Użytkownik "Rudy" napisał w wiadomości
Czy jest ograniczenie prędkości na niemieckich autostradach, czy dalej
można ile fabryka dała?
Teoretycznie mozna. Ale jest juz cale mnostwo miejsc z ograniczeniami nawet
do 80 km/h przy trzech pasach w jedna strone (choc przewanie do 120),
glownie przy wezlach ale czasem rowniez w szczerym polu. Choc trzeba
przyznac, ze nawet mimo to jazda tymi drogami to rozkosz :-)
--
ml
5 |
Data: Maj 13 2009 21:27:16 |
Temat: Re: Ograniczenie na niemieckich autostradach? |
Autor: Pepek |
Marcin Luty pisze:
Ale jest juz cale mnostwo miejsc z ograniczeniami nawet do 80 km/h przy trzech pasach w jedna strone (choc przewanie do 120), glownie przy wezlach ale czasem rowniez w szczerym polu. Choc trzeba przyznac, ze nawet mimo to jazda tymi drogami to rozkosz :-)
99% ograniczeń do 80 km/h posiadało tabliczkę "bei nasse", znaczy "na śliskim/mokrym" dawno nie byłem ale chyba aż tak wiele się nie zmieniło
--
Pepek
-amator francuszczyzny i innych wynalazków-
6 |
Data: Maj 14 2009 01:24:25 | Temat: Re: Ograniczenie na niemieckich autostradach? | Autor: vpw |
Użytkownik "Pepek" napisał w wiadomości
Marcin Luty pisze:
Ale jest juz cale mnostwo miejsc z ograniczeniami nawet do 80 km/h przy
trzech pasach w jedna strone (choc przewanie do 120), glownie przy
wezlach ale czasem rowniez w szczerym polu. Choc trzeba przyznac, ze
nawet mimo to jazda tymi drogami to rozkosz :-)
99% ograniczeń do 80 km/h posiadało tabliczkę "bei nasse", znaczy "na
śliskim/mokrym" dawno nie byłem ale chyba aż tak wiele się nie zmieniło
Jest jeszcze grupa ograniczeń prędkości czasowa (22-6), w miejscach gdy
autostrady zbliżają się do zabudowań (w odległości wzroku). Pewnie chodzi o
zmniejszenie hałasu i zanieczyszczeń w czasie gdy mieszkańcy wracają do
domku.
Jednak nawet na autostradach Austryjackich lub Włoskich gdzie max to 130,
praktycznie daje się utrzymać prędkość średnią bardzo bliską tej
maksymalnej. U nas przy takim jeździe zgodnie z zasadami, połowa tej
prędkości to wszystko.
--
vpw
7 |
Data: Maj 13 2009 17:42:14 | Temat: Re: Ograniczenie na niemieckich autostradach? | Autor: radxcell |
*Rudy* wrote in
Czy jest ograniczenie prędkości na niemieckich autostradach, czy dalej można
ile fabryka dała?
http://miniurl.pl/autostrady
pozdr, rdx
8 |
Data: Maj 13 2009 18:22:58 | Temat: Re: Ograniczenie na niemieckich autostradach? | Autor: J.F. |
Użytkownik "Rudy" napisał w wiadomości
Czy jest ograniczenie prędkości na niemieckich autostradach, czy
dalej można ile fabryka dała?
Nadal mozna .. choc chyba Bawaria cos wprowadzala ze dwa lata temu
...
J.
9 |
Data: Maj 14 2009 08:49:16 | Temat: Re: Ograniczenie na niemieckich autostradach? | Autor: topek |
J.F. pisze:
Użytkownik "Rudy" napisał w wiadomości
Czy jest ograniczenie prędkości na niemieckich autostradach, czy dalej można ile fabryka dała?
Nadal mozna .. choc chyba Bawaria cos wprowadzala ze dwa lata temu
Bawaria nic nie wprowadziala.
Autostrady sa w gestii Bundu a nie Landu.
--
topek-> jak zawsze pozdrawiający
<-- -napisane przez Kazika na poczatku lat 90-tych-- ->
Coście skurw*syny uczynili z ta krainą.
Pomieszanie katolika z manią postkomunistyczną.
10 |
Data: Maj 14 2009 09:22:44 | Temat: Re: Ograniczenie na niemieckich autostradach? | Autor: J.F. |
On Thu, 14 May 2009 08:49:16 +0200, topek wrote:
J.F. pisze:
Nadal mozna .. choc chyba Bawaria cos wprowadzala ze dwa lata temu
Bawaria nic nie wprowadziala.
Autostrady sa w gestii Bundu a nie Landu.
Ale cos takiego kombinowali .. okazalo sie w koncu ze nie moga ?
J.
11 |
Data: Maj 13 2009 21:20:55 | Temat: Re: Ograniczenie na niemieckich autostradach? | Autor: Seba |
Dnia Wed, 13 May 2009 16:55:34 +0200, Rudy napisał(a):
Czy jest ograniczenie prędkości na niemieckich autostradach, czy dalej można ile
fabryka dała?
Miejsc, w których możesz jechać bez ograniczeń prędkości jest coraz
mniej - na większości odcinków jednak stoją znaki ograniczające
prędkość.
--
Pozdrawiam
Sebastian S.
12 |
Data: Maj 13 2009 22:11:22 | Temat: Re: Ograniczenie na niemieckich autostradach? | Autor: casio cyberdude |
na niemieckich autostradach bez "ograniczenia" obowiazuje tzw.richtgeschwindigkeit
tzn.powinno sie zachowac max predkosc do 130 km/h oraz dostosowac sie do
warunkow panujacych na drodze.Jesli np. na AB w wyniku niezachowania
powyzszego uwiklamy sie w wypadek to nawet w przypadku bezposredniego
niezawinnienia mozemy byc pociagnieni do odpowiedzialnosci z powodu podanego
powyzej,na podstawie domniemania ze przy zachowaniu RG do wypadku by nie
doszlo,w mysl zasady ze kierowca jadacy za predko czyni wiecej bledow niz
kierowca jadacy przepisowo .Reguluje to § 17 StVGl,jednakze sad oddalil
powodztwo ,z konkluzja ,ze jadac wolniej na pewno by sie nie wpakowal na
"ogon" karambolui bylo to niedawno nawet na wokandzie ,gdzie kierowca
samochodu jadac grubo powyzej 180 uwiklal sie w karambol ,i uzasadnial ze
jadac wolniej ten karambol i tak by sie zdarzyl,jednakze sad oddalil powodztwo
,z konkluzja ,ze jadac wolniej na pewno by sie nie wpakowal w "ogon"
karambolu,majac wiekszy margines bezpieczenstwa.ERGO :130 w normalnym ruchu
,150 do 160 przy w miare pustej szosie ...czego zycze wszystkim
cc
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
13 |
Data: Maj 13 2009 23:47:40 | Temat: Re: Ograniczenie na niemieckich autostradach? | Autor: Adam Adamaszek |
On 14 Maj, 00:11, "casio cyberdude"
wrote:
...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kropka
pozdr
AA
14 |
Data: Maj 14 2009 09:25:14 | Temat: Re: Ograniczenie na niemieckich autostradach? | Autor: J.F. |
On Wed, 13 May 2009 22:11:22 +0000 (UTC), casio cyberdude wrote:
na niemieckich autostradach bez "ograniczenia" obowiazuje tzw.richtgeschwindigkeit
tzn.powinno sie zachowac max predkosc do 130 km/h oraz dostosowac sie do
warunkow panujacych na drodze.Jesli np. na AB w wyniku niezachowania
powyzszego uwiklamy sie w wypadek to nawet w przypadku bezposredniego
niezawinnienia mozemy byc pociagnieni do odpowiedzialnosci z powodu podanego
powyzej,na podstawie domniemania ze przy zachowaniu RG do wypadku by nie
doszlo,w mysl zasady ze kierowca jadacy za predko czyni wiecej bledow niz
kierowca jadacy przepisowo .Reguluje to § 17 StVGl,jednakze sad oddalil
powodztwo ,z konkluzja ,ze jadac wolniej na pewno by sie nie wpakowal na
"ogon" karambolui bylo to niedawno nawet na wokandzie ,gdzie kierowca
samochodu jadac grubo powyzej 180 uwiklal sie w karambol ,i uzasadnial ze
jadac wolniej ten karambol i tak by sie zdarzyl,jednakze sad oddalil powodztwo
,z konkluzja ,ze jadac wolniej na pewno by sie nie wpakowal w "ogon"
karambolu,majac wiekszy margines bezpieczenstwa.ERGO :130 w normalnym ruchu
,150 do 160 przy w miare pustej szosie ...czego zycze wszystkim
Ale kto, kogo i o co pozywal ?
Bo jak byloby u nas .. chocby jechal 40, to nie zachowal bezpiecznego
odstepu ..
J.
| | | | | | | | | |