Odłączenie klimy
1 | Data: Marzec 03 2007 09:38:56 |
Temat: Odłączenie klimy | |
Autor: R. | Witam. 2 |
Data: Marzec 03 2007 08:57:30 | Temat: Re: Odłączenie klimy | Autor: | On 3 Mar, 09:38, "R." wrote: Witam. po co ci to przecierz jak nie wcisniesz a/c to sprężarka niepracuje a pasek obraca tylko sprzęglo jej zadnych oporów dodatkowych 3 |
Data: Marzec 03 2007 10:14:55 | Temat: Re: Odłączenie klimy | Autor: R. | napisał(a): po co ci to przecierz jak nie wcisniesz a/c to sprężarka niepracuje a wlansie problem w tym ze wczoraj sprezarka sie zablokowala i porwala pasek klinowy :-( a ponieważ klima tak czy inaczej jest uszkodzona wiec pomyślalem sobie ze zakupie krotszy pasek i pomine sprezarke. Tylko nie wiem czy z przeplywem oleju wszystko bedzie ok... -- Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://mazurek.yoyo.pl <<<< >>>> http://rmazurek.neostrada.pl <<<< >>>> http://tkwir3.yoyo.pl <<<< 4 |
Data: Marzec 03 2007 10:43:49 | Temat: Re: Odłączenie klimy | Autor: Jacek | jeżeli masz na myśli ten sam olej, co w silniku to jesteś w błędzie. Silnik 5 |
Data: Marzec 03 2007 10:44:28 | Temat: Re: Odłączenie klimy | Autor: R. | Jacek napisał(a): jeżeli masz na myśli ten sam olej, co w silniku to jesteś w błędzie. Silnik Wlasnie to mialemna mysli. Dzieki za odpowiedz :-) EOT -- Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://mazurek.yoyo.pl <<<< >>>> http://rmazurek.neostrada.pl <<<< >>>> http://tkwir3.yoyo.pl <<<< 6 |
Data: Marzec 03 2007 11:47:47 | Temat: Re: Odłączenie klimy | Autor: R. | Jeszcze jedna sprawa. Pytanie do wlascicieli warsztatow samochodowych: jaka jest stawkaza wymiane paska klinowego w escorcie 1,6 16 V??? 7 |
Data: Marzec 03 2007 13:13:45 | Temat: Re: Odłączenie klimy | Autor: loli | Nie jestem mechanikiem, ale jak ktos wezmie za to wiecej 8 |
Data: Marzec 03 2007 14:26:44 | Temat: Re: Odłączenie klimy | Autor: Wojtaszek | loli napisał(a): Nie jestem mechanikiem, ale jak ktos wezmie za to wiecej ja zaplacilem w civicu 40 zl za wymiane paska od alternatora zastanowmy sie ... wymiana moze zajac do 1h roboty, w zaleznosci od tego ile paskow i ktory sie wymienia 10 zl x 8h x 20 dni = 1600 zl czyli taki mechanik powinien zarabiac na miesiac 1000 zl a gdzie ZUSy, podatki, utrzymanie warsztatu, itd. ma byc tanio, ale nie przesadzajmy, 10 zl to przesada 9 |
Data: Marzec 03 2007 15:46:41 | Temat: Re: Odłączenie klimy | Autor: loli |
loli napisał(a): No "niestety" wymiana paska zajmuje od 5 do 15 minut. U mnie w civicu 96 sprawa sciagania paskow wyglada tak: 1 wspoma (2 nekretki+ motylek regulacyjny) - 2 min 2 klima (1 nakretka + 1 regulacyjna) - 3 min (trudniejszy dostep) 3 alternator (2 nakretki w tym 1 regulacyjna) - 2 min + tyle samo czasu na zalozenie A jak ktos juz to robil w danym samochodzie to moze i szybciej. Ponadto srub nie trzeba calkiem odkrecac tylko luzowac. Zreszta mysle ze cena waha sie w zaleznosci od wartosci auta ;). 10 |
Data: Marzec 04 2007 13:24:28 | Temat: Re: Odłączenie klimy | Autor: Marek P. | ja zaplacilem w civicu 40 zl za wymiane paska od alternatora A u mnie w mazdzie zajmuje to od 45 do 120 min bo dostęp jest bardzao kiepski. Bez omykania rąk i kilku k... nie ma szans. Jakby ktoś chciał nawet 50 zł to bym się nie zastanawiał. Druga sprawa jeżeli pasek okaże się felerny i powiedzmy rozwarstwi się lub pęknie to słuchać narzekań klienta za 10 zł byłoby czystą głupotą. -- Pozdr Marek P. Mazda 323 2,0 DiTD PMS + President Herbert ASC + WA-27 Mitsubishi Lancer 1,5 GLXi PMS + President Herbert ASC + AT-71 Peugeot Partner 2.0 HDI + President Herbert ASC + Sirio DV 27 11 |
Data: Marzec 04 2007 13:38:24 | Temat: Re: Odłączenie klimy | Autor: Przembo | Użytkownik "loli" napisał ja zaplacilem w civicu 40 zl za wymiane paska od alternatora To zalezy od auta. U mnie kolo 2h, a placilem AFAIR kolo 30pln. Jak mechanik zobaczyl auto to zalowal, ze podal stawke od razu przez telefon, winna byc x2 :) W ASO wymiana ponad 100pln, kojarze 180, ale tego nie jestem na 100% pewien. U mnie w civicu 96 sprawa sciagania paskow wyglada tak: W Polonezie jest jeszcze latwiej, ale nie kazde auto ma w komorze silnika miejsce na wlozenie drugiego takiego samego silnika :) Zreszta mysle ze cena waha sie w zaleznosci od wartosci auta ;). Nie, cena zalezy od stopnia zapelnienia komory silnika i miejscowosci. W Essim to bedzie 20-40pln. Pozdr 12 |
Data: Marzec 04 2007 15:17:52 | Temat: Re: Odłączenie klimy | Autor: loli | Zreszta mysle ze cena waha sie w zaleznosci od wartosci auta ;). Bardziej wydaje mi sie ze jest to kwestia nie zajetosci komory silnika, tylko bystrosci konstruktorow, ktorzy zaprojektuja to we wlasciwy sposob. U mnie miejsca jest bardzo malo i szczerze wydawalo mi sie ze nie ma takich porypanych samochodow, w ktorych by taka operacja przechodzila tak ciezko :). Tak sobie mysle ze jak bym byl mechanikiem, to bym tez nie wzial 10 zl - wystarczy jedna zapieczona nakretka i juz z pol godziny roboty ;). Pozdrawiam. 13 |
Data: Marzec 04 2007 16:29:14 | Temat: Re: Odłączenie klimy | Autor: Przembo | Użytkownik "loli" napisał Bardziej wydaje mi sie ze jest to kwestia nie zajetosci komory silnika, tylkoZreszta mysle ze cena waha sie w zaleznosci od wartosci auta ;).Nie, cena zalezy od stopnia zapelnienia komory silnika i miejscowosci. I tak i nie :) Ja mam silnik wzdluznie i reki nie wloze by dojsc w dolne partie paska. Uroda coraz to nowszysch auto to coraz mniej miejsca pod maska. U mnie bystry konstruktor stwierdzil, ze do wymiany paskow napedzjaacych osprzet nie bedzie potrzebne zaden klucz, bo jest malo miejsca... ale wymiana rozrzadu to demontarz calego przodu :/ U mnie miejsca jest bardzo malo i szczerze wydawalo mi sie ze nie ma takich U mnie do wymiany paskow wielorowkowych potrzebny jest jedynie srubokret i podnosnik. Po odkreceniu oslon pod silnikiem nie trzeba luzowac/odkrecac zadnych srub. Osprzet jest zawsze w tym samym miejscu, napinacz zalatwia sprawe :) Ale to moze nie jest szczesliwe rozwiazanie, napinacz kosztuje kilkaset pln i nie ma zamiennikow jak do rozrzadu... Pozdr 14 |
Data: Marzec 04 2007 21:52:32 | Temat: Re: Odłączenie klimy | Autor: loli | Uroda coraz to nowszysch auto to coraz mniej miejsca pod maska.I do tego sa coraz bardziej "zbite" wzwyz, bo chyba ludze wola krotsze samochody, co oczywiscie utrudnia dostep. U mnie bystry konstruktor stwierdzil, ze do wymiany paskow napedzjaacych osprzet nie bedzie potrzebne zaden klucz, bo jest malo miejsca... ale wymiana rozrzadu to demontarz calego przodu :/U mnie na szczescie po zdjeciu paskow, odkreca sie glowna nakretke i 6 malych i wszystko na wierzchu :). Jakis miesiac temu zmienialem u siebie rozrzad - robilem pierwszy raz i mi zajelo 2.5 godziny, z czego 1.5 odkrecalem jedna srubke ;). U mnie do wymiany paskow wielorowkowych potrzebny jest jedynie srubokret i podnosnik. Po odkreceniu oslon pod silnikiem nie trzeba luzowac/odkrecac zadnych srub. Osprzet jest zawsze w tym samym miejscu, napinacz zalatwia sprawe :)U mnie tylko do klimy idzie napinacz, reszta jest "typowa" Pozdr! |