OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości...
1 | Data: Marzec 04 2007 11:10:19 |
Temat: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości... | |
Autor: Pamela | witam! 2 |
Data: Marzec 04 2007 12:46:42 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliw ości... | Autor: Marcin | Dnia Sun, 04 Mar 2007 12:10:19 +0100, Pamela napisał: witam! Chciałbym wiedzieć jak: Chociaz mam wersje 8V to predkosc 80-90 jest odpowiednia aby jak najmniej spalic paliwa, do tego hamowanie silnikiem (np dlugie zjazdy z gorki) - takie sa wskazania komputera. 3 |
Data: Marzec 04 2007 15:32:28 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wštpliwoci... | Autor: J.F. | On 4 Mar 2007 03:10:19 -0800, Pamela wrote: Chciałbym wiedzieć jak: 50km/h. A moze 40 .. 2) na jakich obrotach auto ma największego "kopa" Pewnie ze 6000 3) na jakich obrotach pali najmniej w stosunku do czasu przejazdu Zbyt skomplikowane zadanie. 4) ponizej jakich obrotów nie wchodzić, żeby nie dusić/męczyć silnika Tak kosiarka zapewne lubi mniej wiecej 3000-4500 5) czy dojeżdzając do np. światel wciskać sprzęgło/wrzucać luz/jechać Tez mi sie tak wydaje .. znalazłem w necie stronkę z wykresami do tego modelu, jednak moja Na wiele w kwestii oszczednosci to sie nie przydadza. No no, nie taka kosiarka. Nie przekraczac 5000. J. 4 |
Data: Marzec 05 2007 10:14:25 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wštpliwoci... | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 04 Mar 2007 15:32:28 +0100, J.F No no, nie taka kosiarka. Nie przekraczac 5000. Oczywiście, że przekraczać (chyba że ma ciasno zestopniowaną szóstkę), krzywa mocy nie opada zbyt drapieżnie (przy 6krpm wciąż jest więcej niż przy 4krpm). Przy normalnej skrzyni z okolic 6krpm obroty pewnie będą spadać o jakieś 2000, więc akurat będziesz trafiać w maksymalny moment. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl 5 |
Data: Marzec 05 2007 12:44:34 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wtpliwo?ci... | Autor: J.F. | On Mon, 5 Mar 2007 10:14:25 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote: On Sun, 04 Mar 2007 15:32:28 +0100, J.F Ale kolega chcial oszczednie. Zaloze sie ze sprawnosc przy 3500 znacznie lepsza niz przy 6000, a mocy znow nie tak duzo mniej. J. 6 |
Data: Marzec 05 2007 12:49:00 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wtpliwo?ci... | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2007-03-05, J.F wrote:
Oszczedniej bedzie wyprzedzal jak zrobi to szybko... -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 7 |
Data: Marzec 05 2007 15:59:18 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wtpliwo?ci... | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 05 Mar 2007 12:44:34 +0100, J.F Ale kolega chcial oszczednie. Ale pytał też, jak przyspieszać efektywnie =P r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl 8 |
Data: Marzec 04 2007 17:31:29 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości... | Autor: V-Tec | Pamela napisał(a): Chciałbym wiedzieć jak: Jedź tempem ciężarówek 85-90 na piątym biegu bez niepotrzebnego hamowania hamulcem (staraj się hamować silnikiem), łagodnie przyspieszaj, niepotrzebnie nie wyprzedzaj i będzie ok. -- Pozdr, W. 9 |
Data: Marzec 04 2007 17:36:27 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości... | Autor: Gabriel'Varius' | Użytkownik V-Tec napisał: Pamela napisał(a):Dodatkowo na trasie schowaj sie za TIRa, autokar i w droge (jesli spalnie wyjdzie ponizej normy to krzyknij na 19# "sprzedam oszczednosci" :-) ) ps. to w () to zart :-) pozdrawiam -- <-- - http://www.varius.jawnet.pl -- -> Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 10 |
Data: Marzec 04 2007 17:52:19 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości... | Autor: blackbird | Dodatkowo na trasie schowaj sie za TIRa, autokar i w droge Nie sprawdza sie. TIRy i autokary hamuja w miejscach i sytuacjach gdzie osobowka mozna spokojnie toczyc sie na V biegu. Podstawowa zasada to nie wjezdzac nikomu w dupe. 11 |
Data: Marzec 04 2007 18:10:22 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości... | Autor: blackbird | Jedź tempem ciężarówek 85-90 na piątym biegu bez niepotrzebnego hamowania Dodalbym jeszcze: Zgasic swiatla, wylaczyc radio. Wspomaganie kierownicy jest elektryczne wiec trzeba wyjac bezpiecznik. 12 |
Data: Marzec 04 2007 18:19:17 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości... | Autor: Relifex | Dodalbym jeszcze: Zgasic swiatla, wylaczyc radio. Wspomaganie kierownicy jest elektryczne wiec trzeba wyjac bezpiecznik. nie ma to jak stary diesel, jak sie juz rozkreci to mozna odpiac akumulator i podrozowac bez elektrycznosci ;) to jest dopiero oszczednosc 13 |
Data: Marzec 04 2007 19:15:48 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości... | Autor: Pamela | a może ktoś odpowie na te 5 pytań które są na samej górze? :) bo w 14 |
Data: Marzec 04 2007 20:25:08 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości... | Autor: blackbird | a może ktoś odpowie na te 5 pytań które są na samej górze? :) Ale o co chodzi? Co za roznica, czy auto spali 6 czy 9 litrow/100km? bo w Jak to nic, J.F. napisal bardzo precyzyjnie, najmniej spali gdzies tak przy 40-50 km/h. Najtaniej wiec bedzie na trasie rozpedzic sie do 50 km/h korzystajac z gornego zakresu obrotow, wrzucic IV i majestatycznie toczyc sie nie szybciej jak 50 km/h. Spalanie nie przekroczy 4 l/100 km. 15 |
Data: Marzec 04 2007 19:30:28 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości... | Autor: Pamela | On 4 Mar, 20:25, "blackbird" wrote: Ale o co chodzi? Co za roznica, czy auto spali 6 czy 9 litrow/100km? róznica zasadnicza...oszczędność pieniędzy:) Jak to nic, J.F. napisal bardzo precyzyjnie, najmniej spali gdzies tak przyno.....a gdzie jest odpowiedz na pytanie 3, 4 i 5? bo jakoś nie widze... PS jak ktoś nie rozumie sensu oszczędnej jazdy lub pisze zeby pisać i nic nowego nie wnieść do dyskusji to niech wyłączy to okienko 16 |
Data: Marzec 04 2007 18:17:54 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości... | Autor: Relifex | Jedź tempem ciężarówek 85-90 na piątym biegu bez niepotrzebnego hamowania hamulcem (staraj się hamować silnikiem), łagodnie przyspieszaj, niepotrzebnie nie wyprzedzaj i będzie ok. taka metoda jechalem kiedys bodajze do Katowic, nie spieszylo mi sie i mialem czas na rozmyslanie efek to to jak mnie paiec nie myli 4,4l/100km benzyny, samochodem daewoo nexia 1.5 8V MPI. Kiedys jeszcze raz tak jechalem ale widocznie warunki byly inne bo spalanie wzroslo do 4,8. 17 |
Data: Marzec 05 2007 12:46:05 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wštpliwoci... | Autor: J.F. | On Sun, 04 Mar 2007 17:31:29 +0100, V-Tec wrote: Jedź tempem ciężarówek 85-90 na piątym biegu No wlasnie - w jakiej odleglosci za ciezarowka/autobusem jest korzystny ciag ? J. 18 |
Data: Marzec 05 2007 13:12:13 | Temat: Re: OSZCZÄDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wĹĄ tpliwoďż˝ci... | Autor: Tomasz Pyra | J.F. napisał(a): On Sun, 04 Mar 2007 17:31:29 +0100, V-Tec wrote: JadÄ c rowerem góra kilkadziesiÄ t cm za zderzakiem, no może metr, dalej zaczyna siÄ przepływ wybitnie turbulentny i zaczyna szarpaÄ. Jak w Nascar jeżdżÄ to też muszÄ siÄ trzymaÄ na centymetry za zderzakiem (co prawda nie za autobusem, ale za to jadÄ tam po 300km/h). Oddalenie siÄ trochÄ bardziej powoduje chyba odwrotny, niekorzystny efekt rozcinania strug powietrza tam gdzie turbulentnie łÄ czÄ siÄ one za poprzednim samochodem. 19 |
Data: Marzec 05 2007 15:49:51 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wštpliwo?ci... | Autor: Pamela | no dobra, a co robić w następujących sytuacjach? 20 |
Data: Marzec 05 2007 17:02:34 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wštpliwo?ci... | Autor: Tomek | Pamela napisał(a): no dobra, a co robić w następujących sytuacjach? Ekonomiczna jazda: jak najwyzszy bieg, jak najnizsze obroty. Wiec o ile odpowiada Ci predkosc uzyskiwana przy 2000 obr na V biegu (podejrzewam jakies 80 km/h), to mozesz tak jezdzic. Wtedy tez pali naprawde malo. Podejrzewam, ze gdybys powiedzmy jechal gierkowka caly czas z rownie lekka noga na "piatce", to spalisz nawet ponizej 4 litrow na setke. Przynajmniej SC 1,1 mpi potrafi ;-). Tyle ze wtedy zmuszasz ciezarowki i autobusy do wyprzedzania => tamowania lewego pasa. 2.jade po mieście na IV i nagle muszę zwolnić do 40km/h, po czym chce Obowiazkowo redukcja na III, bo przyspieszanie od powiedzmy 1500 a nawet mniej obrotow dla benzyniaka to maltretowanie. O braku dynamiki i zwiekszonym spalaniu juz nie wspominam. 3. lepiej przy ruszaniu ostro przyspieszać na każdym biegu, czy np. Paradoksalnie - przyspieszac nalezy zdecydowanie o ile tylko war. drogowe na to pozwalaja (zmuszasz wtedy silnik do krotkotrwalych wysilkow i wychodzi to ponoc korzystniej, niz kapelusznicze rozpedzanie przez wdepniecie pedalu pare mm i tym samym tamowanie ruchu). Kiedys czytalem artykul na temat "eco driving" i autor zalecal krecic silnik zdecydowanie - przez depniecie pedalu gazu do 3/4 glebokosci i w momencie gdy silnik osiagnie (benzyniak 2500, diesel 2200) obrotow/min natychmiast zmieniac bieg na wyzszy i powtarzac procedure az do momentu osiagniecia docelowej predkosci. -- Pozdrawiam 21 |
Data: Marzec 05 2007 16:24:15 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wštpliwo?ci... | Autor: Pamela | On 5 Mar, 17:02, Tomek wrote: Ekonomiczna jazda: jak najwyzszy bieg, jak najnizsze obroty. No a jak to się ma do męczenia silnika przy zbyt niskich obrotach?:) tzn. gdzie jest granica między oszczędną jazdą a torturami :D 22 |
Data: Marzec 05 2007 17:33:16 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wštpliwo?ci... | Autor: Tomek | Pamela napisał(a): No a jak to się ma do męczenia silnika przy zbyt niskich obrotach?:) Najlepiej sluchaj co silnik do Ciebie "mowi" - jesli "burczy" wyraznie inaczej niz przy 2000-2500 obr/min i zaczyna wprawiac karoserie w wibracje, to zdecydowanie nalezy zwiekszyc obroty. Generalnie sprobuj tak: "lekka noga na gazie" na tym V biegu - czyli wcisniety moze nie pare milimetrow, ale jakies z 1 - 2 cm w podloge i zobacz, ile obrotow wtedy rozwija. U mnie jest ok 2000 obr/min, osiaga na plaskim 80 km/h i nie powiedzialbym, zeby to bylo maltretowanie. Z kolei na IV przy podobnie wcisnietym pedale "idzie" jakies 60-70 km/h, srednio 65. Dla przypomnienia Seiko z silnikiem 1,1 mpi 8v serii Fire. -- Pozdrawiam 23 |
Data: Marzec 05 2007 17:37:37 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wštpliwo?ci... | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2007-03-05, Pamela wrote: On 5 Mar, 17:02, Tomek wrote: Przyjmij, ze ~2 kRPM. Staraj sie nie przyspieszac od obrotow nizszych niz ta wartosc. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 24 |
Data: Marzec 05 2007 22:52:21 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wštpliwo?ci... | Autor: Robert Rędziak | On 5 Mar 2007 08:24:15 -0800, Pamela wrote: No a jak to się ma do męczenia silnika przy zbyt niskich obrotach?:) Jak dla mnie ta cała ekojazda to masakrowanie panewek, ale kto by się takimi rzeczami przejmował... r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl 25 |
Data: Marzec 06 2007 08:39:47 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wštpliwo?ci... | Autor: Funaki | Jak dla mnie ta cała ekojazda to masakrowanie panewek, ale kto Bo ludzie głupi myślą, że ekojazda to utrzymywanie mozliwie najniższych obrotów, a to g* prawda, no bogowie no... :-/ -- 3M Felicia 1.9D GLX Break + mobil, y2k. 26 |
Data: Marzec 06 2007 08:52:51 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wštpliwo?ci... | Autor: Tomasz Pyra | Robert Rędziak napisał(a): On 5 Mar 2007 08:24:15 -0800, Pamela wrote: Masakrowanie panewek to coś przeciwnego do ekojazdy :) No chyba że chodzi o taką "ekojazdę z magla". Wielu się wydaje, że ekologicznie jest jak oni przy przyspieszaniu cisną samochód poniżej 2000rpm, a wtedy to dokładnie - panewki lecą, a samochód wcale nie pali mało paliwa. Żeby zużyć mało paliwa, przyspieszać trzeba zdecydowanie, z redukcją przy normalnych obrotach, a po ustaleniu prędkości wrzucić docelowy bieg i jechać jak najdłużej ze stałą prędkością. No i oczywiście przede wszystkim płynność, czyli uzmysłowić sobie że paliwa nie zużywa się od wciskania gazu, a bardziej od wciskania hamulca. 27 |
Data: Marzec 06 2007 08:16:01 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wštpliwo?ci... | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 06 Mar 2007 08:52:51 +0100, Tomasz Pyra Masakrowanie panewek to coś przeciwnego do ekojazdy :) Właśnie wszyscy ekowstrząsacze, z Motorem włącznie, mówią wyraźnie: przyspieszaj z gazem w 3/4 w podłodze, przy 2.5k zmień bieg na wyższy. Przy normalnie zestopniowanej skrzyni oznacza to spadek poniżej 2krpm na wyższym biegu. Ja się nie odważę tak piłować silnika. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl 28 |
Data: Marzec 06 2007 17:29:13 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wštpliwo?ci... | Autor: V-Tec | Robert Rędziak napisał(a): Właśnie wszyscy ekowstrząsacze, z Motorem włącznie, mówią to ty jeździsz ekonomicznie? ;) Kiedyś zrobiłem test - przejazd około 1km, ze startu zatrzymanego, z przyspieszaniem do tej samej prędkości ~80km/h. Raz z gazem ~3/4, drugim razem z mniejszym gazem (maks 1/2). Średnie zużycie (odczyt z komputera) było mniejsze w drugim przypadku - więc gdzie tu ekonomia? Co prawda średnia prędkość nieznacznie też - ale ma być ekonomicznie. 3/4 gazu w podłodze przy większych silnikach to już spore przyspieszenie - przy normalnej jeździe nie potrzebuję go, po za tym taka jazda trochę szarpana mi się wydaje. Wolę delikatniej i płynniej. No i tak jak piszesz: gdzie 3/4 gazu przy obrotach <2krpm (w benzynie)? -- Pozdr, W. 29 |
Data: Marzec 06 2007 16:59:40 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wštpliwo?ci... | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 06 Mar 2007 17:29:13 +0100, V-Tec to ty jeździsz ekonomicznie? ;) Ja? Bardzo ekonomicznie: 3-5krpm, czasami nawet do rev limitera ;) Gaz od 1/2 do deski ;) 3/4 gazu w podłodze przy większych silnikach to już spore Jak dla mnie, to chodzi o to, żeby: a) pracować w zakresie małych mocy silnika (żeby pracować z możliwie dużym obciążeniem silnika), b) możliwie nie dławić silnika przepustnicą (znów -- duże obciążenie). Krótkie przyspieszenia w zakresach, gdzie silnik mało z siebie daje, ale z dużymi obciązeniami, żeby sprawność była możliwie wysoka, a potem toczenie się przy minimalnym obciążeniu, na możliwie niskich obrotach. Ale te 2.5k jako obroty maksymalne kłóci mi się z opowiastkami o zjawiskach hydrodynamicznych, jakie mają miejsce na styku panewek z czopami, etc... r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl 30 |
Data: Marzec 07 2007 08:50:24 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wštpliwo?ci... | Autor: Tomasz Pyra | V-Tec napisał(a): Robert Rędziak napisał(a): Ale kluczowa jest tu ta średnia prędkość. Warunki porównywalne to te gdzie przejeżdżasz odcinek w tym samym czasie, czyli albo przyspieszasz nagle do 50km/h i tą prędkość utrzymujesz, albo przyspieszasz delikatnie, jednostajnie od 0->100km/h. Jak Ci się nie spieszy to mimo wszystko lepiej szybko przyspieszyć do tej niespiesznej prędkości nią sobie powoli jechać, niż powoli rozpędzać się do dużej prędkości. 31 |
Data: Marzec 07 2007 12:58:44 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wštpliwo?ci... | Autor: blackbird | Ale kluczowa jest tu ta średnia prędkość. No to w takim razie miedzy swiatlami musisz rozpedzic sie do 40 km/h zamiast do 50 km/h, tylko ze w pierwszym przypadku wyprzedzi Cie na tyle duzo pojazdow, ze na nastepnych swiatlach stracisz jeden cykl. Problem nie wystepuje przy bardzo spokojnym rozpedzaniu do 50 km/h. "Ale srednia predkosc taka sama!" No i co z tego? Wszyscy sa przyzwyczajeni do stosunkowego powolnego ruszania samochodu ze swiatel i malo kierowcow bedzie kombinowalo jak wyprzedzic taki pojazd, w przeciwienstwie do auta jadacego 40 km/h. Mam fajne swiatla po drodze do pracy. Warunki sa dosc specyficzne, bo jest to fragment drogi laczacej Wroclaw z autostrada, a po zjezdzie z autostrady przy 80-100 km/h na podmiejskiej dwupasmowce ludziom wydaje sie, ze samochod prawie sie zatrzymal. Moznaby ladnie przejechac na zielonym przez kilka swiatel z rzedu... Ale kiedy jest duzy ruch, poprostu sie nie da, bo wyprzedzi Cie na tyle duzo samochodow (z Tirami wlacznie), ze ruszysz wtedy na drugim cyklu, albo na trzecim zamiast na drugim. Zeby bylo ciekawiej, to ze swiatel na jednym cyklu ruszy, moze 12-16 samochodow, gdyby natomiast auta jechaly z rozpedu to przeskoczyloby 2x wiecej. 32 |
Data: Marzec 08 2007 22:03:59 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wštpliwo?ci... | Autor: Pamela |
Mam fajne swiatla po drodze do pracy. Warunki sa dosc specyficzne, bo jest no i co z tego wynika? bo nie bardzo złapałem o co Ci chodzi:) 33 |
Data: Marzec 05 2007 12:59:22 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości... | Autor: V-Tec | V-Tec napisał(a): Pamela napisał(a): qrde, napisać coś na pms to od razu zinterpretują po swojemu. Chodziło mi o odpuszczenie sobie wyprzedzania (podniesie spalanie, a nieznacznie średnią prędkość-zależy jeszcze jaki jest ruch), a nie chowanie się za ciężarówką w celu zmniejszenia oporów :) W. 34 |
Data: Marzec 04 2007 20:52:28 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości... | Autor: Funaki | Co też nasz Pamela napisał we wiadomości witam! Moje doświadczenia wiążą się jedynie z 1,2 8V mojej połowicy. Zszedłem już do 18,7km/l w mieście na zimówkach, co daje ~5,3L/100km (dynamiczna jazda!). Trasy jeszcze nim nie robiliśmy. Ale ten silnik ma całkiem inną charakterystykę niż 16V, więc dokładny opis nie będzie miał tu zastosowania. 1) najekonomiczniej przejechać np. 100km na trasie 3) na jakich obrotach pali najmniej w stosunku do czasu przejazdu Musisz obserwować komputer :-) -- 3M Felicia 1.9D GLX Break + mobil, y2k. 35 |
Data: Marzec 04 2007 21:13:56 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości... | Autor: Relifex | Moje doświadczenia wiążą się jedynie z 1,2 8V mojej połowicy. Zszedłem już do 18,7km/l w mieście na zimówkach, co daje ~5,3L/100km (dynamiczna jazda!). Trasy jeszcze nim nie robiliśmy. Ale ten silnik ma całkiem inną charakterystykę niż 16V, więc dokładny opis nie będzie miał tu zastosowania. moze Twoja dynamika konczy sie wraz z koncem zielonego pola na obrotomierzu? A moze mieszkasz w miescie gdzie sa jedne swiatla. A moze to samochod sasiada? 1) najekonomiczniej przejechać np. 100km na trasie najlepiej jeszcze wiecej 3) na jakich obrotach pali najmniej w stosunku do czasu przejazdu musisz probowac, generalnie z pewnoscia V-bieg i predkosci w okolicach 80km/h Musisz obserwować komputer :-) firmowo zestrojone komputery prawie zawsze oszukuja, np. niemal wszystkie paski i octawie TDi jakimi jezdzilem zawsze zanizaly spalanie o 0,5-0,8 l/100km w stosunku do tego co wychodzilo na stacji. Ja sam stroilem swojego kompa po przejechaniu kilku bakow w roznych warunkach az doszedlem do stanu kiedy 0 paliwa na kompie oznacza faktyczny brak paliwa w baku, albo inaczej mowiac lejac pod korek (razem z odpowietrzeniem) po wskazaniu przez komp ze zuzyto 50l paliwa wchodzi dokladnie 50l. 36 |
Data: Marzec 04 2007 21:22:22 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości... | Autor: Funaki | Moje doświadczenia wiążą się jedynie z 1,2 8V mojej połowicy. Zszedłem moze Twoja dynamika konczy sie wraz z koncem zielonego pola na 1. Nie ma tam zielonego pola (Punto II 1,2 8V 2003 r.). 2. Uważniej czytając sig'a zozumiałbyś, że chodzi o Trójmiasto, no ale po jakści Twego posta nie chciałbym być wobec Ciebie zbyt wymagający ;-p. 3. Co Ci nie pasuje? Spalanie w Nexii? Baardzo mi przykro :-) -- 3M Felicia 1.9D GLX Break + mobil, y2k. 37 |
Data: Marzec 04 2007 21:38:36 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości... | Autor: blackbird | 3. Co Ci nie pasuje? Spalanie w Nexii? Baardzo mi przykro :-) Na 3 biegu nie spali mniej niz 4 litry, przy jezdzie ze stala i umiarkowana predkoscia, dodaj skrzyzowania, rozpedzanie nie wspomne juz nawet, ze na III to jedziesz najwyzej 50% dystansu, bo reszte na II i I. A ty jeszcze piszesz, ze jazda byla dynamiczna... 38 |
Data: Marzec 04 2007 21:50:34 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości... | Autor: Funaki | Na 3 biegu nie spali mniej niz 4 litry, przy jezdzie ze stala i Owszem :-) No ale i tak wiele osób sądzi, że jak czegoś nie potrafią, to jest to niemożliwe. Oooczywiście szanujemy je :-) -- 3M Felicia 1.9D GLX Break + mobil, y2k. 39 |
Data: Marzec 04 2007 22:15:11 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości... | Autor: blackbird | No ale i tak wiele osób sądzi, że jak czegoś nie potrafią, to jest to Nigdy nie chcialo mi sie bawic w sprawdzanie ile najmniej spali samochod w miescie. Sprawdzilem natomiast ile, moze spalic maksymalnie. Astra 1.6 16v, 19,8 l/100 km, nastepne tankowanie rowne 20 (ale tankowanie po okolo 100 km bo jechalem na trase), potem 19,1 l/100 km (bylo deszczowo). Inna sprawa, ze mniej niz 12 jezdzac wylacznie po miescie nigdy mi nie spalila. 40 |
Data: Marzec 04 2007 22:20:47 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości... | Autor: blackbird | Nigdy nie chcialo mi sie bawic w sprawdzanie ile najmniej spali samochod w A byl bym zapomnial - miasto Wroclaw. Przy takiej jezdzie, srednio na 1 tankowanie przypadala 1 wizyta u wulkanizatora i prostowanie falgi lub felg. Potem wyremontowalem zawieszenie i nie mialem juz ochoty na dalsze eksperymenty. 41 |
Data: Marzec 05 2007 07:16:31 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości... | Autor: Relifex | moze Twoja dynamika konczy sie wraz z koncem zielonego pola na mniejsza o to, pewnie konczysz jazde na 2,5 obr./min. i mowisz cos o czym...? o dynamice...? 2. Uważniej czytając sig'a zozumiałbyś, że chodzi o Trójmiasto, fakt, ciezko mi idzie no ale po jakści Twego posta nie chciałbym być wobec Ciebie zbyt wymagający ;-p. pasuje mi i to bardzo, zwlaszcza ze inne auto mimo ze 12x drozsze wcale mi sie nie podoba i pali jeszcze wiecej;) wracajac do meritum, to nawet jesli Twoj wynik jest realny to technika jazdy przyprawia o nerwice nie tylko samego kierowce ale pewnie tez 99% innych kierowcow. W W-wie by Cie zatrabili, wczoraj jechalem z kims spoza miasta i na TT mialem na budziku 140, polowa mondziakow asterek itd. wyprzedzala. Na Wislostradzie w tunelu lecialem 110 srodkowym i lewy i prawy pas jechal szybciej (na moim akurat tyle jechalo sie w ciagu aut). Na Poniatowskim az do ronda Wiatraczna raczej nikt nie jechal ponizej 80 km/h. Przy moim codziennym stulu jazdy na benzynie ciezko zejsc pozniej 9,5l. a czesto dochodzilem do 13, ale to bylo zwykle krecenie motoru w okolice czerwieni. Na lpg mieszcze sie zwykle w 11-12 ale to tez jest jazda do 5 ty.s obr. i z pedalem do polowy w podlodze ;) 42 |
Data: Marzec 04 2007 21:50:55 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości... | Autor: V-Tec | Funaki napisał(a): Moje doświadczenia wiążą się jedynie z 1,2 8V mojej połowicy. Zszedłem już do 18,7km/l w mieście na zimówkach, co daje ~5,3L/100km (dynamiczna jazda!). Trasy jeszcze nim nie robiliśmy. Ale ten silnik ma całkiem inną nie żartuj :) 5,3l po mieście przy dynamicznej jeździe - skutery prawie tyle palą ;) Zrób pomiar metodą "2 tankowań do pełna". W. 43 |
Data: Marzec 04 2007 22:05:49 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości... | Autor: Funaki | Moje doświadczenia wiążą się jedynie z 1,2 8V mojej połowicy. Zszedłem już do 18,7km/l w mieście na zimówkach, co daje ~5,3L/100km (dynamiczna jazda!). Trasy jeszcze nim nie robiliśmy. Ale ten silnik ma całkiem inną nie żartuj :) 5,3l po mieście przy dynamicznej jeździe - skutery prawie tyle palą ;) Nie żartuję :-) Poważnie komputer tyle wskazuje, oczywiście pod warunkiem bardzo rygorystycznego przestrzegania pewnych zasad, poza tym w tym przypadku dynamiczna jazda oznacza szybkie rozpędzanie się do 50-60 km/h (a nie 80-90 co wiele osób ma na myśli) i utrzymanie jej w bardzo ściśle określonym (i wąskim) przedziale obrotów. Zrób pomiar metodą "2 tankowań do pełna". Połowica do pełna jeszcze nie tankowała, ale jak wleje 25l, to przejedzie ~450 km, tankowanie w momencie zaświecenia się rezerwy. -- 3M Felicia 1.9D GLX Break + mobil, y2k. 44 |
Data: Marzec 04 2007 22:07:23 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości... | Autor: blackbird | Połowica do pełna jeszcze nie tankowała, ale jak wleje 25l, to przejedzie Moze Ci ktos w nocy do baku potajemnie dolewa? 45 |
Data: Marzec 04 2007 22:17:37 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości... | Autor: Alex81 | In article Moze Ci ktos w nocy do baku potajemnie dolewa? Jakiś czas temu w AŚ było porównanie najmniej spalających pojazdów. Punto II 1.2 60KM tylko w mieście spaliło mniej niż wyniosło średnie spalanie innych aut (z równie wielkimi silnikami). Wiem że posiadaczom bardziej paliwożernych aut trudno czasem to pojąć (ha, ja to dopiero mogę coś o tym powiedzieć ;)) ale tym samochodem naprawdę można tyle spalić. Moje stare Punto Mk.I 55 potrafiło spalić niewiele więcej. -- Alex GG#1667593 '97 Caro 1.6GLSI http://www.skotniczny.com/samochody/stratus/tjunink.jpg http://alex81.byxonline.com 46 |
Data: Marzec 04 2007 22:25:59 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości... | Autor: blackbird | Jakiś czas temu w AŚ było porównanie najmniej spalających pojazdów. Znajomy ma w firmie 2 sztuki Punto II 1.2/60. Ekonomie potwierdza, ale to co on mowi o spalaniu to jednak calkiem inny "rzad wielkosci". BTW: W dwoch egzemplarzach wysiadalo wspomaganie (elektryczne), w dwoch po okolo 60-80 kkm szarpalo sprzeglo i wymieniali, chociaz sam tym jechalem i IMHO nadawalo sie do jazdy - ale wiadomo, samochod firmowy. 47 |
Data: Marzec 04 2007 22:15:57 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości... | Autor: Funaki | Połowica do pełna jeszcze nie tankowała, ale jak wleje 25l, to Moze Ci ktos w nocy do baku potajemnie dolewa? Nie wiem, wszystko możliwe :-) W tym PII można ładnie opracować styl jazdy bo jest komputer. W mojej Feli niestety takowego nie ma, w związku z czym zostało mi mozolne próbowanie różnych stylów jazdy i porównywanie następnych tankowań. Cały czas mam wrażenie, że wyniki mogłyby być lepsze ;-/ dlatego jeśli ktoś ujeżdża taki silnik (w sig'u), to chętnie poznam jego spostrzeżenia. -- 3M Felicia 1.9D GLX Break + mobil, y2k. 48 |
Data: Marzec 05 2007 10:36:07 | Temat: Re: OSZCZĘDNA JAZDA PUNTO II 1.2 16V - wątpliwości... | Autor: Tomasz Pyra | Pamela napisał(a): witam! Zazwyczaj po prostu najwolniej jak się da. Może 40-50km/h. Musisz dobrać to eksperymentalnie. Pewnie będą to obroty w okolicach 1500rpm na III lub IV biegu. 2) na jakich obrotach auto ma największego "kopa" Jeżeli pytasz o to jak najlepiej przyspieszać, to wybierz taki bieg żeby mieć obroty w okolicach tych gdzie rozwija maksymalną moc (w praktyce będzie to przyspieszanie do odcięcia). Parząc na wykres powyżej punktu mocy maksymalnej moc nie spada mocno, więc najlepiej przyspieszać w zakresie 4500-6000rpm. Jeżeli chodzi Ci o to kiedy będzie przyspieszać najlepiej na danym biegu (którego nie zmieniasz), to przy obrotach przy których masz maksymalny moment. Czyli 4000-5000rpm, ale to parametr nie mający zastosowania w normalnej jeździe. 3) na jakich obrotach pali najmniej w stosunku do czasu przejazdu Myślę że przy jeździe z prędkością maksymalną, może trochę poniżej. W każdym razie szybko. 4) ponizej jakich obrotów nie wchodzić, żeby nie dusić/męczyć silnika Silnik zmieni dźwięk i będzie się zaczynał trząść. To już oznacza za niskie obroty. 5) czy dojeżdzając do np. światel wciskać sprzęgło/wrzucać luz/jechać Hamując silnikiem na wysokim biegu - będziesz się kulał wystarczająco daleko, a nie zużyjesz paliwa. |