Notlauf - próbowa³em wszystkiego.
1 | Data: Listopad 19 2011 00:13:25 |
Temat: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | |
Autor: Lewis | Czo³em 2 |
Data: Listopad 19 2011 00:18:35 | Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | Autor: PrzemysÅ‚aw Czaja |
KtoÅ› ma pomys³ co jeszcze mo¿e powodować prze³adowanie? Turbina. ;-) 3 |
Data: Listopad 19 2011 01:37:47 | Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | Autor: Lewis | W dniu 2011-11-19 00:18, Przemys³aw Czaja pisze:
Rozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisa³em ju¿ :P -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 4 |
Data: Listopad 19 2011 08:09:20 | Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | Autor: Karolek | W dniu 2011-11-19 01:37, Lewis pisze: W dniu 2011-11-19 00:18, Przemys³aw Czaja pisze: Ciegno zmiennej geometrii wyregulowane bylo? -- Karolek 5 |
Data: Listopad 19 2011 10:23:38 | Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | Autor: Lewis | W dniu 2011-11-19 08:09, Karolek pisze: W dniu 2011-11-19 01:37, Lewis pisze: Sztanga aktuatora nie by³a ruszana, jest fabrycznie zabezpieczona farbÄ…, po zdjÄ™ciu podciÅ›nienia z aktuatora turbo do³adowuje do max 0,7bar. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 6 |
Data: Listopad 19 2011 12:30:21 | Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | Autor: Karolek | W dniu 2011-11-19 10:23, Lewis pisze:
I tak bym to sprawdzil, szczegolnie, ze do czyszczenia geometrii trzeba sciagac silownik. po zdjÄ™ciu podciÅ›nienia z aktuatora turbo do³adowuje do max 0,7bar. Moze silownik podcisnieniowy sie zacina i stad te problemy (jak sam silownik jest zapieczony to objawy sa w zasadzie identyczne jak w przypadku zapieczonych lopatek zmiennej geometrii). -- Karolek 7 |
Data: Listopad 19 2011 16:37:41 | Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | Autor: Lewis | W dniu 2011-11-19 12:30, Karolek pisze: W dniu 2011-11-19 10:23, Lewis pisze: Owszem si³ownik by³ wyjmowany i dok³adnie czyszczony oraz przesmarowany smarem miedziowym, nie stawia³ ponadnormalnego oporu.
SpróbujÄ™ jeszcze raz z tym si³ownikiem ale nie wydaje mi siÄ™ aby turbina i si³ownik by³y ¼le wyczyszczone i nadal siÄ™ zacina³y. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 8 |
Data: Listopad 20 2011 08:07:33 | Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | Autor: Karolek | W dniu 2011-11-19 16:37, Lewis pisze: SpróbujÄ™ jeszcze raz z tym si³ownikiem ale nie wydaje mi siÄ™ aby turbina A sama zmienna geometria jak wygladala? Nie byla w jakis sposob uszkodzona? Typu wzery, czy powycierane miejsca, w ktorych pracuja te lopatki? I jak byla czyszczona i czy muszla tez zostala wyczyszczona? Bo ten mechanizm musi chodzic dosc lekko, bez najmniejszych zaciec w calym zakresie ruchu. I czy po czyszczeniu w ogole nastapila jakas zmiana, czy jest dokladnie tak samo jak przed czyszczeniem? -- Karolek 9 |
Data: Listopad 20 2011 11:08:42 | Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | Autor: Lewis | W dniu 2011-11-20 08:07, Karolek pisze: W dniu 2011-11-19 16:37, Lewis pisze: Turbo by³o rozebrane na kawa³ki (sam mechanizm VNT te¿ rozebra³em na czynniki pierwsze), pierÅ›cieÅ„ po którym poruszajÄ… siÄ™ ³opatki od VNT mia³ lekkie Å›lady przytarcia (krzywe kreski) zosta³ wypolerowany, ca³a turbina by³a dok³adnie wyczyszczona, obie muszle, ³o¿yskowanie, ko³a kompresji. Po wyczyszczeniu ciÄ™gno zaczÄ™³o l¿ej chodzić (w ca³ym zakresie pracy poruszajÄ…c je rÄ™kÄ… chodzi leciutko i p³ynnie) Aktuator te¿ by³ wyczyszczony i chodzi p³ynnie ale nie próbowa³em go poruszyć podciÅ›nieniem tylko rÄ™cznie. Po wyczyszczeniu nie ma zmiany, nastÄ™pny do czyszczenia poszed³ N75 nic nie zmieni³o. Da³em w jego miejsce N18 - te¿ nic. VNT chodzi naprawdÄ™ lekko i p³ynnie, ju¿ sam nie wiem co mo¿e być nie tak Zastanawia mnie to ¿e turbo leci na overboost ju¿ przy nieco wiÄ™kszym wciÅ›niÄ™ciu gazu w stosunku do tego ile wynosi zapotrzebowanie przy danej prÄ™dkoÅ›ci na danym biegu, nie trzeba wciskać do deski. Przy przyspieszaniu jednostajnym z delikatnym wciskaniem gazu, turbo pompuje w granicach 1-1.4bar (te¿ prze³adowuje ale ju¿ jest bli¿ej prawdy) przy jednostajnej je¼dzie (tempomat, d³uga prosta równa droga) ciÅ›nienie do³adowania stabilizuje siÄ™ na pewnym poziomie. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 10 |
Data: Listopad 20 2011 12:02:11 | Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | Autor: Karolek | W dniu 2011-11-20 11:08, Lewis pisze:
Sciagnij wezyk podcisnienia z silownika, uruchom silnik i sprawdz jak pracuje ciegno przykladajac wezyk podcisnienia do silownika i go zdejmujac. Ciegno powinno plynnie sie poruszac. Jezeli wyglada ok, to zaloz wezyk i albo z poziomu komputera uruchom zawor n75 i zobacz jak pracuje, albo niech ktos dodaje i puszcza gaz a Ty zobacz jak pracuje ciegno. Jezeli dalej bedzie wygladalo, ze pracuje poprawnie to zostaje tylko regulacja ciegna. Zastanawia mnie to ¿e turbo leci na overboost ju¿ przy nieco wiÄ™kszym Moze ciegno trzeba wyregulowac. Przy Za ciezko chodzi mechanizm i/lub silownik i nie reaguje dostatecznie szybko na zmiany wcisniecia pedalu gazu i obrotow silnika, to by wskazywalo na niedokladne wyczyszczenie mechanizmu, lub zuzycie mechanizmu lub uszkodzony silownik. Powinienes to zauwazyc sprawdzajac tak jak Ci napisalem wyzej. -- Karolek 11 |
Data: Listopad 20 2011 12:11:59 | Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | Autor: Karolek | W dniu 2011-11-20 12:02, Karolek pisze: Za ciezko chodzi mechanizm i/lub silownik i nie reaguje dostatecznie Tu masz ladny filmik jak to powinno wygladac. http://www.youtube.com/watch?v=r5bV62N69ZU&feature=related Ciegno ma sie poruszac szybko. -- Karolek 12 |
Data: Listopad 20 2011 11:40:46 | Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | Autor: J.F. | Dnia Sat, 19 Nov 2011 01:37:47 +0100, Lewis napisa³(a): W dniu 2011-11-19 00:18, Przemys³aw Czaja pisze: I wlasnie dlatego - dobrze sie kreci to i laduje na maxa, bylo nie czyscic :-) J. 13 |
Data: Listopad 20 2011 11:42:23 | Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | Autor: Lewis | W dniu 2011-11-20 11:40, J.F. pisze: Dnia Sat, 19 Nov 2011 01:37:47 +0100, Lewis napisa³(a):Hehe, przed wyczyszczeniem te¿ ³adowa³a za du¿o :P Nie no spoko poÅ›miać siÄ™ mo¿na ale tu ju¿ nie tylko mi pomys³y siÄ™ koÅ„czÄ… jak to naprawić (wymiana na nowÄ… turbinÄ™ póki co nie wchodzi w grÄ™ :P) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 14 |
Data: Listopad 20 2011 13:50:32 | Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | Autor: J.F. | Dnia Sun, 20 Nov 2011 11:42:23 +0100, Lewis napisa³(a): Hehe, przed wyczyszczeniem te¿ ³adowa³a za du¿o :PRozebrana, sprawdzona, wyczyszczona pisa³em ju¿ :PKto¶ ma pomys³ co jeszcze mo¿e powodowaæ prze³adowanie?Turbina. Tak czy inaczej - jesli dmucha az za dobrze, to na pewno nie nalezy jej wymieniac. J. 15 |
Data: Listopad 21 2011 08:11:58 | Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | Autor: Lewis | W dniu 2011-11-20 13:50, J.F. pisze: Dnia Sun, 20 Nov 2011 11:42:23 +0100, Lewis napisa³(a): Nie martwiÄ™ siÄ™ o jej wydajnoæ powietrznÄ… ale o mo¿liwe trwa³e uszkodzenie VNT ;P -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 16 |
Data: Listopad 19 2011 08:52:29 | Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | Autor: megrimsNOSPAM@interia.pl | On 11/19/2011 12:13 AM, Lewis wrote: Czo³em zgaduje: software w ECU? 17 |
Data: Listopad 19 2011 10:22:16 | Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | Autor: Lewis | W dniu 2011-11-19 08:52, pisze: On 11/19/2011 12:13 AM, Lewis wrote: Soft jest w 100% seryjny i nie by³o nic grzebane, a pad³o z dnia na dzieÅ„ po trasie Suwa³ki-Bremmen-Suwa³ki. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 18 |
Data: Listopad 19 2011 17:23:53 | Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | Autor: X-Man | "Lewis" wrote in message W dniu 2011-11-19 08:52, pisze: sprawd¼ masy pod akumulatorem pzdr Piotrek 19 |
Data: Listopad 21 2011 11:50:02 | Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | Autor: Rafal Lorenc | Lewis Czo³em Wyd³u¿ ciÄ™gno aktuatora o dwa pe³ne obroty. Je¿eli turbo w dalszym ciÄ…gu bÄ™dzie Ci ucieka³o to do czyszczenia ponownie. N75 nie ma nic zwiÄ…zanego z prze³adowaniem. Przep³yw 1249,5mg/R jak rozumiem sÄ… to logi z przep³ywki? Je¿eli tak to jest to granica ASZtowej przep³ywki (wskazanie b³Ä™du/zwarcia) te¿ do kontroli ale tutaj kabelki. Zrób te¿ logi BS kana³ 11. -- Rafal Lorenc mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl 20 |
Data: Listopad 21 2011 12:55:25 | Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | Autor: Lewis | W dniu 2011-11-21 12:50, Rafal Lorenc pisze: Wyd³u¿ ciÄ™gno aktuatora o dwa pe³ne obroty. Ju¿ chyba problem rozwiÄ…za³em, tylko czekam na nowy aktuator. Tak to log z przep³ywomierza (nowy oryginalny, poprzedni za chiny nie chcia³ pokazać wiÄ™cej ni¿ 600-700mg/R) Silnik nie zg³asza b³Ä™du przep³ywomierza, wskazuje na b³Ä…d z prze³adowaniem. N75 odpowiada za sterownie aktuatorem i jak najbardziej mo¿e mieć wp³yw na prze³adowanie. BS kana³u 11 niestety ju¿ nie rusza si³ownikiem widocznie dziurawa membrana. PopchniÄ™cie sztangi Å›rubokrÄ™tem nie stanowi problemu, chodzi p³ynnie i nie zacina siÄ™, jedynie czuć opór sprÄ™¿yny aktuatora. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 21 |
Data: Listopad 22 2011 05:34:01 | Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | Autor: Rafal Lorenc | Lewis Ju¿ chyba problem rozwiÄ…za³em, tylko czekam na nowy aktuator. Tak to log N75 odpowiada za podciÄ…gniÄ™cie gruszki do góry (zassanie) a sprÄ™¿yna odbija i pozwala na zbicie ciÅ›nienia, wiÄ™c je¿eli mia³byÅ› niedo³adowanie to móg³byÅ› myÅ›leć o N75. Je¿eli mieszek dziruawy to do wymiany i powinno wszystko wrócić do normy. Dla Å›wiÄ™tego spokoju po wymianie zrób sobie logi 8 i 11 kana³ na raz - bo wartoæ z przep³ywki teraz jest za wysoka i sugeruje równie¿ awariÄ™ przep³ywomierza. -- Rafal Lorenc mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl 22 |
Data: Listopad 22 2011 12:20:46 | Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | Autor: Lewis | W dniu 2011-11-22 06:34, Rafal Lorenc pisze: N75 odpowiada za podciÄ…gniÄ™cie gruszki do góry (zassanie) a sprÄ™¿yna A sprÄ™¿yna jak odbije aktuator gdy zawór N75 bÄ™dzie trzyma³ podciÅ›nienie na wyjÅ›ciu na aktuator? Je¿eli mieszek dziruawy to do wymiany i powinno wszystko wrócić do Przep³ywy zamykajÄ… skalÄ™ bo i ciÅ›nienie do³adowania praktycznie zamyka skalÄ™. Przep³ywka jest nowa, oryginalna i z resztÄ… przep³ywomierz nie ma praktycznie wp³ywu na to ile do³adowuje turbo, jedynie s³u¿y do korekcji dawki paliwa. Mam nadziejÄ™ ¿e nowy aktuator rozwiÄ…¿e sprawÄ™. P.S. Jakie podciÅ›nienie powinien mieć aktuator przy ustawianiu skrajnego po³o¿enia sztangi? 17PSI? -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 23 |
Data: Listopad 22 2011 11:43:01 | Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | Autor: Rafal Lorenc | Lewis W dniu 2011-11-22 06:34, Rafal Lorenc pisze: To zobaczysz w duty cycle robiÄ…c logi ;-) > Je¿eli mieszek dziruawy to do wymiany i powinno wszystko wrócić do A od czego zale¿y mapa boostu, tym razem mierzona map sensorem? ;-) Mam nadziejÄ™ ¿e nowy aktuator rozwiÄ…¿e sprawÄ™. 0.7 - 0.8 bara -- Rafal Lorenc mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl 24 |
Data: Listopad 22 2011 13:17:54 | Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | Autor: Lewis | W dniu 2011-11-22 12:43, Rafal Lorenc pisze: To zobaczysz w duty cycle robiÄ…c logi ;-) W duty cycle zobaczÄ™ jak zawór faktycznie siÄ™ rusza czy to jakie dosta³ zapotrzebowanie po kablu? A od czego zale¿y mapa boostu, tym razem mierzona map sensorem? ;-) No w sumie masz racjÄ™ ale ale jaki wp³yw ma MAF na to ¿e turbo idzie na ca³y gwizdek skoro pokazuje tak jak powinien gdy gaz traktujemy bardzo zachowawczo a dopiero jak nieco mocniej wciÅ›niemy, turbo leci na straszny overboost. Mam nadziejÄ™ ¿e nowy aktuator rozwiÄ…¿e sprawÄ™. Ok dziÄ™ki. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 25 |
Data: Listopad 22 2011 12:39:01 | Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | Autor: Rafal Lorenc | Lewis W dniu 2011-11-22 12:43, Rafal Lorenc pisze: To dzia³a po PWMie ;-) > A od czego zale¿y mapa boostu, tym razem mierzona map sensorem? ;-) No i w³aÅ›nie wracamy do mapy MAFa, jak masz du¿y przep³yw to masz te¿ du¿Ä… iloæ paliwa (oczywiÅ›cie jest to jeszcze zale¿ne od innej mapy) Za³ó¿my, ¿e normalnie wciskasz gaz i przy 2krpm powinieneÅ› mieć paliwa 30mg przy przep³ywie 850mg/R a przep³ywka wskazuje, ¿e masz 2krpm, przep³yw 1249mg/R to sÄ…dzisz, ¿e iloæ paliwa bÄ™dzie identyczna? ;-) >> Mam nadziejÄ™ ¿e nowy aktuator rozwiÄ…¿e sprawÄ™. Je¿eli bÄ™dzie Ci dalej turbo ucieka³o to wyd³u¿ o dwa pe³ne obroty sztangÄ™ i sprawd¼. -- Rafal Lorenc mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl 26 |
Data: Listopad 22 2011 16:00:47 | Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | Autor: Lewis | W dniu 2011-11-22 13:39, Rafal Lorenc pisze: To dzia³a po PWMie ;-) OK No i w³aÅ›nie wracamy do mapy MAFa, jak masz du¿y przep³yw to masz te¿ No paliwa bÄ™dzie wiÄ™cej ale z jakiegoÅ› powodu przep³yw wyniós³ za du¿o, czyli turbo prze³adowa³o. Na innych przep³ywkach jest tak samo. Mam nadziejÄ™ ¿e nowy aktuator rozwiÄ…¿e sprawÄ™. OK, zrobiÄ™ co bÄ™dzie siÄ™ da³o. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 27 |
Data: Listopad 23 2011 22:02:20 | Temat: Re: Notlauf - próbowa³em wszystkiego. | Autor: Lewis | OK, zrobiÄ™ co bÄ™dzie siÄ™ da³o. A wiÄ™c problem rozwiÄ…zany, uszkodzony aktuator to raz a dwa uszkodzony zawór N75 (podawa³ na si³ownik -0,2bar zamiast -0,8bar) Zamieni³em go z N18 i wszystko jest super. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |