Grupy dyskusyjne   »   Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy już jest max k omfort?

Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy ju jest max k omfort?



1 Data: Grudzien 06 2014 13:57:20
Temat: Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy ju jest max k omfort?
Autor: Olekx 

W poliftingowym A6 mona znaleć w konfiguratorze opcję szyb akustycznych:

> Szyby dwiękoszczelne (z wyączeniem szyby tylnej dla Avanta) 5780z <

Pytanie:
Zawsze mwio się e Merc S klasy ma *wszystkie* szyby grube i podwjne.

Moe wiecie, czy w tym A6 mamy ju takie prawdziwe szyby, ktre nie są gorsze od najlepszych montowanych w limuzynach (A8, S), w sensie tumienia akustycznego ? (niekoniecznie akurat grube, chodzi mi o jako tumienia, bo nie wiem co dokadnie jest w nowym S..)



2 Data: Grudzien 06 2014 14:29:48
Temat: Re: Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy ju jest max k omfort?
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 06 Dec 2014 13:57:20 +0100, Olekx napisa(a):

W poliftingowym A6 mona znale w konfiguratorze opcj szyb akustycznych:

 > Szyby dwikoszczelne (z wyczeniem szyby tylnej dla Avanta) 5780z <

Pytanie:
Zawsze mwio si e Merc S klasy ma *wszystkie* szyby grube i podwjne.

Moe wiecie, czy w tym A6 mamy ju takie prawdziwe szyby, ktre nie s
gorsze od najlepszych montowanych w limuzynach (A8, S), w sensie
tumienia akustycznego ? (niekoniecznie akurat grube, chodzi mi o jako
tumienia, bo nie wiem co dokadnie jest w nowym S..)

Jeli chodzi o szyby samochodowe, to tu chyba nie ma adnej innej metody na
izolacje akustyczn ni klejenie jak najgrubszych tafli (z jak tam teori
dotyczc gruboci poszczeglnych tafli szka).

Czyli pewnie spokojnie mona zaoy e szyba im grubsza, tym lepiej tumi
dwik.

Bo w oknach budynkw to mona jeszcze robi puste przestrzenie midzy
taflami szka, ale w samochodach to by byo chyba mao efektywne.

3 Data: Grudzien 06 2014 14:52:06
Temat: Re: Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy ju jest max k omfort?
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 06 Dec 2014 13:57:20 +0100, Olekx napisa(a):

W poliftingowym A6 mona znale w konfiguratorze opcj szyb akustycznych:
 > Szyby dwikoszczelne (z wyczeniem szyby tylnej dla Avanta) 5780z <

Pytanie:
Zawsze mwio si e Merc S klasy ma *wszystkie* szyby grube i podwjne.

W jakim sensie podwojne ?

Dwie osobne, czy dwie warstwy szkla sklejone folia ?

J.

4 Data: Grudzien 06 2014 16:47:20
Temat: Re: Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy ju jest max k omfort?
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 6 Dec 2014 14:52:06 +0100, J.F. napisa(a):

Dnia Sat, 06 Dec 2014 13:57:20 +0100, Olekx napisa(a):
W poliftingowym A6 mona znale w konfiguratorze opcj szyb akustycznych:
 > Szyby dwikoszczelne (z wyczeniem szyby tylnej dla Avanta) 5780z <

Pytanie:
Zawsze mwio si e Merc S klasy ma *wszystkie* szyby grube i podwjne.

W jakim sensie podwojne ?

Dwie osobne, czy dwie warstwy szkla sklejone folia ?

W samochodach to chyba sklejone tafle.
Skrzynkowych okien w samochodzie to jeszcze nie widziaem ;)

5 Data: Grudzien 06 2014 18:48:20
Temat: Re: Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy ju jest max k omfort?
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 6 Dec 2014 16:47:20 +0100, Tomasz Pyra napisa(a):

Dnia Sat, 6 Dec 2014 14:52:06 +0100, J.F. napisa(a):
Dnia Sat, 06 Dec 2014 13:57:20 +0100, Olekx napisa(a):
Pytanie:
Zawsze mwio si e Merc S klasy ma *wszystkie* szyby grube i podwjne.

W jakim sensie podwojne ?

Dwie osobne, czy dwie warstwy szkla sklejone folia ?

W samochodach to chyba sklejone tafle.
Skrzynkowych okien w samochodzie to jeszcze nie widziaem ;)

Klejona szyba przednia jest standardem we wszystkich pojazdach.
Tylna chyba tez.
Boczne niekoniecznie ... a moze juz tez.

Wiec przewaga Mercedesa nie jest jakas znaczaca.

J.

P.S. Nie o halas chodzi, tylko o bezpieczentwo przy stluczeniu.

6 Data: Grudzien 06 2014 19:48:51
Temat: Re: Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy ju jest max komfort?
Autor: Olekx 

Ale oficjalnie si mwi o akustycznych szybach (keljonych).

Tylko jak si dowiedzie o dokadnych parametrach w A6, dalej poza textami rekalmowymi nie wiem czy s = S.. Pewnie si nie da.

7 Data: Grudzien 06 2014 22:29:00
Temat: Re: Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy ju jest max komfort?
Autor: Adam 

W dniu 2014-12-06 18:48, J.F. pisze:

Dnia Sat, 6 Dec 2014 16:47:20 +0100, Tomasz Pyra napisa(a):
Dnia Sat, 6 Dec 2014 14:52:06 +0100, J.F. napisa(a):
Dnia Sat, 06 Dec 2014 13:57:20 +0100, Olekx napisa(a):
Pytanie:
Zawsze mwio si e Merc S klasy ma *wszystkie* szyby grube i podwjne.

W jakim sensie podwojne ?

Dwie osobne, czy dwie warstwy szkla sklejone folia ?

W samochodach to chyba sklejone tafle.
Skrzynkowych okien w samochodzie to jeszcze nie widziaem ;)

Klejona szyba przednia jest standardem we wszystkich pojazdach.
Tylna chyba tez.
Boczne niekoniecznie ... a moze juz tez.

Wiec przewaga Mercedesa nie jest jakas znaczaca.

J.

P.S. Nie o halas chodzi, tylko o bezpieczentwo przy stluczeniu.


Podwjne. Wyjedaj dwie szyby, oddzielone powietrzem.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W140

Nawet swego czasu Adam Kornacki pokazywa w ktrym ze swoich programw.


--
Pozdrawiam.

Adam

8 Data: Grudzien 07 2014 08:39:20
Temat: Re: Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy ju jest max komfort?
Autor: Dariusz K. Ładziak 

J.F. pisze:

Dnia Sat, 6 Dec 2014 16:47:20 +0100, Tomasz Pyra napisa(a):
Dnia Sat, 6 Dec 2014 14:52:06 +0100, J.F. napisa(a):
Dnia Sat, 06 Dec 2014 13:57:20 +0100, Olekx napisa(a):
Pytanie:
Zawsze mwio si e Merc S klasy ma *wszystkie* szyby grube i podwjne.

W jakim sensie podwojne ?

Dwie osobne, czy dwie warstwy szkla sklejone folia ?

W samochodach to chyba sklejone tafle.
Skrzynkowych okien w samochodzie to jeszcze nie widziaem ;)

Klejona szyba przednia jest standardem we wszystkich pojazdach.
Tylna chyba tez.
Boczne niekoniecznie ... a moze juz tez.

Wiec przewaga Mercedesa nie jest jakas znaczaca.

J.

P.S. Nie o halas chodzi, tylko o bezpieczentwo przy stluczeniu.

Boczne szyby w samochodzie nie powinny by klejone - to si dopuszcza jedynie w pojazdach specjalnego przeznaczenia (np. opancerzonych).

W normalnym samochodzie klejone szyby boczne i tylna to radykalne _zmniejszenie_ bezpieczestwa w razie wypadku - bo oznacza to zawsze zamknicie dodatkowej drogi ewakuacji. Klejonej nie wybijesz szybko, a tym bardziej nie usuniesz szybko jej resztek do stanu w ktrym nie bd groziy powanymi skaleczeniami. Drobnorozpryskow tuczesz dowolnym twardym przedmiotem, wygarniasz resztki rka owinit w szmat a pokaleczy to ni mona go skr, ale tylko pytko...

--
Darek

9 Data: Grudzien 07 2014 15:51:48
Temat: Re: Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy ju jest max komfort?
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sun, 07 Dec 2014 08:39:20 +0100, Dariusz K. adziak napisa(a):

J.F. pisze:
Dnia Sat, 6 Dec 2014 16:47:20 +0100, Tomasz Pyra napisa(a):
Dnia Sat, 6 Dec 2014 14:52:06 +0100, J.F. napisa(a):
Dnia Sat, 06 Dec 2014 13:57:20 +0100, Olekx napisa(a):
Pytanie:
Zawsze mwio si e Merc S klasy ma *wszystkie* szyby grube i podwjne.

W jakim sensie podwojne ?

Dwie osobne, czy dwie warstwy szkla sklejone folia ?

W samochodach to chyba sklejone tafle.
Skrzynkowych okien w samochodzie to jeszcze nie widziaem ;)

Klejona szyba przednia jest standardem we wszystkich pojazdach.
Tylna chyba tez.
Boczne niekoniecznie ... a moze juz tez.

Wiec przewaga Mercedesa nie jest jakas znaczaca.

J.

P.S. Nie o halas chodzi, tylko o bezpieczentwo przy stluczeniu.

Boczne szyby w samochodzie nie powinny by klejone - to si dopuszcza
jedynie w pojazdach specjalnego przeznaczenia (np. opancerzonych).

W normalnym samochodzie klejone szyby boczne i tylna to radykalne
_zmniejszenie_ bezpieczestwa w razie wypadku - bo oznacza to zawsze
zamknicie dodatkowej drogi ewakuacji.

Wypchnicie szyby klejonej, to nie jest jaki wielki problem.
Owszem, sama nie wypadnie, ale jak ju zrobi si pajk, to dobre pchnicie
i wysunie si z uszczelki. I tu zaleta jest taka e wypada caa, a nie
zostawia na brzegach ostrych krawdzi.

W sporcie samochodowym boczne szyby obowizkowo musz by minimum oklejone
foli samoprzylepn, albo wanie klejone. I to wanie ze wzgldw
bezpieczestwa.

10 Data: Grudzien 09 2014 01:07:29
Temat: Re: Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy ju jest max komfort?
Autor:

tu jest artyku (po niemiecku), szczeglnie polecam ten fragment o wikszym motku :-)
http://www.autoglas-reifenberger.de/infowissen/verbundglas-auch-fur-seitenscheiben
w skrcie:
+redukcja haasu
+redukcja UV
+utrudnienie wamania poprzez wybicie szyby
-wikszy ciar
-utrudnienie akcji ew. ratunkowej
-wytumienie dwikw z zewntrz np sygna karetki
IMHO oglnie zbyt wiele minusw cho w jaki specjalnych zastosowaniach moe si sprawdzi ... poza tym pytanie ile mona zyska na tych szybach ? 5% czy 50% ?

tu kole wpakowa troch kasy w wyciszenie auta i jest par wartoci ...
http://www.motor-talk.de/forum/seitenscheiben-aus-verbundglas-t4394329.html?page=1

Nowe Audi A6 szyby akustyczne-czy już jest max k omfort?



Grupy dyskusyjne