Grupy dyskusyjne   »   Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt ni skie obroty.

Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt ni skie obroty.



1 Data: Kwiecien 20 2013 00:19:33
Temat: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt ni skie obroty.
Autor: anacron 

No waśnie, pytanie do specw od silnikw, Co "grozi" za jedenie autem
z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (mae) wcale
nie są nisko obrotowe i z caą pewnością przeączanie na wyszy bieg
przy 2000 obr./min im nie suy, ale co konkretnie mona uszkodzić?

Pozdrawiam



2 Data: Kwiecien 19 2013 16:10:54
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor:

W dniu sobota, 20 kwietnia 2013 00:19:33 UTC+2 uytkownik anacron napisa:

No wanie, pytanie do specw od silnikw, Co "grozi" za jedenie autem

z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (mae) wcale

nie s nisko obrotowe i z ca pewnoci przeczanie na wyszy bieg

przy 2000 obr./min im nie suy, ale co konkretnie mona uszkodzi?



Pozdrawiam

Trzeba by najpierw spyta konstruktora silnika czy przy 2000 obr/min jest wystarczajco wysokie cinienie oleju. Jeli jest to nic si nie moe uszkodzi.

3 Data: Kwiecien 20 2013 01:14:12
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: anacron 

W dniu 20.04.2013 01:10,  pisze:


Trzeba by najpierw spyta konstruktora silnika czy przy 2000 obr/min
jest wystarczajco wysokie cinienie oleju. Jeli jest to nic si
nie moe uszkodzi.

W instrukcji mojego napisali, e naley go utrzymywa midzy 2 a 4 tys.
obr./min, a to CRDI.

4 Data: Kwiecien 19 2013 16:21:25
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor:

W dniu sobota, 20 kwietnia 2013 01:14:12 UTC+2 uytkownik anacron napisa:

W dniu 20.04.2013 01:10,  pisze:

>

> Trzeba by najpierw spyta konstruktora silnika czy przy 2000 obr/min

> jest wystarczajco wysokie cinienie oleju. Jeli jest to nic si

> nie moe uszkodzi.



W instrukcji mojego napisali, e naley go utrzymywa midzy 2 a 4 tys.

obr./min, a to CRDI.

to tyle utrzymuj.

5 Data: Kwiecien 20 2013 10:24:45
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: jerzu 

On Fri, 19 Apr 2013 16:21:25 -0700 (PDT),  wrote:

to tyle utrzymuj.

To mu spalanie wzronie i znowu bdzie jcza. I tak le, i tak
niedobrze.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

6 Data: Kwiecien 20 2013 08:55:54
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 19 Apr 2013 16:10:54 -0700 (PDT),
 wrote:

Trzeba by najpierw spyta konstruktora silnika czy przy 2000 obr/min jest wystarczajco wysokie cinienie oleju. Jeli jest to nic si nie moe uszkodzi.

 Rozjanisz?

 RR.
--
_________________________________________________________________
robert rdziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

7 Data: Kwiecien 22 2013 08:20:42
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: Ukaniu 


Uytkownik  napisa w wiadomoci Trzeba by najpierw spyta konstruktora silnika czy przy 2000 obr/min jest wystarczajco wysokie cinienie oleju. Jeli jest to nic si nie moe uszkodzi.

A to przypadkiem nie chodzi  prdkoci poruszajcych si wzgldem siebie elementw i zrywanie filmu olejowego?
Do smarowania nie potrzeba wysokiego cinienia oleju, co wida po tym e silnik na biegu jaowym si nie zaciera. Co innego poczenie wysokiego obcienia panewek i niskich obrotw, tu cinienie oleju nie pomoe.

Pozdrawiam,
ukasz

8 Data: Kwiecien 26 2013 00:44:03
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: ptoki 

On 22 Kwi, 08:20, "Ukaniu"  wrote:

U ytkownik  napisa w wiadomo
Trzeba by najpierw spyta konstruktora silnika czy przy 2000 obr/min jest
wystarczaj co wysokie ci nienie oleju. Je li jest to nic si nie mo e
uszkodzi .

A to przypadkiem nie chodzi pr dko ci poruszaj cych si wzgl dem siebie
element w i zrywanie filmu olejowego?
Do smarowania nie potrzeba wysokiego ci nienia oleju, co wida po tym e
silnik na biegu ja owym si nie zaciera. Co innego po czenie wysokiego
obci enia panewek i niskich obrot w, tu ci nienie oleju nie pomo e.

U forda na formularzu przegldu jest osobno ujte eby inaczej
przeglda samochody dugo pracujce na wolnych obrotach (min
radiowozy).
Wi co tam inaczej sie zuzywa ale nie sdz eby to byo jako
bardzo mocniej...

9 Data: Kwiecien 20 2013 08:29:51
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: ZIWK 

W dniu 2013-04-20 00:19, anacron pisze:

No wanie, pytanie do specw od silnikw, Co "grozi" za jedenie autem
z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (mae) wcale
nie s nisko obrotowe i z ca pewnoci przeczanie na wyszy bieg
przy 2000 obr./min im nie suy, ale co konkretnie mona uszkodzi?


Przede wszystkim panewki - gwne, oraz stp korbowodw.

Czopy wau korbowego s oddzielnie od panewek warstw oleju silnikowego - podawanego przez pomp olejow. Obroty pompy a wic i cinienie oraz ilo oleju s zazwyczaj uzalenione od obrotw wau korbowego (pompa jest zwykle napdzana od niego) - jeli obroty s za niskie to wa zamiast "pywa" na warstwie oleju styka si "na sucho" panewk mocno trze o ni.
Najbardziej niebezpieczna jest sytuacja, w ktrej przy bardzo niskich obrotach (mae cinienie oleju!) kierowca jedzie "z butem w pododze" zamiast zmieni bieg na niszy - bo dodatkowo jeszcze wtedy wystpuj najwiksze naciski korbowodw na wa i wau na blok silnika.

Wysokoobrotowo wspczesnych diesli wynika te z chorego IMHO wspczesnego trendu do downsizingu - czyli yowania wielkich mocy z maych pojemnoci - mona sobie porwna due szerokoci panewek z klasycznych silnikw rzdu o wydajnoci max 50KM na litr pojemnoci i "nowoczesnych" o maych i wskich panewkach i 100KM/l... Te silniki nie maj szans doy 500 000km przebiegu :(
--
/\    Wojciech Smagowicz - Krakw      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

10 Data: Kwiecien 20 2013 09:20:43
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: megrims 

On 04/20/2013 08:29 AM, ZIWK wrote:

W dniu 2013-04-20 00:19, anacron pisze:
(ciach) Te silniki nie
maj szans doy 500 000km przebiegu :(
I o to chodzi wanie.


--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....
https://www.facebook.com/PomocDlaAdasiaKalinskiego
http://www.youtube.com/watch?v=eoR9JFMx_-o

11 Data: Kwiecien 20 2013 10:31:48
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: anacron 

W dniu 20.04.2013 08:29, ZIWK pisze:

Czopy wau korbowego s oddzielnie od panewek warstw oleju silnikowego
- podawanego przez pomp olejow. Obroty pompy a wic i cinienie oraz
ilo oleju s zazwyczaj uzalenione od obrotw wau korbowego (pompa
jest zwykle napdzana od niego) - jeli obroty s za niskie to wa
zamiast "pywa" na warstwie oleju styka si "na sucho" panewk mocno
trze o ni.

To samo akurat dotyczy chyba silnikw maych benzynowych, waciwie
wszystkich sinikw spalinowych? A co z dmumas (cokolwiek to jest) i
innymi kosztownymi czciami? Pytam o dwumas, bo mechanik w ASO co tam
wspomina wanie o niskich obrotach i dwumasie. Usyszaem te co w
stylu, e oszczdzajc na paliwie (obrotach) odkadam na remont silnika
i to szybki.

Wysokoobrotowo wspczesnych diesli wynika te z chorego IMHO
wspczesnego trendu do downsizingu

Ale to w jakim stopniu si sprawdza, 1,4 CRDI z 2012 jedzi o niebo
lepiej ni fiatowski 1,9 JTD sprzed lat (porwnuje akurat te, bo stoj
obok siebie na podwrku).

Te silniki nie maj szans doy 500 000km przebiegu :(

Czas pokae, w moim przypadku to kilka lat.

12 Data: Kwiecien 20 2013 15:41:11
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: ZIWK 

W dniu 2013-04-20 10:31, anacron pisze:

W dniu 20.04.2013 08:29, ZIWK pisze:

Ale to w jakim stopniu si sprawdza, 1,4 CRDI z 2012 jedzi o niebo
lepiej ni fiatowski 1,9 JTD sprzed lat (porwnuje akurat te, bo stoj
obok siebie na podwrku).

Tutaj pewnie jeszcze masz w silniku 1.4 wtrysk wielokrotny - dawka paliwa jest wtryskiwana w kilku porcjach aby zagodzi przebieg spalania i waciwie uksztatowa jego przebieg.

Te silniki nie maj szans doy 500 000km przebiegu :(
Czas pokae, w moim przypadku to kilka lat.

--
/\    Wojciech Smagowicz - Krakw      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

13 Data: Kwiecien 20 2013 17:35:03
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: anacron 

W dniu 20.04.2013 15:41, ZIWK pisze:

W dniu 2013-04-20 10:31, anacron pisze:
W dniu 20.04.2013 08:29, ZIWK pisze:

Ale to w jakim stopniu si sprawdza, 1,4 CRDI z 2012 jedzi o niebo
lepiej ni fiatowski 1,9 JTD sprzed lat (porwnuje akurat te, bo stoj
obok siebie na podwrku).

Tutaj pewnie jeszcze masz w silniku 1.4 wtrysk wielokrotny - dawka
paliwa jest wtryskiwana w kilku porcjach aby zagodzi przebieg spalania
i waciwie uksztatowa jego przebieg.

Ja akurat i tak je krc min do 2,5 zazwyczaj 2,75-3k, czasami do 3,5k.
Brava fajniej chodzi od samego dou, wiadomo prawie dwa litry, 105KM i
200 Nm. i30 niby 90KM i 220 NM pokazuje rogi powyej 1,5k, a jak si tak
do 3k krci to Brava mu nie podskoczy (w gr wchodzi jeszcze rnica mas
aut zapewne).

Spalanie w obydwu (pomimo rnicy pojemnoci) jest bardzo porwnywalne.
I jeden i drugi na trasie przy 100-110 spala w okolicach 4,5l/100 i w
obydwu rednio wychodzi to koo 5,25l/100.

A i przy okazji, jedenie wedug ekomatu (czasami kae biegi zmienia
przy 1,9kobr./min) w i30 koczy si spalaniem o litr wikszym ni jak
si jedzi po mojemu (od 1,5 do 3,5k). Na szczcie ekomat mona w menu
wyczy, aby nie wkurwia strzakami i numerkiem sugerowanego biegu.

Wracajc do tematu, zaczem si zastanawia nad tym co mwi mechanik,
po tym jak mi cen tej dwumasy z wymian przedstawili, a moja powka to
tak do 2k i nie wicej, czego nie mog jej oduczy.

14 Data: Kwiecien 20 2013 11:47:31
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: Lisciasty 

On 20 Kwi, 17:35, anacron  wrote:

A i przy okazji, jedenie wedug ekomatu (czasami kae biegi zmienia
przy 1,9kobr./min) w i30 koczy si spalaniem o litr wikszym ni jak
si jedzi po mojemu (od 1,5 do 3,5k). Na szczcie ekomat mona w menu
wyczy, aby nie wkurwia strzakami i numerkiem sugerowanego biegu.

W tojocie ojcowej te ten "ekomat" dziaa kretysko, ciekawe czy to
celowe dziaanie producenta czy po prostu nikomu si nie chciao do
tego przykada? A moe takie co jest warunkiem uzyskania jakiej
normy spalania?

Wracajc do tematu, zaczem si zastanawia nad tym co mwi mechanik,
po tym jak mi cen tej dwumasy z wymian przedstawili, a moja powka to
tak do 2k i nie wicej, czego nie mog jej oduczy.

Ja mojej nie mog oduczy wrzucania na luz i toczenia si bez
hamowania silnikiem, ale powoli czasem zaapuje.
Co do Twojej, to moe przedstaw jej wycen z ASO, a na drugiej kartce
cennik lastminutw na jakie kanary czy inne tam ;)

L.

15 Data: Kwiecien 20 2013 21:27:25
Temat: Re: Nowoczesne ... luz.
Autor: Franlik 


Uytkownik "Lisciasty"  napisa w wiadomoci

Ja mojej nie mog oduczy wrzucania na luz i toczenia si bez
hamowania silnikiem,

Dlaczego nie jest wskazane wrzucanie na luz ?

16 Data: Kwiecien 20 2013 12:52:42
Temat: Re: Nowoczesne ... luz.
Autor: Lisciasty 

On 20 Kwi, 21:27, "Franlik"  wrote:

Dlaczego nie jest wskazane wrzucanie na luz ?

Bo jest nieekonomiczne i nieekologiczne? :]

L.

17 Data: Kwiecien 20 2013 22:32:35
Temat: Re: Nowoczesne ... luz.
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Lisciasty,

Saturday, April 20, 2013, 9:52:42 PM, you wrote:

Dlaczego nie jest wskazane wrzucanie na luz ?
Bo jest nieekonomiczne i nieekologiczne? :]

Torebk czipsw otworzyem...

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

18 Data: Kwiecien 20 2013 22:38:08
Temat: Re: Nowoczesne ... luz.
Autor: Franlik 


Uytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa w
wiadomoci


Torebk czipsw otworzyem...

Jeszcze do popicia by si co przydao.

19 Data: Kwiecien 21 2013 10:51:59
Temat: Re: Nowoczesne ... luz.
Autor: jerzu 

On Sat, 20 Apr 2013 22:32:35 +0200, RoMan Mandziejewicz
 wrote:

Torebk czipsw otworzyem...

Ekologicznych? ;)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

20 Data: Kwiecien 21 2013 16:06:25
Temat: Re: Nowoczesne ... luz.
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello jerzu,

Sunday, April 21, 2013, 10:51:59 AM, you wrote:

Torebk czipsw otworzyem...
Ekologicznych? ;)

Nie bardzo - poziom metanu w okolicy wzrs.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

21 Data: Kwiecien 20 2013 22:34:59
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: Franlik 


Uzytkownik "Lisciasty"  napisal w wiadomosci

On 20 Kwi, 21:27, "Franlik"  wrote:
Dlaczego nie jest wskazane wrzucanie na luz ?

Bo jest nieekonomiczne i nieekologiczne? :]

L.
Dlaczego ty mnie sie pytasz ? Przeciez to ty uczysz "swoja" aby nie wrzucala
luzu.
No to napisz dlaczego wrzucanie luzu przez "twoja" nie jest dobre.
Nieekonomiczne ? Dlaczego ?
Nieekologiczne ? Dlaczego ?

22 Data: Kwiecien 20 2013 22:46:14
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: DoQ 

W dniu 2013-04-20 22:34, Franlik pisze:

Dlaczego ty mnie sie pytasz ? Przeciez to ty uczysz "swoja" aby nie
wrzucala
luzu.
No to napisz dlaczego wrzucanie luzu przez "twoja" nie jest dobre.
Nieekonomiczne ? Dlaczego ?
Nieekologiczne ? Dlaczego ?

Bo jazdą na luzie spalasz dokadnie tyle paliwa co na biegu jaowym, a hamując silnikiem nie spalasz paliwa wcale i dodatkowo odciąasz hamulce.. co w tym takiego niezrozumiaego?

Pozdr.

23 Data: Kwiecien 20 2013 22:58:30
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: Franlik 


Uytkownik "DoQ"  napisa w wiadomości


Bo jazdą na luzie spalasz dokadnie tyle paliwa co na biegu jaowym, a
hamując silnikiem nie spalasz paliwa wcale i dodatkowo odciąasz hamulce..
co w tym takiego niezrozumiaego?

 Ja nie mam tak zaawansowanego technologicznie samochodu.
Mj samochd spala tyle samo w jednym i drugim przypadku.
Co do odciąania hamulcw, to ja wolę odciąać silnik.

24 Data: Kwiecien 20 2013 23:05:41
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: DoQ 

W dniu 2013-04-20 22:58, Franlik pisze:

Bo jazdą na luzie spalasz dokadnie tyle paliwa co na biegu jaowym, a
hamując silnikiem nie spalasz paliwa wcale i dodatkowo odciąasz
hamulce..
co w tym takiego niezrozumiaego?
Ja nie mam tak zaawansowanego technologicznie samochodu.
Mj samochd spala tyle samo w jednym i drugim przypadku.
Co do odciąania hamulcw, to ja wolę odciąać silnik.

To po co się rzucasz skoro temat dotyczy "nowoczesnych... " ?

25 Data: Kwiecien 20 2013 23:31:17
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Franlik,

Saturday, April 20, 2013, 10:58:30 PM, you wrote:

Bo jazd na luzie spalasz dokadnie tyle paliwa co na biegu jaowym, a
hamujc silnikiem nie spalasz paliwa wcale i dodatkowo odciasz hamulce..
co w tym takiego niezrozumiaego?
 Ja nie mam tak zaawansowanego technologicznie samochodu.
Mj samochd spala tyle samo w jednym i drugim przypadku.

To musi by bardzo stary samochd, bo nawet ganikowy Polonez mia
ZHS.

Co do odciania hamulcw, to ja wol odcia silnik.

Znaczy wyczasz silnik?

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

26 Data: Kwiecien 21 2013 10:52:38
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: jerzu 

On Sat, 20 Apr 2013 23:31:17 +0200, RoMan Mandziejewicz
 wrote:

To musi by bardzo stary samochd, bo nawet ganikowy Polonez mia
ZHS.

PF125p ty.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

27 Data: Kwiecien 21 2013 01:23:31
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: Michoo 

On 20.04.2013 22:58, Franlik wrote:

Ja nie mam tak zaawansowanego technologicznie samochodu.
Mj samochd spala tyle samo w jednym i drugim przypadku.

Czym ty u licha jedzisz?

Co do odciąania hamulcw, to ja wolę odciąać silnik.

Dla silnika przenoszenie obciąeń to normalna sytuacja - robi to przez większo czasu uytkowania pojazdu, hamulce max kilka procent a i tak wymienia się je częściej ni silnik. ;)

Poza tym hamowanie silnikiem jest wygodne - nie trzeba nogą machać.

--
Pozdrawiam
Michoo

28 Data: Kwiecien 20 2013 16:51:27
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor:

W dniu niedziela, 21 kwietnia 2013 01:23:31 UTC+2 uytkownik Michoo napisa:

On 20.04.2013 22:58, Franlik wrote:



> Ja nie mam tak zaawansowanego technologicznie samochodu.

> Mj samochd spala tyle samo w jednym i drugim przypadku.



Czym ty u licha jedzisz?



> Co do odciania hamulcw, to ja wol odcia silnik.

>

Dla silnika przenoszenie obcie to normalna sytuacja - robi to przez

wikszo czasu uytkowania pojazdu, hamulce max kilka procent a i tak

wymienia si je czciej ni silnik. ;)



Poza tym hamowanie silnikiem jest wygodne - nie trzeba nog macha.



--

Pozdrawiam

Michoo

Masz racj e normalna sytuacja ale tylko kiedy sia przenosi z toka na wa wykorbiony. W drug stron od wau na tok nie jest korzystna. O korbowodu jest przesunita wzgldem osi toka. Przy uruchamianiu silnika rozrusznikiem moce i zwizane z tym siy s za mae eby miao to znaczenie. Ale przy hamowaniu silnikiem mog by due. A tok obciony niekorzystnie. Na zdrowie silnikowi to nie wychodzi. Ale nie przejmuj si e nie wiedziae. Nie mona wiedzie wszystkiego. Tamten ze spalaniem e tyle samo jak na luzie i przy hamowaniu te czego nie wie. Pisze e niezbyt nowoczesne podawanie mieszanki. Znaczy si ganik. Przy hamowaniu silnikiem wicej pali bo podcinienie do dyszy wolnych obrotw brane jest za przepustnic. Dysza wolnych obrotw to sporawa dziurka. 3 do 4 razy mniejsza od dyszy gwnej. Sporo paliwa moe przez ni przelecie. W silnikach z ganikiem jazda na luzie i hamowanie hamulcami jest oszczdniejsze od hamowania silnikiem.

29 Data: Kwiecien 21 2013 02:03:06
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: Michoo 

On 21.04.2013 01:51,  wrote:

Masz racj e normalna sytuacja ale tylko kiedy sia przenosi z toka
na wa wykorbiony. W drug stron od wau na tok nie jest korzystna.
O korbowodu jest przesunita wzgldem osi toka. Przy uruchamianiu
silnika rozrusznikiem moce i zwizane z tym siy s za mae eby
miao to znaczenie. Ale przy hamowaniu silnikiem mog by due. A
tok obciony niekorzystnie. Na zdrowie silnikowi to nie wychodzi.

Hm?

Ale nie przejmuj si e nie wiedziae.

Sorry, ale tutaj to TY tak dae ciaa, e skoda gada.

Silniki w samochodach (poza kilkoma wyjtkami) s czterosuwowe - wiesz co to znaczy? e przez 1/4 cyklu pracy tok napdza wa, a przez pozostae 3/4 wa napdza tok. Hamowanie silnikiem wprowadza tu jedyn rnic, e w fazie rozprania nie dostajesz dodatkowej energii a jedynie odzyskujesz odrobin tej powiconej przed chwil na spranie.

Pisze e niezbyt nowoczesne podawanie
mieszanki. Znaczy si ganik. Przy hamowaniu silnikiem wicej pali bo
podcinienie do dyszy wolnych obrotw brane jest za przepustnic.
Dysza wolnych obrotw to sporawa dziurka. 3 do 4 razy mniejsza od
dyszy gwnej. Sporo paliwa moe przez ni przelecie.

Ale w tych troch lepszych ni kompletny zabytek zasysa ni bdzie dopiero gry obroty spadn poniej tych biegu jaowego. Wczeniej powinno odci cakowicie.

--
Pozdrawiam
Michoo

30 Data: Kwiecien 21 2013 03:27:51
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor:

W dniu niedziela, 21 kwietnia 2013 02:03:06 UTC+2 uytkownik Michoo napisa:

On 21.04.2013 01:51,  wrote:

> Masz racj e normalna sytuacja ale tylko kiedy sia przenosi z toka

> na wa wykorbiony. W drug stron od wau na tok nie jest korzystna.

> O korbowodu jest przesunita wzgldem osi toka. Przy uruchamianiu

> silnika rozrusznikiem moce i zwizane z tym siy s za mae eby

> miao to znaczenie. Ale przy hamowaniu silnikiem mog by due. A

> tok obciony niekorzystnie. Na zdrowie silnikowi to nie wychodzi.



Hm?



> Ale nie przejmuj si e nie wiedziae.



Sorry, ale tutaj to TY tak dae ciaa, e skoda gada.



Silniki w samochodach (poza kilkoma wyjtkami) s czterosuwowe - wiesz

co to znaczy? e przez 1/4 cyklu pracy tok napdza wa, a przez

pozostae 3/4 wa napdza tok. Hamowanie silnikiem wprowadza tu jedyn

rnic, e w fazie rozprania nie dostajesz dodatkowej energii a

jedynie odzyskujesz odrobin tej powiconej przed chwil na spranie.



> Pisze e niezbyt nowoczesne podawanie

> mieszanki. Znaczy si ganik. Przy hamowaniu silnikiem wicej pali bo

> podcinienie do dyszy wolnych obrotw brane jest za przepustnic.

> Dysza wolnych obrotw to sporawa dziurka. 3 do 4 razy mniejsza od

> dyszy gwnej. Sporo paliwa moe przez ni przelecie.



Ale w tych troch lepszych ni kompletny zabytek zasysa ni bdzie

dopiero gry obroty spadn poniej tych biegu jaowego. Wczeniej powinno

odci cakowicie.



--

Pozdrawiam

Michoo

To dlaczego zrobili przesunicie osi toka wzgldem osi wau? Jaki inny powd ni odcienie toka musi by. Napisz dlaczego bo wida e wiesz i zapomniae napisa. Przesunicie nie jest due. Milimetr, dwa milimetry. Taki tok chce krzywo i w cylindrze.. Zuywa by si szybciej ni taki podparty rwno w rodku.

31 Data: Kwiecien 21 2013 11:08:12
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 21 Apr 2013 03:27:51 -0700 (PDT),
 wrote:

To dlaczego zrobili przesunicie osi toka wzgldem osi wau? Jaki inny powd ni odcienie toka musi by.

 Zmniejszenie haaliwoci pracy toka, ktry przechyla si w
 cylindrze w ramach dopuszczalnego luzu tok-cylinder.

 RR.
--
_________________________________________________________________
robert rdziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

32 Data: Kwiecien 21 2013 08:24:43
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor:

W dniu niedziela, 21 kwietnia 2013 13:08:12 UTC+2 uytkownik Robert Rdziak napisa:

On Sun, 21 Apr 2013 03:27:51 -0700 (PDT),

 wrote:



> To dlaczego zrobili przesuni�cie osi t�oka wzgl�dem osi wa�u? Jaki� inny pow�d ni� odci��enie t�oka musi by�.



 Zmniejszenie ha�a�liwo�ci pracy t�oka, kt�ry przechyla si� w

 cylindrze w ramach dopuszczalnego luzu t�ok-cylinder.



 RR.

--

_________________________________________________________________

robert r�dziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com



   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

To dlatego google nie dziaay bo zablokowae szukaniem. Piszesz e si przechyla w ramach luzu oczywicie. To dlaczego tok w silnikach do remontu  nie jest zuyty w specyficzny dla przechylania sposb? Cylinder te nie zuywa si krzywo. Poszukaj jeszcze. Tylko moe w nocy. Nie blinduj przegldarki w dzie. Kto moe szuka numeru telefonu alarmowego na przykad.

33 Data: Kwiecien 21 2013 20:53:20
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 21 Apr 2013 08:24:43 -0700 (PDT),
 wrote:

To dlatego google nie dziaay bo zablokowae szukaniem.
Piszesz e si przechyla w ramach luzu oczywicie. To dlaczego
tok w silnikach do remontu  nie jest zuyty w specyficzny dla
przechylania sposb? Cylinder te nie zuywa si krzywo.
Poszukaj jeszcze. Tylko moe w nocy. Nie blinduj przegldarki w
dzie. Kto moe szuka numeru telefonu alarmowego na przykad.

 Drb, odpowiem Ci tak: to, e wymiziasz sobie detal na Ra=0.16,
 nie znaczy, e jego powierzchnia nie jest chropowata. Znaczy
 tylko, e tej skali nie ogarniasz.

 RR.

 PS. Nie Ggle, tylko Kazimierz Niewiarowski. On co prawda o
 kogutkach nie sysza, ale Ty powiniene, chyba e nauki
 pobierae tylko od majstrw od mesla i impulsatora
 kinetyczno-trzonkowego.
--
_________________________________________________________________
robert rdziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

34 Data: Kwiecien 21 2013 14:00:56
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor:

W dniu niedziela, 21 kwietnia 2013 22:53:20 UTC+2 uytkownik Robert Rdziak napisa:

On Sun, 21 Apr 2013 08:24:43 -0700 (PDT),

 wrote:



> To dlatego google nie dziaay bo zablokowae szukaniem.

> Piszesz e si przechyla w ramach luzu oczywicie. To dlaczego

> tok w silnikach do remontu  nie jest zuyty w specyficzny dla

> przechylania sposb? Cylinder te nie zuywa si krzywo.

> Poszukaj jeszcze. Tylko moe w nocy. Nie blinduj przegldarki w

> dzie. Kto moe szuka numeru telefonu alarmowego na przykad.



 Drb, odpowiem Ci tak: to, e wymiziasz sobie detal na Ra=0.16,

 nie znaczy, e jego powierzchnia nie jest chropowata. Znaczy

 tylko, e tej skali nie ogarniasz.



 RR.



 PS. Nie Ggle, tylko Kazimierz Niewiarowski. On co prawda o

 kogutkach nie sysza, ale Ty powiniene, chyba e nauki

 pobierae tylko od majstrw od mesla i impulsatora

 kinetyczno-trzonkowego.

--

_________________________________________________________________

robert rdziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com



   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Za to ogarniam e w cienkim siedemsetce cylindry zuywaj si inaczej ni w 126p. Jajowate si robi bo tok na nich ley. Przesunicie osi sworznia jest po co innego ni zmniejszenie haasu. Ale po co moe znajdziesz w nocy. To o czym piszesz to si mierzy a nie oglda.

35 Data: Kwiecien 21 2013 14:10:33
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor:

W dniu niedziela, 21 kwietnia 2013 22:53:20 UTC+2 uytkownik Robert Rdziak napisa:

On Sun, 21 Apr 2013 08:24:43 -0700 (PDT),

 wrote:



> To dlatego google nie dziaay bo zablokowae szukaniem.

> Piszesz e si przechyla w ramach luzu oczywicie. To dlaczego

> tok w silnikach do remontu  nie jest zuyty w specyficzny dla

> przechylania sposb? Cylinder te nie zuywa si krzywo.

> Poszukaj jeszcze. Tylko moe w nocy. Nie blinduj przegldarki w

> dzie. Kto moe szuka numeru telefonu alarmowego na przykad.



 Drb, odpowiem Ci tak: to, e wymiziasz sobie detal na Ra=0.16,

 nie znaczy, e jego powierzchnia nie jest chropowata. Znaczy

 tylko, e tej skali nie ogarniasz.



 RR.



 PS. Nie Ggle, tylko Kazimierz Niewiarowski. On co prawda o

 kogutkach nie sysza, ale Ty powiniene, chyba e nauki

 pobierae tylko od majstrw od mesla i impulsatora

 kinetyczno-trzonkowego.

--

_________________________________________________________________

robert rdziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com



   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

A tak przy okazji. Daje sobie pra z ogona na poduszk pzrerobi e zuytego toka na oczy nie widziae. Na toku s widoczne lady po obrbce. Na tokarce s na wymiar toczone. Oczywicie nie na zwykej tokarce tylko na tokarce do tokw. W zuytym toku wida lady po obrbce lepiej ni w sztuce nwce. S na powierzchni paszcza zuytego toka miejsca gdzie wida e nie pracowa a s takie wylizgane na lusterko. I te lady s zawsze w tych samych miejscach. S prawie idealnie symetryczne w dwch osiach. Oznacza to e tok pomimo przesunicia sworznia pracowa w osi cylindra. Tok w sprawnym silniku nie moe obija si o cylinder i generowa haas bo szczelina pomidzy tokiem a cylindrem wypeniona jest olejem. Nie ma tam tak duych si bocznych eby zerwa film olejowy.

36 Data: Kwiecien 21 2013 23:09:36
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: ToMasz 

do wszystkich:
Dawno dawno temu, zalecano hamowanie silnikiem, ze wzgldu na zmniejszenie prawdopodobiestwa wpadnicia w polizg. Nie aby auto oszczdza, tylko aby w 20 milionach kierowcw wyrobi nawyk ktry spowoduje spadek wypadkw o promil.
W starych ganikowcach wakuometry pokazyway "ujemne spalanie" co oczywicie nie byo prawd
jak jeden z kolegw wspomnia, hamowanie silnikiem napewno go nie uszkodzi, ani nie przypieszy zuycia. jeden tok pracuje - (4 cylindry) a reszta jest popychana. koa podczas hamowania silnikiem popychaj toki mocniej, ni jeden popycha reszt na luzie, ale sabiej niz gdy silnik pracuje na maksa.
W wielu pojazdach s hamulce silnikowe. w uproszczeniu jest to hamowanie silnikiem. gdy tok idzie do gry - spra powietrze, ale zaraz je rozpry - odzyskujc znaczn cz energii. w hamulcu silnikowym po spreniu otwieraj si zawory, aby nie byo czego odzyska. takie cudo hamuje zaskakujco skutecznie, i mocno oszczdza hamulce.
A teraz pytanie o jak stawk jest ta dyskusja? Litr paliwa w cigu ycia pojazdu?
ToMasz

37 Data: Kwiecien 21 2013 14:14:36
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor:

W dniu niedziela, 21 kwietnia 2013 23:09:36 UTC+2 uytkownik ToMasz napisa:

do wszystkich:

A teraz pytanie o jak stawk jest ta dyskusja? Litr paliwa w cigu

ycia pojazdu?

ToMasz

Te mi si wydaje e trolle brandzluj si za 5 zotych na dwadziecia lat. Ale wiesz jak jest. Nudno czasami bywa i kady temat dobry eby si podczy. To samo ze spalaniem. Bo jak samochd na stacji wjedzie na kapsel od piwa to krzywo stoi i do baku wejdzie wicej albo mniej.

38 Data: Kwiecien 22 2013 00:55:56
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 21 Apr 2013 14:14:36 -0700 (PDT), 

W dniu niedziela, 21 kwietnia 2013 23:09:36 UTC+2 uytkownik ToMasz napisa:
A teraz pytanie o jak stawk jest ta dyskusja? Litr paliwa w cigu
ycia pojazdu?
Te mi si wydaje e trolle brandzluj si za 5 zotych na dwadziecia lat.

Jakos tak jednym auto ponoc pali 15, a innym 6.

Autostrada to tylko przyklad - podobnie mozna na kazdych swiatlach.

J.

39 Data: Kwiecien 21 2013 23:55:10
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: Michoo 

On 21.04.2013 23:09, ToMasz wrote:

A teraz pytanie o jak stawk jest ta dyskusja? Litr paliwa w cigu
ycia pojazdu?

Do pracy miaem 16 km w obie strony. W sytuacji gdy widziaem, e na ten cykl wiate si ju nie zaapi i zaczynaem powolne hamowanie silnikiem w okolicy mostu (http://goo.gl/maps/DHv8Z) tak e na rondzie albo si zatrzymywaem do reszty albo miaem ~30km/h jak na nie wjedaem zmieniao si wskazanie komputera z ~11.5..11.7 na ~12.0..12.3 km/l czyli jakie 0.3/0.4 l/100km mniej do redniej na tym jednym ~600m odcinku.

--
Pozdrawiam
Michoo

40 Data: Kwiecien 22 2013 02:37:48
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: Lisciasty 

On Apr 21, 11:09pm, ToMasz
wrote:

A teraz pytanie o jak stawk jest ta dyskusja? Litr paliwa w cigu
ycia pojazdu?

Litr paliwa to mona zaoszczdzi zjedajc przez 2 godziny z gry,
co mona uzyska na jednej duszej trasie po wikszych pagrkach. W
cyklu miejskim jednorazowy efekt na pewno jest niky ale w skali roku
zapewne par litrw wleci, trzeba by to jako na liczydle skalkulowa.

L.

41 Data: Kwiecien 22 2013 19:44:46
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: Jaskot 


Uytkownik "ToMasz"  napisa w
wiadomoci

jak jeden z kolegw wspomnia, hamowanie silnikiem napewno go nie
uszkodzi, ani nie przypieszy zuycia.

Ciekawa teoria. Wyglda, e tylko w twoim samochodzie nie zuywaj si
szybciej czci ktre szybciej si obracaj i podlegaj wikszym naciskom.
Hamowanie silnikiem zawsze bdzie powodowa dodatkowe zuywanie si
czci ukadu napdowego samochodu.

42 Data: Kwiecien 21 2013 10:45:05
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 20 Apr 2013 16:51:27 -0700 (PDT),

Co do odciania hamulcw, to ja wol odcia silnik.
Dla silnika przenoszenie obcie to normalna sytuacja - robi to przez
wikszo czasu uytkowania pojazdu, hamulce max kilka procent a i tak
wymienia si je czciej ni silnik. ;)

Masz racj e normalna sytuacja ale tylko kiedy sia przenosi z
toka na wa wykorbiony. W drug stron od wau na tok nie jest
korzystna. O korbowodu jest przesunita wzgldem osi toka. Przy
uruchamianiu silnika rozrusznikiem moce i zwizane z tym siy s za
mae eby miao to znaczenie. Ale przy hamowaniu silnikiem mog by
due. A tok obciony niekorzystnie.

Ale przeciez co obrot tlok jest tak obciazony i w normalnej pracy.
W suwie wydechu cisnienie moze i male, ale w suwie sprezania wieksze.

W benzyniaku w czasie hamowania to cisnienie male, w dieslu takie
samo. Inna sprawa ze nie wiem czy bardziej szkodzi to sprezanie, czy
hamowanie tloka pod koniec suwu (ktore dziala na inna panewke i sruby
korbowodu). A wtedy sprezane powietrze pomaga. No i niska predkosc
pomaga, wiec wychodzi na to ze benzyniak cierpi wtedy bardziej, ale
nie z powodu przesuniecia osi.

Pisze e niezbyt nowoczesne
podawanie mieszanki. Znaczy si ganik. Przy hamowaniu silnikiem
wicej pali bo podcinienie do dyszy wolnych obrotw brane jest za
przepustnic. Dysza wolnych obrotw to sporawa dziurka. 3 do 4 razy
mniejsza od dyszy gwnej. Sporo paliwa moe przez ni przelecie.
W silnikach z ganikiem jazda na luzie i hamowanie hamulcami jest
oszczdniejsze od hamowania silnikiem.

Ale:
a) gaznikowcow juz prawie nie ma drogach,
b) sporo gaznikow odcinalo paliwo przy hamowaniu silnikiem.

J.

43 Data: Kwiecien 22 2013 08:44:27
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: AZ 

On 2013-04-20,   wrote:


Masz rację e normalna sytuacja ale tylko kiedy sia przenosi z toka na wa wykorbiony. W drugą stronę od wau na tok nie jest korzystna. Oś korbowodu jest przesunięta względem osi toka. Przy uruchamianiu silnika rozrusznikiem moce i związane z tym siy są za mae eby miao to znaczenie. Ale przy hamowaniu silnikiem mogą być due. A tok obciąony niekorzystnie. Na zdrowie silnikowi to nie wychodzi. Ale nie przejmuj się e nie wiedziaeś. Nie mona wiedzieć wszystkiego. Tamten ze spalaniem e tyle samo jak na luzie i przy hamowaniu te czegoś nie wie. Pisze e niezbyt nowoczesne podawanie mieszanki. Znaczy się ganik. Przy hamowaniu silnikiem więcej pali bo podciśnienie do dyszy wolnych obrotw brane jest za przepustnicą. Dysza wolnych obrotw to sporawa dziurka. 3 do 4 razy mniejsza od dyszy gwnej. Sporo paliwa moe przez nią przelecieć. W silnikach z ganikiem jazda na luzie i hamowanie hamulcami jest oszczędniejsze od hamowania silnikiem.

Napisz koniecznie do VW bo zrobili silnik z odlaczaniem cylindrow i pewnie
tego nie wiedza.

--
Artur
ZZR 1200

44 Data: Kwiecien 21 2013 11:36:41
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: Franlik 


Uytkownik "Michoo"  napisa w wiadomości


Dla silnika przenoszenie obciąeń to normalna sytuacja - robi to przez
większo czasu uytkowania pojazdu, hamulce max kilka procent a i tak
wymienia się je częściej ni silnik. ;)

Owszem, jest to normalna sytuacja, ale
    im mniej czasu silnik jest obciąany, tym rzadziej trzeba go remontować.
Dotyczy to take innych podzespow ukadu napędowego zaangaowanych
w hamowanie.
Obsuga, remont, wymiana części hamulcw jest znacznie mniej kosztowna ni
silnika, skrzyni biegw, przegubw, itd.
Dlatego wolę hamować hamulcami, a nie silnikiem. Oczywiście naley robić to
zgodnie z instrukcją samochodu, zgodnie z przepisami i zgodnie z zdrowym rozsadkiem.

45 Data: Kwiecien 25 2013 10:41:41
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: radekp@konto.pl 

Sat, 20 Apr 2013 22:58:30 +0200, w
"Franlik"  napisa(-a):

 Ja nie mam tak zaawansowanego technologicznie samochodu.
Mj samochd spala tyle samo w jednym i drugim przypadku.

Pochwal si co to za auto, a zostaniesz wyprowadzony z bdu?

Co do odciania hamulcw, to ja wol odcia silnik.

Brak spalania to raczej wiksze odcienie ni praca na biegu jaowym.

46 Data: Kwiecien 21 2013 09:26:29
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 20 Apr 2013 22:46:14 +0200, DoQ napisa(a):

W dniu 2013-04-20 22:34, Franlik pisze:
Dlaczego ty mnie sie pytasz ? Przeciez to ty uczysz "swoja" aby nie
wrzucala luzu.
No to napisz dlaczego wrzucanie luzu przez "twoja" nie jest dobre.
Nieekonomiczne ? Dlaczego ?

Bo jazd na luzie spalasz dokadnie tyle paliwa co na biegu jaowym, a
hamujc silnikiem nie spalasz paliwa wcale i dodatkowo odciasz
hamulce.. co w tym takiego niezrozumiaego?

Dodatkowo - jak silnik na luzie zgasnie, to tracisz i wspomaganie
kierownicy (juz nie zawsze), i byc moze hamulcow (nie od razu).

Ale ... nowoczesne silniki na luzie nie gasna, a co zrobic w sytuacji
gdy ja wcale hamowac nie chce ?
Np jade sobie autostrada z gorki, gorka taka ze pojazd na luzie te 120
akurat utrzymuje. Albo widze ze moj zjazd za 1500m, a na liczniiku
przepisowe 140 - co robic ? Bo doswiadczenie mi podpowiada - chwile
odczekac i na luz, na zjezdzie bede mial 80.

J.

47 Data: Kwiecien 21 2013 14:27:38
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: Micha Baszyski 

W dniu 2013-04-21 09:26, J.F. pisze:

Dodatkowo - jak silnik na luzie zgasnie, to tracisz i wspomaganie
kierownicy (juz nie zawsze), i byc moze hamulcow (nie od razu).

zrobiem kiedy eksperyment - zjedaem z niezbyt stromej grki i zamiast tylko odj  lekko gazu (diesel) i hamowa silnikiem wcisnem sprzgo i zaczem przyhamowywa pulsacyjnie. Po 3, moe 4, wciniciach hamulca od zera do deski hamulec zrobi si twardy jak deska - brako podcinienia dla wspomagania hamulcw. Puszczenie sprzga i wejcie silnika na obroty od razu przywrcio wspomaganie hamulcw.

--
Pozdr.
Micha

48 Data: Kwiecien 21 2013 17:53:10
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: h.w.d.p. 

Po 3, moe 4,
wciniciach hamulca od zera do deski hamulec zrobi si twardy jak
deska - brako podcinienia dla wspomagania hamulcw.

to napraw uklad wspomagania zamiast pieprzyc bzdury

49 Data: Kwiecien 22 2013 11:58:13
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2013-04-21 14:27, Micha Baszyski pisze:
> zrobiem kiedy eksperyment - zjedaem z niezbyt stromej grki i zamiast tylko odj  lekko gazu (diesel) i hamowa silnikiem wcisnem sprzgo i zaczem przyhamowywa pulsacyjnie. Po 3, moe 4, wciniciach hamulca od zera do deski hamulec zrobi si twardy jak deska - brako podcinienia dla wspomagania hamulcw. Puszczenie sprzga i wejcie silnika na obroty od razu przywrcio wspomaganie hamulcw.

Znaczy stracie wspomaganie, mimo e silnik krci si na luzie (nie by zgaszony)?
To bardzo niebezpieczna usterka i susznie pisz, eby to naprawi, i to szybko...


--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci
gts /kropka/ pl    |  lub caoci pogldom ich Autora.

50 Data: Kwiecien 21 2013 16:05:37
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J.F.,

Sunday, April 21, 2013, 9:26:29 AM, you wrote:

Dlaczego ty mnie sie pytasz ? Przeciez to ty uczysz "swoja" aby nie
wrzucala luzu.
No to napisz dlaczego wrzucanie luzu przez "twoja" nie jest dobre.
Nieekonomiczne ? Dlaczego ?
Bo jazd na luzie spalasz dokadnie tyle paliwa co na biegu jaowym, a
hamujc silnikiem nie spalasz paliwa wcale i dodatkowo odciasz
hamulce.. co w tym takiego niezrozumiaego?
Dodatkowo - jak silnik na luzie zgasnie, to tracisz i wspomaganie
kierownicy (juz nie zawsze), i byc moze hamulcow (nie od razu).
Ale ... nowoczesne silniki na luzie nie gasna, a co zrobic w sytuacji
gdy ja wcale hamowac nie chce ?
Np jade sobie autostrada z gorki, gorka taka ze pojazd na luzie te 120
akurat utrzymuje. Albo widze ze moj zjazd za 1500m, a na liczniiku
przepisowe 140 - co robic ? Bo doswiadczenie mi podpowiada - chwile
odczekac i na luz, na zjezdzie bede mial 80.

Nic w ten sposb nie zaoszczdzisz, bo najtaniej jest po prostu jecha
ze sta prdkoci.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

51 Data: Kwiecien 21 2013 16:14:15
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 21 Apr 2013 16:05:37 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa(a):

Hello J.F.,
Ale ... nowoczesne silniki na luzie nie gasna, a co zrobic w sytuacji
gdy ja wcale hamowac nie chce ?
Np jade sobie autostrada z gorki, gorka taka ze pojazd na luzie te 120
akurat utrzymuje. Albo widze ze moj zjazd za 1500m, a na liczniiku
przepisowe 140 - co robic ? Bo doswiadczenie mi podpowiada - chwile
odczekac i na luz, na zjezdzie bede mial 80.

Nic w ten sposb nie zaoszczdzisz, bo najtaniej jest po prostu jecha
ze sta prdkoci.

Znaczy sie jak - jechac po autostradzie 500km z predkoscia 40km/h, bo
tyle bedzie obowiazywac na zjezdzie ? :-)

Czy pojechac 900m z po staremu 140, po czym noga z gazu ?

J.

52 Data: Kwiecien 21 2013 16:24:47
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: Michoo 

On 21.04.2013 16:05, RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello J.F.,

Np jade sobie autostrada z gorki, gorka taka ze pojazd na luzie te 120
akurat utrzymuje. Albo widze ze moj zjazd za 1500m, a na liczniiku
przepisowe 140 - co robic ? Bo doswiadczenie mi podpowiada - chwile
odczekac i na luz, na zjezdzie bede mial 80.

Nic w ten sposb nie zaoszczdzisz, bo najtaniej jest po prostu jecha
ze sta prdkoci.

E-e. Zakadajc, e ju si rozpdzie to najtaniej jest powoli hamowa - z jednej strony na tyle wolno, eby nie marnowa niepotrzebnie energii z drugiej na tyle szybko eby silnik unika wtrysku a hamowanie powodoway pozostae opory ruchu (czyli chyba moliwie niskie obroty ale powyej obrotw biegu jaowego).

Czyli zakadajc, e masz za te 1500m zjazd to najtaniej bdzie jecha hamujc silnikiem tak, aby przez te 1500 metrw wytraci ca rnic prdkoci pomidzy aktualn a zjazdow - nie spalisz wtedy przez te 1500m ani kropelki.

--
Pozdrawiam
Michoo

53 Data: Kwiecien 21 2013 16:50:34
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 21 Apr 2013 16:24:47 +0200, Michoo napisa(a):

Np jade sobie autostrada z gorki, gorka taka ze pojazd na luzie te 120
akurat utrzymuje. Albo widze ze moj zjazd za 1500m, a na liczniiku
przepisowe 140 - co robic ? Bo doswiadczenie mi podpowiada - chwile
odczekac i na luz, na zjezdzie bede mial 80.

Czyli zakadajc, e masz za te 1500m zjazd to najtaniej bdzie jecha
hamujc silnikiem tak, aby przez te 1500 metrw wytraci ca rnic
prdkoci pomidzy aktualn a zjazdow - nie spalisz wtedy przez te
1500m ani kropelki.

No nie, zakladamy ze mamy czas na dzialanie.

Czyli np:
a) jedziemy jeszcze 300m, wrzucamy luz i konczymy z 80 na liczniku,
b) jedziemy jeszcze 800m, noga z gazu, i tez konczymy z 80,
c) noga z gazu, po 700m wciskamy i jedziemy dalej 80,
d) wrzucamy luz, po 1200m wrzucamy bieg i kontynuujemy 80,
e) wrzucamy luz, po 1450m wrzucamy 4-ke i rozpedzamy do 80 ..


Oczywiscie c-e nas nie interesuja, mimo ze oszczedniejsze :-)

J.

54 Data: Kwiecien 21 2013 17:08:13
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: Michoo 

On 21.04.2013 16:50, J.F. wrote:

No nie, zakladamy ze mamy czas na dzialanie.

Czyli np:
a) jedziemy jeszcze 300m, wrzucamy luz i konczymy z 80 na liczniku,
b) jedziemy jeszcze 800m, noga z gazu, i tez konczymy z 80,
c) noga z gazu, po 700m wciskamy i jedziemy dalej 80,
d) wrzucamy luz, po 1200m wrzucamy bieg i kontynuujemy 80,
e) wrzucamy luz, po 1450m wrzucamy 4-ke i rozpedzamy do 80 ..


Oczywiscie c-e nas nie interesuja, mimo ze oszczedniejsze :-)

Biorc pod uwag, e opory powierza rosn z kwadratem prdkoci to najwyszy bieg, noga z gazu i czekasz a bdzie prdko przy ktrej masz minimum spalania (tutaj redukcja do prawidowych obrotw) i jedziesz ni tak dugo a nie zdejmiesz znowu nogi z gazu tak aby na zjedzie mie zakadane 80(znowu redukcja do dalszej jazdy).

Oczywicie w czasie hamowania te redukujesz, jeeli si zbliasz do zbyt niskich obrotw.

--
Pozdrawiam
Michoo

55 Data: Kwiecien 21 2013 16:53:08
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Michoo,

Sunday, April 21, 2013, 4:24:47 PM, you wrote:

Np jade sobie autostrada z gorki, gorka taka ze pojazd na luzie te 120
akurat utrzymuje. Albo widze ze moj zjazd za 1500m, a na liczniiku
przepisowe 140 - co robic ? Bo doswiadczenie mi podpowiada - chwile
odczekac i na luz, na zjezdzie bede mial 80.
Nic w ten sposb nie zaoszczdzisz, bo najtaniej jest po prostu jecha
ze sta prdkoci.
E-e. Zakadajc, e ju si rozpdzie to najtaniej jest powoli hamowa
- z jednej strony na tyle wolno, eby nie marnowa niepotrzebnie energii
z drugiej na tyle szybko eby silnik unika wtrysku a hamowanie
powodoway pozostae opory ruchu (czyli chyba moliwie niskie obroty ale
powyej obrotw biegu jaowego).
Czyli zakadajc, e masz za te 1500m zjazd to najtaniej bdzie jecha
hamujc silnikiem tak, aby przez te 1500 metrw wytraci ca rnic
prdkoci pomidzy aktualn a zjazdow - nie spalisz wtedy przez te
1500m ani kropelki.

Na luzie spalam. Przy hamowaniu silnikiem nie spala. Wol hamowa
silnikiem przez 750m, nie wkurzajc ciarwek za mn zwalnianiem do
80km/h zbyt wczenie ni toczy si 1500m na luzie. A paliwa jazd na
luzie nie zaoszczdz.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

56 Data: Kwiecien 21 2013 17:52:11
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 21 Apr 2013 16:53:08 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa(a):

Na luzie spalam. Przy hamowaniu silnikiem nie spala. Wol hamowa
silnikiem przez 750m, nie wkurzajc ciarwek za mn zwalnianiem do
80km/h zbyt wczenie ni toczy si 1500m na luzie.

Oni jada gora 90. Jako ze miales przewage predkosci - praktycznie nie
utrudniasz. A jeszcze jest pas zjazdowy.

A paliwa jazd na luzie nie zaoszczdz.

Jestes pewny ze w calosci nie ?

J.

57 Data: Kwiecien 21 2013 20:54:48
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J.F.,

Sunday, April 21, 2013, 5:52:11 PM, you wrote:

Na luzie spalam. Przy hamowaniu silnikiem nie spala. Wol hamowa
silnikiem przez 750m, nie wkurzajc ciarwek za mn zwalnianiem do
80km/h zbyt wczenie ni toczy si 1500m na luzie.
Oni jada gora 90. Jako ze miales przewage predkosci - praktycznie nie
utrudniasz.

Utrudniasz, bo jak jechae szybciej, to musisz si midzy nie wbi. I
albo z powrotem gaz, eby utrzyma ich 90 albo ten z tyu zacznie
przeklina.

A jeszcze jest pas zjazdowy.

Za krtki. Moesz nie trafi z lewego pomidzy TIRami. Przewiczone,
e zbyt ryzykowne. Poza tym - Ci na lewym chc jecha 140+ a nie 90.

A paliwa jazd na luzie nie zaoszczdz.
Jestes pewny ze w calosci nie ?

Jako nie sdz. Ja na autostradzie oszczdzam na dojazdach do
limakw. Inni dojedaj z pen prdkoci i hamuj do 90 a ja noga
z gazu i dojedam do limaka jak ju zjeda na prawy pas a ja mam
120 na liczniku i potem tylko delikatnie wyrwnuj prdko do
podrnej.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

58 Data: Kwiecien 21 2013 16:57:48
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: Budzik 

Osobnik posiadajcy mail  napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:
 

Na luzie spalam. Przy hamowaniu silnikiem nie spala. Wol hamowa
silnikiem przez 750m, nie wkurzajc ciarwek za mn zwalnianiem do
80km/h zbyt wczenie ni toczy si 1500m na luzie. A paliwa jazd na
luzie nie zaoszczdz.

Zawsze sie nad tym zastanawiam.
Trzeba bowiem pamietac, ze po wrzuceniu na luz przejedziesz duzo wieksza
odlegosc niz hamujac silnikiem. Czyli oprocz tego, ze masz odcinek gdzie
hamujesz silnikiem i nic nie spalasz masz jeszcze roznice odlegosci do
rpzejechania na luzie i hamujac silnikiem i ta rznica zostaje przebyta z
normalnym spalaniem silnika.

Podejrzewam, ze rznice sa minimalne, ale czy ktos to kiedys oblicza?


--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"Jak mog powiedzie, co myl, dopki
nie przekonam si, co mwi?"  E.M. Forster

59 Data: Kwiecien 21 2013 16:59:43
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: cef 

Michoo wrote:

Czyli zakadajc, e masz za te 1500m zjazd to najtaniej bdzie jecha
hamujc silnikiem tak, aby przez te 1500 metrw wytraci ca rnic
prdkoci pomidzy aktualn a zjazdow - nie spalisz wtedy przez te
1500m ani kropelki.

Lepiej da w gaz z grki, eby atwiej
i szybciej wjecha na kolejne wzniesienie.

60 Data: Kwiecien 21 2013 17:20:53
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello cef,

Sunday, April 21, 2013, 4:59:43 PM, you wrote:

Czyli zakadajc, e masz za te 1500m zjazd to najtaniej bdzie jecha
hamujc silnikiem tak, aby przez te 1500 metrw wytraci ca rnic
prdkoci pomidzy aktualn a zjazdow - nie spalisz wtedy przez te
1500m ani kropelki.
Lepiej da w gaz z grki, eby atwiej
i szybciej wjecha na kolejne wzniesienie.

Chodzi o zjazd z autostrady - te nie zaapaem od razu. Ale
oszczdzanie w takiej sytuacji moe powodowa zagroenie na drodze -
zbyt wolna jazda wymusza na innych uytkownikach dodatkowe,
niepotrzebne manewry.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

61 Data: Kwiecien 21 2013 17:31:55
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: cef 

RoMan Mandziejewicz wrote:

Czyli zakadajc, e masz za te 1500m zjazd to najtaniej bdzie
jecha hamujc silnikiem tak, aby przez te 1500 metrw wytraci
ca rnic prdkoci pomidzy aktualn a zjazdow - nie spalisz
wtedy przez te 1500m ani kropelki.

Lepiej da w gaz z grki, eby atwiej
i szybciej wjecha na kolejne wzniesienie.

Chodzi o zjazd z autostrady - te nie zaapaem od razu.

A faktycznie. Ale kto by tam hamowa
na zjedzie. Hamowanie nie jest ani bezpieczne
 ani ekonomiczne :-)

62 Data: Kwiecien 21 2013 17:49:42
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 21 Apr 2013 16:59:43 +0200, cef napisa(a):

Michoo wrote:
Czyli zakadajc, e masz za te 1500m zjazd to najtaniej bdzie jecha
hamujc silnikiem tak, aby przez te 1500 metrw wytraci ca rnic

Lepiej da w gaz z grki, eby atwiej
i szybciej wjecha na kolejne wzniesienie.

Nie ma kolejnej gorki (to na A4).
Albo jest, ale w dolku fotoradar (to na DK8).

Co nam zreszta otwiera nastepna dyskusje - a jak w pagorkach ?
Hamowac silnikem za darmo na zjazdach i trzymac przepisowo na
podjazdach ?

Kiedys potrafilem przejechac z Klodzka do Barda nie dotykajac hamulca,
a gaz wciskajac tylko pare razy - reszta na luzie, w tym i pod gorke.
Niestety - przybylo kapelusznikow, przybylo FR :-)

J.

63 Data: Kwiecien 21 2013 20:50:08
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J.F.,

Sunday, April 21, 2013, 5:49:42 PM, you wrote:

Czyli zakadajc, e masz za te 1500m zjazd to najtaniej bdzie jecha
hamujc silnikiem tak, aby przez te 1500 metrw wytraci ca rnic
Lepiej da w gaz z grki, eby atwiej
i szybciej wjecha na kolejne wzniesienie.
Nie ma kolejnej gorki (to na A4).

Przed Legnic masz kilka.

Albo jest, ale w dolku fotoradar (to na DK8).
Co nam zreszta otwiera nastepna dyskusje - a jak w pagorkach ?
Hamowac silnikem za darmo na zjazdach i trzymac przepisowo na
podjazdach ?

A nawet na podjazdach troch przypiesza...

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

64 Data: Kwiecien 22 2013 08:47:09
Temat: Re: Nowoczesne ... luz.
Autor: Adam Wysocki 

Franlik  wrote:

Ja mojej nie mog oduczy wrzucania na luz i toczenia si bez
hamowania silnikiem,

Dlaczego nie jest wskazane wrzucanie na luz ?

Pomijajc hamowanie silnikiem i to, e w razie niebezpieczestwa moesz
przyspieszy - jak mi zacz pada ECU w Sienie, to zacza gasn na
wolnych obrotach, a to oznacza brak wspomagania kierownicy i hamulcw. Jak
ci nawali ECU, a masz wrzucony bieg, to wspomaganie zostaje. Ok, mona depn
peda hamulca mocniej, czy mocniej szarpn za kierownic, ale mwimy o
kobiecie - statystycznie samica jest jednak sabsza fizycznie od samca :)

Wiem, ECU nie pada codziennie, rzadko te musisz nagle przyspieszy, gdy
hamujesz, ale chodzi o nawyk. Jak ju kto bardzo nie chce hamowa silnikiem
to niech chocia uywa sprzga a nie luzu.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

65 Data: Kwiecien 22 2013 11:19:30
Temat: Re: Nowoczesne ... luz.
Autor: J.F 

Uytkownik "Adam Wysocki"  napisa w wiadomoci grup

Wiem, ECU nie pada codziennie, rzadko te musisz nagle przyspieszy, gdy
hamujesz, ale chodzi o nawyk. Jak ju kto bardzo nie chce hamowa silnikiem
to niech chocia uywa sprzga a nie luzu.

Naprawa sprzegla jest droga :-P

J.

66 Data: Kwiecien 22 2013 12:08:03
Temat: Re: Nowoczesne ... luz.
Autor: Adam Wysocki 

J.F  wrote:

to niech chocia uywa sprzga a nie luzu.

Naprawa sprzegla jest droga :-P

Niech wcinie to sprzgo energicznie a nie emerycko :)

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

67 Data: Kwiecien 23 2013 01:48:33
Temat: Re: Nowoczesne ... luz.
Autor: WildS 

On 2013-04-22, Adam Wysocki  wrote:

to niech chocia uywa sprzęga a nie luzu.
Naprawa sprzegla jest droga :-P
Niech wciśnie to sprzęgo energicznie a nie emerycko :)

Mj brat, antytalent samochodowy, ubzdura sobie swego czasu, e na
luzie nie spala ;) a centuś z niego straszny. Dusi z grki (i nie
tylko, czasami do randomowo) sprzęgo, potem oczywiście przy 60-70km/h
orientowa się, e to ju podjazd i puszcza.

W efekcie 'coś się popsuo'. Zama peda w peocie 306.
Oszczędności diabli wzieli bo naprawa kilkadziesiąt zotych kosztowaa -
- spawanie ;)

Pewnie nadrobi tankując po 1-2 litry gdy zauway gdzieś o 2 grosze
taniej jak to ma w zwyczaju ;)


--
WildS

68 Data: Kwiecien 20 2013 16:20:57
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: ZIWK 

W dniu 2013-04-20 10:31, anacron pisze:

To samo akurat dotyczy chyba silnikw maych benzynowych, waciwie
wszystkich sinikw spalinowych? A co z dmumas (cokolwiek to jest) i
innymi kosztownymi czciami? Pytam o dwumas, bo mechanik w ASO co tam
wspomina wanie o niskich obrotach i dwumasie. Usyszaem te co w
stylu, e oszczdzajc na paliwie (obrotach) odkadam na remont silnika
i to szybki.
Po pierwsze - zuycie paliwa wcale nie jest najnisze przy najniszych obrotach - ale dane o tym nie s powszechnie ujawniane.
Drgania te nie s najnisze - wywaanie mas w ruchu posuwisto-zwrotnym i wirujcym jest do skomplikowane oraz liczone dla konkretnych wartoci - znw tajemnica firmowa.

"Dwumasa" czyli dwumasowe koo zamachowe to kolejny patent zwikszajcy kultur pracy silnika.
W tradycyjnych konstrukcjach koo zamachowe (stanowice jednoczenie powierzchni sprzga) jest na sztywno poczone z waem korbowym - to proste, tanie i skuteczne rozwizanie. Wad jest brak tumienia skrtnych drga wau i przenoszenie ich na sprzgo i reszt ukadu napdowego - a wic na cay samochd.
W nowych konstrukcjach koo zamachowe skada si z dwch czci stali poczonych warstw gumy - podobnie jak w tulejach zawieszenia. Dziki temu koo tumi drgania - co jest zalet, ale jest zdarza si uszkodzenie gumy i wtedy haasuje (co jest najmniejsz wad ale jest pewnym objawem) oraz drgania dopiero si przenosz i na panewki wau i na ca konstrukcj.

Cena koa dwumasowego jest wielokrotnie zawyona w stosunku do kosztw jego produkcji. A wymiana na tyle nieprzyjemna, e sporo osb wybiera pewniaka z ASO a nie zamiennik - o to chodzi ;) .

--
/\    Wojciech Smagowicz - Krakw      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

69 Data: Kwiecien 20 2013 11:43:54
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: Lisciasty 

On 20 Kwi, 16:20, ZIWK  wrote:

Cena ko a dwumasowego jest wielokrotnie zawy ona w stosunku do koszt w
jego produkcji. A wymiana na tyle nieprzyjemna, e sporo os b wybiera
pewniaka z ASO a nie zamiennik - o to chodzi ;) .

Czy ja wiem? Do mojego szmelcwagena (Octavia II) zamiennik mona kupi
jako za tysiaka o ile dobrze pamitam, a to jednak jest sporo zomu i
nieco dziurek oraz innych dupereli, nie wydaje mi si eby to byo
jako mocno przewartociowane.
W ASO to inna historia, za wymian dwumasy i sprzga winszuj sobie 5
tysiakw, pocieszni s :>

L.

70 Data: Kwiecien 22 2013 15:29:15
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor:

ZIWK wrote:

Wadą jest brak tumienia skrętnych drgań wau i przenoszenie ich na
sprzęgo i resztę ukadu napędowego - a więc na cay samochd.

A o tumiku w tarczy sprzęga syszaeś? Jakie w miarę wspczesne auto
ma sztywne koo zamachowe i sztywną tarczę?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

71 Data: Kwiecien 22 2013 17:50:56
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: Artur Malg 

W dniu 2013-04-20 16:20, ZIWK pisze:
(...)

"Dwumasa" czyli dwumasowe koo zamachowe to kolejny patent zwikszajcy
kultur pracy silnika.

W teorii - podobnie jak spadek zuycia paliwa o
5%, oszczdno synchronizatorw itd.

W tradycyjnych konstrukcjach koo zamachowe (stanowice jednoczenie
powierzchni sprzga) jest na sztywno poczone z waem korbowym - to
proste, tanie i skuteczne rozwizanie. Wad jest brak tumienia
skrtnych drga wau i przenoszenie ich na sprzgo i reszt ukadu
napdowego - a wic na cay samochd.

Ciekawe - gdzie widziae takie sztywne poczenia? Wikszo ukadw
posiada rne tumiki drga skrtnych, w szczeglnoci w samej
tarczy sprzga.

W nowych konstrukcjach koo zamachowe skada si z dwch czci stali
poczonych warstw gumy -podobnie jak w tulejach zawieszenia. Dziki
temu koo tumi drgania - co jest zalet, ale jest zdarza si
uszkodzenie gumy i wtedy haasuje

Zasadniczo to wydawao mi si, e haas pochodzi od spryn/y  w
ukadzie, a nie gumy i konstrukcja wyglda zgoa inaczej ni w tulejach
zawieszenia. W sumie moesz pokaza podobn konstrukcj - chtnie
zobacz.

(co jest najmniejsz wad ale jest
pewnym objawem) oraz drgania dopiero si przenosz i na panewki wau i
na ca konstrukcj.

Takie dorabianie ideologii - dziesitki lat panewki wytrzymyway (i
reszta) bez tzw. 'dwumasy' i byo dobrze, a teraz nagle znalazo si
panaceum i 'caa konstrukcja' wytrzymuje krcej ni kiedy.

72 Data: Kwiecien 22 2013 09:32:13
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor:

W dniu poniedziaek, 22 kwietnia 2013 17:50:56 UTC+2 uytkownik Artur Malg napisa:

W dniu 2013-04-20 16:20, ZIWK pisze:

(...)

> "Dwumasa" czyli dwumasowe koo zamachowe to kolejny patent zwikszajcy

> kultur pracy silnika.



W teorii - podobnie jak spadek zuycia paliwa o

5%, oszczdno synchronizatorw itd.



> W tradycyjnych konstrukcjach koo zamachowe (stanowice jednoczenie

> powierzchni sprzga) jest na sztywno poczone z waem korbowym - to

> proste, tanie i skuteczne rozwizanie. Wad jest brak tumienia

> skrtnych drga wau i przenoszenie ich na sprzgo i reszt ukadu

> napdowego - a wic na cay samochd.



Ciekawe - gdzie widziae takie sztywne poczenia? Wikszo ukadw

posiada rne tumiki drga skrtnych, w szczeglnoci w samej

tarczy sprzga.



> W nowych konstrukcjach koo zamachowe skada si z dwch czci stali

> poczonych warstw gumy -podobnie jak w tulejach zawieszenia. Dziki

> temu koo tumi drgania - co jest zalet, ale jest zdarza si

> uszkodzenie gumy i wtedy haasuje



Zasadniczo to wydawao mi si, e haas pochodzi od spryn/y  w

ukadzie, a nie gumy i konstrukcja wyglda zgoa inaczej ni w tulejach

zawieszenia. W sumie moesz pokaza podobn konstrukcj - chtnie

zobacz.



> (co jest najmniejsz wad ale jest

> pewnym objawem) oraz drgania dopiero si przenosz i na panewki wau i

> na ca konstrukcj.



Takie dorabianie ideologii - dziesitki lat panewki wytrzymyway (i

reszta) bez tzw. 'dwumasy' i byo dobrze, a teraz nagle znalazo si

panaceum i 'caa konstrukcja' wytrzymuje krcej ni kiedy.

Ale przez te dziesitki lat duo si zmienio. Teraz samochody s relatywnie duo tasze ni kiedy. Policzyli jakie przebiegi i ile lat eksploatowane s samochody i im wyszo ze mona je sporo odchudzi. Moe jak odchudzili silnik wysokoprny to si okazao e wa si od drga ukrca. To wymylili nowy typ tumika drga i nazwali koem dwumasowym. Jak bym by wacicielem fabryki produkujcej samochody to bym tak wanie zrobi. Po co komu samochd co nie skoroduje przez 25 lat a silnik i skrzynia biegw wytrzymaj p miliona kilometrw bez remontu skoro po gra omiu latach eksploatacji i 140 tysicach przebiegu auto trafia na zom albo opuszcza pastwo w ktrym zostao sprzedane.

73 Data: Kwiecien 22 2013 20:21:20
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor:

kogutek444 wrote:

Ale przez te dziesiątki lat duo się zmienio. Teraz samochody są
relatywnie duo tańsze ni kiedyś. Policzyli jakie przebiegi i ile lat
eksploatowane są samochody i im wyszo ze mona je sporo odchudzić.

We nie bred, samochody są teraz o niebo trwalsze ni kiedyś
(statystycznie), chocia zdecydowanie bardziej skomplikowane
konstrukcyjnie.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

74 Data: Kwiecien 22 2013 14:26:25
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor:

W dniu poniedziaek, 22 kwietnia 2013 22:21:20 UTC+2 uytkownik tᴏ napisa:

kogutek444 wrote:



> Ale przez te dziesiątki lat duo się zmienio. Teraz samochody są

> relatywnie duo tańsze ni kiedyś. Policzyli jakie przebiegi i ile lat

> eksploatowane są samochody i im wyszo ze mona je sporo odchudzić.



We nie bred, samochody są teraz o niebo trwalsze ni kiedyś

(statystycznie), chocia zdecydowanie bardziej skomplikowane

konstrukcyjnie.



--

ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Samochody mają precyzyjnie określony przebieg. Powyej ktrego zuyte jest w nich wszystko rwno. Tanie mają bez rdzy przejechać z 8 lat i zrobić w okolicach 200 tysięcy. Producenta interesuje eby zadowolony by nabywca nowego i drugi waściciel. O następnych by dba jak by mia monopol na części zamienne. A e nie ma to ma ich w dupie. Samochody robione są teraz z o wiele lepszych materiaw ni 35 lat temu. Tego nie neguję. Obrbki te są precyzyjniejsze. Nie zmienia to faktu e wszystkie części i podzespoy mają zaprogramowane zuycie. Jak by robili dwa razy trwalsze samochody to taki dugowieczny kosztowa by dwa razy więcej. Sytuacja ze starymi golfami ju się nie powtrzy. Ile teraz przejedzie nowy samochd pomimo zaprogramowania jego śmierci zaley od sposobu eksploatacji. Eksploatowany delikatnie moe zrobić dwa razy tyle co producent zaprogramowa. Eksploatowany ekstremalnie 50% lub mniej zaprogramowanego przebiegu. Ile jakaś czę będzie pracowaa mona byo określić dawno. Teraz doszli w tym do perfekcji. Jak pojawią się lepsze oleje to i okae się e silniki robią większe przebiegi ( Stare golfy się na to zaapay) to w następnej generacji silnikw będą większe moce z jednostki pojemności, cieńsze way, węsze panewki. I im lepsze będą uyte materiay tym bardziej będą odchudzone części. Ekonomia to się nazywa.

75 Data: Kwiecien 20 2013 09:01:46
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 20 Apr 2013 08:29:51 +0200, ZIWK  wrote:

Czopy wau korbowego s oddzielnie od panewek warstw oleju silnikowego
- podawanego przez pomp olejow. Obroty pompy a wic i cinienie oraz
ilo oleju s zazwyczaj uzalenione od obrotw wau korbowego (pompa
jest zwykle napdzana od niego) - jeli obroty s za niskie to wa
zamiast "pywa" na warstwie oleju styka si "na sucho" panewk mocno
trze o ni.

 http://www.imc.pcz.czest.pl/instytut/pl/3/3.8/materialy/eelab/ee_05.pdf

 Hint: smarowanie czopw wau nie jest hydrostatyczne.

 RR.
--
_________________________________________________________________
robert rdziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

76 Data: Kwiecien 20 2013 15:37:09
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: ZIWK 

W dniu 2013-04-20 11:01, Robert Rdziak pisze:

On Sat, 20 Apr 2013 08:29:51 +0200, ZIWK  wrote:

Czopy wau korbowego s oddzielnie od panewek warstw oleju silnikowego
- podawanego przez pomp olejow. Obroty pompy a wic i cinienie oraz
ilo oleju s zazwyczaj uzalenione od obrotw wau korbowego (pompa
jest zwykle napdzana od niego) - jeli obroty s za niskie to wa
zamiast "pywa" na warstwie oleju styka si "na sucho" panewk mocno
trze o ni.

  http://www.imc.pcz.czest.pl/instytut/pl/3/3.8/materialy/eelab/ee_05.pdf

  Hint: smarowanie czopw wau nie jest hydrostatyczne.

Oczywicie - ale ja zastosowaem I stopie przyblienia - bez wchodzenia w szczegy konieczne przy projektowaniu i remontach (poprawne osadzenie panewek).
W informacji "popularnej" myl ze jest to dopuszczalne.

--
/\    Wojciech Smagowicz - Krakw      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

77 Data: Kwiecien 21 2013 09:29:14
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 20 Apr 2013 15:37:09 +0200, ZIWK napisa(a):

W dniu 2013-04-20 11:01, Robert Rdziak pisze:
On Sat, 20 Apr 2013 08:29:51 +0200, ZIWK  wrote:
Czopy wau korbowego s oddzielnie od panewek warstw oleju silnikowego
- podawanego przez pomp olejow. Obroty pompy a wic i cinienie oraz
ilo oleju s zazwyczaj uzalenione od obrotw wau korbowego (pompa
jest zwykle napdzana od niego) - jeli obroty s za niskie to wa
zamiast "pywa" na warstwie oleju styka si "na sucho" panewk mocno
trze o ni.

  http://www.imc.pcz.czest.pl/instytut/pl/3/3.8/materialy/eelab/ee_05.pdf
  Hint: smarowanie czopw wau nie jest hydrostatyczne.

Oczywicie - ale ja zastosowaem I stopie przyblienia - bez wchodzenia
w szczegy konieczne przy projektowaniu i remontach (poprawne osadzenie
panewek).
W informacji "popularnej" myl ze jest to dopuszczalne.

Ale tam napisane ze to z cisnieniem z pompy nie ma nic wspolnego.
Wiec cos chyba za bardzo spopularyzowales ...

J.

78 Data: Kwiecien 20 2013 08:59:08
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor:

anacron wrote:

No waśnie, pytanie do specw od silnikw, Co "grozi" za jedenie autem
z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (mae) wcale
nie są nisko obrotowe i z caą pewnością przeączanie na wyszy bieg
przy 2000 obr./min im nie suy, ale co konkretnie mona uszkodzić?

Dwumasę i panewki, poza tym zmienna geometria turbiny w końcu się zatnie,
jak nie będziesz z tego korzysta.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

79 Data: Kwiecien 20 2013 12:34:27
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: Nix 

W dniu 2013-04-20 00:19, anacron pisze:

No wanie, pytanie do specw od silnikw, Co "grozi" za jedenie autem
z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (mae) wcale
nie s nisko obrotowe i z ca pewnoci przeczanie na wyszy bieg
przy 2000 obr./min im nie suy, ale co konkretnie mona uszkodzi?

Pozdrawiam


To zaley co masz na myli piszc "zbyt niskie" obroty.
Wikszo maych diesli np. Toyoty 1.4 D4D osiga max moment obrotowy przy 1750 RPM, wic te obroty nie s za mae.

pzdr! Nix

80 Data: Kwiecien 20 2013 04:12:53
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: Lisciasty 

On 20 Kwi, 00:19, anacron  wrote:

No wanie, pytanie do specw od silnikw, Co "grozi" za jedenie autem
z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (mae) wcale
nie s nisko obrotowe i z ca pewnoci przeczanie na wyszy bieg
przy 2000 obr./min im nie suy, ale co konkretnie mona uszkodzi?

Besssu trzyma na 2000 obr., skoro przy 2500 obr. masz max momentu,
czyli optymalne spalanie.
Warto przy przyspieszaniu jecha po penym zakresie obrotw
(oczywicie na rozgrzanym silniku), eby troch przedmucha dolot,
turbin i ca reszt. Recyrkulacja spalin poczona z delikatnym
przepuszczaniem oleju przez turbin skutkuje syfem w dolocie, a jeeli
kto dodatkowo nie wyjeda poza 2000 obr. to potguje ten efekt.
Dwumasa i sprzgo pewnie te swoje dostaj przy czym takim.

Ja czekam na padnicie sprzga i dwumasy, pki co pko 232 tys. km i
nic nie wskazuje, eby si miay skoczy :] A 32 tys. km temu robiem
delikatny tuning, po ktrym koledzy prorokowali rychy zgon ww.
czci ;)

L.

81 Data: Kwiecien 20 2013 13:31:45
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: cef 

Lisciasty wrote:

Besssu trzyma na 2000 obr., skoro przy 2500 obr. masz max momentu,
czyli optymalne spalanie.

I tak schematy producenta zaprzeczaj wszystkim tym
analizom technicznym. Np przy automatycznych skrzyniach
obroty utrzymywane s na poziomie 1500-2000
(jak si nie depcze)- tak przewidzia producent.
Najwyszy czas chyba zrozumie, e do analizy
ekspoloatacji ostatnio bardziej przydaje si wiedza z ekonomii
(jak zaprojektowa i sprzeda silnik, ktry bdzie mao pali
i zuyje si dzie po gwarancji) ni wiedza techniczna
(jak jedzi i eksploatowa pojazd
zgodnie z reguami wynikajcymi z zasad fizyki)
bo te dwie sprawy s jakby na przeciwnych biegunach.

82 Data: Kwiecien 20 2013 11:30:39
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: masti 

Dnia pięknego Sat, 20 Apr 2013 13:31:45 +0200 osobnik zwany cef napisa:

Lisciasty wrote:

Bessęsu trzymać na 2000 obr., skoro przy 2500 obr. masz max momentu,
czyli optymalne spalanie.

I tak schematy producenta zaprzeczają wszystkim tym analizom
technicznym. Np przy automatycznych skrzyniach obroty utrzymywane są na
poziomie 1500-2000 (jak się nie depcze)- tak przewidzia producent.
Najwyszy czas chyba zrozumieć, e do analizy ekspoloatacji ostatnio
bardziej przydaje się wiedza z ekonomii (jak zaprojektować i sprzedać
silnik, ktry będzie mao pali i zuyje się dzień po gwarancji) ni
wiedza techniczna (jak jedzić i eksploatować pojazd zgodnie z reguami
wynikającymi z zasad fizyki) bo te dwie sprawy są jakby na przeciwnych
biegunach.

no patrz pan. Moje poprzednie 3.0V6 w vanie te zmieniao przy 2krpm. I
strasznie kiepski ten silnik. Mia 200kkm i nie mia zamiary się rozsypać



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mwię, to grunt zabija!" T.Pratchett

83 Data: Kwiecien 20 2013 15:51:37
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: Przemeq 

Mj ma maksymalny moment przy 1750 rpm w instrukcji piszą "Wączać wyszy bieg po osiągnięciu 2000 rpm a niszy po osiągnięciu 1000 rpm
i tak strzaki na tablicy zegarw pokazują wącz niszy lub wyszy bieg.
W rozdziale ekojazda piszą "jedzić po między 1500 a 2500 rpm.
To cytaty z instrukcji Megane III 1.5 dci
Czyli teoretycznie mona jedzić poniej 2000 rpm.
W starej thali co ma 9 lat i 130 kkm na liczniku jedono dokadnie tak i nic się nie dzieje, te silnik dci
Chocia internet wiesza psy na tych silnikach i powinny sie ju rozpa.

Przemeq

84 Data: Kwiecien 20 2013 22:52:31
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: DoQ 

W dniu 2013-04-20 13:30, masti pisze:

no patrz pan. Moje poprzednie 3.0V6 w vanie te zmieniao przy 2krpm. I
strasznie kiepski ten silnik. Mia 200kkm i nie mia zamiary się rozsypać

A co dopiero silniki cięarwek, gdzie zakres obrotw moe zawierać się w przedziale 600-1500RPM. Takie sypią się na potęgę ju po 100.000km :)

85 Data: Kwiecien 21 2013 09:40:24
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 20 Apr 2013 11:30:39 +0000 (UTC), masti napisa(a):

Dnia piknego Sat, 20 Apr 2013 13:31:45 +0200 osobnik zwany cef napisa:
Lisciasty wrote:
Besssu trzyma na 2000 obr., skoro przy 2500 obr. masz max momentu,
czyli optymalne spalanie.
I tak schematy producenta zaprzeczaj wszystkim tym analizom
technicznym. Np przy automatycznych skrzyniach obroty utrzymywane s na
poziomie 1500-2000 (jak si nie depcze)- tak przewidzia producent.
no patrz pan. Moje poprzednie 3.0V6 w vanie te zmieniao przy 2krpm. I
strasznie kiepski ten silnik. Mia 200kkm i nie mia zamiary si rozsypa

Ale to dlatego ze 3.0V6 - sam rozumiesz ze w 2.0R4 obciazenia na
tlokach o 50% wieksze :-)

Maks momentu nie ma nic wspolnego z optymalnym spalaniem. Owszem -
zazwyczaj to optimum spalania jest w srednich obrotach, max momentu
tez - ale to nie znaczy ze z dokladnoscia do 1 rpm sie pokrywaja.

Maksymalny moment to tez najwieksze obciazenia w silniku (no, w za
bardzo uproszczonej teorii) ... ale tylko gdy pedal do oporu
wcisniemy.

Tym niemniej jechalem ostatnio jakims nowoczesnym dieslem opla, i
bardzo ladnie ciagnal juz od 1500, co wlasciciel wykorzystywal czesto.

J.

86 Data: Kwiecien 22 2013 12:09:10
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2013-04-21 09:40, J.F. pisze:

Maks momentu nie ma nic wspolnego z optymalnym spalaniem. Owszem -
zazwyczaj to optimum spalania jest w srednich obrotach, max momentu
tez - ale to nie znaczy ze z dokladnoscia do 1 rpm sie pokrywaja.

I w odoatku powysze jest +/- prawdziwe tylko dla obcienia optymalnie
dobranego (do wysokiego), a nie takiego jakie akurat wypada w danych
warunkach jazdy, z reguy - niskiego, jeli jedziemy ze sta prdkoci...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci
gts /kropka/ pl    |  lub caoci pogldom ich Autora.

87 Data: Kwiecien 22 2013 12:06:19
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2013-04-20 13:30, masti pisze:

no patrz pan. Moje poprzednie 3.0V6 w vanie te zmieniao przy 2krpm. I
strasznie kiepski ten silnik. Mia 200kkm i nie mia zamiary się rozsypać

Tyle to byle oplina przejeda z palcem w... napisz, gdy obecnemu userowi dobije do 500kkm.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caości poglądom ich Autora.

88 Data: Kwiecien 21 2013 21:22:28
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: megrims 

On 04/20/2013 01:12 PM, Lisciasty wrote:

Warto przy przyspieszaniu jecha po penym zakresie obrotw

Wiedziaem. Do odcicia.


--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....
https://www.facebook.com/PomocDlaAdasiaKalinskiego
http://www.youtube.com/watch?v=eoR9JFMx_-o

89 Data: Kwiecien 20 2013 21:02:15
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt ni skie obroty.
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 20 Apr 2013 00:19:33 +0200, anacron napisa(a):

No wanie, pytanie do specw od silnikw, Co "grozi" za jedenie autem
z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (mae) wcale
nie s nisko obrotowe i z ca pewnoci przeczanie na wyszy bieg
przy 2000 obr./min im nie suy, ale co konkretnie mona uszkodzi?

Na pewno ? Po cos im ten 6-ty bieg dokladaja.



J.

90 Data: Kwiecien 22 2013 13:54:02
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: anacron 

W dniu 20.04.2013 21:02, J.F. pisze:

Dnia Sat, 20 Apr 2013 00:19:33 +0200, anacron napisa(a):
No wanie, pytanie do specw od silnikw, Co "grozi" za jedenie autem
z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (mae) wcale
nie s nisko obrotowe i z ca pewnoci przeczanie na wyszy bieg
przy 2000 obr./min im nie suy, ale co konkretnie mona uszkodzi?

Na pewno ? Po cos im ten 6-ty bieg dokladaja.

Nie wiem, przy 100km/h na VI jest ciut powyej 2000 obr./min. Co innego
te (tu moja wina) toczenie si na rwnym z rwn, a co innego
przyspieszanie.

A co do VI biegu to mylaem, e to bdzie tak co na V, a zestawieniu z
"klasycznymi" 5-cio biegowymi od 1 do 4 jest tak samo, potem V skrcona
wzgldem tosamej w "klasyku" i 6 do tego, Parzc na prdkociomierz tak
kompromisem midzy ekooptymalnie a w miar dynamicznie to wychodzi

I do 0-20 km/h (~2750 obr./min)
II do 20-40 km/h (~2750 obr./min)
III do 40-60 km/h (~2500 obr./min)
IV do 60-80 km/h (~2250 obr./min)
V do 80-90 km/h (~2250 obr./min)
VI na 90 km/h (~1900 obr./min)

A wedug mnie, IV powinna dawa te 1900 tak przy 120 :> Po miecie
praktycznie nie ma adnej rnicy midzy 5-cio a 6-cio biegow bo i tak
rzadko powyej IV wychodzisz.

Pozdrawiam

91 Data: Kwiecien 22 2013 14:32:43
Temat: Re: Nowoczesne turbodoadowane diesle i zbyt niskie obroty.
Autor: J.F 

Uytkownik "anacron"  napisa w wiadomoci
W dniu 20.04.2013 21:02, J.F. pisze:

Na pewno ? Po cos im ten 6-ty bieg dokladaja.
A co do VI biegu to mylaem, e to bdzie tak co na V, a zestawieniu z
"klasycznymi" 5-cio biegowymi od 1 do 4 jest tak samo, potem V skrcona
wzgldem tosamej w "klasyku" i 6 do tego, Parzc na prdkociomierz tak
kompromisem midzy ekooptymalnie a w miar dynamicznie to wychodzi

IV do 60-80 km/h (~2250 obr./min)
V do 80-90 km/h (~2250 obr./min)
VI na 90 km/h (~1900 obr./min)
A wedug mnie, IV powinna dawa te 1900 tak przy 120 :

Byc moze oni wszystko przeliczyli, i wiedza ze przy  120  ten silnik powinien miec  2500 rpm, a nie 1900 :-)

J.

Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt ni skie obroty.



Grupy dyskusyjne