Grupy dyskusyjne   »   Octavia - problem z obrotami "na luzie"...

Octavia - problem z obrotami "na luzie"...



1 Data: Czerwiec 04 2009 21:59:03
Temat: Octavia - problem z obrotami "na luzie"...
Autor: Klaudiusz 

Witam,
niedawno miałem w Octavii zakładaną sekwencję (silnik 1.8 turbo, instalacja
Agis). Zaraz po założeniu podczas jazdy instalacja przerzucała czasami na
benzyne. Zostało to ustawione i teraz działa pięknie, bez żadnych zwrywów,
przyduszeń i "checków" na wskaźnikach, równiutko pracuje w całym zakresie
obrotów. Niemniej jednak po podregulowaniu obroty na luzie nieco wzrosły (z
ok 740 do 950-1000) zarówno na gazie jak i benzynie. W najbliższym czasie
wybieram się do gazowników, ale co może być przyczyną takiego zachowania?
Podejrzany jest czujnik cieczy chłodzącej, ponieważ czy jest wpięty, czy
wypięty - silnik obrotami nie reaguje. Sprawdzane było, czy nie dostaje
lewego powietrza itd. Czy to może być jakiś zbieg okoliczności, że akurat
przy regulacji ciśnienia reduktora zmieniły się obroty niezależnie od paliwa
wskutek awarii czujnika? Zaraz po założeniu obroty były ok.
Pozrawiam
Kl.



2 Data: Czerwiec 04 2009 23:04:55
Temat: Re: Octavia - problem z obrotami "na luzie"...
Autor: Tomasz Pyra 

Klaudiusz pisze:

Witam,
niedawno miałem w Octavii zakładaną sekwencję (silnik 1.8 turbo, instalacja Agis). Zaraz po założeniu podczas jazdy instalacja przerzucała czasami na benzyne. Zostało to ustawione i teraz działa pięknie, bez żadnych zwrywów, przyduszeń i "checków" na wskaźnikach, równiutko pracuje w całym zakresie obrotów. Niemniej jednak po podregulowaniu obroty na luzie nieco wzrosły (z ok 740 do 950-1000) zarówno na gazie jak i benzynie. W najbliższym czasie wybieram się do gazowników, ale co może być przyczyną takiego zachowania? Podejrzany jest czujnik cieczy chłodzącej, ponieważ czy jest wpięty, czy wypięty - silnik obrotami nie reaguje. Sprawdzane było, czy nie dostaje lewego powietrza itd. Czy to może być jakiś zbieg okoliczności, że akurat przy regulacji ciśnienia reduktora zmieniły się obroty niezależnie od paliwa wskutek awarii czujnika? Zaraz po założeniu obroty były ok.

Na wolnych obrotach komputer za pomocą silnika krokowego ustawia większą lub mniejszą ilość powietrza którą dostanie silnik, a na podstawie wskazań sondy lambda zwiększa lub zmniejsza dawkę paliwa.

Problem z wolnymi obrotami może mieć przyczynę w którymś z tych podzespołów (lub w lewym powietrzu).

Trzeba podpiąć komputer i zobaczyć o co chodzi.

3 Data: Czerwiec 05 2009 08:06:03
Temat: Re: Octavia - problem z obrotami "na luzie"...
Autor: Vlad The Ripper 


Użytkownik "Klaudiusz"  napisał w wiadomości

Witam,
niedawno miałem w Octavii zakładaną sekwencję (silnik 1.8 turbo,
instalacja Agis). Zaraz po założeniu podczas jazdy instalacja przerzucała
czasami na benzyne. Zostało to ustawione i teraz działa pięknie, bez
żadnych zwrywów, przyduszeń i "checków" na wskaźnikach, równiutko pracuje
w całym zakresie obrotów. Niemniej jednak po podregulowaniu obroty na
luzie nieco wzrosły (z ok 740 do 950-1000) zarówno na gazie jak i
benzynie. W najbliższym czasie wybieram się do gazowników, ale co może być
przyczyną takiego zachowania? Podejrzany jest czujnik cieczy chłodzącej,
ponieważ czy jest wpięty, czy wypięty - silnik obrotami nie reaguje.
Sprawdzane było, czy nie dostaje lewego powietrza itd. Czy to może być
jakiś zbieg okoliczności, że akurat przy regulacji ciśnienia reduktora
zmieniły się obroty niezależnie od paliwa wskutek awarii czujnika? Zaraz
po założeniu obroty były ok.
Pozrawiam
Kl.
A jakie powinny być prawidłowe obroty na luzie? Być może się mylę, ale
wydaje mi się, że właśnie około 950.

Octavia - problem z obrotami "na luzie"...



Grupy dyskusyjne