Grupy dyskusyjne   »   Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?

Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?



1 Data: Kwiecien 17 2010 07:24:40
Temat: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Piotr 

Witam szanowną grupę!
Chcę kupić nowy lub młody (max. 2 lata) samochód, napędzany LPG. Najlepiej
(ale nie jest to warunek konieczny) żeby instalacja była założona fabrycznie
lub bezpośrednio przez dealera i objęta gwarancją. Przede wszystkim silnik
musi dobrze współpracować z LPG. Z innych wymagań co do auta:
- niezawodność i trwałość, przebiegi będą bardzo duże, stąd rachunek
ekonomiczny wskazuje na miażdżącą przewagę LPG nad innymi paliwami.
- wielkość: przynajmniej kompakt, komfortowy (więc raczej typowe
małe "mieszczuchy" odpadają) dla 2 osób. Rodzaj nadwozia, ilość drzwi,
wielkość bagażnika bez większego znaczenia.
- dobre zawieszenie, auto będzie często używane równiez po słabych drogach.
- rozsądne koszty napraw w okresie gwarancyjnym.
Cena zakupu: wstępnie zarezerwowałem sobie kwotę do ok. 50-60 tys. PLN, ale
cena jest mniej istotna od późniejszych kosztów eksploatacji.
Nie mam żadnych uprzedzeń co do marki i nie wierzę w mity o jakości aut
produkowanych w konkretnych krajach.
Jakie auto byście polecili?

pozdrawiam

Piotr



--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Kwiecien 17 2010 09:35:45
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Hants 

"Piotr"  wrote in message Juz widzę, te dwa flejmy pod tematem.. ;-)

Najprosciej - zajrzyj np tu: www.spritmonitor.de  i przejrzyj sobie realne spalania ( jesli to jest najwazniejsze kryterium). Pozniej pojezdzij po komisach i poprzymierzaj sie do roznych aut.

3 Data: Kwiecien 17 2010 09:04:31
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Piotr 

Hants  napisał(a):

Najprosciej - zajrzyj np tu: www.spritmonitor.de  i przejrzyj sobie realne
spalania ( jesli to jest najwazniejsze kryterium). Pozniej pojezdzij po
komisach i poprzymierzaj sie do roznych aut.

Dzięki, strona ciekawa. Jednak nie odpowiada na podstawowe pytanie -
czyli "podatność" poszczególnych silników na zasilanie LPG.

pozdrawiam


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Kwiecien 17 2010 11:07:44
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: marjan 

Piotr pisze:

Hants  napisał(a):
Najprosciej - zajrzyj np tu: www.spritmonitor.de  i przejrzyj sobie realne spalania ( jesli to jest najwazniejsze kryterium). Pozniej pojezdzij po komisach i poprzymierzaj sie do roznych aut.

Dzięki, strona ciekawa. Jednak nie odpowiada na podstawowe pytanie - czyli "podatność" poszczególnych silników na zasilanie LPG.

No to może trochę od dupy strony: Poszukaj aut takiej klasy jaka Cię interesuje na allegro z filtrem zasilania LPG.

Nie będzie to odpowiedź na pytanie, ale może dać wskazówkę: silniki aut które ukażą Ci się najczęściej *MOGĄ* dobrze znosić zagazowanie (bo inaczej ludzie *RACZEJ* by ich masowo nie gazowali).


--
Pozdrawiam serdecznie,                       Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz                Uniden 520 + President Indiana
(e-mail bez cyferek)
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

5 Data: Kwiecien 17 2010 12:40:21
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: J.F. 

On Sat, 17 Apr 2010 11:07:44 +0200,  marjan wrote:

Piotr pisze:
Dzięki, strona ciekawa. Jednak nie odpowiada na podstawowe pytanie -
czyli "podatność" poszczególnych silników na zasilanie LPG.

No to może trochę od dupy strony: Poszukaj aut takiej klasy jaka Cię
interesuje na allegro z filtrem zasilania LPG.
Nie będzie to odpowiedź na pytanie, ale może dać wskazówkę: silniki aut
które ukażą Ci się najczęściej *MOGĄ* dobrze znosić zagazowanie (bo
inaczej ludzie *RACZEJ* by ich masowo nie gazowali).

Ale to nie beda auta nowe, tylko stare.
jak ktos sprzedaje nowe .. oj, cos jest w nim nie tak :-)

Przestrzegam przed silnikami FSI/GDI itp..

J.

6 Data: Kwiecien 17 2010 12:52:43
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2010-04-17, marjan  wrote:

No to może trochę od dupy strony: Poszukaj aut takiej klasy jaka Cię
interesuje na allegro z filtrem zasilania LPG.

Nie będzie to odpowiedź na pytanie, ale może dać wskazówkę: silniki aut
które ukażą Ci się najczęściej *MOGĄ* dobrze znosić zagazowanie (bo
inaczej ludzie *RACZEJ* by ich masowo nie gazowali).

Albo masowo sprzedają, bo po zagazowaniu mają liczne problemy ;-)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

7 Data: Kwiecien 17 2010 18:20:58
Temat: Odp: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Sylwester Łazar 

Albo masowo sprzedają, bo po zagazowaniu mają liczne problemy ;-)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
A propos problemów z gazem.
Przestał działać jeden cylinder. Przejechane ok. 163 tys.km
Świeca mokra i czarna.
Samochód oczywiście na LPG.
Na gazie 120 tys. - zero problemów.
Podjeżdżam do zakładu. Młody chłopak mówi:
Aaa... to na jeździ na gazie. Uuu.. to może być dziura w tłoku, pęknięty
pierścień.
Te z gazem to typowe.
No to ja na to:
Dobrze, ale żeby to stwierdzić, to może zdjąć głowicę i po prostu zobaczyć?
O.K.
Gość zdjął - dwa zawory nadpalone.
Stwierdził, że trzeba zregenerować głowicę.
"Fachowiec" i znawca "zregenerował" za 800 zł
Po przejechaniu może 10 tys. - to samo.
Wymieniłem cały silnik na fabrycznie nowy.
Zdjąłem w starym głowicę - nadpalony zawór.
W zeszłym tygodniu zdjąłem zawór.
Uszczelniacz zaworu - nowy, krzywo nałożony.
Luz zaworu w prowadnicy zaworu ok. 0,3 - 0,5 mm.
Wczoraj wybiłem prowadnicę: nigdy nie wymieniana.

Wniosek:
Z gazem są problemy.
Sprowadzają się do tego, że jak mechanik widzi wlew gazu - znalazł przyczynę
i już.
Cokolwiek by to nie było - przyczyna: Gaz.
Nie ma dialogu, "Jesteś głupi bo jeździsz na gaz, a ja mądry, bom
fachowiec."

Takie pytanie czasem ludziom zadaję:

Masz samochód na benzynę. Poszła uszczelka pod głowicą.
Pytasz się mechanika: dlaczego "poszła"?
-Czasem tak jest. Może źle założona, przegrzał się silnik - nie wiadomo.
Pytanie brzmi:
Co odpowie mechanik, gdy zobaczy, że samochód jeździł na gazie?

Pozdrawiam,
Sylwester

8 Data: Kwiecien 18 2010 10:50:58
Temat: Re: Odp: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Olek 

On 2010-04-17 18:20, Sylwester Łazar wrote:

Wniosek:
Z gazem są problemy.

jak się dba i wie jak używać gazu to nie ma problemów...

Sprowadzają się do tego, że jak mechanik widzi wlew gazu - znalazł przyczynę
i już.
Cokolwiek by to nie było - przyczyna: Gaz.
Nie ma dialogu, "Jesteś głupi bo jeździsz na gaz, a ja mądry, bom
fachowiec."

jeszcze nie spotkałem inteligentnego mechanika, a Ty?

Masz samochód na benzynę. Poszła uszczelka pod głowicą.
Pytasz się mechanika: dlaczego "poszła"?
-Czasem tak jest. Może źle założona, przegrzał się silnik - nie wiadomo.
Pytanie brzmi:
Co odpowie mechanik, gdy zobaczy, że samochód jeździł na gazie?

Może źle założony, źle utawiony silnik?

Nie rób z siebie muła, tylko zmień tego flachowca, bo szkoda auta...

9 Data: Kwiecien 18 2010 10:52:55
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: P_ablo 

Użytkownik "Sylwester Łazar"  napisał w wiadomości


Co odpowie mechanik, gdy zobaczy, że samochód jeździł na gazie?


Efekty zle zestrojonych instalacji 1 i 2 generacji. Zbyt uboga mieszanka
powodowala nadpalenia zaworow i inne kwiatki. W instalkach sekwencyjnych
zdecydowanie trudniej o zle zestrojenie. Kiedys, gdy slyszalem od
uzytkownika zagazowanego samochodu, ze auto pali mu mniej lub tyle samo co
benzyny , to od razu uprzedzalem go, ze ma zle ustawiona mieszanke i moze
miec w przyszlosci problemy. Najczesciej jak grochem o sciane a pozniej
placz...

A do spychologii stosowanej przy gazie juz sie dawno przyzwyczailem.

--
Picasso

10 Data: Kwiecien 18 2010 22:34:46
Temat: Odp: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Sylwester Łazar 

Efekty zle zestrojonych instalacji 1 i 2 generacji. Zbyt uboga mieszanka
powodowala nadpalenia zaworow i inne kwiatki. W instalkach sekwencyjnych
zdecydowanie trudniej o zle zestrojenie.
Chyba w instalacjach z sondą lambda.
Ja mam wtrysk jednopunktowy i sterownik KME, który mierzy sygnał z sondy
lambda.
S.

11 Data: Kwiecien 19 2010 23:03:30
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: P_ablo 

Użytkownik "Sylwester Łazar"  napisał w wiadomości

Chyba w instalacjach z sondą lambda.
Ja mam wtrysk jednopunktowy i sterownik KME, który mierzy sygnał z sondy
lambda.


Podczas pracy na gazie sygnal z sondy dla ECU jest emulowany. Przy sekwencji
tak nie jest i jakiekolwiek odchylki w skladzie mieszanki zapalaja checka.
Jesli gazownik spierdoli i zle poustawia to ten odczyt z sondy nic nei
pomoze.

--
Picasso

12 Data: Kwiecien 20 2010 08:59:05
Temat: Odp: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Sylwester Łazar 

Podczas pracy na gazie sygnal z sondy dla ECU jest emulowany. Przy
sekwencji
tak nie jest i jakiekolwiek odchylki w skladzie mieszanki zapalaja checka.
Jesli gazownik spierdoli i zle poustawia to ten odczyt z sondy nic nei
pomoze.
To już musi być wyjątkowa fajtłapa.
W programie z KME jest proces uczenia.
Wszystko wykonuje się automatycznie.
Ręcznie to podaje się liczbę cylindrów, czy jazda ma być sportowa, czy
zwykła,
temperaturę załączania i obroty.
Jest wykres z sondy lambda.
Każdy kto choć raz widział jak on wygląda, to od razu wyłapie błędne
działanie.

Instalacja podpinająca się pod  ECU daje co najwyżej zbliżenie się do
założeń producenta auta dla benzyny.
Nie widzę nic złego w osobnym sterowniku ECU-LPG, nawet jak zapala się
lampka check od oryginalnego ECU.
To,  że się zapala oznacza, że automatyczna regulacja ECU nie działa
poprawnie.
Nic w tym dziwnego, skoro pętla automatycznej regulacji została przerwana
poprzez odcięcie wtryskiwaczy benzyny.
Sonda lambda nie bada składu mieszanki. To nie spektrometr :-)
Sygnalizuje tylko przekroczenie poziomu jednego z jej składników. I to
wystarczy, aby określić, czy mieszanka jest zbyt bogata i zmniejszyć
podawanie paliwa.
Wydaje mi się, że emulacja sondy lambda służy temu, aby wyeliminować
ewentualną przyczynę świecenia lamki check.
Może być jeszcze tak, że jest inny błąd w samochodzie i mógłby zostać
zignorowany przez użytkownika,
który może powiedzieć: "Aaa... to od gazu", a w istocie mogła pójść
uszczelka pod głowicą i woda się zagotowała.
S.

13 Data: Kwiecien 17 2010 10:35:26
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Hants 

"Piotr"  wrote in message

Dzięki, strona ciekawa. Jednak nie odpowiada na podstawowe pytanie -
czyli "podatność" poszczególnych silników na zasilanie LPG.

Zadna strona www nie odpowie Ci na pytanie tego typu, a "podatny" na gaz bedzie praktycznie kazdy silnik(z wyjątkami typu fsi, hemi, etc). Wszystko zalezy od poprzedników, jakosci serwisu, ogolnego traktowania auta.
Na Twoim miejscu pytałbym doswiadczonych instalatorow gazu i raczej o auta sprawiajace najwięcej dziwacznych problemów.

14 Data: Kwiecien 17 2010 12:37:27
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: J.F. 

On Sat, 17 Apr 2010 10:35:26 +0100,  Hants wrote:

"Piotr"  wrote in message
Dzięki, strona ciekawa. Jednak nie odpowiada na podstawowe pytanie -
czyli "podatność" poszczególnych silników na zasilanie LPG.

Zadna strona www nie odpowie Ci na pytanie tego typu, a "podatny" na gaz
bedzie praktycznie kazdy silnik(z wyjątkami typu fsi, hemi, etc).

A co jest niegazowego w hemi ?

J.

15 Data: Kwiecien 17 2010 12:48:43
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Hants 

"J.F."  wrote in message

A co jest niegazowego w hemi ?

Ooops. Mój błąd. Technicznie rzecz biorąc - da się.

16 Data: Kwiecien 17 2010 11:09:22
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: AA 

- niezawodność i trwałość, przebiegi będą bardzo duże, stąd rachunek
ekonomiczny wskazuje na miażdżącą przewagę LPG nad innymi paliwami.
- wielkość: przynajmniej kompakt, komfortowy (więc raczej typowe
małe "mieszczuchy" odpadają) dla 2 osób. Rodzaj nadwozia, ilość drzwi,
wielkość bagażnika bez większego znaczenia.
- dobre zawieszenie, auto będzie często używane równiez po słabych drogach.
- rozsądne koszty napraw w okresie gwarancyjnym.
Cena zakupu: wstępnie zarezerwowałem sobie kwotę do ok. 50-60 tys. PLN, ale
cena jest mniej istotna od późniejszych kosztów eksploatacji.
Nie mam żadnych uprzedzeń co do marki i nie wierzę w mity o jakości aut
produkowanych w konkretnych krajach.
Jakie auto byście polecili?


Skoda Octavia Tour. Silnik 1.6/102KM z fabryczna instalacja.
Mimo pozorow auto kompaktowe, ale fotele na maxa do tylu i bardzo wygodnie sie jezdzi.
Jezdzi tego pelno to serwisy znaja, czesci tanie i duzo.
Nie uchodzi za awaryjny.
Z powyzszej kwoty, w zaleznosci od wyposazenie zostanie jeszcze troche kasy.

AA

17 Data: Kwiecien 17 2010 11:16:19
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Robert Wicik 

Użytkownik "Piotr"  napisał w wiadomości grup

...
Nie mam żadnych uprzedzeń co do marki i nie wierzę w mity o jakości aut
produkowanych w konkretnych krajach.

No to może Chevrolet Lacetti - silniki dobrze współpracują z LPG - GM oficjalnie dopuszczał instalacje BRC, ale i inne chodzą ładnie.
http://members.chello.pl/r.wicik/PoradyTechniczne.html#LPG
Nówka sztuka z salonu, kombi albo hatchback za grosze dostanie.
Sedan to już teraz nowy model, droższy: Cruze.
Dla niewtajemniczonych: Lacetii to Nubira III.
Pozdrawiam

18 Data: Kwiecien 17 2010 11:58:05
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: szwagier 

  - wielkość: przynajmniej kompakt, komfortowy (więc raczej typowe

małe "mieszczuchy" odpadają) dla 2 osób. Rodzaj nadwozia, ilość drzwi, wielkość bagażnika bez większego znaczenia.
- dobre zawieszenie, auto będzie często używane równiez po słabych drogach.
- rozsądne koszty napraw w okresie gwarancyjnym.
Cena zakupu: wstępnie zarezerwowałem sobie kwotę do ok. 50-60 tys. PLN, ale cena jest mniej istotna od późniejszych kosztów eksploatacji.

produkowanych w konkretnych krajach.
Jakie auto byście polecili?

Octavia Tour.
Silnik 1,6 niezle znosi LPG (aczkolwiek na poczatku ASO nie potrafilo dac sobie rady z gasnieciem silnika na LPG przy dojezdzaniu do skrzyzowania, w koncu sie udalo i jest ok). Mam zakladana w ASO Skody instalacje Landi Renzo.

Jesli bardzo slabe drogi to kupujac nowy za rozsadne pieniadze mozna dokupic pakiet podnoszacy zawieszenie o kilka centymetrow - Octavia ma bardzo nisko miske olejowa. Ale ten pakiet trzeba kupic ZAMAWIAJAC samochod, dokupienie go pozniej kilkukrotnie przekracza rozsadne kwoty.

Moja zrobila od sierpnia ubieglego roku 50 tys i jak na razie zadnych problemow nie bylo. A jezdzi glownie po zlych drogach na terenach wiejskich.

Spalanie srednie okolo 8,5-9 litra gazu/100 km, miedzy przegladami musze dolewac 0,5-1 litr oleju w zaleznosci od ilosci jazd autostradami.

Koszty przegladow przyzwoite.

Normalnie silnik 1,6 wymaga przegladow co 30 tys km, ze wzgledu na LPG wskazane co 15 tys (wymiana oleju + serwis LPG)

szwagier

19 Data: Kwiecien 18 2010 10:15:03
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Szymon Machel 


Użytkownik "szwagier"  napisał w wiadomości


Jesli bardzo slabe drogi to kupujac nowy za rozsadne pieniadze mozna dokupic pakiet podnoszacy zawieszenie o kilka centymetrow - Octavia ma bardzo nisko miske olejowa. Ale ten pakiet trzeba kupic ZAMAWIAJAC samochod, dokupienie go pozniej kilkukrotnie przekracza rozsadne kwoty.


Ekhm?
Tulejka dystansowa pod łożysko w kolumnie amortyzatora z przodu.
Dwie sztuki na przód. Koszt nie przekracza 100 zł. Plus mechanik. który
to założy (jakieś 20 min na amor). Skoda robi bodajże w dwóch wielkościach:
20mm i 30mm. Ja mam założone 30mm. Tyłu nie podnosiłem więc nie
wiem jak to wygląda.

Szymon

20 Data: Kwiecien 18 2010 12:24:44
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: szwagier 


Ekhm?
Tulejka dystansowa pod łożysko w kolumnie amortyzatora z przodu.
Dwie sztuki na przód. Koszt nie przekracza 100 zł. Plus mechanik. który
to założy (jakieś 20 min na amor). Skoda robi bodajże w dwóch wielkościach:
20mm i 30mm. Ja mam założone 30mm. Tyłu nie podnosiłem więc nie
wiem jak to wygląda.


Tiaa.. a samochod po takiej modyfikacji prowadzi sie jak swinia w drodze do koryta.
Oryginalna modyfikacja obejmuje zmiane sprezyn i amortyzatorow, zamawiajac w salonie to koszt okolo 900 zl (w cenie metalowa oslona), dokupujac pozniej cos okolo 3 tys.

szwagier

21 Data: Kwiecien 18 2010 19:55:48
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Szymon Machel 


Użytkownik "szwagier"  napisał w wiadomości

Tiaa.. a samochod po takiej modyfikacji prowadzi sie jak swinia w drodze do koryta.
Oryginalna modyfikacja obejmuje zmiane sprezyn i amortyzatorow, zamawiajac w salonie to koszt okolo 900 zl (w cenie metalowa oslona), dokupujac pozniej cos okolo 3 tys.


Słyszałeś czy próbowałeś :)
Powiem krótko p...lisz

Szymon

22 Data: Kwiecien 18 2010 21:11:52
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor:

Szymon Machel pisze:


Słyszałeś czy próbowałeś :)
Powiem krótko p...lisz


Nie wiem czy o to samo chodzi. Nie jestem mechanikiem.
W Almerze z tyłu mam założone tulejki 3cm pod mocowanie sprężyny (pod taki koszyk) Efekt jest taki że oprócz podniesienia zawieszenia stało się ono dużo sztywniejsze bez obciążenia.
Podejrzewam że sprężyna jest teraz bardziej ściśnięta (to też jest kolumna -sprężyna razem z amortyzatorem) i ma inną charakterystykę.
Wydawało mi się że samochód się tylko podniesie. A jedank...

z

23 Data: Kwiecien 19 2010 11:37:24
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: lleeoo 

W dniu 2010-04-17 09:24, Piotr pisze:

Witam szanowną grupę!
Chcę kupić nowy lub młody (max. 2 lata) samochód, napędzany LPG. Najlepiej
(ale nie jest to warunek konieczny) żeby instalacja była założona fabrycznie
lub bezpośrednio przez dealera i objęta gwarancją. Przede wszystkim silnik
musi dobrze współpracować z LPG. Z innych wymagań co do auta:
- niezawodnoć i trwałoć, przebiegi będą bardzo duże, stąd rachunek
ekonomiczny wskazuje na miażdżÄ…cą przewagę LPG nad innymi paliwami.
- wielkoć: przynajmniej kompakt, komfortowy (więc raczej typowe
małe "mieszczuchy" odpadają) dla 2 osób. Rodzaj nadwozia, iloć drzwi,
wielkoć bagażnika bez większego znaczenia.
- dobre zawieszenie, auto będzie często używane równiez po słabych drogach.
- rozsądne koszty napraw w okresie gwarancyjnym.
Cena zakupu: wstępnie zarezerwowałem sobie kwotę do ok. 50-60 tys. PLN, ale
cena jest mniej istotna od późniejszych kosztów eksploatacji.
Nie mam żadnych uprzedzeń co do marki i nie wierzę w mity o jakości aut
produkowanych w konkretnych krajach.
Jakie auto byście polecili?

pozdrawiam

Piotr



Przejrzyj sobie Niemiecką stronę Subaru i wybierz coś dla siebie.

24 Data: Kwiecien 23 2010 18:12:00
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: Piotr 

Dzięki za opinie, ta Octavia to całkiem ciekawa propozycja. A co myślicie o
kia cee'd, znaczy jak działa na LPG, bo też podobno można kupić "zagazowaną"?


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

25 Data: Kwiecien 23 2010 20:48:08
Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
Autor: ALGI 

Dnia Fri, 23 Apr 2010 18:12:00 +0000 (UTC), Piotr napisał(a):

Dzięki za opinie, ta Octavia to całkiem ciekawa propozycja. A co myślicie o
kia cee'd, znaczy jak działa na LPG, bo też podobno można kupić "zagazowaną"?

Tak? Z tego co wiem to w Niemczech tak ale w Polsce Kia Motor Poland
kategorycznie zabrania instalacji LPG (chyba że się coś w międzyczasie
zmieniło). Oczywiście jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze...
7000 różnicy benzyna 1.6 124KM/diesel 1.6 115KM....

Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?



Grupy dyskusyjne