"Maciej Loret" wrote in message
Witam.
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3103660
Ten automat, zakładając że zaakceputję jego zużycie paliwa i powolność
zmiany biegów, jest w miarę trwały?
O automacie się nie wypowiem. Nie miałem z nim styczności.
Zakładam przebiegi w ciągu roku rzędu 5kkm w mieście plus 6kkm trasy.
Jazda w mieście spokojna w trasie przeciętnie szybka. Ale od czasu do
czasu lubię pokręcić silnik wysoko, szczególnie w trasie, przy
wyprzedaniu. Czy te automat zapewni taką jazdę? Czy dużo KM zabiera ten
automat?
Tego silnika w standardowej wersji nie kreci się wysoko - mała turbinka
zdycha kompletnie pow. 5,5tys. Za to ładnie ciągnie od dołu. Jak czasem
lubisz przycisnąć, to zdecydowanie polecam zchipować. Automat nie
powinien być przeszkodą dla rozsądnego programu. 260-270Nm i ~190KM
powinno dać radę. Zwłaszcza ze do skrzyni pewnie też można wgrać nowy
program ;-)
To chyba dosyć stara konstrukcja, ale może dzięki temu
sprawdzona? Co oprócz standardowych rzeczy, szczególnie sprawdzić w
takim aucie? Turbina, automat? Czy takie rzeczy można sprawdzić
spokojnie w ASO czy raczej szukać niezależnego serwisu w Trójmieście?
Co może dolegać temu misiu w ciągu następnych kilku (4 do 6) lat
eksploatacji? Tzn. na jakie koszty się nastawić?
Standardowe oglądanie mechaniki, blachy + przejażdżka z wpiętym
VAG`iem (osoba obsługująca go powinna być kumata w temacie :)
Cewki - bardzo trwałe w stosunku np. do sagemów Renault ;-), ale z
czasem mogą paść. Są 4 sztuki. Jedna kosztuje 100zł w ASO.
Zazwyczaj spokojnie wytrzymują 100-150tys.
Przepływomierz - sprawdzasz rąbiąc loga z jego odczytów w pełnym
zakresie obrotów pod obciążeniem. Oddajesz stary, dostajesz nowy
za 400zł w ASO. Zazwyczaj przy ~100tys już zaczyna fałszować
odczyty - auto traci trochę mocy.
N75 - zaworek sterujący turbiną. Nigdy mi nie zdechł, ale podobno
się zdarza. ~200zł w ASO.
DV - Pęka membrana. Zwiększa się lag. Nowy 100zł w ASO. Obecnie już
wszędzie wkładają mocniejszą wersje, która pierwotnie była montowana
w Audi TT 1.8T 225KM. Dobrze go co 100tys profilaktycznie wymienić.
Z wiekiem mogą parcieć i pękać gumowe rury dolotu/podciśnieniowe.
Koszt niewielki, ale czasem trzeba się naszukać. Jak uchylisz
okno podczas przyśpieszania i będzie słychać "sssssssss" ustające
po puszczeniu gazu, to znaczy że powietrze gdzieś ucieka :)
Kiedyś lubił pękać "placek" przy IC - nie wiem czy to poprawili.
Turbo - luzu na wirniku raczej nie sprawdzą Ci.. Ale sprawdź
wartości boost actual vs. requested na VAG`u. To powinno dać
obraz czy pompuje jak należy. Jeśli nie.. to też nie koniecznie
oznacza zgon turbiny. Może być jakaś nieszczelność, DV i/lub
N75 do wymiany. Jakby jakieś nieszczęście, to nową turbine
powinieneś dostać za ok 1500-1700zł (nie ASO :). Używkę w
dobrym stanie za 600-900zł. KKK K03 do poprzecznych jest
bardzo popularna.
Jak z zawieszeniem? W miarę trwałe?
Raczej zwykła średnia. Stosunkowo tanie w naprawie.. ale nie kupuj
najtańszych zamienników. Padają po 10kkm.
Elektronika?
Nie miałem problemów.
Jak sobie radzą ASO z tymi autami?
Średnio.. jak to ASO :)
4 |
Data: Sierpien 12 2007 16:59:44 |
Temat: Re: Octavia 1,8T automat |
Autor: Maciej Loret |
Witam.
O automacie się nie wypowiem. Nie miałem z nim styczności.
Dzięki za przydatny elaborat.
Wiesz kto produkował ten automat albo jaki ma symbol?
Tu nie mogę się dokopać:
http://forum.automat.pl/forum/index.php
Odnośnie zawieszenia, to przeciętnie na ile złotówek trzeba być
przygotowanym albo w ASO albo dobrym serwisie specjalizującym się w Skodach
w przeliczeniu na 50kkm/5 lat jazdy?
Na koniec - jak z rudą w aucie? Zdarza się w 4-5 letniej Octavii?
Ewentualnie jakie miejsca sprawdzać? I czy znaleziona ruda jest równoznaczna
z walonym autem?
--
Pozdrawiam, Maciej Loret
Przydatne linki dla właścicieli Alfa Romeo, ale nie tylko:
http://www.maciejloret.neostrada.pl/
PMS+ PJ S+ p- M- W+ P+:++ X+ L++ B+(++) M- - Z++ T-(- -) W- CB
|