On 01 Aug 2014 13:56:41 GMT
tá´ wrote:
Co za niespodzianka!
:)
eksperymenty znoszÄ
ce ograniczenia w ogóle, lub likwidujÄ
ce wszystkie znaki dowodzÄ
poprawy bezpieczeĹstwa i bzdurnoĹci akcji 10 mniej, ale niestety nie mieszczÄ
siÄ w wizji Ĺwiata ludzi którzy bez bata nie wyobrażajÄ
sobie kontroli nad innymi
--
pozdrawiam
szerszen
3 |
Data: Sierpien 02 2014 11:51:57 |
Temat: Re: Obniżyli prÄdkoć, iloć wypadkó w wzrosła |
Autor: Alf/red/ |
On 01/08/14 15:56, tá´ wrote:
Co za niespodzianka!
Jeden z komentarzy:
Ludzie, patrzcie w źródła i surowe dane. Nie wzrosła liczba wypadków na tych drogach, gdzie ograniczono prÄdkoć, a na drogach z ograniczeniem do 20 w ogóle. WiÄc wzrosła iloć dróg z ograniczeniem do 20 i wzrosła na nich liczba wypadków (w liczbach bezwzglÄdnych). JednoczeĹnie spadła liczba wypadków na drogach z ograniczeniem do 30, bo czÄć z tych dróg zamieniono na takie z ograniczeniem do 20. Ot, cała magia.
Ĺšródło nie wskazuje surowych danych, ale też nie mogÄ rozpoznaÄ czy chodzi o liczbÄ bezwzglÄdnÄ
wypadków, czy per kilometr takich dróg.
Pewne uzasadnienie jest w jednym z komentarzy angielskich:
Where I live they made the whole area 20mph. They did some tests and found the average driving speed was 37mph so somehow came to the conclusion that reducing the speed limit from 30mph to 20mph would solve this.
Znaczy tam też ludzie siÄ nie przejmujÄ
'drakoĹskimi' ograniczeniami, a urzÄdnicy myĹlÄ
podobnie: był wypadek jednego pÄdzÄ
cego, to obniżymy prÄdkoć wszystkim jadÄ
cym sensownie. Podobnie w Warszawie: zakrÄt na Ostrobramskiej do centrum ma obecnie bodaj 40, a zakrÄty koło PowÄ
zek 70. Spokojnie da siÄ +30 w obu miejscach, oczywiĹcie przy suchej pogodzie...
--
Alf/red/
4 |
Data: Sierpien 02 2014 14:28:23 | Temat: Re: Obniżyli prÄdkoć, iloć wypadkó w wzrosła | Autor: Alf/red/ |
On 02/08/14 11:51, Alf/red/ wrote:
zakrÄty koło PowÄ
zek 70
Autokorekta: w kierunku na OchotÄ 60, w kier. na Ĺťoliborz 60 na pierwszym, 50 na drugim.
--
Alf/red/
| |