Opel Vectra C 1.9 TDCI (PS120 lub PS150)
1 | Data: Lipiec 13 2009 14:47:30 |
Temat: Opel Vectra C 1.9 TDCI (PS120 lub PS150) | |
Autor: fred | Witam, 2 |
Data: Lipiec 13 2009 14:54:27 | Temat: Re: Opel Vectra C 1.9 TDCI (PS120 lub PS150) | Autor: fred | Errata: 3 |
Data: Lipiec 14 2009 09:31:48 | Temat: Re: Opel Vectra C 1.9 TDCI (PS120 lub PS150) | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2009-07-13 23:47, *fred* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Witam, Dobry wybór :)
Ja mam jeszcze za mały przebieg (41 tyś) żeby coś konkretnego napisać, ale słyszy się o kole dwumasowym w wersji 150KM. Ja miałem jedna naprawę gwarancyjna - moduł w drzwiach kierowcy fiksował tak, że lusterka grzały wtedy kiedy chciały - poza tym spoko :)
Była niedawno szeroko opisywany przypadek gościa, który kupił Vectre w komisie przysalonowym i oba liczniki okazały się być przekręcone - najlepiej więc uderzyć do serwisu w którym auto było na przeglądach lub do GM
Wydaje mi się, że tak samo.
Jak w każdym innym samochodzie - jak ktoś dbał do dożyje sędziwego przebiegu :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 4 |
Data: Lipiec 14 2009 10:50:32 | Temat: Re: Opel Vectra C 1.9 TDCI (PS120 lub PS150) | Autor: Flyte | Czesc, 5 |
Data: Lipiec 14 2009 18:53:05 | Temat: Re: Opel Vectra C 1.9 TDCI (PS120 lub PS150) | Autor: Parker |
1. Na co szczególnie zwracać uwagę kupujące taki samochód ? Co jest w Generalnie w tych samochodach bardzo delikatny jest rozrząd. Może się zerwać bez przyczyny . Co do wersji 150 KM to uważaj żeby nie było tam DPFa/FAPa ( filtr cząstek stałych) bo to jest straszny kanał . Wrzuc na google hasło Vectra FAP i sam zobacz.... A ogónlnie to jak w każdym dieslu na CR może paść turbo , wtryski i dwumasa . I na to trzeba zwrócic uwage . Adam 6 |
Data: Lipiec 15 2009 09:07:26 | Temat: Re: Opel Vectra C 1.9 TDCI (PS120 lub PS150) | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2009-07-14 18:53, *Parker* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
O jakim Ty silniku piszesz? DPFa/FAPa ( filtr cząstek stałych) bo to jest straszny kanał . Wrzuc na Jeśli już to Vectra DPF - FAPa to francuski skrót i coś nie bardzo tu pasuje. Poza tym od 2005 (FL) wszystkie silniki diesla maja ten filtr, więc trochę trudno będzie znaleźć bez :). Kłopoty z filtrem też są rozdmuchane - ja jak wiadomo jeszcze za dużego przebiegu nie mam, ale z tych 41 tyś 80% to krótkie trasy w mieście - jest OK. Poza tym znane są już domowe sposoby regeneracji filtra za pomocą ciepłej wody i kerchera ;) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 7 |
Data: Lipiec 17 2009 12:34:08 | Temat: Re: Opel Vectra C 1.9 TDCI (PS120 lub PS150) | Autor: qqq666 |
Jeśli już to Vectra DPF - FAPa to francuski skrót i coś nie bardzo tuOj chyba nie wszystkie bo moja (120KM) z końcówki 2005 DPF szczęśliwie nie ma. 9 |
Data: Lipiec 17 2009 12:50:46 | Temat: Re: Opel Vectra C 1.9 TDCI (PS120 lub PS150) | Autor: qqq666 | A ogónlnie to jak w każdym dieslu na CR może paść turbo , wtryski i padające wtryski to częsta przypadłość (legenda można napisać) w DCi renówki; w cdti/jtd ten alement akurat spisuje się znakomicie (zakłądając, że nie lejesz opału czy innego szlamu:D) Dwumas - są dwa koła dwumasowe w JTD (wiec pewnie w CTDI jest tak samo) - Popularny "dwumas" i turbo to już zależy dużo od kierowcy. Jeśli ktoś jeździ ostro, ciśnie gaz od najniższych obrotów to niestety długo nie pojeździ; wymiana dwumasu i sprzęgła to około 3000zł. Generalnie znacznie częściej występują problemy zwiazane z najnormalniejszym zużyciem dwumasu niż padniętym turbo. Co do turbo to wystarczy stosować kilka prostych rad jak: niegasić silnika od razu po skończeniu jazdy (poczekać z 20-30sek), nie deptać od razu gazu po odpaleniu silnika (poczekać aż się lekko nagrzeje). Co do ten typ tak ma do może dopisać należy jeszcze: 1) cieknącą maglownicę, z reguły powyżej 100kkm. Koszt regenerowanej, o ile pamiętam, to około 600zł; 2) zabrudzony zawór EGR, szczególnie gdy auto jeździ "wokól komina"; 3) popielniczka z tyłu w tunelu środkowym lubi się nie zamykać :D 10 |
Data: Lipiec 14 2009 20:29:05 | Temat: Re: Opel Vectra C 1.9 TDCI (PS120 lub PS150) | Autor: huri_khan | fred pisze: Witam, Jeżeli chodzi o rzeczywisty odczyt to nie wiem ale Vectra C jest na szynie CAN więc takiego interfejsu szukaj. Możesz też spróbować wcisnąć do oporu gaz i hamulec oraz przekręcić zapłon i powinny się pokazać ewentualne błędy na wyświetlaczu kilometrów. -- [Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094] [SY] [Astra G '1,6 16V] [opel24.com] |