Tyle że schemat jest dla 2cylindrówki a więc spadki napięcia na cewce sa
2 razy częstsze...
Wojtek
Sprawdzałem i gówno prawda
Czyli że co? W jednocylindrówce czterosuwowej idzie iskra co 2 suwy? Co
druga na ślepo? Po co miałoby tak być?
bo to prostsza konstrukcja, impuls z czyjnika na wale masz co obrót czyli co
2 suwy, wiec po co kombinować, oczywiscie wszytko zależy od modułu
zapłonowego - moze byc co 2 suwy lub co 4 trzeba sprawdzac idywidualne
przypadki, sprawdz u siebie w BMW jak masz
pozdrawiam
Tomek W
Hard Enduro/motocross
9 |
Data: Pa?dziernik 17 2008 10:50:28 |
Temat: Re: Obrotomierz do jednocylindrówki |
Autor: Tomek W |
tak jak na schemacie
Tyle że schemat jest dla 2cylindrówki a więc spadki napięcia na cewce sa 2
razy częstsze...
A może licznik jest do moto co ma dwie cewki jedna na każdy cylinder.
Jesli nie jest jak wyżej pisze, to najlepiej poszukać licznika pod
jednocylindrówke lub można zrobić dzielnik impulsów, tylk, że stopien jego
skomplikowania będzie zalezał od tego jaka jest sczytowa wartość napięcia w
miejscu podłaczenia licznika.
pozdrawiam
Tomek W
Hard Enduro/motocross
10 |
Data: Pa?dziernik 17 2008 10:53:11 | Temat: Re: Obrotomierz do jednocylindrówki | Autor: Tomek W |
Tyle że schemat jest dla 2cylindrówki a więc spadki napięcia na cewce sa 2
razy częstsze...
tak sobie teraz pomyslałem ze najprostrzym rozwiazanie będzie przerobienie
tarczki obrotomierza z "x1000 RPM" na "x2000RPM" ;-)
pozdrawiam
Tomek W
Hard Enduro/motocross
11 |
Data: Pa?dziernik 17 2008 10:47:31 | Temat: Re: Obrotomierz do jednocylindrówki | Autor: MOBI |
Użytkownik "Tomek W" napisał w wiadomości
Tyle że schemat jest dla 2cylindrówki a więc spadki napięcia na cewce sa
2 razy częstsze...
tak sobie teraz pomyslałem ze najprostrzym rozwiazanie będzie przerobienie
tarczki obrotomierza z "x1000 RPM" na "x2000RPM" ;-)
skoro dwa razy czestsze, to chyba "x500 RPM" ?
Ad.
12 |
Data: Pa?dziernik 17 2008 11:24:20 | Temat: Re: Obrotomierz do jednocylindrówki | Autor: Tomek W |
Tyle że schemat jest dla 2cylindrówki a więc spadki napięcia na cewce sa
2 razy częstsze...
tak sobie teraz pomyslałem ze najprostrzym rozwiazanie będzie
przerobienie tarczki obrotomierza z "x1000 RPM" na "x2000RPM" ;-)
skoro dwa razy czestsze, to chyba "x500 RPM" ?
Nie, skoro licznik jest dla 2 cylindrówki i zakladamy ze jest tam jedna
cewka to musi ona dawać 2 impulsy na jeden obrót, jesli u kolego w moto jest
1 impuls na obrót to obroty w obrotomierzu beda niższe, dlatego mnozyłem
razy 2000. Oczywiscie mozy byc tak za w 2 cylindrówce bedzie 1 impuls na
jeden obrót a w 1 cylindrówce 1 impuls na dwa obroty, tak generalnie powinno
być prawidłowo zgodnie z ideą silnika 4 suwowego
pozdrawiam
Tomek W
Hard Enduro/motocross
| | | |