Grupy dyskusyjne   »   Nowy silnik, nowe problemy

Nowy silnik, nowe problemy



1 Data: Kwiecien 22 2014 22:34:31
Temat: Nowy silnik, nowe problemy
Autor: John KoĹ‚alsky 

Mechanik wymienił mi uszkodzony silnik na inny używany i teraz:
- zużywa mi płyn chłodniczy w tempie 1litr na jakieĹ› 30km, zostawia jakiĹ› niewielki Ĺ›lad po sobie, ale poprzedni też taki zostawiał a płynu aż tak nie ubywało
- silnik zwykle w ogóle nie kopci (inaczej niż w poprzednim silniku) ale
- jak siÄ™ przydepnie mocno to niekiedy za mnÄ… chmura białego jak ze starej lokomotywy i silnik nie potrafi pozbierać siÄ™ a po jakimĹ› czasie wszystko przechodzi i można grzać, nieważne czy zimny czy ciepły
- ponoć sprÄ™żanie dobre jest
- nie widzÄ™ pÄ™cherzyków w zbiorniczku
- nie ma jednak ciśnienia przy odkręcaniu
- ale też nie podwyższa siÄ™ poziom płynu przy odkrÄ™caniu

Mechanik stwierdził, że winna jest nieszczelnoć w układzie, którÄ… ponoć już usunÄ…ł. Ja mimo wszystko uważam, że to uszczelka pod głowicÄ… lub sama głowica.

Macie jakieĹ› refleksje ?



2 Data: Kwiecien 22 2014 22:49:58
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Autor: ToMasz 

W dniu 22.04.2014 22:34, John Kołalsky pisze:

Mechanik wymienił mi uszkodzony silnik
jaki?!

3 Data: Kwiecien 22 2014 22:52:22
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Autor: John KoĹ‚alsky 


Użytkownik "ToMasz"

Mechanik wymienił mi uszkodzony silnik
jaki?!


Po zerwaniu paska rozrzÄ…du

4 Data: Kwiecien 22 2014 22:00:54
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Autor: Budzik 

Użytkownik John Kołalsky  ...

Mechanik wymienił mi uszkodzony silnik
jaki?!

Po zerwaniu paska rozrz±du

A po jakiej awarii?

5 Data: Kwiecien 22 2014 21:00:53
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Autor: Budzik 

Użytkownik John Kołalsky  ...

Mechanik wymienił mi uszkodzony silnik na inny używany i teraz:
- zużywa mi płyn chłodniczy w tempie 1litr na jakie¶ 30km, zostawia
jaki¶ niewielki ¶lad po sobie, ale poprzedni też taki zostawiał a
płynu aż tak nie ubywało
- silnik zwykle w ogóle nie kopci (inaczej niż w poprzednim silniku)
ale - jak się przydepnie mocno to niekiedy za mn± chmura białego jak
ze starej lokomotywy i silnik nie potrafi pozbierać się a po jakim¶
czasie wszystko przechodzi i można grzać, nieważne czy zimny czy
ciepły - ponoć sprężanie dobre jest
- nie widzę pęcherzyków w zbiorniczku
- nie ma jednak ci¶nienia przy odkręcaniu
- ale też nie podwyższa się poziom płynu przy odkręcaniu

Mechanik stwierdził, że winna jest nieszczelno¶ć w układzie, któr±
ponoć już usun±ł. Ja mimo wszystko uważam, że to uszczelka pod głowic±
lub sama głowica.

Wrócić do mechanika, skoro ucieka płyn w takim tempie...

6 Data: Kwiecien 22 2014 23:31:04
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "Budzik"


Mechanik wymienił mi uszkodzony silnik na inny używany i teraz:
- zużywa mi płyn chłodniczy w tempie 1litr na jakie¶ 30km, zostawia
jaki¶ niewielki ¶lad po sobie, ale poprzedni też taki zostawiał a
płynu aż tak nie ubywało
- silnik zwykle w ogóle nie kopci (inaczej niż w poprzednim silniku)
ale - jak się przydepnie mocno to niekiedy za mn± chmura białego jak
ze starej lokomotywy i silnik nie potrafi pozbierać się a po jakim¶
czasie wszystko przechodzi i można grzać, nieważne czy zimny czy
ciepły - ponoć sprężanie dobre jest
- nie widzę pęcherzyków w zbiorniczku
- nie ma jednak ci¶nienia przy odkręcaniu
- ale też nie podwyższa się poziom płynu przy odkręcaniu

Mechanik stwierdził, że winna jest nieszczelno¶ć w układzie, któr±
ponoć już usun±ł. Ja mimo wszystko uważam, że to uszczelka pod głowic±
lub sama głowica.

Wrócić do mechanika, skoro ucieka płyn w takim tempie...

Ale on jest u mechanika :-) który stwierdził jak powyżej co według mnie nie dowodzi szczelno¶ci głowicy bo nieszczelno¶ci zewn±trznego układu chłodzenia nie powoduj± utraty mocy silnika ani nie bardzo mog± produkować białej (ew niebieskawej) chmury za samochodem akurat w momencie dużego otwarcia przepustnicy tylko wła¶nie nieszczelno¶ć głowicy takie skutki ma. Oczywi¶cie mogę się mylić, ale liczyłem na jakie¶ za albo przeciw.

7 Data: Kwiecien 22 2014 14:38:48
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Autor: Przemek 

Biały dym z rury może być pozostało¶ci± po płynie w układzie wydechowym, o ile wydmuchana uszczelka była przyczyn± awarii. A uciekaj±cy płyn może być skutkiem innej, dodatkowej awarii, np nagrzewnicy, nieszczelnego korka zbiorniczka wyrównawczego itp

8 Data: Kwiecien 24 2014 09:38:54
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Autor: Maciek 

W dniu 2014-04-22 23:31, John Kołalsky pisze:

Ale on jest u mechanika :-) który stwierdził jak powyżej co według mnie nie
dowodzi szczelno¶ci głowicy bo nieszczelno¶ci zewn±trznego układu chłodzenia
nie powoduj± utraty mocy silnika ani nie bardzo mog± produkować białej (ew
niebieskawej) chmury za samochodem akurat w momencie dużego otwarcia
przepustnicy tylko wła¶nie nieszczelno¶ć głowicy takie skutki ma. Oczywi¶cie
mogę się mylić, ale liczyłem na jakie¶ za albo przeciw.
Pytanie: kto załatwiał silnik? Je¶li mechanik i miał załatwić nufkie
sztukie nie ¶migan±, to nie dziwię się tej wersji, bo może się okazać,
że nie tylko uszczelka, ale i cała głowica do wymiany.

--
Pozdrawiam
Maciek

9 Data: Kwiecien 24 2014 20:06:35
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "Maciek"

Ale on jest u mechanika :-) który stwierdził jak powyżej co według mnie nie
dowodzi szczelno¶ci głowicy bo nieszczelno¶ci zewn±trznego układu chłodzenia
nie powoduj± utraty mocy silnika ani nie bardzo mog± produkować białej (ew
niebieskawej) chmury za samochodem akurat w momencie dużego otwarcia
przepustnicy tylko wła¶nie nieszczelno¶ć głowicy takie skutki ma. Oczywi¶cie
mogę się mylić, ale liczyłem na jakie¶ za albo przeciw.
Pytanie: kto załatwiał silnik? Je¶li mechanik i miał załatwić nufkie
sztukie nie ¶migan±, to nie dziwię się tej wersji, bo może się okazać,
że nie tylko uszczelka, ale i cała głowica do wymiany.

Mechanik miał wyremontować silnik, ale że stwierdził duże uszkodzenia to zaproponował, że znajdzie używany z gwarancj± sprawny i wymieni. No i utrzymuje nadal, że taki znalazł tylko moje wnioski s± inne. Od tego, jak stwierdziłem te kłęby pary, uzupełnił tylko ten dodatkowy wężyk do zbiorniczka i mówi, że teraz jeĽdzi dobrze, że sprawdził. Dzisiaj miałem zabrać samochód na testy to okazało się, że maski nie da się otworzyć. Nie wiem czy przez nieuwagę upitolił linkę czy specjalnie, ale samochodu nie wzi±łem bo nie mógłbym kontrolować poziomu płynu chłodzenia. Zaczyna już odmawiać usuwania usterek. Jak pierwszy raz pojechałem to w ogóle nie dało się wbijać biegów normalnie tylko jako¶ na chama bo nie wyregulował tego. Godzinę pracownicy męczyli się i g..o osi±gnęli. W końcu jak wykruszyli się do jednego to mnie ten jedyny poprosił bym w samochodzie posiedział i popodpierał i jako¶ bez problemu udało się te biegi ustawić, ale jak się zagrzeje to niestety nadal dwójka nie wchodzi i dzisiaj go¶ć już nie poczuwa się. Zagajałem dzisiaj pracowników luĽno, zdaje się też zaczynaj± nabierać wody w usta. Tak, że cienko to widzę. Mógłbym postraszyć jakimi¶ ekspertami pxzmot czy jacy tam oni s±, ale obiektywnie może być ciężko co

10 Data: Kwiecien 23 2014 01:07:27
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Autor: MichaelData® 

John Kołalsky wydumał(a) w  :

Macie jakieĹ› refleksje ?

Pewnie wtydliwoĹ›c własciciela pojazdu, że nie chce napisac jaki to silnik i jaka marka pojazdu, łacznie z rocznikiem :]
--
Michael________™
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€

11 Data: Kwiecien 23 2014 01:37:44
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Autor: John KoĹ‚alsky 


Użytkownik "MichaelData®"


Macie jakieĹ› refleksje ?

Pewnie wtydliwoĹ›c własciciela pojazdu, że nie chce napisac jaki to silnik

Ecotec

i jaka marka pojazdu, łacznie z rocznikiem :]

Na ...j

12 Data: Kwiecien 23 2014 02:08:28
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Autor: MichaelData® 

John Kołalsky wydumał(a) w  :

Użytkownik "MichaelData®"
Macie jakieĹ› refleksje ?
Pewnie wtydliwoĹ›c własciciela pojazdu, że nie chce napisac jaki to silnik
Ecotec
i jaka marka pojazdu, łacznie z rocznikiem :]
Na ...j

Bo jak Omega to "standard" ale jak Sintra to "półstandard" :) Oba gubiły wodÄ™ spod oringu na pompie wody. Oczywiscie nie wyklucza to uszczelki nadal.

--
Michael________™
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€

13 Data: Kwiecien 23 2014 08:34:05
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Autor: John KoĹ‚alsky 


Użytkownik "MichaelData®"

Macie jakieĹ› refleksje ?
Pewnie wtydliwoĹ›c własciciela pojazdu, że nie chce napisac jaki to silnik
Ecotec
i jaka marka pojazdu, łacznie z rocznikiem :]
Na ...j

Bo jak Omega to "standard" ale jak Sintra to "półstandard" :) Oba gubiły wodÄ™ spod oringu na pompie wody. Oczywiscie nie wyklucza to uszczelki nadal.

No ale ... co ma gubienie wody do tego, że co jakiĹ› czas przy mocno otwartej przepustnicy silnik traci moc a za samochodem kłÄ™by białych oparów idÄ… ?

Mechanik twierdzi, że coĹ›tam znalazł nieszczelnego w zewnÄ…trznym układzie chłodzenia, ale jakoĹ› nie mogÄ™ uwierzyć, że od tego silnikowi siÄ™ polepszy.

Silnik chyba nie bierze oleju, znaczy dobry poziom zastałem a wczeĹ›niej nie wiem jaki był.

Silnik nie pracował zbyt równo. To mechanik Ĺ›wiece zmienił i myĹ›li, że bÄ™dzie lepiej. Dalej nie widzÄ™ co to ma do jednoczeĹ›nie wystÄ™pujÄ…cego otwarcia przepustnicy z naprawdÄ™ obfitymi oparami. Na postoju silnik nie kopci w ogóle. Nie jest też tak, że wdepniÄ™cie gazu zawsze daje stratÄ™ mocy i opary, ale jak siÄ™ tak trafi to właĹ›nie tak a nie np same opary czy sama strata mocy.

Jest zainstalowana instalacja LPG.

14 Data: Kwiecien 23 2014 09:15:50
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Autor: MichaelData® 

John Kołalsky wydumał(a) w  :

Użytkownik "MichaelData®"
Macie jakieĹ› refleksje ?
Pewnie wtydliwoĹ›c własciciela pojazdu, że nie chce napisac jaki to silnik
Ecotec
i jaka marka pojazdu, łacznie z rocznikiem :]
Na ...j
Bo jak Omega to "standard" ale jak Sintra to "półstandard" :) Oba gubiły wodÄ™ spod oringu na pompie wody. Oczywiscie nie wyklucza to uszczelki nadal.
No ale ... co ma gubienie wody do tego, że co jakiĹ› czas przy mocno
otwartej  przepustnicy silnik traci moc a za samochodem kłÄ™by białych
oparów idÄ… ?

Kłania sie zatem logika. Nie ma innej możliwosci przedostania sie wody do cylindra niż
a)pÄ™kniety blok/głowica (15%)
b)uszkodzona uszczelka pod głowicÄ… (75%)
Koniec logiki :)

Mechanik twierdzi, że coĹ›tam znalazł nieszczelnego w zewnÄ…trznym układzie chłodzenia, ale jakoĹ› nie mogÄ™ uwierzyć, że od tego silnikowi siÄ™
polepszy.

Tutaj, jak wspomnialem. Jesli to Opel, to czÄ™sto pÄ™kniecie (starych już) plastików/złÄ…czek do nagrzewnicy jako dodatkowy efekt lub wspomniany oring pod pompÄ… wody. Najlepiej sprawdzić to zaglÄ…dajÄ…c pod spód samochodu i szukac zacieków/wicieków wody "organoleptycznie".

Silnik chyba nie bierze oleju, znaczy dobry poziom zastałem a wczeĹ›niej
nie  wiem jaki był.

Branie oleju to kwestia (najczęściej) stanu pierĹ›cieni i lub uszczelnieĹ„ na popychaczach i nie ma to nic wspólnego z braniem wody.

Silnik nie pracował zbyt równo. To mechanik Ĺ›wiece zmienił i myĹ›li, że bÄ™dzie lepiej. Dalej nie widzÄ™ co to ma do jednoczeĹ›nie wystÄ™pujÄ…cego otwarcia przepustnicy z naprawdÄ™ obfitymi oparami. Na postoju silnik nie kopci w ogóle. Nie jest też tak, że wdepniÄ™cie gazu zawsze daje stratÄ™
mocy  i opary, ale jak siÄ™ tak trafi to właĹ›nie tak a nie np same opary
czy sama  strata mocy.
Jest zainstalowana instalacja LPG.

Nadal, j/w.

--
Michael________™
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€

15 Data: Kwiecien 23 2014 11:37:53
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Autor: BartekK 

W dniu 2014-04-23 09:15, MichaelData® pisze:

Kłania sie zatem logika. Nie ma innej możliwosci przedostania sie wody
do cylindra niż
a)pÄ™kniety blok/głowica (15%)
b)uszkodzona uszczelka pod głowicÄ… (75%)
BłÄ…d. W wielu silnikach kolektor ssÄ…cy jest podgrzewany (chłodzony?) wodÄ… obiegowÄ…, albo po prostu obieg wody z głowicy też przechodzi przez kolektor ssÄ…cy. Nieszczelnoć w tym miejscu powoduje powolne "wsysanie" wody przez silnik, a że jest tam jej niewiele i jest gorÄ…co - to przechodzi bez problemu. W dodatku gwałtowne zmiany (pod)ciĹ›nienia przy zamkniÄ™tej otwartej przepustnicy mogÄ… dawać właĹ›nie chwilowe mocniejsze zassania wilgoci z pocÄ…cej siÄ™ uszczelki...
Bez konkretnej wiedzy, jaki to silnik, z jakim osprzÄ™tem/w jakim aucie - możemy tylko teoretyzować.


--
| Bartłomiej KuĽniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

16 Data: Kwiecien 23 2014 11:50:41
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Autor: MichaelData® 

BartekK wydumał(a) w  :

W dniu 2014-04-23 09:15, MichaelData® pisze:
Kłania sie zatem logika. Nie ma innej możliwosci przedostania sie wody
do cylindra niż
a)pÄ™kniety blok/głowica (15%)
b)uszkodzona uszczelka pod głowicÄ… (75%)
BłÄ…d. W wielu silnikach kolektor ssÄ…cy jest podgrzewany (chłodzony?) wodÄ… obiegowÄ…, albo po prostu obieg wody z głowicy też przechodzi przez kolektor ssÄ…cy. Nieszczelnoć w tym miejscu powoduje powolne "wsysanie" wody przez silnik, a że jest tam jej niewiele i jest gorÄ…co - to przechodzi bez problemu. W dodatku gwałtowne zmiany (pod)ciĹ›nienia przy zamkniÄ™tej otwartej przepustnicy mogÄ… dawać właĹ›nie chwilowe mocniejsze zassania wilgoci z pocÄ…cej siÄ™ uszczelki...
Bez konkretnej wiedzy, jaki to silnik, z jakim osprzÄ™tem/w jakim aucie - możemy tylko teoretyzować.

BłÄ…d. "Ecotec" nie ma takiego rozwiazania. Niestety, widzisz że autor watku siÄ™ wstydzi... :)

--
Michael________™
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€

17 Data: Kwiecien 23 2014 12:30:47
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Autor: BartekK 

W dniu 2014-04-23 11:50, MichaelData® pisze:

BłÄ…d. "Ecotec" nie ma takiego rozwiazania. Niestety, widzisz że autor
watku siÄ™ wstydzi... :)
Ecoteców to jest bardzo dużo, praktycznie pod każdÄ… maskÄ… w GM taki napis, a konstrukcji i osprzÄ™tów jednak wiele, trudno znać wszystkie...


--
| Bartłomiej KuĽniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

18 Data: Kwiecien 23 2014 14:04:21
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Autor: MichaelData® 

BartekK wydumał(a) w  :

W dniu 2014-04-23 11:50, MichaelData® pisze:
BłÄ…d. "Ecotec" nie ma takiego rozwiazania. Niestety, widzisz że autor
watku siÄ™ wstydzi... :)
Ecoteców to jest bardzo dużo, praktycznie pod każdÄ… maskÄ… w GM taki napis, a konstrukcji i osprzÄ™tów jednak wiele, trudno znać wszystkie...

Jest sugestia ze to nie nowy silnik/samochód, raczej coĹ› z 1998 czyli wskazówka na starego Opel Omega 2.0 Ecotec...czyli standardowo uszczelka pod głowicÄ…. Tym bardziej że jest to "wymiana silnika" i raczej założenie że długo sobie gdzieĹ› leżał zanim go zamontowano obecnie. Nie jestem Szerlokiem ale tak mi sie wydaje :)

--
Michael________™
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€

19 Data: Kwiecien 23 2014 20:41:08
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Autor: John KoĹ‚alsky 


Użytkownik "MichaelData®"

BłÄ…d. "Ecotec" nie ma takiego rozwiazania. Niestety, widzisz że autor
watku siÄ™ wstydzi... :)
Ecoteców to jest bardzo dużo, praktycznie pod każdÄ… maskÄ… w GM taki napis, a konstrukcji i osprzÄ™tów jednak wiele, trudno znać wszystkie...

Jest sugestia ze to nie nowy silnik/samochód, raczej coĹ› z 1998 czyli wskazówka na starego Opel Omega 2.0 Ecotec...czyli standardowo uszczelka pod głowicÄ…. Tym bardziej że jest to "wymiana silnika" i raczej założenie że długo sobie gdzieĹ› leżał zanim go zamontowano obecnie. Nie jestem Szerlokiem ale tak mi sie wydaje :)

Taki jakiĹ› Opel, Vectra chyba. Nie wiem skÄ…d mechanik wziÄ…ł silnik. Twierdzi, że z jeżdżÄ…cego samochodu z przebiegiem 90tys :-) Ja tam w cuda nie wierzÄ™, ale wydaje mi siÄ™, że mógłby być tak samo dobry jak niedobry.

20 Data: Kwiecien 23 2014 11:51:48
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Autor: CzesĹ‚aw WiĹ›niak 

BłÄ…d. W wielu silnikach kolektor ssÄ…cy jest podgrzewany (chłodzony?) wodÄ… obiegowÄ…, albo po prostu obieg wody z głowicy też przechodzi przez kolektor ssÄ…cy. Nieszczelnoć w tym miejscu powoduje powolne "wsysanie" wody przez silnik, a że jest tam jej niewiele i jest gorÄ…co - to przechodzi bez problemu. W dodatku gwałtowne zmiany (pod)ciĹ›nienia przy zamkniÄ™tej otwartej przepustnicy mogÄ… dawać właĹ›nie chwilowe mocniejsze zassania wilgoci z pocÄ…cej siÄ™ uszczelki...
Bez konkretnej wiedzy, jaki to silnik, z jakim osprzÄ™tem/w jakim aucie - możemy tylko teoretyzować.


Bardzo dobry przyklad to kolektor z fiacika np:
http://img.bazarek.pl/296836/16585/2742366/3654725684e9bfe494e5da.jpg
, tylko tutaj bardzo czesto plyn ucieka na zewnatrz.
Proste rozwiazanie to pozbycie sie cisnienia w ukladzie przez wywalenie uszczelki korka zbiorniczka.
Bardziej oplaca sie dolac raz na 2 miesiace 300ml boryga niz sciagac kolektor :)

21 Data: Kwiecien 23 2014 13:54:22
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Autor: John KoĹ‚alsky 


Użytkownik "BartekK"

Kłania sie zatem logika. Nie ma innej możliwosci przedostania sie wody
do cylindra niż
a)pÄ™kniety blok/głowica (15%)
b)uszkodzona uszczelka pod głowicÄ… (75%)
BłÄ…d. W wielu silnikach kolektor ssÄ…cy jest podgrzewany (chłodzony?) wodÄ… obiegowÄ…, albo po prostu obieg wody z głowicy też przechodzi przez kolektor ssÄ…cy. Nieszczelnoć w tym miejscu powoduje powolne "wsysanie" wody przez silnik, a że jest tam jej niewiele i jest gorÄ…co - to przechodzi bez problemu. W dodatku gwałtowne zmiany (pod)ciĹ›nienia przy zamkniÄ™tej otwartej przepustnicy mogÄ… dawać właĹ›nie chwilowe mocniejsze zassania wilgoci z pocÄ…cej siÄ™ uszczelki...

I na zimnym też ?

Bez konkretnej wiedzy, jaki to silnik, z jakim osprzÄ™tem/w jakim aucie - możemy tylko teoretyzować.

Nie bardzo znam siÄ™. Stary Opel z jakimĹ› Ecotec'iem

Mechanik mówi, że wÄ™żyk jakiĹ› od zbiorniczka płynu chłodzÄ…cego uzupełnił i niby teraz nie ma problemu. Taki cienki, poza dwoma głównymi, nie wiem po co on.

22 Data: Kwiecien 23 2014 12:27:07
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Autor: Trybun 

W dniu 2014-04-22 22:34, John Kołalsky pisze:

Mechanik wymienił mi uszkodzony silnik na inny używany i teraz:
- zużywa mi płyn chłodniczy w tempie 1litr na jakieĹ› 30km, zostawia jakiĹ› niewielki Ĺ›lad po sobie, ale poprzedni też taki zostawiał a płynu aż tak nie ubywało
- silnik zwykle w ogóle nie kopci (inaczej niż w poprzednim silniku) ale
- jak siÄ™ przydepnie mocno to niekiedy za mnÄ… chmura białego jak ze starej lokomotywy i silnik nie potrafi pozbierać siÄ™ a po jakimĹ› czasie wszystko przechodzi i można grzać, nieważne czy zimny czy ciepły
- ponoć sprÄ™żanie dobre jest
- nie widzÄ™ pÄ™cherzyków w zbiorniczku
- nie ma jednak ciśnienia przy odkręcaniu
- ale też nie podwyższa siÄ™ poziom płynu przy odkrÄ™caniu

Mechanik stwierdził, że winna jest nieszczelnoć w układzie, którÄ… ponoć już usunÄ…ł. Ja mimo wszystko uważam, że to uszczelka pod głowicÄ… lub sama głowica.

Macie jakieĹ› refleksje ?

Jedyna refleksja to taka że płyn chłodniczy dostaje siÄ™ do komór spalania. I najprawdopodobniej chodzi o uszczelkÄ™ pod głowicÄ… Gdyby chodziło o pÄ™kniÄ™ty blok silnika to także w misce olejowej poziom oleju podnosiłby siÄ™ .

23 Data: Maj 05 2014 20:55:36
Temat: Re: Nowy silnik, nowe problemy
Autor: John KoĹ‚alsky 


Użytkownik "John Kołalsky"

Mechanik wymienił mi uszkodzony silnik na inny używany i teraz:
- zużywa mi płyn chłodniczy w tempie 1litr na jakieĹ› 30km, zostawia jakiĹ› niewielki Ĺ›lad po sobie, ale poprzedni też taki zostawiał a płynu aż tak nie ubywało
- silnik zwykle w ogóle nie kopci (inaczej niż w poprzednim silniku) ale
- jak siÄ™ przydepnie mocno to niekiedy za mnÄ… chmura białego jak ze starej lokomotywy i silnik nie potrafi pozbierać siÄ™ a po jakimĹ› czasie wszystko przechodzi i można grzać, nieważne czy zimny czy ciepły
- ponoć sprÄ™żanie dobre jest
- nie widzÄ™ pÄ™cherzyków w zbiorniczku
- nie ma jednak ciśnienia przy odkręcaniu
- ale też nie podwyższa siÄ™ poziom płynu przy odkrÄ™caniu

Mechanik stwierdził, że winna jest nieszczelnoć w układzie, którÄ… ponoć już usunÄ…ł. Ja mimo wszystko uważam, że to uszczelka pod głowicÄ… lub sama głowica.

W Ĺ›rodÄ™ przed długim łikendem znowu zaczÄ…ł momentami kopcić na drodze i przed garażem czekajÄ…c na wjazd sobie zgasł i już nie odpalił. Ubyło oczywićie płynu z pół zbiorniczka jak wczeĹ›niej gdy nie kopcił nie ubywało. Dzisiaj mechanik miał z lawetÄ… przyjechać, ale znowu miał jakiĹ› problem i tak siÄ™ bujam bez sensu.

Nowy silnik, nowe problemy



Grupy dyskusyjne