Grupy dyskusyjne   »   Opel Vectra C 1.9 TDCI (PS120 lub PS150)

Opel Vectra C 1.9 TDCI (PS120 lub PS150)



1 Data: Lipiec 13 2009 14:47:30
Temat: Opel Vectra C 1.9 TDCI (PS120 lub PS150)
Autor: fred 

Witam,

Zastanawiam się nad zakupem używanej Vectry C z silnikiem 1.9 TDCI
ps120 lub ps150, rocznik >= 2005
Potrzebuję dużego rodzinnego samochodu w wersji kombi.

Mam następujące pytania:

1. Na co szczególnie zwracać uwagę kupujące taki samochód ? Co jest w
nich wrażliwe i lubi sie psuć ??

2. Kwestia "kręconych" liczników kilometrów. Dowiedziałem się że
przebieg jest programowanych w komputerze (pamięci) deski rozdzielczej
oraz w komputerze silnika. Odczyt tych dwóch przebiegów i ich
porównanie może dać odpowiedź czy przebieg był modyfikowany. Czy jest
to prawdą ? Czy przeprogramowanie przebiegu w komputerze silnika jest
bardziej skomplikowane niż w desce rozdzielczej ?

2a) Jakim interfejsem i oprogramowaniem można odczytać przebieg z
deski rozdzielczej i komputera silnika. Na forach znalazłem informację
że do rocznika 2004 dało się to zrobic przez OBD2. Ale jak to jest w
nowszych modelach ?

3) Czy da się sprawdzić stan turbosprężarki ? Wiem że w turbo dieslach
jest to wrażliwy element. Jak to jest w Vectrze ?

Dziękuję za informację i pozdrawiam.
Andrzej



2 Data: Lipiec 13 2009 14:54:27
Temat: Re: Opel Vectra C 1.9 TDCI (PS120 lub PS150)
Autor: fred 

Errata:

Silnik to oczywiście 1.9 CDTI ;-)


Pozdrawiam
Andrzej

3 Data: Lipiec 14 2009 09:31:48
Temat: Re: Opel Vectra C 1.9 TDCI (PS120 lub PS150)
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2009-07-13 23:47,  *fred* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Witam,

Zastanawiam się nad zakupem używanej Vectry C z silnikiem 1.9 TDCI
ps120 lub ps150, rocznik>= 2005
Potrzebuję dużego rodzinnego samochodu w wersji kombi.

Dobry wybór :)

Mam następujące pytania:

1. Na co szczególnie zwracać uwagę kupujące taki samochód ? Co jest w
nich wrażliwe i lubi sie psuć ??

Ja mam jeszcze za mały przebieg (41 tyś) żeby coś konkretnego napisać, ale słyszy się o kole dwumasowym w wersji 150KM. Ja miałem jedna naprawę gwarancyjna - moduł w drzwiach kierowcy fiksował tak, że lusterka grzały wtedy kiedy chciały - poza tym spoko :)

2. Kwestia "kręconych" liczników kilometrów. Dowiedziałem się że
przebieg jest programowanych w komputerze (pamięci) deski rozdzielczej
oraz w komputerze silnika. Odczyt tych dwóch przebiegów i ich
porównanie może dać odpowiedź czy przebieg był modyfikowany. Czy jest
to prawdą ? Czy przeprogramowanie przebiegu w komputerze silnika jest
bardziej skomplikowane niż w desce rozdzielczej ?

Była niedawno szeroko opisywany przypadek gościa, który kupił Vectre w komisie przysalonowym i oba liczniki okazały się być przekręcone - najlepiej więc uderzyć do serwisu w którym auto było na przeglądach lub do GM

2a) Jakim interfejsem i oprogramowaniem można odczytać przebieg z
deski rozdzielczej i komputera silnika. Na forach znalazłem informację
że do rocznika 2004 dało się to zrobic przez OBD2. Ale jak to jest w
nowszych modelach ?

Wydaje mi się, że tak samo.

3) Czy da się sprawdzić stan turbosprężarki ? Wiem że w turbo dieslach
jest to wrażliwy element. Jak to jest w Vectrze ?

Jak w każdym innym samochodzie - jak ktoś dbał do dożyje sędziwego przebiegu :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

4 Data: Lipiec 14 2009 10:50:32
Temat: Re: Opel Vectra C 1.9 TDCI (PS120 lub PS150)
Autor: Flyte 

Czesc,

bardzo dobry wybor. Jezeli mozesz wybierac, to bierz autko z mocniejszym
silnikiem. 30KM mocy wiecej zawsze się przyda.

Auto (vectra c kombi) jest naprawde pojemne. Jadac na urlop z dziecmi mozesz
zapakowac 'pol domu' (wozki, wanienka i inne rzeczy) i wszytko sie zmiesci do
bagaznika.

Mam najechane prawie 170tkm i jedyny koszt to ropa i eskploatacja (olej,
filtry, klocki itp). Przy 145tkm wymienilem pasek rozrzadu. Czuc dwumas, ale
jeszcze na niego nie pora.

Z licznikami trzeba uwazac, ale jest to domena naszych ultraobrotnych handlarzy
ktorzy potrafia wprowadzic w blad nawet ASO (a ASO sie nie chce tego
sprawdzac). Tak wiec jak mozesz, jedz po auto sam na zachod. Chyba ze masz cos
pewnego na oku tutaj.

Polecam vectra-unlimited.pl - tam poczytasz sporo o vectrach.


Podrawiam, Flyte


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

5 Data: Lipiec 14 2009 18:53:05
Temat: Re: Opel Vectra C 1.9 TDCI (PS120 lub PS150)
Autor: Parker 


1. Na co szczególnie zwracać uwagę kupujące taki samochód ? Co jest w
nich wrażliwe i lubi sie psuć ??

Generalnie w tych samochodach bardzo delikatny jest rozrząd. Może się zerwać bez przyczyny . Co do wersji 150 KM to uważaj żeby nie było tam DPFa/FAPa  ( filtr cząstek stałych) bo to jest straszny kanał . Wrzuc na google hasło Vectra FAP i sam zobacz....
A ogónlnie to jak w każdym dieslu na CR może paść turbo , wtryski i dwumasa . I na to trzeba zwrócic uwage .

Adam

6 Data: Lipiec 15 2009 09:07:26
Temat: Re: Opel Vectra C 1.9 TDCI (PS120 lub PS150)
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2009-07-14 18:53,  *Parker* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:


1. Na co szczególnie zwracać uwagę kupujące taki samochód ? Co jest w
nich wrażliwe i lubi sie psuć ??

Generalnie w tych samochodach bardzo delikatny jest rozrząd. Może się
zerwać bez przyczyny . Co do wersji 150 KM to uważaj żeby nie było tam

O jakim Ty silniku piszesz?

DPFa/FAPa ( filtr cząstek stałych) bo to jest straszny kanał . Wrzuc na
google hasło Vectra FAP i sam zobacz....

Jeśli już to Vectra DPF - FAPa to francuski skrót i coś nie bardzo tu pasuje.
Poza tym od 2005 (FL) wszystkie silniki diesla maja ten filtr, więc trochę trudno będzie znaleźć bez :). Kłopoty z filtrem też są rozdmuchane - ja jak wiadomo jeszcze za dużego przebiegu nie mam, ale z tych 41 tyś 80% to krótkie trasy w mieście - jest OK. Poza tym znane są już domowe sposoby regeneracji filtra za pomocą ciepłej wody i kerchera ;)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

7 Data: Lipiec 17 2009 12:34:08
Temat: Re: Opel Vectra C 1.9 TDCI (PS120 lub PS150)
Autor: qqq666 


Jeśli już to Vectra DPF - FAPa to francuski skrót i coś nie bardzo tu
pasuje.
Poza tym od 2005 (FL) wszystkie silniki diesla maja ten filtr, więc trochę
trudno będzie znaleźć bez :). Kłopoty z filtrem też są rozdmuchane - ja
jak wiadomo jeszcze za dużego przebiegu nie mam, ale z tych 41 tyś 80% to
krótkie trasy w mieście - jest OK. Poza tym znane są już domowe sposoby
regeneracji filtra za pomocą ciepłej wody i kerchera ;)

Oj chyba nie wszystkie bo moja (120KM) z końcówki 2005 DPF szczęśliwie nie
ma.

9 Data: Lipiec 17 2009 12:50:46
Temat: Re: Opel Vectra C 1.9 TDCI (PS120 lub PS150)
Autor: qqq666 

A ogónlnie to jak w każdym dieslu na CR może paść turbo , wtryski i
dwumasa . I na to trzeba zwrócic uwage .

I co jeszcze? Nie powtarzaj stereotypów jak nie wiesz

JTD (a więc i CTDI) nie jest zbytnio wrażliwy na jakość paliwa, więc
kłopoty z
wtryskami są sporadyczne - jak ktoś wyjątkowego syfu nie leje to nie ma
problemu.

padające wtryski to częsta przypadłość (legenda można napisać) w DCi
renówki; w cdti/jtd ten alement akurat spisuje się znakomicie (zakłądając,
że nie lejesz opału czy innego szlamu:D)

Dwumas - są dwa koła dwumasowe w JTD (wiec pewnie w CTDI jest tak samo) -
jedno - pasowe, przy napędzie paska osprzętu - i to faktyczni
najsolidniejsze
nie jest (po 100 tyś lubi paść) , ale ono kosztuje ok 300zł w ASO. A to
czym
się dzieci straszy - czyli koło ZAMACHOWE dwumasowe - akurat w JTD jego
awarie
zdarzają się sporadycznie - znacznie radziej niż w jakimkolwiek innym CR.
W
mojej Cromie (110 tyś przebiegu) z dwumasem (ani jednym ani drugim) nic
się
złego nie dzieje, w marei JTD (przebieg 160 tyś) pasowe było wyienione,
zamachowe - było wyciągane przy okazji wymiany sprzęgła (rpzy 150 tys) i
oglądane i nie widać aby dogorywało.
Turbo - to akurat mocno zalezy od sposobu eksploatacji, ale też
turbosprężarki
nie są bardziej awaryjne niż w innych dieslach. Ja w obu samochodach mam w
pełni sprawne turbosprzężarki od nowości, i żaden z silników nie bierze
oleju
(na tyle abym musiał dolewać między przeglądami)

Popularny "dwumas" i turbo to już zależy dużo od kierowcy. Jeśli ktoś jeździ
ostro, ciśnie gaz od najniższych obrotów to niestety długo nie pojeździ;
wymiana dwumasu i sprzęgła to około 3000zł. Generalnie znacznie częściej
występują problemy zwiazane z najnormalniejszym zużyciem dwumasu niż
padniętym turbo.
Co do turbo to wystarczy stosować kilka prostych rad jak: niegasić silnika
od razu po skończeniu jazdy (poczekać z 20-30sek), nie deptać od razu gazu
po odpaleniu silnika (poczekać aż się lekko nagrzeje).


Co do ten typ tak ma do może dopisać należy jeszcze:
1) cieknącą maglownicę, z reguły powyżej 100kkm. Koszt regenerowanej, o ile
pamiętam, to około 600zł;
2) zabrudzony zawór EGR, szczególnie gdy auto jeździ "wokól komina";
3) popielniczka z tyłu w tunelu środkowym lubi się nie zamykać :D

10 Data: Lipiec 14 2009 20:29:05
Temat: Re: Opel Vectra C 1.9 TDCI (PS120 lub PS150)
Autor: huri_khan 

fred pisze:

Witam,

2a) Jakim interfejsem i oprogramowaniem można odczytać przebieg z
deski rozdzielczej i komputera silnika. Na forach znalazłem informację
że do rocznika 2004 dało się to zrobic przez OBD2. Ale jak to jest w
nowszych modelach ?

Jeżeli chodzi o rzeczywisty odczyt to nie wiem ale Vectra C jest na szynie CAN więc takiego interfejsu szukaj.

Możesz też spróbować wcisnąć do oporu gaz i hamulec oraz przekręcić zapłon i powinny się pokazać ewentualne błędy na wyświetlaczu kilometrów.

--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[SY] [Astra G '1,6 16V] [opel24.com]

Opel Vectra C 1.9 TDCI (PS120 lub PS150)



Grupy dyskusyjne