"fred" wrote in message
Witam,
Co to znaczy bardzo długo?
po ok 5 - 6 km spokojnej jazdy wskazówka dopiero odkleja się od zera.
Ciekawe, ile u Ciebie wskazuje "zero", u mnie ok. 50 stopni :)
Niemniej jednak takie wolne nagrzewanie to akurat normalne w
nowoczesnych dieslach o wysokiej sprawności, bez dodatkowego
dogrzewania silnika (elektrycznie albo piecem spalinowym).
Ciekawe czy w tych silnikach jest jakiś dogrzewacz.... może
masz zepsuty. Termostat niesprawny może być przyczyną wahania
temperatury i zacząłbym od jego wymiany.
7 |
Data: Grudzien 09 2009 14:44:28 |
Temat: Re: Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika |
Autor: krzysiek82 |
omega_fan pisze:
Niemniej jednak takie wolne nagrzewanie to akurat normalne w
nowoczesnych dieslach o wysokiej sprawności, bez dodatkowego
dogrzewania silnika (elektrycznie albo piecem spalinowym).
to prawda, ale akurat ten silnik powinien rozgrzewać się dosyć szybko, więc na bank termostat. Wymieniony raz posłuży bardzo długo.
--
krzysiek82
8 |
Data: Grudzien 09 2009 14:47:15 | Temat: Re: Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika | Autor: Mirek Ptak |
Dnia 2009-12-09 14:24, *fred* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Co to znaczy bardzo długo?
po ok 5 - 6 km spokojnej jazdy wskazówka dopiero odkleja się od zera.
Norma przy takiej temp na zewnątrz, ale ciepłe powietrze powinno się już pojawić wcześniej - około 1 do 1.5 km.
Zimą wskazówka w ogóle mi się nie podnosi w drodze do pracy - 7.5 km.
To po pierwsze po drugie, jeśli się temp waha
to zwykle oznacza uwalony termostat.
Tak też przypuszczam,
Tylko że nie znam silnika dlatego pytam.
U mnie się nie waha.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
9 |
Data: Grudzien 09 2009 06:10:15 | Temat: Re: Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika | Autor: fred |
Witam,
Norma przy takiej temp na zewn trz, ale ciep e powietrze powinno si ju
pojawi wcze niej - oko o 1 do 1.5 km.
Dokladnie, tak też jest u mnie
Zim wskaz wka w og le mi si nie podnosi w drodze do pracy - 7.5 km.
Czy masz wtedy zwiekszone spalanie (Zima zawsze jest ;-)) Ale czy
eksploatacja silnika w takich warunkach moze nie byc dla niego
zdrowa ?
>> To po pierwsze po drugie, je li si temp waha
>> to zwykle oznacza uwalony termostat.
> Tak te przypuszczam,
> Tylko e nie znam silnika dlatego pytam.
U mnie si nie waha.
Musze to dokladnie u mnie po obserwowac.
Dzieki za info
Pozdrawiam
Andrzej
10 |
Data: Grudzien 10 2009 12:29:34 | Temat: Re: Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika | Autor: Mirek Ptak |
Dnia 2009-12-09 15:10, *fred* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Czy masz wtedy zwiekszone spalanie (Zima zawsze jest ;-)) Ale czy
eksploatacja silnika w takich warunkach moze nie byc dla niego
zdrowa ?
Jeśli to niewiele - zawsze mi dużo pali :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
11 |
Data: Grudzien 09 2009 15:00:02 | Temat: Re: Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika | Autor: V-Tec |
fred pisze:
Witam,
Jak Wam sie nagrzewają te siliniki (1.9 CDTI PS150).
Wcześniej byłem przyzwyczajony do benzynowego. Osiągał on temp ok 90
st bardzo szybko i tak trzymał.
To jest nowoczesny, efektywny diesel, będzie się długo grzać. U mnie grzeje się do 85st. jakieś 15 km.
Ten diesel rozgrzewa sie bardzo wolno. A jak juz osiągnie temperaturę
to pływa ona od ok 70 do 90 st C. Czy w tych silnikach tak jest ? lub
oznacza to problem w moim przypadku z termostatem ?
być może.
W.
12 |
Data: Grudzien 09 2009 18:26:00 | Temat: Re: Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika | Autor: fuen |
<Jak Wam sie nagrzewają te siliniki (1.9 CDTI PS150).
jesli na dworze jest 0-2 stopnie celsjusza
to gdy włacze ogrzewanie i nawiew na maxa i jadę OSZCZĘDZAJĄC PALIWO
silnik osiaga prawidlowa temp po 30-40 km
w tych samych warunkach temperaturowych
i wyłączonym ogrzewaniu, jadąc normalnie
silnik osiąga właściwa temp. pracy
po 3-4 km
13 |
Data: Grudzien 10 2009 00:19:48 | Temat: Re: Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika | Autor: fred |
Hej,
Dziękuję Wszystkim zza informacje.
Wczoraj obserwowałem temperaturę.
I jak już silnik osiągnie pożądaną temp to waha się ona pomiędzy 82 a
85 st C. To pewnie będzie histereza termostatu.
Zatem wydaje się że wszystko jest ok.
Pozdrawiam
Andrzej
14 |
Data: Grudzien 10 2009 11:39:36 | Temat: Re: Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika | Autor: omega_fan |
I jak już silnik osiągnie pożądaną temp to waha się ona pomiędzy 82 a
85 st C. To pewnie będzie histereza termostatu.
Zatem wydaje się że wszystko jest ok.
Nie wiem jaka jest specyfika tych silników, ale w/g mnie to nie
jest OK. Termostat nie jest urządzeniem cyfrowym 0/1, on się
otwiera i zamyka płynnie i temperatura chyba nie powinna
tak pływać. Ja bym poszukał kogoś z takim samym silnikiem
i porównał.
Możesz jeszcze sprawdzić temperaturę zgłaszaną przez sterownik
silnika, podłączając się softem diagnostycznym - żeby wykluczyć
problem ze wskaźnikiem.
| | | | | | | |