄ…gu bÄ™dzie Ci ucieka³o to do czyszczenia
ponownie.
N75 nie ma nic zwiÄ…zanego z prze³adowaniem.
Przep³yw 1249,5mg/R jak rozumiem sÄ… to logi z przep³ywki? Je¿eli tak to
jest to granica ASZtowej przep³ywki (wskazanie b³Ä™du/zwarcia)
te¿ do kontroli ale tutaj kabelki.
Zrób te¿ logi BS kana³ 11.


Ju¿ chyba problem rozwiÄ…za³em, tylko czekam na nowy aktuator. Tak to log z przep³ywomierza (nowy oryginalny, poprzedni za chiny nie chcia³ pokazać wiÄ™cej ni¿ 600-700mg/R) Silnik nie zg³asza b³Ä™du przep³ywomierza, wskazuje na b³Ä…d z prze³adowaniem. N75 odpowiada za sterownie aktuatorem i jak najbardziej mo¿e mieć wp³yw na prze³adowanie.
BS kana³u 11 niestety ju¿ nie rusza si³ownikiem widocznie dziurawa membrana. PopchniÄ™cie sztangi Å›rubokrÄ™tem nie stanowi problemu, chodzi p³ynnie i nie zacina siÄ™, jedynie czuć opór sprÄ™¿yny aktuatora.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

21 Data: Listopad 22 2011 05:34:01
Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: Rafal Lorenc 

Lewis 
  na: pl.misc.samochody napisal/la:

 Ju¿ chyba problem rozwiÄ…za³em, tylko czekam na nowy aktuator. Tak to log
 z przep³ywomierza (nowy oryginalny, poprzedni za chiny nie chcia³
 pokazać wiÄ™cej ni¿ 600-700mg/R) Silnik nie zg³asza b³Ä™du
 przep³ywomierza, wskazuje na b³Ä…d z prze³adowaniem. N75 odpowiada za
 sterownie aktuatorem i jak najbardziej mo¿e mieć wp³yw na prze³adowanie.
 BS kana³u 11 niestety ju¿ nie rusza si³ownikiem widocznie dziurawa
 membrana. PopchniÄ™cie sztangi Å›rubokrÄ™tem nie stanowi problemu, chodzi
 p³ynnie i nie zacina siÄ™, jedynie czuć opór sprÄ™¿yny aktuatora.

N75 odpowiada za podciÄ…gniÄ™cie gruszki do góry (zassanie) a sprÄ™¿yna
odbija i pozwala na zbicie ciÅ›nienia, wiÄ™c je¿eli mia³byÅ› niedo³adowanie
to móg³byÅ› myÅ›leć o N75.
Je¿eli mieszek dziruawy to do wymiany i powinno wszystko wrócić do
normy. Dla Å›wiÄ™tego spokoju po wymianie zrób sobie logi 8 i 11 kana³ na
raz - bo wartoæ z przep³ywki teraz jest za wysoka i sugeruje równie¿ awariÄ™
przep³ywomierza.


--
Rafal Lorenc
mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

22 Data: Listopad 22 2011 12:20:46
Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: Lewis 

W dniu 2011-11-22 06:34, Rafal Lorenc pisze:


N75 odpowiada za podciÄ…gniÄ™cie gruszki do góry (zassanie) a sprÄ™¿yna
odbija i pozwala na zbicie ciÅ›nienia, wiÄ™c je¿eli mia³byÅ› niedo³adowanie
to móg³byÅ› myÅ›leć o N75.

A sprÄ™¿yna jak odbije aktuator gdy zawór N75 bÄ™dzie trzyma³ podciÅ›nienie na wyjÅ›ciu na aktuator?

Je¿eli mieszek dziruawy to do wymiany i powinno wszystko wrócić do
normy. Dla Å›wiÄ™tego spokoju po wymianie zrób sobie logi 8 i 11 kana³ na
raz - bo wartoæ z przep³ywki teraz jest za wysoka i sugeruje równie¿ awariÄ™
przep³ywomierza.

Przep³ywy zamykajÄ… skalÄ™ bo i ciÅ›nienie do³adowania praktycznie zamyka skalÄ™. Przep³ywka jest nowa, oryginalna i z resztÄ… przep³ywomierz nie ma praktycznie wp³ywu na to ile do³adowuje turbo, jedynie s³u¿y do korekcji dawki paliwa.

Mam nadziejÄ™ ¿e nowy aktuator rozwiÄ…¿e sprawÄ™.

P.S. Jakie podciÅ›nienie powinien mieć aktuator przy ustawianiu skrajnego po³o¿enia sztangi? 17PSI?


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

23 Data: Listopad 22 2011 11:43:01
Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: Rafal Lorenc 

Lewis 
  na: pl.misc.samochody napisal/la:

 W dniu 2011-11-22 06:34, Rafal Lorenc pisze:


> N75 odpowiada za podciÄ…gniÄ™cie gruszki do góry (zassanie) a sprÄ™¿yna
> odbija i pozwala na zbicie ciÅ›nienia, wiÄ™c je¿eli mia³byÅ› niedo³adowanie
> to móg³byÅ› myÅ›leć o N75.

 A sprÄ™¿yna jak odbije aktuator gdy zawór N75 bÄ™dzie trzyma³ podciÅ›nienie
 na wyjÅ›ciu na aktuator?

To zobaczysz w duty cycle robiÄ…c logi ;-)

> Je¿eli mieszek dziruawy to do wymiany i powinno wszystko wrócić do
> normy. Dla Å›wiÄ™tego spokoju po wymianie zrób sobie logi 8 i 11 kana³ na
> raz - bo wartoæ z przep³ywki teraz jest za wysoka i sugeruje równie¿ awariÄ™
> przep³ywomierza.

 Przep³ywy zamykajÄ… skalÄ™ bo i ciÅ›nienie do³adowania praktycznie zamyka
 skalÄ™. Przep³ywka jest nowa, oryginalna i z resztÄ… przep³ywomierz nie ma
 praktycznie wp³ywu na to ile do³adowuje turbo, jedynie s³u¿y do korekcji
 dawki paliwa.

A od czego zale¿y mapa boostu, tym razem mierzona map sensorem? ;-)

 Mam nadziejÄ™ ¿e nowy aktuator rozwiÄ…¿e sprawÄ™.

 P.S. Jakie podciÅ›nienie powinien mieć aktuator przy ustawianiu skrajnego
 po³o¿enia sztangi? 17PSI?

0.7 - 0.8 bara

--
Rafal Lorenc
mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

24 Data: Listopad 22 2011 13:17:54
Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: Lewis 

W dniu 2011-11-22 12:43, Rafal Lorenc pisze:

To zobaczysz w duty cycle robiÄ…c logi ;-)

W duty cycle zobaczÄ™ jak zawór faktycznie siÄ™ rusza czy to jakie dosta³ zapotrzebowanie po kablu?


A od czego zale¿y mapa boostu, tym razem mierzona map sensorem? ;-)

No w sumie masz racjÄ™ ale ale jaki wp³yw ma MAF na to ¿e turbo idzie na ca³y gwizdek skoro pokazuje tak jak powinien gdy gaz traktujemy bardzo zachowawczo a dopiero jak nieco mocniej wciÅ›niemy, turbo leci na straszny overboost.

  Mam nadziejÄ™ ¿e nowy aktuator rozwiÄ…¿e sprawÄ™.

  P.S. Jakie podciÅ›nienie powinien mieć aktuator przy ustawianiu skrajnego
  po³o¿enia sztangi? 17PSI?

0.7 - 0.8 bara


Ok dzięki.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

25 Data: Listopad 22 2011 12:39:01
Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: Rafal Lorenc 

Lewis 
  na: pl.misc.samochody napisal/la:

 W dniu 2011-11-22 12:43, Rafal Lorenc pisze:

> To zobaczysz w duty cycle robiÄ…c logi ;-)

 W duty cycle zobaczÄ™ jak zawór faktycznie siÄ™ rusza czy to jakie dosta³
 zapotrzebowanie po kablu?

To dzia³a po PWMie ;-)

> A od czego zale¿y mapa boostu, tym razem mierzona map sensorem? ;-)

 No w sumie masz racjÄ™ ale ale jaki wp³yw ma MAF na to ¿e turbo idzie na
 ca³y gwizdek skoro pokazuje tak jak powinien gdy gaz traktujemy bardzo
 zachowawczo a dopiero jak nieco mocniej wciÅ›niemy, turbo leci na
 straszny overboost.

No i w³aÅ›nie wracamy do mapy MAFa, jak masz du¿y przep³yw to masz te¿
du¿Ä… iloæ paliwa (oczywiÅ›cie jest to jeszcze zale¿ne od innej mapy)
Za³ó¿my, ¿e normalnie wciskasz gaz i przy 2krpm powinieneÅ› mieć paliwa
30mg przy przep³ywie 850mg/R a przep³ywka wskazuje, ¿e masz 2krpm,
przep³yw 1249mg/R to sÄ…dzisz, ¿e iloæ paliwa bÄ™dzie identyczna? ;-)

>>   Mam nadziejÄ™ ¿e nowy aktuator rozwiÄ…¿e sprawÄ™.
>>
>>   P.S. Jakie podciÅ›nienie powinien mieć aktuator przy ustawianiu skrajnego
>>   po³o¿enia sztangi? 17PSI?
>
> 0.7 - 0.8 bara
>

 Ok dziÄ™ki.

Je¿eli bÄ™dzie Ci dalej turbo ucieka³o to wyd³u¿ o dwa pe³ne obroty
sztangÄ™ i sprawd¼.


--
Rafal Lorenc
mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

26 Data: Listopad 22 2011 16:00:47
Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: Lewis 

W dniu 2011-11-22 13:39, Rafal Lorenc pisze:

To dzia³a po PWMie ;-)

OK


No i w³aÅ›nie wracamy do mapy MAFa, jak masz du¿y przep³yw to masz te¿
du¿Ä… iloæ paliwa (oczywiÅ›cie jest to jeszcze zale¿ne od innej mapy)
Za³ó¿my, ¿e normalnie wciskasz gaz i przy 2krpm powinieneÅ› mieć paliwa
30mg przy przep³ywie 850mg/R a przep³ywka wskazuje, ¿e masz 2krpm,
przep³yw 1249mg/R to sÄ…dzisz, ¿e iloæ paliwa bÄ™dzie identyczna? ;-)


No paliwa bÄ™dzie wiÄ™cej ale z jakiegoÅ› powodu przep³yw wyniós³ za du¿o, czyli turbo prze³adowa³o. Na innych przep³ywkach jest tak samo.

   Mam nadziejÄ™ ¿e nowy aktuator rozwiÄ…¿e sprawÄ™.

   P.S. Jakie podciÅ›nienie powinien mieć aktuator przy ustawianiu skrajnego
   po³o¿enia sztangi? 17PSI?

0.7 - 0.8 bara


  Ok dziÄ™ki.

Je¿eli bÄ™dzie Ci dalej turbo ucieka³o to wyd³u¿ o dwa pe³ne obroty
sztangÄ™ i sprawd¼.

OK, zrobiÄ™ co bÄ™dzie siÄ™ da³o.


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

27 Data: Listopad 23 2011 22:02:20
Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
Autor: Lewis 

OK, zrobiÄ™ co bÄ™dzie siÄ™ da³o.

A wiÄ™c problem rozwiÄ…zany, uszkodzony aktuator to raz a dwa uszkodzony zawór N75 (podawa³ na si³ownik -0,2bar zamiast -0,8bar) Zamieni³em go z N18 i wszystko jest super.


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Notlauf - próbowałem wszystkiego.



Grupy dyskusyjne