Grupy dyskusyjne   »   Ominąć nagrzewnicę

Ominąć nagrzewnicę



1 Data: Listopad 28 2006 07:47:55
Temat: Ominąć nagrzewnicę
Autor:

Czołem.

W Skodzie Felicii 1.3 ciecz chłodząca permanentnie idzie przez
nagrzewnicę. Teoretycznie w lewym skrajnym położeniu pokrętła
temperatury przez nagrzewnicę nie ma przepływu powietrza, ale nie sądzę
aby wszystko było w 100% szczelne. Czy byłby sens "ominąć" nagrzewnicę w
okresie letnim ?

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html



2 Data: Listopad 28 2006 08:14:34
Temat: Re: Ominąć nagrzewnicę
Autor: Robert.Wicik 

Użytkownik  napisał w wiadomości

Czołem.

W Skodzie Felicii 1.3 ciecz chłodząca permanentnie idzie przez
nagrzewnicę. Teoretycznie w lewym skrajnym położeniu pokrętła
temperatury przez nagrzewnicę nie ma przepływu powietrza, ale nie sądzę
aby wszystko było w 100% szczelne. Czy byłby sens "ominąć" nagrzewnicę w
okresie letnim ?

dwa okna uchylić ;]

3 Data: Listopad 28 2006 08:24:11
Temat: Re: Ominąć nagrzewnic
Autor: Budyń 

Użytkownik  napisał w wiadomości

W Skodzie Felicii 1.3 ciecz chłodząca permanentnie idzie przez
nagrzewnicę. Teoretycznie w lewym skrajnym położeniu pokrętła
temperatury przez nagrzewnicę nie ma przepływu powietrza, ale nie sądzę
aby wszystko było w 100% szczelne. Czy byłby sens "ominąć" nagrzewnicę w
okresie letnim ?

Zrobiłem w astrze kiedys zawór na dolocie do nagrzewnicy licząc ze latem
bedzie lepiej. Nie było :)


--
Budyń
Oleśnica

4 Data: Listopad 28 2006 09:21:32
Temat: Re: Ominąć nagrzewnic
Autor: Tomasz Pyra 

Budyń napisał(a):

Użytkownik  napisał w wiadomości

W Skodzie Felicii 1.3 ciecz chłodząca permanentnie idzie przez
nagrzewnicę. Teoretycznie w lewym skrajnym położeniu pokrętła
temperatury przez nagrzewnicę nie ma przepływu powietrza, ale nie sądzę
aby wszystko było w 100% szczelne. Czy byłby sens "ominąć" nagrzewnicę w
okresie letnim ?

Zrobiłem w astrze kiedys zawór na dolocie do nagrzewnicy licząc ze latem
bedzie lepiej. Nie było :)

W Corolli '98 z silnikiem 4efe jest taki zawór (jabyś chciał taki kupić) i działa dobrze.
Tylko zakładając uważaj, nie wiem jak zbudowany jest u Ciebie obieg chłodzenia, ale IMO może zdarzyć się tak, że jak będzie zamknięty termostat i zamkniesz jeszcze nagrzewnice to ciecz chłodząca w ogóle się zatrzyma, a tego byś chyba nie chciał.
Przy zaworze musi być jeszcze jakiś obieg.

5 Data: Listopad 28 2006 09:24:29
Temat: Re: Ominąć nagrzewnic
Autor:



Tomasz Pyra napisał(a):

> Zrobiłem w astrze kiedys zawór na dolocie do nagrzewnicy licząc ze latem
> bedzie lepiej. Nie było :)

W Corolli '98 z silnikiem 4efe jest taki zawór (jabyś chciał taki kupić)
i działa dobrze.

Jest on sterowany ręcznie ?

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html

6 Data: Listopad 28 2006 09:29:07
Temat: Re: Ominąć nagrzewnic
Autor: Filip KK 

 wrote:

W Corolli '98 z silnikiem 4efe jest taki zawór (jabyś chciał taki kupić)
i działa dobrze.

Jest on sterowany ręcznie ?

Nie, pilotem <rotfl>


--
Zobacz jak wyglada MOJA FURA!! -> http://tinyurl.com/fhpfn

/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com

7 Data: Listopad 28 2006 09:49:26
Temat: Re: Ominąć nagrzewnic
Autor: Tomasz Pyra 

 napisał(a):


Tomasz Pyra napisał(a):

Zrobiłem w astrze kiedys zawór na dolocie do nagrzewnicy licząc ze latem
bedzie lepiej. Nie było :)
W Corolli '98 z silnikiem 4efe jest taki zawór (jabyś chciał taki kupić)
i działa dobrze.

Jest on sterowany ręcznie ?

Tak - pokrętło ciepło-zimno ciągnie/pcha cięgiełko które nim steruje.
Nie wiem czy w ogóle mam przysłonę omijającą nagrzewnice.

8 Data: Listopad 28 2006 10:28:16
Temat: Re: Ominąć nagrzewnic
Autor:



Tomasz Pyra napisał(a):


>> W Corolli '98 z silnikiem 4efe jest taki zawór (jabyś chciał taki kupić)
>> i działa dobrze.
>
> Jest on sterowany ręcznie ?

Tak - pokrętło ciepło-zimno ciągnie/pcha cięgiełko które nim steruje.

W wersji podstawowej zawory trzeba by przestawiać ręcznie, 2 x w roku.

Nie wiem czy w ogóle mam przysłonę omijającą nagrzewnice.

I tu jest pies pogrzebany.



--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html

9 Data: Listopad 28 2006 11:07:58
Temat: Re: Ominąć nagrzewnic
Autor: Budyń 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości


W Corolli '98 z silnikiem 4efe jest taki zawór (jabyś chciał taki kupić)
i działa dobrze.

aaaa, no to uściśle. Okazało sie ze żródłem nieco cieplejszego powietrza z
nawiewu nie była woda w nagrzewnicy lecz ono samo. Gdzies sie kolo komory
silnika nagrzewało.

Tylko zakładając uważaj, nie wiem jak zbudowany jest u Ciebie obieg
chłodzenia, ale IMO może zdarzyć się tak, że jak będzie zamknięty
termostat i zamkniesz jeszcze nagrzewnice to ciecz chłodząca w ogóle się
zatrzyma, a tego byś chyba nie chciał.

Niech sie martwi obecny własciciel :-) A na powaznie - nie było takiego
problemu.

--
Budyń
Oleśnica

10 Data: Listopad 28 2006 08:56:44
Temat: Re: Ominąć nagrzewnicę
Autor: szerszen 

Użytkownik  napisał w wiadomości

W Skodzie Felicii 1.3 ciecz chłodząca permanentnie idzie przez
nagrzewnicę. Teoretycznie w lewym skrajnym położeniu pokrętła

wszystko da rade, tylko trzeba chwile pomyslec, mialem kiedys zwalone ogrzewanie w scorpio, kupilem kawalek gumowego werzyka, dwa zaworki i zrobilem "skrot" zalozylem wezyk rownolegle do nagrzewnicy, jeden zaworek odcinal doplyw do nagrzewnicy, a drugi otwieral "skrot" w lecie i jak bylo cieplo, przez nagrzewnice nic nie plynelo, a w zimie tak, prowizorka, ale dzialala

Ominąć nagrzewnicę



Grupy dyskusyjne