Olej na silniku
1 | Data: Wrzesien 10 2008 07:59:55 |
Temat: Olej na silniku | |
Autor: levin_a | Witam, przy okazji wymiany oleju na nowy w dość starym lanosie okazało się, 2 |
Data: Wrzesien 10 2008 08:42:25 | Temat: Re: Olej na silniku | Autor: pwz | Dnia 10-09-2008 o 07:59:55 levin_a napisał(a): Wygląda na to, że puszcza jakaś uszczelka. Mechanik stwierdził, że w Mechanik dobrze ci poradził. Co do 3M, to ci nie powiem, bo jestem z DC, ale podobną awarię miałem w swoim Lanim. Niestety była to usczelka pod głowicą. Jeżeli umyjesz silnik i pojeździsz (zazwyczaj wystarczy kilkanaście-kilkadziesiąt km, w zależności od siły "wytrysku" oleju; tutaj trzeba pewnie będzie pojeździć nieco dłużej), dobry mechanik od razu zlokalizuje, skąd to cieknie. Zresztą sam możesz spróbować zajrzeć pod maskę po tym myciu: jeżeli wyciek jest po lewej stronie silnika (patrząc na silnik od przodu, tzn. stojąc normalnie, przed otwartą maską twarzą do silnika), trochę niżej, to tak na 99% to uszczelka. Wtedy czeka cię warsztat i wymiana uszczelki (najlepiej z planowaniem głowicy). Hint: przy okazji sprawdź, kiedy ostatnio miałeś robiony rozrząd. Jeżeli już dawno (_musisz_ to zrobić co 60 tys. km), to może warto byłoby się zastanowić nad jego wymianą - jedno rozbieranie silnika, więc od razu mniejsza kwota za 2 naprawy. Uszczelka p. gł. + rozrząd za jednym zamachem i masz spokój na ca. 60tys. Powodzenia pwz -- Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/ 3 |
Data: Wrzesien 11 2008 07:35:30 | Temat: Re: Olej na silniku | Autor: levin_a | Hej Wtedy czeka cię warsztat i wymiana uszczelki (najlepiej z planowaniem głowicy).A tak z ciekawości zapytam, czy orientuje się Pan w kosztach takiej naprawy w DC? Bo w 3M, w ASO stwierdzili, że jakieś 800-900PLN. Hint: przy okazji sprawdź, kiedy ostatnio miałeś robiony rozrząd. JeżeliThnx, rozrząd zmieniany jakieś pół roku temu, więc myślę, że jest ok. pzdr. Levin_a -- [zajrzyj na http://cmanager.sourceforge.net] 4 |
Data: Wrzesien 11 2008 10:01:56 | Temat: Re: Olej na silniku | Autor: pwz | Dnia 11-09-2008 o 07:35:30 levin_a napisał(a): Hej 1. Daj sobie spokój z "panem" - my, Lanosiarze, musimy trzymać się razem `:-) 2. Nie rób _żadnej_ naprawy w ASO. Zaufaj mi. 3. W 2006 r. zapłaciłem za wymianę uszczelki p.g. w DC właśnie 800zł (z planowaniem głowicy i wymianą "wszystkiego" (oprócz rozrządu) przy okazji). Z tym że od razu uprzedzam, że nie był to tani warsztat. Ale zrobili jak należy. Więc ta cena to raczej standardowa jest. Tylko, na litość Boską, jeszcze raz podkreślam: nie rób tego w ASO. Lepiej znajdź jakiś _zaufany_ warsztat. Wiem, że z tym niełatwo, ale jak się uda, to będziesz miał autko na kolejne tysiące kilometrów. Powodzenia! pwz -- Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/ 5 |
Data: Wrzesien 11 2008 11:28:48 | Temat: Re: Olej na silniku | Autor: levin_a | Hej 1. Daj sobie spokój z "panem" - my, Lanosiarze, musimy trzymać się razemLansiarze-Lanosiarze, to brzmi dumnie ;-) 2. Nie rób _żadnej_ naprawy w ASO. Zaufaj mi.Czyżbyś był osobą mającą jakieś kiepskie doświadczenia z ASO? Ja w sumie miałem kilka wizyt w różnych warsztatach (również w ASO) i w zasadzie ASO niespecjalnie odbiegają in-minus od reszty, ale może to tylko moje szczęście (albo i nieszczęście, kto to wie?) będziesz miał autko na kolejne tysiące kilometrów.Przy przebiegu 230tyś nie wróże mu niestety długiej przyszłości, choć jak do tej pory nie mogę narzekać. Do teraz, tylko i wyłącznie naprawy związane z eksploatacją samochodu, żadne tam cuda wianki. pzdr. levin_a -- [zajrzyj na http://cmanager.sourceforge.net] 6 |
Data: Wrzesien 11 2008 18:42:55 | Temat: Re: Olej na silniku | Autor: pwz | Dnia 11-09-2008 o 11:28:48 levin_a napisał(a): 1. Daj sobie spokój z "panem" - my, Lanosiarze, musimy trzymać się razemLansiarze-Lanosiarze, to brzmi dumnie ;-) Tia. Lans w Lanosie... 2. Nie rób _żadnej_ naprawy w ASO. Zaufaj mi.Czyżbyś był osobą mającą jakieś kiepskie doświadczenia z ASO? Ja w sumie Tak, mam BARDZO kiepskie doświadczenia. Na około 2 tys. zł. Kiedyś opisywałem na grupie. Kolejny raz - wpadka tego samego ASO (Towarowa 33) na centralnym zamku. Chcieli wymieniać siłowniki i co tylko się dało w drzwiach, bo mi CZ 'zwariował". Sam to naprawiłem bez wymiany czegokolwiek (płytka od CZ w prawym słupku) - też niejednokrotnie opisywałem na grupie. Plus jeszcze coś (nie pamiętam, bo nie mam udokumentowanego; przy okazji wymiany rozrządu w moim obecnym warsztacie (nie-ASO) wyjęli coś-tam (nie pamiętam co), co nadawało się na szmelc, a (ponoć) było wymienione (kilkaset km wcześniej) na nowe właśnie przez ASO). będziesz miał autko na kolejne tysiące kilometrów.Przy przebiegu 230tyś nie wróże mu niestety długiej przyszłości, choć jak Oooo, to pewnie najwyższy czas nastał na uszczelkę. Moim zdaniem przy dobrej jeździe i regularnej wymianie tego, co trzeba, można zrobić Lanim mnóstwo kilometrów. A potem? Remoncik za parę stówek i jedziemy od początku :-) Czego tobie i sobie życzę :-) pwz -- Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/ 7 |
Data: Wrzesien 10 2008 14:11:52 | Temat: Re: Olej na silniku | Autor: McBeth |
I stąd moje pytania, bo jestem zupełnym "lajkonikiem" w tych sprawach:Zobacz w car-o-liner. Pzdr. McBeth 8 |
Data: Wrzesien 10 2008 15:41:52 | Temat: Re: Olej na silniku | Autor: RUN | I stąd moje pytania, bo jestem zupełnym "lajkonikiem" w tych sprawach: nie myj goracego silnika !!! MAciej 9 |
Data: Wrzesien 10 2008 20:20:39 | Temat: Re: Olej na silniku | Autor: Jacobs |
nie myj goracego silnika !!!Podlacze sie pod temat: Jak umyc silnik zeby mu nie zaszkodzic? Na co uwazac? Moze byc AKRA (dawniej ARVA) firmy K2? Spryskac, splukac...ale gdzie nie lac? |