Nowe pierscienie stary tlok, cylinder?
1 | Data: Marzec 18 2014 00:51:57 |
Temat: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder? | |
Autor: Tmek | Witam 2 |
Data: Marzec 18 2014 20:23:00 | Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder? | Autor: Jacot | "Tmek" wrote: Z jednej strony stare sa dopasowane, ale pewnie juz po 30 kilku latach Starzy mechanicy mawiali, ze jak sie wyjmuje pierscien z cylindra to juz sie drugi raz go nie zaklada. -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://stokrotka.grejt.pl/ 3 |
Data: Marzec 18 2014 20:29:08 | Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder? | Autor: Kuczu | W dniu 2014-03-18 20:23, Jacot pisze: Starzy mechanicy mawiali, ze jak sie wyjmuje pierscien z cylindra to Jak sie go zdejmie z tloka. Zdjecie cylindra i jego zalozenie skutkuje niczym strasznym. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X 4 |
Data: Marzec 18 2014 20:44:28 | Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder? | Autor: Tmek |
W dniu 2014-03-18 20:23, Jacot pisze: No dobrze. A konfiguracja stary tlok i cylinder i nowe pierscienie? Czy sobie podarowac ten tamt o odlozyc je na gorsze czasy. Przerwa pierscieni w cylindrze jest taka sama nowych i starych, i miesci sie w fabrycznej tolerancji. Tmek 5 |
Data: Marzec 18 2014 21:19:30 | Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder? | Autor: Kuczu | W dniu 2014-03-18 20:44, Tmek pisze: No dobrze. A konfiguracja stary tlok i cylinder i nowe pierscienie? jesli tlok i cylinder mieszcza sie w tolerancji to same pierscienie moga pomoc. Czasami na krotko, czasami na dluzej.
skoro to samo to po co zmieniac ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X 6 |
Data: Marzec 19 2014 07:45:51 | Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder? | Autor: WOJO | No dobrze. A konfiguracja stary tlok i cylinder i nowe pierscienie? Przerwa pierscieni w cylindrze jest taka sama nowych i starych, i miesci sie w fabrycznej tolerancji.Jak już kupiłeś, to mają leżeć? Przy następnym rozbieraniu silnika będziesz zapewne potrzebował nadwymiarowych pierścieni, więc obecne nominalne dalej będą niepotrzebne? Pozdrawiam. WOJO 7 |
Data: Marzec 19 2014 11:22:16 | Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder? | Autor: Tmek |
Jak już kupiłeś, to mają leżeć? Ten silnik nie jest jedyny, wiec jesli teraz pierscienie fabryczne sa ok, to te nowe przydadza sie do innego ewentualnie. Tmek 8 |
Data: Marzec 18 2014 21:03:19 | Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder? | Autor: WOJO | Starzy mechanicy mawiali, ze jak sie wyjmuje pierscien z cylindra to Jak sie go zdejmie z tloka. Zdjecie cylindra i jego zalozenie skutkuje niczym strasznym.Przekornie zapytam - dlaczego? :) Niech zostanie odrobina wiedzy dla potomnych. Pozdrawiam. WOJO 9 |
Data: Marzec 18 2014 21:21:28 | Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder? | Autor: __Maciek | Tue, 18 Mar 2014 21:03:19 +0100 "WOJO" Przekornie zapytam - dlaczego? :) Może np. jeżeli założysz go odwrotnie niż był, albo w inny rowek to inaczej pracuje i coś może być nie tak? Albo może dlatego że używany pierścień, po naprężeniu spowodowanym rozciągnięciem go przy demontażu i ponownym montażu może w czasie pracy silnika popękać? Ale zgaduję tylko. 10 |
Data: Marzec 18 2014 21:23:23 | Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder? | Autor: Kuczu | W dniu 2014-03-18 21:21, __Maciek pisze: Tue, 18 Mar 2014 21:03:19 +0100 "WOJO" napisał: mozna je sobie pooznaczac Albo może dlatego że używany popekac nie popeka ale juz nigdy nie ulozy sie tak samo. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X 11 |
Data: Marzec 19 2014 00:52:47 | Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder? | Autor: Jacot | "WOJO" wrote: Przekornie zapytam - dlaczego? :) Teoria byla taka, ze one pozniej maja wieksza sklonnosc do obracania sie. Osobiscie tego nie sprawdzalem... bo zasadniczo w ogole nie zdejmuje cylindrow bez powodu a jak juz zdejmuje to zwykle i pierscienie ida nowe;) -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://stokrotka.grejt.pl/ 12 |
Data: Marzec 19 2014 11:34:18 | Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder? | Autor: Tmek |
"WOJO" wrote: Az z ciekawosci sprawdzilem. Cylinder zdjety po 34 latach, wczesniej nikt tego nie sciagal. Przebieg szacuje po porownaniu z innym na ok 30-50tys. Sa 4 pierscienie, w tym 2 cienkie do olejowego. Kazdy powinien byc zakladany z rowkiem umiejscowionym w innej cwiartce okregu tloka. Obecnie w jednym wszystkie przerwy sa z przodu, w drugim 3/4 a jedna z boku. pzdr Tmek 13 |
Data: Marzec 19 2014 11:55:20 | Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder? | Autor: Kuczu | W dniu 2014-03-19 11:34, Tmek pisze: Sa 4 pierscienie, w tym 2 cienkie do olejowego. Kazdy powinien byc zakladany Ale wiesz ze pierscienie w czterosuwie obracaja sie w rowkach same i nie jest to nic dziwnego ? Dlatego mniedzy innymi dwusuwy maja zabezpieczenia w tloku. Tam obrot pierscienia moglby doprowadzic do kolizji zamka z oknem w cylindrze. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X 14 |
Data: Marzec 19 2014 12:46:36 | Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder? | Autor: Tmek |
W dniu 2014-03-19 11:34, Tmek pisze: Ale wiesz ze pierscienie w czterosuwie obracaja sie w rowkach same i nie Ok, to logiczne. Wiec w takim razie watek o zwiekszonej sklonnosci do obracania o ktorej pisze Jacot co zmieni? Luz w rowku, mniejsza szcelnosc? Luz powstaje w wyniku pracy. Tmek 15 |
Data: Marzec 21 2014 22:18:34 | Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder? | Autor: Jacot | "Tmek" wrote: Wiec w takim razie watek o zwiekszonej sklonnosci do obracania o ktorej Wisz, pelniejsza teoria pierscieniowa jest taka, ze one sie nie obracaja, i to akurat potwierdza praktyka;) A jesli sie obracaja to zuzywaja sie rowki no i zamki moga sie ustawiac w sposob zupelnie niekorzystny. Przed obracaniem jakoby powstrzymuja je "mikroprowadzenia" ktore sie wytworzyly w czasie docierania pierscieni do cylindra, i to moze byc prawda, bo idealnie gladki cylinder nie istnieje a jesli nawet wystepuja tam jakies "sily obracajace" to raczej sa znikome. No to takie rozne starodawne teorie;) W przypadku klsycznej technologii to sie raczej sprawdzalo, nie mam pojecia czy i jak w przypadku wspolczesnych ambitnych rozwiazan zarowno powierzchni cylindrow jak i dzisiejszych pierscieni. -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://stokrotka.grejt.pl/ 16 |
Data: Marzec 21 2014 23:49:40 | Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder? | Autor: Tmek |
"Tmek" wrote: Przed obracaniem jakoby powstrzymuja je "mikroprowadzenia" ktore sie Nie wiem czy japonia sprzed ponad 30 lat, z technologia pewnie sprzed 40, zalicza sie do klasyki czy juz tych nowszych. Konfrontacja z praktyka pokazuje, ze jakies tam sily sa i powoduja, ze prawie wszystkie piersienie ustawily sie zamkami w kierunku jazdy. Ale to, ze sie ustawily rowniez nie oznacza ze sie kreca. Bo skoro jakas wypadkowa spowodowala, ze wszystkie ustawily sie w ten sam sposob, to znalazy optimum z ktorego juz nie wychodza. A tak teoretyzujac o silach. Na mysl przychoodzi mi chocby owal cylindra powstajacy po pewnym czasie. pozdro Tmek 17 |
Data: Marzec 22 2014 00:12:37 | Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder? | Autor: Kuczu | W dniu 2014-03-21 23:49, Tmek pisze: A tak teoretyzujac o silach. Na mysl przychoodzi mi chocby owal cylindra owal tloka, nie cylindra. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X 18 |
Data: Marzec 22 2014 02:11:32 | Temat: Re: Nowe pierscienie stary tlok, cylinder? | Autor: WOJO | Zawsze i jedynie tłoka?A tak teoretyzujac o silach. Na mysl przychoodzi mi chocby owal cylindraowal tloka, nie cylindra. Pozdrawiam. WOJO |