Grupy dyskusyjne   »   Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika

Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika



1 Data: Grudzien 09 2009 04:45:43
Temat: Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika
Autor: fred 

Witam,

Jak Wam sie nagrzewają te siliniki (1.9 CDTI PS150).
Wcześniej byłem przyzwyczajony do benzynowego. Osiągał on temp ok 90
st bardzo szybko i tak trzymał.

Ten diesel rozgrzewa sie bardzo wolno. A jak juz osiągnie temperaturę
to pływa ona od ok 70 do 90 st C. Czy w tych silnikach tak jest ? lub
oznacza to problem w moim przypadku z termostatem ?

Dzięki za info
Pozdrawiam
Andrzej



2 Data: Grudzien 09 2009 13:59:05
Temat: Re: Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika
Autor: krzysiek82 

fred pisze:

Ten diesel rozgrzewa sie bardzo wolno. A jak juz osiągnie temperaturę
to pływa ona od ok 70 do 90 st C. Czy w tych silnikach tak jest ? lub
oznacza to problem w moim przypadku z termostatem ?


Co to znaczy bardzo długo? To po pierwsze po drugie, jeśli się temp waha to zwykle oznacza uwalony termostat. Nowy ok 240zł oryginał i tylko taki proponuje. To silnik fiata więc jak oryginał opla będzie droższy możesz zgłosić się do ASO fiata może będzie taniej. (oczywiście przypuszczam, że opel nie zmienił nic w jego konstrukcji)

--
krzysiek82

3 Data: Grudzien 09 2009 05:24:20
Temat: Re: Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika
Autor: fred 

Witam,

Co to znaczy bardzo długo?

po ok 5 - 6 km spokojnej jazdy wskazówka dopiero odkleja się od zera.

To po pierwsze po drugie, jeśli się temp waha
to zwykle oznacza uwalony termostat.

Tak też przypuszczam,
Tylko że nie znam silnika dlatego pytam.

Andrzej

4 Data: Grudzien 09 2009 14:30:03
Temat: Re: Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika
Autor: krzysiek82 

fred pisze:

Witam,

Co to znaczy bardzo długo?

po ok 5 - 6 km spokojnej jazdy wskazówka dopiero odkleja się od zera.

wymień termostat, u mnie po takim odcinku mam już ponad połowę skali.
Daj znać czy pomogło :)

--
krzysiek82

5 Data: Grudzien 09 2009 15:31:42
Temat: Re: Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika
Autor: Czarek Daniluk 

krzysiek82 pisze:

fred pisze:
Witam,

Co to znaczy bardzo długo?

po ok 5 - 6 km spokojnej jazdy wskazówka dopiero odkleja się od zera.

wymień termostat, u mnie po takim odcinku mam już ponad połowę skali.
Daj znać czy pomogło :)

Przy spokojnej jeździe i niskiej temperaturze zewnętrznej będzie się tak długo nagrzewał - wszak jest to silnik wysokoprężny o dużej sprawności i dużo paliwa wcale nie idzie w nim na grzanie.

W moim starym TDI jest tak że jak jadę sobie spokojnie przy bardzo niskiej temperaturze to otwarciu termostatu temperatura przez jakiś czas spada, a po jakimś czasie znowu się podnosi.

Jeżdżąc w górach szczególnie przy zjeżdżaniu w dół i hamowaniu silnikiem da się zauważyć kompletne odcinanie paliwa - bo wtedy też temperatura potrafi spadać.

Pozdrawiam !!

6 Data: Grudzien 09 2009 14:34:01
Temat: Re: Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika
Autor: omega_fan 


"fred"  wrote in message

Witam,

Co to znaczy bardzo długo?

po ok 5 - 6 km spokojnej jazdy wskazówka dopiero odkleja się od zera.

Ciekawe, ile u Ciebie wskazuje "zero", u mnie ok. 50 stopni :)

Niemniej jednak takie wolne nagrzewanie to akurat normalne w
nowoczesnych dieslach o wysokiej sprawności, bez dodatkowego
dogrzewania silnika (elektrycznie albo piecem spalinowym).

Ciekawe czy w tych silnikach jest jakiś dogrzewacz.... może
masz zepsuty. Termostat niesprawny może być przyczyną wahania
temperatury i zacząłbym od jego wymiany.

7 Data: Grudzien 09 2009 14:44:28
Temat: Re: Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika
Autor: krzysiek82 

omega_fan pisze:

Niemniej jednak takie wolne nagrzewanie to akurat normalne w
nowoczesnych dieslach o wysokiej sprawności, bez dodatkowego
dogrzewania silnika (elektrycznie albo piecem spalinowym).

to prawda, ale akurat ten silnik powinien rozgrzewać się dosyć szybko, więc na bank termostat. Wymieniony raz posłuży bardzo długo.

--
krzysiek82

8 Data: Grudzien 09 2009 14:47:15
Temat: Re: Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2009-12-09 14:24,  *fred* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Co to znaczy bardzo długo?

po ok 5 - 6 km spokojnej jazdy wskazówka dopiero odkleja się od zera.

Norma przy takiej temp na zewnątrz, ale ciepłe powietrze powinno się już pojawić wcześniej - około 1 do 1.5 km.
Zimą wskazówka w ogóle mi się nie podnosi w drodze do pracy - 7.5 km.

To po pierwsze po drugie, jeśli się temp waha
to zwykle oznacza uwalony termostat.

Tak też przypuszczam,
Tylko że nie znam silnika dlatego pytam.

U mnie się nie waha.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

9 Data: Grudzien 09 2009 06:10:15
Temat: Re: Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika
Autor: fred 

Witam,

Norma przy takiej temp na zewn trz, ale ciep e powietrze powinno si ju
pojawi wcze niej - oko o 1 do 1.5 km.

Dokladnie, tak też jest u mnie

Zim wskaz wka w og le mi si nie podnosi w drodze do pracy - 7.5 km.


Czy masz wtedy zwiekszone spalanie (Zima zawsze jest ;-)) Ale czy
eksploatacja silnika w takich warunkach moze nie byc dla niego
zdrowa ?

>> To po pierwsze po drugie, je li si temp waha
>> to zwykle oznacza uwalony termostat.

> Tak te przypuszczam,
> Tylko e nie znam silnika dlatego pytam.

U mnie si nie waha.

Musze to dokladnie u mnie po obserwowac.

Dzieki za info
Pozdrawiam
Andrzej

10 Data: Grudzien 10 2009 12:29:34
Temat: Re: Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2009-12-09 15:10,  *fred* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Czy masz wtedy zwiekszone spalanie (Zima zawsze jest ;-)) Ale czy
eksploatacja silnika w takich warunkach moze nie byc dla niego
zdrowa ?

Jeśli to niewiele - zawsze mi dużo pali :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

11 Data: Grudzien 09 2009 15:00:02
Temat: Re: Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika
Autor: V-Tec 

fred pisze:

Witam,

Jak Wam sie nagrzewają te siliniki (1.9 CDTI PS150).
Wcześniej byłem przyzwyczajony do benzynowego. Osiągał on temp ok 90
st bardzo szybko i tak trzymał.

To jest nowoczesny, efektywny diesel, będzie się długo grzać. U mnie grzeje się do 85st. jakieś 15 km.

Ten diesel rozgrzewa sie bardzo wolno. A jak juz osiągnie temperaturę
to pływa ona od ok 70 do 90 st C. Czy w tych silnikach tak jest ? lub
oznacza to problem w moim przypadku z termostatem ?

być może.


W.

12 Data: Grudzien 09 2009 18:26:00
Temat: Re: Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika
Autor: fuen 

<Jak Wam sie nagrzewają te siliniki (1.9 CDTI PS150).

jesli na dworze jest 0-2 stopnie celsjusza
to gdy włacze ogrzewanie i nawiew na maxa i jadę OSZCZĘDZAJĄC PALIWO
silnik osiaga prawidlowa temp po 30-40 km

w tych samych warunkach temperaturowych
i wyłączonym ogrzewaniu, jadąc normalnie
silnik osiąga właściwa temp. pracy
po 3-4 km

13 Data: Grudzien 10 2009 00:19:48
Temat: Re: Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika
Autor: fred 

Hej,

Dziękuję Wszystkim zza informacje.

Wczoraj obserwowałem temperaturę.

I jak już silnik osiągnie pożądaną temp to waha się ona pomiędzy 82 a
85 st C. To pewnie będzie histereza termostatu.

Zatem wydaje się że wszystko jest ok.


Pozdrawiam
Andrzej

14 Data: Grudzien 10 2009 11:39:36
Temat: Re: Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika
Autor: omega_fan 

I jak już silnik osiągnie pożądaną temp to waha się ona pomiędzy 82 a
85 st C. To pewnie będzie histereza termostatu.
Zatem wydaje się że wszystko jest ok.

Nie wiem jaka jest specyfika tych silników, ale w/g mnie to nie
jest OK. Termostat nie jest urządzeniem cyfrowym 0/1, on się
otwiera i zamyka płynnie i temperatura chyba nie powinna
tak pływać. Ja bym poszukał kogoś z takim samym silnikiem
i porównał.

Możesz jeszcze sprawdzić temperaturę zgłaszaną przez sterownik
silnika, podłączając się softem diagnostycznym - żeby wykluczyć
problem ze wskaźnikiem.

Opel Vectra 1.9 CDTI PS150 - MultiJet - nagrzewanie się silnika



Grupy dyskusyjne