Grupy dyskusyjne   »   Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...

Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...



1 Data: Maj 31 2016 17:02:33
Temat: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Marek 

Musia³em w tranzicie wymienić amortyzatory ty³. Na stacji diagnostycznej przed wymianÄ… pokazywa³o 29% oba. Znajomy mechanik wymieni³ na nowe. Po wymianie jadÄ™ na stacjÄ™ tak z ciekawoÅ›ci sprawdzić i wynik: ty³ prawy 12%, lewy - 29%. Jak to mo¿liwe??
Mechanik przysiÄ™ga, ¿e to nowe oryginalne (zamienników do tego modelu podobno nie ma). Nie mam powodów by podejrzewać mechanika, mo¿liwe ¿e sprzedano mu uszkodzone?

--
Marek



2 Data: Maj 31 2016 17:49:59
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: t-1 

W dniu 31.05.2016 o 17:02, Marek pisze:

Musia³em w tranzicie wymieniæ amortyzatory ty³. Na stacji diagnostycznej
przed wymian± pokazywa³o 29% oba. Znajomy mechanik wymieni³ na nowe. Po
wymianie jadê na stacjê tak z ciekawo¶ci sprawdziæ i wynik: ty³ prawy
12%, lewy - 29%. Jak to mo¿liwe??
Mechanik przysiêga, ¿e to nowe oryginalne (zamienników do tego modelu
podobno nie ma). Nie mam powodów by podejrzewaæ mechanika, mo¿liwe ¿e
sprzedano mu uszkodzone?

Mo¿e stacja diagnostyczna powinna miernik wymieniæ?
Pojed¼ dla sprawdzenia na inn±.
Szkoda, ¿e wpêdzili ciê w koszty.
Czuæ co¶ by³o przy je¼dzie?
Pobujaæ w kilku stoj±cego pustego Transita te¿ by chyba siê da³o.

3 Data: Maj 31 2016 18:01:31
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Marek 

On Tue, 31 May 2016 17:49:59 +0200, t-1  wrote:

Mo¿e stacja diagnostyczna powinna miernik wymienić?

Przód na tej stacji pokazuje 65%/55%. Diagnosta pó¼niej sprawdzi³ ciÅ›nienie w oponach na tym tyle, by³o 3.8bar zamiast 2.7 jak fabryka nakazuje. Po redukcji ciÅ›nienia do 2.7 wynik by³ 44% 29% (przy ciÅ›nieniu 3 8 by³o 29% 12%).
Ile miniumum powinien pokazać nowy amorek? KkiedyÅ› wymienia³em w osobówce  (mazda 2) i na nowym by³o 85%.

Jutro pojadÄ™ na innÄ… stacjÄ™, mechanik twierdzi, ¿e jak wezmÄ™ wydruk to bÄ™dzie dobra podstawa reklamacji.

--
Marek

4 Data: Maj 31 2016 18:42:33
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Cavallino 

W dniu 31.05.2016 o 18:01, Marek pisze:

On Tue, 31 May 2016 17:49:59 +0200, t-1  wrote:
Mo¿e stacja diagnostyczna powinna miernik wymienić?

Przód na tej stacji pokazuje 65%/55%. Diagnosta pó¼niej sprawdzi³
ciÅ›nienie w oponach na tym tyle, by³o 3.8bar zamiast 2.7 jak fabryka
nakazuje.

To jest rower czy tir?

5 Data: Maj 31 2016 18:48:45
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .05.2016 o 18:42 Cavallino  pisze:

W dniu 31.05.2016 o 18:01, Marek pisze:
On Tue, 31 May 2016 17:49:59 +0200, t-1  wrote:
Mo¿e stacja diagnostyczna powinna miernik wymienić?

Przód na tej stacji pokazuje 65%/55%. Diagnosta pó¼niej sprawdzi³
ciÅ›nienie w oponach na tym tyle, by³o 3.8bar zamiast 2.7 jak fabryka
nakazuje.

To jest rower czy tir?


W mojej osobówce zalecane  przez producenta ciÅ›nienie (z 5 osobami lub na  autostradzie) to 3,2 bara.
Opony 17".

TG

6 Data: Maj 31 2016 19:02:37
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Cavallino 

W dniu 31.05.2016 o 18:48, Tomasz Gorbaczuk pisze:

W dniu .05.2016 o 18:42 Cavallino  pisze:

W dniu 31.05.2016 o 18:01, Marek pisze:
On Tue, 31 May 2016 17:49:59 +0200, t-1  wrote:
Mo¿e stacja diagnostyczna powinna miernik wymienić?

Przód na tej stacji pokazuje 65%/55%. Diagnosta pó¼niej sprawdzi³
ciÅ›nienie w oponach na tym tyle, by³o 3.8bar zamiast 2.7 jak fabryka
nakazuje.

To jest rower czy tir?


W mojej osobówce zalecane  przez producenta ciÅ›nienie (z 5 osobami lub
na autostradzie) to 3,2 bara.
Opony 17".

Ale takie z minimalnÄ… gumÄ…?
Bo jeszcze siÄ™ nie spotka³em z tego typu ciÅ›nieniami.

7 Data: Maj 31 2016 19:09:58
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .05.2016 o 19:02 Cavallino  pisze:


W mojej osobówce zalecane  przez producenta ciÅ›nienie (z 5 osobami lub
na autostradzie) to 3,2 bara.
Opony 17".

Ale takie z minimalnÄ… gumÄ…?
Bo jeszcze siÄ™ nie spotka³em z tego typu ciÅ›nieniami.

Rozmiar gumy fabryczny - normalne ciÅ›nienie 2,5 bar - pe³ne obciÄ…¿enie lub  autostrada 3,2
Auto ma 1760kg w dowodzie - minivan C4GP.

TG

8 Data: Maj 31 2016 19:13:10
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Cavallino 

W dniu 31.05.2016 o 19:09, Tomasz Gorbaczuk pisze:

W dniu .05.2016 o 19:02 Cavallino  pisze:


W mojej osobówce zalecane  przez producenta ciÅ›nienie (z 5 osobami lub
na autostradzie) to 3,2 bara.
Opony 17".

Ale takie z minimalnÄ… gumÄ…?
Bo jeszcze siÄ™ nie spotka³em z tego typu ciÅ›nieniami.

Rozmiar gumy fabryczny


To znaczy jaki profil?

9 Data: Maj 31 2016 19:37:46
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .05.2016 o 19:13 Cavallino  pisze:

W dniu 31.05.2016 o 19:09, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .05.2016 o 19:02 Cavallino  pisze:


W mojej osobówce zalecane  przez producenta ciÅ›nienie (z 5 osobami lub
na autostradzie) to 3,2 bara.
Opony 17".

Ale takie z minimalnÄ… gumÄ…?
Bo jeszcze siÄ™ nie spotka³em z tego typu ciÅ›nieniami.

Rozmiar gumy fabryczny


To znaczy jaki profil?

50/215/R17

TG

10 Data: Czerwiec 01 2016 11:58:29
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Miroo 

W dniu 2016-05-31 o 19:37, Tomasz Gorbaczuk pisze:

To znaczy jaki profil?

50/215/R17

To faktycznie chyba rower, skoro szerokoæ 50 :)
Ale za to jaki profil...
MSPANC

Pozdrawiam

11 Data: Czerwiec 01 2016 18:30:23
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .06.2016 o 11:58 Miroo  pisze:

W dniu 2016-05-31 o 19:37, Tomasz Gorbaczuk pisze:
To znaczy jaki profil?

50/215/R17

To faktycznie chyba rower, skoro szerokoæ 50 :)
Ale za to jaki profil...
MSPANC

Pozdrawiam

Czeka³em a¿ ktoÅ› siÄ™ przyczepi :-)

oczywiście 215/50/R17

TG

12 Data: Maj 31 2016 19:12:38
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Marek 

On Tue, 31 May 2016 18:42:33 +0200, Cavallino  wrote:

To jest rower czy tir?

By³o w pierwszym poÅ›cie.

--
Marek

13 Data: Czerwiec 01 2016 18:46:41
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Cavallino 

W dniu 31.05.2016 o 19:12, Marek pisze:

On Tue, 31 May 2016 18:42:33 +0200, Cavallino
 wrote:
To jest rower czy tir?

By³o w pierwszym poÅ›cie.

Chodzi o to z b³Ä™dem ortograficznym, a nawet dwoma?
No ok, czyli do tira bli¿ej ni¿ do samochodu....

14 Data: Czerwiec 01 2016 20:40:31
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor:

On Tue, 31 May 2016 19:12:38 +0200, Marek  wrote:

On Tue, 31 May 2016 18:42:33 +0200, Cavallino
 wrote:
To jest rower czy tir?

By³o w pierwszym po¶cie.

Nic nie by³o. Jaki Transit? 2,7 bar? To chyba Connect. Bo du¿y to na
99% powy¿ej 4 bar.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

15 Data: Czerwiec 02 2016 11:32:06
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Marek 

On Wed, 01 Jun 2016 20:40:31 +0200,  wrote:

Nic nie by³o. Jaki Transit? 2,7 bar? To chyba Connect. Bo du¿y to na
99% powy¿ej 4 bar.

Turneo, jest 2.7 half load.

--
Marek

16 Data: Czerwiec 02 2016 13:54:24
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Marek 

On Wed, 01 Jun 2016 20:40:31 +0200,  wrote:

Nic nie by³o. Jaki Transit? 2,7 bar? To chyba Connect. Bo du¿y to na
99% powy¿ej 4 bar.

Connecy to maluch, to Turneo, fotka  tabliczki ciÅ›nieÅ„:

 http://83.220.108.211/bins/fordpress.jpg

--
Marek

17 Data: Maj 31 2016 18:00:59
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Budzik 

U¿ytkownik Cavallino  ...

Mo¿e stacja diagnostyczna powinna miernik wymieniæ?

Przód na tej stacji pokazuje 65%/55%. Diagnosta pó¼niej sprawdzi³
ci¶nienie w oponach na tym tyle, by³o 3.8bar zamiast 2.7 jak fabryka
nakazuje.

To jest rower czy tir?

W jakim sensie?
W ducato ko³a 225/70/15 zalecane cisnienie to 4...

18 Data: Maj 31 2016 21:43:35
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Maciek 


Ile miniumum powinien pokazać nowy amorek? KkiedyÅ› wymienia³em w
osobówce  (mazda 2) i na nowym by³o 85%.

U mnie tylne zu¿yte mia³y 75% no i Jan Sebastian bach - pieczÄ…tka jest. Zmien³em je dla Å›wiÄ™tego spokoju bo ty³ lata³ na dziurach jak chcia³. Na kolejny rok wymienione pokazywa³y z tego co pamiÄ™tam podobnÄ… sprawnoæ, przy czym ty³ trzyma³ siÄ™ ju¿ jak przyklejony do asfaltu.
Tak¿e mam poglÄ…d wyrobiony o tej ca³ej diagnostyce.


Jutro pojadÄ™ na innÄ… stacjÄ™, mechanik twierdzi, ¿e jak wezmÄ™ wydruk to
będzie dobra podstawa reklamacji.


Ma³a uwaga. Co tam masz z ty³u, resory?
Ciekawe jak siÄ™ maszyny diagnostyczne zachowujÄ… podczas testu nieobciÄ…¿onego zawieszenia na resorach, które z tego co wiem jest raczej twarde i ma zapewne innÄ… charakterystykÄ™ od sprÄ™¿yn w osobówkach.
Jak ju¿ tak dociekliwie testujesz, mo¿esz te¿ wrzucić coÅ› ciÄ™¿kiego na pakÄ™ i zobaczyć co bÄ™dzie w innym zakresie pracy. A mo¿e resory mówiÄ… doæ...

19 Data: Czerwiec 01 2016 00:08:39
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Marek 

On Tue, 31 May 2016 21:43:35 +0200, Maciek  wrote:

Ma³a uwaga. Co tam masz z ty³u, resory?

Tak, no ale chyba diagnosta ma pojÄ™cie o tym jaki profil testu na linii testujÄ…cej ustawić, widzia³, ¿e, sÄ… resory.

--
Marek

20 Data: Czerwiec 01 2016 01:01:46
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Wed, 01 Jun 2016 00:08:39 +0200, Marek napisa³(a):

On Tue, 31 May 2016 21:43:35 +0200, Maciek 
wrote:
Ma³a uwaga. Co tam masz z ty³u, resory?

Tak, no ale chyba diagnosta ma pojêcie

taaaa... na pewno :)

21 Data: Maj 31 2016 19:14:04
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 31 May 2016 17:02:33 +0200, Marek napisa³(a):

Musia³em w tranzicie wymieniæ amortyzatory ty³. Na stacji
diagnostycznej przed wymian± pokazywa³o 29% oba.

A sk±d konieczno¶æ wymiany tych amortyzatorów?
Jakie by³y objawy ich nieprawid³owej pracy?

Znajomy mechanik
wymieni³ na nowe. Po wymianie jadê na stacjê tak z ciekawo¶ci
sprawdziæ i wynik: ty³ prawy 12%, lewy - 29%. Jak to mo¿liwe??

Na kilka sposobów :)

Po pierwsze czy aby na pewno s± to takie same amortyzatory? W sensie ¿e te
same modele - mo¿e co¶ ¼le wydali z magazynu.
A s± dostêpne ró¿ne charakterystyki t³umienia w amortyzatorach do tego
samochodu modelu. Np. Sachs 230963 i 230964.

Po drugie oczywi¶cie mo¿e siê zdarzyæ ¿e produkt nowy ma wadê.
Same amortyzatory mo¿na sprawdziæ i porównaæ na hamowni amortyzatorów -
maj± takie rzeczy w serwisach amortyzatorów. Mo¿na te¿ rêcznie porównaæ jak
siê amortyzatory zachowuj± chocia¿ przy si³ach i prêdko¶ciach które mo¿na
wygenerowaæ rêkami.

Po trzecie mo¿e byæ co¶ ¼le z³o¿one.

Z takich ogólnych przyczyn to mo¿e auto ma nierówne obci±¿enie?
Czy diagnosta to sprawdzi³?
Przed badaniem zawieszenia mierzony jest nacisk statyczny - je¿eli na
jednej osi bardziej obci±¿one jest lewe ko³o, a na drugiej prawe to znaczy
¿e które¶ zawieszenie jest d³u¿sze/krótsze i powoduje to nierówny nacisk po
przek±tnej.
Przyczyny to np. pêkniêta sprê¿yna, jakie¶ wyrwane mocowanie przedniego
macphersona, krzywy resor z ty³u itp.

Jakie¶ ko³o mo¿e te¿ le¿eæ na odboju itd.

Ogólnie to jednak co¶ powinno byæ widaæ, ale zacz±æ nale¿y od przyjrzenia
siê tym amortyzatorom i zawieszeniu.


Mechanik przysiêga, ¿e to nowe oryginalne (zamienników do tego modelu
podobno nie ma). Nie mam powodów by podejrzewaæ mechanika, mo¿liwe ¿e
sprzedano mu uszkodzone?

A co to za model Transita? Bo sprawdzi³em na chybi³-trafi³ 3 ró¿ne Transity
w Inter Cars i akurat tam zamienniki tylnych amortyzatorów by³y.

22 Data: Maj 31 2016 21:28:27
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Marek 

On Tue, 31 May 2016 19:14:04 +0200, Tomasz Pyra  wrote:

A skÄ…d koniecznoæ wymiany tych amortyzatorów?
Jakie by³y objawy ich nieprawid³owej pracy?

Nie chcia³ przejsc przeglÄ…du, diagnosta powiedzia³, ¿e 29% to zyt s³abe. Gdyby wtedy ciÅ›nienie by³o prawid³owe pewnie by pokaza³o z 40% i by nie by³o ca³ego zamieszania z wymianÄ….

Po pierwsze czy aby na pewno sÄ… to takie same amortyzatory? W
sensie ¿e te
same modele - mo¿e coÅ› ¼le wydali z magazynu.
A sÄ… dostÄ™pne ró¿ne charakterystyki t³umienia w amortyzatorach do
tego
samochodu modelu. Np. Sachs 230963 i 230964.

Do tego modelu nie ma zamienników,  przynajmniej tak twierdzi³ intercars, musieli  Å›ciÄ…gnać orygina³y od forda.

Z takich ogólnych przyczyn to mo¿e auto ma nierówne obciÄ…¿enie?
Czy diagnosta to sprawdzi³?

To jest bus, by³ bez obciÄ…¿enia.


A co to za model Transita? Bo sprawdzi³em na chybi³-trafi³ 3 ró¿ne
Transity
w Inter Cars i akurat tam zamienniki tylnych amortyzatorów by³y.

Turneo custom.

--
Marek

23 Data: Maj 31 2016 22:18:49
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: tck 


U¿ytkownik "Marek"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

On Tue, 31 May 2016 19:14:04 +0200, Tomasz Pyra  wrote:
A skÄ…d koniecznoæ wymiany tych amortyzatorów?
Jakie by³y objawy ich nieprawid³owej pracy?

Nie chcia³ przejsc przeglÄ…du, diagnosta powiedzia³, ¿e 29% to zyt s³abe. Gdyby wtedy ciÅ›nienie by³o prawid³owe pewnie by pokaza³o z 40% i by nie by³o ca³ego zamieszania z wymianÄ….


a mi ostatnio sprawdzali cisnienie w kolach na przegladzie
ale juz potescie amorkow


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

24 Data: Maj 31 2016 22:46:31
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: yabba 

U¿ytkownik "Marek"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

On Tue, 31 May 2016 19:14:04 +0200, Tomasz Pyra  wrote:
A skÄ…d koniecznoæ wymiany tych amortyzatorów?
Jakie by³y objawy ich nieprawid³owej pracy?

Nie chcia³ przejsc przeglÄ…du, diagnosta powiedzia³, ¿e 29% to zyt s³abe. Gdyby wtedy ciÅ›nienie by³o prawid³owe pewnie by pokaza³o z 40% i by nie by³o ca³ego zamieszania z wymianÄ….



Zmieni³y siÄ™ przepisy, ¿e teraz wymagajÄ… pozytywnego badania amortyzatorów? Jeszcze niedawno przepisy nie wymaga³y badania amortyzatorów.

--
Pozdrawiam,

yabba

25 Data: Czerwiec 01 2016 01:00:15
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 31 May 2016 21:28:27 +0200, Marek napisa³(a):

On Tue, 31 May 2016 19:14:04 +0200, Tomasz Pyra
 wrote:
A sk±d konieczno¶æ wymiany tych amortyzatorów?
Jakie by³y objawy ich nieprawid³owej pracy?

Nie chcia³ przejsc przegl±du, diagnosta powiedzia³, ¿e 29% to zyt
s³abe. Gdyby wtedy ci¶nienie by³o prawid³owe pewnie by pokaza³o z 40%
i by nie by³o ca³ego zamieszania z wymian±.

Cz³owiek u którego by³e¶ pewnie nie ma bladego pojêcia co oznacza te 29% i
do czego w ogóle s³u¿y urz±dzenie którego u¿ywa³, co mierzy i co ma na to
wp³yw.


Z takich ogólnych przyczyn to mo¿e auto ma nierówne obci±¿enie?
Czy diagnosta to sprawdzi³?

To jest bus, by³ bez obci±¿enia.

Nie chodzi³o mi o obci±¿enie ³adunkiem, a o statyczny nacisk który wywiera
ka¿de z kó³.
O to, czy nie jest tak, ¿e jedna o¶ jest ciê¿sza z lewej, a druga z prawej.
Oznacza to ¿e auto zachowuje siê jak stó³ który ma jedn± nogê krótsz± - co
mo¿e t³umaczyæ du¿± ró¿nicê w wyniku na ko³ach tylnej osi.

Diagnosta widz±c ró¿nicê wyniku miêdzy stronami, pierwsze co zrobi to
skontroluje ten parametr, oraz ci¶nienie w oponach.

Sam ³adunek te¿ ma spory wp³yw na to, co pokazuj± te testety zawieszenia.
Jak wrzuci³by¶ tonê do ty³u to pewnie dosta³by¶ zupe³nie inny wynik -
niewykluczone ¿e du¿o wy¿szy.

Prawdê mówi±c ten wynik w % ma ma³± warto¶æ.
Jedyne co mo¿na z niego wyczytaæ, to to ¿e je¿eli jest ró¿nica lewo-prawo
to co¶ jest nie tak (ale nawet niekoniecznie z tej strony z której jest
mniej), no albo jak wychodz± warto¶ci rzêdu kilkunastu % albo mniej no to
te¿ pewnie co¶ jest ¼le.

Cokolwiek o stanie amortyzacji pojazdu mówi dopiero charakterystyka
czêstotliwo¶ciowa, która oczywi¶cie jest dostêpna w tym urz±dzeniu, ale
ma³o kto tam zagl±da, bo ma³o komu chcia³o siê czytaæ instrukcjê obs³ugi.


A co to za model Transita? Bo sprawdzi³em na chybi³-trafi³ 3 ró¿ne
Transity
w Inter Cars i akurat tam zamienniki tylnych amortyzatorów by³y.

Turneo custom.

No to faktycznie - katalog IC mówi ¿e tylko OEM.

26 Data: Czerwiec 01 2016 07:19:05
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Marek 

On Wed, 1 Jun 2016 01:00:15 +0200, Tomasz Pyra  wrote:

Cz³owiek u którego by³eÅ› pewnie nie ma bladego pojÄ™cia co oznacza
te 29% i
do czego w ogóle s³u¿y urzÄ…dzenie którego u¿ywa³, co mierzy i co ma
na to
wp³yw.


Nie przesadzasz? Diagnosta sroce spod ogona.nie wylecia³, jak 40 lat pracuje w bran¿y to musia³ siÄ™ spotkać z takimi przypadkami ergo powinien mieć doÅ›wiadczenie.

Diagnosta widzÄ…c ró¿nicÄ™ wyniku miÄ™dzy stronami, pierwsze co zrobi
to
skontroluje ten parametr, oraz ciśnienie w oponach.

I tak zrobi³, po korekcie ciÅ›nienia zrobi³o siÄ™ 45% 29% ale delta nadal jest za du¿a mimo równomiernego nacisku obu osi.

--
Marek

27 Data: Czerwiec 01 2016 23:05:28
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Wiwo 


U¿ytkownik "Marek"  napisa³ w wiadomoÅ›ci


Nie przesadzasz? Diagnosta sroce spod ogona.nie wylecia³, jak 40 lat pracuje w bran¿y to musia³ siÄ™ spotkać z takimi przypadkami ergo powinien mieć doÅ›wiadczenie.

TydzieÅ„ temu znajomy mechanik ze Å›miechem opowiada³ mi jak diagnosta z kilkudziesiÄ™cioletnim doÅ›wiadczeniem odstawia³ do niego samochód z tekstem "coÅ› mi stuka w zawieszeniu, ale nie wiem co". I to nie jest pierwszy raz...

Wiwo

28 Data: Czerwiec 02 2016 00:19:23
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Wed, 01 Jun 2016 07:19:05 +0200, Marek napisa³(a):

On Wed, 1 Jun 2016 01:00:15 +0200, Tomasz Pyra
 wrote:
Cz³owiek u którego by³e¶ pewnie nie ma bladego pojêcia co oznacza
te 29% i
do czego w ogóle s³u¿y urz±dzenie którego u¿ywa³, co mierzy i co ma
na to
wp³yw.


Nie przesadzasz? Diagnosta sroce spod ogona.nie wylecia³,

My¶lê ¿e jednak s³abo z nim, skoro na podstawie wyniku 29%, z ty³u, w
pustym busie na resorach, wymy¶li³ uszkodzone amortyzatory.
A ci¶nienie w oponach sprawdzi³ dopiero jak wróci³e¶ z nowymi.

A tak swoj± drog±, to by³o co¶ nie tak z tymi starymi amortyzatorami? Ko³a
skaka³y na dziurach? ABS siê uruchamia³ hamuj±c przed ¶wiat³ami?

jak 40 lat
pracuje w bran¿y to musia³ siê spotkaæ z takimi przypadkami ergo
powinien mieæ do¶wiadczenie.

Mo¿e od 40 lat wysy³a wszystkich po nowe amortyzatory?
Paru takich ju¿ widzia³em co w tych procentach widzieli ju¿ "sprawno¶æ",
"zu¿ycie" czy "t³umienie".
A mam uczelenie na tego typu urzêdasów, uzbrojonych w sprzêt którego nie
potrafi± obs³ugiwaæ, na podstawie którego autorytatywnie wydaj± ró¿ne
wyroki.


Diagnosta widz±c ró¿nicê wyniku miêdzy stronami, pierwsze co zrobi
to
skontroluje ten parametr, oraz ci¶nienie w oponach.

I tak zrobi³, po korekcie ci¶nienia zrobi³o siê 45% 29% ale delta
nadal jest za du¿a mimo równomiernego nacisku obu osi.

Istotnie - w tej chwili masz co¶ nie tak w zawieszeniu, bo ró¿nicê miêdzy
osiami masz spor±.
Albo uszkodzone elementy, albo ¼le z³o¿one.

Natomiast pewnie przed "napraw±" by³o wszystko w porz±dku.

29 Data: Czerwiec 02 2016 13:49:59
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Marek 

On Thu, 2 Jun 2016 00:19:23 +0200, Tomasz Pyra  wrote:

A tak swojÄ… drogÄ…, to by³o coÅ› nie tak z tymi starymi
amortyzatorami?  Ko³a
skaka³y na dziurach? ABS siÄ™ uruchamia³ hamujÄ…c przed Å›wiat³ami?

Nie zauwa¿y³em, zresztÄ… nie zwracam uwagi na takie rzeczy, dla mnie to  tylko przyrzÄ…d do je¿d¿enia z pkt a do b.
Na przeglÄ…dzie diagnosta siÄ™ przyczepi³, zresztÄ… teraz kojarzÄ™ ¿e jak zaczÄ™liÅ›my je oglÄ…dać to jeden z nich by³ mokry. StÄ…d nie mia³em jakiÅ› specjalnych oporów je wymienić. Szczególnie jak przyrzÄ…d do ich mierzenia pokaza³ kiepski wynik z  porównaniu z przodem.

Istotnie - w tej chwili masz coÅ› nie tak w zawieszeniu, bo ró¿nicÄ™
między
osiami masz sporÄ….

 Na drugiej stacji diagnosta ju¿ przy przejechaniu przez rolki (jadÄ…c w kierunku stanowiska do testowania amo.) od razu stwierdzi³ na oko, ¿e samochód nie ma w ogóle amorów z ty³u.
Jego linia wykaza³a 75/75 przód, 55/56 ty³.
Bardzo siÄ™ dziwi³, ¿e samochód zachowuje siÄ™ jakby nie mia³ (w jego ocenie) mimo, ¿e linia testowa  pokazuje wynik. Zwo³a³ wszystkich ch³opaków jacy byli pod rÄ™ka i kaza³ nam wsiadać do auta, by zrobić test z obciÄ…¿eniem. Z obciÄ…¿eniem wynik wyszed³ taki sam. Pó¼niej zaproponowa³ zdjÄ™cie jednego, by sprawdzić co poka¿e bez amo. ZdjÄ…³, pokaza³o 0.

Zasugerowa³, ¿ebym pojecha³ do mechanika, ¿eby je zdjÄ…c, przepompować, poje¼dzić. jakiÅ› czas i znowu sprawdzić.


> Albo uszkodzone elementy, albo ¼le z³o¿one. Źle za³o¿yć raczej siÄ™ nie da, tam jest bardzo prosty monta¿, dwa ucha jedno na belce osi drugie  w ramie. Jedyne co mnie zdziwi³o, to ¿e konstruktor tego auta wymyÅ›li³ pracÄ™ amo. pod sporym kÄ…tem, nie pracuje on pionowo w p³aszczy¼nie skoku zawieszenia ale tworzy z niÄ… kÄ…t na oko 30-45°, przez co spory sok zawieszenia powoduje niewielki skok amo. Ale widać tak musi być.

Natomiast pewnie przed "naprawÄ…" by³o wszystko w porzÄ…dku.

Gdyby nie by³o tego wycieku, to bym za³o¿y³ te stare i pojecha³ zbadać z prawid³owym ciÅ›nieniem.

--
Marek

30 Data: Czerwiec 02 2016 20:08:53
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 02 Jun 2016 13:49:59 +0200, Marek napisa³(a):

Istotnie - w tej chwili masz co¶ nie tak w zawieszeniu, bo ró¿nicê
miêdzy
osiami masz spor±.

 Na drugiej stacji diagnosta ju¿ przy przejechaniu przez rolki (jad±c
w kierunku stanowiska do testowania amo.) od razu stwierdzi³ na oko,
¿e samochód nie ma w ogóle amorów z ty³u.
Jego linia wykaza³a 75/75 przód, 55/56 ty³.
Bardzo siê dziwi³, ¿e samochód zachowuje siê jakby nie mia³ (w jego
ocenie) mimo, ¿e linia testowa  pokazuje wynik.

Czyli trafi³e¶ na kolejnego diagnostê który nie wie co to za urz±dzenie
którego u¿ywa, co oznaczaj± te procenty i pewnie nie wie równie¿ jak dzia³a
zawieszenie w samochodzie.
Bo gdyby wiedzia³ jak dzia³a urz±dzenie, to by siê nie dziwi³.

Dobrze zgadnê ¿e interesowa³y go tylko procenty, a nie wykresy?


Zwo³a³ wszystkich ch³opaków jacy byli pod rêka i kaza³ nam wsiadaæ do
auta, by zrobiæ test z obci±¿eniem. Z obci±¿eniem wynik wyszed³ taki
sam.
Pó¼niej zaproponowa³ zdjêcie jednego, by sprawdziæ co poka¿e bez amo.
Zdj±³, pokaza³o 0.

Pozytywne ¿e chocia¿ jakie¶ eksperymenty robi - to dobry sposób zdobywania
wiedzy :)

Zasugerowa³, ¿ebym pojecha³ do mechanika, ¿eby je zdj±c,
przepompowaæ, poje¼dziæ. jaki¶ czas i znowu sprawdziæ.

Co przepompowaæ? Sk±d i dok±d? :)

Skoro nie wiadomo o co chodzi, to faktycznie warto zdemontowaæ amortyzatory
i chocia¿ sprawdziæ rêcznie - wiêkszo¶æ problemów z amortyzatorem da siê
wykryæ rêkami.
Dok³adnie sprawdziæ charakterystykê mo¿na na hamowni amortyzatorowej -
takie urz±dzenia maj± serwisy naprawiaj±ce amortyzatory.

Natomiast nie ma ¿adnych zjawisk które uzasadnia³yby "poje¿d¿enie jaki¶
czas". Amortyzator dwururowy jak siê zapowietrzy pracuj±c w odwrotnej
pozycji, to potrzebuje kilku ruchów w prawid³owej pozycji ¿eby zacz±æ
dzia³±æ i tyle.

Tu jeszcze jeden pomys³ mi przychodzi do g³owy - bo jak amortyzator ma
takie samo mocowanie na górze i dole to mo¿na go zamontowaæ do góry nogami.
U Ciebie jest dobrze?



 > Albo uszkodzone elementy, albo ¼le z³o¿one.

¬le za³o¿yæ raczej siê nie da, tam jest bardzo prosty monta¿, dwa
ucha jedno na belce osi drugie  w ramie. Jedyne co mnie zdziwi³o, to
¿e konstruktor tego auta wymy¶li³ pracê amo. pod sporym k±tem, nie
pracuje on pionowo w p³aszczy¼nie skoku zawieszenia ale tworzy z ni±
k±t na oko 30-45°, przez co spory sok zawieszenia powoduje niewielki
skok amo. Ale widaæ tak musi byæ.

Czasami tak siê robi, ¿e amortyzator pracuje pod jakim¶ k±tem.
Je¶li jest to amortyzator dwururowy (z zewn±trz trudno to rozpoznaæ jaki
jest), to istotne ¿eby nie by³ zamontowany odwrotnie.

Natomiast pewnie przed "napraw±" by³o wszystko w porz±dku.

Gdyby nie by³o tego wycieku, to bym za³o¿y³ te stare i pojecha³
zbadaæ z prawid³owym ci¶nieniem.

Wyciek to faktycznie objaw uszkodzenia i nale¿y amortyzatory wymieniæ.

31 Data: Czerwiec 02 2016 20:48:29
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Marek 

On Thu, 2 Jun 2016 20:08:53 +0200, Tomasz Pyra  wrote:

Dobrze zgadnÄ™ ¿e interesowa³y go tylko procenty, a nie wykresy?


Procenty niekoniecznie,  da³ mi wykresy natomiast nic z nich nie wyczyta³. Ja na nie rzuci³em okiem, zauwa¿y³em ¿e max amplitudy majÄ… przesuniÄ™te, jakby  oba mia³y troche inne charakterystyki. Wykresy tych z przodu ³adnie siÄ™ pokrywajÄ…, tych z ty³u sÄ… "przesuniÄ™te w fazie".

Co przepompować? Skąd i dokąd? :)

No obaj diagnoÅ›ci sugerowali, ¿e ka¿dy amo gazowo-olejowy nale¿y przed za³o¿eniem rÄ™cznie przepompować czyli zrobić 2-3 pe³ne cykle pracy o pe³nym skoku, ¿eby olej dobrze siÄ™ wymiesza³ bo jak amo le¿y w pude³ku to coÅ› mu siÄ™ dzieje.

Tu jeszcze jeden pomys³ mi przychodzi do g³owy - bo jak amortyzator
ma
takie samo mocowanie na górze i dole to mo¿na go zamontować do góry
nogami.
U Ciebie jest dobrze?

Nie no b³agam, wyglÄ…dajÄ… normalnie zamontowane: kielichami w dó³, odwrotnie zamontowane wodÄ™ by nabiera³y :).
Zasugeruje to mechanikowi, ¿e mo¿e zamontowa³ odwrotnie choć wiem ¿e siÄ™ wqrwi na takÄ… sugestiÄ™.
Na razie uzna³, ¿e kupi drugi komplet i mi za³o¿y a tamte bÄ™dzie reklamowa³.

--
Marek

32 Data: Czerwiec 02 2016 21:11:00
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 02 Jun 2016 20:48:29 +0200, Marek napisa³(a):

Procenty niekoniecznie,  da³ mi wykresy natomiast nic z nich nie
wyczyta³. Ja na nie rzuci³em okiem, zauwa¿y³em ¿e max amplitudy maj±
przesuniête, jakby  oba mia³y troche inne charakterystyki.

Czyli pewnie inna czêstotliwo¶æ rezonansowa.
A mo¿e to jednak resory/sprê¿yny? :)

Masz mo¿e zdjêcia tych wykresów?

Wykresy
tych z przodu ³adnie siê pokrywaj±, tych z ty³u s± "przesuniête w
fazie".




Co przepompowaæ? Sk±d i dok±d? :)

No obaj diagno¶ci sugerowali, ¿e ka¿dy amo gazowo-olejowy nale¿y
przed za³o¿eniem rêcznie przepompowaæ czyli zrobiæ 2-3 pe³ne cykle
pracy o pe³nym skoku, ¿eby olej dobrze siê wymiesza³ bo jak amo le¿y
w pude³ku to co¶ mu siê dzieje.

Ka¿dy to mo¿e nie (dotyczy to tylko dwururowych - jednorurowych nie), ale
faktycznie tak nale¿y zrobiæ.

¦ciskaj±c i rozci±gaj±c amortyzator rêkami czuje siê czy pracuje on p³ynnie
w ca³ym zakresie skoku. Jak w transporcie powietrze dosta³o siê do
¶rodkowej rury, to bêdzie to czuæ i najczê¶ciej s³ychaæ przy takim
¶ciskaniu amortyzatora.

No ale jak Twój mechanik tego nie zrobi³ przed monta¿em, to okazuje siê, ¿e
jednak da³o siê je zamontowaæ nieprawid³owo...
Zawsze warto ka¿d± montowan± czê¶æ chocia¿ obejrzeæ, poruszaæ w³a¶nie ¿eby
sprawdziæ czy chocia¿ wstêpnie jest ok, czy nie ma jaki¶ luzów albo innych
ewidentnych problemów.

Tu jeszcze jeden pomys³ mi przychodzi do g³owy - bo jak amortyzator
ma
takie samo mocowanie na górze i dole to mo¿na go zamontowaæ do góry
nogami.
U Ciebie jest dobrze?

Nie no b³agam, wygl±daj± normalnie zamontowane: kielichami w dó³,
odwrotnie zamontowane wodê by nabiera³y :).

Tak tylko pytam kontrolnie :)
Nie wiem jak one wygl±daj±.
O ile kolumny macphersona do góry nogami nie zamontujesz, to co¶ takiego
ju¿ jak najbardziej:
http://images.okazje.info.pl/p/motoryzacja/1711/ford-amortyzator-kombi-1130118.jpg
Oczywi¶cie ¿e wody nabierze w os³ony, ale kto to wie? :)

Na razie uzna³, ¿e kupi drugi komplet i mi za³o¿y a tamte bêdzie
reklamowa³.

Zacz±³bym jednak od stwierdzenia co jest nie tak i gdzie :)
Zawieszenie tylne w tym aucie to nie jest silnik Wankla, tam nie trzeba
mieæ doktoratu ¿eby zrozumieæ co dzia³a, a co nie.

33 Data: Czerwiec 02 2016 21:40:55
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Marek 

On Thu, 2 Jun 2016 21:11:00 +0200, Tomasz Pyra  wrote:

Masz mo¿e zdjÄ™cia tych wykresów?

Zostawi³em je u mechanika, pewnie ma je jeszcze to mogÄ™ zrobić fotki. JesteÅ› w stanie na ich podstawie stwierdzić czy amo. sÄ… ok  a ten wynik (ok 55%) jest prawid³owy i nie nale¿y ju¿ nic z tym kombinować?

No ale jak Twój mechanik tego nie zrobi³ przed monta¿em, to okazuje
siÄ™, ¿e
jednak da³o siÄ™ je zamontować nieprawid³owo...

Tutaj mam sprzeczne zeznania. Rozmawiam z "mechanikiem" a de facto szefem serwisu, czarnÄ… robotÄ™ robiÄ… jego pracownicy. Jak za pierwszym razem o to go pyta³em to twierdzi³, ¿e tego nie robiÄ… bo tego typu amo. nie potrzeba bo coÅ› tam (nie pamiÄ™tam argumentacji). Za drugim razem gdy wróci³em do pytania ju¿ w warsztacie to zapyta³ przy mnie tego konkretnego mechanika co zak³ada³ te amo, on stwierdzi³, ¿e je przepompowa³.
Diagnosta odpiÄ…³ jednego, przepompowa³ go, po za³o¿eniu wynik badania by³ taki sam.

--
Marek

34 Data: Czerwiec 02 2016 22:39:09
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 02 Jun 2016 21:40:55 +0200, Marek napisa³(a):

On Thu, 2 Jun 2016 21:11:00 +0200, Tomasz Pyra
 wrote:
Masz mo¿e zdjêcia tych wykresów?

Zostawi³em je u mechanika, pewnie ma je jeszcze to mogê zrobiæ fotki.
Jeste¶ w stanie na ich podstawie stwierdziæ czy amo. s± ok  a ten
wynik (ok 55%) jest prawid³owy i nie nale¿y ju¿ nic z tym kombinowaæ?

Ten test polega na tym, ¿e samochód wje¿d¿a na p³ytê testow± i mierzony
jest stosunek nacisku statycznego do dynamicznego przy jakim¶ tam
pobudzeniu z ró¿nymi czêstotliwo¶ciami.
Nie wiem nawet czy ten zakres i amplituda s± jakie¶ u¶ci¶lone, czy ka¿dy
producent to robi po swojemu.

W zale¿no¶ci od konstrukcji zawieszenia i reszty pojazdu, jak i
charakterystyk t³umienia i sprê¿ysto¶ci elementów, wynik w fabrycznie nowym
samochodzie mo¿e byæ bardzo ró¿ny.
W wielu autach, zw³aszcza z ty³u wynik rzêdu 20-30% to norma i lepiej nie
bêdzie.
Tak wynik mia³o np. Cinquecento, które z kolei z ewidentnie uszkodzonym
amortyzatorem pokaza³o ponad 70%.

Trudno wiêc nawet powiedzieæ ¿e wy¿szy wynik to zawsze dobrze.
Na pewno problemem jest ró¿ny wynik prawo-lewo, co jak rozumiem teraz nie
wystêpuje.


No ale jak Twój mechanik tego nie zrobi³ przed monta¿em, to okazuje
siê, ¿e
jednak da³o siê je zamontowaæ nieprawid³owo...

Tutaj mam sprzeczne zeznania. Rozmawiam z "mechanikiem" a de facto
szefem serwisu, czarn± robotê robi± jego pracownicy. Jak za pierwszym
razem o to go pyta³em to twierdzi³, ¿e tego nie robi± bo tego typu
amo. nie potrzeba bo co¶ tam (nie pamiêtam argumentacji).

S± amortyzatory jednorurowe gdzie olej jest oddzielony od gazu t³okiem i
nie mog± zamieniæ siê miejscami. S± te¿ amortyzatory dwururowe z membran±
rozdzielaj±c± olej i gaz (np. tam gdzie wymagana jest np. praca
amortyzatora w poziomie). W takich wypadkach nie ma mo¿liwo¶ci ¿eby
amortyzator siê zapowietrzy³.

Ale w najczê¶ciej spotykanej konstrukcji gdzie amortyzator jest dwururowy,
a gaz znajduje siê w zewnêtrznej rurze oddzielony od oleju jedynie
grawitacyjnie, tam je¶li amortyzator siê rozprê¿y w niepionowej pozycji
mo¿e wci±gn±æ gaz do ¶rodkowej rury.
Zapowietrzenie jest wyra¼nie wyczuwalne rêkami przy ruchach t³oczyska w
skrajne po³o¿enia.
Trzeba go wtedy w³a¶nie wypompowaæ i to trzeba go odpowiednio wyobracaæ,
¶ciskaæ i rozci±gaæ a¿ zacznie dzia³aæ prawid³owo.

Za drugim
razem gdy wróci³em do pytania ju¿ w warsztacie to zapyta³ przy mnie
tego konkretnego mechanika co zak³ada³ te amo, on stwierdzi³, ¿e je
przepompowa³.
Diagnosta odpi±³ jednego, przepompowa³ go, po za³o¿eniu wynik badania
by³ taki sam.

No teraz jak rozumiem wysz³y Ci dobre wyniki na tym te¶cie.
Je¶li wynik jest wiêc prawid³owy, a amortyzator przy przepompowaniu
zachowuje siê prawid³owo (warto sprawdziæ jeszcze drugi), do tego je¶li
zawieszenie zachowuje siê poprawnie np. przy przeje¿d¿aniu przez progi
zwalniaj±ce, to mo¿e to ju¿ koniec tej zagadki i wszystko jest ok?

Tzn. oczywi¶cie mo¿na siê zastanawiaæ dlaczego wcze¶niej by³o ¼le, mo¿e
tamto pierwsze SKP ma popsuty sprzêt, mo¿e by³o krzywo najechane, mo¿e
zaci±gniêty hamulec rêczny czy pewnie jeszcze parê innych mo¿liwych rzeczy.

Mo¿e byæ te¿ tak ¿e amortyzator mia³e¶ zapowietrzony, a podczas jazdy po
jaki¶ progach zwalniaj±cych czy dziurach siê po prostu odpowietrzy³y
"przepompowa³y" i teraz ju¿ jest ok.

35 Data: Czerwiec 02 2016 00:44:22
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Scobowski 

W dniu 31.05.2016 o 17:02, Marek pisze:

Musia³em w tranzicie wymienić amortyzatory ty³. Na stacji diagnostycznej
przed wymianÄ… pokazywa³o 29% oba. Znajomy mechanik wymieni³ na nowe. Po
wymianie jadÄ™ na stacjÄ™ tak z ciekawoÅ›ci sprawdzić i wynik: ty³ prawy
12%, lewy - 29%. Jak to mo¿liwe??
Mechanik przysiÄ™ga, ¿e to nowe oryginalne (zamienników do tego modelu
podobno nie ma). Nie mam powodów by podejrzewać mechanika, mo¿liwe ¿e
sprzedano mu uszkodzone?


A zastanawia³es siÄ™ kiedyÅ›, co znaczÄ… te procenty? to sÄ… procenty _czego_?
Test na p³ytach wibracyjnych jest gówno warty, dlatego - z braku miarodajnego i powtarzalnego sposobu testwania - testu amortyzatorów nie robi sie juz od lat na OBTP.

36 Data: Czerwiec 02 2016 13:51:40
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Marek 

On Thu, 2 Jun 2016 00:44:22 +0200, Scobowski  wrote:

A zastanawia³es siÄ™ kiedyÅ›, co znaczÄ… te procenty? to sÄ… procenty
_czego_?

Ja nie jestem od zastanawiania się nad tym, to diagnosta ma jednoznacznie określić, nadają się albo nie.

--
Marek

37 Data: Czerwiec 02 2016 20:21:03
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 02 Jun 2016 13:51:40 +0200, Marek napisa³(a):

On Thu, 2 Jun 2016 00:44:22 +0200, Scobowski  wrote:
A zastanawia³es siê kiedy¶, co znacz± te procenty? to s± procenty
_czego_?

Ja nie jestem od zastanawiania siê nad tym, to diagnosta ma
jednoznacznie okre¶liæ, nadaj± siê albo nie.

Musia³by byæ rozumieæ co robi, a to ju¿ nie takie powszechne.

Jak widzisz coraz wiêksza grupa osób "profesjonalnie" zajmuj±cych siê
diagnostyk± pojazdów, nie jest w stanie stwierdziæ bardzo prostej rzeczy -
czy zawieszenie jest sprawne czy nie.
Dwie ró¿ne SKP podaj± Ci kompletnie ró¿ne wyniki, nikt tam nie wie co
mierzy, nikt nie umie powiedzieæ czy amortyzator jest dobry czy z³y. Czy
mo¿e co¶ innego jest uszkodzone itp.
A to naprawdê nie jest skomplikowane.

A najstraszniejsze w tej opowie¶ci jest to, ¿e podobny poziom kompetencji
mo¿na spotkaæ równie¿ w innych grupach zawodowych. Lekarze, prawnicy,
policjanci itd...

38 Data: Czerwiec 02 2016 20:50:41
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Marek 

On Thu, 2 Jun 2016 20:21:03 +0200, Tomasz Pyra  wrote:

A najstraszniejsze w tej opowieÅ›ci jest to, ¿e podobny poziom
kompetencji
mo¿na spotkać równie¿ w innych grupach zawodowych. Lekarze,
prawnicy,
policjanci itd...

Czemu straszne? W ka¿dej dziedzinie sÄ… tacy co siÄ™ znajÄ… i tacy co wydajÄ™ im siÄ™, ¿e siÄ™ znajÄ….

--
Marek

39 Data: Czerwiec 02 2016 21:17:38
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze ni¿ starsze...
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 02 Jun 2016 20:50:41 +0200, Marek napisa³(a):

Czemu straszne? W ka¿dej dziedzinie s± tacy co siê znaj± i tacy co
wydajê im siê, ¿e siê znaj±.

No bo o ile popsucie samochodu to szkoda finansowa i odwracalna, a taki
lekarz ju¿ mo¿e narobiæ du¿o powa¿niejszych szkód.

Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...



Grupy dyskusyjne