Od nowki sztuki do 100 tys km - jakie awarie ?
1 | Data: Lipiec 18 2007 23:10:18 |
Temat: Od nowki sztuki do 100 tys km - jakie awarie ? | |
Autor: Tomi | Witam 2 |
Data: Lipiec 19 2007 09:07:02 | Temat: Re: Od nowki sztuki do 100 tys km - jakie awarie ? | Autor: Adam Piotr Grodecki | To wszystko prawda, ale silniki common rail mają bardzo słabą opinię 3 |
Data: Lipiec 19 2007 11:16:36 | Temat: Re: Od nowki sztuki do 100 tys km - jakie awarie ? | Autor: Wojciech Smagowicz | Adam Piotr Grodecki pisze: To wszystko prawda, ale silniki common rail mają bardzo słabą opinięŻe co - przepraszam? Chyba, że u kowali i rzeźników aut - bo niestety to już nie te czasy, gdy Ursusa i Ziła się naprawiało młotkiem i przecinakiem. Oczywiści, klasyczny diesel z mechaniczną pompą wtryskową jest bardziej tolerancyjny na syf w paliwie i zaniedbania obsługi - tyle, że nikt już ich nie produkuje :-(. i jeżeli wystąpi awaria wtryskiwaczy piezzo lub innych to koszt wymianySkąd takie ceny ??? Cena wtryskiwacza 1 szt do rozpowszechnionego silnika DW10AETD4 - 2 litrowy HDi 16 zaworowy (Citroen, Peugeot, Ford, Volvo, Fiat, Suzuki, Mazda, ....) wynosi w ASO max 1800 zł. No chyba, że złomiarz na koszt klienta wymienia wtryskiwacze, zamiast filtra paliwa. więc chyba warto przy tym silniku i polskich paliwach mieć gwarancję i to jak najdłuższą.Tyle, że gwarancja może czegoś takiego nie uznać :-( i zwykle nie uznaje. Serwis stwierdzi, że kwas siarkowy zawarty w paliwie spowodował korozję i żegnaj gwarancjo - producent nie przewidział stosowania pomyj i oleju opałowego do nowoczesnego silnika. Inne awarie to pryszcz, ale ja bym nie brał na siebie kosztów naprawy takiego auta,No malucha - to można na parkingu pod blokiem, za 10,50 wyremontować w całości, Ale czasy i oczekiwania się zmieniły. tym bardziej że ceny w Polsce idą w góre i nie wiadomo ile za 2 lata będą takie naprawy kosztować.Ceny usług specjalistycznych są normalne, średnia cena tylko idzie w górę ponieważ wykruszają się "wykwalifikowani operatorzy młotka". Niestety wiedza i oprzyrządowanie (specjalistyczne narzędzia + komputer) kosztują i nikt odpowiedzialny za 3gr nie będzie wróżył - co MOGŁO ulec uszkodzeniu - np, który z filtrów paliwa wymaga wymiany (w przykładowym HDi jest ich 3 . o czym nie specjaliści nie wiedzą), lub klapcęgami wykręcał czujnika - bo to może on nawalił. Pozdrawiam -- Wojciech Smagowicz 4 |
Data: Lipiec 19 2007 09:10:53 | Temat: Re: Od nowki sztuki do 100 tys km - jakie awarie ? | Autor: icek | Tomi napisał(a): Podpowie ktos zyczliwy cos ? Jak to ugryzc i czy wykupic i miec tzw "swiety spokoj" czy zaryzykowac i oszczedzic kasiorke i miec np na nowe opony na zime...oszczędzaną kasę na program systematycznego oszczędzania w jakimś funduszu :) a tak powaznie.. kupiłem auto, akurat ma 2 lata gwarancji, pod koniec drugiego roku dokupie rok gwarancji.. za jakies 1k w innym aucie, nowym, jezdzonym przez 6 lat z extra rzeczy wydałęm na coś 400zł, nie pamiętam co to było mysle, ze 10 tys przez 4 lata za takie "extrasy" to duzo poza tym jest inna sprawa jeśli zdecydujesz się na płacenie tego w ratach to co zrobisz jak w 3cim roku ktoś, że tak powiem buchnie auto? wieksza strata, a AC na pewno tego nie zwróci.. -- pozdros icek 5 |
Data: Lipiec 19 2007 10:24:59 | Temat: Re: Od nowki sztuki do 100 tys km - jakie awarie ? | Autor: Cavallino |
w innym aucie, nowym, jezdzonym przez 6 lat A ja ze 2 000 przez ostatnie dwa miesiące. 6 |
Data: Lipiec 19 2007 19:27:49 | Temat: Re: Od nowki sztuki do 100 tys km - jakie awarie ? | Autor: JanuSz | Użytkownik Cavallino napisał:
To co, Renault, czy Peugeot? Bo nie uwierzę, że Fiat :) 7 |
Data: Lipiec 19 2007 10:11:52 | Temat: Re: Od nowki sztuki do 100 tys km - jakie awarie ? | Autor: Boombastic | 3) Koszt wykupienia serwisu na 100tys km to 166zl netto czyli 202 zl[cut] Musiałbyś chyba tłuc ze 100 kkm rocznie by się to opłacało. 8 |
Data: Lipiec 19 2007 08:32:56 | Temat: Re: Od nowki sztuki do 100 tys km - jakie awarie ? | Autor: | Witam serdecznie. 9 |
Data: Lipiec 19 2007 10:24:15 | Temat: Re: Od nowki sztuki do 100 tys km - jakie awarie ? | Autor: Cavallino |
I tu moje pytanie do posiadaczy - czy w swoich NOWYCH autach podczas pierwszych 100tys odnotowaliscie jakies awarie usterki, ktore nie bylyby naprawione w ramach gwarancji ? Oczywiście. Ja swojego 4 letniego auta, z przbiegiem 77 kkm, musiałem się pozbyć, bo zaraz po gwarancji zaczęło się sypać jak głupie (wcześniej nie było lepiej, tyle że za darmo). W następnym celuję w jak najdłuższą gwarancję - bezpłatną albo płatną. 10 |
Data: Lipiec 19 2007 10:28:49 | Temat: Re: Od nowki sztuki do 100 tys km - jakie awarie ? | Autor: Hektor | Użytkownik "Cavallino" napisał Ja swojego 4 letniego auta, z przbiegiem 77 kkm, musiałem się pozbyć, bo zaraz po gwarancji zaczęło się sypać jak głupie (wcześniej nie było lepiej, tyle że za darmo). A co to za auto ? Zbigniew Kordan 11 |
Data: Lipiec 19 2007 16:55:51 | Temat: Re: Od nowki sztuki do 100 tys km - jakie awarie ? | Autor: BrunoJ | Cavallino napisał(a): Ja swojego 4 letniego auta, z przbiegiem 77 kkm, musiałem się pozbyć, boI pewnie sie nie przyda i bedziesz psioczyl ze wykupiles gwarancje za grube pieniadze na darmo ;-) Ot taka zlosliwosci losu. A do autora - to jednak moze troche zalezec od tego jakiez to tajemne auto chcesz kupic. Niestety sa auta w ktorych taka gwarancja moze sie jednak przydac troche. chociaz wspomniane wyzej 4 letnie auto kupione dzis jako nowe jest z wiekszosci problemow wyleczone, wiec to ciezko tak powiedziec. Ja bym podszedl tak - jesli naprawde nie czujesz potrzeby takiej gwarancji to jej po prostu nie kupuj. A czy dobrze wybrales to sie okaze potem. Znam dwa identyczne auta ktore wyjechaly z salonu w tym samym miesiacu, teraz oba maja 6 lat. Jedno mialo przez ten czas sztuke awarii (pompa wody), drugie sypalo sie od poczatku, najpierw na gwarancji a pozniej juz odplatnie - silnik, osprzet, elektryka. Pierwsze ciagle u oryginalnego wlasciciela, drugie pogonione do ludzi juz czas temu jakis, na podobnej zasadzie jak wyzej kolega napisal. pozdrawiam Bruno -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 12 |
Data: Lipiec 19 2007 22:12:57 | Temat: Re: Od nowki sztuki do 100 tys km - jakie awarie ? | Autor: Tomi | Użytkownik " BrunoJ" napisał w wiadomości A do autora - to jednak moze troche zalezec od tego jakiez to tajemne auto Hmmm kolega sugeruje rozwiazanie do ktorego ja w myslach zaczalem sie sklaniac. Faktycznie zapomnialem podac dokladnie o co sie rozchodzi. Jest to Holden Epica, znany u nas jako Chevrolet Epica,a na wschodzie jako calkiem wypasna limuzyna Daewoo Tosca albo Suzuki jakiestam. Auto jest nowe, wlasciwie wyszla dopiero chyba pierwsza seria no i troche boje sie "chorob wieku dzieciecego". Dopiero jesienia jest zmiana na tasmie produkcyjnej i wprowadzaja nowe dodatki (dodaja ESP, wprowadzaja nowe kolory tapicerki) no ale auta z tej serii dopiero u nas moze w marcu beda takze temat odpada. Za silnik odpowiedzialna jest firma VMMOTORI ( http://www.vmmotori.it/en/index.jsp ), ktora robi silnki miedzy innymi do Jeepa, Chrysler'a Voyagera, kiedys robili do samochodow Toyoty. Osprzet BOSCH'a, parametry calkiem ciekawe takze mysle ze odnosnie motoru to mozna miec pelne zaufanie. Kilka danych silnika: http://www.vmmotori.it/en/01/00/01/dettaglio.jsp?id=8 http://www.vmmotori.it/verificaDownload.dw?id=1719&area=0301&lingua=en Odnosnie auta jako sprzetu bez silnika tez zastrzezen nie mam - za ta cene nie kupi sie nic lepszego i nawet nie ma co szukac. Wypozyczylem, sprawdzilem, przekonalem sie ze jest OK i zostaly tylko detale takie jak temat tego watku :). Co do kosztow naprawy common rail to hyba nie sa juz tak sysokie jak ktorys z kolegow podawal, przykladowy link: http://www.emoto.com.pl/id28274_pompy_wtryskowe_common_rail_naprawa.html Cytat dla nieklikajacych: -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - "NAPRAWA POMP I WTRYSKIWACZY Zajmujemy się naprawą pomp common rail (JTD, HDI, CDI, DCI, TDCI) oraz wtryskiwaczy common rail BOSCH. Naprawiamy również zwykłe wtryskiwacze. Orientacyjne ceny napraw (części + robocizna + gwarancja): Pompa common rail - 300zł. Wtryskiwacz common rail BOSCH - 150zł. Wtryskiwacz zwykły - od 60zł. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- W innych ogloszeniach podobnie wiec tragedi raczej nie ma. Tak czy siak nie przeciagajac juz, przerazaja mnie tylko mozliwe "choroby wieku dziececego" o ktore nie ma kogo zapytac bo tych aut malo jezdzi i jezdza od niedawna - silnik diesla od 2 miesiecy dopiero jest dostepny, do tej pory 6 cylindrowa benzyna, ktora nie miala zbyt ciekawych parametrow jezeli chodzi o osiagi, ale rewelacyjna kulture i delikatnosc pracy. Udalo sie zalatwic spory upust, ktory po dodaniu kosztow wykupu serwisu wyszedlby akurat tak jak zwykla cena tego auta w salonie. Pozdrawiam Tomasz 13 |
Data: Lipiec 20 2007 12:32:01 | Temat: Re: Od nowki sztuki do 100 tys km - jakie awarie ? | Autor: Tomi | Użytkownik "Tomi" napisał w wiadomości
Ups litrowka :) - mialo byc "chyba" Pozdrawiam Tomasz 14 |
Data: Lipiec 22 2007 09:21:36 | Temat: Re: Od nowki sztuki do 100 tys km - jakie awarie ? | Autor: jerzu | On Thu, 19 Jul 2007 22:12:57 +0200, "Tomi" Holden Epica, znany u nas jako Chevrolet Epica,a na wschodzie jako calkiem Znany też jako Daewoo Epica - u mnie czasami na parkingu takowe stoi. Jakiś Węgier nim powozi. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |