Grupy dyskusyjne   »   Opel Astra II- kilka pytań

Opel Astra II- kilka pytań



1 Data: Kwiecien 19 2007 20:19:48
Temat: Opel Astra II- kilka pytań
Autor: Przemolo 

Powoli chciałbym zamienić swoje Tico na coś większego i chyba wybór padnie na Astrę II (myślałem teżo Corolli, Civicu, Polo lub Golfie ale nawet jeśli któreś z nich jest mniej awaryjne, to i tak częśći są trudniej dostępne).
Ogólnie chciałbym mieć przede wszystkim bezawaryjny samochód, który niewiele pali i jest tani w eksploatacji (nigdy nie będzie to to samo co Tico no ale trudno... ma być większe, więc i koszty będą wyższe). Na auto zamierzam wydać do ok. 20tyś zł.
Mam więć do Was kilka pytań:
1.Myślę o silniku 1,4 16V - mam nadzieję, że do codziennej jazdy oraz jazdy w trasie powinien wystarczyć? (nie mam rajdowych zacięć). Liczę, że im mniejszy silnik, tym bardziej oszczędny.
2.Czy większe silniki - 1,6 8V i 16V palą znacznie więcej? jak wypadają osiągi auta w porównaniu z 1,4 16V?
Jakie spalanie (benzyny lub LPG) jest realne w w/w silnikach przy spokojnej jeździe w cyklu mieszanym?
3.Czy do silników wspomnianych wyżej (1,4 i 1,6) można zabudować instalację gazową II generacji? jak się takie instalacje sprawują w Oplach?
4.Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego auta? czy są jakieś szczególne słabe miejsca tego auta?
5.Słyszałem trochę niedobrego o silnikach Astry - że podobno biorą olej i że nawet jest to zgodne z oplowskimi normami - ile w tym prawdy? które silniki są najmniej awaryjne? (mój Tikuś ma 107tyś km i po 10tyś km nie ubywa oleju w ogóle - chciałbym, aby nowe auto miało podobnie).

Z góry dzięki za odpowiedź!

--
Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"



2 Data: Kwiecien 19 2007 20:45:16
Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań
Autor: Sanctum Officium 

"Przemolo"  wrote in message


(...)

Poszukaj Astry II z silnikiem Twinport. Są to silniki 1.4 i 1.6. Wybitnie
oszczędne i nie biorą prawie w ogóle oleju. To nowej generacji silniki,
dostępne od jakiś 3 czy 4 lat, ale nie wszystkie Astry II 1.4 i 1.6 z
ostatnich 3-4 lat są wyposażone w te silniki. Nie wiem, czy się cenowo
załapiesz na Astre z roczników, gdy stosowano te motory. Ale na prawde warto
poszukać auta z takim silnikiem.


MK

3 Data: Kwiecien 19 2007 21:28:09
Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań
Autor: blackbird 

Poszukaj Astry II z silnikiem Twinport. Są to silniki 1.4 i 1.6. Wybitnie
oszczędne i nie biorą prawie w ogóle oleju.

Jesli chodzi o 1.6 to w Twinporcie:

Dynamika sie pogorszyla.
Reakcja na gaz jest gorsza.
Jest troche ciszej, ale dzwiek bardziej swiszczacy wiec specjalnie lepiej
pod tym wzgledem nie jest.
Bardzo trudno osiagnac predkosc maksymalna, w przeciwienstwie do slabszego
X16XEL.

Reszta jak najbardziej prawda. Roznica w spalaniu jest zauwazalna... W
porownaniu z X16XEL smialo mozna przyjac, ze spala w porownywalnych
warunkach nawet do 2 litrow mniej. Jest lancuch rozrzadu, oleju chyba nie
ubywa, ale tutaj to nie wiem czy to prawidlowosc.

4 Data: Kwiecien 19 2007 21:42:02
Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań
Autor: Sanctum Officium 

"blackbird"  wrote in message

> Poszukaj Astry II z silnikiem Twinport. Są to silniki 1.4 i 1.6.
Wybitnie
> oszczędne i nie biorą prawie w ogóle oleju.

Jesli chodzi o 1.6 to w Twinporcie:

Dynamika sie pogorszyla.
Reakcja na gaz jest gorsza.
Jest troche ciszej, ale dzwiek bardziej swiszczacy wiec specjalnie lepiej
pod tym wzgledem nie jest.
Bardzo trudno osiagnac predkosc maksymalna, w przeciwienstwie do slabszego
X16XEL.

Reszta jak najbardziej prawda. Roznica w spalaniu jest zauwazalna... W
porownaniu z X16XEL smialo mozna przyjac, ze spala w porownywalnych
warunkach nawet do 2 litrow mniej. Jest lancuch rozrzadu, oleju chyba nie
ubywa, ale tutaj to nie wiem czy to prawidlowosc.

W 1.6 Twinport nie ma łańcucha tylko pasek wzmocniony (wymiana co 150 000
km). W 1.4 Twinport jest łańcuch. Wymiana... w instrukcji nie znalazłem
informacji co ile. Może w ogóle nie trzeba wymieniać?


MK

5 Data: Kwiecien 19 2007 21:53:56
Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań
Autor: blackbird 

W 1.6 Twinport nie ma łańcucha tylko pasek wzmocniony (wymiana co 150 000
km). W 1.4 Twinport jest łańcuch. Wymiana... w instrukcji nie znalazłem
informacji co ile. Może w ogóle nie trzeba wymieniać?

OPEL Ksiazeczka obslugowa "Plan serwisowy, gwarancja", str. 13.

Z14XEP nie jest tam wyszczegolniony wiec wychodziloby na to, ze albo co 120
000 km (domyslnie) albo nigdy.

6 Data: Kwiecien 20 2007 19:20:12
Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań
Autor: Sanctum Officium 

"blackbird"  wrote in message

> W 1.6 Twinport nie ma łańcucha tylko pasek wzmocniony (wymiana co 150
000
> km). W 1.4 Twinport jest łańcuch. Wymiana... w instrukcji nie znalazłem
> informacji co ile. Może w ogóle nie trzeba wymieniać?

OPEL Ksiazeczka obslugowa "Plan serwisowy, gwarancja", str. 13.

Str. 15 ;-)

Z14XEP nie jest tam wyszczegolniony wiec wychodziloby na to, ze albo co
120
000 km (domyslnie) albo nigdy.

No tak, chyba masz rację. Nie znalazłem tam Z 14 XEP i pomyślałem, że, skoro
go nie ma, nie trzeba wymieniać w ogóle. Rzeczywiście wychodzi na to, że
wymiana "Co 8 lat / 120 000 km"


MK

7 Data: Kwiecien 23 2007 01:46:56
Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań
Autor: fhisti 

Dnia Fri, 20 Apr 2007 19:20:12 +0200, Sanctum Officium napisał(a):

No tak, chyba masz rację. Nie znalazłem tam Z 14 XEP i pomyślałem, że, skoro
go nie ma, nie trzeba wymieniać w ogóle. Rzeczywiście wychodzi na to, że
wymiana "Co 8 lat / 120 000 km"

Łańcuch rozrządu należy wymieniać co 120kkm?

--
pozdrawiam
fhisti

8 Data: Kwiecien 23 2007 16:59:03
Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań
Autor: Sanctum Officium 

"fhisti"  wrote in message

Dnia Fri, 20 Apr 2007 19:20:12 +0200, Sanctum Officium napisał(a):

> No tak, chyba masz rację. Nie znalazłem tam Z 14 XEP i pomyślałem, że,
skoro
> go nie ma, nie trzeba wymieniać w ogóle. Rzeczywiście wychodzi na to, że
> wymiana "Co 8 lat / 120 000 km"

Łańcuch rozrządu należy wymieniać co 120kkm?

Tak niby wynika.


MK

9 Data: Kwiecien 24 2007 09:13:25
Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań
Autor: bratPit[pr] 


> wymiana "Co 8 lat / 120 000 km"

Łańcuch rozrządu należy wymieniać co 120kkm?

Tak niby wynika.

Są realistami, to jest ten sam łańcuch co w 1.0 i w 1.2 a ten się naciąga, 120kkm to sama pora żeby go wymienić,
brat

10 Data: Kwiecien 20 2007 12:09:42
Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań
Autor: Bartek 

Użytkownik "Sanctum Officium"  napisał w wiadomości


Poszukaj Astry II z silnikiem Twinport. Są to silniki 1.4 i 1.6. Wybitnie
oszczędne i nie biorą prawie w ogóle oleju. To nowej generacji silniki,

1.4 twinport - bardzo fajnie jezdzi jak na ten silnik. w porownaniu do
starszego silnika 1.4 16V, wydaje sie byc dynamiczniejsza, i silniczek
calkiem przyjemny.

--
Pozdrawiam, Bartek

11 Data: Kwiecien 19 2007 20:56:03
Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań
Autor: Hasan 

Przemolo napisał(a):

Powoli chciałbym zamienić swoje Tico na coś większego i chyba wybór padnie na Astrę II (myślałem teżo Corolli, Civicu, Polo lub Golfie ale nawet jeśli któreś z nich jest mniej awaryjne, to i tak częśći są trudniej dostępne).....

Ja mam od 3 lat Astrę II 1,6 16V X16XEL Comfort 2000 rok. Autko spisuje się dobrze. Na 10  tys. km łyka ok. 1,5 l oleju (10W40). Od początku założony gaz sekwencyjny, przejechałem 60 tyś. km i żadnych problemów. W aucie nic nie robiłem poza wymianą: rozrządu (po zakupie), filtrów i oleju, płynów oraz odgrzybianiem klimatyzacji (z tym największy problem)

Pozdrawiam Hasan
Tu masz więcej info o astrach:

http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=0&Board=astra&page=0

12 Data: Kwiecien 20 2007 00:22:27
Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań
Autor: Przemolo 


Użytkownik "Hasan"  napisał w wiadomości

Ja mam od 3 lat Astrę II 1,6 16V X16XEL Comfort 2000 rok. Autko spisuje się dobrze. Na 10  tys. km łyka ok. 1,5 l oleju (10W40).

1,5l / 10tys km? Łojeju.... strasznie dużo!

13 Data: Kwiecien 20 2007 09:08:30
Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań
Autor: bratPit[pr] 

1,5l / 10tys km? Łojeju.... strasznie dużo!

dużo?...hmm to zalądnij na forum toyoty i zobacz co piszą o np corollach 1.6 ;-)
brat

14 Data: Kwiecien 19 2007 21:03:25
Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań
Autor: Tomek 

1.Myślę o silniku 1,4 16V - mam nadzieję, że do codziennej jazdy oraz
jazdy w trasie powinien wystarczyć? (nie mam rajdowych zacięć). Liczę, że
im mniejszy silnik, tym bardziej oszczędny.

Nie zawsze. Z tych co wymieniłeś skłaniałbym się ku Corolli.



Jakie spalanie (benzyny lub LPG) jest realne w w/w silnikach przy
spokojnej jeździe w cyklu mieszanym?

8-15 litrów


5.Słyszałem trochę niedobrego o silnikach Astry - że podobno biorą olej i
że nawet jest to zgodne z oplowskimi normami - ile w tym prawdy? które
silniki są najmniej awaryjne? (mój Tikuś ma 107tyś km i po 10tyś km nie
ubywa oleju w ogóle - chciałbym, aby nowe auto miało podobnie).



Jak nie bierze oleju to płynu chłodzącego ubywa :)
Jak ci weźmie litr na 1000 to chyba aż tak strasznie nie jest.
Szukaj jakiejś 8V.



Tomek

15 Data: Kwiecien 19 2007 21:16:45
Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań
Autor: blackbird 

1.Myślę o silniku 1,4 16V - mam nadzieję, że do codziennej jazdy oraz
jazdy w trasie powinien wystarczyć? (nie mam rajdowych zacięć).

Wrazenie jazdy rajdowka bedziesz mial nawet w 1.4 po przesiadce z Tico.
Dynamika nie jest taka zla, ale sa zbyt krotkie przelozenia, jesli nie
zamierzasz jezdzic szybciej niz 120 km/h to w zasadzie nie bedzie mialo
wiekszego znaczenia, powyzej robi sie juz bardzo glosno.

Liczę, że im mniejszy silnik, tym bardziej oszczędny.

Sprawdz dane techniczne, wychodzi na to ze 1.4 pali nawet wiecej, moze to
miec uzasadnienie (patrz wyzej), ale opinie uzytkownikow zdaja sie tego nie
potwierdzac. Ja 1.4 w AII znam tylko w wersji TwinPort i roznica w dynamice
jest zdecydowanie odczuwalna oczywiscie na korszysc 1.6.

16 Data: Kwiecien 19 2007 21:48:51
Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań
Autor: przemak 

Wrazenie jazdy rajdowka bedziesz mial nawet w 1.4 po przesiadce z Tico.

Taaa... chyba Tico nie jechales ;-)
Mam Matiza i to jest baardzo szybkie auto - "na oko" dynamiczniejsze w codziennej miejsciej jezdzie od vectry kombi 2.0 z gazem.
Teraz mam corolle 1,4 kombi i to dopiero jest powolny samochod ;-)

--
Przemek
www.mmstudio.com.pl

17 Data: Kwiecien 19 2007 21:58:05
Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań
Autor: blackbird 

Taaa... chyba Tico nie jechales ;-)
Mam Matiza i to jest baardzo szybkie auto - "na oko" dynamiczniejsze w
codziennej miejsciej jezdzie od vectry kombi 2.0 z gazem.

Ticiem nie jechalem, ale Matiz to owszem jest nawet bardzo dynamiczny ale
tylko na jedynce i dosc dynamiczny na dwojce, nawet porownujac do znacznie
mocniejszych aut. Ale dla mnie to nie ma zadnego znaczenia, zreszta ta
vectra 2.0 tez mozesz dynamicznie ruszyc tylko wymaga to innej i mniej
eleganckiej techniki, no chyba ze jest "zepsuta".

18 Data: Kwiecien 20 2007 00:25:30
Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań
Autor: Przemolo 


Użytkownik "blackbird"  napisał w wiadomości

Taaa... chyba Tico nie jechales ;-)
Mam Matiza i to jest baardzo szybkie auto - "na oko" dynamiczniejsze w codziennej miejsciej jezdzie od vectry kombi 2.0 z gazem.

Ticiem nie jechalem, ale Matiz to owszem jest nawet bardzo dynamiczny ale tylko na jedynce i dosc dynamiczny na dwojce, nawet porownujac do znacznie mocniejszych aut.

Tikuś ma słabszy silnik ale jest lżejszy, więc nawet ma ciut lepsze osiągi.
Śmiejcie się, śmiejcie ale jak czytam, że co 10tyś km auto żre 1,5l oleju to smiać mi się chce ;)
Odpukać ale taki niby zwykły silniczek Tikusua nie bierze oleju ani trochę - po kilkunastu tyś. jest tyle ile wlałem!

19 Data: Kwiecien 20 2007 11:53:41
Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań
Autor: franz 

Przemolo napisał(a):


Tikuś ma słabszy silnik ale jest lżejszy, więc nawet ma ciut lepsze osiągi.
Śmiejcie się, śmiejcie ale jak czytam, że co 10tyś km auto żre 1,5l oleju to smiać mi się chce ;)
Odpukać ale taki niby zwykły silniczek Tikusua nie bierze oleju ani trochę - po kilkunastu tyś. jest tyle ile wlałem!

czytajac to wszystko to mi sie wydaje ze ja to jakiegos zepsutego opla mam.... bo mi tez nie bierze oleju miedzy wymianami a nakulane ma ponad 260kkm (licznikowo kto wie ile naprawde). tyle ze to diesel. choc na jego niekorzysc moze swiadczyc obecnosc turbiny ktora potrafi troche oleju wypic.... czyz wiec wiekszosc wspolczesnych silnikow zuzywa tyle oleju ? (kiedys normy byly zdaje sie co kolo 0.5l / 1kkm ? a moze sie myle...)


pozdr.
--
fumfel

20 Data: Kwiecien 20 2007 17:52:41
Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań
Autor: Przemolo 


Użytkownik "franz"  napisał w wiadomości news:f0a2k7

czytajac to wszystko to mi sie wydaje ze ja to jakiegos zepsutego opla mam.... bo mi tez nie bierze oleju miedzy wymianami a nakulane ma ponad 260kkm (licznikowo kto wie ile naprawde). tyle ze to diesel. choc na jego niekorzysc moze swiadczyc obecnosc turbiny ktora potrafi troche oleju wypic.... czyz wiec wiekszosc wspolczesnych silnikow zuzywa tyle oleju ? (kiedys normy byly zdaje sie co kolo 0.5l / 1kkm ? a moze sie myle...)

Mozna wiedziec co to za Opel i z jakim silnikiem?


pozdr.
-- fumfel

21 Data: Kwiecien 20 2007 18:55:52
Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań
Autor: franz 

Przemolo napisał(a):


Użytkownik "franz"  napisał w wiadomości news:f0a2k7



Mozna wiedziec co to za Opel i z jakim silnikiem?

oczywiscie, zadna tajemnica,

vectra b, '97, x2.0dtl (niewysilony, fabrycznie tylko 82 kucy).
co prawda o niego dbam (pilnuje plynow, wymian, jak cos zepsute to wymieniam a nie czekam az auto gdzies stanie). u mnie w służbie
dopiero 1 rok i 30kkm. pali 6-7 miasto, 4-5 trasa (normalnie),
5-6 trasa ( > 120km/h). i na koniec jeszcze 1 ciekawostka - poki co,
tfu wypluc, nie rdzewieje ani ani. przyjechał z zagramanicy
(a dokladnie z belgii zdaje się).

ps.
niebranie oleju stwierdzam na podstawie swoich 2 wymian (wymieniam co
poł roku, przed zimą(X, XI) i wiosną (IV,V).

pozdrawiam,
--
franz

22 Data: Kwiecien 19 2007 23:53:27
Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań
Autor: bratPit 


chyba wybór padnie
na Astrę II Ogólnie chciałbym mieć przede wszystkim bezawaryjny samochód,
który niewiele pali i jest tani w eksploatacji (nigdy nie będzie to to
samo co Tico no ale trudno... ma być większe, więc i koszty będą wyższe).

Witaj,
sam niedawno kupiłem asterkę z 99r z silnikiem 1,6-8v -75KM - mniejsza o
cenę bo było to chyba najdroższe auto z tego rocznika i z tym silnikiem w
PL- ale Twoje tico to przy tej astrze super dynamiczne auto a dlaczego ja
kupiłem z takim silnikiem? stara konstrukcja, bezkolizyjny rozrząd, mam
przebiegu 118 kkm i jeżdżąc normalnie na syntetyku przejadę bez remontu
jeszcze spokojnie 400 kkm :-) pali...hmm na trasie
kraków-rzeszów-kraków-libiąż-kraków =508 km z czego około 200km z
klimatyzacją na 32litrach co chyba jest nieźle, jeżeli jeżdżę do pracy
kraków -skawina, deczko po krakowie w korkach, używam klimatyzacji średnio
wychodzi 7,3. Oczywiście jest to chyba najbardziej mułowata astra -poza
1.2-75KM - w historii ale cóż, coś za coś, 1.4-16v (X14XE) jest
dynamiczniejsza ale zaczyna coś sie dziać dopiero powyżej 4tys obr/min,
1.6-16v (x16xel) jeździ już znośnie ale po mieście min spalanie taksiarskim
stylem jazdy to 10l/100km, paradoksalnie 1.4 i 1.6 oba 16V palą bardzo
podobnie -do 0,5l różnicy. Potrafią palić olej ale jeżeli auto nie ma 250kkm
przejechane to spokojnie sprawę powinna załatwić wymiana uszczelniaczy
zaworów bez zdejmowania głowicy. Jeżeli chcesz założyć gaz licz się z tym że
opel 16v nie przyjmuje zwykłego gazu a ci którzy mają takie instalki i są
zadowoleni powinni grać w totka ;-)
    Nowsze silniki od roku modelowego 2001 są "polepszone" i palą mniej ale
mechanicznie są osłabione heh -ja odradzam roczniki od 2001 w górę ale już
pewnie zboczony jestem skoro kilka lat siedziałem w serwisie i mam inne
spojrzenie (wiedzę?) niż większość - chociażby tej grupy dyskusyjnej,
    Generalnie zawieszenie jest mocne jak na polskie drogi, padają łączniki
stab. i końcówki drążków, wrażliwe w tych autach są łożyska kół a ściśle
całe piasty zintegrowane z łożyskami, koszt pewnie ze 300zł szt a padają
różnie w zależności od dróg i tego czy w miarę omija sie dziury, czasem w
16v pada kaseta zapłonowa, a czasem zawór egr, przy kupnie warto popatrzeć
na przekładnie kierowniczą i pompę wsp. elektryczną, czy nic nie cieknie i
cicho pracuje, reszta jak w innych autach, generalnie fajne auto, mi sie
zawsze podobało i kupiłem wreszcie :-)
brat

23 Data: Kwiecien 20 2007 01:26:51
Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań
Autor: Moon 

Przemolo wrote:
> 5.Słyszałem trochę niedobrego o silnikach Astry - że podobno biorą

olej i że nawet jest to zgodne z oplowskimi normami - ile w tym
prawdy?

dokładnie tak jest. nawet w manualu jest napisane, że norma zużycia oleju to nawet litr na 500 km,
ale skoro to norma, to nie biorą, tylko tak po prostu mają.
moja astra II brała litr na 2500 km, ale zaczęła tak robić po 50k na liczniku.

moon

24 Data: Kwiecien 19 2007 23:31:56
Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań
Autor: Franc  

Z doświadzczenia użytkownika Astry I kombi z silnikiem 1.4L 16V 90KM: pali
ponoć tyle samo co 1.6L 16V 100KM (zwykłe, nie twinport) czyli coś ponad
10l/100km ale frajda z jazdy mniejsza o 10KM. Przy 4 osobach i bagażu na
autostradzie pod Metzem ze 170km/h na dole górki zostawało 90km/h na górze.
Na trasę brakuje mocy. Więc jak rodzice kupowali teraz Merivę, to nie
zastanawiali sie wogóle czy 1.4L 16V czy 1.6L16V: jest 1.6L 16V. Tobie też
radzę brać 1.6L 16V i nie oglądać się na 1.4L 16V.
Z silnikami opla 8V nie mam doświadczenia, tyle, słyszałem, że
niezniszczalne, do gazu doskonałe i do toczenia się po mieście, bo na trasie
jest to porażka.
Pzdrw
--
Franc "Rowery Poziome Rule"

niczy niewyróżniający się IMK P7
granatowa Żaba z D7F i LPG "TKP Edition"
zielona Xantia kombi z 2.0HDi

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

25 Data: Kwiecien 20 2007 08:32:26
Temat: Re: Opel Astra II- kilka pytań
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2007-04-19 20:19,  *Przemolo* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Powoli chciałbym zamienić swoje Tico na coś większego i chyba wybór padnie na Astrę II

Bardzo dobry wybór :)

Mam więć do Was kilka pytań:
1.Myślę o silniku 1,4 16V - mam nadzieję, że do codziennej jazdy oraz jazdy w trasie powinien wystarczyć? (nie mam rajdowych zacięć). Liczę, że im mniejszy silnik, tym bardziej oszczędny.

Do spokojnej jazdy jak najbardziej wystarczy, ale tak jak pisali inni - jeśli masz możliwość to 1,6 16v TwinPort

2.Czy większe silniki - 1,6 8V i 16V palą znacznie więcej? jak wypadają osiągi auta w porównaniu z 1,4 16V?
Jakie spalanie (benzyny lub LPG) jest realne w w/w silnikach przy spokojnej jeździe w cyklu mieszanym?

Spalają podobnie - przy jeździe bardzo oszczędnej 1,4 spali mniej, ale jak tylko będziesz chciał pojeździć (zwłaszcza po mieście) troszkę dynamiczniej to może się okazać, że 1,4 spali więcej :)

3.Czy do silników wspomnianych wyżej (1,4 i 1,6) można zabudować instalację gazową II generacji? jak się takie instalacje sprawują w Oplach?

Można - Oplowskie silniki (zwłaszcza 8v) się bardzo ładnie gazują, ale z II generacją to bym uważał, bo mogą być problemy, zwłaszcza jak zamontuje ją jakiś analfabeta z garażu

4.Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego auta? czy są jakieś szczególne słabe miejsca tego auta?

Typowych usterek nie stwierdzono - z 3 bardzo dobrze mi znanych egzemplarzy to będą wspomniane już łączniki stabilizatora (grosze) w okolicach 100kkm i pamiętać trzeba o terminowych wymianach rozrządu - w silnikach X co 60 kkm w Z co 90 kkm i pompę wody co najmniej co 2 wymianę paska

5.Słyszałem trochę niedobrego o silnikach Astry - że podobno biorą olej i że nawet jest to zgodne z oplowskimi normami - ile w tym prawdy? które silniki są najmniej awaryjne? (mój Tikuś ma 107tyś km i po 10tyś km nie ubywa oleju w ogóle - chciałbym, aby nowe auto miało podobnie).

Zdarza się, ale nie panikował bym z tym olejem - do wszystkich Astr do tej pory lałem zawsze Mobila 1 5w50 lub 0w40 i miałem mały epizod z Castrolem 0w30, którego nie polecam.
Raz zerwał mi się pasek rozrządu (poprzednia Astra przy 80 kkm a powinien byc wymieniony przy 60 - wina serwisu, który "się poczuł" i pokrył koszty naprawy). Po tej naprawie silnik zaczął mi zużywać około litra oleju na 10 kkm (jeśli dobrze pamiętam) - teraz jak ostro jeżdżę to dolewam około 0,5 litra pomiędzy przeglądami (co 30 kkm) - przed ostatnim przeglądem nic nie dolewałem :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Astra II '03 kombi 1.8, PMS & Astra Autokącik edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Opel Astra II- kilka pytań



Grupy dyskusyjne