Grupy dyskusyjne   »   Opel Astra II 2.0 DTL - opinie

Opel Astra II 2.0 DTL - opinie



1 Data: Luty 25 2008 14:33:56
Temat: Opel Astra II 2.0 DTL - opinie
Autor: Zbigniew Świerczyński 

Witam wszystkich.

Właśnie kupiłem Astrę jak w temacie.
Przyznam, że przekopałem archiwum i wiele info w necie o tym modelu silnika i znalazłem straszne rozpieżności.

Czy mogą się wypowiedzieć grupowicze (właściciele tego modelu) i rozwiać moje wątpliwości?

Jak sprawuje się ten silnik pod względem serwisowym i co z tym przepływomierzem i pompą aż tak źle jest?

Dzięki za wszelkie info.

Pozdrawiam.

--
Zbig
Astra II '99 2.0 DTL



2 Data: Luty 25 2008 17:22:44
Temat: Re: Opel Astra II 2.0 DTL - opinie
Autor: |--=Bartek=--| 

Właśnie kupiłem Astrę jak w temacie.
Przyznam, że przekopałem archiwum i wiele info w necie o tym modelu silnika i znalazłem straszne rozpieżności.

Czy mogą się wypowiedzieć grupowicze (właściciele tego modelu) i rozwiać moje wątpliwości?

Jak sprawuje się ten silnik pod względem serwisowym i co z tym przepływomierzem i pompą aż tak źle jest?

Dzięki za wszelkie info.

Astra  G, kombi, 1999 rok, 2.0 82 KM.
Z przepływką nie miałem problemu. Z pompą... jest różnie. Najczęściej wymaga zmiany sterownika (jakieś 500-700 PLN), czasem całą pompa (jakieś 2.5-3k PLN).
Zwróć uwagę na częste wymiany filtra paliwa i nie rób tego na wariackich papierach by nie zapowietrzyć układu paliwowego (tak samo jak zacznie ci mrugać kontrolka paliwa to na 100% tankuj).

Co do samego silnika to spisuje się dobrze. Spalanie w największych Krakowskich korkach dochodziło mi do 7.5 litra. Na trasie w okolicach 5.3 litra... raczej nie przy optymalnej jeździe.

Jeżeli chodzi o samo użytkowanie: części tanie, wymieniłem amorki na tyle - zapłaciłem za nie po około 120 PLN/szt (za KYBy). Klocki tanie, tarcze tanie, zawieszenie podobnie (po prawie roku jeszcze nie robiłem... z wyjątkiem amorków z tyłu ;-) ).

Dobrze ładuje się do niego bagaże, wózek - takie fajne kombi dla rodziny.

B.Z.

3 Data: Luty 26 2008 08:39:35
Temat: Re: Opel Astra II 2.0 DTL - opinie
Autor: Zbigniew Świerczyński 


Użytkownik "|-- =Bartek=-- |" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl> napisał :


Astra  G, kombi, 1999 rok, 2.0 82 KM.
** no to mamy to samo autko :)
Moja jest na 100 lecie Opla (bogata wersja)  mam nadzieję, że elektryka nie jest zbyt kapryśna.

Z pompą... jest różnie. Najczęściej wymaga zmiany sterownika (jakieś 500-700 PLN), czasem całą pompa (jakieś 2.5-3k PLN).
**Najczęściej? tzn psuje się dość często? Ktoś może zna przyczyny?
Czy myślicie, że okresowe wymiany filtrów i dobry ON - (verva, Ultimate etc.) zapobiegną uszkodzeniom pompy?

Zwróć uwagę na częste wymiany filtra paliwa i nie rób tego na wariackich papierach by nie zapowietrzyć układu paliwowego (tak samo jak zacznie ci mrugać kontrolka paliwa to na 100% tankuj).
Dzięki :)

 > Dobrze ładuje się do niego bagaże, wózek - takie fajne kombi dla rodziny.
** Mnie też sie podoba :)

Pozdrawiam i dzięki za info.


--
Zbig
Astra II '99 2.0 DTL

4 Data: Luty 26 2008 09:30:11
Temat: Re: Opel Astra II 2.0 DTL - opinie
Autor: |--=Bartek=--| 

Astra  G, kombi, 1999 rok, 2.0 82 KM.
** no to mamy to samo autko :)
Moja jest na 100 lecie Opla (bogata wersja)  mam nadzieję, że elektryka nie jest zbyt kapryśna.

Jak na razie działa i nie mam z nią najmniejszych problemów.

Z pompą... jest różnie. Najczęściej wymaga zmiany sterownika (jakieś 500-700 PLN), czasem całą pompa (jakieś 2.5-3k PLN).
**Najczęściej? tzn psuje się dość często? Ktoś może zna przyczyny?

Najczęściej czyli po przebiegu między 150-300k km ;-). Nie jest to obowiązkowe ;P.


Czy myślicie, że okresowe wymiany filtrów i dobry ON - (verva, Ultimate etc.) zapobiegną uszkodzeniom pompy?

Ja zrobiłem 15k km w Polsce i padło. Lałem sprawdzone paliwko i od czasu do czasu dodatek do paliwa (po prostu naczytałem się o tych pompach). Pewnego dnia po prostu padła... przepchnęliśmy ją 4 metry na warsztat i tyle.

Zwróć uwagę na częste wymiany filtra paliwa i nie rób tego na wariackich papierach by nie zapowietrzyć układu paliwowego (tak samo jak zacznie ci mrugać kontrolka paliwa to na 100% tankuj).
Dzięki :)

 > Dobrze ładuje się do niego bagaże, wózek - takie fajne kombi dla rodziny.
** Mnie też sie podoba :)

Pozdrawiam i dzięki za info.

Proszę bardzo ;)

B.Z.

5 Data: Luty 26 2008 11:38:29
Temat: Re: Opel Astra II 2.0 DTL - opinie
Autor: Zbigniew Świerczyński 


Użytkownik "|-- =Bartek=-- |" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl> napisał


Ja zrobiłem 15k km w Polsce i padło. Lałem sprawdzone paliwko i od czasu do czasu dodatek do paliwa (po prostu naczytałem się o tych pompach). Pewnego dnia po prostu padła... przepchnęliśmy ją 4 metry na warsztat i tyle.
** zamierzam tankować tylko ON vervę lub ultimte i jeszcze Shell coś ma ksiakiś V-power ;-)

Proszę bardzo ;)
** a jaką masz wersję silnika? tzn oznaczenie? (nie chodzi mi o DTL)
i jak sprawdzić jaką wersję silnika posiadam? wiesz może?

Pozdro.

--
Zbig
Astra II '99 2.0 DTL

6 Data: Luty 26 2008 15:53:05
Temat: Re: Opel Astra II 2.0 DTL - opinie
Autor: franz 

Zbigniew Świerczyński pisze:

** a jaką masz wersję silnika? tzn oznaczenie? (nie chodzi mi o DTL)
i jak sprawdzić jaką wersję silnika posiadam? wiesz może?

numer silnika jest na bloku silnika od spodu auta na przedniej czesci.
bez podniesienia, raczej nie da rady.

mam taki sam tylko w vectrze.
moja ma 275kkm i jezdzi. poki co :)
leje tylko ultimate, ale nie wiem co to pomoze,
bo przeszlosc dosc niejasna, poprzedni wlasciciel
rok w polsce nie wiadomo co lał, wcześniej jezdzila
w holandii. silnik raczej bezproblemowy, łańcuch,
pilnuj oliwy silnika i wpromagania (maglownice lubia padac
w przypadku wycieku tegoż). poza tym silnik wrazliwy na
zapowietrzanie. jak sie zapowietrzy nie chechłaj za duzo
bo ta vp44 sama za bardzo sie nie odpowietrza a juz wiesz
ze moga byc problemy z nia. od czasu do czasu lubi sie
zapowietrzac przez przewody powrotne od wtryskiwaczy,
wiec co jakis czas warto je profilaktycznie wymienic, tym
bardziej ze kosztują grosze.

ale jesli lubisz dynamiczna jazde, to ten silnik raczej
ci sie nie spodoba. on preferuje spokojną, w miare oszczedna
jazdę, choć jesli nie zameczona turbina i zawory sprawne to
nie jest to tez ostatni muł.


pozdr.
--
fumfel

7 Data: Luty 27 2008 10:01:11
Temat: Re: Opel Astra II 2.0 DTL - opinie
Autor: ZBIG 


Użytkownik "franz" napisał:

mam taki sam tylko w vectrze.
moja ma 275kkm i jezdzi. poki co :)
leje tylko ultimate, ale nie wiem co to pomoze,
bo przeszlosc dosc niejasna, poprzedni wlacciciel
rok w polsce nie wiadomo co lał, wcześniej jezdzila
w holandii.
** moja jeździła w niemczech (130kkm) stan wskakuje na auto dobrze zadbane, serwisowane i utrzymane.
wiec mam nadzieję, że dobry ON i będzie ok.

silnik raczej bezproblemowy, łańcuch,
pilnuj oliwy silnika i wpromagania (maglownice lubia padac
w przypadku wycieku tegoż). poza tym silnik wrazliwy na
zapowietrzanie. jak sie zapowietrzy nie chechłaj za duzo
bo ta vp44 sama za bardzo sie nie odpowietrza a juz wiesz
ze moga byc problemy z nia. od czasu do czasu lubi sie
zapowietrzac przez przewody powrotne od wtryskiwaczy,
wiec co jakis czas warto je profilaktycznie wymienic, tym
bardziej ze kosztują grosze.
** Dzięki, przydatne uwagi.

ale jesli lubisz dynamiczna jazde, to ten silnik raczej
ci sie nie spodoba. on preferuje spokojną, w miare oszczedna
jazdę, choć jesli nie zameczona turbina i zawory sprawne to
nie jest to tez ostatni muł.
** nie jest :)
A jak wygląda CHIP tunning do tego silnika? Warto?

Pozdro.

P.S.
A tak wogólę to ja miełem kiedyś i ksywkę i nick 'Franz' :) najwięcej na pl.rec.motocykle


--
Zbig
Astra II '99 2.0 DTL

8 Data: Luty 27 2008 20:05:38
Temat: Re: Opel Astra II 2.0 DTL - opinie
Autor: franz 

ZBIG pisze:


Użytkownik "franz" napisał:

mam taki sam tylko w vectrze.
moja ma 275kkm i jezdzi. poki co :)
leje tylko ultimate, ale nie wiem co to pomoze,
bo przeszlosc dosc niejasna, poprzedni wlacciciel
rok w polsce nie wiadomo co lał, wcześniej jezdzila
w holandii.
** moja jeździła w niemczech (130kkm) stan wskakuje na auto dobrze zadbane, serwisowane i utrzymane.
wiec mam nadzieję, że dobry ON i będzie ok.

ten silnik jest naprawde zywotny, przez to, ze nie jest wysilony.
wlasciwie utrzymywany moze przejechac duuuzo nie sprawiajac wlascicielowi problemow w postaci awarii w trasie (dojedzie do
warsztatu). ma swoje slabosci i warto je znac, i o czesci dbac.
(moj np miedzy przegladami nie wypija oleju aby mu dolewac -
jedyny wyjatek to 1.5kkm u germanow na autobanie gdzie dolałem "setke").
a wszyscy narzekaja ze trzeba tyle dolewac (dodam ze innych plynow nie ubywa, tak ze glowica ma sie dobrze ;))



silnik raczej bezproblemowy, łańcuch,
pilnuj oliwy silnika i wpromagania (maglownice lubia padac
w przypadku wycieku tegoż). poza tym silnik wrazliwy na
zapowietrzanie. jak sie zapowietrzy nie chechłaj za duzo
bo ta vp44 sama za bardzo sie nie odpowietrza a juz wiesz
ze moga byc problemy z nia. od czasu do czasu lubi sie
zapowietrzac przez przewody powrotne od wtryskiwaczy,
wiec co jakis czas warto je profilaktycznie wymienic, tym
bardziej ze kosztują grosze.
** Dzięki, przydatne uwagi.

przypomnialo mi sie jeszcze: z racji recyrkulacji spalin, w kolektorze
dolotowym lubi zbierac sie mnoooostwo syfu (breja klejowa, mieszanina
oleju i niewiadomo czego jeszcze, gesty glut) zatykajacego dolot
i sam zawor egr. Choc ten sam nie psuje sie strasznie, goraco polecam
odkrecic dolot i wyczyscic tenze np raz na rok lub 2 lata. chociaz na
forum vectry jest dokladna instrukcja, polecam _znajacego mechanika_.
roboty nie ma duzo, ale z racji ze trzeba odkrecic przewody cisnieniowe
do wtryskiwaczy, na pewno auto sie zapowietrzy co potem nalezy sprawnie
usunac (odpowietrzyc). czyszczenie zapewnia +pare (kilka) km które w
miedzyczasie zdechly i wplywa na kulture pracy silnika.

jezeli silnik _nagle_ ktoregos dnia "straci moc" to nie panikowac tylko
sprawdzic wszystkie przewody podcisnienia od vaku pompy do zaworow
podcisnieniowych (3) i zaworu nagrzewnicy oraz sterowania klapka obiegu
wewn (sterowana podcisnieniem). w wielu przypadkach "przeciera sie" lub
spada (zapala sie "check engine").


ale jesli lubisz dynamiczna jazde, to ten silnik raczej
ci sie nie spodoba. on preferuje spokojną, w miare oszczedna
jazdę, choć jesli nie zameczona turbina i zawory sprawne to
nie jest to tez ostatni muł.
** nie jest :)
A jak wygląda CHIP tunning do tego silnika? Warto?


ja powiem tak: u siebie z racji przebiegu postawilem na bezawaryjnosc,
i sie w to niebawie, ale jesli przebiegu jest tyle ile u ciebie, to zysk
mocy moze byc ogromny przy tym niewysilonym silniku (wersje 101KM maja
intercooler ktorego tu nie ma, nieco inna turbo garreta i inny soft).
mysle ze dobry zaklad bez wiekszych problemow dla silnika osiagnie 110-120KM. tylko 1 warunek: silnik musi byc sprawny w pelni.
zreszta, pojawialy sie tu na stronie linki, ja nie pamietam, przegrzebaj
archiwum. poza tym polecam strone

http://forum.vectraklub.pl
oraz
http://vectra-unlimited.pl

kopalnia wiedzy i ludzi wiedzacych wszystko o tych silnikach.



P.S.
A tak wogólę to ja miełem kiedyś i ksywkę i nick 'Franz' :) najwięcej na pl.rec.motocykle

nie wiedzialem, moge zmienic, jesli nie chcesz aby mylono :)

pozdro,
--
fumfel

9 Data: Luty 28 2008 15:10:36
Temat: Re: Opel Astra II 2.0 DTL - opinie
Autor: ZBIG 


Użytkownik "franz" napisał:
[cut]

a wszyscy narzekaja ze trzeba tyle dolewac (dodam ze innych plynow nie ubywa, tak ze glowica ma sie dobrze ;))
** :) wszystko  wskazuje na to, że mój silniczek też będzie ok. Czas pokaże i pogadamy jak troche polatam.
Na razie nikt nie dopatrzył się żadnych dzwonów ani uszkodzeń auta.


przypomnialo mi sie jeszcze: z racji recyrkulacji spalin, w kolektorze
dolotowym lubi zbierac sie mnoooostwo syfu (breja klejowa, mieszanina
oleju i niewiadomo czego jeszcze, gesty glut) zatykajacego dolot
i sam zawor egr. Choc ten sam nie psuje sie strasznie, goraco polecam
odkrecic dolot i wyczyscic tenze np raz na rok lub 2 lata. chociaz na
forum vectry jest dokladna instrukcja, polecam _znajacego mechanika_.
roboty nie ma duzo, ale z racji ze trzeba odkrecic przewody cisnieniowe
do wtryskiwaczy, na pewno auto sie zapowietrzy co potem nalezy sprawnie
usunac (odpowietrzyc). czyszczenie zapewnia +pare (kilka) km które w
miedzyczasie zdechly i wplywa na kulture pracy silnika.
** możesz polecić dobry serwis niekonienicze salon opla w Warszawie?


jezeli silnik _nagle_ ktoregos dnia "straci moc" to nie panikowac tylko
sprawdzic wszystkie przewody podcisnienia od vaku pompy do zaworow
podcisnieniowych (3) i zaworu nagrzewnicy oraz sterowania klapka obiegu
wewn (sterowana podcisnieniem). w wielu przypadkach "przeciera sie" lub
spada (zapala sie "check engine").
** Auto do dziś było serwisowane, więc nie zamierzam postępować inaczej. Wiec na pewno wporę zauważę:)

[cut]


A jak wygląda CHIP tunning do tego silnika? Warto?


ja powiem tak: u siebie z racji przebiegu postawilem na bezawaryjnosc,
i sie w to niebawie, ale jesli przebiegu jest tyle ile u ciebie, to zysk
mocy moze byc ogromny przy tym niewysilonym silniku (wersje 101KM maja
intercooler ktorego tu nie ma, nieco inna turbo garreta i inny soft).
mysle ze dobry zaklad bez wiekszych problemow dla silnika osiagnie 110-120KM. tylko 1 warunek: silnik musi byc sprawny w pelni.
zreszta, pojawialy sie tu na stronie linki, ja nie pamietam, przegrzebaj
archiwum. poza tym polecam strone

http://forum.vectraklub.pl
oraz
http://vectra-unlimited.pl

kopalnia wiedzy i ludzi wiedzacych wszystko o tych silnikach.
** dzięki. Na razie pojeżdżę normalnie - zobaczymy kiedy mi zacznie mocy brakować to się zastanowię.




P.S.
A tak wogólę to ja miełem kiedyś i ksywkę i nick 'Franz' :) najwięcej na pl.rec.motocykle

nie wiedzialem, moge zmienic, jesli nie chcesz aby mylono :)
** nie nie, spoko. Już nie używam tego nicka na publicu, (tylko w wąskich kręgach ale to sporadycznie)
Teraz jest ZBIG ;-)


pozdro,
Pozdro.

--
Zbig
Astra II '99 2.0 DTL

10 Data: Luty 28 2008 17:04:29
Temat: Re: Opel Astra II 2.0 DTL - opinie
Autor: franz 

ZBIG pisze:


Użytkownik "franz" napisał:
[cut]

** możesz polecić dobry serwis niekonienicze salon opla w Warszawie?

z czystym sumieniem mogę.

http://www.autoremar.pl/

tam są numery, adresy, polecam dzwonić.

wlascicieli jest dwoch: ojciec i syn, obydwaj z wyksztalceniem
wyzszym mechanicznym i co wazniejsze - doswiadczeniem.
uczciwi do bolu, rzetelni i "atrakcyjni cenowo".

oprocz nich oczywiscie sa tam mechanicy.
generalnie, robią w zasadzie tylko ople w ktorych sie specjalizuja.

z czystym sumieniem nie boje sie u nich zostawic auta.

byly minimalne wpadki, ale ten sie nie myli kto nic nie robi,
a naprawde oni wiedza co robia i maja do tego sprzet.

zeby nie bylo, nie jestem z nimi zwiazany inaczej niz poprzez to
ze jestem ich _zadowolonym_ klientem.

najlepsza ocena jest to, ze czesto mają duzo klientow i trzeba zapisywac
sie wczesniej, ale kazdego traktują powaznie. nie wazne czy nowka funkiel auto przyjezdza czy 15letni opelek.

minusem jest umiejscowienie (looknij na mape np targeo), ale jak
napisalem powyzej, jest to jeden z niewielu minusow.


pozdro,
--
fumfel

11 Data: Luty 29 2008 10:04:15
Temat: Re: Opel Astra II 2.0 DTL - opinie
Autor: ZBIG 


Użytkownik "franz"  napisał:

z czystym sumieniem mogę.

http://www.autoremar.pl/

tam są numery, adresy, polecam dzwonić.

[...]

**wielkie dzięki.

Pozdrawiam i życzę miłego weekendu.

--
Zbig
Astra II '99 2.0 DTL

12 Data: Luty 26 2008 16:39:59
Temat: Re: Opel Astra II 2.0 DTL - opinie
Autor: |--=Bartek=--| 


Ja zrobiłem 15k km w Polsce i padło. Lałem sprawdzone paliwko i od czasu
do czasu dodatek do paliwa (po prostu naczytałem się o tych pompach). Pewnego dnia po prostu padła... przepchnęliśmy ją 4 metry na warsztat i tyle.
** zamierzam tankować tylko ON vervę lub ultimte i jeszcze Shell coś ma ksiakiś V-power ;-)

Jeżeli jeździsz po trasie to warto - na miasto nie spodziewaj się różnicy.


Proszę bardzo ;)
** a jaką masz wersję silnika? tzn oznaczenie? (nie chodzi mi o DTL)
i jak sprawdzić jaką wersję silnika posiadam? wiesz może?

Najprościej:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra_G

Ja mam 2,0l 16V DI (X20DTL) 60 kW / 82 KM

B.Z.

13 Data: Luty 27 2008 10:06:36
Temat: Re: Opel Astra II 2.0 DTL - opinie
Autor: ZBIG 


Użytkownik "|-- =Bartek=-- |"  napisał w wiadomości

Ja zrobiłem 15k km w Polsce i padło. Lałem sprawdzone paliwko i od czasu
do czasu dodatek do paliwa (po prostu naczytałem się o tych pompach). Pewnego dnia po prostu padła... przepchnęliśmy ją 4 metry na warsztat i tyle.
** zamierzam tankować tylko ON vervę lub ultimte i jeszcze Shell coś ma ksiakiś V-power ;-)

Jeżeli jeździsz po trasie to warto - na miasto nie spodziewaj się różnicy.
** myślałem raczej o dobrym ON bardziej ze względu na pompę niż na dynamikę.




Proszę bardzo ;)
** a jaką masz wersję silnika? tzn oznaczenie? (nie chodzi mi o DTL)
i jak sprawdzić jaką wersję silnika posiadam? wiesz może?

Najprościej:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra_G

Ja mam 2,0l 16V DI (X20DTL) 60 kW / 82 KM
** z tego wynika, że ten silnik jes tylko w jednej wersji tak? X20DTL. bo następny Y20 to już DTH i 101 KM.

Pozdrawiam.

--
Zbig
Astra II '99 2.0 DTL

Opel Astra II 2.0 DTL - opinie



Grupy dyskusyjne