Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
1 | Data: Kwiecien 28 2018 07:34:59 |
Temat: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Autor: | A jeszcze niedawno mantra brzmiala: "nie masz zimowek tos dupek, glupek i samobojca". 2 |
Data: Kwiecien 28 2018 18:36:29 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Marek S | W dniu 2018-04-28 o 16:34, pisze: A jeszcze niedawno mantra brzmiala: "nie masz zimowek tos dupek, glupek i samobojca". Całkiem niedawno była o tym dyskusja tutaj. Jak dla mnie to nic odkrywczego w kontekĹcie własnych doĹwiadczeĹ. Na zimówkach jeżdżÄ tylko wtedy, gdy już inaczej siÄ nie da. Zło konieczne. Gdy jest Ĺnieg lub błoto po nim, to letnie kompletnie siÄ nie nadajÄ do jazdy po czymĹ takim. Z kolei gdy sÄ jakiekolwiek inne warunki przy temperaturze 0+, to dobra letnia jest o klasÄ lepsza od jakiejkolwiek zimowej. Przy czym im ciÄższe auto (osobowe) tym te różnice sÄ drastyczniejsze. Korzystam z dwóch aut (1200kg i 1800kg). Zwykle modele letnich i zimowych opon sÄ odpowiednio te same w obu autach choÄ rozmiary inne (obserwacja może byÄ zatem zafałszowana). Powiem tak, lżejsze na zimówkach i na letnich w zasadzie jeździ prawie tak samo gdy jest ciepło. W ciÄższym aucie na zimówkach praktycznie w każdej porze jeździ siÄ fatalnie. Długa droga hamowania, na zakrÄtach wynosi, że jest niebezpiecznie. Trzeba mocno zwalniaÄ, trzymaÄ wielkie odstÄpy itd. Gaz do dechy = zawsze poĹlizg mimo napÄdu 4x4. Jazda z duszÄ na ramieniu. Natomiast letnie opony latem (w tych samych rozmiarach co zimówki, odpowiednio dla obu aut) - ciÄższe trzyma siÄ drogi jak przyssane do asfaltu. Nie da siÄ ruszyÄ z paleniem gumy. Dlatego twierdzÄ, że na zimÄ nie ma co siÄ szarpaÄ na super-oponÄ. BÄdzie ona niewiele lepsza od Ĺredniej klasy. Założysz całorocznÄ na zimÄ - bÄdzie tak samo. OczywiĹcie nie należy popadaÄ w skrajne oszczÄdnoĹci i kupowaÄ jakiĹ Firestonów. Mowa o Ĺredniej klasie (choÄ zdarzajÄ siÄ wpadki każdej firmie przy jakiĹ modelach - niezależnie od ceny). Kumaty, praktykujÄ cy oponiarz potrafi doradziÄ i uzasadniÄ wybór. Natomiast latem różnice bywajÄ miÄdzy oponami letnimi zdumiewajÄ ce. I tak jak powiedziałem - im ciÄższe auto, tym bardziej bÄdÄ one dostrzegalne. -- Pozdrawiam, Marek 3 |
Data: Kwiecien 29 2018 08:35:01 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: ToMasz | W dniu 28.04.2018 o 18:36, Marek S pisze: W dniu 2018-04-28 o 16:34, pisze: nie wiem czy Ty czytasz coĹ innego czy ja coĹ innego widzÄ. Z tego co tam wycztałem wynika: akapit 1: jak jest gorÄ co to marna letnia hamuje jak dobra zimówka (czyli można jeździÄ na zimówkach latem) Akapit2 w okolicach 10-15 stopni różnice pomiÄdzy zimówkami i letnimi siÄ zacierajÄ , a wielosezonowe - zależy od jakoĹci. mogÄ byÄ podobne lub mocno gorsze. akapit 3 zimÄ - tylko zimówki ciekawostka dotyczÄ ca opon CAĹOROCZNYCH: jak jest ciepło - wygrywa michelin. jak jest zima - michelin jest najgorsza. czy nie jest to jakaĹ dziwna prawidłowoć? przerobili oponÄ letniÄ z lekkÄ modyfikacjÄ składu gumy w kierunku zimy? Jest taki goĹciu na YT który opisuje swoje przygody z zimówkami w lecie. twierdzi że nie zauważa różnicy. szkoda że nikt nie zrobił profesjonalnych, długoterminowych badaĹ, jak siÄ latem jeździ na zimówkach. ale po doĹwiadczeniach wspomnianego goĹcia i tym teĹcie, uważam że lepiej siÄ sprawdzÄ dobre zimówki w lecie, niż marne całoroczne zimÄ . (ewentualnie takie całoroczne, które lepiej spisujÄ siÄ zimÄ ) ToMasz 4 |
Data: Kwiecien 29 2018 12:59:46 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Budzik | Użytkownik Cavallino ... Pytanie jest inne: czy zima lepsza bedzie nowa zimowka czy wielosezonowaciekawostka dotycząca opon CAŁOROCZNYCH: jezdzona przez całe lato? Wydaje sie, ze jednak nowa zimowa. Dlatego ja jezdze zima na nowej, latem ja dojezdzam a na zime zakładam nowa zimowa. No chyba ze dla kogos ma znaczenia roznica w drodze hamowania rzedu 10% bo co chwila zdarzaja mu sie awaryjne hamowania a w kazdy zakret wchodzi z maksymalna mozliwa predkoscia - wtedy jak najlepsze i maks co 10kkm nowe! -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju, abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho 5 |
Data: Kwiecien 29 2018 06:35:57 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: | W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 07:59:49 UTC-5 użytkownik Budzik napisał: Użytkownik Cavallino ... Problem jest bardziej fikusny. Bo kazda zimowka nie jest jednaka. Jedne maja jakies tam mozliwosci odprowadzania wody lub blota a inne maja te ceche minimalna. W efekcie jadac po bialym obie sa ok i porownywalne ale jadac po wodzie/blocie ta bez odprowadzania wody bedzie duzo gorsza od tej ktora choc troche te wode odprowadza a diametralnie gorsza od calorocznej. W tym artykule co wkleilem troche brakuje testow na mokrym. Wtedy dopiero dostaje sie zagwozdke :) 6 |
Data: Kwiecien 29 2018 19:34:50 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Marek S | W dniu 2018-04-29 o 08:35, ToMasz pisze: nie wiem czy Ty czytasz coĹ innego czy ja coĹ innego widzÄ. Z tego co tam wycztałem wynika: hahaha Można pójć dalej i kupowaÄ marne zimówki na cały rok bo wyjdzie, że majÄ najlepszy przelicznik ceny do jakoĹci :-D CoĹ źle czytasz - głównie moje wypowiedzi. Ja nie kwestionujÄ testów w artykule lecz uzupełniam je moimi obserwacjami. W dużej mierze siÄ z nimi zgadzam ale zaznaczyłem iż nie sÄ one kompletne. A teraz konkretnie. Czy ja gdziekolwiek wspominałem o marnej letniej lub zimowej oponie? Czy zachÄcałem do ich stosowania??? Dlaczego wiÄc wspominasz o marnych oponach w kontekĹcie mojej wypowiedzi? Napisałem dokładnie odwrotnie: że latem istniejÄ DRASTYCZNE różnice pomiÄdzy marnÄ , a nawet Ĺredniej jakoĹci letniÄ oponÄ a dobrÄ letniÄ oponÄ . ZimÄ natomiast te różnice siÄ zacierajÄ w zimowych oponach i Ĺredniej jakoĹci zimówka nie bÄdzie raczej gorsza od topowej. Nie wiem po co mam to powtarzaÄ skoro jest napisane. Co do jazdy latem to jest też w artykule napisane: Hamowanie od 80 km/h do 0 km/h na suchej nawierzchni przy temp. Od 30 do 36 stopni Celsjusza: Najlepsza z testowanych opon całorocznych (Michelin): 27,3 m Najgorsza z testowanych opon całorocznych (Firestone): 31 m Dobrej jakoĹci opona letnia: 25,9 m Dobrej jakoĹci opona zimowa: 31 m Ewidentnie widaÄ, że autorzy testów majÄ podobne spostrzeżenia co do letnich warunków jazdy. Nie testowałem "na sobie" całorocznej ale i tak z tego testu wynika, że latem dobra letnia jest (zdecydowanie) najlepsza. Jest jeszcze jedna rzecz, o której nie napisano, a która w/g mnie jest bardzo ważna - jak zachowuje siÄ opona na zakrÄtach czy gwałtownych manewrach unikowych. Z moich doĹwiadczeĹ wynika, że najlepsza zimówka w żadnych warunkach atmosferycznych (powyżej 0 i bez Ĺniegu/błota poĹniegowego) nie poradzi sobie tak jak dobra letnia. Napisałem też, że przy lekkich autach faktycznie różnice siÄ szybko zacierajÄ miÄdzy letniÄ i zimowÄ . Akapit2 Znów nie doczytałeĹ mojej wypowiedzi. Kompletnie siÄ nie zgadzam z tÄ tezÄ w przypadku ciÄższego auta. Przy lekkim wsio ryba. ciekawostka dotyczÄ ca opon CAĹOROCZNYCH: Też zauważyłem. Niedawno któryĹ z kolegów na forum też takie spostrzeżenia zebrał dla ich letnich opon. Tam chodziło o to, że chyba na mokrym drastycznie traciły do konkurencji. CoĹ z Michelinem siÄ stało niedobrego. uważam że lepiej siÄ sprawdzÄ dobre zimówki w lecie, niż marne całoroczne zimÄ . (ewentualnie takie całoroczne, które lepiej spisujÄ siÄ zimÄ ) Twierdzenie - jak zaznaczyłem na wstÄpie - mocno wyszukane, a nawet absurdalne. Bo zaraz bÄdziemy debatowaÄ, czy dobra opona letnia ze zjechanym do połowy bieżnikiem jest lepsza niż zimowa składowana na boku 3 lata zimówka w warunkach gdy kropi jesienny deszcz o poranku poprzedzonym wieczornÄ mgłÄ . :-D -- Pozdrawiam, Marek 7 |
Data: Kwiecien 29 2018 09:06:58 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Cavallino | W dniu 29-04-2018 o 08:35, ToMasz pisze: ciekawostka dotyczÄ ca opon CAĹOROCZNYCH: Nie. Opony całoroczne bardziej letnie niż zimowe bÄdÄ lepsze latem, bardziej zimowe niż letnie bÄdÄ lepsze zimÄ . Zwykły zwiÄ zek skutku z przyczynÄ . 8 |
Data: Kwiecien 28 2018 22:57:52 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Kaczin | Te dane potwierdzajÄ
, że warto dopasowaÄ oponÄ do sezonu. 9 |
Data: Kwiecien 28 2018 21:27:34 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: | W dniu sobota, 28 kwietnia 2018 15:57:54 UTC-5 użytkownik Kaczin napisał: Te dane potwierdzajÄ , że warto dopasowaÄ oponÄ do sezonu.To w szczegolnosci uwidacznia roznice miedzy letnia a zimowa. W przypadku calorocznej juz tak dramatycznych roznic nie ma. W tym zestawieniu brakuje np. hamowania w wodzie lub blocie posniegowym. A to duzo bardziej problematyczne warunki niz sam suchy asfalt lub bialy snieg. 10 |
Data: Kwiecien 29 2018 19:42:16 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Marek S | W dniu 2018-04-29 o 06:27, pisze: To w szczegolnosci uwidacznia roznice miedzy letnia a zimowa. W Przy wielosezonówkach nie mam doĹwiadczeĹ. ALe jak gadałem z kumatym oponiarzem, to czujÄ siÄ zachÄcony do używania ich jako zimowe. O zimowych jestem jak najgorszego zdania (przy ciÄżkim aucie). Poza specyficznymi warunkami: Ĺnieg / błoto, sÄ wrÄcz niebezpieczne. W tym zestawieniu brakuje np. hamowania w wodzie lub blocie Nie tylko tego brakuje. Test powinien zawieraÄ jeszcze kryteria ciÄżkie / lekkie auto oraz trzymanie w zakrÄtach (mam na myĹli głównie uniki). Ograniczanie siÄ do hamowania na wprost to trywialny przypadek zaledwie. -- Pozdrawiam, Marek 11 |
Data: Kwiecien 29 2018 11:29:57 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: | W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 12:42:31 UTC-5 użytkownik Marek S napisał: W dniu 2018-04-29 o 06:27, pisze: Ja na calorocznych zrobilem dobre 100kkm ostatnio. I byly ok, tylko raz sie zdziwilem ich zachowaniem ale mysle ze tam to kazda opona by polegla. Przy czym widzialem pare razy ze ktos jechal przedemna i slimaka na ekspresowce ladnie wybral w czasie deszczu podczas gdy ja jechalem wolniej i czulem ze przyczepnosc sie na tym zakrecie mi konczy. Czyli byly jakies opony lepsze od moich. > W tym zestawieniu brakuje np. hamowania w wodzie lub blocie Oj, oczywiscie :) ale ile by wtedy bylo sprzeczek gdyby te informacje probowac zinterpretowac :) 12 |
Data: Kwiecien 30 2018 21:59:03 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Marek S | W dniu 2018-04-29 o 20:29, pisze:
No tak, ale z drugiej strony kosztowne jest eksperymentowanie na sobie i sprzedawanie opon po pół roku używania, co mi siÄ przytrafiło. Faktem natomiast jest, że klasa przyczepnoĹci w różnych warunkach jest obecnie niezdefiniowana. Każdy producent po swojemu może oznaczenia nanosiÄ. Dopóki UE tego nie uporzÄ dkuje (a zrobiÄ to), to też te kryteria sÄ słabe. -- Pozdrawiam, Marek 13 |
Data: Kwiecien 29 2018 16:16:34 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: J.F. | Użytkownik "Kaczin" napisał w wiadomoĹci grup Te dane potwierdzajÄ , że warto dopasowaÄ oponÄ do sezonu.stopni Celsjusza Dobrej jakoĹci opona letnia: 63,1 m To jest "stara prawda", o ktorej nie wszyscy wiedza - ze niektore letnie opony kompletnie sobie nie radza na sniegu. A inne calkiem dobrze. Szczegolnie te "dobrej jakosci" moga sobie nie radzic ... - nie musza, przeciez producent wyraznie napisal, ze letnie sa, a cena wysoka, bo sa bardzo dobre ... ale latem. Jak widac - nie ma jednak problemu zrobic caloroczne opony. Jeszcze ze 30 lat opony nie mialy typu, ot - uniwersalne byly. A potem nagle wybuchla w Europie moda i byly tylko letnie i zimowa. W tym samym czasie w USA producenci oferowali nadal uniwersalne. Od paru lat widac jednak mode na caloroczne w Europie - chyba kazdy producent ma w ofercie... J. 14 |
Data: Kwiecien 29 2018 19:07:50 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: J.F. | Użytkownik sczygiel napisał w wiadomoĹci grup W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 09:16:39 UTC-5 użytkownik J.F. napisał: Użytkownik "Kaczin" napisał w wiadomoĹci grup Spodziewam sie, ze u nich te "zwykle opony" to uniwersalne/caloroczne sa. Maja w ogole "letnie" ? https://www.michelin.ca/CA/en/tires/Toyota/Camry/2012/LE/1008407035.html Polnocne stany ameryki tez maja podobne podejscie. Te "polnocne stany", z wyjatkiem Alaski, to na poludnie od Zakopanego leza :-) Ale snieg potrafi im sypnac, albo zima zmrozic ... Ale u nich to nawet przegladow nie trzeba robic. Ford, po rdzy poznaje :-) I ciekawostka: licznik na osi naczepy: Ciekawe ... wlasnie do pilnowania opon ? Czy jakis test ? J. 15 |
Data: Kwiecien 29 2018 10:18:57 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: | W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 12:07:56 UTC-5 użytkownik J.F. napisał: Użytkownik sczygiel napisał w wiadomoĹci grupTak, caloroczne. Maja w ogole "letnie" ?Maja, wiesz, to hameryka, zaplacisz to na glowie stana aby ci sprzedac :) Ale i letnie i zimowe i caloroczne maja. Przy czym hameryka jest bardziej konserwatywna niz europa. Europejczykom latwiej jest wcisnac nowinke i tak jak sie to robilo pare lat temu z zimowkami u nas tak nie udalo sie zbytnio na amerykanski rynek wplynac. >Polnocne stany ameryki tez maja podobne podejscie. Ano. Klimat nieco inny. Jak sie pokapowalem ze nowy jork to na mapie na wysokosci grecji jest to sie nieco zdziwilem. Zawsze mi sie wydawalo ze jakos tak kompatybilnie z nami jest - ergo na wysokosci warszawy czy wiednia. A tu zonk... >Ale u nich to nawet przegladow nie trzeba robic. Co ciekawe mazdy nie gnija strasznie. Moze to ze u nas gnija to dlatego ze z japonii w kontenerach miesiace plynely? >I ciekawostka: licznik na osi naczepy:Nie mam pojecia, na jednej osi byl, z drugiej strony nawet nie wiem czy tez dali. Fote machlem jako pieszy na skrzyzowaniu Wiec nie bylo czasu na jakiekolwiek badanie tematu :) 16 |
Data: Kwiecien 29 2018 12:12:54 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: | W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 13:48:41 UTC-5 użytkownik J.F. napisał: >Przy czym hameryka jest bardziej konserwatywna niz europa.Pragmatyczna tez, tyle ze u nich ten pragmatyzm to raczej z konserwatyzmu sie bierze. Maja czasem jakis sposob dzialania i trzymaja sie go bo jest dobry. W sensie ze sie sprawdza. Ale nie zawsze sie odwazaja na uzycie czegos nowego. Np. Linuxa i opensource odkrywaja dopiero teraz. W sensie ze kiedy u nas kazde korpo korzysta z przynajmniej kilku rozwiazan opensource a np. http apache od wielu lat o tyle amerykanie w popularnym strumieniu to nadal rozwiazania MS i taki IIS plus jakies .net. A ci co zabieraja sie za linuxa mowia ze fajny i ich rozwiazania lepiej dzialaja na nim ale klient ma windowsy i linuxa nie chce. A klient z usa. Ale to chyba juz offtop i takie sobie gderanie. Wracajac do tematu: Opony zimowe sa tu znane i nie traktowane jako dziwnosc ale raczej jako niepotrzebny zbytek. I to nawet u kanadyjczykow zimowki nie sa jakos specjalnie stosowane. Warto pamietac ze kanada tez nie jest taka zimna jak sie wydaje. W vancouver nie ma odsniezarek, toronto tez jakos strasznie zasniezone nie jest, prowincje atlantyckie niby zimne sa ale jednak raczej cierpia na zimne wiatry i wilgoc plus lod a nie na grube opady sniegu. Snieg trzyma dlugo w srodkowej czesci. Taki klin od alberty az po ontario ale z czubkiem gdzies w nebrasce. I co ciekawe chyba nawet nie maja az tak duzo mniej tych cykli zamarzania odmarzania. Bo o ile zima jest ponizej zera o tyle wiosna jest pi*oko -20 w nocy i +10 w dzien. Oczywiscie nie caly czas az tyle ale generalnie taki jest wzorzec. Wiec powierzchnia drog zmienia sie dosyc dramatycznie z rana do popoludnia. I jakie wtedy opony wybrac? Zalozmy ze w nocy lekko popruszylo na suchy asfalt. Rano lezy snieg, nieduzo, moze centymetr. Puchaty taki. Ale juz kolo 12 jest wszystko rozjezdzone, stopione a w okolicy 16-tej asfalt jest suchy i moze nawet ciutke cieply w dotyku. Niby zimowki chyba lepsze :) ale co jak na zakrecie jest kaluza o rozmiarze dwu czy trzech suvow? Zimowka poplynie na poduszcze wodnej jak kajak Co lepsze? Hint: Noga z gazu ;) 17 |
Data: Kwiecien 29 2018 20:48:35 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: J.F. | Użytkownik sczygiel napisał w wiadomoĹci grup W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 12:07:56 UTC-5 użytkownik J.F. napisał: Użytkownik sczygiel napisał w wiadomoĹci grupTak, caloroczne. Maja w ogole "letnie" ? No wlasnie, w katalogu letnie maja, a jak wpisalem przykladowy samochod do wyszukiwarki - to dla niego letnich nie znajduje ... Przy czym hameryka jest bardziej konserwatywna niz europa. Moze "pragmatyczna" ? Jeszcze w USA jest pelno stanow, gdzie o snieg trudno, ale Kanada to chyba na brak zimy nie moze narzekac ? >Polnocne stany ameryki tez maja podobne podejscie. Ano. Klimat nieco inny. Jak sie pokapowalem ze nowy jork to na mapie na wysokosci grecji jest to sie nieco zdziwilem. NY nad oceanem, klimat w miare umiarkowany, ale glebiej ... niestety - upalne lata, mrzne zimy. J. 18 |
Data: Kwiecien 29 2018 07:46:41 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: | W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 09:16:39 UTC-5 użytkownik J.F. napisał: Użytkownik "Kaczin" napisał w wiadomoĹci grup U kanadyjcow nie ma obowiazku zmieniania opon na zimowe. Wazne coby na letnich w zimie nie jezdzic. Polnocne stany ameryki tez maja podobne podejscie. Ale u nich to nawet przegladow nie trzeba robic. Takie foty mi sie przypomnialy: https://imgur.com/cgx9EBz https://imgur.com/wyi40YP Te auta sa uzywane regularnie. I ciekawostka: licznik na osi naczepy: https://imgur.com/9QNGaUL 19 |
Data: Kwiecien 29 2018 10:24:39 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: J.F. | Użytkownik napisał w wiadomoĹci grup A jeszcze niedawno mantra brzmiala: "nie masz zimowek tos dupek, glupek i samobojca". No nie tak calkiem, bo jednak od lat ADAC testowal. Ciekawe co spowodowalo zmiany u producentow ... klienci zaczeli odchodzic i kupowac u konkurencji ? Szczegolnie odkad pojawil sie wymog zimowek ? https://autokult.pl/31206,test-opon-calorocznych-adac-ogumienie-w-rozmiarze-175-65-r14 Hamowanie od 80 km/h do 0 km/h na suchej nawierzchni przy temp. Od 30 do 36 stopni Celsjusza Hamowanie od 80 km/h do 0 km/h na mokrej nawierzchni przy temp. powyżej 15 stopni Celsjusza i poniżej 10 stopni Celsjusza Jest tu maly niuans ... przeciez nie po to kupuje caloroczne, zeby zmieniac Nokiany na GY i potem na Michelina :-) Najgorsza z testowanych opon całorocznych (Firestone): 48,2 m Znaczy sie Firestone nie .. Dobrej jakoĹci opona letnia przy temp. poniżej 10 st. Celsjusza: 42,7 m A to mnie ciekawi. Skad takie roznice ? Miekkosc gumy az taki wplyw ma ? Na mokrym ? Czy wlasnie dlatego, ze na mokrym ? Hamowanie od prÄdkoĹci 50 km/h do 0 km/h na Ĺniegu przy temp. -3 stopni Celsjusza Takie dobre to te Crossclimate nie sa ... Dobrej jakoĹci opona zimowa: 29,1 m Taaa, "dobrej jakosci". Tak swoja droga - Nokian WR zniosly lato bardzo dobrze i bez ekscesow. W USA sa sprzedawane jako caloroczne/bezprzymiotnikowe ... ale moze to inne opony, niz te w Europie. J. 20 |
Data: Kwiecien 29 2018 14:16:24 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .04.2018 o 16:34 pisze: A jeszcze niedawno mantra brzmiala: "nie masz zimowek tos dupek, glupek i samobojca". Ale przecież to co pokazujesz potwierdza, że w zimie trzeba mieÄ dobre zimówki, w lecie dobre letnie. Wielosezonowe to g..wno - że czasami różnica wynosi kilka metrów? - nawet dwa metry mogÄ zdecydowaÄ o życiu lub Ĺmierci. Dla mnie te badania potwierdzajÄ to co wiem od dawna - jak coĹ jest "do wszystkiego" to tak naprawdÄ jest "do niczego". Opony to podstawa w każdym aucie. Tu nie powinno siÄ ić na żadne "kompromisy" typu: mało jeżdżÄ, to mi siÄ nie opłaca itp. TG 21 |
Data: Kwiecien 29 2018 06:32:16 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: | W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 07:16:26 UTC-5 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał: W dniu .04.2018 o 16:34 pisze: Sprawa sie rozbija o to ze od pewnego czasu to my zimy nie mamy. Bo w tych testach zima - bialy snieg. A takich warunkow to trudno szukac nawet na wioskach bo miasta sa posolone, trasy tez a wioski jak nie posola to szybko sie robi lod z tego bialego sniegu. Efekt jest taki ze warunkow gdzie te zimowki sa dobre trudno znalezc. Wiec przyoblekajac gumy zimowe na warunki jakie mamy de facto zakladamy gorsze niz powinnismy miec (zachowanie na wodzie i blocie). To stanowczo zmienia sytuacje. 22 |
Data: Kwiecien 29 2018 09:56:44 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: | W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 10:25:21 UTC-5 użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał: Powitanko, A widzisz, jak mialem mozliwosc sledzenia ilosci zglaszanych szkod komunikacyjnych to w takie dni ilosc wypadkow byla mniejsza. I to dosyc wyraznie. tydzien do tygodnia roznice byly na poziomie 10-20% przy zwyklej fluktuacji na poziomie 5%. Pociesze cie jednak. Sa kraje gdzie wogole tak sie jezdzi zawsze. Zobacz sobie pogromcow mitow gdzie probowali sprawdzic czy zmiana pasa sie oplaca czy lepiej jechac jednym non stop. Testowali to kijowo i ich wnioski sa do dupy ale tam ladnie bylo widac roznice miedzy jazda w usa i u nas. W usa bys cierpial _zawsze_,_codziennie_ a u nas tylko jak pada :) Wiec z jednej strony sie zgodze ze u nas kierowcy nie maja pojecia ile zapasu kontroli maja wogolnosci a szczegolnie podczas trudnych warunkow, z drugiej jednak sa nauczeni aby trzymac sie prawej strony i pozwolic jechac szybszym po lewej przynajmniej relatywnie czesto. PS. Szczytem glupoty jaki widzialem byl gostek ktory jechal jak pizda, lewym skrajnym pasem ktory konczyl sie za jakies 2-5km zjazdem i wszyscy go wyprzedzali a on sie napuszal jaki to jest madry bo nie stoi w korku tylko sie toczy a wokol wszyscy go objezdzaja powodujac korek a wcale duzo nie zyskuja. Nie pojmowal ze to on jest czescia problemu a komentatorzy zza oceanu jeszcze mu przyklaskiwali. Zupelnie inna mentalnosc niz u nas... 23 |
Data: Kwiecien 29 2018 17:24:48 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Pawel "O'Pajak" |
Efekt jest taki ze warunkow gdzie te zimowki sa dobre trudno znalezc. Nie wiem, czy to z takiego myĹlenia wynika, ale jak w DC spadnie parÄ płatków Ĺniegu, to wszyscy jadÄ jak cipy spacerowe. Ci, co chcieliby pojechaÄ normalnie, nie mogÄ , bo cipuny okupujÄ wszystkie pasy. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznaÄ małÄ szkodliwoć społecznÄ ? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com 24 |
Data: Kwiecien 30 2018 10:59:53 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: radekp@konto.pl | Sun, 29 Apr 2018 14:16:24 +0200, w Wielosezonowe to g..wno - że czasami różnica wynosi kilka metrów? - nawet Bzdura i czysty populizm. Rozumiem, że na lato kupujesz wyścigowe-prawie slicki, gdy popada w garażu zmieniasz na deszczówki, a na śnieg najlepsze zimówki (a gdy kilka dni nie ma śniegu zmieniasz na inne). No wiesz, 2 metry spokojnie na takim rotowaniu zyskasz, a to sprawa życia i śmierci... 25 |
Data: Kwiecien 30 2018 13:01:04 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .04.2018 o 10:59 pisze: Bzdura i czysty populizm. Jaki populizm jak potwierdzajÄ to statystyki? Każdy ma jakiĹ sposób na życie - ja wolÄ siÄ maksymalnie zabezpieczaÄ niż później płakaÄ: "a mogłem dołożyÄ parÄ stówek...", "a mogłem kupiÄ lepszÄ polisÄ...", "a mogłem zrobiÄ przeglÄ d komina", "a mogłem ..." Uwierz mi, wiele razy słyszałem takie "a mogłem" u znajomych i rodziny. TG 26 |
Data: Kwiecien 30 2018 13:44:08 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Shrek | W dniu 30.04.2018 o 13:01, Tomasz Gorbaczuk pisze: W dniu .04.2018 o 10:59 pisze: A mógł kupiÄ kamaza... Radek z kÄ ta ma racjÄ (co należy podkreĹliÄ, bo rzadko mu siÄ zdarza), to co forsujesz jest czystym populizmem. Dobór opon prawie zawsze bÄdzie kompromisem. A ci co ich zupełnie nie interesuje ile to kosztuje zapewne nie majÄ pojÄcia jakie sÄ opony w ich autach:P Shrek 27 |
Data: Kwiecien 30 2018 15:15:08 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: radekp@konto.pl | Mon, 30 Apr 2018 13:01:04 +0200, w W dniu .04.2018 o 10:59 pisze: Czyli rozumiem, że postępujesz wg moich wskazówek, które wyciąłeś? "Rozumiem, że na lato kupujesz wyścigowe-prawie slicki, gdy popada w garażu zmieniasz na deszczówki, a na śnieg najlepsze zimówki (a gdy kilka dni nie ma śniegu zmieniasz na inne). No wiesz, 2 metry spokojnie na takim rotowaniu zyskasz, a to sprawa życia i śmierci..." 28 |
Data: Kwiecien 30 2018 15:29:18 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .04.2018 o 15:15 pisze: "Rozumiem, że na lato kupujesz wyĹcigowe-prawie slicki, gdy popada w garażu Nie kupujÄ wyĹcigówek, kupujÄ najlepsze opony na jakie mnie staÄ w momencie ich zakupu. Na lato kupujÄ wg powyższej zasady letnie, na zimÄ zimowe.. JesteĹ czwartÄ czy piÄ tÄ osobÄ , która siÄ przyczepiła do mnie w tym wÄ tku. Napiszesz w dwóch jasnych zdaniach co CiÄ tak ubodło w moim poĹcie, że postanowiłeĹ siÄ odezwaÄ? - bÄdÄ miał nauczkÄ na przyszłoć aby inaczej formułowaÄ zdania... TG 29 |
Data: Kwiecien 30 2018 17:01:13 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: RadoslawF | W dniu 2018-04-30 o 15:29, Tomasz Gorbaczuk pisze: "Rozumiem, że na lato kupujesz wyĹcigowe-prawie slicki, gdy popada w garażu To że od wielu lat nie ma zim do których potrzeba by zimówek. NaprawdÄ tak źle znosisz krytykÄ że tego nie doczytałeĹ? Pozdrawiam 30 |
Data: Kwiecien 30 2018 20:13:31 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Cavallino | W dniu 30-04-2018 o 20:04, Tomasz Gorbaczuk pisze: W dniu .04.2018 o 17:01 RadoslawF pisze: Ale nie dlatego że jechali na całorocznych prawda? Jak Ty źle zmienisz na/z z zimówek to i Ciebie to może spotkaÄ. A najwiÄkszy plus całorocznych jest taki, że jesteĹ przed tym problemem zabezpieczony zawsze. 31 |
Data: Kwiecien 30 2018 20:31:40 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Cavallino | W dniu 30-04-2018 o 20:26, Tomasz Gorbaczuk pisze: W dniu .04.2018 o 20:13 Cavallino pisze: To chyba je źle czytasz. Te statystyki pokazujÄ głównie, że takim ogumieniem sÄ całoroczne. Bo statystycznie dni zimowych zimÄ jest tak może 1%. A we wszystkich innych warunkach zimowe bÄdÄ GORSZE. Zwłaszcza gdy mieszkasz w centrum kraju, albo na jego północy, a nie w górach. 32 |
Data: Kwiecien 30 2018 20:57:54 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .04.2018 o 20:31 Cavallino pisze: To chyba je źle czytasz. "OperujÄ" w PL głownie na wschód od A1. PoznaĹ, Wrocław może ze dwa razy w zimie. Statystycznych dni zimowych w zimie mam na pewno wiÄcej jak 20%. Albo nie jeździsz codziennie (i dlatego takie masz wrażenie) albo na zachodzie jest sporo cieplej. TG 33 |
Data: Kwiecien 30 2018 22:48:20 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: J.F. | Dnia Mon, 30 Apr 2018 20:57:54 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a): W dniu .04.2018 o 20:31 Cavallino pisze: Jest cieplej. Czy tak sporo ... http://www.pogodynka.pl/polska/daneklimatyczne/ srednia temperatura: sty -0.7, luty 0.3, marzec 4.0 - Wroclaw -2.9, -2.0, marzec 1.9 - Lublin Niby niewielkie, ale przy 0.3C snieg sie topi, a przy -2.0 nie .. Opady podobne ... ale przy 0.3 mamy deszcz, a przy -2.0 - snieg lub gololedz. J. 34 |
Data: Maj 01 2018 09:00:03 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Budzik | Użytkownik Tomasz Gorbaczuk ... Co rozumiecie przez warunki zimowe?To chyba je źle czytasz. W zimie ogólnie najtrudniejsze warunki zimowe sa wtedy jak jest wilgotno i temperatura w okolicach zera a takich dni jest całkiem sporo... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Błąd łatwiej można dostrzec niż prawdę, bo błąd leży na wierzchu, a prawda w głębi" 35 |
Data: Maj 01 2018 11:39:45 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: J.F. | Dnia 01 May 2018 09:00:03 GMT, Budzik napisał(a): Użytkownik Tomasz Gorbaczuk ... Znaczy sie gololedz wisi i grozi ? Na to nawet zimowki nie pomoga. Za to sól pomaga. Za to spadnie snieg i co - pojedziesz taksowka ? J. 36 |
Data: Maj 01 2018 11:56:57 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Shrek | W dniu 01.05.2018 o 11:39, J.F. pisze: Znaczy sie gololedz wisi i grozi ? U nas jak śnieg spadnie, to najlepiej tramwajem czy metrem, bo wszystko inne stoi w korku. I tak - jest to jedna ze słuszniejszych koncepcji;) Shrek 37 |
Data: Maj 01 2018 18:00:02 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Budzik | Użytkownik J.F. ... "Operuję" w PL głownie na wschód od A1. Poznań, Wrocław może zeCo rozumiecie przez warunki zimowe? Nie musi byc gołoledz, wystarczy ze jest troche wilgoci i robi sie bardziej slisko, nie musi byc od razu szklanki. Ja, ja jezdze zima na mozliwie nowych zimowkach wiec sniegu sie nie boje. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę i wąglika probóweczkę. Raz, dwa, trzy, dziś Allacha spotkasz Ty ! 38 |
Data: Maj 01 2018 21:21:52 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .05.2018 o 11:00 Budzik pisze: Co rozumiecie przez warunki zimowe? Dobre pytanie. Ale - jak masz dobre zimówki to żadne warunki zimowe Ci niestraszne :-) A tak na poważnie - w warunkach zimowych najważniejsze jest doĹwiadczenie zdobyte podczas jazdy w warunkach zimowych. Gdy masz doĹwiadczenie, potrafisz oceniÄ przyczepnoć obserwujÄ c mgiełkÄ wydobywajÄ ca siÄ spod kół poprzedzajÄ cego pojazdu, zauważysz, że to dziwne myszkowanie auta to nie słabe amorki ale lód na jezdni, wiesz, że pod tym Ĺwieżym Ĺniegiem może byÄ lód itp. TG 39 |
Data: Maj 01 2018 05:38:58 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Cavallino | W dniu 30-04-2018 o 20:57, Tomasz Gorbaczuk pisze: W dniu .04.2018 o 20:31 Cavallino pisze: To drugie nie ulega żadnych wÄ tpliwoĹci, czasem mam wrażenie że to inna strefa klimatyczna. Bardziej oceaniczna niż kontynentalna. 40 |
Data: Kwiecien 30 2018 21:46:01 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Shrek | W dniu 30.04.2018 o 20:26, Tomasz Gorbaczuk pisze: Przed tym problemem tak (to jedyna zaleta całorocznych). Ale w awaryjnych sytuacjach, jak pokazujÄ te statystyki lepiej mieÄ opony odpowiednie do sezonu.Nieprawda. W mieĹcie (a podajesz przykład Warszawy) najlepiej mieÄ letnie w lato i całoroczne w zimÄ. Zimówki bÄdÄ lepsze tylko przez kilka godzin w okresie od jesieni do wiosny kiedy jeżdzisz po Ĺniegu. W całej reszcie tego okresu lepsze bÄdÄ całoroczne, bo lepiej sprawdzaja sie w deszczu i błocie poĹniegowym, a kto wie czy nawet przez wiÄkszoć zimy nie bÄdÄ lepsze letnie (ale to już ryzykowna teza, wiÄc ze sporym znakiem zapytania). Ponadto należy sobie zadaÄ pytanie jak dobrych opon potrzebujesz, żeby dynamicznie staÄ w korku;) Do miasta zimówki to zbytek i wcale nie najlepsza opcja. Bardziej mnie martwi, że w lato oddstajÄ od dobrych letnich. Shrek 41 |
Data: Kwiecien 30 2018 22:26:51 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .04.2018 o 21:46 Shrek pisze: W dniu 30.04.2018 o 20:26, Tomasz Gorbaczuk pisze: Ja odnoszÄ siÄ do statystyk z pierwszego postu, a Ty? Tam stoi: Hamowanie od 80 km/h do 0 km/h na mokrej nawierzchni przy temp. powyżej 15 stopni Celsjusza i poniżej 10 stopni Celsjusza Najlepsza z testowanych opon całorocznych (Goodyear): 37,6 m Dobrej jakoĹci opona zimowa przy temp. poniżej 10 st. Celsjusza: 36,2 m Dobrej jakoĹci opona letnia przy temp. poniżej 10 st. Celsjusza: 42,7 m Hamowanie od prÄdkoĹci 50 km/h do 0 km/h na Ĺniegu przy temp. -3 stopni Celsjusza Najlepsza z testowanych opon całorocznych (Nokian): 29,4 m Dobrej jakoĹci opona zimowa: 29,1 m Dobrej jakoĹci opona letnia: 63,1 m Do miasta zimówki to zbytek i wcale nie najlepsza opcja. Może i zbytek - ale czemu nie najlepsza opcja? Kluczowe jest to co Budzik napisał: "Pytanie jest inne: czy zima lepsza bedzie nowa zimowka czy wielosezonowa jezdzona przez całe lato? Wydaje sie, ze jednak nowa zimowa." I drugie pytanie - czy "dobrej jakoĹci opona letnia/zimowa" oznacza, że testowano dobre opony ale nie najlepsze? - bo "Najlepsza z testowanych opon całorocznych" sugeruje, że lepszych całorocznych nie ma. Jak weźmiemy "najlepszÄ " oponÄ zimowÄ /letniÄ to te statystyki bÄdÄ jeszcze bardziej wykazywały wyższoć zimowych/letnich nad całorocznymi. TG 42 |
Data: Maj 01 2018 05:43:38 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Cavallino | W dniu 30-04-2018 o 22:26, Tomasz Gorbaczuk pisze: I drugie pytanie - czy "dobrej jakoĹci opona letnia/zimowa" oznacza, że testowano dobre opony ale nie najlepsze? - bo "Najlepsza z testowanych opon całorocznych" sugeruje, że lepszych całorocznych nie ma. Nie. Sugeruje że chodzi o najlepszÄ z testowanych. Aczkolwiek może faktycznie były to najlepsze opony całoroczne, ale bez testów wszystkich tego nie wiadomo. 43 |
Data: Maj 01 2018 07:05:42 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Shrek | W dniu 30.04.2018 o 22:26, Tomasz Gorbaczuk pisze: Ja odnoszÄ siÄ do statystyk z pierwszego postu, a Ty? Zdefiniuj "mokra nawierzchnia". Według mojego (byÄ może subiektywnego) odczucia całoroczne o wiele lepiej sprawujÄ siÄ na mokrym niż zimówki. Dziwne te nowe testy w zeszłorocznych było to na ogół widaÄ;) Hamowanie od prÄdkoĹci 50 km/h do 0 km/h na Ĺniegu przy temp. -3 stopni Celsjusza Aż dziwne, że taka mała różnica. Do miasta zimówki to zbytek i wcale nie najlepsza opcja. Bo jest IMHO lepsza na mokrym i nie zaskoczy ciÄ lato na zimówkach i zima na letnich. Kluczowe jest to co Budzik napisał: Takie Ĺrednio kluczowe, chyba że wymieniniasz buty co sezon. > I drugie pytanie - czy "dobrej jakoĹci opona letnia/zimowa" oznacza, że testowano dobre opony ale nie najlepsze? NIe wiem co testowano. Dlatego takie testy traktuje z przymróżeniem oka. - bo "Najlepsza z testowanych opon całorocznych" sugeruje, że lepszych całorocznych nie ma. To które sÄ najlepsze? Jak weźmiemy "najlepszÄ " oponÄ zimowÄ /letniÄ to te statystyki bÄdÄ jeszcze bardziej wykazywały wyższoć zimowych/letnich nad całorocznymi. Jak weźmiesz "najlepszÄ zimowÄ " w kategorii jazda po Ĺniegu, to bÄdzie odstawaÄ od każdej praktycznie całorocznej w warunkach bezsnieżnych. Shrek 44 |
Data: Maj 03 2018 14:41:24 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: J.F. | Dnia Tue, 1 May 2018 07:05:42 +0200, Shrek napisał(a): W dniu 30.04.2018 o 22:26, Tomasz Gorbaczuk pisze: Dawno temu ADAC zdarzalo sie przetestowac caloroczne z zimowymi, i o ile pamietam, to bywaly zimowki dobre na mokrym. Ostatnio cos nie chce ... sa dwa testy calorocznych https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2018_ganzjahresreifen_175_65_r14.aspx?ComponentId=318639&SourcePageId=31821 https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2016_ganzjahresreifen_205_55_r16.aspx?ComponentId=273586&SourcePageId=31821 ale wynika z nich tylko, ze dobra zimowa opona na deszczu jest dobra. A caloroczne ... roznie bywa. No i jest etykieta energetyczna. Starsze modele Debicy Navigator mialy na mokro klase E, czyli kiepska ... a subiektywnie tego nie odczulem. Hamowanie od prędkości 50 km/h do 0 km/h na śniegu przy temp. -3 stopni W/w Navigatory jak byly nowe, to IMO na sniegu byly bardzo dobre. J. 45 |
Data: Kwiecien 30 2018 20:26:07 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .04.2018 o 20:13 Cavallino pisze: Ale nie dlatego że jechali na całorocznych prawda? Przed tym problemem tak (to jedyna zaleta całorocznych). Ale w awaryjnych sytuacjach, jak pokazujÄ te statystyki lepiej mieÄ opony odpowiednie do sezonu. Teraz jeszcze do mnie dotarło (po ponownym przeczytaniu pierwszego posta), że statystyki mogÄ byÄ bardziej skrajne: tam jest napisane "Najlepsza z testowanych opon całorocznych" i "Dobrej jakoĹci opona letnia/zimowa". Czyli testowane letnie/zimowe wcale nie były najlepsze - ale "dobrej jakoĹci". Gdyby do testów użyli "najlepszych" zimowych/letnich (pod warunkiem, że wiadomo jakie to modele) to różnice na niekorzyć całorocznych byłyby wiÄksze. TG 46 |
Data: Kwiecien 30 2018 20:22:02 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: RadoslawF | W dniu 2018-04-30 o 20:04, Tomasz Gorbaczuk pisze: To że od wielu lat nie ma zim do których potrzeba by zimówek. Kretynizm ludzi nie zna granic. A wystarczy zamiast letnich założyÄ całoroczne i jeździÄ spokojnie cały rok, na PuławskÄ w wawie również. A może wzorem USA dla tych nie myĹlÄ cych wprowadziÄ obowiÄ zek sprzedaży nowych aut z oponami całorocznymi? Co do wolnej jazdy to nie tylko zimÄ , ostatnio zaobserwowałem że lekki deszcz i nagle wszyscy jadÄ dwadzieĹcia kilometrów wolniej. MÄ dry człowiek jedzie jak inni, głupi robi slalom na pasach i wczeĹniej czy później nie dojedzie. Pozdrawiam 47 |
Data: Kwiecien 30 2018 23:12:48 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: J.F. | Dnia Mon, 30 Apr 2018 20:22:02 +0200, RadoslawF napisał(a): Kretynizm ludzi nie zna granic. A wystarczy zamiast letnich A chcecie, zebysmy u was zainwestowali w nowa fabryke ? :-) Co do wolnej jazdy to nie tylko zimą, ostatnio zaobserwowałem Ale to w zasadzie pozytywny zwyczaj. Co mi u Szkopow przeszkadza - deszcz wcale nie lekki, a oni nadal zap* 140. No ale wypadkow nie widac - moze oni maja racje ? J. 48 |
Data: Kwiecien 30 2018 23:22:13 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .04.2018 o 23:12 J.F. pisze: Ale to w zasadzie pozytywny zwyczaj. Na ich betonówkach nie ma kolein, spadki też spore - woda nie zalega to i zap* można. Jedynie dystans do poprzednika trzeba zwiÄkszyÄ.. Inna sprawa, że te ich "bei nasse" też nie jest jakieĹ drastyczne - o 10-20km/h mniej niż dopuszczalna. TG 49 |
Data: Maj 03 2018 14:44:17 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: J.F. | Dnia Mon, 30 Apr 2018 23:22:13 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a): W dniu .04.2018 o 23:12 J.F. pisze: Nie zwiekszaja. Inna sprawa, dopu... co ? Nie ma dopuszczalnej. Bei Nasse 120 .. J. 50 |
Data: Maj 04 2018 08:30:41 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .05.2018 o 14:44 J.F. pisze: Nie zwiekszaja. ZwiÄkszajÄ . dopu... co ? Zależy gdzie, jak jest ograniczenie to przeważnie jest 130 i Bei Nasse 120 km/h TG 51 |
Data: Maj 04 2018 08:49:55 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .05.2018 o 08:30 Tomasz Gorbaczuk pisze: Zależy gdzie, jak jest ograniczenie to przeważnie jest 130 i Bei Nasse 120 km/h korekta - jak dopuszczalna jest 130 to w deszczu przeważnie 110. TG 52 |
Data: Kwiecien 30 2018 20:04:42 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .04.2018 o 17:01 RadoslawF pisze: To że od wielu lat nie ma zim do których potrzeba by zimówek. Powiedz to tym wszystkim, którzy w tym roku leżeli w rowach lub nie mogli wyjechaÄ z osiedlowej uliczki przy Puławskiej w Warszawie. Tak, wiem na te trzy dni w roku można zostawiÄ auto. Cały szkopuł w tym, że Ci którzy tak robiÄ to promil. Pozostali jadÄ 30 tam gdzie spokojnie można pojechaÄ 70km/h, no i tych dni wcale nie ma klika a raczej kilkanaĹcie w sezonie - ale to nie sezon na ten wÄ tek :-) TG 53 |
Data: Kwiecien 30 2018 18:51:37 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: radekp@konto.pl | Mon, 30 Apr 2018 15:29:18 +0200, w W dniu .04.2018 o 15:15 pisze: To stanowisz zagrożenie, bo zimówka w zimie obecnie ma marginalne zastosowanie. Co więcej -- wielosezonówki są obecnie niewiele gorsze od letnich/zimówek (a nawet lepsze -- zależy jakie opony porównamy), więc wcale nie jesteś lepiej "obuty". Ba - tak wyśmiewane Micheliny Crossclimate w zimie w ~90% przypadków będą lepsze od Twoich opon. Jeżeli chciałbyś mieć lepsze opony, to zimówki powinieneś zakładać tylko w przypadku jazdy po śniegu. Rozumiem, że od teraz tak będziesz robił, w końcu 2m to sprawa życia i śmierci :P 54 |
Data: Kwiecien 30 2018 11:59:59 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Budzik | Użytkownik Tomasz Gorbaczuk ... dwa metry mogą zdecydować o życiu lub śmierci. :) Jak z takim podejsciem wyjsc z domu? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo milczysz." Nina Liedtke 55 |
Data: Kwiecien 30 2018 14:09:20 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Shrek | W dniu 30.04.2018 o 13:59, Budzik pisze: dwa metry mogą zdecydować o życiu lub śmierci. Jak najprędzej! Większość wypadków zdarza się w domu:P Shrek 56 |
Data: Kwiecien 30 2018 14:10:20 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .04.2018 o 13:59 Budzik pisze: Użytkownik Tomasz Gorbaczuk ... Można. Co Ci w tym zdaniu nie pasuje? - nie ma takich sytuacji? - nie warto dÄ żyÄ do minimalizacji ryzyka? TG 57 |
Data: Kwiecien 30 2018 15:05:30 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: elmer radi radisson | On 2018-04-30 14:10, Tomasz Gorbaczuk wrote: Co Ci w tym zdaniu nie pasuje? - nie ma takich sytuacji? - nie warto dÄ żyÄ do minimalizacji ryzyka? Tak z ciekawosci, napiszesz jakie w tym momencie masz opony? Ciekawe jak ten model wypadl w testach drogi hamowania. -- memento lorem ipsum 58 |
Data: Kwiecien 30 2018 15:21:42 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .04.2018 o 15:05 elmer radi radisson pisze: Tak z ciekawosci, napiszesz jakie w tym momencie masz opony? Ciekawe jak Mam Ĺwieże auto - na kołach jeszcze fabryczne hankooki. Ale, wiem chyba do czego zmierzasz - wykażesz, że mógłbym do nowego auta kupiÄ przecież lepsze niż fabryczne opony, które majÄ o 2m lepszÄ drogÄ hamowania. Taka nasza polska czysta złoĹliwoć, aby tylko dopier...liÄ. JeĹli jednak nie było to TwojÄ intencjÄ - z góry przepraszam. Uważam, że gdy mnie staÄ na coĹ lepszego - nawet jeĹli to bÄdzie najlepsza rzecz z najniższej półki, to warto dopłaciÄ aby później nie pluÄ sobie w brodÄ "a mogłem.." Jak nie mam na klasÄ premium to przynajmniej wiem, że zrobiłem wszystko co byłem w stanie, aby w danym momencie zminimalizowaÄ ryzyko. Tyle tylko chciałem w tym wÄ tku przekazaÄ. TG 59 |
Data: Kwiecien 30 2018 17:27:56 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Shrek | W dniu 30.04.2018 o 15:21, Tomasz Gorbaczuk pisze: Mam Ĺwieże auto - na kołach jeszcze fabryczne hankooki. No ale przecież nie on zaczÄ ł. Wyluzuj. Po prostu za ostro postawiłeĹ kwantyfikator, że w kwestii opon nie ma kompromisów, a on ci w najprostszy możliwy sposób udowodnił, że nawet ty sam idziesz na kompromisy. JeĹli jednak nie było to TwojÄ intencjÄ - z góry przepraszam. Ale zawsze to bÄdzie kwestia kompromisu. Masz ileĹ tam PLN - musisz je rozdzieliÄ miÄdzy opony, klocki, tarcze, klasÄ samochodu a co za tym idzie iloĹc poduszek i trzyliterowych skrótów, szkolenie na płycie poĹlizgowej. A i to jest kompromisem, bo co jak wydałeĹ wszystko na samochód i dostałeĹ raka jelita grubego od kiepskiego żarcia, na którym oszczÄdzałeĹ żeby mieÄ zajebiste opony? :P Jak nie mam na klasÄ premium to przynajmniej wiem, że zrobiłem wszystko co byłem w stanie, aby w danym momencie zminimalizowaÄ ryzyko. Tyle tylko chciałem w tym wÄ tku przekazaÄ. Tylko przedstawiłeĹ to trochÄ bardziej bezkompromisowo;) Shrek 60 |
Data: Kwiecien 30 2018 20:06:54 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .04.2018 o 17:27 Shrek pisze: Jak nie mam na klasÄ premium to przynajmniej wiem, że zrobiłem wszystko co byłem w stanie, aby w danym momencie zminimalizowaÄ ryzyko. Tyle tylko chciałem w tym wÄ tku przekazaÄ. Masz racjÄ, za mocno to napisałem. DziÄki, pozdrawiam TG 61 |
Data: Kwiecien 30 2018 21:49:36 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Shrek | W dniu 30.04.2018 o 20:06, Tomasz Gorbaczuk pisze: Masz racjÄ, za mocno to napisałem. Spoko - nie ma siÄ co unosiÄ, to tylko grupa _dyskusyjna_ ;) Shrek 62 |
Data: Kwiecien 30 2018 20:02:01 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Cavallino | W dniu 30-04-2018 o 15:21, Tomasz Gorbaczuk pisze: W dniu .04.2018 o 15:05 elmer radi radisson pisze: No ale nie zrobiłeĹ. I mówiÄ Ci to jako posiadacz fabrycznych Hankooków i letnich i zimowych. O wiele bardziej wolałbym auto na uniwersalnych. 63 |
Data: Kwiecien 30 2018 15:59:58 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Budzik | Użytkownik Tomasz Gorbaczuk ... Przejechałem w zyciu ponad milion km i uwazam, ze mmowienie ze 2 metrydwa metry mogą zdecydować o życiu lub śmierci. ratuja zycie i te dwa metry to jakosc opon to bzdury. Ale potrafie sobie wyobrazic kierowce ktory moze tak jezdzic ze rzeczywiscie margines bezpieczenstwa jest tak mały. W jego przypadku jednak operowałbym oponami jak w f1 - inne na deszcz, inne na suche itp. W koncu kazde 2 metry maja znaczenie. W cywilnej jezdzie nie ma to praktycznie zadnego znaczenia. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz." Frank Herbert 64 |
Data: Kwiecien 30 2018 19:47:06 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .04.2018 o 17:59 Budzik pisze: W cywilnej jezdzie nie ma to praktycznie zadnego znaczenia. W awaryjnej sytuacji, każda "pierdoła" ma znaczenie i może zadecydowaÄ o czyimĹ życiu lub Ĺmierci. Mówienie, że dwa metry podczas awaryjnego hamowania nie majÄ znaczenia jest trochÄ niepoważne. Powiedz to tym wszystkim, którzy zginÄli lub zostali ranni na przejĹciach dla pieszych. TG 65 |
Data: Kwiecien 30 2018 20:02:57 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Cavallino | W dniu 30-04-2018 o 19:47, Tomasz Gorbaczuk pisze: W dniu .04.2018 o 17:59 Budzik pisze: Tym którzy jechali w marcu przy +15 na zimówkach? ByÄ może - ale Ty sam tak właĹnie robisz. 66 |
Data: Kwiecien 30 2018 20:19:20 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .04.2018 o 20:02 Cavallino pisze: Tym którzy jechali w marcu przy +15 na zimówkach? Ja sam sobie przekładam koła. Od nowego roku letnie zakładałem już dwa razy. Także, ja tak nie robiÄ :-) 67 |
Data: Kwiecien 30 2018 20:41:28 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .04.2018 o 20:29 Cavallino pisze: I jesteĹ gotów na codzienne zmiany? Prognozy pogody co prawda sÄ kiepskie, ale jakiĹ trend da siÄ wyłapaÄ. Skrajnymi przykładami starasz siÄ mi udowodniÄ... no właĹnie, co? Ĺťe robiÄ głupotÄ kupujÄ c nowe zimówki/letnie? - lepiej wg Ciebie by było jakbym jeździł na całorocznych? TG 68 |
Data: Kwiecien 30 2018 20:47:26 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Cavallino | W dniu 30-04-2018 o 20:41, Tomasz Gorbaczuk pisze: W dniu .04.2018 o 20:29 Cavallino pisze: To znaczy co, jak 15 marca bÄdzie prognozowane +15, a 16 deszcz to nie zmienisz? Ale zimowych na letnie, czy letnich na zimowe? Przecież 2 m decyduje o życiu, a Ty ryzykujesz 20 metrami różnicy.... Skrajnymi przykładami To nie sÄ skrajne przykłady, tylko czysta praktyka. Skrajne przykłady to sÄ warunki, o których piszesz Ty. Czyli takie, w których całoroczna sobie nie poradzi, a zimowa czy letnia tak. ZdarzajÄ siÄ u nas na tyle rzadko, że można ich w ogóle nie braÄ pod uwagÄ. 69 |
Data: Kwiecien 30 2018 20:41:47 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: radekp@konto.pl | Mon, 30 Apr 2018 20:19:20 +0200, w W dniu .04.2018 o 20:02 Cavallino pisze: I czym się kierujesz? Bo jeżeli bezpieczeństwiem, to na zimowe powinieneś zmieniać tylko gdy leży śnieg. Rozumiem, że studiujesz codziennie prognozę pogody, a gdy w nocy pada śnieg budzisz się 1h wcześniej i zmieniasz. No bo 2m to sprawa życia... 70 |
Data: Kwiecien 30 2018 20:29:08 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Cavallino | W dniu 30-04-2018 o 20:19, Tomasz Gorbaczuk pisze: W dniu .04.2018 o 20:02 Cavallino pisze: I jesteĹ gotów na codzienne zmiany? Zwłaszcza jak 16 marca, dzieĹ po tym jak zmieniłeĹ opony na letnie, siÄ obudzisz i zobaczysz za oknem Ĺnieg? JakoĹ nie wierzÄ.... 71 |
Data: Maj 01 2018 09:00:03 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Budzik | Użytkownik Tomasz Gorbaczuk ... W awaryjnych sytuacjach najwazniejsze jest to zeby do nich nieW cywilnej jezdzie nie ma to praktycznie zadnego znaczenia. doprowadzac... Czesto ci sie zdarzaja? Bo przyznaje ze głupków u nas jest sporo ale zeby nie dało się ich odpowiednio wczesniej wyfiltrowac i zapobiec? Czesto zdarza ci sie naprawde awaryjnie hamowac? Bo ja jezdze czasami i 100kkm rocznie a w sumie nie pamietam takiej sytuacji zebym naprawde awaryjnie musiał depnąc... Ale ja juz pytałem wczesniej i nie dostałem odpowiedzi - która opona bedzie lepsza na zime, nawet niech bedzie ze na suchą zimę: - nowa zimowka, nawet chinczyc - zimowka która ma juz drugi trzeci sezon - wielosezonówka która ma juz sezon dwa i ma powiedzmy 30-40% bieznika. Ja stwierdziłem jakis czas temu ze nowa to nowa i wysoki bieznik robi swoje i dlatego na zime kupuje nowki a latek dojezdzam to co mam. Ale ja to jestem z tych co to sprzetowi ufają o tyle o ile a za najwazniejszy w samochodzie uwazam czynnik białkowy a nie gumowy... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu 1 godziny inaczej nie będziesz miał w nowym roku SEXU!!!" 72 |
Data: Maj 01 2018 11:51:48 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: J.F. | Dnia 01 May 2018 09:00:03 GMT, Budzik napisał(a): Użytkownik Tomasz Gorbaczuk ... Ale widzisz - nowa letnia na sniegu sobie nie radzi. (tzn niektore sobie nie radza). I nawet nie pomaga niska temperstura, ktora powinna zamienic gume w twarde kolce. Wiec to nie kwestia bieznika. Dlatego w chinskie zimowki niezbyt wierze. Moze dobre ... ale niech inni przetestuja. Zimowki kilkuletnie jakos sobie radza. ADAC co prawda ostrzega, ze 3-letnie, nawet nieuzywane, potrafia byc mierzalnie gorsze od nowych, ale kto ich tam wie kto sponsorowal badania. caloroczna ... przyjdzie tak moment, ze cie zima zastanie z takimi 40% :-) Na razie mam mieszane uczucia co do takich calorocznych, ale zycie nie dalo mozliwosci dokladnie sprawdzic. A teraz jeszcze jest etykieta energetyczna i na niej skutecznosc opony na mokrej jezdni .. J. 73 |
Data: Maj 01 2018 18:00:03 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Budzik | Użytkownik J.F. ... Ale ja juz pytałem wczesniej i nie dostałem odpowiedzi - która Ja nie proponuje letnich na zime wiec nie wiem z czyją argumentacją rozmawiasz... Ja na zime kupuje zimowe nowki! To nie jest kwestia wiary, jezdze i nic sie złego nei dzieje. Ba, najlepsza zimowka jaka ujezdzałem to była nalewka ale niestety czesto ulegaja uszkodzeniom wiec z nalewek zrezygnowałem. Zimowki kilkuletnie jakos sobie radza. ADAC co prawda ostrzega, zeNo ale to przeciez jasne i klarowne. Skoro zjechałes polowe bieznika to chyba nie sadzisz, ze opona nadal działa tak jak nowa? caloroczna ... przyjdzie tak moment, ze cie zima zastanie z takimi No własnie mnie nie zastanie bo na zime staram sie zawsze zakładac nowe albo prawie nowe. :-)Opona zimowa na mokrym jest bez watpienia gorsza. W F1 to z pewnoscia miałoby duze znaczenie :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie, jak pisze się słowo właściwe." Julian Tuwim 74 |
Data: Maj 01 2018 20:19:05 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: J.F. | Dnia 01 May 2018 18:00:03 GMT, Budzik napisał(a): Użytkownik J.F. ... Ale nowa letnia ma wysoki bieznik ... i jakos to za malo. Dlatego w chinskie zimowki niezbyt wierze. Moze dobre ... ale niechTo nie jest kwestia wiary, jezdze i nic sie złego nei dzieje. To jest kwestia wiary ... ze Chinczyki daly gume zimowa, a nie letnia :-) Oczywiscie mozna kupic i przetestowac, ale przed testem to kwestia wiary :-) Zimowki kilkuletnie jakos sobie radza. ADAC co prawda ostrzega, zeNo ale to przeciez jasne i klarowne. stare NIEUZYWANE. Bieznik jak nowy, guma dobra, ale sie zestarzala. Co do bieznika, to kiedys sie pojawil pomysl "odwrotne Y" Taki ksztalt mialy naciecia/lamelki. poki klocek wysoki, to jezdzisz na dolnej kresce, jak sie zuzyje, to sie pojawiaja dwa naciecia. A teraz jeszcze jest etykieta energetyczna i na niej skutecznoscOpona zimowa na mokrym jest bez watpienia gorsza. Sa z kategoria od E do A. J. 75 |
Data: Maj 03 2018 08:23:56 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Budzik | Użytkownik J.F. ... Ale ja letniej nie proponowałem - powtorze jeszcze raz...Ale ja juz pytałem wczesniej i nie dostałem odpowiedzi - która Cóż, nic na siłe. Ja jezdze i nic złego sie nie dzieje.Dlatego w chinskie zimowki niezbyt wierze. Moze dobre ... ale niechTo nie jest kwestia wiary, jezdze i nic sie złego nei dzieje. Wiesz, ludzie jednak najczesciej mają kłopot z tym ze opona sie zuzywaZimowki kilkuletnie jakos sobie radza. ADAC co prawda ostrzega, zeNo ale to przeciez jasne i klarowne. podczas jazdy. Co do bieznika, to kiedys sie pojawil pomysl "odwrotne Y"No i?
-- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz." Frank Herbert 76 |
Data: Maj 03 2018 12:04:41 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: J.F. | Dnia 03 May 2018 08:23:56 GMT, Budzik napisał(a): Użytkownik J.F. ...[...] Ale nowa letnia ma wysoki bieznik ... i jakos to za malo.Ale ja letniej nie proponowałem - powtorze jeszcze raz... A ja powtorze - letnia dowodzi, ze wysokosc bieznika nie gra roli :-) Na sniegu. Cóż, nic na siłe. Ja jezdze i nic złego sie nie dzieje.Dlatego w chinskie zimowki niezbyt wierze. Moze dobre ... ale niechTo nie jest kwestia wiary, jezdze i nic sie złego nei dzieje. I to jest cenne ... dzieki za przetestowanie. Ale chyba poczekam na wiecej testerow :-) Wiesz, ludzie jednak najczesciej mają kłopot z tym ze opona sie zuzywaZimowki kilkuletnie jakos sobie radza. ADAC co prawda ostrzega, zeNo ale to przeciez jasne i klarowne. Jak sie malo jezdzi i zmienia opony, to sie tak duzo nie zuzywa. I po paru latach powstaje problem - wierzyc ADAC, czy nie wierzyc :-) Co do bieznika, to kiedys sie pojawil pomysl "odwrotne Y"No i? No i mimo zuzycia dobrze trzymaja. Na sniegu. J. 77 |
Data: Maj 03 2018 12:00:05 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Budzik | Użytkownik J.F. ... Sugerujesz zeby jezdzic na zimowych z bieznikiem 2mm tak samo jak na[...]Ale ja juz pytałem wczesniej i nie dostałem odpowiedzi - która nowych zimowych? Odwaznie... Alez prosze bardzo - sprzedaje sie tego całkiem sporo na oponeo.Cóż, nic na siłe. Ja jezdze i nic złego sie nie dzieje.Dlatego w chinskie zimowki niezbyt wierze. Moze dobre ... aleTo nie jest kwestia wiary, jezdze i nic sie złego nei dzieje. Ja testowałem ostatnio zeetexy - bardzo przyzwoite zarówno zimowe jak i letnie. No to oczywiscie kazdy musi odniesc do swoich kilometrów i swojegoWiesz, ludzie jednak najczesciej mają kłopot z tym ze opona sieZimowki kilkuletnie jakos sobie radza. ADAC co prawda ostrzega,No ale to przeciez jasne i klarowne. zuzycia. Jak ktos jezdzi 5kkm rocznie to opony bedzie zmieniał ze wzgleud na wiek a nie zuzycie bieznika. Postulujesz zmienianie opon po kazdorazowym spadnieciu sniegu?Co do bieznika, to kiedys sie pojawil pomysl "odwrotne Y"No i? Czy jednak jakis kompromis ktory bedzie pozwalał jezdzic w kazdych warunkach? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka, 4 kolana. Ubijać do rana aż powstanie piana. Odstawić na 9 miesięcy i kupic wózek dziecięcy. ;-) 78 |
Data: Maj 03 2018 15:44:53 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: J.F. | Dnia 03 May 2018 12:00:05 GMT, Budzik napisał(a): Użytkownik J.F. ... No wiesz - dopuszczaja 4mm. Te lamelki jakas glebokosc maja i 2mm to pewnie za malo. Aquaplaning tez wisi i grozi ... ale w letnich dopuszczaja 1.6mm Ale jak czasem buksuje w sniegu, to sie zastanawiam, co ten bieznik daje. Jakby nic ... choc na 2mm nie probowalem :-) Alez prosze bardzo - sprzedaje sie tego całkiem sporo na oponeo.To jest kwestia wiary ... ze Chinczyki daly gume zimowa, a nieCóż, nic na siłe. Ja jezdze i nic złego sie nie dzieje. Byc moze, ale ja sie troche boje :-) P.S. Firma nie calkiem chinska ... wrecz malo chinska https://www.oponeo.pl/artykul/historia-opon-zeetex Na w/w oponeo malo zimowych Zeetex zostalo ... ciekawe - klienci wykupili, czy malo zamowili. No to oczywiscie kazdy musi odniesc do swoich kilometrów i swojegoWiesz, ludzie jednak najczesciej mają kłopot z tym ze opona sieZimowki kilkuletnie jakos sobie radza. ADAC co prawda ostrzega,No ale to przeciez jasne i klarowne. A tu widzisz - jak ktos jezdzi 15kkm rocznie, z czego polowa na zimowkach ... to sie latwo moze doczekac tego rzekomego pogorszenia. Postulujesz zmienianie opon po kazdorazowym spadnieciu sniegu?Co do bieznika, to kiedys sie pojawil pomysl "odwrotne Y"No i? Oczywiscie kompromis. Ale zimowki sa przede wszystkim na snieg, na suchym to kazda sobie poradzi :-) J. 79 |
Data: Kwiecien 30 2018 20:00:37 | Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | Autor: Cavallino | W dniu 30-04-2018 o 14:10, Tomasz Gorbaczuk pisze: W dniu .04.2018 o 13:59 Budzik pisze: Można. Ale prÄdzej zrobisz to wielosezonówkÄ niż parÄ letnia/zimowa. Zwłaszcza w klimacie umiarkowanym, takim jak Polska, gdzie przez pół roku masz na przemian warunki z lata i zimy. WiÄc tym co robisz teraz, ryzyko powiÄkszasz a nie minimalizujesz. |