Opel Astra II 2.0 DTL - opinie
1 | Data: Luty 25 2008 14:33:56 |
Temat: Opel Astra II 2.0 DTL - opinie | |
Autor: Zbigniew Świerczyński | Witam wszystkich. 2 |
Data: Luty 25 2008 17:22:44 | Temat: Re: Opel Astra II 2.0 DTL - opinie | Autor: |--=Bartek=--| | Właśnie kupiłem Astrę jak w temacie. Astra G, kombi, 1999 rok, 2.0 82 KM. Z przepływką nie miałem problemu. Z pompą... jest różnie. Najczęściej wymaga zmiany sterownika (jakieś 500-700 PLN), czasem całą pompa (jakieś 2.5-3k PLN). Zwróć uwagę na częste wymiany filtra paliwa i nie rób tego na wariackich papierach by nie zapowietrzyć układu paliwowego (tak samo jak zacznie ci mrugać kontrolka paliwa to na 100% tankuj). Co do samego silnika to spisuje się dobrze. Spalanie w największych Krakowskich korkach dochodziło mi do 7.5 litra. Na trasie w okolicach 5.3 litra... raczej nie przy optymalnej jeździe. Jeżeli chodzi o samo użytkowanie: części tanie, wymieniłem amorki na tyle - zapłaciłem za nie po około 120 PLN/szt (za KYBy). Klocki tanie, tarcze tanie, zawieszenie podobnie (po prawie roku jeszcze nie robiłem... z wyjątkiem amorków z tyłu ;-) ). Dobrze ładuje się do niego bagaże, wózek - takie fajne kombi dla rodziny. B.Z. 3 |
Data: Luty 26 2008 08:39:35 | Temat: Re: Opel Astra II 2.0 DTL - opinie | Autor: Zbigniew Świerczyński |
** no to mamy to samo autko :) Moja jest na 100 lecie Opla (bogata wersja) mam nadzieję, że elektryka nie jest zbyt kapryśna. Z pompą... jest różnie. Najczęściej wymaga zmiany sterownika (jakieś 500-700 PLN), czasem całą pompa (jakieś 2.5-3k PLN).**Najczęściej? tzn psuje się dość często? Ktoś może zna przyczyny? Czy myślicie, że okresowe wymiany filtrów i dobry ON - (verva, Ultimate etc.) zapobiegną uszkodzeniom pompy? Zwróć uwagę na częste wymiany filtra paliwa i nie rób tego na wariackich papierach by nie zapowietrzyć układu paliwowego (tak samo jak zacznie ci mrugać kontrolka paliwa to na 100% tankuj).Dzięki :) ** Mnie też sie podoba :) Pozdrawiam i dzięki za info. -- Zbig Astra II '99 2.0 DTL 4 |
Data: Luty 26 2008 09:30:11 | Temat: Re: Opel Astra II 2.0 DTL - opinie | Autor: |--=Bartek=--| | Astra G, kombi, 1999 rok, 2.0 82 KM.** no to mamy to samo autko :) Jak na razie działa i nie mam z nią najmniejszych problemów. Z pompą... jest różnie. Najczęściej wymaga zmiany sterownika (jakieś 500-700 PLN), czasem całą pompa (jakieś 2.5-3k PLN).**Najczęściej? tzn psuje się dość często? Ktoś może zna przyczyny? Najczęściej czyli po przebiegu między 150-300k km ;-). Nie jest to obowiązkowe ;P. Czy myślicie, że okresowe wymiany filtrów i dobry ON - (verva, Ultimate etc.) zapobiegną uszkodzeniom pompy? Ja zrobiłem 15k km w Polsce i padło. Lałem sprawdzone paliwko i od czasu do czasu dodatek do paliwa (po prostu naczytałem się o tych pompach). Pewnego dnia po prostu padła... przepchnęliśmy ją 4 metry na warsztat i tyle. Proszę bardzo ;)Zwróć uwagę na częste wymiany filtra paliwa i nie rób tego na wariackich papierach by nie zapowietrzyć układu paliwowego (tak samo jak zacznie ci mrugać kontrolka paliwa to na 100% tankuj).Dzięki :) B.Z. 5 |
Data: Luty 26 2008 11:38:29 | Temat: Re: Opel Astra II 2.0 DTL - opinie | Autor: Zbigniew Świerczyński |
** zamierzam tankować tylko ON vervę lub ultimte i jeszcze Shell coś ma ksiakiś V-power ;-) Proszę bardzo ;)** a jaką masz wersję silnika? tzn oznaczenie? (nie chodzi mi o DTL) i jak sprawdzić jaką wersję silnika posiadam? wiesz może? Pozdro. -- Zbig Astra II '99 2.0 DTL 6 |
Data: Luty 26 2008 15:53:05 | Temat: Re: Opel Astra II 2.0 DTL - opinie | Autor: franz | Zbigniew Świerczyński pisze: ** a jaką masz wersję silnika? tzn oznaczenie? (nie chodzi mi o DTL) numer silnika jest na bloku silnika od spodu auta na przedniej czesci. bez podniesienia, raczej nie da rady. mam taki sam tylko w vectrze. moja ma 275kkm i jezdzi. poki co :) leje tylko ultimate, ale nie wiem co to pomoze, bo przeszlosc dosc niejasna, poprzedni wlasciciel rok w polsce nie wiadomo co lał, wcześniej jezdzila w holandii. silnik raczej bezproblemowy, łańcuch, pilnuj oliwy silnika i wpromagania (maglownice lubia padac w przypadku wycieku tegoż). poza tym silnik wrazliwy na zapowietrzanie. jak sie zapowietrzy nie chechłaj za duzo bo ta vp44 sama za bardzo sie nie odpowietrza a juz wiesz ze moga byc problemy z nia. od czasu do czasu lubi sie zapowietrzac przez przewody powrotne od wtryskiwaczy, wiec co jakis czas warto je profilaktycznie wymienic, tym bardziej ze kosztują grosze. ale jesli lubisz dynamiczna jazde, to ten silnik raczej ci sie nie spodoba. on preferuje spokojną, w miare oszczedna jazdę, choć jesli nie zameczona turbina i zawory sprawne to nie jest to tez ostatni muł. pozdr. -- fumfel 7 |
Data: Luty 27 2008 10:01:11 | Temat: Re: Opel Astra II 2.0 DTL - opinie | Autor: ZBIG |
mam taki sam tylko w vectrze.** moja jeździła w niemczech (130kkm) stan wskakuje na auto dobrze zadbane, serwisowane i utrzymane. wiec mam nadzieję, że dobry ON i będzie ok. silnik raczej bezproblemowy, łańcuch,** Dzięki, przydatne uwagi. ** nie jest :) A jak wygląda CHIP tunning do tego silnika? Warto? Pozdro. P.S. A tak wogólę to ja miełem kiedyś i ksywkę i nick 'Franz' :) najwięcej na pl.rec.motocykle -- Zbig Astra II '99 2.0 DTL 8 |
Data: Luty 27 2008 20:05:38 | Temat: Re: Opel Astra II 2.0 DTL - opinie | Autor: franz | ZBIG pisze:
ten silnik jest naprawde zywotny, przez to, ze nie jest wysilony. wlasciwie utrzymywany moze przejechac duuuzo nie sprawiajac wlascicielowi problemow w postaci awarii w trasie (dojedzie do warsztatu). ma swoje slabosci i warto je znac, i o czesci dbac. (moj np miedzy przegladami nie wypija oleju aby mu dolewac - jedyny wyjatek to 1.5kkm u germanow na autobanie gdzie dolałem "setke"). a wszyscy narzekaja ze trzeba tyle dolewac (dodam ze innych plynow nie ubywa, tak ze glowica ma sie dobrze ;))
przypomnialo mi sie jeszcze: z racji recyrkulacji spalin, w kolektorze dolotowym lubi zbierac sie mnoooostwo syfu (breja klejowa, mieszanina oleju i niewiadomo czego jeszcze, gesty glut) zatykajacego dolot i sam zawor egr. Choc ten sam nie psuje sie strasznie, goraco polecam odkrecic dolot i wyczyscic tenze np raz na rok lub 2 lata. chociaz na forum vectry jest dokladna instrukcja, polecam _znajacego mechanika_. roboty nie ma duzo, ale z racji ze trzeba odkrecic przewody cisnieniowe do wtryskiwaczy, na pewno auto sie zapowietrzy co potem nalezy sprawnie usunac (odpowietrzyc). czyszczenie zapewnia +pare (kilka) km które w miedzyczasie zdechly i wplywa na kulture pracy silnika. jezeli silnik _nagle_ ktoregos dnia "straci moc" to nie panikowac tylko sprawdzic wszystkie przewody podcisnienia od vaku pompy do zaworow podcisnieniowych (3) i zaworu nagrzewnicy oraz sterowania klapka obiegu wewn (sterowana podcisnieniem). w wielu przypadkach "przeciera sie" lub spada (zapala sie "check engine"). ** nie jest :) ja powiem tak: u siebie z racji przebiegu postawilem na bezawaryjnosc, i sie w to niebawie, ale jesli przebiegu jest tyle ile u ciebie, to zysk mocy moze byc ogromny przy tym niewysilonym silniku (wersje 101KM maja intercooler ktorego tu nie ma, nieco inna turbo garreta i inny soft). mysle ze dobry zaklad bez wiekszych problemow dla silnika osiagnie 110-120KM. tylko 1 warunek: silnik musi byc sprawny w pelni. zreszta, pojawialy sie tu na stronie linki, ja nie pamietam, przegrzebaj archiwum. poza tym polecam strone http://forum.vectraklub.pl oraz http://vectra-unlimited.pl kopalnia wiedzy i ludzi wiedzacych wszystko o tych silnikach.
nie wiedzialem, moge zmienic, jesli nie chcesz aby mylono :) pozdro, -- fumfel 9 |
Data: Luty 28 2008 15:10:36 | Temat: Re: Opel Astra II 2.0 DTL - opinie | Autor: ZBIG |
a wszyscy narzekaja ze trzeba tyle dolewac (dodam ze innych plynow nie ubywa, tak ze glowica ma sie dobrze ;))** :) wszystko wskazuje na to, że mój silniczek też będzie ok. Czas pokaże i pogadamy jak troche polatam. Na razie nikt nie dopatrzył się żadnych dzwonów ani uszkodzeń auta. ** możesz polecić dobry serwis niekonienicze salon opla w Warszawie? ** Auto do dziś było serwisowane, więc nie zamierzam postępować inaczej. Wiec na pewno wporę zauważę:) [cut] ** dzięki. Na razie pojeżdżę normalnie - zobaczymy kiedy mi zacznie mocy brakować to się zastanowię. ** nie nie, spoko. Już nie używam tego nicka na publicu, (tylko w wąskich kręgach ale to sporadycznie) Teraz jest ZBIG ;-) pozdro,Pozdro. -- Zbig Astra II '99 2.0 DTL 10 |
Data: Luty 28 2008 17:04:29 | Temat: Re: Opel Astra II 2.0 DTL - opinie | Autor: franz | ZBIG pisze:
** możesz polecić dobry serwis niekonienicze salon opla w Warszawie? z czystym sumieniem mogę. http://www.autoremar.pl/ tam są numery, adresy, polecam dzwonić. wlascicieli jest dwoch: ojciec i syn, obydwaj z wyksztalceniem wyzszym mechanicznym i co wazniejsze - doswiadczeniem. uczciwi do bolu, rzetelni i "atrakcyjni cenowo". oprocz nich oczywiscie sa tam mechanicy. generalnie, robią w zasadzie tylko ople w ktorych sie specjalizuja. z czystym sumieniem nie boje sie u nich zostawic auta. byly minimalne wpadki, ale ten sie nie myli kto nic nie robi, a naprawde oni wiedza co robia i maja do tego sprzet. zeby nie bylo, nie jestem z nimi zwiazany inaczej niz poprzez to ze jestem ich _zadowolonym_ klientem. najlepsza ocena jest to, ze czesto mają duzo klientow i trzeba zapisywac sie wczesniej, ale kazdego traktują powaznie. nie wazne czy nowka funkiel auto przyjezdza czy 15letni opelek. minusem jest umiejscowienie (looknij na mape np targeo), ale jak napisalem powyzej, jest to jeden z niewielu minusow. pozdro, -- fumfel 11 |
Data: Luty 29 2008 10:04:15 | Temat: Re: Opel Astra II 2.0 DTL - opinie | Autor: ZBIG |
z czystym sumieniem mogę.[...] **wielkie dzięki. Pozdrawiam i życzę miłego weekendu. -- Zbig Astra II '99 2.0 DTL 12 |
Data: Luty 26 2008 16:39:59 | Temat: Re: Opel Astra II 2.0 DTL - opinie | Autor: |--=Bartek=--| |
Ja zrobiłem 15k km w Polsce i padło. Lałem sprawdzone paliwko i od czasu** zamierzam tankować tylko ON vervę lub ultimte i jeszcze Shell coś ma ksiakiś V-power ;-) Jeżeli jeździsz po trasie to warto - na miasto nie spodziewaj się różnicy. Proszę bardzo ;)** a jaką masz wersję silnika? tzn oznaczenie? (nie chodzi mi o DTL) Najprościej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra_G Ja mam 2,0l 16V DI (X20DTL) 60 kW / 82 KM B.Z. 13 |
Data: Luty 27 2008 10:06:36 | Temat: Re: Opel Astra II 2.0 DTL - opinie | Autor: ZBIG |
** myślałem raczej o dobrym ON bardziej ze względu na pompę niż na dynamikę.Ja zrobiłem 15k km w Polsce i padło. Lałem sprawdzone paliwko i od czasu** zamierzam tankować tylko ON vervę lub ultimte i jeszcze Shell coś ma ksiakiś V-power ;-) ** z tego wynika, że ten silnik jes tylko w jednej wersji tak? X20DTL. bo następny Y20 to już DTH i 101 KM. Pozdrawiam. -- Zbig Astra II '99 2.0 DTL |