Grupy dyskusyjne   »   ON na Statoil

ON na Statoil



1 Data: Sierpien 06 2009 22:21:22
Temat: ON na Statoil
Autor: WIHEDCNF 

Czy olej napędowy na stacjach statoil nadaje się do silników CR?
Statoil chyba jako jedyny nie ma tzw. ON premium jak chocby VPower Shella czy Ultimate BP - mozna to lać bez problemów, czy jednak polecacie typowe Premium?



2 Data: Sierpien 06 2009 22:36:56
Temat: Re: ON na Statoil
Autor: Hinek 

Użytkownik "WIHEDCNF"  napisał


Czy olej napędowy na stacjach statoil nadaje się do silników CR?


Absolutnie nie. Taki bolid moze pracowac tylko na paliwie z atestem z
NASA. Paliwo te musi byc bezwzglednie wykonane w nanotechnologi.

--
Hinek

3 Data: Sierpien 06 2009 23:00:56
Temat: Re: ON na Statoil
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik "Hinek"

Czy olej napędowy na stacjach statoil nadaje się do silników CR?


Absolutnie nie. Taki bolid moze pracowac tylko na paliwie z atestem z
NASA. Paliwo te musi byc bezwzglednie wykonane w nanotechnologi.

W instrukcji naskrobali, że ON musi spełniać jakieś tam normy, no to grzecznie pytam, czy może się ktoś orientuje, czy ON Statoil spełnia te normy  :-)

4 Data: Sierpien 07 2009 15:17:08
Temat: Re: ON na Statoil
Autor: Leszek Kowalski 


Użytkownik "WIHEDCNF"  napisał w wiadomości

W instrukcji naskrobali, że ON musi spełniać jakieś tam normy, no to
grzecznie pytam, czy może się ktoś orientuje, czy ON Statoil spełnia te
normy  :-)

LOL  :-)
Nie ma to jak ślepa wiara w marketing :-)
Pracowałem na BP i wraz z każdą dostawą, dostawaliśmy raport na temat
paliwa. Zawsze paramtery ON i Ultimate ON mieściły się w normie ze sporym
zapasem. Róźnica pomiędzy jednym a drugim paliwem w parametrach była
znikoma - powiedziałbym że wartośc błędu pomiarowego. Gdzieś mam w domu
takie świadectwa jakości. Jak ktoś jest zainteresowany to mogę zeskanować.
Powinny one być dostępne na każdej stacji na żądanie klienta.

Tak BTW to w oleju napędowym jest zawsze dodatek "Estry metylowe kwasów
tłuszczowych (rzepak)" w wysokości około 5% o czym pewnie nie każdy wie :-)

--
pozdrawiam
Leszek Kowalski

5 Data: Sierpien 07 2009 21:12:08
Temat: Re: ON na Statoil
Autor: Bastion 


Użytkownik "Leszek Kowalski"  napisał w wiadomo¶ci



 Zawsze paramtery ON i Ultimate ON mieściły się w normie ze sporym
zapasem.

Jakie parametry masz na mysli?
Temperature wytracania parafiny, zawartosc siarki, liczbe cetanowa?

6 Data: Sierpien 07 2009 22:29:28
Temat: Re: ON na Statoil
Autor: Leszek Kowalski 


Użytkownik "Bastion"  napisał w wiadomo¶ci


Użytkownik "Leszek Kowalski"  napisał w wiadomo¶ci



 Zawsze paramtery ON i Ultimate ON mieściły się w normie ze sporym
zapasem.

Jakie parametry masz na mysli?
Temperature wytracania parafiny, zawartosc siarki, liczbe cetanowa?

Parametrów jest sporo (około 18).

Dla przykładu dla ON zimowego
Parafina wytr±ca się (temperatura mętnienia): -3 (brak normy)
Zawarto¶c siarki: 5,9 mg/kg (norma 10mg/kg)
liczba cetanowa: 54,3 (min. 51)

Normy wg PN-EN 590:2006

Tutaj skan ¦wiadectwa jako¶ci:
http://www.ostbahn.pl/temp/swiadectwo.jpg

--
pozdrawiam
Leszek Kowalski

7 Data: Sierpien 08 2009 10:00:27
Temat: Re: ON na Statoil
Autor: Bastion 


Użytkownik "Leszek Kowalski"  napisał w wiadomo¶ci


Dla przykładu dla ON zimowego
Parafina wytr±ca się (temperatura mętnienia): -3 (brak normy)
Zawarto¶c siarki: 5,9 mg/kg (norma 10mg/kg)
liczba cetanowa: 54,3 (min. 51)

Normy wg PN-EN 590:2006

Tutaj skan ¦wiadectwa jako¶ci:
http://www.ostbahn.pl/temp/swiadectwo.jpg

Ciekawe. Teraz by sie przydalo porownac to ze swiadectwem
jakosci dla Ultimate, Dynamic, Verva i V- Power.
Osobiscie obstawiam, ze V- Power bedzie mial najwyzsza liczbe cetanowa (60-65?).

8 Data: Sierpien 08 2009 18:10:04
Temat: Re: ON na Statoil
Autor: Leszek Kowalski 


Użytkownik "Bastion"  napisał w wiadomo¶ci


Użytkownik "Leszek Kowalski"  napisał w wiadomo¶ci


Dla przykładu dla ON zimowego
Parafina wytr±ca się (temperatura mętnienia): -3 (brak normy)
Zawarto¶c siarki: 5,9 mg/kg (norma 10mg/kg)
liczba cetanowa: 54,3 (min. 51)

Normy wg PN-EN 590:2006

Tutaj skan ¦wiadectwa jako¶ci:
http://www.ostbahn.pl/temp/swiadectwo.jpg

Ciekawe. Teraz by sie przydalo porownac to ze swiadectwem
jakosci dla Ultimate, Dynamic, Verva i V- Power.
Osobiscie obstawiam, ze V- Power bedzie mial najwyzsza liczbe cetanowa
(60-65?).

Nie przesadzaj :-) Swoj± drog± za duży indeks cetanowy też nie jest
korzystny.
Mam też ¶wiadectwo jako¶ci dla ON Ultimate z BP. Liczba cetanowa to 53,3.
Przeważnie różnica między ON a premium ON wynosi góra 2 jednostki.
Podejrzewam, że ma to znikomy wpływ na jako¶ć danego paliwa. Norma mówi o
minimum 46.

--
pozdrawiam
Leszek Kowalski

9 Data: Sierpien 08 2009 20:39:34
Temat: Re: ON na Statoil
Autor: Bastion 


Użytkownik "Leszek Kowalski"  napisał w wiadomo¶ci

Nie przesadzaj :-) Swoj± drog± za duży indeks cetanowy też nie jest
korzystny.
Mam też ¶wiadectwo jako¶ci dla ON Ultimate z BP. Liczba cetanowa to 53,3.
Przeważnie różnica między ON a premium ON wynosi góra 2 jednostki.
Podejrzewam, że ma to znikomy wpływ na jako¶ć danego paliwa. Norma mówi o
minimum 46.


Norma dla zupelnie nieistotnego _indeksu_ cetanowego wynosi 46.
Natomiast norma dla _liczby_ cetanowej wynosi 51.
Wysoka wartosc liczby cetanowej nie jest korzystna dla silnikow diesla?
Co masz na mysli?

10 Data: Sierpien 07 2009 21:48:58
Temat: Re: ON na Statoil
Autor: J.F. 

On Fri, 7 Aug 2009 15:17:08 +0200,  Leszek Kowalski wrote:

Tak BTW to w oleju napędowym jest zawsze dodatek "Estry metylowe kwasów
tłuszczowych (rzepak)" w wysoko?ci około 5% o czym pewnie nie każdy wie :-)

Jest ? Duzo sie dzialo w biopaliwach i mowisz ze tak sie w koncu
skonczylo ?

J.

11 Data: Sierpien 07 2009 21:53:24
Temat: Re: ON na Statoil
Autor: jerzu 

On Fri, 07 Aug 2009 21:48:58 +0200, J.F.
 wrote:

Jest ? Duzo sie dzialo w biopaliwach i mowisz ze tak sie w koncu
skonczylo ?

Tak było już prze "wojn± rzepakow±" ;-)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

12 Data: Sierpien 07 2009 22:32:17
Temat: Re: ON na Statoil
Autor: Leszek Kowalski 


Użytkownik "jerzu"  napisał w
wiadomo¶ci

On Fri, 07 Aug 2009 21:48:58 +0200, J.F.
 wrote:

Jest ? Duzo sie dzialo w biopaliwach i mowisz ze tak sie w koncu
skonczylo ?

Tak było już prze "wojn± rzepakow±" ;-)

Tak już jest od dawna, tyle że się o tym gło¶no nie mówi.
ON jak i noPb zawiera dodatki biokomponentów (zarówno te krajowe paliwo i te
importowane).

--
pozdrawiam
Leszek Kowalski

13 Data: Sierpien 08 2009 07:53:54
Temat: Re: ON na Statoil
Autor: J.F. 

On Fri, 7 Aug 2009 22:32:17 +0200,  Leszek Kowalski wrote:

On Fri, 07 Aug 2009 21:48:58 +0200, J.F.
Jest ? Duzo sie dzialo w biopaliwach i mowisz ze tak sie w koncu
skonczylo ?

Tak było już prze "wojn± rzepakow±" ;-)

Tak już jest od dawna, tyle że się o tym gło¶no nie mówi.
ON jak i noPb zawiera dodatki biokomponentów (zarówno te krajowe paliwo i te
importowane).

Ale to tak napisales  ["jest zawsze"] jakby obowiazek ustawowy byl.
Jest ?

J.

14 Data: Sierpien 08 2009 18:06:23
Temat: Re: ON na Statoil
Autor: Leszek Kowalski 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomo¶ci


Ale to tak napisales  ["jest zawsze"] jakby obowiazek ustawowy byl.
Jest ?

Nie ma.
Ale po co BP/Orlen/Statoil/Shell ma podać do wiadomo¶ci, że ich paliwo
zawiera bio-komponenty? Spowoduje to tylko spory odpływ klientów - uciekn±
do innej sieciowej stacji gdzie zatankuja dokładnie to samo paliwo :-)
Ludzie s± mało ¶wiadomi co tak naprawdę tankuj±, wystarczy dobry marketing i
auto od razu spala mniej i ma więcej koni...

--
pozdrawiam
Leszek Kowalski

15 Data: Sierpien 08 2009 19:43:21
Temat: Re: ON na Statoil
Autor: J.F. 

On Sat, 8 Aug 2009 18:06:23 +0200,  Leszek Kowalski wrote:

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomo¶ci
Ale to tak napisales  ["jest zawsze"] jakby obowiazek ustawowy byl.
Jest ?

Nie ma.
Ale po co BP/Orlen/Statoil/Shell ma podać do wiadomo¶ci, że ich paliwo
zawiera bio-komponenty? Spowoduje to tylko spory odpływ klientów - uciekn±
do innej sieciowej stacji gdzie zatankuja dokładnie to samo paliwo :-)
Ludzie s± mało ¶wiadomi co tak naprawdę tankuj±, wystarczy dobry marketing i
auto od razu spala mniej i ma więcej koni...

Trzeba mowic ze nasze paliwo jest ekologiczne i dzieki najnowszej
generacji biokomponentom zmniejsza emisje CO2 i daje prace polskim
rolnikom :-P

Ale ja nie o tym .. nie ma juz obowiazku kupowac w Plocku lub w
Gdansku, wiec skad zalozenie ze naprawde cale paliwo pochodzi z
Orlenu? A jesli rafineria za granica nie doda bio ?

A tak swoja droga - Orlen do wszystkiego dodaje ?

J.

16 Data: Sierpien 10 2009 23:41:48
Temat: Re: ON na Statoil
Autor: Leszek Kowalski 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomo¶ci


Trzeba mowic ze nasze paliwo jest ekologiczne i dzieki najnowszej
generacji biokomponentom zmniejsza emisje CO2 i daje prace polskim
rolnikom :-P

Lepiej by zadziałal tekst, o zmniejszeniu spalania i poprawie dynamiki :-)

Ale ja nie o tym .. nie ma juz obowiazku kupowac w Plocku lub w
Gdansku, wiec skad zalozenie ze naprawde cale paliwo pochodzi z
Orlenu? A jesli rafineria za granica nie doda bio ?

A gdzie kupować? W Polsce masz tylko te możliwo¶ci.
Paliwo z Schwedt (Niemcy) również zawiera bio-komponenty.

--
pozdrawiam
Leszek Kowalski

17 Data: Sierpien 07 2009 03:20:37
Temat: Re: ON na Statoil
Autor: złoty 

Hinek pisze:

Użytkownik "WIHEDCNF"  napisał

Czy olej napędowy na stacjach statoil nadaje się do silników CR?


Absolutnie nie. Taki bolid moze pracowac tylko na paliwie z atestem z
NASA. Paliwo te musi byc bezwzglednie wykonane w nanotechnologi.


...zapomniales dodac o niezbednym poswieceniu przez biskupa. Sam atest z NASA nie wystarczy (silnik eksploduje). ;)

pzdr
A.

18 Data: Sierpien 06 2009 23:35:49
Temat: Re: ON na Statoil
Autor: yabba 

Użytkownik "WIHEDCNF"  napisał w wiadomości

Czy olej napędowy na stacjach statoil nadaje się do silników CR?
Statoil chyba jako jedyny nie ma tzw. ON premium jak chocby VPower Shella czy Ultimate BP - mozna to lać bez problemów, czy jednak polecacie typowe Premium?

Do mojego Fiata Stilo z silnikiem 1,9 Multijet tankuję ON prawie wyłącznie na Statoil. Przez 3 lata i 63000 km nic złego z silnikiem się nie wydarzyło. Raz zatankowałem BP Ultimate i nie zauważyłem żadnej różnicy.

Paliwa "premium" składają się z normalnego ON i minimalnej ilości bliżej niezidentyfikowanych dodatków firmowych.
O wiele ważniejsze jest tankowanie na sprawdzonych stacjach, aby zminimalizowac prawdopodobieństwo zakupu "paliwa", którego skład ma niewiele wspólnego z ON.

--
Pozdrawiam,

yabba

19 Data: Sierpien 06 2009 22:03:03
Temat: Re: ON na Statoil
Autor: to 

WIHEDCNF wrote:

Czy olej napÄ™dowy na stacjach statoil nadaje siÄ™ do silników CR? Statoil
chyba jako jedyny nie ma tzw. ON premium (...)

Przecież ma i to wyłÄ…cznie taki: http://42.pl/u/1IUr

PomijajÄ…c najtaĹ„szÄ… 95 sprzedajÄ… wyłÄ…cznie paliwo bezsiarkowe i z jakimiĹ›
uszlachetniaczami.

--
cokolwiek

20 Data: Sierpien 07 2009 08:06:19
Temat: Re: ON na Statoil
Autor: Michal 

Czy olej napędowy na stacjach statoil nadaje się do silników CR? Statoil
chyba jako jedyny nie ma tzw. ON premium (...)

Przecież ma i to wył±cznie taki: http://42.pl/u/1IUr

Pomijaj±c najtańsz± 95 sprzedaj± wył±cznie paliwo bezsiarkowe i z jakimi¶
uszlachetniaczami.

supremy na statoilu sa niby odsiarczone...

M

22 Data: Sierpien 07 2009 13:45:47
Temat: Re: ON na Statoil
Autor: jerry 

WIHEDCNF natekścił posta

Czy olej napędowy na stacjach statoil nadaje się do silników CR?
Statoil chyba jako jedyny nie ma tzw. ON premium jak chocby VPower
Shella czy Ultimate BP - mozna to lać bez problemów, czy jednak
polecacie typowe Premium?

To ci dopiero dylemat. Dlatego dziękuję, że nie muszę się przejmować
normami i mogę pompę rozdzielaczową karmić nawet rzepakiem
- tym pobłogosławionym akcyzą ofc.
W maju jadąc wzdłóż pól rzepakowych pokazuję osiołkowi jak jego
żarcie rośnie :)

23 Data: Sierpien 07 2009 16:26:55
Temat: Re: ON na Statoil
Autor: Grejon 

WIHEDCNF pisze:

Czy olej napędowy na stacjach statoil nadaje się do silników CR?
Statoil chyba jako jedyny nie ma tzw. ON premium jak chocby VPower Shella czy Ultimate BP - mozna to lać bez problemów, czy jednak polecacie typowe Premium?

ROTFL. Ja mam francuza z dCi (podobno mordercza kombinacja) i nie leję do niego żadnego paliwa premium. I jako¶ nie miałem z tego powodu problemów.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

24 Data: Sierpien 07 2009 22:34:50
Temat: Re: ON na Statoil
Autor: Leszek Kowalski 


Użytkownik "Grejon"  napisał w wiadomo¶ci

WIHEDCNF pisze:
Czy olej napędowy na stacjach statoil nadaje się do silników CR?
Statoil chyba jako jedyny nie ma tzw. ON premium jak chocby VPower Shella
czy Ultimate BP - mozna to lać bez problemów, czy jednak polecacie typowe
Premium?

ROTFL. Ja mam francuza z dCi (podobno mordercza kombinacja) i nie leję do
niego żadnego paliwa premium. I jako¶ nie miałem z tego powodu problemów.

Paliwo premium to jest czysty marketing. Zawsze stacja dzięki temu może
zarobić te 20-25gr/l więcej.
Mało też kto wie iż benzyna 98 oktan jest mniej kaloryczna niż ta 95 oktan.
Ale ilu ludziom wzrosła moc po zatankowaniu Vervy czy Ultimate.. Spadło
spalanie, auto lepiej odpala i w ogóle jest nie do poznania. Efekt placebo -
nic poza tym. Skoro dali¶my się zrobić w chuja na CPN-ie i zalali¶my droższe
paliwo to chcemy sobie wmówić, że jest ono lepsze :-)

--
pozdrawiam
Leszek Kowalski

25 Data: Sierpien 07 2009 22:49:07
Temat: Re: ON na Statoil
Autor: WIHEDCNF 


Użytkownik "Leszek Kowalski"

Czy olej napędowy na stacjach statoil nadaje się do silników CR?
Statoil chyba jako jedyny nie ma tzw. ON premium jak chocby VPower Shella czy Ultimate BP - mozna to lać bez problemów, czy jednak polecacie typowe Premium?

ROTFL. Ja mam francuza z dCi (podobno mordercza kombinacja) i nie leję do niego żadnego paliwa premium. I jako¶ nie miałem z tego powodu problemów.

Paliwo premium to jest czysty marketing. Zawsze stacja dzięki temu może zarobić te 20-25gr/l więcej.
Mało też kto wie iż benzyna 98 oktan jest mniej kaloryczna niż ta 95 oktan. Ale ilu ludziom wzrosła moc po zatankowaniu Vervy czy Ultimate.. Spadło spalanie, auto lepiej odpala i w ogóle jest nie do poznania. Efekt placebo - nic poza tym. Skoro dali¶my się zrobić w chuja na CPN-ie i zalali¶my droższe paliwo to chcemy sobie wmówić, że jest ono lepsze :-)

Zdaję sobie sprawę, że bazę stanowi to samo paliwo, chodziło mi tylko o ewentualne dodatki uszlachetniaj±ce, bo być może jedni to wlewaja a inni nie. Co do zasadno¶ci stosowania dodatków, nie wydaje mi się, żeby była to jaka¶ straszna ¶ciema, ponieważ kilka lat temu sam wlewałem do ON uszlachetniacz castrola i gdy na CPN nie zmienili na czas letniego ON kilka autek nie odpaliło a moje smigało w najlepsze na letnim przy -20 stopniach

ON na Statoil



Grupy dyskusyjne