Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
1 | Data: Kwiecien 17 2010 07:24:40 |
Temat: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej? | |
Autor: Piotr | Witam szanowną grupę! 2 |
Data: Kwiecien 17 2010 09:35:45 | Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej? | Autor: Hants | "Piotr" wrote in message Juz widzę, te dwa flejmy pod tematem.. ;-) 3 |
Data: Kwiecien 17 2010 09:04:31 | Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej? | Autor: Piotr | Hants napisał(a): Najprosciej - zajrzyj np tu: www.spritmonitor.de i przejrzyj sobie realne Dzięki, strona ciekawa. Jednak nie odpowiada na podstawowe pytanie - czyli "podatność" poszczególnych silników na zasilanie LPG. pozdrawiam -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 4 |
Data: Kwiecien 17 2010 11:07:44 | Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej? | Autor: marjan | Piotr pisze: Hants napisał(a): No to może trochę od dupy strony: Poszukaj aut takiej klasy jaka Cię interesuje na allegro z filtrem zasilania LPG. Nie będzie to odpowiedź na pytanie, ale może dać wskazówkę: silniki aut które ukażą Ci się najczęściej *MOGĄ* dobrze znosić zagazowanie (bo inaczej ludzie *RACZEJ* by ich masowo nie gazowali). -- Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99 Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana (e-mail bez cyferek) PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ 5 |
Data: Kwiecien 17 2010 12:40:21 | Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej? | Autor: J.F. | On Sat, 17 Apr 2010 11:07:44 +0200, marjan wrote: Piotr pisze: Ale to nie beda auta nowe, tylko stare. jak ktos sprzedaje nowe .. oj, cos jest w nim nie tak :-) Przestrzegam przed silnikami FSI/GDI itp.. J. 6 |
Data: Kwiecien 17 2010 12:52:43 | Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej? | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2010-04-17, marjan wrote: No to może trochę od dupy strony: Poszukaj aut takiej klasy jaka Cię Albo masowo sprzedają, bo po zagazowaniu mają liczne problemy ;-) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 7 |
Data: Kwiecien 17 2010 18:20:58 | Temat: Odp: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej? | Autor: Sylwester Łazar | Albo masowo sprzedają, bo po zagazowaniu mają liczne problemy ;-)A propos problemów z gazem. Przestał działać jeden cylinder. Przejechane ok. 163 tys.km Świeca mokra i czarna. Samochód oczywiście na LPG. Na gazie 120 tys. - zero problemów. Podjeżdżam do zakładu. Młody chłopak mówi: Aaa... to na jeździ na gazie. Uuu.. to może być dziura w tłoku, pęknięty pierścień. Te z gazem to typowe. No to ja na to: Dobrze, ale żeby to stwierdzić, to może zdjąć głowicę i po prostu zobaczyć? O.K. Gość zdjął - dwa zawory nadpalone. Stwierdził, że trzeba zregenerować głowicę. "Fachowiec" i znawca "zregenerował" za 800 zł Po przejechaniu może 10 tys. - to samo. Wymieniłem cały silnik na fabrycznie nowy. Zdjąłem w starym głowicę - nadpalony zawór. W zeszłym tygodniu zdjąłem zawór. Uszczelniacz zaworu - nowy, krzywo nałożony. Luz zaworu w prowadnicy zaworu ok. 0,3 - 0,5 mm. Wczoraj wybiłem prowadnicę: nigdy nie wymieniana. Wniosek: Z gazem są problemy. Sprowadzają się do tego, że jak mechanik widzi wlew gazu - znalazł przyczynę i już. Cokolwiek by to nie było - przyczyna: Gaz. Nie ma dialogu, "Jesteś głupi bo jeździsz na gaz, a ja mądry, bom fachowiec." Takie pytanie czasem ludziom zadaję: Masz samochód na benzynę. Poszła uszczelka pod głowicą. Pytasz się mechanika: dlaczego "poszła"? -Czasem tak jest. Może źle założona, przegrzał się silnik - nie wiadomo. Pytanie brzmi: Co odpowie mechanik, gdy zobaczy, że samochód jeździł na gazie? Pozdrawiam, Sylwester 8 |
Data: Kwiecien 18 2010 10:50:58 | Temat: Re: Odp: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej? | Autor: Olek | On 2010-04-17 18:20, Sylwester Łazar wrote: Wniosek: jak się dba i wie jak używać gazu to nie ma problemów... Sprowadzają się do tego, że jak mechanik widzi wlew gazu - znalazł przyczynę jeszcze nie spotkałem inteligentnego mechanika, a Ty? Masz samochód na benzynę. Poszła uszczelka pod głowicą. Może źle założony, źle utawiony silnik? Nie rób z siebie muła, tylko zmień tego flachowca, bo szkoda auta... 9 |
Data: Kwiecien 18 2010 10:52:55 | Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej? | Autor: P_ablo | Użytkownik "Sylwester Łazar" napisał w wiadomości
Efekty zle zestrojonych instalacji 1 i 2 generacji. Zbyt uboga mieszanka powodowala nadpalenia zaworow i inne kwiatki. W instalkach sekwencyjnych zdecydowanie trudniej o zle zestrojenie. Kiedys, gdy slyszalem od uzytkownika zagazowanego samochodu, ze auto pali mu mniej lub tyle samo co benzyny , to od razu uprzedzalem go, ze ma zle ustawiona mieszanke i moze miec w przyszlosci problemy. Najczesciej jak grochem o sciane a pozniej placz... A do spychologii stosowanej przy gazie juz sie dawno przyzwyczailem. -- Picasso 10 |
Data: Kwiecien 18 2010 22:34:46 | Temat: Odp: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej? | Autor: Sylwester Łazar | Efekty zle zestrojonych instalacji 1 i 2 generacji. Zbyt uboga mieszankaChyba w instalacjach z sondą lambda. Ja mam wtrysk jednopunktowy i sterownik KME, który mierzy sygnał z sondy lambda. S. 11 |
Data: Kwiecien 19 2010 23:03:30 | Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej? | Autor: P_ablo | Użytkownik "Sylwester Łazar" napisał w wiadomości Chyba w instalacjach z sondą lambda. Podczas pracy na gazie sygnal z sondy dla ECU jest emulowany. Przy sekwencji tak nie jest i jakiekolwiek odchylki w skladzie mieszanki zapalaja checka. Jesli gazownik spierdoli i zle poustawia to ten odczyt z sondy nic nei pomoze. -- Picasso 12 |
Data: Kwiecien 20 2010 08:59:05 | Temat: Odp: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej? | Autor: Sylwester Łazar | Podczas pracy na gazie sygnal z sondy dla ECU jest emulowany. Przysekwencji tak nie jest i jakiekolwiek odchylki w skladzie mieszanki zapalaja checka.To już musi być wyjątkowa fajtłapa. W programie z KME jest proces uczenia. Wszystko wykonuje się automatycznie. Ręcznie to podaje się liczbę cylindrów, czy jazda ma być sportowa, czy zwykła, temperaturę załączania i obroty. Jest wykres z sondy lambda. Każdy kto choć raz widział jak on wygląda, to od razu wyłapie błędne działanie. Instalacja podpinająca się pod ECU daje co najwyżej zbliżenie się do założeń producenta auta dla benzyny. Nie widzę nic złego w osobnym sterowniku ECU-LPG, nawet jak zapala się lampka check od oryginalnego ECU. To, że się zapala oznacza, że automatyczna regulacja ECU nie działa poprawnie. Nic w tym dziwnego, skoro pętla automatycznej regulacji została przerwana poprzez odcięcie wtryskiwaczy benzyny. Sonda lambda nie bada składu mieszanki. To nie spektrometr :-) Sygnalizuje tylko przekroczenie poziomu jednego z jej składników. I to wystarczy, aby określić, czy mieszanka jest zbyt bogata i zmniejszyć podawanie paliwa. Wydaje mi się, że emulacja sondy lambda służy temu, aby wyeliminować ewentualną przyczynę świecenia lamki check. Może być jeszcze tak, że jest inny błąd w samochodzie i mógłby zostać zignorowany przez użytkownika, który może powiedzieć: "Aaa... to od gazu", a w istocie mogła pójść uszczelka pod głowicą i woda się zagotowała. S. 13 |
Data: Kwiecien 17 2010 10:35:26 | Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej? | Autor: Hants | "Piotr" wrote in message Dzięki, strona ciekawa. Jednak nie odpowiada na podstawowe pytanie - Zadna strona www nie odpowie Ci na pytanie tego typu, a "podatny" na gaz bedzie praktycznie kazdy silnik(z wyjątkami typu fsi, hemi, etc). Wszystko zalezy od poprzedników, jakosci serwisu, ogolnego traktowania auta. Na Twoim miejscu pytałbym doswiadczonych instalatorow gazu i raczej o auta sprawiajace najwięcej dziwacznych problemów. 14 |
Data: Kwiecien 17 2010 12:37:27 | Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej? | Autor: J.F. | On Sat, 17 Apr 2010 10:35:26 +0100, Hants wrote: "Piotr" wrote in message A co jest niegazowego w hemi ? J. 15 |
Data: Kwiecien 17 2010 12:48:43 | Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej? | Autor: Hants | "J.F." wrote in message A co jest niegazowego w hemi ? Ooops. Mój błąd. Technicznie rzecz biorąc - da się. 16 |
Data: Kwiecien 17 2010 11:09:22 | Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej? | Autor: AA | - niezawodność i trwałość, przebiegi będą bardzo duże, stąd rachunek Skoda Octavia Tour. Silnik 1.6/102KM z fabryczna instalacja. Mimo pozorow auto kompaktowe, ale fotele na maxa do tylu i bardzo wygodnie sie jezdzi. Jezdzi tego pelno to serwisy znaja, czesci tanie i duzo. Nie uchodzi za awaryjny. Z powyzszej kwoty, w zaleznosci od wyposazenie zostanie jeszcze troche kasy. AA 17 |
Data: Kwiecien 17 2010 11:16:19 | Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej? | Autor: Robert Wicik | Użytkownik "Piotr" napisał w wiadomości grup ... No to może Chevrolet Lacetti - silniki dobrze współpracują z LPG - GM oficjalnie dopuszczał instalacje BRC, ale i inne chodzą ładnie. http://members.chello.pl/r.wicik/PoradyTechniczne.html#LPG Nówka sztuka z salonu, kombi albo hatchback za grosze dostanie. Sedan to już teraz nowy model, droższy: Cruze. Dla niewtajemniczonych: Lacetii to Nubira III. Pozdrawiam 18 |
Data: Kwiecien 17 2010 11:58:05 | Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej? | Autor: szwagier | - wielkość: przynajmniej kompakt, komfortowy (więc raczej typowe małe "mieszczuchy" odpadają) dla 2 osób. Rodzaj nadwozia, ilość drzwi, wielkość bagażnika bez większego znaczenia. produkowanych w konkretnych krajach.Octavia Tour. Silnik 1,6 niezle znosi LPG (aczkolwiek na poczatku ASO nie potrafilo dac sobie rady z gasnieciem silnika na LPG przy dojezdzaniu do skrzyzowania, w koncu sie udalo i jest ok). Mam zakladana w ASO Skody instalacje Landi Renzo. Jesli bardzo slabe drogi to kupujac nowy za rozsadne pieniadze mozna dokupic pakiet podnoszacy zawieszenie o kilka centymetrow - Octavia ma bardzo nisko miske olejowa. Ale ten pakiet trzeba kupic ZAMAWIAJAC samochod, dokupienie go pozniej kilkukrotnie przekracza rozsadne kwoty. Moja zrobila od sierpnia ubieglego roku 50 tys i jak na razie zadnych problemow nie bylo. A jezdzi glownie po zlych drogach na terenach wiejskich. Spalanie srednie okolo 8,5-9 litra gazu/100 km, miedzy przegladami musze dolewac 0,5-1 litr oleju w zaleznosci od ilosci jazd autostradami. Koszty przegladow przyzwoite. Normalnie silnik 1,6 wymaga przegladow co 30 tys km, ze wzgledu na LPG wskazane co 15 tys (wymiana oleju + serwis LPG) szwagier 19 |
Data: Kwiecien 18 2010 10:15:03 | Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej? | Autor: Szymon Machel |
Ekhm? Tulejka dystansowa pod łożysko w kolumnie amortyzatora z przodu. Dwie sztuki na przód. Koszt nie przekracza 100 zł. Plus mechanik. który to założy (jakieś 20 min na amor). Skoda robi bodajże w dwóch wielkościach: 20mm i 30mm. Ja mam założone 30mm. Tyłu nie podnosiłem więc nie wiem jak to wygląda. Szymon 20 |
Data: Kwiecien 18 2010 12:24:44 | Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej? | Autor: szwagier |
Ekhm? Tiaa.. a samochod po takiej modyfikacji prowadzi sie jak swinia w drodze do koryta. Oryginalna modyfikacja obejmuje zmiane sprezyn i amortyzatorow, zamawiajac w salonie to koszt okolo 900 zl (w cenie metalowa oslona), dokupujac pozniej cos okolo 3 tys. szwagier 21 |
Data: Kwiecien 18 2010 19:55:48 | Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej? | Autor: Szymon Machel |
Tiaa.. a samochod po takiej modyfikacji prowadzi sie jak swinia w drodze do koryta. Słyszałeś czy próbowałeś :) Powiem krótko p...lisz Szymon 22 |
Data: Kwiecien 18 2010 21:11:52 | Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej? | Autor: z | Szymon Machel pisze:
Nie wiem czy o to samo chodzi. Nie jestem mechanikiem. W Almerze z tyłu mam założone tulejki 3cm pod mocowanie sprężyny (pod taki koszyk) Efekt jest taki że oprócz podniesienia zawieszenia stało się ono dużo sztywniejsze bez obciążenia. Podejrzewam że sprężyna jest teraz bardziej ściśnięta (to też jest kolumna -sprężyna razem z amortyzatorem) i ma inną charakterystykę. Wydawało mi się że samochód się tylko podniesie. A jedank... z 23 |
Data: Kwiecien 19 2010 11:37:24 | Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej? | Autor: lleeoo | W dniu 2010-04-17 09:24, Piotr pisze: Witam szanownÄ grupÄ!Przejrzyj sobie NiemieckÄ stronÄ Subaru i wybierz coĹ dla siebie. 24 |
Data: Kwiecien 23 2010 18:12:00 | Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej? | Autor: Piotr | Dzięki za opinie, ta Octavia to całkiem ciekawa propozycja. A co myślicie o 25 |
Data: Kwiecien 23 2010 20:48:08 | Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej? | Autor: ALGI | Dnia Fri, 23 Apr 2010 18:12:00 +0000 (UTC), Piotr napisał(a): Dzięki za opinie, ta Octavia to całkiem ciekawa propozycja. A co myślicie o Tak? Z tego co wiem to w Niemczech tak ale w Polsce Kia Motor Poland kategorycznie zabrania instalacji LPG (chyba że się coś w międzyczasie zmieniło). Oczywiście jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze... 7000 różnicy benzyna 1.6 124KM/diesel 1.6 115KM.... |