ON na Statoil
1 | Data: Sierpien 06 2009 22:21:22 |
Temat: ON na Statoil | |
Autor: WIHEDCNF | Czy olej napędowy na stacjach statoil nadaje się do silników CR? 2 |
Data: Sierpien 06 2009 22:36:56 | Temat: Re: ON na Statoil | Autor: Hinek | Użytkownik "WIHEDCNF" napisał Absolutnie nie. Taki bolid moze pracowac tylko na paliwie z atestem z NASA. Paliwo te musi byc bezwzglednie wykonane w nanotechnologi. -- Hinek 3 |
Data: Sierpien 06 2009 23:00:56 | Temat: Re: ON na Statoil | Autor: WIHEDCNF |
Czy olej napędowy na stacjach statoil nadaje się do silników CR?Absolutnie nie. Taki bolid moze pracowac tylko na paliwie z atestem z W instrukcji naskrobali, że ON musi spełniać jakieś tam normy, no to grzecznie pytam, czy może się ktoś orientuje, czy ON Statoil spełnia te normy :-) 4 |
Data: Sierpien 07 2009 15:17:08 | Temat: Re: ON na Statoil | Autor: Leszek Kowalski |
W instrukcji naskrobali, że ON musi spełniać jakieś tam normy, no to LOL :-) Nie ma to jak ślepa wiara w marketing :-) Pracowałem na BP i wraz z każdą dostawą, dostawaliśmy raport na temat paliwa. Zawsze paramtery ON i Ultimate ON mieściły się w normie ze sporym zapasem. Róźnica pomiędzy jednym a drugim paliwem w parametrach była znikoma - powiedziałbym że wartośc błędu pomiarowego. Gdzieś mam w domu takie świadectwa jakości. Jak ktoś jest zainteresowany to mogę zeskanować. Powinny one być dostępne na każdej stacji na żądanie klienta. Tak BTW to w oleju napędowym jest zawsze dodatek "Estry metylowe kwasów tłuszczowych (rzepak)" w wysokości około 5% o czym pewnie nie każdy wie :-) -- pozdrawiam Leszek Kowalski 5 |
Data: Sierpien 07 2009 21:12:08 | Temat: Re: ON na Statoil | Autor: Bastion |
Zawsze paramtery ON i Ultimate ON mieściły się w normie ze sporym Jakie parametry masz na mysli? Temperature wytracania parafiny, zawartosc siarki, liczbe cetanowa? 6 |
Data: Sierpien 07 2009 22:29:28 | Temat: Re: ON na Statoil | Autor: Leszek Kowalski |
Parametrów jest sporo (około 18). Dla przykładu dla ON zimowego Parafina wytr±ca się (temperatura mętnienia): -3 (brak normy) Zawarto¶c siarki: 5,9 mg/kg (norma 10mg/kg) liczba cetanowa: 54,3 (min. 51) Normy wg PN-EN 590:2006 Tutaj skan ¦wiadectwa jako¶ci: http://www.ostbahn.pl/temp/swiadectwo.jpg -- pozdrawiam Leszek Kowalski 7 |
Data: Sierpien 08 2009 10:00:27 | Temat: Re: ON na Statoil | Autor: Bastion |
Ciekawe. Teraz by sie przydalo porownac to ze swiadectwem jakosci dla Ultimate, Dynamic, Verva i V- Power. Osobiscie obstawiam, ze V- Power bedzie mial najwyzsza liczbe cetanowa (60-65?). 8 |
Data: Sierpien 08 2009 18:10:04 | Temat: Re: ON na Statoil | Autor: Leszek Kowalski |
Nie przesadzaj :-) Swoj± drog± za duży indeks cetanowy też nie jest korzystny. Mam też ¶wiadectwo jako¶ci dla ON Ultimate z BP. Liczba cetanowa to 53,3. Przeważnie różnica między ON a premium ON wynosi góra 2 jednostki. Podejrzewam, że ma to znikomy wpływ na jako¶ć danego paliwa. Norma mówi o minimum 46. -- pozdrawiam Leszek Kowalski 9 |
Data: Sierpien 08 2009 20:39:34 | Temat: Re: ON na Statoil | Autor: Bastion |
Nie przesadzaj :-) Swoj± drog± za duży indeks cetanowy też nie jest Norma dla zupelnie nieistotnego _indeksu_ cetanowego wynosi 46. Natomiast norma dla _liczby_ cetanowej wynosi 51. Wysoka wartosc liczby cetanowej nie jest korzystna dla silnikow diesla? Co masz na mysli? 10 |
Data: Sierpien 07 2009 21:48:58 | Temat: Re: ON na Statoil | Autor: J.F. | On Fri, 7 Aug 2009 15:17:08 +0200, Leszek Kowalski wrote: Tak BTW to w oleju napędowym jest zawsze dodatek "Estry metylowe kwasów Jest ? Duzo sie dzialo w biopaliwach i mowisz ze tak sie w koncu skonczylo ? J. 11 |
Data: Sierpien 07 2009 21:53:24 | Temat: Re: ON na Statoil | Autor: jerzu | On Fri, 07 Aug 2009 21:48:58 +0200, J.F. Jest ? Duzo sie dzialo w biopaliwach i mowisz ze tak sie w koncu Tak było już prze "wojn± rzepakow±" ;-) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 12 |
Data: Sierpien 07 2009 22:32:17 | Temat: Re: ON na Statoil | Autor: Leszek Kowalski |
On Fri, 07 Aug 2009 21:48:58 +0200, J.F. Tak już jest od dawna, tyle że się o tym gło¶no nie mówi. ON jak i noPb zawiera dodatki biokomponentów (zarówno te krajowe paliwo i te importowane). -- pozdrawiam Leszek Kowalski 13 |
Data: Sierpien 08 2009 07:53:54 | Temat: Re: ON na Statoil | Autor: J.F. | On Fri, 7 Aug 2009 22:32:17 +0200, Leszek Kowalski wrote: On Fri, 07 Aug 2009 21:48:58 +0200, J.F. Ale to tak napisales ["jest zawsze"] jakby obowiazek ustawowy byl. Jest ? J. 14 |
Data: Sierpien 08 2009 18:06:23 | Temat: Re: ON na Statoil | Autor: Leszek Kowalski |
Ale to tak napisales ["jest zawsze"] jakby obowiazek ustawowy byl. Nie ma. Ale po co BP/Orlen/Statoil/Shell ma podać do wiadomo¶ci, że ich paliwo zawiera bio-komponenty? Spowoduje to tylko spory odpływ klientów - uciekn± do innej sieciowej stacji gdzie zatankuja dokładnie to samo paliwo :-) Ludzie s± mało ¶wiadomi co tak naprawdę tankuj±, wystarczy dobry marketing i auto od razu spala mniej i ma więcej koni... -- pozdrawiam Leszek Kowalski 15 |
Data: Sierpien 08 2009 19:43:21 | Temat: Re: ON na Statoil | Autor: J.F. | On Sat, 8 Aug 2009 18:06:23 +0200, Leszek Kowalski wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomo¶ci Trzeba mowic ze nasze paliwo jest ekologiczne i dzieki najnowszej generacji biokomponentom zmniejsza emisje CO2 i daje prace polskim rolnikom :-P Ale ja nie o tym .. nie ma juz obowiazku kupowac w Plocku lub w Gdansku, wiec skad zalozenie ze naprawde cale paliwo pochodzi z Orlenu? A jesli rafineria za granica nie doda bio ? A tak swoja droga - Orlen do wszystkiego dodaje ? J. 16 |
Data: Sierpien 10 2009 23:41:48 | Temat: Re: ON na Statoil | Autor: Leszek Kowalski |
Trzeba mowic ze nasze paliwo jest ekologiczne i dzieki najnowszej Lepiej by zadziałal tekst, o zmniejszeniu spalania i poprawie dynamiki :-) Ale ja nie o tym .. nie ma juz obowiazku kupowac w Plocku lub w A gdzie kupować? W Polsce masz tylko te możliwo¶ci. Paliwo z Schwedt (Niemcy) również zawiera bio-komponenty. -- pozdrawiam Leszek Kowalski 17 |
Data: Sierpien 07 2009 03:20:37 | Temat: Re: ON na Statoil | Autor: złoty | Hinek pisze: Użytkownik "WIHEDCNF" napisał ...zapomniales dodac o niezbednym poswieceniu przez biskupa. Sam atest z NASA nie wystarczy (silnik eksploduje). ;) pzdr A. 18 |
Data: Sierpien 06 2009 23:35:49 | Temat: Re: ON na Statoil | Autor: yabba | Użytkownik "WIHEDCNF" napisał w wiadomości Czy olej napędowy na stacjach statoil nadaje się do silników CR? Do mojego Fiata Stilo z silnikiem 1,9 Multijet tankuję ON prawie wyłącznie na Statoil. Przez 3 lata i 63000 km nic złego z silnikiem się nie wydarzyło. Raz zatankowałem BP Ultimate i nie zauważyłem żadnej różnicy. Paliwa "premium" składają się z normalnego ON i minimalnej ilości bliżej niezidentyfikowanych dodatków firmowych. O wiele ważniejsze jest tankowanie na sprawdzonych stacjach, aby zminimalizowac prawdopodobieństwo zakupu "paliwa", którego skład ma niewiele wspólnego z ON. -- Pozdrawiam, yabba 19 |
Data: Sierpien 06 2009 22:03:03 | Temat: Re: ON na Statoil | Autor: to | WIHEDCNF wrote: Czy olej napÄ™dowy na stacjach statoil nadaje siÄ™ do silników CR? Statoil Przecież ma i to wyłÄ…cznie taki: http://42.pl/u/1IUr PomijajÄ…c najtaĹ„szÄ… 95 sprzedajÄ… wyłÄ…cznie paliwo bezsiarkowe i z jakimiĹ› uszlachetniaczami. -- cokolwiek 20 |
Data: Sierpien 07 2009 08:06:19 | Temat: Re: ON na Statoil | Autor: Michal | Czy olej napędowy na stacjach statoil nadaje się do silników CR? Statoil supremy na statoilu sa niby odsiarczone... M 22 |
Data: Sierpien 07 2009 13:45:47 | Temat: Re: ON na Statoil | Autor: jerry | WIHEDCNF natekścił posta Czy olej napędowy na stacjach statoil nadaje się do silników CR? To ci dopiero dylemat. Dlatego dziękuję, że nie muszę się przejmować normami i mogę pompę rozdzielaczową karmić nawet rzepakiem - tym pobłogosławionym akcyzą ofc. W maju jadąc wzdłóż pól rzepakowych pokazuję osiołkowi jak jego żarcie rośnie :) 23 |
Data: Sierpien 07 2009 16:26:55 | Temat: Re: ON na Statoil | Autor: Grejon | WIHEDCNF pisze: Czy olej napędowy na stacjach statoil nadaje się do silników CR? ROTFL. Ja mam francuza z dCi (podobno mordercza kombinacja) i nie leję do niego żadnego paliwa premium. I jako¶ nie miałem z tego powodu problemów. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ 24 |
Data: Sierpien 07 2009 22:34:50 | Temat: Re: ON na Statoil | Autor: Leszek Kowalski |
WIHEDCNF pisze: Paliwo premium to jest czysty marketing. Zawsze stacja dzięki temu może zarobić te 20-25gr/l więcej. Mało też kto wie iż benzyna 98 oktan jest mniej kaloryczna niż ta 95 oktan. Ale ilu ludziom wzrosła moc po zatankowaniu Vervy czy Ultimate.. Spadło spalanie, auto lepiej odpala i w ogóle jest nie do poznania. Efekt placebo - nic poza tym. Skoro dali¶my się zrobić w chuja na CPN-ie i zalali¶my droższe paliwo to chcemy sobie wmówić, że jest ono lepsze :-) -- pozdrawiam Leszek Kowalski 25 |
Data: Sierpien 07 2009 22:49:07 | Temat: Re: ON na Statoil | Autor: WIHEDCNF |
Czy olej napędowy na stacjach statoil nadaje się do silników CR? Zdaję sobie sprawę, że bazę stanowi to samo paliwo, chodziło mi tylko o ewentualne dodatki uszlachetniaj±ce, bo być może jedni to wlewaja a inni nie. Co do zasadno¶ci stosowania dodatków, nie wydaje mi się, żeby była to jaka¶ straszna ¶ciema, ponieważ kilka lat temu sam wlewałem do ON uszlachetniacz castrola i gdy na CPN nie zmienili na czas letniego ON kilka autek nie odpaliło a moje smigało w najlepsze na letnim przy -20 stopniach |