Grupy dyskusyjne   »   Obciążony silnik grzechocze

Obciążony silnik grzechocze



1 Data: Listopad 27 2013 08:17:13
Temat: Obciążony silnik grzechocze
Autor: Adam Wysocki 

Fiat Siena 1.6 z 1998 r.

Gazując na luzie jest OK. Gazując na niskich biegach (1, 2) też jest OK.
Ale im bardziej silnik jest obciążony, tym bardziej słychać grzechotanie.
Jak wrzucę wyższy bieg i obroty spadną poniżej 2k, to po dodaniu gazu
słychać to grzechotanie. Na piątce słychać nawet powyżej 2k. Im więcej
gazu, tym bardziej grzechocze. Im wyższe obroty, tym mniej grzechocze.

Co się może kończyć? Panewki? Jak przedłużyć ich życie tak, żeby chociaż
zimę wytrzymały? Jeździć na wyższych obrotach? Staram się trzymać między
2k a 3k, ale mam tendencję do wrzucania wysokiego biegu za wcześnie, tak
że obroty spadają i do 1.2k, chyba od jazdy motocyklem z przelotowym
tłumikiem mi się to zrobiło.

Pozdr.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/



2 Data: Listopad 27 2013 09:29:41
Temat: Re: Obciążony silnik grzechocze
Autor: Lewis 

W dniu 2013-11-27 09:17, Adam Wysocki pisze:

Fiat Siena 1.6 z 1998 r.

Gazując na luzie jest OK. Gazując na niskich biegach (1, 2) też jest OK.
Ale im bardziej silnik jest obciążony, tym bardziej słychać grzechotanie.
Jak wrzucę wyższy bieg i obroty spadną poniżej 2k, to po dodaniu gazu
słychać to grzechotanie. Na piątce słychać nawet powyżej 2k. Im więcej
gazu, tym bardziej grzechocze. Im wyższe obroty, tym mniej grzechocze.

Co się może kończyć? Panewki? Jak przedłużyć ich życie tak, żeby chociaż
zimę wytrzymały? Jeździć na wyższych obrotach? Staram się trzymać między
2k a 3k, ale mam tendencję do wrzucania wysokiego biegu za wcześnie, tak
że obroty spadają i do 1.2k, chyba od jazdy motocyklem z przelotowym
tłumikiem mi się to zrobiło.

Pozdr.


A mi się coś wydaje że się tarcza sprzęgłowa rozpada i sprężynki grzechoczą...

--
Pozdrawiam
Lewis

3 Data: Listopad 29 2013 10:45:53
Temat: Re: Obciążony silnik grzechocze
Autor: Adam Wysocki 

Lewis  wrote:

A mi się coś wydaje że się tarcza sprzęgłowa rozpada i sprężynki
grzechoczą...

Jest jakiś sposób, żeby to potwierdzić lub wykluczyć?

Jak się rozpada, to jaki będzie następny objaw i co zrobić, żeby go
maksymalnie opóźnić? Latem jeżdżę na motocyklu i mam czas na naprawy
w samochodzie, zimą jak mi padnie, to będzie problem...

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

4 Data: Listopad 29 2013 12:08:46
Temat: Re: Obciążony silnik grzechocze
Autor: Lewis 

W dniu 2013-11-29 11:45, Adam Wysocki pisze:

Lewis  wrote:

A mi się coś wydaje że się tarcza sprzęgłowa rozpada i sprężynki
grzechoczą...

Jest jakiś sposób, żeby to potwierdzić lub wykluczyć?

Jak się rozpada, to jaki będzie następny objaw i co zrobić, żeby go
maksymalnie opóźnić? Latem jeżdżę na motocyklu i mam czas na naprawy
w samochodzie, zimą jak mi padnie, to będzie problem...


Szarpie przy ruszaniu, zaczyna ruszać jak już pedał sprzęgła jest u samej góry?

Nowe sprzęgło to pewnie z 300zł wymiana to z 4h i z 300zł :)

--
Pozdrawiam
Lewis

5 Data: Grudzien 03 2013 13:17:22
Temat: Re: Obciążony silnik grzechocze
Autor: Adam Wysocki 

Lewis  wrote:

Jak się rozpada, to jaki będzie następny objaw i co zrobić, żeby go
maksymalnie opóźnić? Latem jeżdżę na motocyklu i mam czas na naprawy
w samochodzie, zimą jak mi padnie, to będzie problem...

Szarpie przy ruszaniu, zaczyna ruszać jak już pedał sprzęgła jest u
samej góry?

No właśnie nie, sprzęgło działa płynnie. Jest twarde, ale zawsze takie
było.

Nowe sprzęgło to pewnie z 300zł wymiana to z 4h i z 300zł :)

Było wymieniane parę lat temu :) 2-3.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

6 Data: Listopad 27 2013 20:04:04
Temat: Re: Obciążony silnik grzechocze
Autor:

Adam Wysocki wrote:

Co się może kończyć?

Pewnie jakiś napinacz czy inny kawałek osprzętu. Jak się silnik rozpada
to raczej stuka czy terkocze.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

7 Data: Grudzien 01 2013 15:18:46
Temat: Re: Obciążony silnik grzechocze
Autor: Trybun 

W dniu 2013-11-27 09:17, Adam Wysocki pisze:

Fiat Siena 1.6 z 1998 r.

Gazując na luzie jest OK. Gazując na niskich biegach (1, 2) też jest OK.
Ale im bardziej silnik jest obciążony, tym bardziej słychać grzechotanie.
Jak wrzucę wyższy bieg i obroty spadną poniżej 2k, to po dodaniu gazu
słychać to grzechotanie. Na piątce słychać nawet powyżej 2k. Im więcej
gazu, tym bardziej grzechocze. Im wyższe obroty, tym mniej grzechocze.

Co się może kończyć? Panewki? Jak przedłużyć ich życie tak, żeby chociaż
zimę wytrzymały? Jeździć na wyższych obrotach? Staram się trzymać między
2k a 3k, ale mam tendencję do wrzucania wysokiego biegu za wcześnie, tak
że obroty spadają i do 1.2k, chyba od jazdy motocyklem z przelotowym
tłumikiem mi się to zrobiło.

Pozdr.


Jakiś rezonans, być może wcale nie związany z silnikiem. I raczej na pewno nie panewki. One najbardziej słyszalne są  przede wszystkim gdy silnik jest mocno rozgrzany i na wolnych obrotach..

Obciążony silnik grzechocze



Grupy dyskusyjne