Grupy dyskusyjne   »   Obroty w Passacie

Obroty w Passacie



1 Data: Grudzien 28 2013 21:46:07
Temat: Obroty w Passacie
Autor: Trybun 


Może ktoś z Was miał taki przypadek, albo może sie orientuje o co chodzi. Stary VW Passat 1.8 benzyna dostaje czazasem takich jakichś dziwnych objawów - na benzynie obroty falują, od prawie zgaśnięcie motoru do 2000 obrotów, a gdy sie przełÄ…czy go na zasilanie gazowe to koniec falowania obrotów, ale silnik wyje z 4000 na obrotomierzu.. Dzieje się tak od czasu do czasu. Mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą co z tym począć. Silnik krokowy niby jest w porządku.



2 Data: Grudzien 28 2013 23:12:38
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: Lewis 

W dniu 2013-12-28 21:46, Trybun pisze:


Może ktoś z Was miał taki przypadek, albo może sie orientuje o co
chodzi. Stary VW Passat 1.8 benzyna dostaje czazasem takich jakichś
dziwnych objawów - na benzynie obroty falują, od prawie zgaśnięcie
motoru do 2000 obrotów, a gdy sie przełÄ…czy go na zasilanie gazowe to
koniec falowania obrotów, ale silnik wyje z 4000 na obrotomierzu..
Dzieje się tak od czasu do czasu. Mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą
co z tym począć. Silnik krokowy niby jest w porządku.

Przepustnica sztywno przykręcona do kolektora?


--
Pozdrawiam
Lewis

3 Data: Grudzien 30 2013 19:18:07
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: Trybun 

W dniu 2013-12-28 23:12, Lewis pisze:

W dniu 2013-12-28 21:46, Trybun pisze:

Może ktoś z Was miał taki przypadek, albo może sie orientuje o co
chodzi. Stary VW Passat 1.8 benzyna dostaje czazasem takich jakichś
dziwnych objawów - na benzynie obroty falują, od prawie zgaśnięcie
motoru do 2000 obrotów, a gdy sie przełÄ…czy go na zasilanie gazowe to
koniec falowania obrotów, ale silnik wyje z 4000 na obrotomierzu..
Dzieje się tak od czasu do czasu. Mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą
co z tym począć. Silnik krokowy niby jest w porządku.

Przepustnica sztywno przykręcona do kolektora?



Brat tym autem jeździ już jakieś 10 lat. Silnik nigdy nie był nawet dotykany przez mechanika.. Myślisz że mogło się coś poluzować?

4 Data: Grudzien 31 2013 11:35:55
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: Lewis 

W dniu 2013-12-30 19:18, Trybun pisze:

W dniu 2013-12-28 23:12, Lewis pisze:
W dniu 2013-12-28 21:46, Trybun pisze:

Może ktoś z Was miał taki przypadek, albo może sie orientuje o co
chodzi. Stary VW Passat 1.8 benzyna dostaje czazasem takich jakichś
dziwnych objawów - na benzynie obroty falują, od prawie zgaśnięcie
motoru do 2000 obrotów, a gdy sie przełÄ…czy go na zasilanie gazowe to
koniec falowania obrotów, ale silnik wyje z 4000 na obrotomierzu..
Dzieje się tak od czasu do czasu. Mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą
co z tym począć. Silnik krokowy niby jest w porządku.

Przepustnica sztywno przykręcona do kolektora?



Brat tym autem jeździ już jakieś 10 lat. Silnik nigdy nie był nawet
dotykany przez mechanika.. Myślisz że mogło się coś poluzować?

Miałem podobny przypadek w sienie 1.2 na monowtrysku, poluzował się korpus przepustnicy i ssał lewizne.


--
Pozdrawiam
Lewis

5 Data: Styczen 01 2014 19:18:12
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: Trybun 

W dniu 2013-12-31 11:35, Lewis pisze:


Może ktoś z Was miał taki przypadek, albo może sie orientuje o co
chodzi. Stary VW Passat 1.8 benzyna dostaje czazasem takich jakichś
dziwnych objawów - na benzynie obroty falują, od prawie zgaśnięcie
motoru do 2000 obrotów, a gdy sie przełÄ…czy go na zasilanie gazowe to
koniec falowania obrotów, ale silnik wyje z 4000 na obrotomierzu..
Dzieje się tak od czasu do czasu. Mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą
co z tym począć. Silnik krokowy niby jest w porządku.

Przepustnica sztywno przykręcona do kolektora?



Brat tym autem jeździ już jakieś 10 lat. Silnik nigdy nie był nawet
dotykany przez mechanika.. Myślisz że mogło się coś poluzować?

Miałem podobny przypadek w sienie 1.2 na monowtrysku, poluzował się korpus przepustnicy i ssał lewizne.



Nie był pod tym kątem sprawdzany, jutro sprawdzimy. Dzięki za sugestię.

6 Data: Grudzien 29 2013 12:22:17
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: gobo 

Hej,
Odepnij wtyczkę przepływomierza podczas tych akcji i zobacz, czy wszystko się uspokoi.
Jeśli tak, to masz winnego.
Pozdrawiam
Piotrek

7 Data: Grudzien 29 2013 15:01:32
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: misiek 


Użytkownik "gobo"  napisał w wiadomości

Hej,
Odepnij wtyczkę przepływomierza

tam imho nie ma przepywomierza bo to monowtrysk

8 Data: Grudzien 29 2013 20:47:40
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: gobo 

Zasugerowałem się silnikiem 1.8 - myślałem, że to Passat B5 z silnikiem tym co w Audi - taki miałem u siebie i miał przepływkę (1.8 20V)
Pozdrawiam
Piotrek

9 Data: Grudzien 30 2013 03:35:17
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: misiek 


Użytkownik "gobo"  napisał w wiadomości

Zasugerowałem się silnikiem 1.8 - myślałem, że to Passat B5 z silnikiem
tym co w Audi - taki miałem u siebie i miał przepływkę (1.8 20V)


spoko luz - jak stary pasek z 1.8 to pewnie silnik o oznaczeniu rp albo
jakis klon pozniejszy bez sterowania podcisnienowego zaplonu :P

zeby nie byc ot - warto sprawdzic podcisnienia ktore ida do monowtrysku -
tam z tylu jest rurka - na przeciwko sciany grodziowej - i ona idzie do
korpusu przepustnicy ... czesto lub sobie spasc  z krocca. warto sprawdzic
ale trzeba monowtrysk rozebrac.

10 Data: Grudzien 30 2013 19:19:41
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: Trybun 

W dniu 2013-12-30 03:35, misiek pisze:

Uďż˝ytkownik "gobo"  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci

Zasugerowa�em si� silnikiem 1.8 - my�la�em, �e to Passat B5 z silnikiem
tym co w Audi - taki mia�em u siebie i mia� przep�ywk� (1.8 20V)

spoko luz - jak stary pasek z 1.8 to pewnie silnik o oznaczeniu rp albo
jakis klon pozniejszy bez sterowania podcisnienowego zaplonu :P

zeby nie byc ot - warto sprawdzic podcisnienia ktore ida do monowtrysku -
tam z tylu jest rurka - na przeciwko sciany grodziowej - i ona idzie do
korpusu przepustnicy ... czesto lub sobie spasc  z krocca. warto sprawdzic
ale trzeba monowtrysk rozebrac.
 

To jakiś skomplikowany zabieg, ten rozbiór wtrysku? Tzn. czy nie mechanik da sobie z tym radę, no i czy przypadkiem nie potrzebne są jakieś specjalistyczne narzędzia?

11 Data: Grudzien 31 2013 10:53:17
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: AZ 

On 2013-12-30, Trybun  wrote:


To jakiś skomplikowany zabieg, ten rozbiór wtrysku? Tzn. czy nie
mechanik da sobie z tym radę, no i czy przypadkiem nie potrzebne są
jakieś specjalistyczne narzędzia?

<http://img2.sprzedajemy.pl/540x405_vw-golf-iii-monowtrysk-wswzystki-1275412.jpg>

Takie cos tam masz? Jezeli tak to odkrecasz 3 sruby na klucz 10 i zdejmujesz
ta obudowe, w srodku masz OIDP 3 sruby na klucz 8 i zdejmujesz calosc.

Mozesz zdjac i zobaczyc w jakim stanie jest gumowa podstawa wtrysku, lubi sie
toto rozsypac jak stary woz i ssie lewe powietrze.

<http://www.motocom.pl/media/part_pictures/pie-350001300.jpg>

Tak to wyglada.

--
Artur
ZZR 1200

12 Data: Styczen 01 2014 19:22:32
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: Trybun 

W dniu 2013-12-31 11:53, AZ pisze:

On 2013-12-30, Trybun  wrote:
To jakiś skomplikowany zabieg, ten rozbiór wtrysku? Tzn. czy nie
mechanik da sobie z tym radę, no i czy przypadkiem nie potrzebne są
jakieś specjalistyczne narzędzia?

<http://img2.sprzedajemy.pl/540x405_vw-golf-iii-monowtrysk-wswzystki-1275412.jpg>

Takie cos tam masz? Jezeli tak to odkrecasz 3 sruby na klucz 10 i zdejmujesz
ta obudowe, w srodku masz OIDP 3 sruby na klucz 8 i zdejmujesz calosc.

Prawie identyko... Tylko na wierzchu ma ma jedną śrubę, a nie trzy, jak w Golfie..

Mozesz zdjac i zobaczyc w jakim stanie jest gumowa podstawa wtrysku, lubi sie
toto rozsypac jak stary woz i ssie lewe powietrze.

<http://www.motocom.pl/media/part_pictures/pie-350001300.jpg>

Tak to wyglada.


Ta gumowa podstawa jest prawie na pewno dobra - osobiście widziałem jak niedawno mechanik ja sprawdzał.

13 Data: Grudzien 30 2013 19:18:35
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: Trybun 

W dniu 2013-12-29 20:47, gobo pisze:

Zasugerowałem się silnikiem 1.8 - myślałem, że to Passat B5 z silnikiem tym co w Audi - taki miałem u siebie i miał przepływkę (1.8 20V)
Pozdrawiam
Piotrek

Passat B4, cztery cylindry z dwoma zaworami na cylinder.

14 Data: Grudzien 30 2013 19:17:13
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: Trybun 

W dniu 2013-12-29 12:22, gobo pisze:

Hej,
Odepnij wtyczkę przepływomierza podczas tych akcji i zobacz, czy wszystko się uspokoi.
Jeśli tak, to masz winnego.
Pozdrawiam
Piotrek

Gdzie jest ten przepływomierz?  Nie wiem jak to się fachowo nazywa, ale przy tym urządzeniu które dawniej nazywało się gaźnikiem są dwie wtyczki. OdłÄ…czenie tej od strony przodu auta skutkuje zgaśnięciem silnika. I nie chce zapalić ani na gazie ani na benzynie  OdłÄ…czenie tej po prawej stronie skutkuje tym że na benzynie nie chce zapalić, a na gazie obroty z 4000 na luzie robi się 5000..

15 Data: Grudzien 29 2013 13:23:00
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: N1 

sonda, takie objawy miałem w fordzie

16 Data: Grudzien 30 2013 19:18:52
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: Trybun 

W dniu 2013-12-29 13:23, N1 pisze:

sonda, takie objawy miałem w fordzie

On chyba nie ma sondy lambda.

17 Data: Grudzien 30 2013 22:01:49
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: N1 

W dniu 2013-12-30 19:18, Trybun pisze:

W dniu 2013-12-29 13:23, N1 pisze:
sonda, takie objawy miałem w fordzie

On chyba nie ma sondy lambda.
Ford też był stary i miał sondę :-)

18 Data: Styczen 01 2014 19:24:16
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: Trybun 

W dniu 2013-12-30 22:01, N1 pisze:

W dniu 2013-12-30 19:18, Trybun pisze:
W dniu 2013-12-29 13:23, N1 pisze:
sonda, takie objawy miałem w fordzie

On chyba nie ma sondy lambda.
Ford też był stary i miał sondę :-)

Nie w tym rzecz - już przed zakupem tego auta przez brata  ktoś usunął z niego katalizator, a wiec pewnie także sondę lambda żeby nie robiła zamieszania.

19 Data: Styczen 01 2014 20:01:26
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "Trybun"

sonda, takie objawy miałem w fordzie

On chyba nie ma sondy lambda.
Ford też był stary i miał sondę :-)

Nie w tym rzecz - już przed zakupem tego auta przez brata  ktoś usunął z niego katalizator, a wiec pewnie także sondę lambda żeby nie robiła zamieszania.

A to ma jakiś związek ?

20 Data: Styczen 02 2014 12:46:00
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: Trybun 

W dniu 2014-01-01 20:01, John Kołalsky pisze:


Użytkownik "Trybun"
sonda, takie objawy miałem w fordzie

On chyba nie ma sondy lambda.
Ford też był stary i miał sondę :-)

Nie w tym rzecz - już przed zakupem tego auta przez brata  ktoś usunął z niego katalizator, a wiec pewnie także sondę lambda żeby nie robiła zamieszania.

A to ma jakiś związek ?

Sonda jest ścisłe powiązana z katalizatorem.

21 Data: Styczen 02 2014 12:04:15
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: AZ 

On 2014-01-02, Trybun  wrote:


Sonda jest ścisłe powiązana z katalizatorem.

No nie masz jednak racji. W nowszych samochodach masz dwie sondy - przed i za
katalizatorem, w tym przypadku jest jedna sonda i jest na kolektorze wydechowym.

Sonda dziala na tym co wylatuje z silnika a co juz sie dzieje z tym dalej to
jej lotto ;-)

--
Artur
ZZR 1200

22 Data: Styczen 02 2014 14:05:21
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "AZ"


Sonda jest ścisłe powiązana z katalizatorem.

No nie masz jednak racji. W nowszych samochodach masz dwie sondy - przed i za
katalizatorem, w tym przypadku jest jedna sonda i jest na kolektorze wydechowym.

Sonda dziala na tym co wylatuje z silnika a co juz sie dzieje z tym dalej to
jej lotto ;-)


Da się w ogóle normalnie jeździć samochodem bez sondy ?

23 Data: Styczen 02 2014 13:14:53
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: AZ 

On 2014-01-02, John Kołalsky  wrote:


No nie masz jednak racji. W nowszych samochodach masz dwie sondy - przed i
za
katalizatorem, w tym przypadku jest jedna sonda i jest na kolektorze
wydechowym.

Sonda dziala na tym co wylatuje z silnika a co juz sie dzieje z tym dalej
to
jej lotto ;-)


Da się w ogóle normalnie jeździć samochodem bez sondy ?

Zalezy jakim. W tych starych wskazania z sondy wplywaly w miernym stopniu na
sklad mieszanki, zalezy jak jest rozwiazany tryb awaryjny gdy sondy nie ma, ale
ZCTW to prowadzi to do za bogatej mieszanki i wiekszego spalania.

--
Artur
ZZR 1200

24 Data: Styczen 02 2014 15:06:47
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "AZ"

No nie masz jednak racji. W nowszych samochodach masz dwie sondy - przed i
za
katalizatorem, w tym przypadku jest jedna sonda i jest na kolektorze
wydechowym.

Sonda dziala na tym co wylatuje z silnika a co juz sie dzieje z tym dalej
to
jej lotto ;-)


Da się w ogóle normalnie jeździć samochodem bez sondy ?

Zalezy jakim. W tych starych wskazania z sondy wplywaly w miernym stopniu na
sklad mieszanki, zalezy jak jest rozwiazany tryb awaryjny gdy sondy nie ma, ale
ZCTW to prowadzi to do za bogatej mieszanki i wiekszego spalania.

No właśnie, czyli zasadniczo nie da się i nie ma sensu demontowania tej sondy.

25 Data: Styczen 02 2014 14:27:30
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: Trybun 

W dniu 2014-01-02 14:05, John Kołalsky pisze:


Użytkownik "AZ"

Sonda jest ścisłe powiązana z katalizatorem.

No nie masz jednak racji. W nowszych samochodach masz dwie sondy - przed i za
katalizatorem, w tym przypadku jest jedna sonda i jest na kolektorze wydechowym.

Sonda dziala na tym co wylatuje z silnika a co juz sie dzieje z tym dalej to
jej lotto ;-)


Da się w ogóle normalnie jeździć samochodem bez sondy ?

Z katalizatorem bez sondy to raczej nie ma sensu.

26 Data: Styczen 02 2014 13:36:09
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: AZ 

On 2014-01-02, Trybun  wrote:


Da się w ogóle normalnie jeździć samochodem bez sondy ?

Z katalizatorem bez sondy to raczej nie ma sensu.

Bo poniewaz? Jedno z drugim nie ma nic wspolnego. Katalizator oczyszcza
spaliny, dzieki sondzie jest ustawiana odpowiednia mieszanka co w jakis
tam sposob pozwala ulzyc katalizatorowi ale nie jest to koniecznosc.

W motocyklu mam katalizator a nie mam sondy bo mam gazniki :-)

--
Artur
ZZR 1200

27 Data: Styczen 02 2014 15:13:11
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "Trybun"

Sonda jest ścisłe powiązana z katalizatorem.

No nie masz jednak racji. W nowszych samochodach masz dwie sondy - przed i za
katalizatorem, w tym przypadku jest jedna sonda i jest na kolektorze wydechowym.

Sonda dziala na tym co wylatuje z silnika a co juz sie dzieje z tym dalej to
jej lotto ;-)


Da się w ogóle normalnie jeździć samochodem bez sondy ?

Z katalizatorem bez sondy to raczej nie ma sensu.

To wymontowałeś ponoć katalizator. Mnie chodzi o to, czy silnik w którym zaplanowano sondę może sensownie pracować bez niej. O ile mi wiadomo, z reguły sterownik silnika przechodzi w tryb awaryjny i zgłasza awarię, ale może jakiś samochód zachowuje się inaczej i można tak dalej jeździć.

28 Data: Styczen 02 2014 13:35:02
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Thu, 2 Jan 2014 14:05:21 +0100) ktos podajacy sie za John Kołalsky
wyklawiaturowal co nastepuje:


Użytkownik "AZ"


Sonda jest ścisłe powiązana z katalizatorem.

No nie masz jednak racji. W nowszych samochodach masz dwie sondy - przed i
za
katalizatorem, w tym przypadku jest jedna sonda i jest na kolektorze
wydechowym.

Sonda dziala na tym co wylatuje z silnika a co juz sie dzieje z tym dalej
to
jej lotto ;-)


Da się w ogóle normalnie jeździć samochodem bez sondy ?

Bez raczej nie, trzeba jakoś zaemulować działanie sondy tak, żeby ECU
myślało, że spaliny są w porządku. Jeśli nie dostanie takiej informacji to
pewnie w zależności od programu w ECU przejdzie w jakiś tryb awaryjny.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Audi A4B6 3.0 Q

29 Data: Styczen 02 2014 14:27:13
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: Trybun 

W dniu 2014-01-02 13:04, AZ pisze:

On 2014-01-02, Trybun  wrote:
Sonda jest ścisłe powiązana z katalizatorem.

No nie masz jednak racji. W nowszych samochodach masz dwie sondy - przed i za
katalizatorem, w tym przypadku jest jedna sonda i jest na kolektorze wydechowym.

Sonda dziala na tym co wylatuje z silnika a co juz sie dzieje z tym dalej to
jej lotto ;-)


A więc do czego ona jest jak nie do sterowania spalaniem, na podstawie analizy spalin?

30 Data: Styczen 02 2014 13:34:40
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: AZ 

On 2014-01-02, Trybun  wrote:

Sonda jest ścisłe powiązana z katalizatorem.

No nie masz jednak racji. W nowszych samochodach masz dwie sondy - przed i za
katalizatorem, w tym przypadku jest jedna sonda i jest na kolektorze wydechowym.

Sonda dziala na tym co wylatuje z silnika a co juz sie dzieje z tym dalej to
jej lotto ;-)


A więc do czego ona jest jak nie do sterowania spalaniem, na podstawie
analizy spalin?

No do tego, ale to sterowanie akurat jest dobre. Pozwala ustawic optymalna
proporcje paliwo/powietrze.

--
Artur
ZZR 1200

31 Data: Styczen 02 2014 13:36:21
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Thu, 02 Jan 2014 14:27:13 +0100) ktos podajacy sie za Trybun
wyklawiaturowal co nastepuje:

No nie masz jednak racji. W nowszych samochodach masz dwie sondy - przed i za
katalizatorem, w tym przypadku jest jedna sonda i jest na kolektorze wydechowym.

Sonda dziala na tym co wylatuje z silnika a co juz sie dzieje z tym dalej to
jej lotto ;-)


A więc do czego ona jest jak nie do sterowania spalaniem, na podstawie
analizy spalin?

Pierwsza sonda przed katalizatorem odpowiada za skład mieszanki, druga za
katalizatorem jest raczej tylko testerem jego działania.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Audi A4B6 3.0 Q

32 Data: Styczen 02 2014 15:09:21
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "Trybun"

Sonda jest ścisłe powiązana z katalizatorem.

No nie masz jednak racji. W nowszych samochodach masz dwie sondy - przed i za
katalizatorem, w tym przypadku jest jedna sonda i jest na kolektorze wydechowym.

Sonda dziala na tym co wylatuje z silnika a co juz sie dzieje z tym dalej to
jej lotto ;-)


A więc do czego ona jest jak nie do sterowania spalaniem, na podstawie analizy spalin?

No do tego właśnie, ale sonda jest przed katalizatorem.

33 Data: Grudzien 31 2013 10:55:39
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: AZ 

On 2013-12-30, Trybun  wrote:

sonda, takie objawy miałem w fordzie

On chyba nie ma sondy lambda.

Ma sonde ale to taka bieda sonda i reguluje sklad w waskim zakresie.
Ja bym stawial na lewe powietrze.

--
Artur
ZZR 1200

34 Data: Styczen 01 2014 19:25:01
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: Trybun 

W dniu 2013-12-31 11:55, AZ pisze:

On 2013-12-30, Trybun  wrote:
sonda, takie objawy miałem w fordzie
On chyba nie ma sondy lambda.

Ma sonde ale to taka bieda sonda i reguluje sklad w waskim zakresie.
Ja bym stawial na lewe powietrze.


Nie ulega wątpliwości że fabrycznie na pewno miał taką sondę założoną, ale dzisiaj ma on, o ile sie nie mylę 18 lat. A brat nie było jego właścicielem od nowego. Katalizator poprzedni właściciel wyrzucił.

Możliwe jest wszystko, choć są przesłanki że to jednak może być elektronika. Np. przedwczoraj znowu mu odbiło no i wyje bez opamiętania. Nic nie pomagało - wielokrotnie włÄ…czany i wyłÄ…czany. Aż brat postanowił go na parę minut odłÄ…czyć od akumulatora. PodłÄ…cza powrotem do baterii, zapuszcza i silnik chodzi jak pszczółka. A więc wygląda to na to że coś związanego z elektryką zawodzi.

35 Data: Grudzien 29 2013 14:00:29
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor:

Trybun wrote:

Może ktoś z Was miał taki przypadek, albo może sie orientuje o co
chodzi. Stary VW Passat 1.8 benzyna dostaje czazasem takich jakichś
dziwnych objawów - na benzynie obroty falują, od prawie zgaśnięcie
motoru do 2000 obrotów, a gdy sie przełÄ…czy go na zasilanie gazowe to
koniec falowania obrotów, ale silnik wyje z 4000 na obrotomierzu..
Dzieje się tak od czasu do czasu. Mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą
co z tym począć. Silnik krokowy niby jest w porządku.

Sprawdź rurki podciśnień, może któraś jest pęknięta i się czasem
rozszczelnia, a czasem nie.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

36 Data: Grudzien 30 2013 19:19:11
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: Trybun 

W dniu 2013-12-29 15:00, tᴏ pisze:

Trybun wrote:

Może ktoś z Was miał taki przypadek, albo może sie orientuje o co
chodzi. Stary VW Passat 1.8 benzyna dostaje czazasem takich jakichś
dziwnych objawów - na benzynie obroty falują, od prawie zgaśnięcie
motoru do 2000 obrotów, a gdy sie przełÄ…czy go na zasilanie gazowe to
koniec falowania obrotów, ale silnik wyje z 4000 na obrotomierzu..
Dzieje się tak od czasu do czasu. Mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą
co z tym począć. Silnik krokowy niby jest w porządku.
Sprawdź rurki podciśnień, może któraś jest pęknięta i się czasem
rozszczelnia, a czasem nie.


Wszystkie wydają się być w porządku.

37 Data: Grudzien 31 2013 12:36:36
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: anacron 

W dniu 28.12.2013 21:46, Trybun pisze:


Może ktoś z Was miał taki przypadek, albo może sie orientuje o co
chodzi. Stary VW Passat 1.8 benzyna dostaje czazasem takich jakichś
dziwnych objawów - na benzynie obroty falują, od prawie zgaśnięcie
motoru do 2000 obrotów, a gdy sie przełÄ…czy go na zasilanie gazowe to
koniec falowania obrotów, ale silnik wyje z 4000 na obrotomierzu..
Dzieje się tak od czasu do czasu. Mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą
co z tym począć. Silnik krokowy niby jest w porządku.

Bo mechanicy są idiotami. Obstawiam, że źle ustawiona (rozregulowana)
instalacja gazowa. Nie wiem, jak się to robi w Pasacie, ale trzeba
wyzerować ECU. Objaw będzie taki, że po wyzerowaniu, będzie problem z
uruchomieniem, gdy się już uruchomi, będzie bardzo nierówno pracował i
trzeba go zostawić, aż się "nauczy", trwa to około 3-5 min. W końcu
zacznie równiutko pracować na Pb. Wtedy trzeba ustawić LPG dopiero.
Przerabiałem to z 4 różnymi autami znajomych (w sensie ja im ustawiałem
LGP, bo mieli STAGA a ja mam i przewód i soft do tego).

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

38 Data: Grudzien 31 2013 11:39:57
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: AZ 

On 2013-12-31, anacron  wrote:


Może ktoś z Was miał taki przypadek, albo może sie orientuje o co
chodzi. Stary VW Passat 1.8 benzyna dostaje czazasem takich jakichś
dziwnych objawów - na benzynie obroty falują, od prawie zgaśnięcie
motoru do 2000 obrotów, a gdy sie przełÄ…czy go na zasilanie gazowe to
koniec falowania obrotów, ale silnik wyje z 4000 na obrotomierzu..
Dzieje się tak od czasu do czasu. Mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą
co z tym począć. Silnik krokowy niby jest w porządku.

Bo mechanicy są idiotami. Obstawiam, że źle ustawiona (rozregulowana)
instalacja gazowa. Nie wiem, jak się to robi w Pasacie, ale trzeba
wyzerować ECU. Objaw będzie taki, że po wyzerowaniu, będzie problem z
uruchomieniem, gdy się już uruchomi, będzie bardzo nierówno pracował i
trzeba go zostawić, aż się "nauczy", trwa to około 3-5 min. W końcu
zacznie równiutko pracować na Pb. Wtedy trzeba ustawić LPG dopiero.
Przerabiałem to z 4 różnymi autami znajomych (w sensie ja im ustawiałem
LGP, bo mieli STAGA a ja mam i przewód i soft do tego).

Ale wiesz w ogole o jakim samochodzie jest mowa? Bo z tego co piszesz chyba
nie bardzo a sam wyzywasz tutaj innych od idiotow...

--
Artur
ZZR 1200

39 Data: Grudzien 31 2013 12:51:07
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  anacron pisze tak:

Nie wiem, jak się to robi w Pasacie, ale trzeba
wyzerować ECU.

to jest gupi samochód jeszcze.

--
    Piter

40 Data: Grudzien 31 2013 11:53:57
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: AZ 

On 2013-12-31, PiteR  wrote:

na  ** p.m.s **  anacron pisze tak:

Nie wiem, jak się to robi w Pasacie, ale trzeba
wyzerować ECU.

to jest gupi samochód jeszcze.

No coz, anacron chce zerowac ECU w samochodzie ktory ma monowtrysk i aparat zaplonowy
z przyspieszeniem sterowanym podcisnieniowo... A LPG na pewno w nim to full sekwencja
z kompem ;-)

--
Artur
ZZR 1200

41 Data: Grudzien 31 2013 13:05:22
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: anacron 

W dniu 31.12.2013 12:53, AZ pisze:

On 2013-12-31, PiteR  wrote:
na  ** p.m.s **  anacron pisze tak:

Nie wiem, jak się to robi w Pasacie, ale trzeba
wyzerować ECU.

to jest gupi samochód jeszcze.

No coz, anacron chce zerowac ECU w samochodzie ktory ma monowtrysk i aparat zaplonowy
z przyspieszeniem sterowanym podcisnieniowo... A LPG na pewno w nim to full sekwencja
z kompem ;-)

Przykład Vectra (A) z silnikiem C16NZ o ile kojarzę z 91, konstrukcja
prosta jak cep, a mimo to komputer był i powyżej opisywane objawy
identyczne. Tam aby wyzerować ECU trzeba było odpiąć klemy na dłużej niż
(chyba) 30 min.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

42 Data: Styczen 01 2014 19:25:20
Temat: Re: Obroty w Passacie
Autor: Trybun 

W dniu 2013-12-31 12:36, anacron pisze:

W dniu 28.12.2013 21:46, Trybun pisze:
Może ktoś z Was miał taki przypadek, albo może sie orientuje o co
chodzi. Stary VW Passat 1.8 benzyna dostaje czazasem takich jakichś
dziwnych objawów - na benzynie obroty falują, od prawie zgaśnięcie
motoru do 2000 obrotów, a gdy sie przełÄ…czy go na zasilanie gazowe to
koniec falowania obrotów, ale silnik wyje z 4000 na obrotomierzu..
Dzieje się tak od czasu do czasu. Mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą
co z tym począć. Silnik krokowy niby jest w porządku.
Bo mechanicy są idiotami. Obstawiam, że źle ustawiona (rozregulowana)
instalacja gazowa. Nie wiem, jak się to robi w Pasacie, ale trzeba
wyzerować ECU. Objaw będzie taki, że po wyzerowaniu, będzie problem z
uruchomieniem, gdy się już uruchomi, będzie bardzo nierówno pracował i
trzeba go zostawić, aż się "nauczy", trwa to około 3-5 min. W końcu
zacznie równiutko pracować na Pb. Wtedy trzeba ustawić LPG dopiero.
Przerabiałem to z 4 różnymi autami znajomych (w sensie ja im ustawiałem
LGP, bo mieli STAGA a ja mam i przewód i soft do tego).


Możesz mieć rację, gdy się odłÄ…czy akumulator  i podłÄ…czy ponownie to na jakiś czas silnik pracuje normalnie. Być może odłÄ…czenie na dłużej prądu zresetuje ustawienia komputera i naprawi sytuację. Ciekawy pomysł, dzięki.

Obroty w Passacie



Grupy dyskusyjne